Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 15980
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 10 de setembre de 2014 per la qual es convoca un concurs de mèrits per constituir les borses generals per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de tècnic/a especialista de radioteràpia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En l’article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, es regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal:

Article 9. Personal estatutari temporal

1. Per raons de necessitat, d’urgència o per al desenvolupament de programes de caràcter temporal, conjuntural o extraordinari, els serveis de salut poden nomenar personal estatutari temporal.

Els nomenaments de personal estatutari temporal poden ser d’interinitat, de caràcter eventual o de substitució.

2. El nomenament de caràcter interí s’expedeix per a l’acompliment d’una plaça vacant dels centres o serveis de salut, quan sigui necessari atendre les funcions corresponents.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari interí quan s’hi incorpori personal fix, pel procediment legal o establert per reglament, a la plaça que ocupi, i també quan aquesta plaça quedi amortitzada.

3. El nomenament de caràcter eventual s’expedeix en els casos següents:

a)Quan es tracti de la prestació de serveis determinats de naturalesa temporal, conjuntural o extraordinària.

b)Quan sigui necessari per garantir el funcionament permanent i continuat dels centres sanitaris.

c)Per a la prestació de serveis complementaris d’una reducció de jornada ordinària.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari eventual quan es produeixi la causa o venci el termini que es determini expressament en el nomenament, i també quan se suprimeixin les funcions que en el seu dia el van motivar.

Si es realitzen més de dos nomenaments per a la prestació dels mateixos serveis per un període acumulat de 12 mesos o més en un període de dos anys, és procedent l’estudi de les causes que els van motivar, per valorar, si s’escau, si és procedent la creació d’una plaça estructural a la plantilla del centre.

4. El nomenament de substitució s’expedeix quan és necessari atendre les funcions de personal fix o temporal, durant els períodes de vacances, permisos i altres absències de caràcter temporal que comportin la reserva de la plaça.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari substitut quan es reincorpori la persona a qui substitueixi, i quan aquesta perdi el dret a la reincorporació a la mateixa plaça o funció.

5. Al personal estatutari temporal li és aplicable, quan sigui adequat a la naturalesa de la seva condició, el règim general del personal estatutari fix.

2. D’altra banda, en l’article 33.1 es disposa que la selecció de personal temporal s’ha d’efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, els quals s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s’han d’establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.

3. En l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears encara no s’han disposicions reglamentàries que regulin la selecció i la provisió del personal estatuari, per la qual cosa continua vigent amb rang reglamentari el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social, de conformitat amb l’apartat 1.c de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003. Per això, mentre no s’aprovi una norma reglamentària que reguli la selecció de personal estatutari, la Mesa Sectorial de Sanitat — per l’Acord de 17 de març de 2014 (BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014— regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut.

4. L’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014 (BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), que va ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de 17 de març, en el punt 7.1 estableix que “la creació de la llista de selecció de personal estatutari temporal per a cada una de les categories professionals de la borsa general s’ha de fer a través d’una convocatòria pública, amb l’audiència prèvia de la Comissió de Seguiment d’aquest Acord, mitjançant una resolució del director o de la directora general del Servei de Salut de les Illes Balears”. I en el punt 7.3 estableix que “Als efectes de publicitat, s’han de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i a la pàgina web del Servei de Salut (http://ibsalut.es)”.

5. Les bases de la convocatòria estan previstes en aquest Acord de 17 de març (consten en el seu annex 1) i el barem de mèrits aplicable a les categories convocades està contingut en el Pacte de 13 de juny de 2013.

6. En virtut del punt 2 de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 9 d’abril de 2008 (BOIB núm. 48/2008, de 10 d’abril) de delegació de competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, el director general del Servei de Salut és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i la resta de facultats que, en relació amb les anteriors, corresponguin al conseller de Salut segons la legislació vigent.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria del concurs de mèrits per constituir les borses generals d’ocupació per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per a la categoria de tècnic especialista de radioteràpia.

