Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 15126
Bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions per a entitats de cultura popular i tradicional d’eivissa sense ànim de lucre per a l’any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1.- Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvencions que atorgui l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, a través de la Regidoria de Cultura, destinades a donar suport a les activitats de les entitats de cultura popular i tradicional sense ànim de lucre de Santa Eulària des Riu.

2.- Finalitat de les subvencions

Donar suport a les entitats de cultura popular i tradicional de Santa Eulària des Riu en la tasca de difusió i foment de la cultura popular i tradicional d’Eivissa.

3.- Consignació pressupostària

L’import màxim que es destinarà a aquestes subvencions serà de 40.000 euros amb càrrec a la partida 334.48002 de l’exercici pressupostari de l’any 2014. L’òrgan competent per a l’atorgament de les subvencions podrà optar per no esgotar el pressupost total previst.

L’import a concedir a cada entitat subvencionada es determinarà en relació amb els punts assignats.

4.- Període d’execució

Les subvencions concedides a l’empara d’aquestes bases s’hauran de destinar a finançar activitats desenvolupades entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2014.

5.- Entitats beneficiàries

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones jurídiques que hagin de realitzar les activitats que fonamenta el seu atorgament i reuneixin els requisits següents:

-Tenir el seu domicili social al municipi de Santa Eulària des Riu.

-Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

-No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

-No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

-Estar inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb anterioritat a la finalització del termini de presentació d’instàncies.

6- Termini, forma i lloc de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds, acompanyades de la documentació exigida en la base 7, s’hauran de presentar en el Registre General d’Entrada de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

7.- Sol·licitud i documentació necessària

Les sol·licituds es formularan mitjançant un model de sol·licitud d’ajuda econòmica (instància general de l’Ajuntament) i memòria justificativa del projecte, adjuntant la documentació següent:

-Fotocòpia DNI i NIF del representant de l’associació.

-Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició  d’entitat beneficiària de les subvencions públiques  recollides en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

-Certificat del secretari amb les dades bancàries per al pagament de l’import de la subvenció.

-Certificat expedit per l’Agència Tributària de trobar-se al corrent de les seves obligacions o autorització a l’Ajuntament per consultar-ho.

-Certificat expedit per la Seguretat Social de trobar-se al corrent de les seves obligacions.

-Programació per a l’any 2014 que inclogui els projectes i les activitats a realitzar per a les quals es demana la subvenció amb indicació del pressupost previst per a executar-les, desglossat per a cada una de les activitats.

-Declaració expressa de les subvencions obtingudes per la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s’obtinguin en un futur.

L’Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8.- Rectificació de defectes o omissions en la documentació

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà a l’entitat peticionària que en el termini de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la notificació presenti les rectificacions o esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistida la sol·licitud, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9.- Règim dels ajuts

La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas la suma total dels ajuts percebuts aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 19 de la Llei general de subvencions.

S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

10.- Òrgan competent per a la instrucció de les subvencions

L’òrgan competent per a la instrucció de l’expedient es la Regidoria de Cultura.

Les sol·licituds presentades seran estudiades i avaluades per una Comissió Avaluadora formada pels membres de la Comissió informativa de l’Àrea IV i un  tècnic del departament de Cultura que actuarà com a secretari de la Comissió.

La Comissió avaluarà les sol·licituds i formularà proposta a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, una proposta de resolució de les subvencions.

11.- Criteris d’atorgament de les subvencions

L’atorgament de les subvencions es regirà pels barems següents:

11.1  Sosteniment anual d’entitats: fins a 17 punts

Per obtenir puntuació dins d’aquest apartat les diferents entitats hauran de participar en les diverses festes promogudes per l’Ajuntament.

Dia del poble: fins a 5 punts

Homenatge als majors: fins a 3 punts

Dia del turista: fins a 3 punts

Actes benèfics: fins a 3 punts

Altres: fins a 3 punts

11.2 Recuperació i difusió de la cultura popular eivissenca:  fins a 116 punts

Per a obtenir puntuació dins d’aquest apartat les entitats hauran d’haver obtingut un mínim d’11 punts en l’apartat 1.

Es valorarà el projecte específic de cada entitat.

Intercanvis o festivals organitzats pels grups locals: fins a 35 punts

Ballades d’estiu: fins a 30 punts

Per poder optar a aquesta puntuació s’haurà de realitzar un mínim de 6 ballades.

