Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 14615
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 d’agost de 2014 per la qual es convoca un procediment per a la selecció de personal estatutari temporal de la borsa general de les categories de metge/metgessa d’urgències que prestin servei a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o als Serveis d’Urgència d’Atenció Primària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.En l’article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, es regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal:

Article 9. Personal estatutari temporal

1.Per raons de necessitat, d’urgència o per al desenvolupament de programes de caràcter temporal, conjuntural o extraordinari, els serveis de salut poden nomenar personal estatutari temporal.

Els nomenaments de personal estatutari temporal poden ser d’interinitat, de caràcter eventual o de substitució.

2.El nomenament de caràcter interí s’expedeix per a l’acompliment d’una plaça vacant dels centres o serveis de salut, quan sigui necessari atendre les funcions corresponents.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari interí quan s’hi incorpori personal fix, pel procediment legal o establert per reglament, a la plaça que ocupi, i també quan aquesta plaça quedi amortitzada.

3.El nomenament de caràcter eventual s’expedeix en els casos següents:

a)Quan es tracti de la prestació de serveis determinats de naturalesa temporal, conjuntural o extraordinària.

b)Quan sigui necessari per garantir el funcionament permanent i continuat dels centres sanitaris.

c)Per a la prestació de serveis complementaris d’una reducció de jornada ordinària.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari eventual quan es produeixi la causa o venci el termini que es determini expressament en el nomenament, i també quan se suprimeixin les funcions que en el seu dia el van motivar.

Si es realitzen més de dos nomenaments per a la prestació dels mateixos serveis per un període acumulat de 12 mesos o més en un període de dos anys, és procedent l’estudi de les causes que els van motivar, per valorar, si s’escau, si és procedent la creació d’una plaça estructural a la plantilla del centre.

4.El nomenament de substitució s’expedeix quan és necessari atendre les funcions de personal fix o temporal, durant els períodes de vacances, permisos i altres absències de caràcter temporal que comportin la reserva de la plaça..

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari substitut quan es reincorpori la persona a qui substitueixi, i quan aquesta perdi el dret a la reincorporació a la mateixa plaça o funció.

5.Al personal estatutari temporal li és aplicable, quan sigui adequat a la naturalesa de la seva condició, el règim general del personal estatutari fix.

2.D’altra banda, en l’article 33.1 es disposa que la selecció de personal estatutari temporal s’ha d’efectuar per mitjà dels procediments que la màxima agilitat en la selecció, els quals s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s’han d’establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.

3.En l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears encara no s’han disposicions reglamentàries que regulin la selecció i la provisió del personal estatuari, per la qual cosa continua vigent amb rang reglamentari el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social, de conformitat amb l’apartat 1.c de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003. Per això, mentre no s’aprovi una norma reglamentària que reguli la selecció de personal estatutari, la Mesa Sectorial de Sanitat —per

4.El punt 7.1 de l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014 (BOIB núm. 39/2014, de 22 de març) pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears, estableix que “la creació de la llista de selecció de personal estatutari temporal per a cada una de les categories professionals de la borsa general s’ha de fer a través d’una convocatòria pública, amb l’audiència prèvia de la Comissió de Seguiment d’aquest Acord, mitjançant una resolució del director o de la directora general del Servei de Salut de les Illes Balears”. I en el punt 7.3 estableix que “Als efectes de publicitat, s’han de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i a la pàgina web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>)”.

5.Les bases de la convocatòria estan previstes en aquest Acord de 17 de març de 2014 —modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014— i el barem de mèrits aplicable a la categoria convocada figura en el Pacte de 13 de juny de 2013 (grup A1, “personal sanitari”).

6.En virtut del punt 2 de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 9 d’abril de 2008 (BOIB núm. 48/2008, de 10 d’abril) de delegació de competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, el director general del Servei de Salut és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contengut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i la resta de facultats que, en relació amb les anteriors, corresponguin al conseller de Salut segons la legislació vigent.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.Aprovar la convocatòria per a la selecció de persones candidates que han de constituir la borsa general d’ocupació de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de les categories de metge/metgessa d’urgències que prestin servei a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o als Serveis d’Urgència d’Atenció Primària.

2.Aplicar-hi l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 (ratificada per l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014, publicat en el BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), amb la modificació introduïda per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014 (ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2014, publicat en el BOIB núm. 85/2014, de 21 de juny) que regula la constitució de la borsa general d’ocupació en el Servei de Salut de les Illes Balears.

