Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 14606
Bases generals que regiran el procés selectiu per formar part d'una bossa de treball per cobrir places de personal de durada determinada, en la categoria professional de llicenciat en medicina a la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears a l'illa de Mallorca
Versió PDF
Primera
Objecte
L’objecte de les presents bases és regir el procés selectiu per a cobrir de manera eventual o interina els llocs de treball que es generin a la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (d’ara endavant, FBSTIB), en relació amb la categoria professional de llicenciat en medicina a l'illa de Mallorca.
Aquest procés selectiu s’orienta a la constitució i el manteniment d’una borsa de treball.
Les places s’adjudicaran a les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i figurin en la borsa de treball, d’acord amb la puntuació total obtinguda, seguint l’ordre de prelació, en concordança amb la normativa vigent en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L’exercici de les funcions de la plaça serà, amb caràcter eventual o interí, fins que aquesta sigui coberta en propietat, s’amortitzi o es produeixin altres supòsits prevists en la legislació vigent.
Reserva per a persones amb discapacitat
D’acord amb el que disposen l’article 59 i la disposició addicional primera de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic dels empleats públics (EBEP), per facilitar l’accés dels aspirants amb discapacitat a aquesta borsa, es reserva una quota mínima del 7% de les vacants per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, sense perjudici que s’hagi d’acreditar la compatibilitat amb les funcions de les categories professionals corresponents.
Els criteris per seleccionar les persones aspirants d’aquesta quota de reserva seran els següents:
Les persones amb discapacitat formaran part de la llista general de la borsa, d’acord amb els criteris d’ordenació d’aquesta llista, en situació d’igualtat amb la resta de les persones integrants en aquesta borsa.
D’altra banda, quan s’hagi d’efectuar una oferta de treball, aquesta es farà a les persones amb discapacitat, a qui correspongui, d’acord amb la puntuació obtinguda en el procés selectiu, i com a mínim, el lloc 10 s’adjudicarà a la primera persona seleccionada de la llista de reserva de persones amb discapacitat, i a continuació se seleccionaran les persones aspirants següents per cada 15 places, és a dir, la número 25, 40, 55, 70, 85, 100, etc. i així successivament. No obstant això, s’oferirà el lloc de treball a la persona amb discapacitat a qui, per la puntuació obtinguda en el procés selectiu, correspondria un lloc de treball del torn lliure.
Segona
Requisits i condicions generals de les persones aspirants
Per a ser admeses a les proves selectives per a la borsa de treball, les persones interessades han de complir els següents requisits:
1. Tenir nacionalitat espanyola
2. Tenir nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d’algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s’aplica la lliure circulació de treballadors.
3. Les persones que no estiguin incloses en els supòsits anteriors i es trobin a Espanya en situació de legalitat, han de ser titulars de la documentació que els habilita per residir i poder accedir sense limitació al mercat laboral.
4. Tenir divuit anys complits.
5. Estar en possessió del títol o nivell de titulació exigit, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitza el termini de presentació de les sol·licituds.
6. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, s’ha de presentar la corresponent homologació o certificat acreditatiu del reconeixement del títol equivalent, atorgat pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, atenent a la normativa vigent.
7. Acreditar els coneixements de llengua castellana quan no es tingui la nacionalitat espanyola i del seu origen no se’n desprengui el coneixement que en té. En aquest cas, s’ha d’acreditar el coneixement d’aquella mitjançant l’aportació del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el Reial decret1137/2002, de 31 d’octubre, o del certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d’idiomes, o mitjançant l’acreditació d’estar en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol.
8. No patir cap malaltia ni estar afectada per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb el desenvolupament de les funcions de la plaça a la qual s’opti.
9. No haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitada per a l’exercici de la funció pública.
10. Les persones aspirants que al·leguin discapacitat hauran de presentar, d’acord amb la normativa vigent, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Família, Benestar Social i Atenció a les Persones en Situació Especial que acrediti les condicions personals d’aptitud per a l’exercici de les funcions fonamentals de les categories professionals convocades en aquest procés selectiu.
11. No incórrer en causa d’incompatibilitat específica.
Tercera
Requisits específics
Les persones aspirants hauran de tenir els requisits establerts en la categoria professional, d’acord amb la plaça a la qual opten, que figuren a l’annex 1.
Quarta
Sol·licitud, documentació, termini, vigència i lloc de presentació
1. La sol·licitud per prendre part en les proves selectives per a la borsa de treball s’han de presentar amb l’imprès corresponent (vegeu annex 2), degudament emplenada i dirigida al Departament de Recursos Humans de la FBSTIB.
A la sol·licitud, les persones aspirants han d’esmentar expressament que compleixen tots els requisits i condicions exigides en cada cas.
