Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 15125
Bases per a la concessió d’ajudes en matèria d’acció social per a associacions i/o entitats privades sociosanitàries sense ànim de lucre corresponents a l’any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera.- Objecte de la convocatòria

L’objecte d’aquestes bases específiques és la regulació de la convocatòria pública municipal per a la concessió de subvencions en matèria de benestar social per l’any 2014, orientada a entitats socials i sociosanitàries que desenvolupin actuacions dirigides a la població de Santa Eulària des Riu, per tal d’impulsar i recolzar l’associacionisme, la participació social i el voluntariat.

Segona.- Dotació econòmica

Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 41.000€, amb càrrec a la partida 231 48006 de l’exercici pressupostari de l’any 2014.

Tercera.- Beneficiaris

Les persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, ja siguin entitats, grups associatius o organismes legalment constituïts que impulsin l’associacionisme, l’acció i participació social i el voluntariat i que reuneixin els requisits següents:

-Tenir el seu domicili social a l’illa d’Eivissa.

-Estar al corrent  de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

-No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

-No  tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària.

-Estar inscrit en el Registre d’Associacions del Govern Balear.

-Estar inscrit en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb anterioritat a la finalització del termini de presentació d’instàncies.

-Acreditar que les seves activitats beneficien als ciutadans del nostre municipi.

Quarta.- Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

4.1.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2.- Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, o bé a través d’alguna de les formes autoritzades en l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

Cinquena.- Sol·licitud i documentació necessària

Les sol·licituds es formularan mitjançant un model de sol·licitud d’ajuda econòmica (document model d’instància general de l’Ajuntament) i memòria descriptiva del projecte, adjuntant la documentació següent: 

-Fotocòpia DNI i NIF del representant de l’associació.

-Còpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal (CIF) de l’entitat o associació.

-Còpia compulsada del document acreditatiu de la inscripció de l’entitat o associació en el corresponent registre, així com còpia compulsada de la resolució d’inscripció o sol·licitud, en cas d’estar en situació de tràmit, en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

-Còpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d’ànim de lucre així com l’àmbit territorial de l’entitat o l’associació.

-Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

-Declaració expressa de les subvencions obtingudes per la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s’obtinguin en un futur.

-Certificat del secretari amb les dades bancàries per al pagament de l’import de la subvenció.

-Certificat del nombre total de persones ateses i del nombre total de persones ateses del terme municipal de Santa Eulària des Riu.

-Certificat expedit per l’Agència Tributària de trobar-se al corrent de les seves obligacions o autorització a l’Ajuntament per consultar-ho.

-Certificat expedit per la Seguretat Social de trobar-se al corrent de les seves obligacions.

L’Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Sisena.- Règim dels ajuts

6.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. 

6.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

6.3. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el previst a l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.

6.4.- S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Setena.- Termini per a l’esmena d’errors

Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies ho esmeni i se li advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.

Vuitena.- Òrgan competent per a la instrucció de les subvencions

L’òrgan competent per a la instrucció de l’expedient es la Regidoria de Serveis Socials i Assistencials.

Les sol·licituds presentades seran estudiades i avaluades per una Comissió Avaluadora formada pels membres de la Comissió informativa de l’Àrea IV i un  tècnic del Departament de Serveis Socials i Assistencials que actuarà com a secretari de la Comissió.

La Comissió avaluarà les sol·licituds i formularà proposta a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, una proposta de resolució de les subvencions.

Novena.- Criteris per a la concessió de les ajudes

9.1.- Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la Comissió Avaluadora:

-Nombre de persones usuàries del municipi: fins a 10 punts

-Qualitat del projecte: fins a 10 punts

-Caràcter innovador del projecte: fins a 5 punts

-Promoció de la col·laboració entre entitats del mateix àmbit. Les entitats es poden presentar de forma individual o en col·laboració, obtenint ajudes en una de les dues categories. En el cas de fer-ho de forma col·lectiva poden obtenir: fins a 10 punts

-Dèficit d’activitats anàlogues al municipi: fins a 5 punts

-Projectes que promoguin la inserció laboral de les persones

usuàries: fins a 10 punts

-Entitat declarada d’utilitat pública: fins a 5 punts

La puntuació serà de 0 a 55 punts. El mínim necessari per obtenir subvenció serà de 10 punts.

9.2.- La Comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts en l’apartat 9.1.

