Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 14937
Bases específiques que regiran el concurs oposició pel sistema de selecció de torn lliure per proveir 9 places de funcionari del cos de Policia Local del Consell Insular de Formentera
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 22 d’agost de 2014, aprovà la convatòria i les Bases específiques que regiran el concurs oposició pel sistema de selecció de torn lliure per proveir 9 places de funcionari del cos de policia local del Consell Insular de Formentera, conforme al següent:
“.......................
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL CONCURS OPOSICIÓ PEL SISTEMA DE SELECCIÓ DE TORN LLIURE PER PROVEIR 9 PLACES DE FUNCIONARI DEL COS DE POLICIA LOCAL DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Base 1
Objecte, procediment de selecció i normativa
L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com a funcionaris de carrera del Consell Insular de Formentera, 9 places de policia local de la plantilla de la Policia Local d’aquesta Corporació, a través del sistema de concurs oposició, pel sistema de torn lliure.
Les places referides pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.
La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Formentera, situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) (carrer de Ramon Llull, 6), a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). També se’n publicarà un extracte al Boletín Oficial del Estado (BOE), essent la data d’aquesta última publicació la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.
S’aplicaran en aquestes proves selectives les presents bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma dels Illes Balears (en la part vigent); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat (en la part vigent); el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel que s’aprova el reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears en tot el que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; Bases generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB núm. 46 de data 5 d’abril de 2008, i la resta de disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Base 2
Requisits i condicions de les persones aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu els requisits següents:
1. Tenir nacionalitat espanyola.
2. Tenir 18 anys complerts.
3. Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l’EBAP.
4. Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.
5. Estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de català del nivell B2 expedit pel Govern Balear o de qualsevol dels títols, diplomes i certificats equivalents al nivell B2 continguts en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013), per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut. En cas de no presentar aquest certificat o equivalent, els aspirants hauran de realitzar una prova prèvia de català del nivell B2, el resultat de la qual serà Apte o No apte.
6. No patir cap malaltia ni anomalia física o psíquica, descrites en l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments dels policies locals de les Illes Balears.
7. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
8. No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinaria.
9. Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.
10. Estar en possessió el permís de conduir A2, B i BTP.
11. Haver satisfet els dret d’examen dins el termini de presentació d’instàncies. Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24 €, que s’hauran de fer efectius en el compte corrent 0487-2113-14-2000003108, del banc Mare Nostrum (BMN).
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.
El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits exigits, amb caràcter previ al seu nomenament.
Base 3
Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu, s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud i es presentaran al Registre General del Consell Insular de Formentera, i s’han de dirigir al President del Consell Insular de Formentera. El model normalitzat de sol·licituds, es trobarà a disposició de les persones interessades, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) d’aquest Consell Insular, situada al carrer Ramon Llull núm 8, Sant Francesc, Formentera, i a la pàgina web de la Corporació, wwww.consellinsulardeformentera.cat, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.
També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.
El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOE. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent. Les sol•licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s’arxivaran.
Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:
a) Fotocòpia compulsada del DNI, en vigor.
b) Fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia, expedit per l’ EBAP i en plena validesa.
c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
d) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ a la fase de pràctiques.
e) Permisos de conducció A2, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol•licitud de renovació.
d) Certificat emès per Direcció de Cultura i Joventut, o el declarat equivalent, relatiu al nivell de coneixement de la llengua catalana exigit.
f) Resguard bancari acreditatiu d’haver abonat els drets d’examen que s’estableixen a la base 2.
g) La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon als efectes als efectes de comunicació amb el Consell Insular de Formentera.
h) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin que se’ls tengui en compte en la fase de concurs. L’acreditació dels mèrits al·legats ha de fer-se en la forma i ordre de la Base 6.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol•licituds.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol•licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol•licitud.
Base 4
Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President del Consell Insular de Formentera, dictarà resolució en el termini màxim d’un mes, en la qual es s’aprovarà la llista provisional d’aspirants admesos i la d’exclosos, fent-hi constar les causes d’exclusió. En la mateixa resolució, s’inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a l’establert en la base segona, i la dels aspirants que no l’hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d’inici de la prova prevista, si fos necessària, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució, es publicarà al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), s’exposarà al Tauler d’anuncis d’aquest Consell Insular i a la pàgina web de la Corporació, www.consellinsulardeformentera.cat
Els aspirants disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació al BOIB de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, dirigides a corregir els defectes que s’hagin pogut produir.
