Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

Núm. 14893
Resolució del conseller d'Economia i Competitivitat de 19 d’agost de 2014 per la qual s'aprova la convocatòria pública per presentar sol·licituds de subvencions per al foment de l'energia eòlica, per a autoconsum, adreçada a les administracions locals de les Illes Balears previstes en el programa operatiu FEDER

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny de 2011), es va determinar la composició del Govern i es va establir una nova estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant la creació, l'extinció i la modificació de diverses conselleries. El Decret 12/2011, de 18 de juny (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny de 2011), va establir les competències i l'estructura bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma i va atorgar la competència en matèria de foment de l'ús de les energies renovables a la Direcció General d'Indústria i Energia, adscrita a la Conselleria d'Economia i Competitivitat.

L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l'estalvi i la diversificació energètica, la implantació d'energies renovables, la millora de l'eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l'ús de l'energia.

La Conselleria d'Economia i Competitivitat té, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 143, de 27 de setembre de 2005, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, ja sigui amb fonts d'energia convencionals com a renovables i, alhora, impulsar l'estalvi i la racionalització de l'ús de l'energia a cada un dels sectors econòmics, a fi de minimitzar, en la mesura que pugui, l'increment de la demanda d'energia.

El Reglament (CE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i estableix disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. L'article 65.2 estableix que la despesa serà subvencionable amb una contribució dels Fons EIE (Fons Estructurals i d'Inversió Europeus) si el beneficiari ha contret la despesa i l'ha abonat entre la data de presentació del programa a la Comissió —o a partir de  l'1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior— i el 31 de desembre de 2023. A més, el Reglament (CE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional. En virtut d'aquesta normativa, en l'actualitat el Programa Operatiu del FEDER per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2014-2020 es troba en fase d'aprovació.

Per ser subvencionables, les actuacions hauran de complir els criteris de subvencionalitat dels programes operatius dels Fons Operatius de Desenvolupament Regional (Ordre EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i dels Fons de Cohesió —BOE núm. 53, d'1 de març de 2008).

El Pla d'Energies Renovables (PER) 2011-2020, que es va aprovar per Acord del Consell de Ministres d'11 de novembre de 2011, estableix objectius d'acord amb la Directiva 2009/28/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d'abril de 2009, relativa al foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables. Un dels principals objectius d'aquest Pla és l'impuls de l'energia eòlica de petita potència per a la seva incorporació en entorns urbans i semiurbans associada a punts de consum.

Un dels agents que poden impulsar aquesta font energètica són les administracions públiques ja que, amb independència dels retorns econòmics de la inversió, poden donar exemple a la ciutadania sobre l'aplicació d'energies renovables als edificis i espais públics, objectiu a què pretén contribuir aquesta convocatòria de subvencions adreçada als ajuntaments i consells insulars.

Es pot esperar que, en vista de la favorable acollida d'una primera convocatòria de selecció de projectes d'energia eòlica a executar pel Govern de les Illes Balears, aquesta nova convocatòria contribueixi a una major implantació d'aquest tipus d'instal·lacions d'energia renovable.

L'import de la subvenció que obtinguin els projectes que s'hi presentin està cofinançat en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.

Per tot el que ha estat exposat, vists els informes preceptius, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, i els articles 4.2 i 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d'ajuts per a l'execució i connexió d'instal·lacions d'energia eòlica de petita potència, a partir de generadors d'eix vertical, per a connexió a la xarxa interior de qualsevol subministrament elèctric, del qual sigui titular el sol·licitant, en règim d'autoconsum amb possibilitat de no abocar a la xarxa de distribució l'energia excedentària. La potència màxima de cada instal·lació serà de 4 kW, i podrà estar integrada per un o més aerogeneradors.

Aquests ajuts estan cofinançats en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.

2. Beneficiaris

Els consells insulars, els ajuntaments i les entitats locals menors de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Import econòmic

Aquesta convocatòria es tramita amb caràcter pluriennal per un import de 150.000 euros, amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, del centre de cost 19401, subprograma 731C01, capítol 7, article 76, FF 31110, i d'acord amb la distribució per anualitats següent:

  • Any 2014:                 0,00 €
  • Any 2015:      150.000,00 €

L'assignació anual és vinculant per l'import total i no per a cada partida.

Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria, sense que això impliqui una ampliació del termini de presentació de sol·licituds.