3.Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta resolució, i el barem de mèrits que s’aplicarà al concurs, que s’adjunta com a annex 2.

4.Designar la Unitat de Selecció dels Serveis Centrals del Servei de Salut com a òrgan encarregat de la tramitació del procediment i de proposar les resolucions que se’n derivin.

5.Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 12 d’agost de 2014

El director general
Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 48/2008)
Miquel Tomàs Gelabert

ANNEX 1
Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1L’objecte d’aquestes bases és la convocatòria per a la selecció de persones candidates que han de constituir la borsa general d’ocu­pació de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de les categories de metge/metgessa d’urgències que prestin servei a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o als Serveis d’Urgència d’Atenció Primària.

1.2Havent superat prèviament una prova teòrica i una altra de pràctica (ambdues eliminatòries), la selecció de les persones candidates es durà a terme per mitjà d’un concurs de mèrits, que seran valorats per la Unitat de Selecció dels Serveis Centrals del Servei de Salut.

1.3Una vegada publicada la resolució definitiva amb la puntuació final dels mèrits de les persones candidates, la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut continuarà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure-hi noves persones aspirants com perquè les candidates inscrites hiafegeixin més mèrits. No obstant això, aquestes dades s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria i, en el cas de les noves incorporacions, les persones solicitants hauran de superar les proves eliminatòries prèvies a la incorporació a les llistes que permetin valorar els seus mèrits.

1.4Aquest procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 (ratificat pel Consell de Govern de 21 de març, publicat en el BOIB núm. 39/2014, de 22 de març) que regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014 (ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de juny, publicat en el BOIB núm. 85/2014, de 21 de juny), i s’ajusta a allò que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola i la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Requisits d’accés

2.1 Requisits generals

Per accedir a la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a)Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o de l’espai econòmic europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d’una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— el cònjuge dels ciutadans espanyols i dels d’altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tenguin menys de 21 anys o bé siguin més grans i dependents.

b)Tenir la titulació o estar en condicions d’obtenir-la dins del termini per presentar solicituds: per a la categoria de metge/metgessa es requereix la llicenciatura de medicina i cirurgia.

c)Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

d)Tenir complits 16 anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa. Si s’ha complit l’edat de jubilació, la persona candidata serà exclosa de les llistes.

e)No haver estat separat per mitjà d’un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial, per accedir al cos o l’escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que acomplien en el cas del personal laboral del qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d’un altre estat, no estar inhabilitat o en una situació equivalent ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.

g)Presentar la sol·licitud en el mode i en el termini establits en la convocatòria de la categoria en què es participi.

h)Satisfer la taxa de 14,11 € per inscriure’s en les proves selectives per accedir als grups A1de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica (introduïda pel punt 22 de la disposició final tercera de la Llei 9/2008, de 19 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2009). No obstant això, no han d’abonar la taxa les persones amb alguna discapacitat igual o superior al 33 %.

i)No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d’incompatibilitat, segons el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j)No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.

2.2 Compliment dels requisits

Els requisits els han de complir les persones candidates mentre estiguin inscrites en la borsa general o disposin d’un nomenament temporal, i els han d’acreditar a requeriment de l’Administració (no els han d’adjuntar a la sol·licitud).

2.3 Requisit específic

Les persones interessades a accedir a les llistes de candidates de la borsa de la categoria de metge/metgessa d’urgències de la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o dels Serveis d’Urgència d’Atenció Primària han d’haver superat dues proves —una de teòrica i una altra de pràctica—, ambdues eliminatòries i prèvies a la fase del concurs de mèrits.

2.4 Compliment dels requisits d’accés i de titulació

Les persones candidates han de complir els requisits per accedir a la convocatòria i de titulació per exercir la professió mentre estiguin inscrites en la borsa general o disposin d’un nomenament temporal, i els han d’acreditar a requeriment de l’Administració (no els han d’adjuntar a la sol·licitud).

3. Sol·licituds

3.1 En aquest moment del procés, les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades “persones aspirants” a formar part de la borsa general.

3.2 Tota persona aspirant ha de disposar d’un codi d’identificació d’usuari o de signatura o certificat electrònics per emplenar telemàticament el formulari amb les dades corresponents a cada apartat, seguint les instruccions indicades. El sistema comprovarà la coherència de les dades introduïdes i indicarà els errors que hi observi. La solicitud i els seus annexos s’han de presentar —havent pagat prèviament la taxa corresponent— per mitjà de l’aplicació informàtica habilitada a l’efecte per la Direcció de Recursos Humans i de Relacions Laborals del Servei de Salut en el web <www.ibsalut.es>.

