Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 15188
Aprovació definitiva del reglament de funcionament i ús del recinte Poliesportiu Sant Ferran
Versió PDF
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 24 de juliol de 2014, ha adoptat, entre d’altres, el següent acord:
« 1. Aprovar definitivament el Reglament de funcionament i ús del recinte Poliesportiu Sant Ferran.
2. Publicar el text íntegre del Reglament de funcionament i ús del recinte Poliesportiu Sant Ferran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el qual s’incorpora com a annex a aquest acord.»
Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de publicar aquest acord. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l’anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.
Reglament de funcionament i ús del recinte Poliesportiu Sant Ferran
Índex
1. Preàmbul
2. Títol preliminar (arts. 1-2)
3. Títol I. Ús de les instal·lacions esportives del recinte (arts. 3-14)
4. Títol II. De la publicitat i consumibles en el recinte (arts. 15-16)
5. Títol III. De les estades d’estiu del poliesportiu Sant Ferran (arts. 17-25)
6. Títol IV. Drets, obligacions i responsabilitats de les persones usuàries (arts. 26- 31)
7. Disposició derogatòria única
8. Disposició final única. Entrada en vigor
PREÀMBUL
El Poliesportiu Sant Ferran, inaugurat l’any 1972, és l’única instal·lació esportiva del Consell de Mallorca. Des de la seva posada en funcionament, el Poliesportiu Sant Ferran ha oferit a la població de Mallorca un lloc on poder desenvolupar activitat física i esport. D’acord amb l’article 4 del Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, pel qual s’aprova el reglament de béns de les entitats locals el Poliesportiu Sant Ferran és un bé de servei públic.
Malgrat que, com ja s’ha esmentat, el Poliesportiu Sant Ferran és un recinte que ja du més de quaranta anys en funcionament, no se n’ha regulat l’ús i funcionament, ni els drets i les obligacions de les persones usuàries. Les úniques normes que regulen altres aspectes del funcionament del Poliesportiu Sant Ferran són:
El Reglament de règim intern del Servei d’Escola d’Estiu del Poliesportiu Sant Ferran, aprovat per resolució de 19 de maig de 2005 del president de l’Institut de Serveis Socials i Esportius de Mallorca(BOIB núm. 85, de 4 de juny de 2005).
L’ordenança reguladora del preu públic per prestació de serveis i realització d’activitats en les instal·lacions esportives i culturals del Consell de Mallorca (BOIB núm. 156 de 29 de desembre de 2001, modificada per acord del Ple publicat en el BOIB núm. 97, d’11 de juliol de 2006).
Si bé, aquest reglament, pel seu objecte, derogaria el Reglament de règim intern del Servei d’Escola d’Estiu del Poliesportiu Sant Ferran de 2005, no suposaria cap modificació de l’ordenança que regula el preu públic per prestació de serveis i realització d’activitats en les instal·lacions esportives i culturals esmentada.
Així, es fa necessari disposar d’un instrument normatiu per determinar els drets i els deures de la ciutadania, per regular les condicions, les garanties i els efectes de la utilització de les instal·lacions esportives del Poliesportiu Sant Ferran.
Aquest reglament es dicta a l’empara de la potestat reglamentària i d’autoorganització reconeguda en l’article 61 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears; en l’article 6 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; en l’article 4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, que regula les bases del règim local.
TÍTOL PRELIMINAR
Article 1. Objecte
1. L’objecte d’aquest reglament és regular l’ús i el funcionament del Poliesportiu Sant Ferran, del qual és titular el Consell de Mallorca, i regular els drets i les obligacions de les persones que són usuàries de les instal·lacions.
2. Les competències del Consell de Mallorca en matèria d’esports es determinen en l’article 11 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, en relació a la competència pròpia d’esport i oci prevista en l’article 70.9 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears. Per això, es consideren serveis públics els serveis dirigits a fomentar la pràctica de l’esport i l’educació física entre la ciutadania de Mallorca desenvolupats al Poliesportiu Sant Ferran. D’aquesta manera es vol garantir l’efectivitat del que preveu l’article 43.3 de la Constitució Espanyola i el dret a la pràctica de l’esport, establert en l’article 2.1 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears.