2. Aplicar la tramitació regulada per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 (ratificada per l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014, publicat en el BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), amb la modificació introduïda per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014 (ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2014, publicat en el BOIB núm. 85/2014, de 21 de juny) que regula la constitució de la borsa general d’ocupació en el Servei de Salut de les Illes Balears.

3. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta resolució, i el barem de mèrits que s’aplicarà al concurs, que s’adjunta com a annex 2.

4. Designar la Unitat de Selecció dels Serveis Centrals del Servei de Salut com a òrgan encarregat de la tramitació del procediment i de proposar les resolucions que se’n derivin.

5. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador desde l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 10 de setembre de 2014

El director general del Servei de Salut

Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 48/2008)

Miquel Tomàs Gelabert

 

Annex I

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1 L’objecte d’aquestes bases és la convocatòria de mèrits per constituir la borsa general d’ocupació per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria tècnic especialista de radioteràpia.

1.2 La selecció de les persones candidates s’efectuarà per mitjà d’un concurs de mèrits que seran valorats per la Unitat de Selecció dels Serveis Centrals del Servei de Salut.

1.3 Una vegada publicada la resolució definitiva amb la puntuació final dels mèrits de les persones candidates, la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut continuarà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure-hi noves persones aspirants com perquè les candidates inscrites hi afegeixin més mèrits. No obstant això, aquestes dades s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria.

1.4 Aquest procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat , i s’ajusta a allò que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola i la

2. Reserva per a persones amb alguna discapacitat

2.1 Es reserva una quota del 7 % dels nomenaments que s’ofereixin en cada categoria per a persones amb alguna discapacitat d’un grau igual o superior al 33 %, sempre que compleixin els requisits de la convocatòria i acreditin el grau de discapacitat i la compatibilitat per acomplir les funcions del lloc de treball. Figuraran en les llistes de la borsa general per ordre de la puntuació obtinguda aplicant el barem de mèrits aprovat per l’Acord esmentat en el punt 1.4.

2.2 S’ha determinat en reunió de la Comissió de Seguiment que hi ha llocs aptes per a persones amb discapacitat en la categoria convocada, per la qual cosa, independentment que aquestes puguin figurar en les llistes de la borsa general segons l’ordre de la puntuació general amb la resta de les persones candidates, es confeccionarà una llista de borsa general amb un torn específic per a crides a les persones candidates de la categoria de amb discapacitat, a les quals s’oferirà el nomenament número 13, i així successivament cada múltiple de 13. En el supòsit que la persona amb discapacitat que hagi estat cridada no accepti el nomenament, mentre hi hagi persones candidates es passarà a la següent de la llista, i així successivament fins que el nomenament sigui acceptat o la llista s’exhaureixi.

2.3 Per accedir a les places amb reserva de discapacitat, a fi de determinar la capacitat física i funcional de les persones candidates que accedeixin a la borsa pel torn específic per a persones amb alguna discapacitat i requereixin adaptació cal indicar en la sol·licitud el grau de discapacitat per mitjà d’una declaració responsable que expressi que es compleix el requisit de tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per acomplir les funcions de la categoria de la borsa a la qual s’opta i que s’és compatible per acomplir les funcions que tingui atribuïdes el lloc sol·licitat.

2.4 A aquest efecte, és requisit —a més dels requisits generals de la base 3— tenir reconeguda la condició legal de discapacitat amb un grau igual o superior al 33 % i acreditar —per mitjà d’un certificat expedit per l’equip multiprofessional de la Direcció General de Serveis Socials o de l’organisme públic equivalent— les condicions personals que acreditin el grau de discapacitat i la compatibilitat per acomplir les funcions del lloc de treball. Aquest certificat serà sol·licitat per la Unitat de Selecció juntament amb la resta dels documents que acreditin que es compleixen els requisits i els mèrits al·legats en la sol·licitud.