3.3 A fi de preservar el principi d’igualtat en l’accés a la funció pública, a cada gerència del Servei de Salut hi haurà una unitat de suport per facilitar a les persones aspirants el codi d’identificació d’usuari per accedir a l’aplicació informàtica per formalitzar la solicitud d’inscripció en la borsa. No obstant això, des del web <www.ibsalut.es> es poden descarregar els documents i les instruccions en PDF per presentar la solicitud i els seus annexos, a més del resguard que acrediti haver pagat la taxa (en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui l’abonament) en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (ubicat al carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) o en els registres de les gerències territorials del Servei de Salut o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les solicituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.

3.4 A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan la solicitud s’hagi presentat en registres aliens al servei de Salut es recomana a les persones aspirants que n’informin la Unitat de Selecció enviant un fax al 971 175 9287/04 o un missatge electrònic a l’adreça de correu <unitat.seleccio@ibsalut.es> en el qual han de constar el número i la data de registre de la solicitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

3.5 Cal presentar una solicitud per a cada categoria professional, tot i que les persones aspirants es poden inscriure en la categoria o en les categories de les llistes de tantes gerències com els interessin. Si es dóna la possibilitat, les persones aspirants podran triar el tipus de nomenament —jornada completa o substitució per reducció de jornada i, si de cas, a temps parcial— i el centre o l’especialitat on prestar servei. Si no especifiquen la gerència, s’entendrà que opten a les que s’ubiquin a l’illa on hagin presentat la solicitud; i si no especifiquen el tipus de jornada, s’entendrà que opten a tots els tipus de jornada possibles.

3.6 Tota persona aspirant que presenti la solicitud telemàticament pot validar l’autobaremació per mitjà de la signatura electrònica o d’un procediment similar, però és responsable de la veracitat de les dades, dels mèrits manifestats i de la valoració d’aquests. Amb les dades de les solicituds i les autobaremacions s’elaboraran les llistes provisionals de persones aspirants admeses en la base de dades de la borsa de treball de personal estatutari temporal de cada categoria convocada.

3.7 La borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut continuarà oberta per a les categories convocades, tant per inscriure-hi noves persones aspirants com perquè les persones candidates inscrites hi afegeixin més mèrits. No obstant això, per a les persones candidates els mèrits afegits s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria i, en el cas de les noves incorporacions, les persones inscrites hauran de superar les proves eliminatòries prèvies a la incorporació a la borsa general que permeti valorar els seus mèrits.

3.8 Per mitjà del web del Servei de Salut s’informarà de la data de les actualitzacions (talls). Es faran un mínim de dos talls anuals.

4. Procediment previ de selecció abans de formar part de la llista de persones candidates de la borsa general

4.1 Una vegada que s’hagi fet l’actualització (tall) de les solicituds presentades, es publicarà en el web <www.ibsalut.es> la resolució del director general del Servei de Salut que contendrà les llistes provisionals de persones admeses que podran fer les proves de selecció teòrica i pràctica, a més de les llistes de les persones excloses (indicant-ne la causa de l’exclusió). Com a norma general, les proves es faran coincidint en el temps amb els talls per actualitzar la borsa de la categoria.

4.2 Les persones interessades disposaran de cinc dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista provisional, per presentar-hi alegacions i reclamacions en cas que hagin estat excloses de les llistes de persones admeses o bé per esmenar les deficiències detectades en presentar la solicitud i que hagin causat la inadmissió. En aquest cas, si no les esmenen en el termini concedit, s’entendrà que desisteixen de la solicitud.

4.3 Les alegacions contra la inadmissió i els escrits per esmenar deficiències s’han d’adreçar a la Unitat de Selecció del Servei de Salut; es poden presentar telemàticament o presencialment en qualsevol dels registres prevists. A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan aquestes alegacions o aquests escrits s’hagin presentat en registres aliens al Servei de Salut, es recomana a les persones aspirants que n’informin la Unitat de Selecció enviant un fax al 971 175 928/04 o un missatge electrònic a l’adreça de correu <unitat.seleccio@ibsalut.es> fent-hi constar el número i la data de registre dels documents.

4.4 Per mitjà d’una resolució del director general que es publicarà en el web del Servei de Salut es resoldrà l’estimació o la desestimació de les alegacions formulades i l’esmena de les deficiències de les solicituds, i s’establirà la llista definitiva de persones admeses per fer les proves, tot indicant el lloc, la data i l’hora prevists.

