Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 15540
Informació pública plec de claúsules i licitació explotació del bar del poliesportiu municipal
Versió PDF
Obertura del procediment d’adjudicació del contracte d’explotació del Bar del Poliesportiu municipal, amb informació pública del plec de clàusules
Aprovat per acord del Ple de l’ajuntament de 4 de setembre de 2014, el plec de clàusules administratives particulars del contracte d’explotació del bar del Poliesportiu municipal, i l’obertura del procediment d’adjudicació, el plec s’exposa al públic per termini de deu dies naturals, comptat a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), per tal que s’hi puguin presentar reclamacions.
Simultàniament s’anuncia la licitació, amb les condicions i d’acord amb allò que preveu l’art. 188,3 de la Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
1. Entitat adjudicadora.
a) Organisme: ajuntament d'Alaró, Ple.
b) Dependència que tramita l'expedient: secretaria.
c) Número d'expedient: 4194-2014.
2. Objecte del contracte.
a) Descripció de l'objecte: l’explotació del bar del Poliesportiu municipal i el de la piscina, qualificats com a béns de domini públic, mitjançant el tipus de contracte administratiu especial (article 19,1,b del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, text refós de la Llei de contractes del sector públic, en endavant TRLCSP).
Descripció del béns immobles:
- bar del Poliesportiu municipal (expedient d’activitat núm. 1242-2002)
- bar-quiosc de la piscina municipal
b) Lloc d'execució: Poliesportiu municipal (Avda. de la Constitució)
c) Durada del contrace: 10 anys; prorrogable per períodes d’un any, fins un màxim de cinc anys.
3. Tramitació, procediment i forma d'adjudicació.
a) Tramitació: ordinària.
b) Procediment: obert.
c) Forma: diversos criteris d’adjudicació: inversons en l’entorn (màxim 95 punts), cànon a l’alça (15 punts) i neteja diària de determinats vestidors (10 punts).
4. Cànon o renda mensual a pagar: 1.028,50 €
Import sense IVA: 850 €
IVA (21%): 178,50 €
El pagament del cànon se efectuarà mensualment, en els cinc primers dies de cada mes.
5. Garanties.
Provisional: 300 €
Definitiva: 5% de l’import del cànon total ofertat (durant la durada inicial prevista del contracte, IVA exclòs; import mínim: 5.100 €).
6. Obtenció de documentació i informació.
a) www.ajalaro.net, “perfil del contractant”
b) Entitat: Ajuntament d'Alaró.
c) Domicili: C/ Petit, núm. 1
d) Localitat i codi postal: Alaró, 07340
e) Telèfon: (971) 510000
f) Fax: (971) 510001
7. Requisits mínims de solvència dels licitadors i forma d’acreditar-los.
Solvència econòmica i financera: es pot acreditar per un dels mitjans següents:
- Declaració apropiada d’entitat financera o justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscos professionals.
- Els comptes anuals presentats en el Registre Mercantil o en el registre oficial que correspongui; les empresàries no obligades a presentar comptes en registres oficials, els llibres de comtabilitat degudament legalitzats.
- Declaració sobre el volum global de negocis i sobre el volum de negocis en l’àmbit d’activitats corresponents a l’objecte del contracte, referit com a màxim als tres últims exercicis.
Solvència tècnica o professional:
- Titulacions acadèmiques i professionals de l’empresària i del personal, entre les quals ha d’haver-n’hi una d’educació secundària obligatòria o formació professional de grau mitjà; i “currículum vitae” de l’empresària i del personal
- Una relació dels principals serveis o treballs relacionats amb l’objecte d’aquest contracte realitzats els últims deu anys que inclogui import, dates i el destinatari, públic o privat, d’aquests. Els serveis o treballs efectuats s’han d’acreditar mitjançant certificats expedits o visats per l’òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic; quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, si manca aquest certificat, mitjançant una declaració de l’empresari.
8. Presentació de sol·licituds de participació i documentació a presentar.
a) Data límit de presentació: 15 (quinze) dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)
b) Documentació a presentar (clàusula 16 del plec):
sobre “A” (documentació general):
acreditació de la personalitat, i de la representació (si fa el cas)
dipòsit fiança provisional
adreça de correu electrònic
declaració responsable indicant que es compleixen les condicions per contractar amb l’administració (art. 146,4 TRLCASP)
declaració sobre la intenció de subscriure subcontractes (art. 227 TRLCSP)
acreditació de la solvència econòmica i financera
acreditació de la solvència tècnica o professional.
sobre “B” (proposició econòmica i d’inversions):
proposició econòmica (segons model Annex 1 del plec de clàusules)
proposició d’execució d’obres relatives als banys del bar-cafeteria (segons model Annex 2)
relació de les obres i actuacions que s’ofereixin com a millores (segons model Annex 3)
c) Lloc de presentació:
1a. Entitat: Ajuntament d'Alaró.
