Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 15384
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per cobrir per promoció interna una plaça d’Oficial/a d’Oficis especialitat Mecànic/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 14.136 de 12 d’agost de 2014, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar concurs oposició per cobrir una plaça d’OFICIAL/A D'OFICIS ESPECIALITAT MECÀNIC/A, vacant a la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament i inclosa a l’oferta d’ocupació per promoció interna de l’any 2010. Aquesta plaça està enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe Personal d'oficis Grup C, Subgrup C2.

SEGON.- Nomenar el tribunal que avaluarà aquesta convocatòria, la constitució del qual serà la següent:

PRESIDENT: Designat per la Corporació:

Titular: Bartolomé Amengual Oliver

Suplent: Pau Barceló Bennaser

VOCALS:

- Primer: Designat per sorteig:

Titular: Gabriel Jofre Munar

Suplent: Joan Carles Jofre Munar

- Segon: Designat per sorteig:

Titular: Gabriel Sastre Bauza

Suplent: Bartolomé Andreu Caimari

- Tercer: Designat per sorteig:

Titular:  Antonio Froilan Caparros

Suplent: Lorenzo Llinas Suau

- Quart: Designat per sorteig:

Titular: Bartolomé Vives Colomar

Suplent: Francisca Taberner Ferrer

SECRETÀRIA: Designada per la Corporació:

Titular:. Maria Fernanda Abadal Pomar

Suplent: Miguel Gil Torrens

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.

 

 

BASES ESPECÍFIQUES CONCURS OPOSICIÓ PER A PROMOCIÓ INTERNA DELS OPERARIS I DELS AJUDANTS D’OFICIS D’AQUEST AJUNTAMENT, PER COBRIR PLACES DE PERSONAL OFICIAL D'OFICIS ESPECIALITAT MECÀNIC

Escala: Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe: Personal d'oficis.

Grup: C, Subgrup: C2.

Requisits: Per prendre part a aquesta convocatòria serà necessari:

a) Ser personal funcionari de carrera o personal laboral fixe d'aquest Ajuntament i ocupar en propietat una plaça d'AJUDANT/A d’oficis o d'OPERARI.

b) Dur, com a mínim, dos anys de servei actiu a l’Ajuntament de Palma com a ajudant/a d’oficis o operari/a. Es computarà a aquests efectes l'antiguitat com a personal laboral als esmentats càrrecs a aquest Ajuntament.

c) Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent.

Procediment de selecció: Concurs Oposició per a promoció interna.

Qualificacions: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

Composició del tribunal qualificador: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, designats per la Corporació per sorteig d’entre personal funcionari de carrera en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un secretari o secretària que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Categoria del Tribunal: Segona

Drets d'examen: 12,72 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

El concurs oposició constarà de dues parts.

FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds, s’hauran de presentar dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de  l’Ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:

a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.

b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.

d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. Serveis prestats en altres administracions com a personal funcionari, expedit per l’administració corresponent, amb l’expressió de la data d’inici i d’acabament, el cos, l’escala o l’especialitat.

e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes al tribunal sobre la procedència de valorar-los.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació.

1).- Valoració dels llocs ocupats: Puntuació màxima 4,40.

1.1 - Per serveis prestats a aquest Ajuntament o a qualsevol altre Administració Pública en el Grup AP –Agrupacions professionals– (anterior Grup E), Grup C Subgrup C1, Grup A Subgrup A1 i A2, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral,  0,20 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 2 punts.

1.2 - Per serveis prestats a aquest Ajuntament o a qualsevol altre Administració Pública en el Grup C, Subgrup C2  o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,40 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 2,40 punts.

Es computaran els serveis prestats amb caràcter interí reconeguts d’acord amb la Llei 70/78, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l’Administració Pública.

2).- Antiguitat: Per serveis prestats a l’administració pública, puntuació màxima 2,40 punts:

- Els primers cinc anys..........0,10 punts per any

- Dels sis als deu anys..........0,20 punts per any

- A partir dels onze anys.......0,40 punts per any

Es computaran els serveis prestats amb caràcter previ reconeguts d’acord amb la Llei 70/78, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l’Administració Pública.

No es tindran en compte les fraccions de temps inferiors a un any.

3).- Cursos de formació i perfeccionament: Puntuació màxima: 3 punts.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.

Es valoren en tots els casos els següents:

  • cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors)
  • cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com del de formació contínua
  • cursos d’informàtica
  • cursos en  matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
  • cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
  • cursos en matèria d’igualtat
  • cursos en matèria de qualitat
  • cursos homologats en matèria sindical
  • especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.

No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.

Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb          0,02 punts

L’hora d’assistència es valora amb                                  0,01 punts

4).- Idiomes: Puntuació màxima 2,70 punts.

4.1.- Coneixement de la llengua catalana. Puntuació màxima: 2 punts. Es valoraran les següents titulacions:

- Les expedides per l’EBAP, a partir de 1994.

- Les recollides en el Decret 80/2004, de 10 de setembre, de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura, (BOIB número 132, de 21-09-2004), sobre avaluació i certificació de coneixements de català.

