Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 15855
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa pel qual s’aprova la convocatòria d’ajudes genèriques a les colles i grups folklòrics d’Eivissa per al Foment del Folklore a l’illa d’Eivissa per a l’any 2014.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que a la reunió ordinària de data 8 de setembre de 2014 del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, els seus membres varen acordar aprovar, per unanimitat, la següent proposta:

Proposta de la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni al Consell Executiu en relació amb l’aprovació de la convocatòria i les bases per a la concessió d’ajudes genèriques a les colles i grups folklòrics d’Eivissa per al foment del folklore a l’illa d’Eivissa, any 2014.

Atès l’informe tècnic de data 31.07.2014, i l’informe proposta de data 01.08.2014, favorables a l’aprovació de les bases de la convocatòria d’ajudes a colles i grups folklòrics de l’illa d’Eivissa per al foment del folklore a Eivissa  per a l’any 2014.

Vist que l’òrgan competent per aprovar aquestes bases, d’acord amb el Decret de presidència de data 04.07.2011 i, atès que la convocatòria està dotada amb vint-i-cinc mil euros, és el Consell Executiu, en tractar-se d’una quantitat superior als divuit mil euros.

Aquesta consellera proposa al Consell Executiu l’adopció del següent acord:

Aprovar la convocatòria i les bases que regiran la concessió d’ajudes a associacions folklòriques sense ànim de lucre per al foment del Folklore a l’illa d’Eivissa, any 2014, per un import de 25.000,00 € (vint-i-cinc mil euros) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3340.48900 dels vigents pressupostos, següents:

BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUDES GENÈRIQUES A LES COLLES I GRUPS FOLKLÒRICS D’EIVISSA PER AL FOMENT DEL FOLKLORE A l’ILLA D’EIVISSA, ANY 2014.

1. CONVOCATÒRIA I OBJECTE

1.1. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, als grups de folklore, constituïts com a associacions sense ànim de lucre, que desenvolupin la seua activitat a l’àmbit de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2014.

En aquest suport a les colles i als grups folklòrics d’Eivissa s’inclouen ajudes per al manteniment i la recuperació dels aspectes ètnics, per donar a conèixer part de la nostra cultura tradicional mitjançant cançons, gaites, caramelles, balls, tallers d’instruments diversos i robes tradicionals, així com viatges fora d’Eivissa.

1.2. Les subvencions podran finançar despeses que es realitzin durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 d’octubre de 2014.

Els conceptes subvencionables seran els següents:

Activitats musicals tradicionals pitiüses, realització de muntatges, foment de l’associacionisme folklòric, activitats formatives, manteniment de l’associació, drets d’autor, així com altres despeses que es derivin de les activitats pròpies de l’associació.

En cap cas serà subvencionable el pagament de tributs, ni activitats ja subvencionades enguany per aquest Departament, o que siguin objecte de convocatòries específiques d’altres línies de subvenció.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

L’aplicació pressupostària afectada és la 3340.48900, i la dotació és de vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €).

3. ENTITATS SOL·LICITANTS

3.1. Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles associacions folklòriques sense ànim de lucre, que dediquin la seua activitat al món del folklore i la cultura popular, que tenguin àmbit d’actuació a l’illa d’Eivissa i que reuneixin els següents requisits:

a) Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d’Associacions i Fundacions del Govern de les Illes Balears.

b) Disposar de l’estructura i capacitat suficients per garantir el compliment de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

Quedaran excloses de la condició de beneficiàries aquelles associacions en què concorri alguna de les causes previstes a l’article 10.1 i 2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de la CAIB.

4. RÈGIM DE LES AJUDES

4.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant la distribució de la dotació econòmica assignada a aquesta convocatòria en funció de la puntuació obtinguda pels sol·licitants d’acord amb els criteris de valoració establerts en aquestes bases. Podran obtenir subvenció aquelles entitats que reuneixin els requisits exigits a la convocatòria.

4.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

4.3. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts concedits per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. A aquest efecte, s’haurà de comunicar al Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni del CIE l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

L’import de la subvenció a cada associació no superarà els 1.500 euros.

En cas de no existir prou consignació pressupostària per atendre totes les sol·licituds es prorratejarà en funció de les despeses efectuades pels sol·licitants.

5. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

5.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant  sol·licitud, segons el model normalitzat de sol·licitud que figura com a annex d’aquesta convocatòria.

5.2. Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General del CIE (avinguda d’Espanya núm. 49, primer pis, tel. 971 195900, fax 971 195914) o en la forma establerta a l’art.  38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).

5.3. A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):

a) Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

b) Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

c) DNI del representant de l’entitat.

d) CIF/NIF de l’entitat.