4.5 Les persones que figurin en la llista definitiva de persones admeses hauran de superar dues proves —una de teòrica i una altra de pràctica—, ambdues eliminatòries i prèvies a la fase de concurs de mèrits:

a)La prova teòrica consistirà en un exercici de preguntes de tipus test amb respostes múltiples sobre temes relacionats amb les urgències i les emergències. Només les persones aspirants que superin aquesta prova podran accedir a la prova pràctica.

b)La prova pràctica consistirà en dos exercicis de MEGACODE (sistema de simulació d’actuació en un cas real): un de suport vital avançat (reanimació cardiopulmonar) i l’altre de suport vital avançat en traumatologia (politraumatismes).

4.6 Per mitjà d’una resolució del director general es publicarà en el web del Servei de Salut la llista de participants amb les puntuacions provisionals de les proves. Les persones interessades disposaran de cinc dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista provisional, per presentar reclamacions o alegacions contra la resolució en qüestió.

5. Manteniment de la qualificació d’«apte»

5.1 Les persones que hagin obtengut la qualificació d’«apte» poden mantenir la nota durant quatre anys, passats els quals s’han de presentar a la següent prova teoricopràctica que es convoqui. Es poden presentar a l’examen teòric, al pràctic o a tot dos. Si no s’hi presenten, se’ls assignarà la nota mínima d’«aprovat».

5.2 Si, en presentar-se de nou a alguna de les proves, una persona apta obté una puntuació més baixa que la que havia obtengut, aquesta serà la que prevaldrà.

5.3 En cas que una persona que ja figuri en la borsa general de la categoria es presenti en alguna de les proves i no la superi, se li assignarà la puntuació mínima.

6. Llista definitiva de persones aptes i incorporació a la llista de candidates de la borsa general de la categoria

Vençut el termini per presentar reclamacions i al·legacions, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució, que es publicarà en el web del Servei de Salut, que contendrà les dades següents:

-La llista definitiva de persones aptes i no aptes, juntament amb la puntuació obtenguda en les proves.

-La llista definitiva actualitzada de totes les persones candidates de la borsa general de la categoria, incloses —si n’hi ha— les inscrites en la llista anterior (amb les seves puntuacions revisades o no) i les qualificades com a aptes en les darreres proves (amb la puntuació de l’autobaremació, a la qual s’afegirà el mèrit, si escau, per la nota obtenguda en les proves).

-La puntuació a partir de la qual una persona candidata ha de presentar davant de la Unitat de Selecció la documentació —per mitjà d’originals o còpies compulsades— que acrediti que compleix els requisits i els mèrits al·legats a la sol·licitud, a més del termini per presentar-la.

7. Persones candidates que han d’aportar la documentació que acrediti que compleixen els requisits i la disposició dels mèrits alegats

7.1 Les persones candidates que hagin obtengut la puntuació més alta en les llistes han d’acreditar que compleixen els requisits —en el supòsit que no figurin a l’Administració— i la disposició dels mèrits alegats en l’autobaremació.

7.2 Per establir el nombre de persones candidates que han de presentar els documents, la resolució a què es refereix la base 6 tendrà en compte el nombre previsible de nomenaments temporals de la categoria durant un any, els incrementarà en un 50 % i el resultat serà el nombre de persones candidates que es requerirà la documentació que acrediti els requisits i els mèrits alegats.

8. Persones candidates que han d’aportar la documentació davant la previsió que s’exhaurexin les llistes de persones valorades (baremades) anteriorment

8.1 En el supòsit que es prevegi l’exhauriment de les llistes de persones baremades, sempre que quedin persones candidates en la borsa de la categoria sense baremar la Unitat de Selecció els demanarà que aportin la documentació que acrediti els requisits i els mèrits alegats en la convocatòria de la categoria, seguint l’ordre decreixent de la puntuació i depenent de les necessitats sobrevengudes de nomenaments temporals.

8.2 En el web del Servei de Salut es publicarà el termini per aportar aquesta documentació, que serà la meitat del termini concedit en la resolució de les llistes definitives per a la primera aportació de documentació.