- Les de l’Estudi G. Lul·lià expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.

La puntuació d’aquest apartat serà la següent:

  • Nivell bàsic (certificat A2): 0,25 punts
  • Nivell llindar (certificat B1): 0,35 punts
  • Nivell avançat (certificat B2): 0,50 punts
  • Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1 punt.
  • Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura i Joventut.

4.2.- Coneixement de llengües estrangeres. Puntuació màxima: 0,70 punts.

  • A1 Bàsic 1 (1r curs del nivell basic) de l’Escola Oficial d’Idiomes o primer curs de nivell inicial de l’Escola Balear d’Administració Pública... 0,05 punts.
  • A2 Bàsic 2 (2n curs de nivell basic) de l’Escola Oficial d’Idiomes o nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública... 0,10 punts.
  • B1 Intermedi 1, Primer curs de nivell intermedi de l’Escola Oficial d’Idiomes o primer curs de nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública... 0,15 punts.
  • B1+ Intermedi 2 Segon curs de nivell intermedi de l’Escola Oficial d’Idiomes o segon curs de nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública... 0,20 punts.
  • B2 Avançat Primer curs de nivell avançat o primer curs de nivell superior de l’Escola Balear d’Administració Pública... 0,25 punts.
  • B2+ Avançat B2+ Segon curs de nivell avançat o segon curs de nivell superior de l’Escola Balear d’Administració Pública... 0,30 punts.

Altres certificats del Marc comú europeu considerats equivalents que es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes:

Anglès

Puntuació

A1

0,05

A2

0,10

B1

Certificat de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

PET (Preliminary English Test). Cambridge University

ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,20

B2

Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua anglesa (mestre o altres)

FCE (First Certificate in English). Cambridge University

ISE II (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,30

C1

CAE (Certificate in Advanced English). Cambridge University

ISE III (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,40

C2

Llicenciat en filologia anglesa

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua anglesa

CPE (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University

ISE IV (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,50

 

Francès

Puntuació

A1

DELF (diplôme d’études en langue française) A1

0,05

A2

Títol de nivell Elemental EOI

DELF A2

0,10

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

DELF B1

0,20

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua francesa (mestre o altres)

DELF B2

0,30

C1

DALF (diplôme approfondi de langue française) C1

0,40

C2

Llicenciat en filologia francesa

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua francesa

DALF C2

0,50

Alemany

Puntuació

A1

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1

Start Deutsch 1

0,05

A2

Títol de nivell elemental EOI

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2

Start Deutsch 2

0,10

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1

Zertifikat Deutsch

0,20

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua alemanya (mestre o altres)

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2

Goethe-Zertifikat B2

Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3

0,30

C1

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1

Goethe-Zertifikat C1

Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP)

0,40

C2

Llicenciat en filologia alemanya

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2

Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS)

Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP)

0,50

Els títols de l’Estudi G. Lul·lià tan tols es valoraran els expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.

Els títols o certificacions expedits per altres centres oficials es puntuaran per cursos complets.

En cas de presentar més d’un títol o certificació del mateix idioma tan sols es valorarà el de major puntuació.

5) Titulacions acadèmiques:  Puntuació màxima 1 punt.

RELACIONADES amb el lloc de feina

5.1  Llicenciat .............................................. 1 punt 

5.2  Diplomat Universitari o Títol Mitjà.... 0,90 punts  

5.3  Tècnic Superior ................................... 0,80     "

5.4  Tècnic ................................................... 0,70     "

NO RELACIONADES amb el lloc de feina

5.1  Llicenciat ...............................................  0,40 punts

5.2  Diplomat Universitari o Títol Mitjà....  0,30     "

5.3  Batxiller, BUP, o Tècnic Superior no relacionat amb el lloc de feina.... 0,20    "

5.4 Tècnic...................................................... 0,10     "

No es valorarà la Diplomatura si es té la Llicenciatura de la mateixa especialitat.

FASE D’OPOSICIÓ

PRIMER EXERCICI

L’exercici consistirà en contestar un qüestionari de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives cada una i amb una sola d’aquestes respostes correcta. De les 50 preguntes, 15 es referiran als 5 temes de la part comuna i 35 als temes de la part específica.

Les respostes errònies descomptaran a raó de 1/3 part del valor d’una resposta correcta. Les preguntes no contestades no descomptaran. El temps màxim per a la realització d’aquest exercici serà de 90 minuts.

La qualificació d’aquest exercici serà de 0 a 8 punts. Seran eliminades aquelles persones candidates que no obtinguin 4 punts.

En el exercici que es proposi a les persones aspirants, s’hi inclouran 5 preguntes més de reserva (2 del temari comú i 3 del temari específic), que substituiran, respectant l’ordre corresponent, a aquelles preguntes que el tribunal acordi anul·lar per defecte de forma o fruit d’al·legacions, si n’és el cas.

SEGON EXERCICI

Consistirà en un exercici de caràcter teòric-pràctic a determinar pel Tribunal, relacionat amb les funcions pròpies de la plaça a cobrir.