2.5 D’acord amb l’article 1.2 de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, es consideren afectats per una discapacitat igual o superior al 33% els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en grau d’invalidesa total, absoluta o gran, i els pensionistes de classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

3. Requisits d’accés

3.1 Per accedir a la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o de l’espai econòmic europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d’una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— el cònjuge dels ciutadans espanyols i dels d’altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys o bé siguin més grans i dependents.

b) Tenir la titulació de Tècnic Especialista en Radioteràpia (Formació Professional de Segon grau, branca sanitària); Títol de Tècnic Superior en Radioteràpia (Cicle Formatiu de Grau Superior, família professional sanitat), o equivalent o estar en condicions d’obtenir-la dins el termini per presentar sol·licituds.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

d) Tenir complits 16 anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa. Si s’ha complit l’edat de jubilació, la persona candidata serà exclosa de les llistes.

e) No haver estat separat per mitjà d’un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial, per accedir al cos o l’escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que acomplien en el cas del personal laboral del qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d’un altre estat, no estar inhabilitat o en una situació equivalent ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.

f) Presentar la solicitud en la forma i en el termini establits en la convocatòria de la categoria en què es participi.

g) Satisfer la taxa de 7,06 € per inscriure’s en les proves selectives per accedir a la categoria de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica (introduïda pel punt 22 de la disposició final tercera de la Llei 9/2008, de 19 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2009). No obstant això, no han d’abonar la taxa les persones amb alguna discapacitat igual o superior al 33 %.

h) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d’incompatibilitat, segons allò que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

i) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.

3.2 Els requisits d’accés i de titulació de la convocatòria els han de complir les persones candidates mentre estiguin inscrites en la borsa general o disposin d’un nomenament temporal, i els han d’acreditar quan l’Administració els ho requereixi (no s’han d’adjuntar a la solicitud).

4. Solicituds

4.1 En aquest moment del procés, les persones que cursen una solicitud de participació són denominades persones aspirants a formar part de la borsa general.

4.2 Tota persona aspirant ha de disposar d’un codi d’identificació d’usuari o de signatura o certificat electrònics per emplenar telemàticament el formulari amb les dades corresponents a cada apartat, seguint les instruccions indicades. El sistema comprovarà la coherència de les dades introduïdes i indicarà els errors que hi observi. La solicitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s’han de presentar per mitjà de l’aplicació informàtica habilitada a l’efecte per la Direcció de Recursos Humans i de Relacions Laborals del Servei de Salut en el web <www.ibsalut.es>.

4.3 Per preservar el principi d’igualtat en l’accés a la funció pública, en cada gerència del Servei de Salut haurà una unitat de suport per facilitar a les persones aspirants el codi d’identificació d’usuari per accedir a l’aplicació informàtica per formalitzar la solicitud d’inscripció en la borsa. No obstant això, des del web <www.ibsalut.es> es poden descarregar els documents i les instruccions en PDF per presentar la solicitud i els seus annexos, a més del resguard que acrediti haver pagat la taxa (en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui l’abonament) en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (ubicat al carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) o en els registres de les gerències territorials del Servei de Salut o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les solicituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.

En el cas de que el pagament es faci en format paper el codi que ha de figurar BONN.

4.5 A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan la sol·licitud s’hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut es recomana a les persones aspirants que n’informin a la Unitat de Selecció enviant un fax al 971175928/04, o un missatge electrònic a l’adreça <unitat.seleccio@ibsalut.es en el qual han de constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

4.6 Cal presentar una solicitud per a cada categoria professional, tot ique les persones aspirants poden solicitar inscriure’s en la categoria o en les categories de les llistes de tantes gerències com els interessin. Si s’hi dóna la possibilitat, les persones aspirants podran triar el tipus de nomenament —jornada completa o substitució per reducció de jornada i, si de cas, a temps parcial— i el centre o l’especialitat on prestar servei. Si no s’especifica la gerència, s’entendrà que s’opta a les que s’ubiquin a l’illa on s’hagi presentat la solicitud; i si no s’especifica el tipus de jornada, s’entendrà que s’opta a tots els tipus de jornada possibles.