Les persones aspirants excloses o omeses també disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el president del Consell Insular de Formentera ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que acceptant o rebutjant en el seu cas les reclamacions, aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
A l’efecte d’admissió dels aspirants es tendran en compte les dades que aquests facin constar en la sol•licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en les dades dels aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.
Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, si fos necessària, segons el que es disposa a la base 5, el President del Consell Insular de Formentera, dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes els aspirants que l’hagin realitzat, i designarà el lloc, data i hora de les proves previstes a la base 7. Aquesta resolució, es publicarà al BOIB, en el tauler d’anuncis i en la web del Consell.
Base 5
Prova de català
Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d’admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.
La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d’apte/no apte, i serà prèvia a la realització de les proves. La qualificació de no apte o la no assistència de l’aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.
Base 6
Tribunal Qualificador
En la mateixa resolució que declari aptes o no aptes als aspirants que hagin realitzat la prova de coneixement de la llengua catalana, s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com a òrgan encarregat d’avaluar els aspirants i valorar els mèrits del concurs per tal de fer la proposta oportuna a l’òrgan competent. Si no fos necessària la celebració de la prova específica de llengua catalana per haver acreditat tots els aspirants el nivell exigit, la composició del Tribunal Qualificador es publicarà amb la resolució que aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses.
El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot, i tres vocals. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l’accés a les places convocades. Entre els vocals hi figuraran dos membres proposats per la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el seus suplents.
El Tribunal qualificador serà col•legiat i la seva composició haurà d’ajustar-se als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home. Les decisions es prendran per majoria.
La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l’administració, així com els funcionaris interins no poden formar part del mateix.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del president i secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d’absència del president titular o del suplent, el primer designarà d’entre els vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit que el president titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el vocal de major edat amb dret a vot.
Els membres del tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l’òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei 30/1992, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.
El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors o especialistes per totes o algunes de les proves.
Els membres del Tribunal són personalment responsables de l’estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l’aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. En cas d’empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l’empat, aquest ho dirimirà el president amb el seu vot.
Als efectes previstos en l’article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.
El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense conèixer la identitat dels aspirants.
Base 7
Desenvolupament del procés selectiu
El procés selectiu s’iniciarà en la data que es fixi una vegada que s’hagi fet pública la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Els exercicis de la fase d’oposició seran els que es detallen en aquestes bases.
Els aspirants realitzaran les proves per ordre alfabètic, segons resulti del sorteig realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Per a la realització dels exercicis, s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis, el Tribunal procedirà a excloure del procés selectiu a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.
El Tribunal en qualsevol moment podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva identitat.
Una vegada iniciades les proves selectives, no serà obligatòria la publicació dels anuncis de la convocatòria de la resta de proves al BOE o al BOIB, si no que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d’anuncis del Consell Insular de Formentera i a la web de la Corporació, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores.
El procés selectiu consistirà en la superació de dos fases:
A) FASE D’OPOSICIÓ
A la fase d’oposició, tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
1. Proves d’aptitud psicomèdica
Les proves físiques seran exclusivament les que s’indiquen i han d’esser superades globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l’annex II del Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears, amb les modificacions operades pel Decret 69/2004, de 9 de juliol. Totes són obligatòries i eliminatòries.