3. Es consideren instal·lacions esportives del Poliesportiu Sant Ferran tots els edificis, pavellons, dependències, recintes, camps, pistes i dotacions del recinte del poliesportiu ubicat al camí de Ca l’Ardiaca núm. 5, de Palma. I destinats, específicament, a la pràctica esportiva, la cultura física, l’oci esportiu, incloent-hi les zones d’equipament, complementàries o funcionalment necessàries per desenvolupar aquesta activitat esportiva, tant les que actualment en formen part com les que en un futur es puguin remodelar o s’hi puguin incorporar.
Article 2. Qualificació jurídica dels béns i accés a la instal·lació esportiva
D’acord amb el que preveuen els articles 2.2 i 4 del Reglament de béns de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, el recinte del Poliesportiu Sant Ferran té la qualificació de bé de domini públic, destinat a l’ús públic i a la prestació del servei públic de l’esport.
TÍTOL I
ÚS DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES DEL RECINTE
Article 3. Accés a la instal·lació esportiva
1. El recinte del poliesportiu, independentment de la forma de gestió que tingui, és d’accés lliure per a tota la ciutadania, de forma individual o col·lectiva, sense altres limitacions que les establertes a les lleis o en aquest reglament. En conseqüència, poden utilitzar les seves instal·lacions esportives tant les persones físiques com les jurídiques.
2. No obstant això, l’accés i ús de les instal·lacions esportives està condicionat per l’aforament de cada instal·lació, les limitacions de capacitat que conjunturalment s’estableixin, i al pagament dels preus públics o tarifes vigents establerts per a l’activitat o instal·lació esportiva de què es tracti, quan sigui pertinent.
Article 4. Ús
1. Les instal·lacions esportives del recinte es dediquen a la pràctica de l’activitat físicoesportiva, l’esport d’esbarjo o d’oci i temps lliure de la ciutadania en general, així com a l’esport d’exhibició.
2. A cada instal·lació, com a norma general, només es poden practicar els esports als quals està destinada i amb l’autorització prèvia del departament al qual estigui adscrit el Poliesportiu Sant Ferran o de l’entitat que en tingui encomanada la gestió. També es poden practicar, prèvia autorització, altres esports l’exercici dels quals resulti tècnicament possible.
3. Amb independència dels usos esportius pertinents, també s’hi poden autoritzar altres activitats que resultin compatibles amb les infraestructures que hi ha, i amb les condicions particulars que es determinin, procurant que no interfereixin en el seu funcionament normal. Tot això sempre que es compti amb l’autorització expressa i prèvia del departament al qual es trobi adscrit el poliesportiu.
Aquestes activitats hauran de comptar, si s’escau, amb la llicència corresponent.
Article 5. Calendari
L’obertura i funcionament de les instal·lacions esportives del recinte del Poliesportiu Sant Ferran es guiaran pel calendari, horaris i usos que estableixi anualment el departament al qual es troba adscrit el poliesportiu.
Article 6. Forma d’ús
1. L’ús de les instal·lacions esportives comporta el pagament del preu públic o tarifa establert en la norma reguladora corresponent.
2. Poden usar les instal·lacions les persones físiques o jurídiques d’acord amb les normes d’aquest reglament.
3. En qualsevol cas, està prohibit exhibir o usar en les instal·lacions esportives del recinte els objectes següents:
a. Pancartes, símbols, emblemes o llegendes que, pel seu contingut o significat, puguin incitar a la violència.
b. Armes o objectes utilitzables com a armes. A efectes d’aquest reglament, no s’entenen com a armes, els instruments necessaris per practicar esports determinats, sempre que s’estableixin les mesures de seguretat adients.
c. Bengales o focs d’artifici.
d. Els objectes o instruments que s’estableixin reglamentàriament.
Article 7. Sol·licituds i autoritzacions
1. Per utilitzar les instal·lacions esportives s’ha de comptar, preceptivament, amb l’autorització prèvia del departament al qual està adscrit el poliesportiu o de l’entitat que el gestiona.
2. Per a usos esportius d’un sol dia, les persones interessades han de demanar directament si poden usar les instal·lacions en els horaris disponibles, sense cap altre requisit que posar-se en contacte amb el personal responsable de la gestió i abonar, per avançat, l’import del preu fixat. Els terminis, condicions i calendari els marquen les normes anuals d’utilització.
3. Per a usos no continus - s’entén la petició d’ús per una durada inferior al mes - la sol·licitud s’ha de fer per escrit, amb una antelació mínima de quinze dies naturals a les dates previstes per a l’ús de la instal·lació.