4.7 Tota persona aspirant que presenti la solicitud telemàticament pot validar l’autobaremació per mitjà de la signatura electrònica o d’un procediment similar; a més, és responsable de la veracitat de les dades, dels mèrits manifestats i de la valoració d’aquests. Amb les dades de les solicituds i les autobaremacions s’elaboraran les llistes provisionals de persones aspirants admeses en la base de dades de la borsa de treball de personal estatutari temporal de cada categoria convocada.

4.8 La borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut romandrà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure noves persones aspirants com perquè les persones candidates inscrites hi afegeixin més mèrits. No obstant això, aquestes dades s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria.

4.9 Es realitzarà, entre les sol·licituds presentades, un mínim de dos talls anuals (actualitzacions), de les quals s’informarà i que seran publicades a la pàgina web del Servei de Salut de les Illes Balears.

5. Admissió de les persones aspirants

5.1 Una vegada feta la actualització (tall) amb  totes les sol·licituds processades i registrats els mèrits amb la generació de l’autobaremació, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució que contendrà les llistes provisionals de persones admeses (amb la puntuació manifestada en la seva autobaremació), les llistes provisionals de persones excloses (indicant-ne la causa de l’exclusió.

5.2 Aquesta resolució es publicarà web del Servei de Salutpersones interessades disposaran de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació a la pàgina web per presentar-hi alegacions i reclamacions en cas que hagin estat excloses de les llistes de persones admeses o bé per esmenar les deficiències detectades en presentar la solicitud i que hagin causat la inadmissió. En aquest cas, si no les esmenen en el termini concedit, s’entendrà que desisteixen de la solicitud.

5.3 Les al·legacions i els escrits per esmenar deficiències s’han d’adreçar a la Unitat de Selecció del Servei de Salut; es poden presentar telemàticament o presencialment en qualsevol dels registres prevists. A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan aquestes al·legacions o aquests escrits s’hagin presentat en registres aliens al Servei de Salut, es recomana a les persones aspirants que n’informin a la Unitat de Selecció enviant un fax al 971175928/04,  o un missatge electrònic a l’adreça <unitat.seleccio@ibsalut.es fent-hi constar el número i la data de registre dels documents.

5.4 Per mitjà d’una resolució del director general que es publicarà en el web del Servei de Salut i als taulers d’anuncis de les gerències territorials es resoldrà l’estimació o la desestimació de les alegacions formulades i l’esmena de la deficiències de les solicituds, i s’establiran les llistes definitives de persones admeses a la borsa de selecció indicant la puntuació obtenguda en l’autobaremació —amb la qual cosa passaran a denominar-se persones candidates i també les llistes definitives de persones excloses, indicant-ne la causa de l’exclusió.

6. Persones candidates que han d’acreditar que compleixen els requisits i aportar els mèrits alegats

6.1Les persones candidates que hagin obtengut la puntuació més alta en les llistes definitives han d’acreditar que compleixen els requisits i aportar els mèrits alegats en l’autobaremació.

6.2 A fi de disposar a la borsa d’un nombre suficient de persones candidates per satisfer les necessitats de nomenaments temporals de les gerències, la resolució amb què s’aprovi les llistes definitives de persones candidates indicarà a més la puntuació a partir de la qual aquestes hauran de presentar a la Unitat de Selecció i en el termini concedit a l’efecte la documentació —per mitjà dels originals o de còpies compulsades— que acrediti que compleixen els requisits i els mèrits alegats en la solicitud.

6.3 Per establir el nombre de persones candidates que hauran de presentar els documents, en la resolució es tindrà en compte el nombre previsible de nomenaments temporals de la categoria durant un any, s’incrementaran un 50 % i el resultat serà el nombre de persones candidates a les quals es requerirà la documentació que acredita els requisits i els mèrits al·legats.

