Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 15229
Aprovació definitiva de la imposició de la taxa per a la concessió de drets funeraris sobres les unitats d´enterrament objecte de construcció d´acord amb el projecte bàsic d´ampliació del Cementeri Municipal de Santa Margalida i l´ordenança fiscal reguladora d´aquesta

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent-se presentat pels interessats, durant el termini d’exposició al públic, cap reclamació contra l’expedient d’imposició i ordenació de la taxa per a la concessió de drets funeraris sobre les unitats d’enterrament objecte de construcció d’acord amb el projecte bàsic d’ampliació del Cementeri Municipal de Santa Margalida aprovada provisionalment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 de juny de 2014, ha resultat definitivament aprovat, i per aquest motiu, es publica el text íntegre del mencionat acord, que és el següent:

“PRIMER. Aprovar provisionalment la imposició de la taxa per a la concessió de drets funeraris sobre les unitats d’enterrament objecte de construcció d’acord amb el projecte bàsic d’ampliació del Cementeri Municipal de Santa Margalida i l’ordenança fiscal reguladora d’aquesta, amb la redacció que a continuació es recull:

“ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A LA CONCESSIÓ DE DRETS FUNERARIS

Article 1.- Fonament i naturalesa.

D'acord amb allò que disposa els articles 133.2 i 142 de la Constitució, l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i, específicament, l’article 15 i següents i l’article 20.4 p) del Reial Decret Legislatiu, 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s’estableix una taxa per a la concessió de drets funeraris a perpetuïtat sobre les unitats d’enterrament que seran construïdes de conformitat amb el projecte bàsic d’ampliació del Cementeri Municipal de Santa Margalida redactat per l’arquitecte municipal, Sr. Arnau Gual Capllonch.

Article 2.- Fet imposable.

Constitueix el fet imposable l’atorgament o concessió de drets funeraris d’ús perpetu sobre les unitats d’enterrament que integren el projecte d’obra consistent amb l’ampliació del Cementeri municipal de Santa Margalida i que es classifiquen en quatre categories:

  1. Tipus A: Panteó amb una superfície interior de 3,70 x 2.75 metres amb 10 andanes sota rasant i 3 sobre rasant.
  2. Tipus B: Sepultures de 3,30 x 2,75 metres amb 10 andanes sota rasant.
  3. Tipus C: Nínxols amb unes dimensions de 2,75 x 1,00 metres.
  4. Tipus D:  Columbaris amb  una superfície interior de 0,85 x 0,60 metres.

Article 3.- Subjecte passiu.

Està obligada al pagament de la quota tributària l’adquirent o titular del drets funeraris. En cas que siguin vàries les persones adjudicatàries de la mateixa unitat, es designarà a una única persona que serà, a tots els efectes, la responsable davant l’Administració, sense perjudici de la responsabilitat solidària de totes elles. En cas que no es faci aquesta designació, s’entendrà que la representació correspon a la primera persona que hagi signat el document de ratificació o de sol·licitud.

Article  4.- Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu, les persones físiques i jurídiques a que es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors, concursos, societats i entitats en general, en els suposats i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei general tributaria.

Article 5.- Quota tributària. 

1. La quota tributaria es determinarà per aplicació de la següent tarifa:

  1. Unitats d’enterrament Tipus A: 35.000,00.-€ per unitat.
  2. Unitats d’enterrament Tipus B: 22.000,00.-€ per unitat.
  3. Unitats d’enterrament Tipus C: 2.100,00.-€ per unitat.
  4. Unitats d’enterrament Tipus D: 750,00.-€ per unitat.

Article 7.- Meritació.

L’obligació de contribuir neix, amb caràcter general, en el moment en que es formula la petició d’adjudicació de la concessió de drets funeraris. No obstant, i respecte dels drets funeraris sobre les unitats d’enterrament sol·licitats abans de la finalització de l’obra d’ampliació, l’obligació de contribuir neix en el moment d’atorgament de la concessió del dret funerari.

Article 8.- Declaració, liquidació i ingrés.

