Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 15033
Protecció. Notificació DP2014/60 Trasllat D.B. núm. 9666 de data 04.06.2014. Ordre execució mesures cautelars urgents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlía núm. 9666 de data 4 de juny de 2013 de l’ajuntament de Palma, a VIDAL GARCIAS, FRANCISCA, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2013/101, en relació al immoble ubicat al C/ MILÀ, NÚM. 52, 52-A i 52-B, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:

Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 9666 de data 04.06.2014 s’ha disposat el següent:

I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 21.05.2014 (r.i. 23.05.2014), relatiu a l’immoble ubicat a C/  Mila,52, 52a i 52b (PC 09029503) que transcrit diu:

“En contestació a la sol·licitud del Negociat de Protecció de l’Edificació de dia 13 de maig de 2014 d’informar quin és l’estat de l’edifici anteriorment referenciat i si cal iniciar ordre d’execució, a conseqüència de l’actuació dels Bombers de Palma, cal informar:

DESCRIPCIÓ.

Es tracta d’un edifici residencial plurifamiliar entre mitgeres de planta baixa i quatre plantes pis. La seva estructura es troba formada per pòrtics i forjats de formigó i la seva coberta plana transitable.

QUALIFICACIÓ URBANÍSTICA I INFORMACIÓ CADASTRAL.

Es troba qualificat com a sòl urbà amb una ordenació de alineació de vial formant illeta tancada i una fondària edificable màxima de 10 metres zona B3a, segons la revisió del PGOU de 1999. La referència cadastral es la 90295-03.

INFORME TÈCNIC.

Realitzada visita d’inspecció el passat setze de maig s’ha observat que hi ha risc de inestabilitat, i s’han detectat punts de perill potencial que podrien afectar a persones i bens:

Els cantells dels forjats a les parts volades sense cobrir, a les balconades, presenten cruis i en qualcun dels casos s’ha desprès el recobriment de formigó a causa de l’oxidació expansiva de les armadures, caient a la via pública.

S’han detectat cruis importants a una jàssera que es troba a la zona de l’escala.

A l’interior del edifici tan sols s’ha pogut veure les parts comunes.

S’han detectat cruis importants a una jàssera que es troba a la zona de l’escala.

S’han detectat cruis importants continus entre el forjat de la caixa de l’escala i la paret lateral.

  • CONCLUSIÓ.

Atès l’estat en que es troben els cantells dels forjats es troben la major part de les balconades  i l’element constructiu descrit de l’edifici i atès que hi ha indicis que tota la resta poden estar en la mateixa situació, el tècnic que subscriu és del parer que es prenguin les mesures cautelars avinents.

Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre urgent d’execució consistent en:

ORDRE URGENT D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I DOCUMENTACIÓ

Es considera urgent atesos els punts de perillositat potencial que podrien afectar a persones i bens descrits anteriorment.

Procedir sota direcció tècnica competent a:

  1. Prendre les mesures cautelars de seguretat per garantir l’estabilitat estructural del edifici.

  2. Revisió de l’estabilitat del edifici amb emissió d’informe tècnic.

Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Assumeix visat de tècnic director de les mesures cautelars i obres.

  2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució obres     1 Mes

Pressupost d’execució material estimatiu  3.845 €

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

Observacions

  • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.

  • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.

  • S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública d’acord amb el que es prescriu a l’article 10 de la LDU CAIB.

  • Cada període de 12 mesos cal realitzar el manteniment de les mesures cautelars de protecció i certificar-ne la seva realització per part de tècnic competent, si no s’han realitzat les obres que esmenen les patologies existents. En cas que en el transcurs d’aquest període, s’hagin efectuat dites obres, cal presentar una copia de la llicencia concedida de les mateixes.”

II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns. 

III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012), vàlida per a l’any 2014, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 3.845’-€, sense perjudici de meritar  qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).

En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre la inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB 31 de desembre de 2008 ; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, BOIB núm.98 de 28.06.2005, i atesos el  decret  de batlia núm. 8436 de data 13 de maig de 2013 (BOIB núm. 70 de 18 de maig de 2013 ) de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i el  decret de batlia núm. 954 de data 27 de gener de 2014 (BOIB núm.21 d’11 de febrer de 2014) d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,

DECRET

1r.ORDENAR a la SRA FRANCISCA VIDAL GARCIAS propietària de l’immoble situat al c. Mila,52,52a i 52b (PC 09029503), expedient  DP-2014/60 les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 21.05.2014 (r.i. 23.05.2014),  transcrit a l’expositiu d’aquest decret.

ORDRE MESURES CAUTELARS URGENTS

Procedir sota direcció tècnica competent a:

  1. Prendre les mesures cautelars de seguretat per garantir l’estabilitat estructural del edifici.

  2. Revisió de l’estabilitat del edifici amb emissió d’informe tècnic.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  • Assumeix visat de tècnic director de les mesures cautelars i obres.

  • Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució obres      1 Mes

Pressupost d’execució material estimatiu    3.845 €

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

Observacions

  • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.

  • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.

  • S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública d’acord amb el que es prescriu a l’article 10 de la LDU CAIB.

  • Cada període de 12 mesos cal realitzar el manteniment de les mesures cautelars de protecció i certificar-ne la seva realització per part de tècnic competent, si no s’han realitzat les obres que esmenen les patologies existents. En cas que en el transcurs d’aquest període, s’hagin efectuat dites obres, cal presentar una copia de la llicencia concedida de les mateixes.”

2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.

No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.

3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma  23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb  l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre,  i es procedirà, si incompleix ,a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.

4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent

5è.NOTIFICAR el present decret a la propietat afectada.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 28 de agost de 2014

La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (D.B. 3000 de data 26/02/2014,
BOIB núm. 30 de data 04/03/2014)
Elvira Salvá Armengod.