7. Persones candidates que han d’aportar documentació en exhaurir-se les llistes de persones baremades anteriorment

7.1 En el supòsit que s’exhaureixin les llistes de persones baremades, sempre que quedin persones a la borsa de la categoria sense baremar la Unitat de Selecció els solicitarà que aportin la depenent de les necessitats sobrevengudes de nome­naments temporals.

7.2 En el web del Servei de Salut es farà públic el termini perquè aquestes persones aportin la documentació, que serà la meitat del termini concedit en les llistes definitives per a la primera aportació de documentació.

8. Barems de mèrits

Els mèrits que es valoraran en la convocatòria —que figuren a l’annex 2 d’aquesta resolució— dimanen del Pacte de la Mesa Sectorial de 13 de juny de 2014 pel qual es desenvolupa el barem de mèrits de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014, modificada per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014, pel qual es regula la borsa general d’ocupació per al personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

 

9. Aportació de la documentació

9.1 En el web <www.ibsalut.es> es requerirà a les persones amb puntuació més alta que presentin els documents que acreditin que compleixen els requisits i els mèrits alegats en l’autobaremació.

9.2 A les persones que hagin formalitzat la solicitud telemàticament, el sistema informàtic els incorpora automàticament els serveis prestats en el Servei de Salut, per la qual cosa no els hauran d’aportar en cas que la Unitat de Selecció els soliciti l’acreditació dels mèrits.

9.3 A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan la sol·licitud s’hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut es recomana a les persones candidates que n’informin a la Unitat de Selecció enviant un fax al 971175928/24, o un missatge electrònic a l’adreça unitat.seleccio@ibsalut.es, fent-hi constar el número i la data de registre dels documents.

9.4 Quan hi hagi indicis de falsedat en la documentació que s’hagi aportat per acreditar els requisits o els mèrits alegats, l’Administració actuarà de conformitat amb el Codi penal, i la persona afectada quedarà provisionalment exclosa del procés de selecció, del qual s’informarà la Comissió de Seguiment. Si s’arriba a confirmar la falsedat de la documentació, l’exclusió serà definitiva; en canvi, si no es ratifiquen els indicis de falsedat, s’inclourà immediatament la persona afectada en la borsa.

10. Llistes de persones candidates

10.1 En vista de la documentació presentada per les persones candidates i una vegada que l’Administració hagi comprovat que compleixen els requisits i que han acreditat els mèrits al·legats en l’autobaremació, el director general del Servei de Salut aprovarà una resolució que contendrà les llistes provisionals de puntuacions de les persones candidates a la borsa general. Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut i alhora es remetrà a les organitzacions sindicals signants de l’Acord.

10.2 En tot cas, en les llistes provisionals amb les puntuacions de les persones es diferenciaran les gerències, els centres de gestió, l’especialitat i els tipus de nomenament que s’hagin previst en la convocatòria i hagin solicitat les persones .

10.3 Les persones candidates poden presentar reclamacions i alegacions contra la resolució de publicació de les llistes provisionals en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació.

10.4 El director general del Servei de Salut dictarà una resolució per estimar o desestimar les reclamacions i les al·legacions formulades i per aprovar les llistes definitives de les categories de la borsa general convocades, que contendran les puntuacions finals de les persones candidates diferenciades segons la seva sol·licitud per gerències i centres, categories, especialitats i tipus de nomenament.

10.5 Immediatament després de publicar aquestes llistes definitives en el web del Servei de Salut, que tendran efecte des de la data de publicació, la Unitat de Selecció facilitarà a les gerències territorials que hi puguin accedir.

10.6 Una vegada publicades, només les persones que hagin introduït les seves dades telemàticament hi tendran accés i podran introduir-hi nous mèrits en qualsevol moment, si bé no es valoraran fins que es dugui a terme la següent actualització (tall) de la borsa general.

11. Gestió de la borsa general

11.1 Una vegada publicades les llistes definitives de persones candidates amb la puntuació final obtenguda, la gestió de la borsa es regirà per allò que estableix l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014.