1. En el cas de peticions formulades abans d’aprovar la convocatòria pública o dins el termini previst a la convocatòria pública es constituiran els següents dipòsits previs a la meritació de la taxa:

  1. Un dipòsit per un import equivalent al 20% de la tarifa, en el moment de presentar la sol·licitud i, en el cas de les persones que ho hagin sol·licitat abans d’aprovar la convocatòria pública, en el moment de ratificar la ja formulada.
  2. Un dipòsit equivalent al 40% de la tarifa, en un termini que finalitzarà als 4 mesos a comptar des del dia en que es signi l’acta de comprovació de replanteig de les obres relatives al projecte d’ampliació del Cementeri Municipal; circumstància aquesta que serà objecte de publicació mitjançant anunci al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

La quota diferencial, és a dir, el 40% restant de la tarifa, en el moment de recollir el títol funerari emès per l'ajuntament en el que es reconegui la concessió del dret funerari, la qual tindrà lloc una vegada recepcionada l’obra per part de l’Ajuntament.

2. En el cas de sol·licituds formulades abans d’aprovar la convocatòria pública i després d’haver finalitzat el termini atorgat per ratificar a les que ja ho han sol·licitat es constituiran els mateixos dipòsits previs a que fa referència el paràgraf anterior.

3. En el cas de peticions de drets funeraris formulades en un moment posterior a la finalització del termini previst a la convocatòria pública i abans que acabin les obres, es constituirà un dipòsit previ equivalent al 60% del preu en el moment de la sol·licitud.

La resta, és a dir, el 40% del preu, en un termini que finalitzarà el dia en que s’atorgui la concessió sobre el dret funerari, la qual tindrà lloc una vegada recepcionada l’obra per part de l’Ajuntament.

4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu no es desenvolupi el dret a la utilització procedirà la devolució de dipòsit previ constituït.

5. La falta de constitució, total o parcial, de qualsevol d’aquests dipòsits en el termini assenyalat, serà entès a tots els efectes com una renuncia expressa als drets sol·licitats, previ requeriment d’esmena en un termini de deu dies, sorgint per a la Corporació el dret a retenir un 10% de la quota tributària.

6. La quota tributària de les adjudicacions de drets funeraris sol·licitades una vegada finalitzada l’obra projectada, serà satisfeta de forma íntegra i en un únic pagament en el moment en que es formuli la petició.

Article 9.- Infraccions i sancions.

En tot el relatiu a la qualificació de infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al que es disposa als articles 77 i següents de la Llei general tributària.

Disposició addicional Primera

Les taxes i tarifes seran augmentades amb els impostos i els percentatges que estableix la legislació vigent.

Disposició addicional Segona

D’acord amb l’estudi econòmic que obra l’expedient, l’obra d’ampliació del cementeri municipal projectada té un cost previst de 1.288.568'18 € i els ingressos que es preveuen obtindre amb l’atorgament de concessions ascendeixen a 1.114.200,00.-€. En el supòsit que, com a conseqüència de les ofertes econòmiques que presentin els licitadors del contracte d’obra, es redueixi el cost inicialment previst, el Batle, mitjançant resolució, acordarà, l’eventual devolució d’ingressos que procedeixi.

Disposició final.

Aquesta Ordenança Fiscal entrarà en vigor i s’aplicarà a comptar del dia següent a la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears i continuarà vigent mentre no s’acordi la seva modificació o derogació.  En cas de modificació parcial, els articles no modificats restaran vigents.”

SEGON. Donar a l’expedient la tramitació i publicitat preceptiva, mitjançant la seva exposició en el taulell d’anuncis d’aquest Ajuntament, a la pàgina web i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per termini de trenta dies hàbils, dins dels quals els interessats podran examinar-lo i plantejar les reclamacions que estimin oportunes, així com també en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

TERCER. Considerar, en el supòsit que no es presentessin reclamacions a l’expedient, en el termini indicat anteriorment, que l’acord és definitiu, en base a l’article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

QUART. Facultar al Sr. Batle-President per subscriure els documents relacionats amb aquest assumpte.”

Contra el present acord, conforme a l’article 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es podrà interposar per part dels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Santa Margalida, 20 d’agost de 2014.

 

El Batle,

Antoni Reus Darder