9. Barems de mèrits

Els mèrits que es valoraran en aquesta convocatòria —que figuren a l’annex 2 d’aquesta resolució— dimanen del Pacte de la Mesa Sectorial de 13 de juny de 2014 pel qual es desenvolupa el barem de mèrits de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014, pel qual es regula la borsa general d’ocupació per al personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

10. Aportació de la documentació

10.1 En el web <www.ibsalut.es> es requerirà a les persones candidates amb major puntuació que presentin els documents de què l’Administració no disposi i que acreditin que compleixen els requisits i els mèrits alegats en l’autobaremació.

10.2 El sistema informàtic incorpora automàticament els serveis prestats al Servei de Salut de les persones que hagin formalitzat la solicitud telemàticament, per la qual cosa no cal que l’acreditin, encara que la Unitat de Selecció els ho demani.

10.3 A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan els documents que acreditin que es compleixen els requisits i els mèrits alegats en l’autobaremació s’hagin presentat en registres aliens al Servei de Salut, es recomana a les persones candidates que n’informin la Unitat de Selecció enviant un fax al 971 175 928/04 o un missatge electrònic a l’adreça <unitat.seleccio@ibsalut.es> fent-hi constar el número i la data de registre dels documents.

10.4 Quan hi hagi indicis de falsedat en la documentació que s’hagi aportat per acreditar els requisits o els mèrits alegats, l’Administració actuarà de conformitat amb el Codi penal, i la persona afectada quedarà provisionalment exclosa del procés de selecció, de la qual cosa s’informarà la Comissió de Seguiment. Si s’arriba a confirmar la falsedat de la documentació, l’exclusió serà definitiva; en canvi, si no es ratifiquen els indicis de falsedat, s’inclourà immediatament la persona afectada en la borsa.

11. Llistes de persones candidates

11.1 En vista de la documentació presentada per les persones candidates i una vegada que l’Administració hagi comprovat que compleixen els requisits i que han acreditat els mèrits alegats en l’autobaremació, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució que contendrà les llistes provisionals de puntuacions de les persones candidates a la borsa general. Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut i alhora es remetrà a les organitzacions sindicals que han subscrit l’Acord.

11.2 En tot cas, en les llistes provisionals amb les puntuacions de les persones candidates s’especificaran les gerències, els centres de gestió, l’especialitat i els tipus de nomenament que s’hagin previst en la convocatòria i hagin solicitat les persones candidates.

11.3 Les persones candidates poden presentar reclamacions i alegacions contra la resolució de publicació de les llistes provisionals en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució.

11.4 El director general del Servei de Salut dictarà una resolució per estimar o desestimar les reclamacions i les alegacions formulades i per aprovar les llistes definitives de les categories de la borsa general convocades, que contendran les puntuacions finals de les persones candidates, tot concretant les gerències i els centres, les categories, les especialitats i el tipus de nomenament.

11.5 Immediatament després de publicar aquestes llistes definitives en el web del Servei de Salut, que tendran efecte des de la data de la publicació, la Unitat de Selecció hi facilitarà l’accés a les gerències territorials.

11.6 Una vegada publicades, només les persones candidates que hagin introduït les seves dades telemàticament hi tendran accés; a més, hi podran introduir nous mèrits en qualsevol moment, tot i que no es valoraran fins que no es faci la següent actualització (tall) de la borsa general.

 

12. Gestió de la borsa general

12.1 Una vegada publicades les llistes definitives de persones candidates amb la puntuació final obtenguda, la gestió de la borsa es regirà per allò que estableix l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014.

12.2 El nomenament s’oferirà a la persona candidata amb la puntuació més alta en aquell moment i que estigui en la situació de disponible. En cas que diverses persones candidates tenguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’aplicaran els criteris de desempat següents:

a)Amb caràcter general, tendran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l’especialitat, de conformitat amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

b)A continuació, qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el sistema nacional de salut.

c)Si l’empat persisteix, el nomenament s’oferirà en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l’apartat relatiu a l’experiència professional.

d)Si tot i així l’empat persisteix, tendrà prioritat qui tengui la puntuació més alta en l’apartat de formació continuada.

f)Finalment, si les persones candidates continuen empatades, el desempat es dirimirà segons l’escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere; i, finalment, qui tengui més edat.

ANNEX 2

Barem de mèrits per a les categories de metge/metgessa d’urgències que prestin servei a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o als Serveis d’Urgència d’Atenció Primària

1.Experiència professional (puntuació màxima: 40 punts)

1.1 El temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconegut fins a la data del tall per a la puntuació es computa d’acord amb els barems següents. No obstant això, la puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats d’experiència professional és de 40 punts, que es calcularan per mitjà del sistema de ponderació, pel qual a la persona candidata que obtengui la puntuació més alta en aquest apartat se li assignaran 40 punts i a la resta de les persones candidates del grup i categoria corresponent se’ls assignarà la puntuació que els correspongui pel sistema de ponderació d’acord amb els barems següents:

1.1.1 Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contengut funcional: 0,250 punts.