(A l’efecte d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35.f de la LRJ-PAC, en el cas d’associacions que ja hagin aportat la documentació esmentada en els apartats anteriors, davant del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament, fent referència a la data, al motiu i a l’expedient d’aquesta presentació anterior dels documents per facilitar la seua localització).

e) Memòria de la trajectòria històrica del grup.

f) Memòria de les seues activitats durant l’any 2014, amb pressupost.

g) Documentació justificativa de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social, de no tenir deutes amb el Consell Insular d’Eivissa, de no incórrer en incompatibilitats i d’haver o no sol·licitat altres ajuts per a les mateixes activitats:

  • El Consell Insular demanarà d’ofici el certificat de no tenir deutes amb aquesta Institució
  • Pel que fa als certificats tributaris i d’estar al corrent de deutes amb la Seguretat Social, el Consell podrà demanar-los si el sol·licitant ho autoritza per escrit (vegeu l’imprès de sol·licitud).

h) Declaració de l’entitat sol·licitant de no incórrer en incompatibilitat per ser beneficiària de les ajudes (art. 13 de la Llei general de subvencions) (Annex 1)

i) Declaració d’haver sol·licitat o no altres ajudes a entitats publiques o privades per a les seues activitats (Annex 2)

5.4. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals, comptats des del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.

5.5. Correcció de deficiències

Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el CIE en requerirà la rectificació o els complements necessaris que hauran de ser aportats en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

6. CRITERIS DE VALORACIÓ

El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent:

a) Per les característiques de l’activitat, fins a un màxim de 200 punts.

  • Es valorarà el tipus d’activitat, la seua complexitat, el nombre de participants, etc. 10 punts per cada un dels aspectes valorats en els següents apartats:
  • Aspectes formatius: fins a un màxim de 50 punts.
  • Activitats obertes a la integració cultural: fins a un màxim de 50 punts.
  • Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals: fins a un màxim de 50 punts.
  • Activitats amb impacte popular: fins a un màxim de 50 punts.

b) Per la projecció exterior de l’associació folklòrica fins a un màxim de 80 punts. Es valorarà a raó de 20 punts per cada activitat realitzada fora de l’illa d’Eivissa entre l’1 de gener i el 31 d’octubre de 2014.

c) Pel nombre d’activitats a realitzar durant l’any 2014, fins a un màxim de 50 punts. Es valorarà a raó de 10 punts per activitat.

d) Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i/o cultural acreditades per les entitats sol·licitants, no incloses als apartats anteriors, que es puguin considerar motivadament, fins a un màxim de 50 punts. Es valorarà a raó de 10 punts cadascuna.

7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ

Es crearà una comissió d’avaluació com a òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts a la base 6a d’aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió d’avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a dos, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

8.1. Una vegada realitzats els actes d’instrucció que resultin escaients per part de la Comsissió d’Avaluació, es redactarà una proposta de resolució que s’elevarà a la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni per a la seua resolució. En la proposta s’expressarà el beneficiari o la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia.

La resolució expressa de concessió de subvencions serà motivada i fixarà amb caràcter definitiu la quantia individual de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment.

8.2. Els expedients es resoldran en un termini màxim de 30 dies des de la finalització del termini per presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.

L’acord de concessió de les subvencions l’adoptarà la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.

L’acord que resolgui aquesta convocatòria expressarà la relació d’entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda.

9. PUBLICITAT DELS PROJECTES SUBVENCIONATS I DE LA SEUA CONCESSIÓ

Cada associació beneficiària d’una subvenció reflectirà en les activitats que realitzi la col·laboració de la Corporació i s’expressarà que ha estat subvencionada pel Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni del Consell Insular d’Eivissa, i en aquest sentit hi haurà d’aparèixer l’escut del Consell.

Si dins del programa d’activitats diverses (festes patronals, etc.) hi ha una activitat específica patrocinada íntegrament o organitzada pel Consell Insular d’Eivissa, hi haurà  de constar també específicament.

10. PAGAMENT I JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

10.1. El pagament de la subvenció es farà després de la justificació de les quantitats concedides per part de l’entitat mitjançant la presentació de la documentació justificativa (factures originals o acarades, en aquest últim cas si han estat presentades o s’han de presentar a alguna altra administració de les despeses realitzades que siguin objecte d’aquesta convocatòria, així com liquidació d’ingressos i despeses  i la memòria de les activitats realitzades objecte de la subvenció de l’activitat).

El termini màxim de justificació de les actuacions subvencionables no podrà excedir del dia 31 d’octubre de 2014.

En cap cas s’efectuarà el pagament de la subvenció fins que no s’hagi presentat tota la documentació requerida en aquestes bases. Les factures justificatives de les activitats realitzades han de tenir data d’emissió entre l’1 de gener i el 31 d’octubre de 2014, atès el que s’exposa al punt 1 d’aquestes bases.

10.2. Si les despeses efectivament realitzades per l’entitat beneficiària resulten inferiors a la quantitat atorgada es reduirà proporcionalment la quantia de l’ajuda.

11. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

11.1. Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

a) Dur a terme les activitats objecte de la subvenció.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui determinar el CIE.

c) Facilitar tota la informació que li sigui requerida pel CIE.

d) Incorporar de forma visible a la publicitat que s’efectuï per a la difusió de les activitats subvencionades, la indicació que aquestes activitats s’han realitzat amb el suport del Departament de Cultura del CIE, seguint els criteris d’imatge corporativa del Consell així com les pautes que es fixin.

e) Justificar l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en la forma i en els terminis establerts a les bases reguladores.

