Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 14823
Bases Psicòleg 2014 - Modificació bases
Versió PDF
Es fa públic que mitjançant Resolució d’Alcaldia núm. 1005 de data 20.08.2014 s’han adoptat els següents acords:
“Primer.- Denegar la suspensió del procediment sol·licitada pel Grup Municipal Socialista (RE núm. 3767, de 29.07.2014) ateses les consideracions anteriors.
Segon.- Desestimar parcialment l’al·legació presentada pel Comitè d’Empresa Municipal (RE núm. 3810, de data 31.07.2014) i no procedir a la revocació o anul·lació de les bases, i estimar parcialment l’al·legació i procedir a donar a la plaça convocada caràcter d’interinitat.
Tercer.- Desestimar l’al·legació presentada per les treballadores socials municipals, Fca Isabel Morlà Garcies i Adelina Moscardó Martorell ateses les consideracions abans transcrites.
Quart.- Modificar la convocatòria i les bases 1ª, 5ª (només en els seus apartats 4 i 5 de la fase de concurs) i 8ª (s’afegeix un darrer paràgraf) per a la contractació d’un psicòleg/a, que queden redactades de la següent manera:
Base 1ª.- Objecte
L’objecte de la present convocatòria és la provisió com a personal laboral amb contracte d’interinitat (fins la cobertura definitiva del lloc o fins que finalitzin les circumstàncies que motiven el nomenament) i a temps complet, d’una plaça de psicòleg/a. La prestació de serveis es desenvoluparà dins l’Àrea dels Serveis Socials.
Les funcions bàsiques a desenvolupar seran les següents:
. Participar en la intervenció i seguiment dels diferents projectes en matèria de Serveis Socials.
. Conèixer els programes d’intervenció familiar.
. Mantenir els contactes i consultes amb altres professionals per dur a terme les seves tasques.
. Realitzar tasques de coordinació dels Serveis Socials.
I, en general totes aquelles funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
Base 5ª
Fase de concurs
4. Formació en llengua anglesa: Es valoraran els certificats expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents, fins a una puntuació d’1,5 punts:
. Certificat A1: 0,25 punts.
. Certificat A2: 0,50 punts.
. Certificat B1: 0,75 punts.
. Certificat B2: 1 punt.
. Certificat C1: 1,25 punts.
. Certificat C2: 1,50 punts.
Només es valorarà un certificat.
5. Formació complementària: la realització de jornades, cursos i seminaris de formació vinculats al contingut de la plaça de referència. Si s’acredita un mateix curs, seminari o jornada realitzat en diferents convocatòries, només es tindrà en compte el darrer certificat. Es valoraran amb 0,01 punts per cada hora lectiva amb un màxim de 3,5 punts.
En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment.
La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d’empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb la vida laboral.
Base 8º.- Presentació de documents i contractació
S’afegeix un darrer paràgraf:
“El candidat proposat pel tribunal avaluador restarà sotmès a un període de prova de tres mesos, segons allò que estableix l’article 14 del RDL 1/1995, de 24 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors”
Cinquè.- Conservar els tràmits realitzats des de la publicació de les bases (BOIB núm. 97, de 19 de juliol), en els termes prevists a l’article 66 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
Sisè.- Concedir un nou termini de presentació de sol·licituds, o d’aportació de nova documentació per a les ja presentades, de 10 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de l’anunci de la modificació al BOIB.
Setè.- Comunicar mitjançant publicació en el BOIB que els aspirants que hagin presentat sol·licituds per prendre part a l’esmentat procediment selectiu, si no manifesten expressament el contrari, s’entendran per presentats.
Vuitè.- Notificar aquesta resolució al grup municipal del PSOE, al Comitè d’Empresa i a les treballadores socials municipals.”
Contra aquesta resolució es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB
A continuació es transcriuen les bases amb les modificacions incorporades
BASES GENERALS DE CONVOCATORIA D’UNA PLAÇA DE PSICÒLEG/A.
1.- OBJECTE.
L’objecte de la present convocatòria és la provisió com a personal laboral amb contracte d’interinitat (fins la cobertura definitiva del lloc o fins que finalitzin les circumstàncies que motiven el nomenament) i a temps complet, d’una plaça de psicòleg/a. La prestació de serveis es desenvoluparà dins l’Àrea dels Serveis Socials.
Les funcions bàsiques a desenvolupar seran les següents:
I, en general, totes aquelles funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
2.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS.
Les persones aspirants han de complir els requisits següents (amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i que hauran de ser vigents durant tot el procés selectiu):
Abans de firmar el contracte la persona interessada farà constar que no es troba exercint cap activitat o ocupant cap lloc en el sector públic delimitat a l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no rep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir una activitat privada, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la signatura del contracte a fi i efecte que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
3.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES.
Els aspirants que desitgin prendre part a la selecció han de sol·licitar-ho mitjançant instància dirigida a l’Alcaldia d’aquest Ajuntament, manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions de capacitat i requisits a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies.