4. S’ha d’abonar el preu públic o tarifa un cop autoritzat l’ús i amb caràcter anterior a la utilització.
5. L’autorització o concessió d’ús de les instal·lacions esportives constitueix un dret intransferible, per la qual cosa les persones titulars no poden cedir ni intercanviar els usos concedits, llevat que es tengui la conformitat del departament o entitat responsable del poliesportiu.
6. Si la instal·lació està en mal estat o el material que es vol utilitzar, de manera que fa impracticable o perillosa la pràctica de qualsevol activitat esportiva, es pot demanar la devolució de l’import o un nou ús ―sense cap càrrec― dins dels deu dies següents a la data prevista i es podrà fer sempre que sigui possible en funció de la disponibilitat de les instal·lacions. Si no es sol·licita el canvi en el temps establert, la persona usuària perd el dret a la devolució.
7. Així mateix, en el supòsit de reparacions imprevistes en les instal·lacions esportives, que impedeixin la seva utilització, la persona usuària té dret a sol·licitar la devolució del preu públic corresponent.
8. Si per motius meteorològics és impracticable o perillosa la pràctica de l’activitat esportiva, es pot sol·licitar la devolució de l’import o un nou ús ―sense cap càrrec― dins dels deu dies següents a la data prevista i es pot fer sempre que sigui possible en funció de la disponibilitat de les instal·lacions. Si no es sol·licita el canvi en el temps establert, la persona usuària perd el dret a la devolució.
9. La no utilització de la instal·lació reservada per causa imputable a la persona interessada no eximeix del pagament del preu establert i tampoc no dóna lloc a la devolució total o parcial de l’import satisfet. Tampoc no dóna dret a un altre ús de la instal·lació sense abonar el preu o la tarifa corresponent.
Article 8. De la custòdia d’objectes
1. El Consell de Mallorca no respon dels objectes personals que s’extraviïn o deteriorin al recinte i aconsella acudir a les instal·lacions sense objectes de valor.
2. Si hi ha taquilles automàtiques i guarda-roba, és responsabilitat de la persona que l’empri custodiar-ne la clau, també és responsabilitat seva custodiar la identificació de guarda-roba. No són responsabilitat del Consell les conseqüències derivades de la pèrdua de la identificació de guarda-roba o de la clau de taquilla.
3. Si es perd la clau de la taquilla ―o de l’objecte identificatiu de la guarda-roba―, s’ha d’esperar al final del dia per obrir la taquilla i tornar-ne el contingut, llevat que hi hagi certesa que la persona que les reclama n’és l’autèntica propietària.
4. Els objectes recollits en el recinte es dipositaran en les oficines del recinte durant un període de quinze dies, transcorregut el qual, passaran a l’oficina d’objectes perduts de l’Ajuntament de Palma.
Article 9. Restriccions d’ús i prohibicions
1. L’únic lloc on es permet el canvi de roba és als vestidors, que el personal de la instal·lació designarà a cada persona o grup de persones.
2. A les instal·lacions cobertes amb parquet o materials sintètics, només s’hi accedirà amb vestuari i calçat esportiu, mai amb el de carrer. Només es pot romandre amb roba i calçat de carrer a les zones de pas i en les reservades al públic.
3. Es prohibeix l’accés a l’interior de la instal·lació de bicicletes i ciclomotors. Únicament es permet la utilització de patins i monopatins a les pistes específiques, si n’hi ha.
4. Es prohibeix el consum de tabac, de begudes alcohòliques i aliments o fer qualsevol acte que produeixi deixalles, excepte en les zones habilitades a aquest efecte.
5. Fora de les pistes esportives o de pavellons, no es pot fer cap activitat esportiva o joc, ja que es tracta de zones destinades al trànsit i estada de persones usuàries i públic.
6. No es permet l’entrada d’animals al recinte del poliesportiu, llevat del previst a la Llei 5/1999, de 31 de març, de cans guia.
Article 10. Prioritats d’ús
1. La utilització de les instal·lacions esportives del recinte obeeix a criteris d’ús preferent segons l’ordre de prelació que es determina a continuació, i segons l’objecte de les sol·licituds que es presentin i de les pròpies necessitats del Consell de Mallorca.
