Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 15345
Notificació a varis propietaris no adherits a la Junta de Compensació del polígon 1-26-1 de Manacor l'aprovació inicial del projecte d'expropiació.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que figura a l’expedient, pel present Anunci es notifica a:

 -         Alexandra Mus Amezquita, amb domicili al c/ Porta de Santa Catalina, 5 de Palma.

-    Enrique Mus Caro, al c/ Manuel Sanchis Guarmer, 6, 1er de Palma.

-         Ana Caro Segura, al c/ Manuel Sanchis Guarmer, 6, 1er-2na de Palma.

-         Alfredo Mus López, al Camí de Can Pou d’Establiments.

-         Maria Magdalena Gost Seguí al c/ Gorg Blau, 9, 1er d’Inca.

-         Antonio Gost Seguí al c/ Biniamar, 34 d’Inca.

 que en data 2 de juliol de 2014 va ser emesa la següent resolució:

 “En el dia d’avui, el batle-president de l’Ajuntament de Manacor ha dictat la següent resolució:

 Antecedents

 El polígon apte per a la urbanització identificat com 1-26-1 a les NN.SS. de Manacor  disposa de  pla parcial  , aprovat definitivament pel Consell de Mallorca en sessió celebrada el dia 7 d’abril de 2006 i publicat l’acord d’aprovació definitiva en el BOIB  num. 78 de  1 de juny de 2006. En el Pla parcial  es va fixar el sistema de gestió per compensació.

 Els Estatuts i Bases d’Actuació de la Junta de compensació del polígon 1-26-1 foren aprovats definitivament per decret de data 12 d’abril de 2010 i num. 1291/2010 i publicada la seva aprovació definitiva en el BOIB num.69 de 6 de maig de 2010. L’acord d’aprovació  definitiva inclou un apartat en el que es requereix als propietaris de terrenys inclosos dins l’àmbit del polígon 1-26-1 que no hagin manifestat la seva intenció d’adherir-se a la junta perquè s’adhereixin a aquesta en el termini d’un mes amb l’advertència d’expropiació en cas de no adhesió Aquest acord d’aprovació definitiva i d’advertència d’expropiació  fou notificat a la totalitat dels propietaris inclosos dins l’àmbit del referenciat polígon , inclosos els propietaris que són objecte de l’expropiació

 La Junta de Compensació es va constituir en escriptura pública  atorgada davant la notari de  Manacor Sra. Marta Orfila Abadia el 22 de desembre de 2010, numero de protocol 1413.Aquesta escriptura pública fou aprovada per decret num. 26841/2011de l’Ajuntament de Manacor en data 26 de gener de 2011 però no fou subscrita per la totalitat dels propietaris dels terrenys del polígon 1-26-1. L’acord d’aprovació de l’escriptura pública va ser notificada personalment  o per edictes a la totalitat dels propietaris inclosos dins l’àmbit del polígon 1-26-1 . La notificació de l’acord d’aprovació de l’escriptura pública inclou el requeriment a la junta de compensació per a la presentació de sol·licitud d’expropiació dels propietaris que no havien subscrit l’escriptura pública de constitució de la junta de compensació notificació  que es va fer personalment o per edictes, inclosos els propietaris que són objecte d’expropiació.

  La Junta de compensació del polígon 1-26-1 fou inscrita en el Registre d’Entitats Urbanístiques col·laboradores del Consell de Mallorca amb el num. 158a. Per decret de 30 de setembre de 2011 es resolgué., amb la conformitat de la junta de compensació del polígon 1-26-1 , l’adhesió a la mateixa dels titulars de les finques registrals que no s’havien adherit corresponent a les finques registrals 39187 ( parcialment ) ,33430 ( parcialment ) ,51971, 25762 i 25763