11.2 Tot nomenament s’oferirà a la persona candidata amb puntuació més alta. En cas que diverses persones candidates tenguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’hi aplicaran els criteris de desempat següents:

a) Amb caràcter general, tendran prioritat les dones en cas que estigui el sexe femení infrarepresentat en la categoria i l’especialitat, de conformitat amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

b) A continuació, qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el sistema nacional de salut.

c) Si l’empat persisteix, el nomenament s’oferirà en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l’apartat relatiu a l’experiència professional.

d) Si tot i així l’empat persisteix, tendrà prioritat qui tengui la puntuació més alta en l’apartat de formació continuada.

e) Finalment, si les persones continuen empatades, el desempat es dirimirà segons l’escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després; a continuació, ser víctima de violència de gènere; i, per últim, qui tengui més edat.

 

Annex 2

Barem de mèrits

Experiència professional

1. Límits i regulació de la puntuació per experiència professional:

La màxima puntuació serà de 50 punts.

1.1 El temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconegut fins a la data del tall per a la puntuació es computa d'acord amb els barems següents. No obstant això, la puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats d'experiència professional és de 50 punts, que es calcularan per mitjà del sistema de ponderació, pel qual a la persona candidata que obtengui la puntuació més alta en aquest apartat se li assignaran 50 punts i a la resta de les persones candidates del grup i categoria corresponent se'ls assignarà la puntuació que els correspongui pel sistema de ponderació d'acord amb els barems següents:

1.1.1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a què s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,250 punts

S'inclou en aquest punt el període com a resident. En el supòsit quesecertifiquinserveisprestatsenunacategoriasanitària —excepte metges— no reconeguda en el Servei de Salut, els serveis prestats es puntuen d'acord amb aquest mateix apartat 1.1.1

1.1.2 Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d'ajuda humanitària fent les funcions pròpies de la categoria a què s'opta: 0,250 punts

1.1.3 Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d'aquella a què s'opta i per a la qual s'exigeixi tenir el títol de la categoria: 0,180 punts

1.1.4 Per cada mes de servei prestat en el model tradicional de contingent o de zona en la mateixa categoria que aquella a què s'opta: 0,180 punts

1.1.5 Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,180 punts

1.1.6. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent d'aquella a què s'opta: 0,125 punts

1.1.7 Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries concertades o concessionàries amb la sanitat pública de la Unió Europea com a personal per compte d'altri en la mateixa categoria que aquella a què s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,083 punts

1.1.8 Per cada mes de servei prestat en centres hospitalaris privats acreditats de la Unió Europea i reconeguts pel ministeri de sanitat corresponent com a personal per compte d'altri en la mateixa categoria que aquella a què s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,041 punts

La puntuació per aquest apartat 1.1.8 no pot ser superior al 10% de la totalitat dels serveis prestats.

1.2 Les persones aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats amb els requisits adequats.

1.3 La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.4 Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l'atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins d'un mes natural s'ha treballat més de 150 hores, sols es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l'excés d'hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.

1.5 Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

1.5.1 La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats 50 punts.

1.5.2 Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.

2. Barem per als apartats de formació, docència, activitats científiques i de difusió del coneixement. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 35 punts.

2.1 Formació especialitzada. Només es valoraran titulacions d'igual o superior categoria.       

2.1.1 Per cada títol de tècnic/tècnica superior en sanitat reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a què s'opta: 2 punts.

