Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 15328
Edicte aprovació definitiva modificació taxa per serveis relatius a activitats per el 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini d’exposició al públic de l’acord provisional relatiu a la ordenança fiscal aprovada en sessió plenària de la Corporació de dia 21-07-2014 i, no s’han presentat reclamacions, s’eleva a definitiu dit acord, segons preveu l’article 17.3 de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals l’acord de modificació i el text íntegre de l’ordenança es publicarà en el BOIB, i serà d’aplicació a partir del dia següent a la seva publicació en el BOIB.

 

Lloseta, a 02-09-2014

 

El Batlle,

Aquesta ordenança, substitueix, a partir del dia següent de la seva publicació en el BOIB , la que va aprovar l’Excm. Ajuntament en Ple el 10/11/2008 publicada al BOIB nº 13 de 27/01/2009.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS RELATIUS A ACTIVITATS,  ESTABLIMENTS I INSTAL·LACIONS (CONCEPTE 323.00)

ARTICLE 1.- Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per serveis relatius a activitats, establiments i instal·lacions, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l’article 57 de l’esmentat Text Refós.

ARTICLE 2.- Fet imposable

1. Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa l’activitat municipal, tècnica, administrativa i de comprovació necessària per a determinar si procedeix atorgar la llicència d’instal·lació sol·licitada o si l’activitat realitzada, subjecte a  comunicació prèvia  o declaració responsable, o que es pretén realitzar, s’ajusta a les determinacions de la normativa i de les ordenances municipals; així mateix, constitueix fet imposable l’activitat municipal d’inspecció.

  • Declaració responsable: És el document subscrit  per un interessat  en el que manifesta, baix la seva responsabilitat, els requisits establerts en la normativa vigent per  accedir al reconeixement d’un dret o facultat o pel seu exercici, que disposa de la documentació que així ho acredita, i, així mateix, se compromet a mantenir el seu compliment durant el període  de temps  inherent a dit reconeixement o exercici  (article  71 bis de la LRJAP i PAC de 1992).
  •  Comunicació prèvia: És el document mitjançant el qual els interessats  posen en  coneixement de l’Administració Pública competent les seves dades identificatives i demés requisits exigibles per a l’exercici d’un dret o l’inici  d’una activitat  (article 71 bis de la LRJAP i PAC  de 1992).
  •  Autorització: Qualsevol acte exprés o tàcit de l’autoritat competent exigible, amb caràcter previ, per a l’accés  a una activitat  econòmica o al seu exercici. 

2. A l’efecte d’aquest tribut, es considerarà establiment el lloc o local en què habitualment s’exerceixi o s’hagi d’exercir qualsevol activitat per a l’obertura i funcionament de la qual sigui necessària, en virtut de precepte legal, l’obtenció de la llicència municipal, comunicació prèvia o declaració responsable, segons disposa la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.

3. Tindran la consideració d’activitat:

a) La primera instal·lació, inici o començament de qualsevol activitat a l’establiment de què es tracti.

b) La modificació o ampliació de l’activitat desenvolupada a l’establiment, encara que continuï el mateix titular.

c) L’ampliació de l’establiment i qualsevol alteració que s’hi dugui a terme i que afecti les condicions de la llicència atorgada, comunicació prèvia o declaració responsable presentada.

d) La regularització d’activitats existents.

ARTICLE 3.- Subjecte passiu

Estan obligades al pagament de la taxa en concepte de subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària titulars de l’activitat que es pretén desenvolupar o, si s’escau, es desenvolupi a l’establiment.

ARTICLE 4.- Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.

ARTICLE 5.- Quota tributària

La quota tributària es determinarà d’acord amb les tarifes contingudes a l’annex d’aquesta Ordenança, establertes en funció de la superfície dels establiments i  de la naturalesa de l’activitat de conformitat a l’article 2 d’aquesta Ordenança.

ARTICLE 6.- Exempcions i bonificacions

No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.

ARTICLE 7.- Meritació

1. De conformitat a l’article 26 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la taxa es meritarà quan s’iniciï la prestació del servei o la realització de l’activitat. A aquest efecte, es considerarà iniciada aquesta activitat en la data de presentació de l'oportuna sol·licitud de llicència o de presentació de la comunicació prèvia o de la declaració responsable, si el subjecte passiu la formula expressament.

2. Quan l’activitat hagi tingut lloc sense que s’hagi obtingut l'oportuna llicència, o no s’hagi presentat la preceptiva comunicació prèvia o declaració responsable, la taxa es meritarà quan s’iniciï efectivament l’activitat municipal conduent a determinar si l’activitat, l’establiment i les instal·lacions compleixen les condicions exigibles, amb independència de l’inici de l’expedient administratiu que es pugui instruir per autoritzar-ne l’activitat o decretar-ne el tancament, si no és autoritzable dita activitat. Tot això sense perjudici de l’actuació de la Inspecció Tributària.

3. L’obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada, de cap manera, per la denegació de la llicència sol·licitada o per la concessió d’aquesta condicionada a la modificació de les condicions de l’establiment, ni per la renúncia o desistiment del sol·licitant un cop concedida la llicència.