 La junta de compensació del polígon ha sol·licitat  en dates 19 d’abril de 2013 i i 30 de desembre de 2013 l’expropiació , per no haver-se adherit a la junta de compensació de la total  finca identificada amb el numero 28 en el projecte de compensació i que correspon a la finca registral 34675, així com les participacions dels titulars que no s’han adherit a la junta  de les parcel.les identificades amb el numero 26 i 27 del projecte de compensació i que corresponen , respectivament a les finques registrals.39187 i 34430

 L’arquitecta municipal, Sra. Romero Aguadé, ha redactat el projecte d’expropiació de la finca registral 34675 afectant a la totalitat dels seus copropietaris, així com a la participació dels titulars de les finques registrals 39187 i 34430  que no s’han adherit a la junta de compensació. El projecte d’expropiació opta per seguir el règim jurídic de la taxació conjunta.

 Es va requerir al president de la junta de compensació del polígon 1-26-1 la seva conformitat als justipreus , inclosos dins el projecte d’expropiació que ha redactat l’arquitecta municipal ,de les finques o participacions de les finques els propietaris de les quals no s’han adherit a la junta de compensació . El president de la junta de compensació ha presentat en data 25 de juny de 2014 amb num. RGE 8166 escrit on manifesta la seva conformitat als justipreus que proposa el projecte d’expropiació i es compromet a l’ingrés dels justipreus que es determinin, tant en via administrativa, davant el Jurat Provincial d’Expropiació o davant els tribunals de justícia en un termini màxim d’un mes des de  el requeriment que faci l’Ajuntament a la junta de compensació.

 Fonaments jurídics

 L’art. 29, 30.1 del Real Decreto Legislativo que aprova el Texto Refundido de la Ley del Suelo; l’art. 64, 66,  91 , 94, 122 i 124 de la Llei 2/2014 d’ordenació i ús del Sòl de les Illes Balears; l’art. 21.1.j de la Ley 7/1985 de Bases del Regimen Local; l’acord d’aprovació definitiva del Pla Parcial del polígon urbanístic 1-26-1 de les NN.SS. de Manacor ( BOIB num. 78 de 1 de juny de 2006 ), l’art. 5 del Decreto  de 26 d’abril de 1957 que aprova el Reglamento de la ley de Expropiación Forzosa, i vist l’informe favorable del TAG, Cap del Servei d’urbanisme

RESOLC

 1º) Iniciar, a petició de la junta de compensació urbanística del polígon 1-26-1 , procediment d’expropiació forçosa de les finques registrals i participacions dels propietaris de terrenys inclosos dins l’ambit del polígon urbanístic 1-26-1 de les NN.SS. que es relacionaran mes endavant que no s’han adherit a la Junta de compensació del poligon 1-26-1 , fixant com a beneficiària de l’expropiació a la Junta de compensació del polígon urbanístic 1-26-1 de les NN.SS. de Manacor amb el règim jurídic que s’atorga al beneficiari de les expropiacions.

 2º) Entendre implícita la declaració d’utilitat pública i necessitat d’ocupació de les finques registrals i participacions incloses en el projecte d’expropiació del polígon 1-26-1 , redactat per l’arquitecta municipal Sra. Romero Aguadé , en base a l’art. 66 de la Llei 2/2014 d’ordenació i ús del sol en relació a l’acord d’aprovació definitiva del Pla Parcial del polígon 1-26-1 ( BOIB num. 78 de 1 de juny de 2006 )

 3º) Optar , a l’emparà del disposat a l’art. 30.1 del RDL 2/2008 que aprovà el Texto Refundido de la Ley del Suelo ,i art. 94 de la Llei 2/2014 d’ordenació i ús del sòl de les Illes Balears , seguir el sistema de taxació conjunta del projecte d’expropiació de les finques registrals i participacions de finques que no s’han adherit a la junta de compensació urbanística del polígon 1-26-1

 4º) Aprovar inicialment el projecte d’expropiació pel sistema de taxació conjunta, redactat per l’arquitecta municipal Sra. Romero Aguadé , de la finca registral 34675, així com les participacions dels Srs. Ana Mª Gost Seguí, Antonia Gost Seguí, Antonio Gost Seguí i  Mª Magdalena Gost Seguí de les  finques registrals 39187 i 34430 per no haver-se adherit a la junta de compensació urbanística del polígon 1-26-1.

 5º) Sotmetre a informació pública per un termini d’un mes, mitjançant inserció d’anunci en el BOIB , a l’expedient d’expropiació forçosa relacionat a l’apartat anterior als efectes que les persones que puguin resultar interessades formulin les observacions i reclamacions que estimin convenients.

 6º) Aprovar la taxació en que es fixa el justipreu dels terrenys i edificacions de les finques i participacions de finques dels propietaris de terrenys que no s’han adherit a la junta de compensació urbanística del polígon 1-26-1 i que són les següents:

 a)      Finca num.  1 d’ordre del projecte d’expropiació

DESCRIPCIÓ

REGISTRAL

Peça de secà amb una cabuda de 176 m2. Limita al nord en 5,50 m amb carretera de Felanitx, al sud en 5,50 m amb romanent de la propietat de Miquel Salas Salas, a l’est en 32,00 m amb porció de Magdalena Gost Serra, i a l’oest en 32,00 m amb la finca dels hereus d’Antoni Mus.

REAL

Porció de terreny de forma rectangular amb façana a la carretera de Felanitx. Limita al nord amb carretera de Felanitx, al sud amb parcel·la 29 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991015ED1779S, a l’est amb parcel·la 25 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991014ED1779S i a l’oest amb parcel·la 27 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991026ED1779S. Esta majoritàriament  ocupada per l’edificació existent. No hi ha altres plantacions ni instal·lacions a valorar.

DIRECCIÓ

REF. CADASTRAL

OBSERVACIONS

Carretera se Felantix ,10

7991013ED1779S0001HT 

DADES REGISTRALS

Registre

Tom

Llibre

Secció

Fol

Finca

Inscripcció

Nº IDUFIR

1

4753

1117

-

31

39.187

9

07023000488961

Participacions que s’expropien:

ANA MARIA GOST SEGUI

3,125%

ANTONIA GOST SEGUI

3,125%

ANTONIO GOST SEGUI

3,125 %

M MAGDALENA GOST SEGUI

3,125 %

REPARTIMENT DEL VALOR D’EXPROPIACIÓ

El valor d’expropiació s’ha de repartir en relació a la participació de cada propietari.

Propietari

%

Valor d’expropiació que li correspon

ANA MARIA GOST SEGUI

3,125

950,48 €

ANTONIA GOST SEGUI

3,125

950,48 €

ANTONIO GOST SEGUI

3,125

950,48 €

M MAGDALENA GOST SEGUI

3,125

950,48 €

  b) Finca num. 2 d’ordre del projecte d’expropiació

DESCRIPCIÓ

REGISTRAL

Peça de secà amb una cabuda de 256,00 m2. Limita al nord amb carretera de Felanitx, al sud , est i oest amb romanent de la finca de la que procedeix, pròpia de Miquel Salas Salas.

REAL

Porció de terreny de forma rectangular amb façana a la carretera de Felanitx. Limita al nord amb carretera de Felanitx, al sud amb parcel·la 29 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991015ED1779S, a l’esta amb parcel·la 26 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991013ED1779S i a l’oest amb parcel·la 28 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991012ED1779S. Consta un porxo d’uralita adossat a la parcel·la 26 en estat ruïnós.

DADES CADASTRALS

DIRECCIÓ

REF. CADASTRAL

OBSERVACIONS

Carretera de Felantix

7991026ED1779S0001FT

DADES REGISTRALS

Registre

Tom

Llibre

Secció

Fol

Finca

Inscripcció

Nº IDUFIR

1

4753

1117

-

28

34.430

9

07023000488954

Participacions que s’expropien:

ANA MARIA GOST SEGUI

3,125%

ANTONIA GOST SEGUI

3,125%

ANTONIO GOST SEGUI

3,125 %

M MAGDALENA GOST SEGUI

3,125 %

REPARTIMENT DEL VALOR D’EXPROPIACIÓ

El valor d’expropiació s’ha de repartir en relació a la participació de cada propietari.