B.1 Resistència (1.000 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (minuts)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-3’10’’ |
-4’00’’ |
-4’50’’ |
-6’10’’ |
|
9 |
-3’20’’ |
-4’10’’ |
-5’00’’ |
-6’20’’ |
|
8 |
-3’30’’ |
-4’20’’ |
-5’10’’ |
-6’30’’ |
|
7 |
-3’40’’ |
-4’30’’ |
-5’20’’ |
-6’40’’ |
|
6 |
-3’50’’ |
-4’40’’ |
-5’30’’ |
-6’50’’ |
|
5 |
-4’10’’ |
-5’00’’ |
-5’50’’ |
-7’10’’ |
|
3 |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’05’’ |
-7’25’’ |
|
Eliminat |
+4’25’’ |
+5’15’’ |
+6’05’’ |
+7’25’’ |
Dones (minuts)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-3’25’’ |
-4’15’’ |
-5’05’’ |
-6’25’’ |
|
9 |
-3’35’’ |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’35’’ |
|
8 |
-3’45’’ |
-4’35’’ |
-5’25’’ |
-6’45’’ |
|
7 |
-3’55’’ |
-4’45’’ |
-5’35’’ |
-6’55’’ |
|
6 |
-4’05’’ |
-4’80’’ |
-5’45’’ |
-7’05’’ |
|
5 |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’05’’ |
-7’25’’ |
|
3 |
-4’40’’ |
-5’30’’ |
-6’20’’ |
-7’40’’ |
|
Eliminada |
+4’40’’ |
+5’30’’ |
+6’20’’ |
+7’40’’ |
B.2 Velocitat (50 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-7,50 |
-7,70 |
-8,20 |
-9,50 |
|
9 |
-7,70 |
-7,90 |
-8,40 |
-9,70 |
|
8 |
-7,80 |
-8,00 |
-8,50 |
-9,80 |
|
7 |
-8,00 |
-8,20 |
-8,70 |
-10,00 |
|
6 |
-8,20 |
-8,40 |
-8,90 |
-10,20 |
|
5 |
-8,40 |
-8,60 |
-9,10 |
-10,40 |
|
3 |
-8,65 |
-8,85 |
-9,35 |
-10,65 |
|
Eliminat |
+8,65 |
+8,85 |
+9,35 |
+10,65 |
Dones (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-8,00 |
-8,20 |
-8,70 |
-10,00 |
|
9 |
-8,20 |
-8,40 |
-8,90 |
-10,20 |
|
8 |
-8,30 |
-8,50 |
-9,00 |
-10,30 |
|
7 |
-8,50 |
-8,70 |
-9,20 |
-10,50 |
|
6 |
-8,70 |
-8,90 |
-9,40 |
-10,70 |
|
5 |
-8,90 |
-9,10 |
-9,60 |
-10,90 |
|
3 |
-9,15 |
-9,35 |
-9,85 |
-11,15 |
|
Eliminada |
+9,15 |
+9,35 |
+9,85 |
+11,15 |
B.3 Natació (50 m) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les surades, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La sortida s’ha de fer des de la plataforma amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral. Es permet una sortida nul·la per aspirant; a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-35’’ |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
|
9 |
-37’’ |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
|
8 |
-39’’ |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
|
7 |
-41’’ |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
|
6 |
-43’’ |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
|
5 |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
|
3 |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
-1’05’’ |
|
Eliminat |
+50’’ |
+55’’ |
+60’’ |
+1’05’’ |
Dones (segons)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
|
9 |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
-57’’ |
|
8 |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
-59’’ |
|
7 |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
-1’01’’ |
|
6 |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
-1’03’’ |
|
5 |
-50’’ |
-55’’ |
-1’00 |
-1’05’’ |
|
3 |
-55’’ |
-1’ |
-1’05’’ |
-1’10’’ |
|
Eliminada |
+55’’ |
+1’ |
+1’05’’ |
+1’10’’ |
B.4 Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment no es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes: pilota de 5 kg
Dones: pilota de 3 kg
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+7,00 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
|
9 |
+6,80 |
+6,30 |
+5,80 |
+5,30 |
|
8 |
+6,70 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
|
7 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
|
6 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
|
5 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
|
3 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
+4,20 |
|
Eliminat/ada |
-5,70 |
-5,20 |
-4,70 |
-4,20 |
B.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes (metres)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
|
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
|
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
|
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
|
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
|
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
|
3 |
+2,02 |
+1,92 |
+1,82 |
+1,62 |
|
Eliminat |
-2,02 |
-1,92 |
-1,82 |
-1,62 |
Dones (metres)
|
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
|
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
|
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
|
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
|
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
|
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
|
3 |
+1,72 |
+1,62 |
+1,52 |
+1,32 |
|
Eliminada |
-1,72 |
-1,62 |
-1,52 |
-1,32 |
El resultat global d’aquesta prova s’ha de lliurar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’’Apte’ s’ha de lliurar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de ‘No apte’.
2.- Prova professional complementària:
Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea complementària, el qual consistirà a respondre a les preguntes formulades en prova de tipus objectiu sobre els 30 temes seleccionats (Annex A) pel Consell Insular de Formentera, d’entre els inclosos en el programa de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP).
En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.
La prova tendrà 80 preguntes amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 50 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 24. És necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valorarà. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 24
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l’exercici
3.- Prova professional:
Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea professional que consistirà a desenvolupar per escrit les 10 preguntes que es formulin sobre els 30 temes seleccionats (Annex B). La puntuació a atorgar d’aquesta prova serà de 0 a 24 i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici. El temps per a la realització d’aquest exercici serà de 90 minuts.
Els temes seleccionats pel Consell Insular de Formentera, que es relacionen a l’Annex B, han estat escollits entre la normativa estatal, autonòmica i local i els programes del curs de policia local de l’any 2011 de l’EBAP.