2.1.2 Títols acadèmics superiors diferents de la titulació que es requereix a la categoria a què s'opta: 0,05 punts.

 

2.2 Formació continuada.

2.2.1 Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s'opta, d'acord amb els criteris següents:

a) Activitats formatives en ciències de la salut posteriors a l'1 de gener de 2004 (però per a la categoria de tècnics i tècnics superiors sanitaris, posteriors a l'1 gener de 2005), es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:

  • Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
  • Han d'haver estat impartides per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

b) Activitats formatives en ciències de la salut anteriors a l'1 de gener de 2004 (però per a la categoria de tècnics i tècnics superiors sanitaris, anteriors a l'1 gener de 2005) i la resta d'activitats formatives, independentment de la data, es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:

  • Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
  • Han d'haver estat impartides o organitzades per alguna de les institucions següents: centres universitaris, serveis de salut, conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, Institut Nacional de l'Administració Pública o els seus homòlegs en les comunitats autònomes, escoles de salut pública adscrites a qualsevol dels organismes citats, organitzacions sindicals, col·legis professionals, societats científiques, el SEPE o entitats sense ànim de lucre degudament registrades que tenguin com a finalitat la formació.

2.2.2 Als efectes del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:

a) Les activitats formatives en ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, investigació, pràctica clínica, gestió sanitària i qualitat, docència i prevenció de riscos laborals.

b) Quant a la resta de les activitats formatives, es tracta de les relacionades amb les àrees temàtiques següents: sistemes d'informació; informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica de nivell d'usuari i a programes informàtics aplicats a la investigació en ciències de la salut; aspectes organitzatius relatius al servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol; orientació psicològica, i qualsevol altra que segons el tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria a què s'opta.

c) La puntuació de la formació té els límits següents:

Es limita depenent de l'antiguitat de la formació:

Fins a 5 anys: 0,018 per crèdit

De 5 a 10 anys: 0,0126 per crèdit

D'11 a 15 anys: 0,009 per crèdit

De 15 a 20 anys: 0,0018 per crèdit

2.2.3 Les activitats formatives a què es refereix el punt 2.3.2.b es puntuen amb  0,005 punts cada 10 hores.

Els diplomes o els certificats (dels últims 5 anys) es valoren a raó de 0,018 punts per cada crèdit CFC o LRU i a raó de 0,045 punts per cada crèdit ECTS. En el supòsit que al diploma o certificat figurin el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorgarà un crèdit per cada 10 hores per als crèdits CFC o LRU i 1 crèdit per cada 25 hores per als crèdits ECTS. En el supòsit que figurin simultàniament els crèdits i les hores, la valoració es farà sempre tenint en compte els crèdits. Finalment, si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valorarà l'activitat.

2.3 Docència

2.3.1 Per cada crèdit o per cada 10 hores de crèdits CFC o LRU com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l'apartat 2.3: 0,1 punts

2.3.2 Per cada crèdit o per cada 25 hores de crèdits ECTS com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l'apartat 2.3: 0,25 punts

2.3.3 Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de professor titular, associat o catedràtic en ciències de la salut: 0,5 punts

2.3.4 Per tutoritzar pràctiques en ciències de la salut o categories professionals sanitàries, acreditades per universitats o organismes públics, per cada 10 hores: 0,015 punts

En cas que la certificació sigui per curs acadèmic, la puntuació per curs és de 0,1 punts.

2.3.5 Per impartir docència en l'àmbit universitari en els nivells de càtedra o com a professor titular amb plaça vinculada al servei de salut o amb activitat simultània en aquest ens, o com a professor associat amb plaça assistencial en actiu o amb activitat simultània en el servei de salut corresponent, per cada 10 hores: 0,1 punts

2.4 Activitats científiques i de difusió del coneixement

2.4.1 Publicacions científiques

a) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s'opta i que tenguin ISBN i dipòsit legal:

Per cada llibre complet:

Primer autor: 2,5 punts

Resta d'autors: 1,25 punts

Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior:

Primer autor: 0,5 punts

Resta d'autors: 0,25 punts

* Màxim, tres capítols per llibre.