2a. Domicili: C/ Petit, núm. 1.
3a. Localitat i horari de presentació: Alaró, de 8 a 14’30 h.
9. Admissió de variants.
Si; en la proposició econòmica (a l’alça) i en inversions (d’entre les previstes a l’entorn).
10. Criteris d’adjudicació.
a) Inversions en l’entorn: màxim 95 punts
1. Execució de dues pistes de pàdel. Sup. 400 m2. Unitats mínimes: Riostra perimetral de 30 x 40 cm. Excavació reomplint de matxaca per a drenatge. Espessor mínim de 20 cm. Construcció de paviment porós d’espessor 6 cm i segona capa de 4 cm amb juntes de dilatació corresponents. Dues pistes de pàdel completes amb tancaments i separacions de vidre, gespa artificial, xarxes. Subministrament i instal•lació de pals de il•luminació amb anclatges adequats i lluminàries. Connexió a la xarxa existent. Pistes de pàdel: 50.000 €.
Aquesta instal·lació s’ubicarà en l’espai comprès entre les actuals pistes de tennis i la pista d’skate, amb un retranqueig de sis metres del límit de la propietat municipal.
2. Reparació paret exterior entre Parc Verd i l’entrada recinte esportiu. Repicat i retirada runes. Aterracat i fi de morter de color (color a elegir). Excepte mural GOB que es mantendrà. 18.000 € (300 m2 aprox.)
3. Reparació paret interior recinte esportiu entre Parc Verd i entrada poliesportiu. Picat, sanejament d’humitats, aterracat i passada de fi. Pintura plàstica impermeabilitzant. 8.000 € (200 m2 aprox.)
4. Reparació paret exterior entre Bar fins pavelló cobert. Repicat i retirada runes. Aterracat i passada de fi de morter de color (color a elegir). 4.000 € (75 m2 aprox.)
5. Reparació paret interior entre Bar fins pavelló cobert. Repicat i retirada runes. Aterracat i passada de fi de morter de color (color a elegir). 4.000 € (75 m2 aprox.)
6. Tancament perimetral reixa metàl•lica entre recinte esportiu i torrent. Instal•lació de postes metàl•lics d’1,80 m d’altura. 3.000 €. (100 m aprox.).
7. Arreglar arestes, aterracar i passada de fi a columnes paret exterior entre Parc Verd i entrada recinte esportiu. 2.000 €.
8. Sanejat parets exteriors bar. Cantonada Avinguda i carrer Fonoll. 2.000 €
9. Acabar d’enrajolar zona de la piscina municipal en mateixes condicions que la resta: 2.000 € (60 m2 aprox.)
10. Tancament lateral de la caseta de la pista d’skate. Obertura de portal a zona piscina. Instal•lació porta. 2.000 €.
En el cas del subapartat 1 (pistes de pàdel) s’haurà d’aportar el corresponent projecte tècnic; per a la resta d’obres s’acompanyarà una memòria descriptiva. En relació a l’execució de les inversions seran d’aplicació els articles 235 a 239 del TRLCSP (compliment del contracte d’obres).
b) Cànon a l’alça: 15 punts:
c) Neteja diària dels vestidors de la piscina i de la pista de tennis (o de pàdel, si fa el cas): 10 punts.
11. Forma d’avaluar les ofertes.
a) Inversions en l’entorn: un punt per cada 1.000 € d’inversió proposada
b) Cànon a l’alça: fórmula 15 x (oferta de la licitadora / oferta més alta)
c) Neteja diària dels vestidors de la piscina i de la pista de tennis (o de pàdel, si fa el cas): 10 punts.
Els supòsits d’empats es resoldran a favor de qui hagi obtingut més puntuació en l’apartat a) i, cas de mantenir-se la igualtat, en el b) i en el c). En cas de persistir, es resoldrà per sorteig.
12. Obertura de les ofertes.
L’acte públic d’obertura del sobre “B” tindrà lloc el segon dia hàbil següent al de la finalització del termini de presentació d’ofertes; a les 13 hores, a la Sala de Plens de la Casa Consistorial.
13. Despeses d'anuncis.
Seran a compte de la contractista les despeses derivades dels anuncis a butlletins oficials, per un import màxim de 300 €.
14. Suspensió del procediment de licitació.
Si dins el termini d’exposició pública del plec de clàusules administratives particulars, de deu dies naturals, es produeixen reclamacions contra el plec, es suspendrà la licitació i també el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que resti d’aquest termini a partir de l’endemà de la resolució de les reclamacions.
Alaró, 5 de setembre de 2014.
El Batle,
Joan Simonet Pons
P.O. El regidor delegat,
Llorenç Perelló Rosselló