Es divideix en tres parts. La primera part els candidats hauran de resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les funcions de la plaça, a proposta del Tribunal.

La segona i la tercera part correspondran a la realització de dues proves pràctiques relacionades amb les diverses tasques de la plaça, proposades pel Tribunal.

En aquests exercicis s’avaluaran l’aplicació dels coneixements teòrics i la preparació dels aspirants en relació al lloc de treball a cobrir.

El Tribunal determinarà el contingut i les condicions de forma, estructura, valoració i temps de les dues parts pràctiques de l’exercici que hauran de ser comunicats als aspirants abans del inici de l’exercici. A la valoració de la prova eminentment pràctica hauran de contemplar com a mínim els criteris de: preparació material, realització de la prova, compliment de normes de riscos laborals, ús de les eines adequades per a la pràctica, qualitat pràctica, correcte emmagatzematge de les eines i material sobrant i altres que el Tribunal consideri que ha de valorar.

En el cas que les dues proves pràctiques consisteixin en realitzar algun tipus de treball del qual en pugui quedar constància enregistrada (fotografies, vídeo), els enregistraments obtinguts dels exercicis de cada aspirant s’hauran d’incorporar al corresponent expedient administratiu.

La qualificació global d’aquests exercicis serà de 0 a 12 punts. Cada prova valdrà 4 punts. Seran eliminats aquells candidats que no obtinguin un mínim de 6 punts de la suma total de la puntuació de les tres parts.

El sistema per determinar la nota consistirà en que cada membre del tribunal puntuarà a cada un dels aspirants d’acord amb els criteris de valoració inicialment establerts.  En el cas que a les notes atorgades pels membres del tribunal hi hagi una diferència superior a tres punts, s’eliminaran la nota més alta i més baixa (només una d’elles si hi hagués coincidència de nota) i se dividirà la suma d’elles pel nombre de notes. El resultat serà la qualificació definitiva de la prova.

Temari primer exercici.

PART COMUNA

Tema 1. L’organització territorial de l’Estat espanyol.

Tema 2. El Municipi. El Terme Municipal. La Població. L’empadronament.

Tema 3. Administració electrònica: Drets dels ciutadans; concepte de seu electrònica; els registres electrònics.

Tema 4. Ordenances i reglaments de les entitats locals.

Tema 5. Bens de les entitats locals.

PART ESPECÍFICA

TEMA 1. L’automòbil. Definició, sistemes i la seva descripció. Motor i sistemes.

TEMA 2. El motor. Tipus i peces del motor.

TEMA 3. Sistema de distribució. Sistemes de distribució i models de motors. Avaries i manteniment.

TEMA 4. Sistemes d’alimentació de l’automòbil. Missió i funcionament. Motor diesel. Sistemes i elements d’injecció. Avaries i solucions.

TEMA 5. Sistemes d’alimentació de l’automòbil. Motor d’explosió. Alimentació per injecció i per carburador. Avaries i solucions.

TEMA 6. Sistemes d’alimentació de l’automòbil. Motor de dos temps i motor Wankel. Carburants i manteniment.

TEMA 7. Sistema de refrigeració. Sistema de refrigeració per líquid. Sistema de refrigeració per aire. Manteniment i prevenció d’avaries.

TEMA 8. Sistema de lubricació. Necessitat de lubricació del motor i elements del sistema. Tipus d’oli. Manteniment.

TEMA 9. Sistemes elèctrics de l’automòbil. Missió i elements de l’engegada. Engegada transistoritzada. Sistema generador de corrent. Manteniment i avaries.

TEMA 10. Sistemes elèctrics de l’automòbil. Sistema de posada en marxa. Manteniment i avaries. Sistema d’enllumenat. Averies. Sistemes elèctrics auxiliars. Avaries.

TEMA 11. Sistema de transmissió. Embragatge i sistemes. Caixes de velocitats Manteniment i prevenció d’avaries.

TEMA 12. Sistema de transmissió. Arbre de transmissió i diferencial. Sistema de regulació antirelliscament. Manteniment i avaries.

TEMA 13. Sistema de suspensió. Concepte i tipus. Manteniment i avaries.

TEMA 14. Sistema de direcció. Conceptes, missió i engranatges de direcció i direcció assistida. Direcció a l’eix davanter, a l’eix posterior i cotes de direcció. Manteniment i avaries.

TEMA 15. Sistema de frenada. Funció i elements. Frens de disc i elements auxiliars. Avaries.

TEMA 16. Rodes i pneumàtics. Introducció, elements i pneumàtics. Manteniment. Canvi de rodes. Cadenes. Diagnosi dels pneumàtics.

TEMA 17. Mesures de seguretat i salut laboral en el treball a tenir en compte per l’oficial mecànic.

TEMA 18.Equips de protecció individual. Aparells de seguretat; descripció i ús. Senyalització de seguretat.

TEMA 19. Nocions bàsiques de primers auxilis al context laboral. RCP, hemorràgies i fractures. Activació del servei d’emergència.

TEMA 20. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i tutela contra la discriminació.

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

    

Palma, 2 de setembre de 2014

     

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)

Juan García Lliteras