Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 14730
Notificació resolució d'alcaldia de 20/6/14 d'expedient disciplinari i sancionador per infracció urbanística núm. 46/06

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver pogut ser notificat al domicili que apareix a l’expedient  disciplinari i sancionador  per infracció urbanística (exp. núm. 46/06) que es tramita a l’Àrea de Llicències d’Obra d’aquest Ajuntament en relació a la realització d’obres sense la preceptiva llicència al c/ Voltor, núm. 72 (avui núm. 16), pel present anunci es notifica als Srs. Stephen Utting, Christopher Marck Evans i Michael Dimitri Johnson la resolució d’Alcaldia del dia 20 de juny de 2014, d’acord amb el que disposa l’art. 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Contra aquesta resolució que esgota la via administrativa es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Tribunal que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la present resolució.

b) El recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Quant a la designació de l’Instructor i Secretari, podreu formular recusació contra les persones designades, d’acord amb el que estableix l’art. 29 de la citada Llei 30/1992.         

Texte de la resolució:

Vista la resolució d’Alcaldia de data 08-11-12 d’incoació de procediments disciplinari i sancionador als Srs. Stephen Utting, Christopher Mark Evans i Michael Dimitri Johnson atesa la realització sense la preceptiva llicència al carrer del Voltor, núm. 72 (avui núm.16) , del Port de Pollença, de les obres de construcció d’una piscina.

 Vist que ha transcorregut el termini establert per l’art. 50 de la Llei Autonòmica 3/03 per resoldre i notificar la resolució de l’expedient disciplinari incoat i atesa, així mateix, la impossibilitat de dictar resolució a l’expedient sancionador també dictat en el termini fixat per l’art. 23 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el reglament del procediment a seguir per l’administració de la Comunitat Autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora.

 Vists els art. 132 i 151 i següents de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, en vigor des del dia 29 de maig de 2014, i el Decret 14/94, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora.

Atès que es tracta d’una infracció comesa abans de la vigència de la citada Llei 2/2014, serà d’aplicació la normativa de la Llei 10/90, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística.

Basant-me en les facultats que em confereix la legislació vigent

HE RESOLT

Primer. Declarar la caducitat dels expedients disciplinari i sancionador incoats mitjançant l’esmentada resolució del dia 08-11-12.

Segon. Iniciar el procediment de restabliment de l’ordre jurídic pertorbat i concedir als Srs. Stephen Utting, Christopher Mark Evans i Michael Dimitri Johnson, com a responsables de les obres d’una piscina assenyalades,  un termini de dos mesos, a comptar des del dia en què es rebi la notificació d’aquesta resolució, per sol·licitar l’oportuna llicència per a les obres, amb l’advertència que si transcorregut aquest termini no s’ha sol·licitada (o si no se concedís), l’Ajuntament, després de la proposta de l’Instructor de l’expedient, acordarà la demolició o reconstrucció de les obres per l’interessat i procedirà a impedir definitivament els usos als quals hagués donat lloc; i es concedirà el termini adequat per a la demolició, amb l’advertència que l’Ajuntament l’executarà subsidiàriament en cas d’incompliment.

Tercer. Incoar un expedient sancionador als Srs. Stephen Utting, Christopher Mark Evans i Michael Dimitri Johnson, com a responsables de les obres, consistents en una piscina objecte del projecte tècnic visat al COAIB en data 20-10-05, núm. 1/8998/05, de l’expedient d’obra núm. 556/06, obres valorades en la quantitat de denou mil vuit-cents noranta-set euros amb trenta-tres cts.

Les obres són constitutives d’una infracció de l’art. 27.1.b) de l’esmentada Llei 10/90, classificada com a greu d’acord amb l’assenyalat al seu art. 28.2, sancionable d’acord amb el que recull el capítol V del títol III del mateix cos legal; tot això sense perjudici del resultat de la instrucció i de les altres infraccions que al llarg d’aquesta es poguessin posar de manifest.

Per a la resolució d’aquest procediment sancionador és competent l’Alcaldia segons resulta dels art. 35 i 39 de l’esmentada Llei 10/90.

Quart. Nomenar com a instructor el Sr. Joan Jiménez Ignacio i com a secretari el Sr. Antoni Ortiz Giner, ambdós funcionaris de l’Ajuntament.

Cinquè. Concedir als interessats un termini de quinze dies per al·legar i presentar els documents i justificacions que estimin pertinent pel que fa al procediment sancionador, d’acord amb el que preveu l’art. 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

D’acord amb l’art. 10 del Decret 14/94, de 10 de febrer, el reconeixement de la seva responsabilitat per part de l’infractor podrà donar lloc a la resolució del procediment, amb la imposició, sense més tràmit, de la sanció que pertoqui, sense perjudici de la resta d’actuacions pertinents.       

Així mateix, i d’acord amb l’art. 11 de l’esmentat Decret 14/94, el pagament voluntari de la sanció en qualsevol moment anterior a la resolució determinarà la finalització del procediment sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos procedents.

Sisè. El termini màxim de resolució expressa dels procediments disciplinari i sancionador incoats serà d’un any a comptar a partir de la data de la seva iniciació.

 

 Pollença, 8 d'agost de 2014

 

 El batle

Bartumeu Cifre Ochogavia