4. Actuacions i despeses subvencionables

1. Són subvencionables les actuacions següents:

  1. Les inversions en noves instal·lacions d'energia eòlica per a autoconsum, amb una potència màxima instal·lada de 4 kW.

2. Les instal·lacions que s’han de realitzar s'han de connectar a subministraments elèctrics que permetin l'autoconsum de l'energia generada durant les 24 hores del dia.

3. Les instal·lacions han d'incorporar anemòmetres i dispositius de control i monitoratge de la instal·lació que permetin el registre i l'arxivament de dades de generació d'energia i la seva relació amb el règim de vents.

4. Les inversions objecte de la sol·licitud s'han d'executar i pagar en el termini que fixi la resolució de concessió, el qual no podrà ser superior al 30 de juny de 2015. No obstant això, d'ofici o a instància de part, i sempre com a mínim amb un mes d'antelació a la data màxima de justificació, aquest termini podrà ser objecte d'ampliació. Tot això d'acord amb l'article 14.3 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008.

5. No són subvencionables les instal·lacions que siguin obligatòries per aplicació del Codi tècnic de l'edificació, aprovat pel Reial decret 314/2006, de 17 de març (BOE núm. 74, de 28 de març de 2006), tant si es tracta d'obra nova com si es tracta d'obres d'ampliació, modificació, reforma o rehabilitació que es realitzi en edificis existents.

5. Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds, adreçades a la Conselleria d'Economia i Competitivitat, segons el model normalitzat de l'annex 1 d'aquesta Resolució, s'han de presentar en el Registre de la Conselleria d'Economia i Competitivitat, en les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En el cas de presentar la sol·licitud en un lloc on no quedi registrada l'hora d'entrada, s'ha de trametre a la Direcció General d'Indústria i Energia, al FAX núm. 971 784544, el justificant de presentació de la sol·licitud i de la documentació adjuntada. La data i l'hora que figurin en el fax seran les que es tindran en compte per determinar l'ordre d'entrada de les sol·licituds.

2. Els sol·licitants, per a cada instal·lació, han de presentar la documentació següent:

  1. Annex 1: sol·licitud signada pel titular de l'òrgan competent de l'entitat beneficiària (formular la sol·licitud suposa que el sol·licitant accepta les condicions de la convocatòria i les obligacions que se’n derivin).

  2. La sol·licitud s'ha de presentar al costat de la documentació següent:

  • Fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal, sempre que no estigui en poder d'aquesta Administració.

  • Acord de l'òrgan competent pel qual s'aprova la sol·licitud d'ajuda.

  • Declaració del sol·licitant relativa a les subvencions o ajuts sol·licitats o rebuts d'altres institucions públiques o privades, nacionals o internacionals, per dur a terme qualsevol de les actuacions sol·licitades. En cas afirmatiu, s'ha d'especificar la quantitat i l'entitat a què es va sol·licitar o, si s'escau, que va concedir la subvenció.

  • Presentació de la declaració responsable de la titularitat del compte bancari (annex 3), només en el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma.

  • Memòria econòmica de la instal·lació que s’ha de realitzar, en la qual s’indiquin el pressupost i el detall de la inversió que s’ha de fer, i els ingressos esperats per l'energia autoconsumida o evacuada a la xarxa. També s’han de descriure els recursos humans, tècnics o de qualsevol altra classe que s'hi han de destinar.

  • Certificat del secretari o secretària de la corporació que acrediti que la instal·lació que es projecta compleix tots els requisits legals, en especial la viabilitat urbanística de la instal·lació.

  • Declaració responsable que la corporació està al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

  1. Documentació tècnica:

  • Avantprojecte de la instal·lació, signat per un tècnic municipal o del consell insular, que prevegi les principals característiques de l'edifici o subministrament a què es connectarà la nova instal·lació d'energia eòlica (potència elèctrica contractada, ubicació de la connexió de servei elèctric, previsió de la taxa d'autoconsum d'acord amb l'horari de funcionament de l'edifici o subministrament i consum mínim fix, etc.).

L'avantprojecte haurà d'incloure les característiques tècniques de l'aerogenerador o aerogeneradors que s’han d’ instal·lar.

  • Previsió de la planificació temporal de l'execució del projecte.

  1. Còpia de les tres últimes factures de subministrament elèctric.

La Conselleria d'Economia i Competitivitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008), que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, els beneficiaris han d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

4. Si la documentació aportada no reuneix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni les anomalies o aporti els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que disposa l'article 42 de la mateixa Llei.