En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.
4.- Prova Psicotècnica:
Exercici obligatori i eliminatori. Consistirà en un prova que tendrà com a objectiu determinar les aptituds i el perfil de personalitat més adequada per al lloc al que s’opta. Aquest exercici es qualificarà com a apte o no apte.
El temps màxim per la realització serà d’una hora i mitja, temps que es repartirà entre la prova d’aptitud i la prova de personalitat.
B) FASE DE CONCURS.
Barems de Puntuació.
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 54 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició) d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar- ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
- Per ser funcionari interí a la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de forma continuada dins una temporada completa al Consell Insular de Formentera, el coeficient multiplicador serà 1.
- Per als aspirants que no hagin renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.
- Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.
Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant la següent documentació:
- Certificat dels cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública
- Serveis prestats al Consell Insular de Formentera, mitjançant un certificat emès pel mateix Consell Insular.
- Certificat de la Direcció General d’Interior (ISPIB) de no haver renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
- Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a funcionari interí de policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
- Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació.
4 Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 2,5 punts.
b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.
e) Per cada títol de doctor: 1 punt.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a i b s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats d i e.
En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.
5. Valoració dels coneixements de llengües
5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a) Coneixements mitjans (nivell C1): 1,50 punts.
b) Coneixements superiors (nivell C2): 1,75 punts.
c) Coneixements de llenguatge administratiu (nivell LA): 0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.
5.2. Coneixements d’altres llengües
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt
b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.
c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.
d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts.
e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.
6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. Només es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi.
Les àrees professionals a què s’han de referir els cursos són les de policia, seguretat, emergències i salvament, i per a l’escala executiva i la superior, els de qualitat, recursos humans i habilitats directives.
La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.
6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional
Només es valorarà en el cas que s’hagi obtingut la puntuació màxima de l’apartat 7.1 anterior. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, segons el que s’indica a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
7. Valoració dels reconeixements honorífics
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.
b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament (o equivalent, a Formentera): 0,35 punts.
c) Per cada felicitació lliurada per la Batlia (o Presidència, a Formentera): 0,25 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.
8. Valoració de l’aptitud física
Es valoraran amb 2 punts els certificats expedits per l’EBAP que acreditin la superació de les proves d’aptitud.
9. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i els criteris de valoració són els següents:
- Haver realitzat funcions com a zelador d’obres dins un cos de Policia Local, durant els dos últims exercicis. Per acreditar aquestes funcions, s’haurà d’aportar un informe del Cap de la Policia Local que ho demostri fefaentment. 1 punt.
- Portar fent feina en la Policia Local de Formentera més de 5 anys consecutius com a funcionari interí. Per acreditar aquesta situació laboral, s’haurà d’aportar un certificat del Departament de Personal del Consell Insular de Formentera. 3 punts.
- Realització d’una prova de coneixement de l’illa de Formentera. Aquesta prova consistirà en 10 preguntes tipus test, el valor de cada pregunta encertada serà de 02 punts, i les incorrectes no restaran puntuació. El termini màxim de realització d’aquesta prova és de 15 minuts. Màxim 2 punts
Procediment per calcular la puntuació final del concurs oposició
La puntuació final del concurs oposició es calcula amb la següent fórmula: (puntuació final de la fase d’oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40)
C) FASE DE PRÀCTIQUES
- Una vegada acabada la qualificació del concurs oposició, el Tribunal proposarà el nomenament com a policies locals en pràctiques per un període de 5 mesos, de les persones que hagin obtingut major puntuació fins a completar el nombre màxim de places ofertades.
- Els aspirants proposats hauran de presentar en el termini de 20 dies naturals des de la publicació de la proposta de nomenament, en el Registre d’aquest Consell Insular de Formentera, els documents acreditatius dels requisits exigits en aquestes bases.
- Les pràctiques tindran per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. La avaluació de les pràctiques correspon al Tribunal Qualificador del concurs oposició. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’han d’emetre els següents informes:
a) Informe mensual dels comandaments responsables al que estiguin assignats els funcionaris en pràctiques. S’hauran de descriure les actuacions i serveis en els quals hagi intervingut el funcionari en pràctiques, la durada, el resultat, el comportament de l’aspirant, el seu nivell de coneixements de la normativa, etc.
b) Informe final de valoració del cap del cos de policia o la persona que el substitueixi designada per aquest. S’ha d’incidir especialment en els aspectes següents: actitud general per al servei, coneixements i nivell de formació, aplicació pràctica dels coneixements, compromís i responsabilitat en el servei, tracte envers els comandaments, tracte envers els ciutadans, tracte de les instal·lacions i el material assignat, uniformitat i imatge personal i altres a criteri de qui n’informi.
c) Memòria final confeccionada per l’alumne d’un mínim de 25 folis escrits per una cara, mecanografiats, a un espai, lletra Times 12. Marges (S-3, I-2,5, D- 2,5, E-3). Originals i individuals. S’ha de descriure i analitzar el contingut i resultats de les seves actuacions en les diferents àrees indicades, a més d’una valoració i conclusió final.