S’inclou en aquest punt el període com a resident. En el supòsit que se certifiquin serveis prestats en una categoria sanitària —excepte metges— no reconeguda en el Servei de Salut, els serveis prestats es puntuen d’acord amb aquest mateix apartat.

1.1.2 Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d’ajuda humanitària acomplint les funcions pròpies de la categoria a la qual s’opta: 0,250 punts.

1.1.3 Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta i per a la qual s’exigeixi tenir el títol de la categoria: 0,180 punts.

1.1.4 Per cada mes de servei prestat en el model tradicional de contingent i zona en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta: 0,180 punts.

1.1.5 Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en alguna plaça amb el mateix contengut funcional: 0,180 punts.

1.1.6 Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta: 0,125 punts.

1.1.7 Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries concertades o concessionàries amb la sanitat pública de la Unió Europea com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contengut funcional: 0,083 punts.

1.1.8 Per cada mes de servei prestat a centres hospitalaris privats acreditats de la Unió Europea reconeguts pel ministeri de sanitat corresponent com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contengut funcional: 0,041 punts.

La puntuació per a aquest apartat 1.1.8 no pot ser superior al 10 % de la totalitat dels serveis prestats.

1.2 Les persones aspirants han d’aportar la documentació que acrediti els mèrits alegats amb els requisits adequats.

1.3 La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.4 Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins d’un mes natural s’ha treballat més de 150 hores, només es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l’excés d’hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.

1.5 Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

1.5.1 La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 40 punts.

1.5.2 Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren.

2. Formació, docència, activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima: 45 punts)

Només es valoraran titulacions sanitàries de categoria igual o superior a aquella en què es participa.

2.1 Formació especialitzada (puntuació màxima: 14 punts)

2.1.1 Per cada títol de metge/metgessa especialista reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per accedir a la categoria a la qual s’opta: 12 punts.

2.1.2 Per cada títol d’infermer/infermera especialista reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per accedir a la categoria a la qual s’opta: 6 punts.

2.1.3 Per cada títol de sanitari/sanitària del grup A1 reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per accedir a la categoria a la qual s’opta: 8 punts.

2.1.4 Per cada títol de sanitari/sanitària del grup A2 reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per accedir a la categoria a la qual s’opta: 5 punts.

2.1.5 Quan s’opti a la llista de la categoria de metge/metgessa d’urgències que prestin servei a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 i/o als Serveis d’Urgència d’Atenció Primària. Per tenir el títol de l’especialitat d’anestèsia o de cures intensives o de cirurgia general: 14 punts.

2.2 Formació postgraduada i continuada, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima: 18 punts)

2.2.1 Formació postgraduada (puntuació màxima: 17,65 punts)

a)Els títols de màsters oficials universitaris i els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster uni­versitari) que estiguin relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta es valoren a raó de 0,125 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU (sistema d’implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària), o per cada 10 hores lectives i a raó de 0,3125 punts per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) o per cada 25 hores lectives.

b)Per haver completat els cursos de doctorat (sistema anterior al Reial Decret 185/1985) o el programa de doctorat (suficiència investigadora): 3 punts.

c)Per tenir el grau de doctor: 12 punts.

Si el grau de doctor s’ha obtengut amb la qualificació de cum laude s’hi suma 1 punt.

Es comptabilitzen els cursos de doctorat com a formació continuada en el supòsit que no es compleixen els requisits de l'apartat 2.2.1.b.

2.2.2.Proves específiques (puntuació màxima: 0,35 punts)

a)Per haver superat la prova d’avaluació clínica objectiva estructurada (ECOE) en una institució amb reconeixement oficial, internacional, estatal o autonòmic en l’àmbit de l’atenció primària.

b)Per haver superat la prova d’ingrés per la via excepcional d’accés per a especialitats d’infermeria.

Puntuació màxima dels apartats 2.3, 2.4 i 2.5 segons la categoria a la qual s’opta:

Per a la categoria de metge/metgessa d’urgències, la puntuació màxima que es pot aconseguir a cada un dels apartats és la següent:

-Apartat 2.3: 5 punts.

-Apartat 2.4: 3 punts.