1 Grups de 4 parelles de balladors i un sonador: 3 punts

 2 Grups de fins a 7 parelles i 2 sonadors: 4 punts

3 Grups de 8 o més parelles i 2 sonadors: 5 punts

a) Ballades a pous, fonts i places (realitzades dins del municipi de Santa Eulària des Riu): fins a 6 punts

b) Cursos o tallers d’artesania o cançó: fins a 18 punts

S’atorgaran 0,20 punts per hora de curs. Només es valorarà un curs anual pera a cada entitat. Per ser puntuable el curs haurà de comptar amb un mínim de 10 alumnes. En la justificació de la subvenció s’haurà d’aportar el llistat d’alumnes tal com s’especifica en la base 13.

c) Altres: fins a 15 punts

11.3 Línia d’ajudes extraordinàries per a la promoció exterior de la cultura popular eivissenca

La puntuació d’aquest apartat s’atorgarà segons el pressupost dels viatges:

Fins a 1.500€: 7 punts

Fins a 2.000€: 8 punts

Fins a 3.000€:  10 punts

Fins a 4.000€: 15 punts

Fins a 5.000€: 20 punts

Fins a 6.000€: 25 punts

Fins a 7.000€: 30 punts

Fins a 8.000€: 35 punts

En cas que el pressupost del viatge superi els 8.000€ es valorarà amb caràcter extraordinari.

12.- Resolució definitiva

S’examinaran conjuntament en un sol procediment totes les sol·licituds presentades correctament dins del termini establert, i es resoldrà en un únic acte administratiu.

La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Comissió Avaluadora, en el termini màxim de 2 mesos una vegada acabat el corresponent termini de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

13.- Pagament de la subvenció

El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada que l’entitat beneficiària hagi presentat de forma correcta tota la documentació justificativa requerida en la base següent.

14.- Termini i forma de justificació dels ajuts

El termini de presentació de la documentació necessària per justificar la subvenció acabarà el dia 1 de desembre de 2014.

La justificació a presentar inclourà els documents següents:

-Memòria de les actuacions no comercials dutes a terme, desglossades segons els apartats de la base 11.

-Memòria econòmica justificativa del cost total de les activitats realitzades. La despesa justificada haurà de ser igual o superior a la subvenció atorgada. En cas que la despesa sigui inferior, la subvenció es reduirà proporcionalment a la baixada dels costos justificats.

-Factures de despeses realitzades.

-Nòmines de personal contractat.

-Informe de l’Agència Estatal d’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social d’estar al corrent de les obligacions tributàries o autorització expressa per a la seua consulta per part de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

Com a justificació de les activitats descrites en el punt 11.1 d’aquestes bases, que no impliquen despesa, es presentarà carta d’invitació de l’entitat organitzadora i publicitat, si n’hi hagués, de l’esdeveniment. En el cas de les activitats promogudes directament per l’Ajuntament s’adjuntarà d’ofici a la sol·licitud la justificació necessària.

Com a justificació addicional de la base 11.2.d s’aportarà el llistat d’alumnes dels cursos organitzats.

Com a justificació de la base 11.3. s’aportarà la documentació següent:

-Invitació oficial del festival o de l’entitat organitzadora.

-Fotocòpia del DNI de tots els membres de l’entitat que s’hagin desplaçat.

-Programa del festival que inclogui les ballades de l’entitat peticionària.

-Factura dels bitllets de les persones desplaçades (balladors i balladores, sonadors i dos directius).

-Retalls de premsa amb notícies, si n’hi hagués, sobre la participació de l’entitat en el festival o esdeveniment.

15.- Obligacions

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions:

-Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si en el termini de 10 dies des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

-Realitzar les activitats que fonamenten la concessió.

-Justificar la realització de les activitats, així com del compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

-Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’Ajuntament.

-Recollir en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Eulària.

16.- Revocació

Pertoca la revocació de l’ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, total o parcial, l’acte de concessió i és procedent el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes.

17.- Reintegrament

17.1 Pertoca reintegrar totalment o parcialment la subvenció concedida i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:

-L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí la subvenció.

-L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s’alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.

-L’incompliment greu de l’obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

-La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

17.2 El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici per resolució de l’òrgan competent i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació estatal bàsica, sens perjudici de les particularitats que s’estableixen en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, en les disposicions reglamentàries de desplegament i en la legislació de finances.

17.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

18.- Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establerts en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

19.- Normativa aplicable

En tot el que no preveuen aquestes bases és aplicable el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en tot allò que sigui d’aplicació.

20.- Publicació

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

  

Santa Eulària des Riu, 13 de agosto de 2014

 

L’Alcalde,

 Vicente Marí Torres.