En cas d’absència o impossibilitat per determinar a qui correspon emetre els informes recollits als anteriors apartats a) i b), el Tribunal podrà sol·licitar aquests informes a la persona/es, que consideri més adient.
- Si durant la realització de les pràctiques, es dona algun tipus d’incapacitat o baixa superior a 30 dies, les pràctiques s’interrompran. Una vegada superada aquesta incapacitat, el funcionari es reincorporarà al servei. Els aspirants que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a policies.
Base 8
Publicació de resultats i reclamacions
Acabada la valoració de cadascuna de les proves, el Tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions dels aspirants en el tauler d’anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, a comptar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol•licitar la revisió de la seva valoració davant del tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d’un assessor.
El tribunal tendrà un termini de 7 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l’esmena d’ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s’elevarà automàticament a definitiva.
El Tribunal Qualificador elevarà a la Presidència de la Corporació la relació d’aprovats i proposarà el corresponent nomenament, la qual no podrà contenir un nombre d’aprovats superior al de les places vacants objecte d’oferta.
Base 9
Borsa de treball
- Els aspirants que hagin superat la prova de coneixements de l’àrea complementària passaran a constituir una borsa de treball per cobrir amb caràcter interí les possibles necessitats de provisió urgent i temporal de places de policia local, i podran ser requerits sempre segons l’ordre de puntuació obtinguda a les proves, per cobrir les vacants i/o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria.
- La cobertura dels llocs de feina vacants, en el moment d’anar-se produint, s’ha de fer tenint en compte el nombre d’exercicis superats i per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
- Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:
- Si en el moment de constituir-se aquesta borsa d’aspirants es troba encara vigent al Consell Insular de Formentera la borsa creada mitjançant la convocatòria específica del 2014, aquesta quedarà automàticament anul·lada, i substituïda per la borsa d’interins que es creï amb aquesta convocatòria, en tractar-se d’una prova per policies locals de carrera.
- La borsa creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra, com a conseqüència de la celebració de noves proves selectives dins la mateixa categoria, i en tot cas la durada màxima de vigència és de dos anys.
Base 10
Presentació de documents, nomenament i presa de possessió.
Per al nomenament i presa de possessió dels aspirants que hagin superat les proves o que hagin de ser nomenats com a funcionaris interins es procedirà segons disposa la Base Tretzena del mateix text hauran de presentar la documentació prevista a la Base Dotzena de les Bases generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB núm. 46 de data 5 d’abril de 2008.
Base 11
Incidències
El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.
Abans de la constitució del tribunal, s’atribueix al President del Consell la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.
Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.
Base 12
Impugnació
Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d’aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l’establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Base 13
Protecció de dades personals
De conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa els aspirants que les dades personals contingudes en la sol•licitud d'admissió, documentació que l'acompanyi o que es generi com a resultat d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de dades de caràcter personal corresponent, del qual és responsable del Consell Insular de Formentera que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
Les dades personals que calgui poden ser publicades en el BOIB, tauler d'edictes del Consell i web d'aquesta institució (www.conselldeformentera.cat), d'acord amb l'article 59.6.b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement del Consell dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per complir les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del Consell Insular de Formentera (carrer de Ramon Llull núm. 6 de Sant Francesc Xavier, Formentera).
ANNEX A
PROGRAMA DE TEMES DE L’ÀREA COMPLEMENTÀRIA
1. L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears. Especials incidències a Formentera.
2. L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP)
3. Llei reguladora de les bases del règim local. Personal al servei de les entitats locals.
4. Llei reguladora de les bases del règim local. Disposicions comuns a les entitats locals. Règim de funcionament.
5. Llei reguladora de les bases del règim local. El municipi.
6. Introducció al Dret administratiu. El procediment administratiu. La inactivitat de l’administració.
7. L’acte administratiu. Les característiques de la responsabilitat patrimonial de l’administració. Els recursos administratius. Les formes d’activitat de l’administració municipal.
