Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 15543
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per a la creació d’un borsí de tècnic/a d’accessibilitat
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 14.219 de 19 d’agost de 2014, va acordar el següent:
PRIMER.- Convocar proves selectives per a la constitució d’un borsí extraordinari de tècnic/a d’accessibilitat per a nomenaments interins pel sistema de concurs oposició lliure. Les places estan enquadrades dins l’escala administració especial, serveis especials, comeses especials.
SEGON.- La Regidoria de Funció Pública i Govern interior ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents corresponents del tribunal que portarà a terme la valoració de la present convocatòria. La resolució esmenada s’ha de publicar en el tauler d’anuncis virtual i, a efecte informatiu, en el web www.palma.es.
TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.
BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA FORMACIÓ D’UN BORSÍ D’ESPECIALISTA EN ACCESSIBILITAT.
ESCALA: Administració especial, serveis especials, comeses especials.
GRUP: C, subgrup C1
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
1-. Estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent.
2.- Tenir acreditat el grau de minusvalidesa igual o superior al 33%. Aquesta situació s’haurà d’acreditar en el moment de la presentació d’instàncies, també s’haurà de sol·licitar a la mateixa instància les adaptacions que, si s’escau, considerin adients per tal de dur a terme les proves selectives.
PROCEDIMENT: Concurs-oposició.
QUALIFICACIONS: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per president o presidenta i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
DRETS D’EXAMEN: 15,91 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ
FASE D’OPOSICIÓ
EXERCICI ÚNIC
De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la redacció d’un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els dos que proposi el tribunal, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de tres hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 15 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo.
Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.
La normativa sobre la que versarà la prova serà la següent:
- Manual Europeu per a un entorn construït accessible.
- Codi Tècnic de l'Edificació, document bàsic de Seguretat d’utilització i Accessibilitat (DB-SUA-9).
- Llei 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l'accessibilitat i de la supressió de les barreres arquitectòniques (BOE 18/08/1993).
- Reial Decret 1414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat als efectes de la Llei 51/2003 d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat (BOE 16/12/2006).
- Reial Decret 1417/2006, d'1 de desembre, pel qual s’estableix el sistema arbitral per a la resolució de queixes i reclamacions en matèria d'Igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat per raó de discapacitat. (BOE 13/12/2006).
- Reial Decret 366/2007, de 16 de març, pel qual s'estableixen les condicions d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat en les seves relacions amb l'Administració General de l'Estat. (BOE 24/03/2007).
- Reial Decret pel que s'aprova el Reglament sobre les condicions bàsiques per a l'accés de les persones amb discapacitat a les tecnologies, productes i serveis relacionats amb la societat de la informació i mitjans de comunicació social. (BOE 21/11/2007).
- Llei 27/2007, de 23 d'octubre, per la que es reconeixen les llengües de signes espanyoles i es regulen els mitjans de suport a la comunicació oral de les persones sordes, amb discapacitat auditiva i sordcega (BOE 24/10/2007).
- Reial Decret 505/2007, de 20 d'abril, pel que s'aproven les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat per a l'accés i utilització dels espais públics urbanitzats i edificacions (BOE 11/05/2007).
- Reial Decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l’accés i utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat (BOE 4/12/2007).
- Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques (BOIB 29/10/2010).
- Reial Decret 173/2010, de 19 de febrer, pel qual es modificació el codi tècnic de l'edificació, aprovat pel Reial Decret 314/2006, de 17 de març, en matèria d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat (BOE 11/03/2010).
- Ordre VIV/561/2010, d'1 de febrer, per la qual es desenvolupa el document tècnic de Condicions d'accessibilitat i no discriminació per a l’accés i utilització dels espais públics urbanitzats (BOE 11/03/2010).
- Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social (BOE 3/12/2013).
- Llei 8/2013, de 26 de juny, de Rehabilitació, regeneració i renovació urbanes (BOE 27/06/2013).
FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.
L’acreditació dels serveis prestats a l’Ajuntament de Palma, serà realitzada d’ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els arxius i bases de dades d’aquesta Corporació.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
La puntuació es valorarà d’acord amb els següents criteris
- Superació proves selectives
Per cada exercici superat dins un mateix procés selectiu de la mateixa plaça, s’atorgarà 0,50 punts. Per cada exercici superat dins un mateix procés selectiu de places del subgrup A1 de titulació de l’escala d’administració especial, especialitat en tècnics de formació o equivalent, s’atorgarà 0,25 punts. S’exceptuarà, en qualsevol cas, als efectes d’aquesta puntuació, la prova relativa a coneixements de català.
La puntuació màxima és de 3 punts.
- Experiència professional
Per cada any o fracció superior a 6 mesos de serveis prestats a l’Administració Pública en treballs relacionats amb la plaça que es convoca, 0,50 punts.
La puntuació màxima és de 4 punts.
- Cursos de formació
La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.
Es valoren en tots els casos els següents:
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.
No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.
Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb 0,01 punts
L’hora d’assistència es valora amb 0,005 punts
La puntuació màxima és d’1 punt.
- Titulacions acadèmiques oficials
Es valora llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 0,75 punts.
Es valora diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent: 0,50 punts.
Es valora el curs de capacitació d’aptitud pedagògica. 0,25 punts
La puntuació màxima és d’1 punt.
- Coneixement de llengua catalana
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
La puntuació màxima és d’1 punt.
Total puntuació fase de concurs: 10 punts.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 4 de setembre de 2014
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)
Juan García Lliteras