2. En horari lectiu escolar, tindrà ús preferent de les instal·lacions esportives l’alumnat dels centres públics o privats d’educació respectius, per desenvolupar programes d’educació física.
En el supòsit que hi hagi sol·licituds d’utilització simultània de les instal·lacions i que en superin la capacitat, s’atendrà l’ordre de presentació de la sol·licitud.
3. En horari no lectiu escolar, les instal·lacions esportives s’utilitzaran en funció de l’ordre de presentació de sol·licituds.
Article 11. Ús de la piscina
1. La piscina està dedicada a l’activitat física, l’aprenentatge i perfeccionament de la natació i a l’oci i esbarjo de les persones usuàries.
2. Es considera imprescindible utilitzar banyador a la zona de bany i és obligatori usar la dutxa abans d’accedir-hi. No està autoritzat l’accés a la zona de bany amb vestit i calçat de carrer. S’entén per "zona de bany" la constituïda per les piscines i les andanes o passeigs annexos.
3. A la zona de bany no es permet l’ús de cap element que pugui suposar un perill per a la resta de persones, segons el parer del personal de control i vigilància, ni la col·locació d’hamaques ni altres útils que molestin a les zones de trànsit.
4. Com a mesura de salut i higiene, no es permet accedir al recinte de la piscina a persones amb malalties infectocontagioses, excepte informe mèdic en sentit contrari. Si una persona presenta una malaltia infectocontagiosa n’ha d’informar el personal responsable del recinte.
5. No es permet córrer per llançar-se a l’aigua, ni empènyer, així com tampoc, cap altra activitat antihigiènica o que pugui molestar el bany normal de les altres persones.
6. A l’aigua, no es permet introduir pilotes, matalassos, aletes, ulleres de busseig o altres objectes que puguin incomodar la resta de banyistes, excepte situacions especials en què la utilització d’aquests elements exigeixi alguna activitat programada o resulti necesari segons el parer del personal responsable de les instal·lacions.
No obstant això, es permeten ulleres de natació, flotadors, bombolles o maneguets. Així mateix, en els cursets es permet l’ús de flotadors, taules de natació i altres útils dedicats a l’aprenentatge de la natació.
7. No es permet l’accés a les piscines d’un nombre de banyistes superior al determinat com a límit per la normativa vigent, es poden establir torns d’utilització, si cal, per donar cabuda a totes les persones que demanin el servei.
8. No es permet el bany a la piscina de menors de 6 anys, llevat que vagin acompanyats dels seus pares, mares, tutors o persones responsables, o per raó d’assistència a cursets o formant part de grups organitzats d’escolars o clubs i associacions, sempre que vagin amb la persona responsable d’aquest club o associació.
9. Si es disposa de més d’un carrer de natació, cada persona ha d’utilitzar la que correspongui al seu nivell per no importunar els altres.
Al carrer de bany lliure es pot practicar la natació en qualsevol estil, sense perjudicar la resta de les persones i complint les disposicions vigents per a piscines.
Article 12. Zones comunes o de pas
1. Es consideren zones comuns o de pas els llocs del recinte del destinats a l’esbarjo dels infants o al pas, siguin d’herba o d’un altre material.
2. Està prohibit menjar qualsevol tipus d’aliment fora de les zones habilitades i senyalitzades a l’efecte, també està prohibit accedir a les zones d’herba amb recipients de vidre.
3. No es permet practicar esport, ni usar materials esportius, ni les accions que pertorbin la tranquil·litat de les persones: jocs violents, carreres, aparells de música o qualsevol altra activitat que suposi un perill o pertorbi el normal ús de la zona de solàrium.
4. No es permet utilitzar hamaques, para-sols, taules, cadires etc. excepte situacions especials en la forma i llocs que s’assenyalin expressament.
5. No es permet l’entrada d’animals, llevat del previst a la Llei 5/1999, de 31 de març, de cans guia.
6. En les zones de jocs per a nins, aquests han d’estar supervisats en tot moment pels seus pares o tutors.
Article 13. Condicions d’accés
1. En el període per utilitzar les instal·lacions mitjançant pagament d’entrada diària o abonament, la persona usuària està obligada a conservar els tiquets corresponents.
2. L’import de les entrades diàries i les quotes d’abonament no poden ser objecte de devolució una vegada satisfetes d’acord amb les tarifes o preus públics establerts i que preveu aquest reglament.