En aquest cas també s'haurà de trametre un fax acreditatiu de la presentació de l'esmena d'anomalies.

6. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de 60 dies naturals, computables a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o fins a l'exhauriment de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

Si aquesta circumstància es produeix anteriorment a la durada màxima prevista en el paràgraf anterior, s'ha de suspendre la concessió dels ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del conseller d'Economia i Competitivitat.

 

7. Procediment per a la concessió de les subvencions

1. Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre individualment a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

2. En cas que l'expedient no tengui la documentació que requereix l'apartat 5 d'aquesta Resolució, s'ha d'enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca dins el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.

8. Competència i resolució

1. La Direcció General d'Indústria i Energia és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'ajuda d'aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Indústria i Energia ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de comunicar a tots els interessats perquè, dins el termini màxim de deu dies, puguin al·legar el que considerin oportú.

2. La resolució expressa del conseller d'Economia i Competitivitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte d'ajuda i terminis per presentar justificants.

3. El procediment de resolució de les sol·licituds s'iniciarà una vegada que estiguin completes d'acord amb el punt 5 d'aquesta convocatòria, amb un termini màxim per resoldre de tres mesos.

9. Quantia dels ajuts

1. Per a l'execució dels projectes s'estableix la quantia següent de subvenció: el 100 % del cost pressupostat de la instal·lació, incloent-hi el  projecte i la direcció d'obra; amb un cost total elegible que no podrà superar, en funció de la potència nominal dels generadors que s’han d’instal·lar, els valors següents:

— per a instal·lacions amb aerogeneradors de fins a 1.200 W:   8,00 €/Winstal·lat

— per a instal·lacions amb aerogeneradors de fins a 4.000 W:   6,00 €/Winstal·lat

2. En cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajuts per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de les subvencions establertes en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada.

10. Pagament i justificació d'activitats

1. S'haurà de justificar de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació d'una sol·licitud de pagament acompanyada de la documentació següent:

  1. Sol·licitud de pagament.

  2. Un certificat emès per l'òrgan interventor de l'entitat beneficiària d'haver destinat la quantia atorgada a la finalitat per a la qual es va sol·licitar la subvenció.

  3. Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts i, si escau, la justificació de les desviacions produïdes en relació amb les actuacions concedides.

  4. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha de contenir:

1. Un certificat detallat de les despeses imputables a la subvenció, emès per l'òrgan interventor de l'entitat pública, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, cal indicar les desviacions ocorregudes, tot això acompanyat dels originals de les factures, que s'han de tornar als beneficiaris.

2. Una relació detallada d'altres ingressos i subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació del seu import i procedència.

3. Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, o amb eficàcia administrativa, que justifiquin les despeses. Les factures esmentades seran convenientment segellades per la Conselleria i després tornades al beneficiari.

4. Justificants de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

  • Fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual figurin: la data del document, l'import, la identificació del concepte, per tal que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

Amb l'ordre de transferència s'ha d'adjuntar l'extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.

  • Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré.

No obstant això, per a factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

  1. En cas que sigui procedent, una còpia compulsada de l'expedient de contractació complet per verificar el compliment correcte del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

  2. En cas que no sigui necessari l'expedient de contractació per raó de la quantia, per als projectes de quantia inferior a 50.000 €, en cas d'execució d'obres, o de 18.000 €, en cas de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució dels projectes, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les.

L'elecció de les ofertes presentades es farà de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d’economia, i es justificarà expressament en el cas que l'elecció no recaigui sobre la proposta econòmica més avantatjosa.

  1. Documentació tècnica i administrativa de la instal·lació executada, que inclou:

  • Document fotogràfic dels principals elements de la instal·lació.

  • Justificant d'inscripció definitiva de la instal·lació en el règim especial de producció elèctrica.

2. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar el beneficiari que esmeni els defectes de la justificació en el termini dels deu dies següents, a comptar des de l’endemà d'haver rebut el requeriment.

3. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.

4. En el supòsit que no estigui justificada totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual la subvenció es va concedir, aquesta s'ha de revisar i minorar proporcionalment respecte al que no s'ha justificat.

5. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria d'Economia i Competitivitat l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent a les quals estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

6. La resolució d’atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per a justificar la realització de les activitats subvencionades, que en cap cas no pot ser superior al 30 de juny de 2015. No obstant això, d'ofici o a instància de part, i sempre com a mínim amb un mes d'antelació a la data màxima de justificació, aquest termini podrà ser objecte d'ampliació. Tot això d'acord amb l'article 14.3 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008.

11. Obligacions dels beneficiaris

D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 i l'article 11 del Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts queden obligats a:

  1. Justificar la realització correcta de l'activitat en el termini fixat per la resolució que atorgui la subvenció.

  2. Informar la Direcció General d'Indústria i Energia sobre qualsevol alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció.

  3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria d'Economia i Competitivitat, a les actuacions de control financer que faci la Direcció General d'Economia i Estadística com a organisme intermedi del PO FEDER 2014-2020, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la Sindicatura de Comptes; en cas que es detectin irregularitats s'hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

  4. Comprometre's a destinar els béns, durant cinc anys com a mínim, a la finalitat concreta per a la qual s’ha s'ha concedit la subvenció.

  5. Assistir a les reunions de coordinació que pugui convocar la Direcció General d'Indústria i Energia amb els altres beneficiaris d’aquesta convocatòria.

  6. Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol Administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

  7. Disposar de les autoritzacions, llicències, inscripcions, etc. reglamentàriament establertes.

  8. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits establerts en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

  9. Informar que l'activitat executada ha estat seleccionada en el marc del programa operatiu FEDER i fer publicitat, d'acord amb l'article 8 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió o el corresponent al Reglament pendent de publicar pel qual es fixen normes de desenvolupament per al Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013;  així mateix, s'haurà de fer constar durant la realització de l'activitat, i en la difusió publicitària que es faci, el suport de la Conselleria d'Economia i Competitivitat del Govern de les Illes Balears, així com indicar que les activitats estan cofinançades amb Fons Europeus FEDER amb el logotip "Unió Europea FEDER" i el lema "Una manera de fer Europa" (consultau la Guia pràctica d'informació i publicitat del PO FEDER que es troba a la pàgina web del Govern de les Illes Balears, en la Direcció General d'Economia i Estadístiques).

Igualment, en els anuncis de licitació publicats en els butlletins oficials i en els plecs de clàusules administratives haurà de constar el següent: "Aquest projecte està cofinançat en un 50 % amb càrrec al Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en el marc del Programa Operatiu de les Illes Balears 2014-2020".

  1. Acceptar la publicació en la llista de beneficiaris dels fons percebuts i el nom de l'operació cofinançada, d'acord amb els articles 6 i 7 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió o els corresponents al Reglament pendent de publicar pel qual es fixen normes de desenvolupament per al Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

  2. Conservar els documents justificatius de les despeses durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en els quals hi ha incloses les despeses de l'operació, atenent l'article 140 del Reglament (CE) número 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell.

  3. Disposar d'un sistema comptable separat, o d'un codi de comptabilitat separat per a les operacions de les inversions subvencionades amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020.

12. Normativa d'aplicació

1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia, de 15 de maig de 2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears.

2. En tot el que no preveuen aquesta Resolució ni l'Ordre esmentada s'ha d'aplicar el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

13. Publicació

Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 19 d’agost de 2014

 

El conseller d'Economia i Competitivitat

Joaquín García Martínez

 

ANNEX 1
Model per sol·licitar l'ajuda

(Nom i cognoms)                                                    , amb DNI núm.                              representant de l'entitat                                                                                              , amb CIF núm.                                           , domiciliada a (c., av., pl., pg.)                                                                                        , de la localitat                                 CP:                             Illa:                                         Tel.:                            Persona de contacte:                                              Correu electrònic:                                                  

EXPÒS:

1. Que desitj acollir-me a la convocatòria de subvencions per a l'any 2014 per a energia eòlica.

2. Que no he tramitat ni he rebut altres subvencions o ajuts per a aquesta activitat. (En cas contrari, o en el supòsit que se sol·licitin en el transcurs de la tramitació de l'ajuda, adjuntau l'escrit que relacioni les subvencions sol·licitades i/o rebudes).

3. Que adjunt la documentació següent:

( ) Fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal, sempre que no estigui en poder d'aquesta Administració.

( ) Acord de l'òrgan competent pel qual s'aprova la sol·licitud d'ajuda.