La quantitat econòmica assignada es dividirà entre la suma total dels punts (del mateix apartat) dels sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual serà multiplicada pels punts de cada sol·licitant i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud.

La Comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

Desena- Resolució definitiva

La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Comissió Avaluadora en el termini màxim de 2 mesos, una vegada acabat el corresponent termini de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005 del 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Onzena.- Pagament dels ajuts

11.1.- Per al pagament de l’ajuda econòmica s’ha d’haver realitzat l’activitat objecte de la subvenció. Per acreditar aquest motiu es podrà presentar:

-Memòria justificativa del projecte.

-Factures de despeses realitzades.

-Nòmines de personal contractat.

-Informe de l’AEAT i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d’estar al corrent de les obligacions tributàries o autorització expressa per a la seva consulta per part de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

-El total acreditat ha de ser igual o superior a l’import total pressupostat en el projecte. En cas que la despesa sigui inferior al pressupostat, la subvenció es reduirà proporcionalment a la baixada dels costos justificats.

11.2.- La justificació de l’ajuda s’haurà de realitzar com a màxim en el primer trimestre de l’exercici següent.

Dotzena.- Despeses subvencionables

La subvenció aprovada s’ha de destinar a cobrir les despeses vinculades al projecte relatives a:

12.1.- Costs de personal.

El cost brut dels conceptes retributius que siguin susceptibles de cotització a la Seguretat Social, amb inclusió de les assegurances socials del personal necessari (tècnics que realitzen les accions i tècnics que realitzen tasques de coordinació). Se n’exceptuen les despeses derivades de la situació de baixa laboral.

12.2.- Despeses de desplaçament del personal tècnic.

En concepte de dieta per quilometratge es pot imputar fins a un import màxim de 0,19€/km en cotxe i de 0,11€/km en moto, sempre que la causa del desplaçament estigui degudament justificada.

12.3.- Les assegurances de protecció per als participants per risc d’accident.

La suma de les despeses dels apartats anteriors ha de representar com a mínim el 75% dels costs totals justificats del projecte.

12.4.- Despeses generals, amb límit del 25% del cost total justificat del projecte. Dins el concepte de despeses generals es subvencionen les despeses següents:

-Despeses de personal d’administració de l’entitat que realitzi funcions relacionades amb el projecte.

-Despeses d’execució o adquisició de material tècnic, material fungible i material de difusió.

-Despeses d’amortització o d’arrendament dels immobles adscrits al projecte i despeses d’assegurança d’accidents i responsabilitat civil d’aquests immobles.

-Despeses d’amortització o d’arrendament del mobiliari i equips utilitzats en el desenvolupament del projecte.

-Despeses de comunitat i despeses de manteniment i reparació d’equips, instal·lacions i elements afectes de manera directa o indirecta al projecte.

-Despeses del subministrament i dels serveis següents: electricitat, aigua, telefonia fixa, telefonia mòbil, neteja i missatgeria.

-Despeses d’assessoria laboral, fiscal, de prevenció de riscos laborals i relatius a la gestió de protecció de dades, en el cas de contractació externa d’aquests serveis.  

Tretzena.- Obligacions.

Són obligacions de les persones o entitats beneficiàries dels ajuts:

-Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si en el termini de 10 dies des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

-Realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de l’ajut.

-Justificar la realització de l’activitat, així com del compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de l’ajut.

-Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’Ajuntament.

-Recollir en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Eulària.

Catorzena.- Revocació

Pertoca la revocació de l’ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de  la concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, total o parcial, l’acte de concessió i és procedent el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes.

Quinzena.- Reintegraments

15.1.- Pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajut concedit i, si s’escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:

-L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l’ajut.

-L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s’alterin les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a  l’entitat beneficiària.

-L’incompliment greu de l’obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

-La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

15.2.- El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici per resolució de l’òrgan competent i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació estatal bàsica, sense perjudici de les particularitats que s’estableixen en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, en les disposicions reglamentàries de desplegament i en la legislació de finances.

15.3.- Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Setzena.- Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establerts en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Dissetena.- Normativa aplicable

En tot el que no es preveu en aquestes bases és aplicable el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

Divuitena.- Publicació

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

Santa Eulària des Riu, 13 d'agost de 2014

 

L’Alcalde,

Vicente Marí Torres.