3. El carnet de persona abonada és personal i intransferible per la qual cosa l’ús indegut suposa la retirada i l’aplicació de la sanció corresponent.
4. El Consell de Mallorca disposa d’atribucions per deixar sense efecte quan ho cergui convenient tots els carnets de persona abonada que hi ha en circulació, establint el canvi obligatori per altres nous en el termini que es determini.
Article 14. Condicions d’ús
1. En cas d’assolir l’aforament del recinte del poliesportiu s’impedirà l’accés de més persones.
2. Quan les circumstàncies imposin una limitació d’accés a les instal·lacions, tindran prioritat d’accés les persones abonades.
TÍTOL II
DE LA PUBLICITAT I CONSUMIBLES EN EL RECINTE
Article 15. Normes sobre publicitat en el recinte
1. El recinte del poliesportiu pot disposar d’espais o zones destinats a publicitat que el Consell de Mallorca o entitat concessionària determinarà i assignarà lliurement.
2. La concessió d’ús de la instal·lació no implica la d’aprofitar-les publicitàriament. Aquesta s’ha de atorgar de forma expressa.
3. La publicitat que figuri a la instal·lació s’atindrà a les disposicions vigents sobre la matèria.
4. Les persones titulars de la cessió d’ús de la instal·lació esportiva, per celebrar esdeveniments esportius o no esportius, poden beneficiar-se per autorització o concessió de l’aprofitament publicitari de les zones habilitades a aquest efecte.
Només poden negociar publicitat per al temps de desenvolupament dels seus respectius actes públics i en els llocs que se’ls assigni expressament, corren del seu compte totes les operacions i els costos que derivin de l’aprofitament.
5. En el pavelló, com a criteri general, la publicitat ha de figurar principalment sobre el terra de la pista, fora de la zona de joc, bé horitzontalment o sobre suports verticals mòbils, i amb les característiques materials que determinin els serveis del Consell de Mallorca o entitat concessionària.
6. Els usuaris de la instal·lació no poden col·locar publicitat en els llocs interiors de trànsit (vestíbul, passadissos, etc.). Excepte, excepcionalment, autorització expressa.
Article 16. Explotació de consumibles
1. El dret d’explotació d’articles consumibles al recinte del poliesportiu pertany al Consell de Mallorca, i en pot cedir l’aprofitament d’aquesta classe d’explotació en la forma que cregui convenient.
En aquest cas, el cessionari ha d’observar el compliment de la normativa corresponent, i molt especialment el que sigui aplicable a la venda i consum a l’interior de les instal·lacions esportives de begudes alcohòliques i tabac, i ha de disposar, si n’és el cas, de la llicència corresponent.
2. Queda prohibit introduir i utilitzar en el recinte envasos i recipients de vidre o de qualsevol altre material considerat perillós.
TITOL III
DE LES ESTADES D’ESTIU DEL POLIESPORTIU SANT FERRAN
Article 17. Objecte de les estades d’estiu
Els objectius de l’Escola d’Estiu del Poliesportiu Sant Ferran són:
a. Col·laborar en el desenvolupament integral dels nins i nines, aprofitant les possibilitats que ofereixen les activitats esportives i de temps lliure.
b. Fomentar el treball en grup atenent, al mateix temps, les individualitats, així com respectar les decisions adoptades pel col·lectiu.
c. Fer que els infants se sentin protagonistes de les activitats proposades.
d. Viure el joc com un fet social no competitiu.
e. Descobrir les possibilitats i capacitats del propi cos.
f. Fomentar la creativitat, imaginació i fantasia en els infants.
g. Fomentar l’aprenentatge de diferents tècniques esportives, de treballs manuals, jocs i activitats d’oci.
h. Aprendre a divertir-se i gaudir amb les activitats esportives, jocs i tallers.
i. Descobrir el medi natural i aquàtic.
j. Fomentar els hàbits d’higiene i alimentació saludables
Article 18. Activitats i serveis per a les persones usuàries
El servei de l’Escola d’Estiu comprèn les activitats i serveis següents:
a. Activitats esportives (jocs, activitats aquàtiques, esports.)
b. Activitats educatives (tallers)
c. Servei de guarderia
d. Servei de menjador
e. Hidratació i berenar dels infants
f. Activitats complementàries (sortides del centre)
g. A més de les activitats extraordinàries que es puguin plantejar, com ara festa de fi de curs, exposicions, demostracions, etc.