A la instància s’acompanyarà fotocòpia compulsada del DNI, fotocòpia compulsada del títol de psicologia, currículum vitae i documentació acreditativa (si es presenten fotocòpies, caldrà que les mateixes estiguin degudament compulsades amb els originals) dels aspectes valorables, sense que l’òrgan seleccionador pugui valorar altres que no siguin els aportats en aquest moment. Els mèrits al·legats però no acreditats documentalment en el moment de presentar la sol·licitud no es tindran en compte a l’hora de fer la corresponent valoració.
Els cursos, cursets i jornades que s’al·leguin com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant títols oficials u homologats, fent constar el centre emissor dels mateixos, així com la duració en hores.
El termini de presentació d’instàncies serà de deu dies naturals a partir de l’endemà de la data de la publicació de l’anunci de la convocatòria al BOIB.
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batlle de Sant Lluís dictarà resolució dins el termini màxim de deu dies naturals per la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. Alhora es farà pública la designació del Tribunal Avaluador.
Aquesta resolució serà exposada en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament. Es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a reclamacions i possibles al·legacions que puguin presentar-se, que es resoldran dins el termini màxim dels 15 dies hàbils següents a comptar des que s’hauran presentat. Transcorregut aquest termini, les al·legacions s’entendran desestimades.
La llista provisional d’aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n’hi hagués, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva, que serà exposada al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
4.- TRIBUNAL AVALUADOR.
El Tribunal Avaluador estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, i s’haurà de designar un nombre igual de suplents. Haurà de constar d’un president/a, d’un secretari/a (que serà designat per votació de tots els membres), i dels vocals que determini la convocatòria. La seva composició serà predominantment tècnica, i els seus vocals hauran d’estar en possessió de la titulació o especialitat igual o superior a les exigides per l’accés a la plaça convocada.
Així mateix, i tant com es pugui, caldrà ajustar-se al que regula la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, pel que fa a la igualtat de dones i homes.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president/a, ni sense el seu secretari/a, i les seves decisions es prendran per majoria.
El Batlle de Sant Lluís nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents. El Tribunal tindrà la consideració d’òrgan dependent de la seva autoritat.
La designació nominal dels membres, que inclourà la dels seus respectius suplents, serà exposada en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
El Tribunal podrà disposar d’assessors o especialistes per a totes o alguna de les proves.
El membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les causes previstes en l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants per a proves selectives d’accés a la plaça de què es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 29 de la mateixa Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment administratiu comú.
D’acord amb l’establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d’indemnització per assistència, els membres de la comissió de valoració tindran la categoria primera.
5.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.
El procés de selecció és el de concurs - oposició amb una puntuació màxima de 46 punts.
Fase d’oposició
1er exercici. Tindrà caràcter eliminatori i consistirà a desenvolupar per escrit, durant un període màxim d’una hora, un tema extret per sorteig pels membres del Tribunal Avaluador d’entre els que figuren a l’annex I.
La puntuació màxima d’aquesta prova serà de 15 punts i per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 8 punts.
2on exercici. Consistirà en el desenvolupament per escrit d’un o més supòsits o proves pràctiques, relacionats amb el temari específic i vinculat a les funcions pròpies de la categoria i de la plaça. La durada d’aquesta prova serà d’una hora i mitja.
La puntuació màxima d’aquesta prova serà de 15 punts i per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 8 punts.
3er exercici. Consistirà en una prova oral on el Tribunal Avaluador podrà fer diverses preguntes vinculades al tema examinat i al supòsit o supòsits desenvolupats. La puntuació màxima de la prova oral serà de 2 punts.
Per tant, la puntuació total màxima que es podrà obtenir a la fase d’oposició serà de 32 punts.
Durant les proves els candidats no podran utilitzar més medis que els que proposi el Tribunal per desenvolupar-les. Queda expressament prohibida la utilització de telèfons mòbils i aparells informàtics.
Fase de concurs
Per passar a la fase de concurs, els aspirants hauran de superar prèviament la fase d’oposició, per la qual cosa tan sols es valoraran els mèrits dels qui l’hauran superada.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 14 punts, i de conformitat amb les escales següents:
1. Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats en l’Administració Pública durant els cinc anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,20 punts per mes treballat fins a un màxim de 5 punts, en els casos de jornada complerta o més de mitja jornada; 0,10 punts per mes fins a un màxim de 5 punts, en els casos de mitja jornada o inferior. Finalment, ambdues puntuacions no podran superar la suma total de 5 punts.
2. Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats en entitats privades durant els cinc anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,10 punts per mes treballat fins a un màxim de 2 punts, en els casos de jornada complerta o més de mitja jornada; 0,05 punts per mes fins a un màxim de 2 punts, en els casos de mitja jornada o inferior. Finalment, ambdues puntuacions no podran superar la suma total de 2 punts.
3. Formació en llengua catalana: Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
4. Formació en llengua anglesa: Es valoraran els certificats expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents, fins a una puntuació d’1,5 punts:
Només es valorarà un certificat.