En tot cas, el CIE podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, aportació de nous documents, aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.

11.2. L’incompliment no esmenable de les disposicions establertes en aquesta convocatòria per part de les entitats beneficiàries donarà dret a la Presidència del CIE a resoldre la pèrdua del benefici i les ajudes corresponents. Els beneficiaris restaran obligats al reintegrament de les quantitats rebudes i dels interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

En qualsevol cas, el CIE es reserva el dret de disminuir o revocar l’ajuda concedida en cas de la utilització incorrecta de la subvenció.

12. REVOCACIÓ

Pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions i els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de la concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament i dels interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

13. RÈGIM DE RECURSOS

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar el recurs d’alçada davant la Presidència del CIE, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació de la resolució, de conformitat amb l’art. 22.3 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

14. RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria pot donar lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establerts a la legislació vigent en matèria de subvencions.

 

15. NORMATIVA APLICABLE

Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, la Llei 5/2002, de 21 de juny de subvencions de la CAIB i la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS FOLKLÒRIQUES A CÀRREC D’ASSOCIACIONS FOLKLÒRIQUES SENSE ÀNIM DE LUCRE D’EIVISSA PER A L’ANY 2014.

El Sr./la Sra............................................................................... ............……………… amb DNI …………………………… en representació d.......................... …………………............. amb CIF/NIF …………………………….., amb domicili al carrer o plaça .... ..........................................……, població ............................................................... …………………………………………………. CP….........., telèfon/fax ……………….…, telèfon mòbil ............................................... ......................, correu electrònic ................................

Exposa

Que assabentat/ada de la convocatòria pública del Consell Insular d’Eivissa de subvencions per a activitats folklòriques i de foment del folklore, i d’acord amb el que preveuen  les seues bases

Sol·licita

Acollir-se a la convocatòria de subvencions per a la realització d’activitats folklòriques per a l’any 2014 i per això demana una subvenció econòmica per la quantitat de ..................................................... euros per:      .......

............................................................................................................................................ .......

............................................................................................................................................ .......

Eivissa,.... ....d.............. .............. de 2014.

(signatura)

(1) Autoritz el Consell a accedir a l’informació fiscal i la d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social de l’entitat interessada.

Hble. Sr. president del Consell Insular d’Eivissa


(ANNEX 1)
DECLARACIÓ RESPONSABLE

.................................................... (nom), amb DNI.: ................., domicili a .................................................................., municipi de .................................... declar que no estic incurs  en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions d’acord amb el que estableix l’article 13 de la Llei de subvencions 38/2003 de 17 de novembre, circumstàncies que s’enumeren a continuació.

 ....................................................... (nom), amb DNI: ......................., actuant en representació de l’entitat ......................................................., amb CIF: .........................., i domicili a ......................................................................., municipi de ........................................., declar que aquesta entitat no es troba sotmesa en cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions d’acord amb el que estableix l’article 13.2 de la Llei de subvencions 38/2003 de 17 de novembre, circumstàncies que s’enumeren a continuació:

  1. Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.
  2. Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estar inhabilitats conforme a la Llei concursal sense que s’hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
  3. Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l’Administració.
  4. Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d’altres persones jurídiques, estiguin sotmesos en algun dels supòsits de la Llei 5/2006 de 10 d’abril, de regulació dels conflictes d’interessos dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que estableixi aquesta normativa o la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.
  5. No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini per reglament.
  6. Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.
  7. No estar al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.
  8. Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons aquesta Llei o la Llei general tributària.

D’acord amb l’article 13.3 d’aquesta llei no podran obtenir la condició de beneficiàries  de subvencions regulades en aquesta llei les associacions sotmeses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Decret d’Associació o per haver-se suspès el procediment administratiu d’inscripció per trobar-se indicis racionals  d’il·licitut penal, article 30.4 de la mateixa llei, mentre no recaigui sentència judicial ferma en virtut de la qual pugui practicar-se la inscripció en el corresponent registre; situació a la qual no em trob sotmès/ no s’hi troba sotmesa l’entitat a la qual represent.

signatura:                                data:

(ANNEX 2)
DECLARACIÓ RESPONSABLE

.................................. (nom), amb DNI.: ............., actuant en representació de l’entitat ................................................, amb CIF. .............., i domicili a ................................, declar

(  ) que no s’han sol·licitat altres ajudes a cap altre òrgan del Consell Insular d’Eivissa ni a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció.

(  ) que s’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que estan pendents de resolució per l’òrgan competent:

Ens: .............................          Import:........................

Ens: .............................          Import: ........................

(  ) que s’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció, que ja han estan concedides per resolució per l’òrgan competent i de les quals us facilitam còpia:

Ens: .............................   Import:........................

Ens: .............................          Import: ........................

           

(signatura)

Eivissa, ...... d............ de 20...

Eivissa, 10 de setembre de 2014

La Secretària Tècnica de l’Àrea de Presidencia
Rebeca Miguel Climent