Article 19. Persones usuàries
1. Poden ser usuàries del servei d’Escola d’Estiu els infants que durant els mesos en què ha de tenir lloc l’escola tinguin entre 3 i 12 anys complits, figurin com a admesos a l’Escola d’Estiu i siguin titulars de la condició de matriculats.
2. La condició de matriculat s’adquireix en els termes que s’assenyalen en l’ordenança de preus o en qualsevol altra normativa que ho reguli.
3. Es poden preveure almenys dues modalitats d’usuaris, en funció del període (setmanal, quinzenal o mensual) l’horari i de si fan ús o no del servei de menjador.
Article 20. Calendari
1. L’Escola d’Estiu es farà durant el mesos d’estiu de dilluns a divendres.
2. L’Escola romandrà tancada els dissabtes i diumenges. També pot romandre tancada els dies que hagin estat declarats festius.
Article 21. Arribada i sortida dels infants
1. La sortida d’un nin o d’una nina abans de l’horari horari establert, es comunicarà i pactarà amb el personal responsable del desenvolupament del servei.
2. Si el pare, mare o tutor deleguen en una altra persona major d’edat la recollida del seu fill o filla; l’han d’autoritzar per escrit, amb nom i DNI de la persona autoritzada. Si el pare, mare o tutor deleguen en un menor de 18 anys la recollida del seu fill o filla és indispensable fer un descàrrec de responsabilitat davant de la persona responsable de l’Escola amb una cita prèvia.
3. L’equip de l’Escola distribuirà l’horari intern, d’acord amb els serveis del departament al qual estigui adscrit el poliesportiu.
4. Es recomana puntualitat els dies de les sortides del centre. Si no es pot fer la sortida per falta de puntualitat, i el servei de transport ja ha sortit, l’alumne o alumna s’incorporarà a un altre grup de l’Escola que desenvolupi les activitats en el centre aquell dia en concret.
5. L’organització lliurarà per endavant la programació de la setmana als alumnes de l’Escola d’Estiu per informar de les activitats i sortides que es faran.
Article 22. Quotes
1. El tipus de quota que s’ha de pagar queda establert a l’Ordenança vigent, que regula el preu públic per prestació de serveis i realització d’activitats en les instal·lacions esportives i culturals del Consell.
2. El preu que s’ha d’abonar s’ha d’adaptar a les condicions que s’estableixen en l’ordenança de preus o en qualsevol altra normativa que ho reguli, diferenciant el servei efectivament rebut en funció de l’horari i servei de menjador.
Article 23. Sol·licitud de plaça
Els requisits per sol·licitar plaça a l’Escola d’Estiu són els següents:
a. Tenir l’edat necessària per ser-hi admès.
b. Emplenar el full de matrícula.
c. Abonar la quota corresponent.
Article 24. Relació amb els pares
La relació entre els pares i el centre seguirà la pauta que assenyala la programació general del servei.
Quan les relacions dels pares d’un infant amb els monitors de l’Escola d’Estiu impliquin una deterioració evident del funcionament normal del centre, una cop esgotades totes les vies legals per solucionar el conflicte, es pot determinar la baixa de l’infant, amb un informe previ del director o directora de l’escola adreçat al departament al qual estigui adscrit el poliesportiu, que en darrer terme ho ha de resoldre.
Article 25. Coordinació
El director o directora del Servei s’ha de reunir, obligatòriament, un cop a la setmana, amb el personal tècnic del departament al qual estigui adscrit el Poliesportiu Sant Ferran per tractar temes de funcionament i seguiment pedagògics, sanitaris i socials. Hi poden assistir, si és necessari, tècnics d’altres departaments o organismes autònoms del Consell de Mallorca. S’ha de fixar un calendari de reunions per als pares o tutors que s’ha de comunicar amb l’antelació suficient.