-Apartat 2.5: 5 punts.

2.3 Formació continuada

2.3.1 Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta, d’acord amb els criteris següents:

a)Activitats formatives en ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 (però per a la categoria de tècnics i tècnics superiors sanitaris, posteriors a l’1 gener de 2005), es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:

-Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut als materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

-Han d’haver estat impartides per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

b)Activitats formatives en ciències de la salut anteriors a l’1 de gener de 2004 (però per a la categoria de tècnics i tècnics superiors sanitaris, anteriors a l’1 gener de 2005) i la resta d’activitats formatives, independentment de la data, es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:

-Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut als materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

-Han d’haver estat impartides o organitzades per algunes de les següents institucions: centres universitaris, serveis de salut, conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, Institut Nacional de l’Administració Pública o els seus homòlegs en les comunitats autònomes, escoles de salut pública adscrites a qualsevol dels organismes esmentats, organitzacions sindicals, colegis professionals, societats científiques, el SEPE o entitats sense ànim de lucre degudament registrades entre les finalitats de les quals hi hagi la formació.

2.3.2 Als efectes del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:

a)Les activitats formatives en ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, recerca, pràctica clínica, gestió sanitària i qualitat, docència i prevenció de riscs laborals.

b)Pel que fa a la resta de les activitats formatives, es tracta de les relacionades amb les àrees temàtiques següents: sistemes d’informació; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari i a programes informàtics aplicats la recerca en ciències de la salut; aspectes orga­nitzatius relatius al servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol; orientació psicològica, i qualsevol altra que segons el tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria a la qual s’opta.

c)La puntuació de la formació es limita depenent de l’antiguitat d’aquesta:

-Fins a 5 anys: 0,018 per crèdit.

-De 5 a 10 anys: 0,0126 per crèdit.

-D’11 a 15 anys: 0,009 per crèdit.

-De 15 a 20 anys: 0,0018 per crèdit.

2.3.3 Les activitats formatives a què es refereix el punt 2.3.2.b es puntuen amb 0,005 punts cada 10 hores.

2.3.4 Els diplomes o els certificats (dels darrers cinc anys) es valoren a raó de 0,018 punts per cada crèdit CFC o LRU i a raó de 0,045 punts per cada crèdit ECTS. En el supòsit que en el diploma o certificat figurin el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorgarà un crèdit per cada 10 hores per als crèdits CFC o LRU i 1 crèdit per cada 25 hores per als crèdits ECTS. En el supòsit que hi figurin simultàniament els crèdits i les hores, la valoració es farà sempre tenint en compte els crèdits. Finalment, si no s’hi especifiquen hores ni crèdits, no es valorarà l’activitat.

2.4 Docència

2.4.1 Per cada crèdit o per cada 10 hores de crèdits CFC o LRU com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3: 0,1 punts.

2.4.2 Per cada crèdit o per cada 25 hores de crèdits ECTS com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3: 0,25 punts.

2.4.3 Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de professor titular, associat o catedràtic en ciències de la salut: 0,5 punts.

2.4.4 Per tutoritzar pràctiques en ciències de la salut o categories professionals sanitàries, acreditades per universitats o organismes públics, per cada 10 hores: 0,015 punts.

En cas que la certificació sigui per curs acadèmic, la puntuació per curs és de 0,1 punts.

2.4.5 Per impartir docència en l’àmbit universitari en els nivells de càtedra o com a professor titular amb plaça vinculada al Servei de Salut o amb activitat simultània en aquest ens, o com a professor associat amb plaça assistencial en actiu o amb activitat simultània en el servei de salut corresponent, per cada 10 hores: 0,1 punts.

2.5 Activitats científiques i de difusió del coneixement

2.5.1 Publicacions científiques:

a)Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta i que tenguin ISBN i dipòsit legal:

-Per cada llibre complet:

  • Primer autor: 2,5 punts.
  • Resta d’autors: 1,25 punts.

-Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior:

  • Primer autor: 0,5 punts.
  • Resta d’autors: 0,25 punts.
  • * Màxim, tres capítols per llibre.

En el supòsit que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoraran amb la puntuació corresponent al primer autor.

b)Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

-Per cada publicació en una revista de tiratge internacional:

  • Primer autor: 0,33 punts.
  • Resta d’autors: 0,165 punts.

-Per cada publicació en una revista de tiratge estatal:

  • Primer autor: 0,165 punts.
  • Resta d’autors: 0,083 punts.