Propietari

%

Valor d’expropiació que li correspon

ANA MARIA GOST SEGUI

3,125

375,56 €

ANTONIA GOST SEGUI

3,125

375,56 €

ANTONIO GOST SEGUI

3,125

375,56 €

M MAGDALENA GOST SEGUI

3,125

375,56 €

c) Finca num. 3 d’ordre del projecte d’expropiaci

DESCRIPCIÓ

REGISTRAL

Peça de secà amb una cabuda de 276,00 m2. Limita al nord amb carretera de Felanitx, en una línia de 12 metres,  al sud  amb terrenys romanents de Miquel Salas Salas, a l’esto amb porció de Mariano Martínez Teva i José Hidalgo Bangas, i a l’oest amb camí.

REAL

Porció de terreny de forma rectangular amb façana a la carretera de Felanitx. Limita al nord amb la carretera de Felanitx, al sud amb la parcel·la 29 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991015ED1779S,  a l’est amb la parcel·la 27 del projecte de compensació i amb referència cadastral 7991026ED1779S i a l’oest amb camí privat del polígon 1-28-1.

DADES CADASTRALS

DIRECCIÓ

REF. CADASTRAL

OBSERVACIONS

Carretera de Felantix, 12

7991012ED1779S0001UT

DADES REGISTRALS

Registre

Tom

Llibre

Secció

Fol

Finca

Inscripcció

Nº IDUFIR

1

4379

962

-

20

34.675

7

07023000159564

 TITULARS

%

ANA CARO SEGURA

12,500

ALEXANDRA MUS AMEZQUITA

8,334

MAURICIO MUS AMEZQUITA

8,334

NATALIA MUS AMEZQUITA

8,334

ANTONIO MUS CARO

6,250

ENRIQUE MUS CARO

6,250

ENRIQUE MUS LOPEZ

25,000

ALFREDO MUS LOPEZ

25,000

Els titulars no adherits sumen el 100 % del total de la parcel·la. 

REPARTIMENT DEL VALOR D’EXPROPIACIÓ

El valor d’expropiació s’ha de repartir en relació a la participació de cada propietari.

Propietari

%

Valor d’expropiació que li correspon

ANA CARO SEGURA

12,500

1.619,62 €

ALEXANDRA MUS AMEZQUITA

8,334

1.079,74 €

MAURICIO MUS AMEZQUITA

8,334

1.079,74 €

NATALIA MUS AMEZQUITA

8,334

1.079,74 €

ANTONIO MUS CARO

6,250

809,82 €

ENRIQUE MUS CARO

6,250

809,82 €

ENRIQUE MUS LOPEZ

25,000

3.239,24 €

ALFREDO MUS LOPEZ

25,000

3.239,24 €

   7º) Notificar la present resolució als propietaris expropiats.

  Atès la vostra condició de propietari de finca, i/o participació de finca que s’ha d’expropiar per no haver-se adherit a la Junta de Compensació del polígon urbanístic 1-26-1 de Normes Subsidiàries de Manacor, amb la present s’adjunta fulla d’apreuament i proposta de fixació de criteris de valoració per a què en el termini d’un mes, comptat a partir de la data de notificació de la present, pogueu formular observacions i reclamacions concernents a la titularitat o a la valoració dels drets.”

   Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’article 59.5 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú , i l’article 194 del RD 2568/86 de 28 de novembre de Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

  Manacor,  25 de juliol de 2014

 El batle, per delegació de firma  (decret 4807/2011)

1r. Tinenta de batle i delegada

Catalina Riera Mascaró