( ) Declaració del sol·licitant relativa a les subvencions o ajuts sol·licitats o rebuts d'altres institucions públiques o privades, nacionals o internacionals, per dur a terme qualsevol de les actuacions sol·licitades. En cas afirmatiu, s'ha d'especificar la quantitat i l'entitat a què es va sol·licitar o, si s'escau, que va concedir la subvenció.

( ) Presentació de la declaració responsable de la titularitat del compte bancari (annex 3), només en el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma.

 ( ) Memòria econòmica de la instal·lació que s’ha de realitzar, indicant el pressupost i el detall de la inversió que s’ha de fer, i els ingressos esperats per l'energia autoconsumida o evacuada a la xarxa, descrivint els recursos humans, tècnics o de qualsevol altra classe que s'hi han de destinar.

( ) Certificat del secretari o secretària de la corporació que acrediti que la instal·lació que es projecta compleix tots els requisits legals, en especial la viabilitat urbanística de la instal·lació.

( ) Avantprojecte de la instal·lació, signat per un tècnic municipal o del consell insular, o un tècnic extern competent, que reculli les principals característiques de l'edifici o subministrament a què es connectarà la nova instal·lació d'energia eòlica (potència elèctrica contractada, ubicació de la connexió de servei elèctric, previsió de la taxa d'autoconsum d'acord amb l'horari de funcionament de l'edifici o subministrament i consum mínim fix, etc.).

( ) Previsió de la planificació temporal de l'execució del projecte.

( ) Còpia de les tres últimes factures de subministrament elèctric.

( ) Declaració responsable que la corporació està al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

( ) D'altra documentació complementària (indicau-ne quina).

4. Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria.

D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Indústria i Energia.

Per tot això,

SOL·LICIT:

La subvenció o subvencions per a dur a terme el programa o programes indicats.

________________________, ___ d _____________________ de 2014

 (Signatura)

DIRECCIÓ GENERAL D'INDÚSTRIA I ENERGIA. CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

 

ANNEX 2
Declaració  responsable de veracitat de les dades bancàries aportades

Dades aportades relacionades amb el tràmit: Identificació del procediment i el tràmit (sol·licitud d’inici del procediment, resposta al requeriment) 

Declarant

Nom i llinatges:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Localitat

Codi postal

Municipi

Província

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant

Nom i llinatges:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

De conformitat amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i la relació de documents del Catàleg de simplificació documental substituïbles per la presentació d’aquesta declaració,

DECLAR:

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment esmentat a l’inici d’aquesta declaració:

Dades de l’entitat bancària

Nom entitat

Domicili sucursal o oficina

CODI BIC o SWIFT

Dades del compte, seleccionau l’opció que correspongui

Opció 1 - IBAN DEL COMPTE3  per a comptes a Espanya

País (2 dígits)

Control IBAN (2 dígits )

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal-oficina (4 dígits)

DC compte (2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

ES

Opció 2 - IBAN DEL COMPTE3 d’altres països:

Opció 3 - Numeració del compte: només per a comptes a països sense codi IBAN

País:

2. La possibilitat d’acreditar documentalment les dades que s’esmenten en el punt 1, en cas que se m’exigeixin.

3. L’Administració de la Comunitat Autònoma, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d’aquesta Declaració queda eximida de responsabilitat per les actuacions que es derivin d’errors en les dades indicades pel declarant. 

4. Autoritz l'Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d'identitat de bases de dades d'altres administracions a les quals pugui accedir per verificar les dades aportades mitjançant aquesta Declaració.

......................., ........... de ....................... de 2014

signatura:

Informació sobre protecció de dades

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades personals que aporteu s’incorporaran i es tractaran en el fitxer de tercers amb la finalitat de dur el control i la gestió dels pagaments a persones creditores i de transferències a les entitats financeres. Per exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d’aquestes dades podeu adreçar-vos al centre gestor a què es refereix aquesta Declaració segons les condicions que preveu la legislació vigent.

Notes

1  Model de Declaració elaborat conforme a l’annex 3 del Decret 6/2013, el Catàleg de simplificació documental i el  Reglament (UE) 260/2012, pel qual s’estableixen els requisits tècnics i empresarials per a les transferències i els càrrecs domiciliats en euros.

2  BIC: codi internacional d’identificació de l’entitat bancària o codi swift (màxim 11 caràcters).

3  El codi IBAN té 24 dígits per a Espanya i fins a un màxim de 34 dígits per a d’altres països.