En el supòsit que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoraran amb la puntuació corresponent al primer autor.

2.5.2 Ponències, comunicacions, coordinador de taula i pertinença a comitès científics:

a)Per cada ponència presentada en congressos o reunions científiques relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

-D’àmbit internacional: 0,66 punts.

-D’àmbit estatal: 0,33 punts.

-D’àmbit autonòmic: 0,16 punts.

b)Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionat directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

-D’àmbit internacional: 0,33 punts.

-D’àmbit estatal: 0,16 punts.

-D’àmbit autonòmic: 0,08 punts.

c)Per cada coordinació de taula presentada en congressos o reunions científiques relacionades directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

-D’àmbit internacional: 0,66 punts.

-D’àmbit estatal: 0,33 punts.

-D’àmbit autonòmic: 0,16 punts.

d)Per pertànyer a algun comitè científic:

-D’àmbit internacional: 0,66 punts.

-D’àmbit estatal: 0,33 punts.

-D’àmbit autonòmic: 0,16 punts.

2.5.3 Recerca

a)Per premis de recerca atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre, registrats degudament i entre les finalitats dels quals hi hagi la recerca, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:

-D’àmbit internacional: 0,33 punts.

-D’àmbit estatal: 0,16 punts.

-D’àmbit autonòmic: 0,08 punts.

a)Per cada participació en projectes de recerca finançats per organismes públics:

-Com a investigador principal: 0,16 punts.

-Com a investigador colaborador: 0,08 punts.

3.Coneixements orals i escrits de català

Els certificats emesos per la Direcció General de Cultura i Joventut i els reconeguts en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB 34/2013) tenen una valoració màxima de 10 punts:

a)Certificat de coneixement de català A2: 4 punts.

b)Certificat de coneixement de català B1: 6 punts

c)Certificat de coneixement de català B2: 7 punts

d)Certificat de coneixement de català C1: 8 punts.

e)Certificat de coneixement de català C2: 9 punts.

f)Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA: 1 punt.

Es valora un sol certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació se suma a la del certificat valorat. Els certificats emesos amb nomenclatura diferent de l’actual es valoren d’acord amb la puntuació que li atorgui el certificat amb què s’hagi homologat en el moment de la valoració.

4.Altres mèrits (puntuació màxima: 5 punts)

4.1 Per haver superat —en la mateixa categoria a què es presenta— algun dels exercicis de la fase d’oposició del darrer concurs oposició convocat a partir de 2008 pel Servei de Salut de les Illes Balears o per alguna fundació sanitària dependent de la Conselleria de Salut o del Servei de Salut: 2,5 punts.

Si la fase d’oposició constava de més d’una prova, es dividiran els 2,5 punts entre la totalitat de les proves i es multiplicarà el quocient pel nombre de proves superades.

4.2 Per disposar d’un certificat que acrediti el coneixement d’una llengua estrangera expedit per l’Escola Oficial d’Idiomes o un certificat oficial reconegut pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o per un organisme competent:

a)Certificat acadèmic intermedi I B1 o equivalent: 0,25 punts.

b)Certificat de nivell intermedi de la Conselleria d’Educació i Cultura B1+ o equivalent: 0,50 punts.

c)Certificat acadèmic avançat B2 o equivalent: 1 punt.

d)Certificat de nivell avançat de la Conselleria d’Educació i Cultura B2+ o equivalent: 1,5 punts.

e)Certificat de nivell C1 de la Conselleria d’Educació i Cultura: 2 punts.

f)Certificat de nivell C2 de la Conselleria d’Educació i Cultura: 2,5 punts.

Es valorarà només el certificat de llengua estrangera de nivell més alt.

4.3 Per haver aprovat l’examen per accedir a les llistes de la borsa general de metge/metgessa d’urgència (061 i Servei d’Urgències), convocat pel Servei de Salut de les Illes Balears:

a)Si la nota obtenguda en l’examen està entre 5 i 6,5: 0,5 punts.

b)Si la nota obtenguda en l’examen està entre 6,6 i 8: 1,5 punts.

c)Si la nota obtenguda en l’examen està entre 8,1 i 9: 2 punts.

d)Si la nota obtenguda en l’examen és superior a 9: 2,5 punts.

Aquest mèrit és incompatible amb l’establert en el punt 4.1; en cas que la nota de l’examen no sigui substituïda per cap altra nota posterior, els punts són vàlids com a màxim durant els quatre anys següents a la publicació de la nota definitiva de l’examen.