8. Llei orgànica 2/1986,de 13 de març, dels cossos i forces de seguretat.
9. Llei orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre protecció de la seguretat ciutadana.
10. Reial decret 769/1987, de la regulació de la Policia Judicial.
11. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats en les Illes Balears. Disposicions generals. Activitats catalogades i no permanents. Règim d’inspeccions, infraccions i sancions.
12. Dret penal. Concepte de delicte i falta.
13. Les penes i les mesures de seguretat. L’extinció de la responsabilitat penal.
14. Delictes contra l’administració pública, contra l’administració de justícia i els comesos pel personal funcionari contra les garanties constitucionals. Delictes contra l’ordre públic.
15. Delictes contra la vida i la integritat física. Delictes contra la tortura i contra la integritat moral. Delictes contra la llibertat i indemnitat sexual. Delictes contra la llibertat.
16. El delicte de l’omissió del deure de socórrer.
17. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic
18. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
19. Delictes relatius a l’ordenació del territori i a la protecció del patrimoni històric i del medi ambient.
20. Delictes contra la seguretat col·lectiva. Delictes de falsedat.
21. De les faltes i les seves penes.
22. Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal del menor.
23. La prova penal. Valor dels atestats.
24. Els procediments penals. Iniciació dels procediments.
25. L’habeas corpus.
26. Els diferents ordres jurisdiccionals.
27. Organització judicial de les Illes Balears.
28. Procediment sancionador en matèria de trànsit
29. Actuacions amb cans.
30. Competències del Consell Insular de Formentera, com Ajuntament i com Consell. Doble personalitat jurídica.
ANNEX B
PROGRAMA DE TEMES DE L’ÀREA PROFESSIONAL
1. Potestat normativa municipal
2. Ordenances i reglaments municipals. Concretament:
2.1. Ordenances:
- Ordenança de prohibició d’acampada
- Ordenança contra sorolls i vibracions
- Ordenança de tinença d’animals
- Ordenança de circulació
- Ordenança reguladora dels horaris d’establiments de l’oferta turística complementària, espectacles públics i activitats recreatives
- Ordenança de servei de retirada de vehicles
- Ordenança reguladora de l’activitat de publicitat dinàmica
- Ordenança d’ocupació de via pública, amb terrasses i altres instal·lacions.
- Ordenança reguladora d’horaris, d’amenització i ambientació musical, i de condicions d’instal·lació dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives.
- Ordenança reguladora de les entrades de vehicles a través de les voreres i de reserves de via pública per aparcament exclusiu, parada de vehicles, i càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, a l’illa de Formentera
2.2. Reglaments:
- Reglament de voluntariat de protecció civil
- Reglament per la gestió del servei públic per a l’explotació i ús de les zones d’estacionament del parc natural de Ses Salines
- Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera
- Reglament intern del servei d’extinció d’incendis i salvament del Consell Insular de Formentera
3. La potestat sancionadora municipal
4. Codi de circulació: articulació vigent
5. Reglament del procediment sancionador en matèria d’infraccions de trànsit
6. Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat vial
7. Reglament general de circulació: títol preliminar
8. Reglament general de circulació: títol I
9. Reglament general de circulació: títol II
10. Reglament general de circulació: títol III
11. Reglament general de circulació: títol IV
12. Reglament general de circulació: títol V i disposicions finals
13. Reglament general de conductors
14. Concepte d’accident
15. Classificació dels accidents
16. L’espai i el temps en els accidents
17. L’accident en relació amb el Reglament general de circulació i el Codi penal
18. Procediment de reclamació per accident de trànsit: via penal i via civil
19. L’atestat per accident de trànsit
20. L’atestat per alcoholèmia
21. Policia local: marc legal. Concepte i funcions
22. Reglament intern d’organització i funcionament de la Policia Local de Formentera.
23. El règim disciplinari de la policia local com a membre de les forces i els cossos de seguretat. Conductes tipificades com a faltes
24. Principals aspectes de la Llei orgànica 1/1992, sobre protecció de la seguretat ciutadana.
25. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies locals de les Illes Balears. Aspectes mes importants
26. Decret 67/2007, Reglament marc de Mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears. Aspectes importants.
27. La Policia Local com a policia judicial: protecció penal. Camps d’actuació
28. Detenció il·legal. Habeas corpus.
29. L’atestat policial: concepte, objecte i requisits de l’atestat
30. Contingut de l’atestat
...............................”
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 22 d’agost de 2014
El President,
Jaume Ferrer Ribas