  • En el supòsit que el criteri seguit per esmentar els autors sigui l'ordre alfabètic, tots els autors es valoraran amb la puntuació corresponent al primer autor.

b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s'opta:

Per cada publicació en una revista de tiratge internacional:

Primer autor: 0,33 punts

Resta d'autors: 0,165 punts

c) Per cada publicació en una revista de tiratge estatal:

Primer autor: 0,165 punts

Resta d'autors: 0,083 punts

En el supòsit que el criteri seguit per esmentar els autors sigui l'ordre alfabètic, tots els autors es valoraran amb la puntuació corresponent al primer autor.

2.4.2. Ponències, comunicacions, coordinador de taula i pertinença a comitès científics:

a) Per cada ponència presentada en congressos o reunions científiques relacionades directament amb el contingut de la categoria a què s'opta:

D'àmbit internacional: 0,66 punts

D'àmbit estatal: 0,33 punts

D'àmbit autonòmic: 0,16 punts

b) Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionat directament amb el contingut de la categoria a què s'opta:

D'àmbit internacional: 0,33 punts

D'àmbit estatal: 0,16 punts

D'àmbit autonòmic: 0,08 punts

c) Per cada coordinació de taula presentada en congressos o reunions científiques relacionades directament amb el contingut de la categoria a què s'opta:

D'àmbit internacional: 0,66 punts

D'àmbit estatal: 0,33 punts

D'àmbit autonòmic: 0,16 punts

d) Per pertànyer a algun comitè científic:

D'àmbit internacional: 0,66 punts

D'àmbit estatal: 0,33 punts

D'àmbit autonòmic: 0,16 punts

2.4.3. Investigació

a) Per premis d'investigació atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre registrades degudament i entre les finalitats dels quals hi hagi la investigació, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:

D'àmbit internacional: 0,33 punts

D'àmbit estatal: 0,16 punts

D'àmbit autonòmic: 0,08 punts

b) Per cada participació en projectes d'investigació finançats per organismes públics:

Com a investigador principal: 0,16 punts

Com a investigador col·laborador: 0,08 punts

3. Coneixements orals i escrits de català

Els certificats emesos per la Direcció General de Cultura i Joventut, i els reconeguts en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm.34),  tenen una valoració màxima de 10 punts:

a) Certificat de coneixement de català A2: 4 punts.

b) Certificat de coneixement de català B1: 6 punts

c) Certificat de coneixement de català B2: 7 punts

d) Certificat de coneixement de català C1: 8 punts.

e) Certificat de coneixement de català C2: 9 punts.

f) Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA: 1 punt.

Es valora un únic certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació se suma a la del certificat anterior valorat. Els certificats emesos amb nomenclatura diferent de l'actual es valoraran d'acord amb la puntuació que li atorgui el certificat amb què s'hagi homologat en el moment de la seva valoració.

4. Altres mèrits

4.1 Per haver superat en la mateixa categoria a la que es presenta algú dels exercicis de la fase d’oposició de l'últim concurs oposició, convocat a partir de 2008 pel Servei de Salut de les Illes Balears o per una fundació sanitària dependent de la Conselleria de Salut o del Servei de Salud de les Illes Balears: 2,5 punts

Si la fase d'oposició constava de més d'una prova, es dividiran els 2,5 punts entre la totalitat de les proves i es multiplicarà el quocient pel nombre de proves superades.

4.2 Per disposar del certificat que acrediti el coneixement de llengua estrangera expedit per l'Escola Oficial d'Idiomes o un certificat oficial reconegut pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport o per un organisme competent:

a) Certificat acadèmic intermedi I B1 o equivalent: 0,25 punts.

b) Certificat de nivell intermedi de la Conselleria d'Educació i Cultura B1+ o equivalent: 0,50 punts.

c) Certificat acadèmic avançat B2 o equivalent: 1 punts

d) Certificat de nivell avançat de la Conselleria d'Educació i Cultura B2+ o equivalent: 1,5 punts.

e) Certificat de nivell C1 de la Conselleria d'Educació i Cultura: 2 punts.

f) Certificat de nivell C2 de la Conselleria d'Educació i Cultura: 2,5 punts.

Es valorarà sols el certificat de llengua estrangera de nivell més alt.