4. No es tramitaran les sol·licituds sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.

ARTICLE 8.- Declaració i ingrés

El procediment d’ingrés serà, de conformitat al que preveu l’article 27 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, el d’autoliquidació. Els subjectes passius hauran d’autoliquidar la taxa en el moment d’iniciar la prestació del servei o de l’activitat, mitjançant l'oportuna declaració-liquidació.

Si posteriorment a la iniciació del servei o de l’activitat es varia o amplia l’activitat que s’hagi de desenvolupar a l’establiment, o s’amplia el local inicialment previst, aquestes modificacions s’hauran de posar en coneixement de l’Administració municipal amb el mateix abast que a la declaració-liquidació prevista al número anterior.

Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l’activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.

ARTICLE 9.- Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació d’infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s’ajustarà al que disposa l’Ordenança fiscal general i els articles 178 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenvolupen i complementen.

Disposició final

La present ordenança va ser aprovada provisionalment per acord plenari de 21-07-2014, elevat a definitiu perquè no es presentaren reclamacions; entrarà en vigor a partir del dia següent a la seva publicació en el BOIB.

ESTABLIMENTS I INSTAL·LACIONS; CONCEPTE 32300

ANNEX

TARIFES VIGENTS

A) QUOTA TRIBUTÀRIA GENERAL, aplicable a l’atorgament de  llicències d’instal·lació; aplicable, així mateix, a l’activitat tècnica i administrativa de comprovació de la comunicació prèvia i declaració responsable.- En el supòsit en que una activitat estigui subjecte a tributació per a l’atorgament de la prèvia llicència d’instal·lació, la quota per l’activitat tècnica i administrativa de comprovació serà del 50 % de la primera.  

1) Quota Inicial: 150’00 €.

2) Quota en funció de la superfície: Se determinarà multiplicant la superfície de l’establiment (permanent o no permanent) per un tipus de euros/m2, d’acord amb la següent distribució per trams:

Quota en funció superfície:

Mínim

Fins a 250m2

0,90

€/m2

0,00 €

De 251 a 500 m2

0,80

€/m2

225,00 €

de 501 a 1000 m2

0,72

€/m2

400,00 €

de 1001 a 2000 m2

0,63

€/m2

720,00 €

de 2001 a 4000 m2

0,55

€/m2

1.260,00 €

 de 4001 a 7000 m2

0,44

€/m2

2.200,00 €

 de 7001 a 10000 m2

0,35

€/m2

3.080,00 €

 de 10001 a 15000 m2

0,28

€/m2

3.500,00 €

 de 15001 a 25000 m2

0,20

€/m2

4.200,00 €

més de 25000 m2

0,10

€/m2

5.000,00 €

La superfície computable correspon a la suma de la superfície edificada més el 50 % de la superfície a l’aire lliure, afecta a l’activitat. No computarà la superfície en terra natural ni les zones complementàries enjardinades exteriors a l’edifici.

3) Coeficient de qualificació segons l’activitat: Una vegada aplicada la quanta general més (+) la quota de superfície,  a la suma  resultant s’aplicarà el coeficient  multiplicador de qualificació, que serà:

3.1.- Activitats permanents:

a) Activitats permanents majors: 2

b) Activitats permanents menors:  1

c) Activitats permanents innòcues: 0,75

d) Infraestructures comuns: S’aplicarà el coeficient anterior segons  es tracti d’infraestructures comuns per activitats predominantment permanents majors, menors o innòcues.

3.2.- Activitats no permanents:

a) Activitats no permanents majors: 1

b) Activitats no permanents menors: 1

3.3.- Activitats itinerants:

a) Activitats itinerants majors: 1

b) Activitats itinerants menors: 0’75

4) Sol·licitud, comunicació prèvia o declaració responsable d’activitats secundàries:

Quan es sol·liciti, comuniqui o declari una activitat secundària, d’una altra principal ja sol·licitada, comunicada o declarada, la quota es calcularà segons els apartats anteriors, computant-ne únicament la superfície afectada per l’activitat secundària.

5) Modificacions d’activitats i/o ampliacions de superfície:

Tindran la mateixa consideració que una activitat nova, i la superfície a computar serà l’afectada per la modificació o ampliació.

B) Inspeccions d’activitats:

1.- Activitats permanents menors i innòcues,  no permanents i itinerants:

a) Per la primera inspecció: quota fixa de 50’00 euros +  el 50% de la quota de superfície.

b) A partir de la segona inspecció i següents: el 50% de la quota de la primera inspecció. 

2.- Activitats permanents majors:

a) Per la primera inspecció:  quota fixa de 100’00 euros +  el 50% de la quota de superfície.

b) A partir de la segona inspecció i següents: el 50% de la quota de la primera inspecció.

C) Precinte de locals, equips, instal·lacions o maquinària per execució forçosa de l’ordre de tancament d’activitats. Inclou l’aixecament del precinte.

D) Altres:

- Transmissió i canvi de titularitat d’activitats: un 15%  sobre la quota general, (apartats 1, 2 i 3).

- Informe sobre l’ús, la idoneïtat de la ubicació de l’activitat i els paràmetres urbanístics: 50’00 €.