TITOL IV
DRETS, OBLIGACIONS I RESPONSABILITATS DE LES PERSONES USUÀRIES
Article 26. Drets de les persones usuàries
Totes les persones usuàries tendran idèntics drets respecte de l’ús i gaudi de les instal·lacions del Poliesportiu Sant Ferran, que es concreten en els següents:
a. Utilitzar les instal·lacions del poliesportiu conforme al calendari, horari i altres condicions d’ús.
b. Ser tractades amb respecte i deferència pel personal que presta els seus serveis a la instal·lació.
c. Formular al Consell de Mallorca o entitat concessionària totes les peticions, suggeriments o queixes que considerin oportunes sobre el funcionament de la instal·lació.
d. Exigir al Consell de Mallorca o entitat concessionària el compliment del que disposa la normativa aplicable.
e. Col·laborar en el bon manteniment de la instal·lació, comunicant al personal responsable els defectes observats, així com els seus suggeriments.
f. Sol·licitar la identificació de qualsevol de les persones empleades o responsables de la instal·lació, per fer les reclamacions corresponents.
g. Qualssevol altres drets reconeguts per la legislació vigent i pel que disposa aquest Reglament.
Article 27. Obligacions de les persones usuàries
1. L’accés a les instal·lacions del Poliesportiu Sant Ferran suposa l’acceptació de la totalitat de les normes compreses en aquest reglament.
2. Tota persona interessada utilitzar les instal·lacions del poliesportiu està obligada a sol·licitar l’autorització d’ús segons el procediment fixat, i a abonar el preu públic o tarifa corresponent en els terminis i forma establerta.
3. Amb les excepcions que en cada cas es puguin determinar, la cessió d’ús de les instal·lacions no inclou el subministrament i utilització de material esportiu, per la qual cosa les persones usuàries l’han d’aportar i l’han d’ajustar a totes a les condicions reglamentàries establertes per a la modalitat esportiva de què es tracti.
4. Les persones usuàries estan obligades complir estrictament les normes establertes a les instal·lacions. El personal encarregat de les instal·lacions pot exigir aquest compliment com a responsables de complir i fer complir directament les disposicions vigents.
5. Les persones usuàries mantindran en tot moment actituds de consideració i respecte cap als altres i cap al personal encarregat de les instal·lacions. En la seva relació amb aquests darrers estaran obligats a complir totes les instruccions o observacions que rebin sobre el bon ordre i funcionament de les instal·lacions, i sobre la disposició i utilització de materials i dotacions.
6. L’incompliment d’aquestes normes, així com els actes de vandalisme i mal comportament, poden donar lloc a les sancions previstes en aquest reglament així com a la reparació, reposició i / o abonament dels danys ocasionats.
7. En cas de persones usuàries pertanyents a clubs o societats esportives, aquests darrers són els responsables subsidiaris del comportament dels seus membres.
Article 28. Responsabilitat de les persones usuàries
1. Les persones usuàries han de deixar les instal·lacions utilitzades en perfecte estat per a l’ús següent. D’altra banda, han d’assumir la responsabilitat plena i directa pels danys i perjudicis que es produeixin en les instal·lacions mentre les utilitzin, així com els ocasionats en les altres dependències del local o edifici i els soferts per persones físiques com a conseqüència de l’activitat autoritzada.
2. Es considera persona responsable directe de l’ús realitzat les persones titulars de l’autorització, llevat que acrediti que actua en representació d’una altra persona, en aquest cas la responsabilitat és de la representada.
3. La seguretat dels menors d’edat és responsabilitat única dels seus pares, mares o de les persones adultes que els acompanyen, que també s’han de fer responsables en cas que els menors incompleixin les normes de funcionament de les instal·lacions.
4. El Consell de Mallorca no es farà responsable davant les persones usuàries en cas d’accidents o desperfectes que pateixin per haver incomplit les normes o per haver utilitzat inadequadament o imprudent les instal·lacions esportives.
5. Les persones usuàries de les instal·lacions són responsables dels danys o lesions que ocasionin tant a les instal·lacions com a terceres persones.
Article 29. Règim jurídic i procediment
1. L’exigència de responsabilitat per haver comès infraccions tipificades en aquest reglament s’ha d’ajustar al procediment legal i reglamentàriament establert per a l’exercici de la potestat sancionadora.
2. Quan l’òrgan competent per iniciar el procediment sancionador tingui coneixement que els fets, a més de poder constituir una infracció administrativa, poden ser constitutius d’una infracció penal, ho ha de comunicar a l’òrgan judicial competent, i abstenir-se de prosseguir el procediment sancionador, un cop incoat, mentre l’autoritat judicial no s’hagi pronunciat.