5. Formació complementària: la realització de jornades, cursos i seminaris de formació vinculats al contingut de la plaça de referència. Si s’acredita un mateix curs, seminari o jornada realitzat en diferents convocatòries, només es tindrà en compte el darrer certificat. Es valoraran amb 0,01 punts per cada hora lectiva amb un màxim de 3,5 punts.
En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment.
La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d’empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb la vida laboral.
6.- PROPOSTA DEL TRIBUNAL AVALUADOR.
Un cop finalitzat el concurs - oposició, l’òrgan de selecció elevarà a L’Alcalde la proposta de contractació a favor de l’aspirant que hagi obtingut major puntuació.
Així mateix es publicarà la relació d’aspirants amb la puntuació que hagin obtingut en el procés de concurs – oposició.
7.- FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.
La llista d’aspirants que no hagin estat seleccionats per cobrir la plaça objecte del concurs - oposició servirà per cobrir vacants de la plaça, mitjançant la formació de la borsa de treball, per renúncia, substitució de la persona seleccionada o extinció del contracte, adequant la preferència de la contractació a l’ordre de puntuació de l’esmentada llista.
La borsa de treball és vigent mentre no s’aprovi una nova borsa posterior o per un període màxim de dos anys.
En el moment en què s’ofereix un contracte a la persona que ocupa el primer lloc de la borsa, si aquesta hi renuncia, se li mantindrà per una vegada el primer lloc de la borsa. Seguidament es farà l’oferiment a la següent persona de la borsa, i així successivament.
En els anteriors casos de renúncies, la persona destinatària de l’oferta es mantindrà la primera vegada en el lloc que tenia a la borsa. En els successius oferiments i renúncies, cada vegada passarà directament al final de la borsa.
En cas d’impossibilitat de comunicació amb la persona interessada, s’ha de fer l’oferiment a la següent de la llista, i aquella es mantindrà per una vegada al lloc que li corresponia. En cas d’una segona oferta amb impossibilitat de comunicació, passarà a la darrera posició de la llista.
Per contactar amb cadascun dels possibles interessats, es realitzaran un màxim de 3 telefonades amb un interval d’almenys d’una hora, i amb presència cada vegada d’un/a fedatari/a públic/a.
El temps per a manifestar la renúncia dels aspirants a les borses de treball és d’1 dia hàbil des que s’haurà fet la comunicació.
8.- PRESENTACIO DE DOCUMENTS I CONTRACTACIÓ.
L’aspirant seleccionat haurà d’aportar a l’Ajuntament, dintre del termini de dos dies hàbils, comptats a partir de l’endemà que hagi acceptat la contractació, els documents acreditatius dels requisits exigits en les bases, i en concret els següents:
El fet de no presentar dins del termini indicat la documentació integra, llevat de casos de força major, o quan de la presentació dels documents es dedueixi l’incompliment dels requisits de la convocatòria o casos de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de l’aspirant. En aquest cas la proposta es considerarà feta a favor de l’aspirant ordenat en segon lloc d’acord amb la puntuació obtinguda i sempre que aquest hagués superat la totalitat de les proves selectives.
Presentada la documentació, l’Ajuntament procedirà, si escau, a formalitzar el contracte amb l’aspirant proposat.
El candidat proposat pel tribunal avaluador restarà sotmès a un període de prova de tres mesos, segons allò que estableix l’article 14 del RDL 1/1995, de 24 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.
9.- INCIDÈNCIES.
El Tribunal Avaluador queda facultat per a interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per a assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tots els casos no prevists en les Bases.
Dins aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar els aspirants i, en conseqüència, no puntuar els seus mèrits, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.
10.- IMPUGNACIÓ.
Les presents bases i tots els actes administratius que se’n derivin o que derivin de les actuacions del Tribunal Avaluador, podran ser impugnades conforme al que s’estableix en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu comú
ANNEX 1. TEMARI ESPECÍFIC.
1.- Teories i escoles psicològiques. Principals tendències. Marc teòric i praxi professional.
2.- Aprenentatge. Teories de l’aprenentatge. Generalització i discriminació. Neurofisiologia de l’aprenentatge.
3.- Conducta i personalitat. Diferents marcs teòrics. Fonaments biològics de la conducta.
4.- L’orientació educativa i els seus dilemes.
5.- La teoria de l’aferrament i del vincle afectiu. Tipus d’inclinació. La pèrdua afectiva: repercussions psicològiques en els nens.
6.- Trastorns del comportament i de les emocions en la infància i l’adolescència.
7.- La psicologia comunitària: àrees d’intervenció.
8.- La família com sistema. L’estructura familiar.
9.- Intervenció psicològica en situacions de crisis i emergència.
10.- Funcions del psicòleg en els serveis socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
11.- Psicologia preventiva. Diferents nivells d’actuació. Coordinació de recursos. Planificació. Detecció.
12.- Personalitat i conducta social.
Sant Lluís, 20 de agosto de 2014
Alcalde del Ayuntamiento de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina