Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 15992
Protecció. Notificació DP 2014/55 D.B. de data 22.05.2014. Ordre execució mesures cautelars urgents
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 8758 de data 22 de maig de 2014 de l’ajuntament de Palma, a MATHEU NOGUERA SL., amb CIF B57088114, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2014/55, en relació al immoble ubicat a la Pça. de CORT, Núm. 12, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 8758 de data 22.05.2014 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 16.05.2014 (r.i. 19.05.2014), relatiu a l’immoble ubicat a pl. Cort,12 (PC 00002507) que transcrit diu:
“.... a conseqüència de l’actuació dels Bombers de Palma, cal informar:
Es tracta d’un edifici residencial entre mitgeres de planta baixa i quatre plantes pis. La seva estructura és de murs de càrrega i forjats de llenyams i la seva coberta és parcialment inclinada de teula ceràmica.
Esta qualificat com a sòl urbà amb una ordenació de alineació de vial formant illeta tancada dintre del B.I.C. del Centre Històric, segons la revisió del PGOU de 1999. La referència cadastrals és la 00025-07. La parcel·la afectada es troba dintre de la classificació del patrimoni arquitectònic i ambiental i la seva la qualificació per parcel·la és de Protecció Estructural B, en concret el núm. de catàleg B, 6-13
INFORME TÈCNIC.
Realitzada visita d’inspecció el passat quinze de maig s’ha observat que hi ha risc de inestabilitat, i s’han detectat punts de perill potencial que podrien afectar a persones i bens:
Consultada la nostra base de dades existeix expedient ITE 2009/0070, que al parèixer es troba incompleta.
Atès l’estat en que es troben els cantells dels voladís de fusta i de la balustrada atès que hi ha indicis que la resta poden estar en la mateixa situació, el tècnic que subscriu és del parer que es prenguin les mesures cautelars avinents.
Atès l’estat en que es troben la major part de les balconades de l’edifici i vist que hi ha indicis que tota la resta poden estar en la mateixa situació, el tècnic que subscriu és del parer que es realitzi una revisió de tots els balcons i parts volades.
Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució urgent, atès la gran afluència de gent que transita a la part baixa del edifici en :
ORDRE URGENT D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS, OBRES I DOCUMENTACIÓ
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució obres 15 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 1.845 €
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.-Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012), vàlida per a l’any 2014, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 1.845’-€, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre la inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB 31 de desembre de 2008 ; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, BOIB núm.98 de 28.06.2005, i atesos el decret de batlia núm. 8436 de data 13 de maig de 2013 (BOIB núm. 70 de 18 de maig de 2013 ) de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i el decret de batlia núm. 954 de data 27 de gener de 2014 (BOIB núm.21 d’11 de febrer de 2014) d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
D E C R E T
1r.ORDENAR als propietaris de l’immoble ubicat a Pl.Cort, 12 (PC 00002507), MATHEU NOGUERA SL amb CIF B-57088114, Sr. MIGUEL ARBOS MORELL amb DNI 41.331.795-J, Sra. CATALINA PALERM NEBOT amb DNI 41.365.232-P i Sr. ALFONSO MARTIN DE PABLO amb DNI 19.134.595, expedient DP- 2014-55, les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 16.05.2014 (r.i. 19.05.2014), transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
ORDRE URGENT D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS URGENTS, OBRES I DOCUMENTACIÓ
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució obres 15 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 1.845 €
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució
no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà, si incompleix ,a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
5è.- DONAR COMPTE D’AQUEST DECRET a la Comisió de Centre Històric per coneixement i efectes.
6è.NOTIFICAR el present decret als propietaris afectats.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 11 de setembre de 2014
La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (D.B. 3000 de data 26/02/2014, BOIB núm. 30 de data 04/03/2014)
Elvira Salvá Armengod.