Durant el temps que estigui en suspens el procediment sancionador, s’entén suspès tant el termini de prescripció de la infracció com la caducitat del mateix procediment.
Article 30. Classificació d’infraccions
Les infraccions es classifiquen en lleus i greus, tal com s’assenyala a continuació:
A) Infraccions lleus:
a. Incompliment de les normes específiques d’ús de les instal·lacions.
b. El tracte incorrecte a qualsevol persona usuària o personal de la instal·lació.
c. L’ús de carnet o passi per persona diferent a la persona titular.
d. La pràctica de jocs o esports en àrees no destinades a aquest efecte.
e. Qualsevol altre incompliment de les obligacions, prohibicions o limitacions establertes en aquesta normativa que no siguin greus o molt greus.
B) Infraccions greus:
a. Deteriorar intencionadament les instal·lacions, equipaments, material esportiu del recinte, sempre que la valoració econòmica d’aquest deteriorament sigui inferior a 100,00 euros.
b. No atendre, de manera repetida, les indicacions que les persones responsables estableixin per al bon funcionament de les instal·lacions.
c. L’incompliment de la prohibició establerta a l’article 6.3 d’aquest Reglament.
d. L’alteració de l’ordre a l’interior de les instal·lacions.
e. La comissió de tres infraccions lleus.
C) Infraccions molt greus:
a. Sostraure pertinences d’altres usuaris o objectes del recinte esportiu.
b. Deteriorar intencionadament les instal·lacions, equipaments, material esportiu del recinte, sempre que la valoració econòmica d’aquest deteriorament sigui de 100,00 euros o més.
c. L’alteració greu de l’ordre a l’interior de les instal·lacions.
d. La comissió de tres infraccions greus
Article 31. Sancions
1. Els actes constitutius d’infracció seran sancionats tal com es disposa en aquest article.
2. Per a les graduacions de les sancions es tindran en compte la intencionalitat, negligència o la gravetat de l’acció comesa.
3. Com a conseqüència de les infraccions lleus, es pot enviar un advertiment per escrit o imposar la pèrdua de la condició de persona usuària per un termini de fins a un mes.
4. Com a conseqüència de les infraccions greus, es pot imposar la pèrdua de la condició de persona usuària per un termini d’entre un i tres mesos.
5. Com a conseqüència de les infraccions molt greus, es pot imposar la pèrdua de la condició de persona usuària per un termini d’entre tres mesos i deu anys.
6. La pèrdua de la condició de persona usuària com a conseqüència de la imposició d’una sanció suposa la pèrdua del preu que s’hagi abonat per usar la instal·lació.
7. No obstant això, en el cas que la persona usuària actuï de forma notòriament contrària a aquest reglament i no faci cas de les amonestacions verbals efectuades, el personal responsable de les instal·lacions està facultat per exigir que les abandoni, sense perjudici de les accions posteriors que resultin aplicables.
8. En cas d’incompliment, i amb independència de la sanció que, si pertoca, sigui aplicable per la comissió d’una infracció, la persona usuària ha de reparar, reposar i / o abonar els danys causats.
9. El Consell o entitat concessionària ha d’executar, a costa de la persona obligada, els actes necessaris per reposar les coses a l’estat en què es trobaven abans de la infracció, si no ho ha fet la persona infractora. L’exigència del cost a la persona obligada s’ha de fer d’acord amb el que estableix l’ordenament jurídic.
10. Iniciat l’expedient sancionador, es poden adoptar, en qualsevol moment, les mesures provisionals imprescindibles per al normal desenvolupament del procediment, assegurar el procediment de la sanció que pugui imposar-se o evitar que es cometin noves infraccions.
Disposició derogatòria única
Amb l’entrada en vigor d’aquest Reglament queda derogat el reglament de règim intern del servei d’Escola d’Estiu del Poliesportiu Sant Ferran, aprovat per resolució de 19 de maig de 2005 pel president de l’Institut de Serveis Socials i Esportius de Mallorca (BOIB núm. 85, de 4 de juny de 2005) així com la normativa del Consell de Mallorca d’igual o inferior rang que reguli aquesta matèria i estigui vigent, en allò que es contradigui amb aquest Reglament.
Disposició final única. Entrada en vigor
Aquest Reglament entra en vigor a partir de l’endemà de la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 30 de juliol de 2014
El secretari general
Jeroni M. Mas Rigo