Les persones aspirants que no facin constar les dades exigides en la sol·licitud, podran esmenar les deficiències en un període no superior a 3 dies. Si no és així, seran excloses.
2. Per formar part del procés de selecció per a la borsa de treball, les persones aspirants han de presentar obligatòriament la documentació següent:
· Sol·licitud, d’acord amb el model de l’annex 2.
· Fotocòpia del DNI o equivalent o, en cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat, i, si s’escau, de la residència legal.
· Titulació exigida, d’acord amb l’annex 1.
· Per a les persones aspirants amb discapacitat, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència que acrediti la compatibilitat per a l’exercici de les funcions corresponents a la categoria professional objecte de la convocatòria, i en el qual es determinin, si escau, les adaptacions que la persona aspirant necessita per complir les funcions del lloc de treball.
· Currículum en què figuren, com a mínim les dades personals i de contacte, les dades formatives i acadèmiques i les dades laborals remunerades.
· Autovaloració de mèrits, d’acord amb el model de l’annex 3.
· Acreditació documental dels mèrits al·legats en l’autovaloració, mitjançant còpies compulsades. No obstant això, es podran confrontar in situ en el Departament de Recursos Humans de la FBSTIB presentant original i còpia simple.
3. La sol·licitud i la resta de documentació exigida en l’apartat anterior es pot presentar de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores, en el Registre de la FBSTIB, situat al carrer de Rosselló i Caçador, 20 (07004 Palma de Mallorca) o remetre per correu ordinari a l’adreça abans esmentada complint el que estableix l’art. 14 de la Llei 43/2010, de 30 de desembre, que regula el servei postal universal, dels drets dels usuaris i el mercat postal.
El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l’endemà de la data de publicació de les presents bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins a 20 dies hàbils després. Quan l’últim dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
Les presents bases també estaran disponibles al portal web de la FBSTIB, a l’adreça electrònica http://www.fbstib.org.
Cinquena
Sistema de selecció i fases del procés selectiu per formar part de la borsa de treball
El sistema de selecció serà el de concurs de mèrits.
El procediment de selecció dels aspirants constarà de les fases descrites a continuació:
a. Fase de concurs de mèrits
En aquesta fase es valoraran els mèrits al·legats en l’autoavaluació de mèrits i d’acord amb els documents presentats degudament acreditats. El concurs està valorat en un màxim de 100 punts, i constitueix el 100% del procés selectiu.
Els mèrits que es valoraran es divideixen en:
- Titulació acadèmica: 15 punts
- Formació: 25 punts
Formació complementària i específica relacionada amb el lloc al qual s’opta. Publicacions en llibres o revistes científiques. Ponent de comunicació oral o pòster en congressos. Docència i Investigació.
- Experiència professional: 50 punts
Experiència en lloc de treball de categoria igual o similar en continguts tècnics (en centres de transfusió o altres centres hospitalaris o sanitaris)
- Idiomes (català / anglès): 10 punts
Nivells de coneixements superiors als exigits, orals i escrits, de llengua catalana i de llengües estrangeres.
De tots els documents acreditatius dels mèrits s’han d’aportar originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
Sisena
Desenvolupament del procés selectiu
1. El procés selectiu s’iniciarà amb la realització de la valoració dels mèrits al·legats en l’autoavaluació de mèrits d’acord amb els documents degudament acreditats.
2. Un cop finalitzada la valoració de mèrits, es publicarà al web de la FBSTIB la llista provisional de les persones admeses per formar part de la borsa de treball, amb l’ordre de prelació, i les persones excloses, i s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per a possibles reclamacions.
3. En cas que no es presentin reclamacions dins aquest termini, o un cop esmenades les reclamacions que s’hagin pogut produir, es publicarà la llista definitiva de les persones admeses per formar part de la borsa de treball, amb l’ordre prelació, i les persones excloses.
4. L’ordre de prelació obtingut quedarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en la fase del concurs de mèrits (titulació, formació, experiència i llengües).
5. En cas que no es presentassin reclamacions dins de l’esmentat termini, o un cop esmenades les reclamacions que s’hagin pogut produir, es dictarà una resolució per la qual es publicarà la llista definitiva de persones que formen part de la borsa de treball, amb l’ordre de prelació.
Setena
La Comissió de Selecció tindrà la composició que determini el Conveni Laboral de la Fundació vigent en cada moment.
La Comissió queda facultada per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases.
Vuitena
Publicació de l’ordre de prelació de la borsa de treball
Un cop s’hagin incorporat les persones seleccionades a la borsa de treball, es publicarà al portal web de la FBSTIB la llista de persones amb l’ordre de prelació, d’acord amb les puntuacions que hagin obtingut totes les persones que integren la borsa.
Novena
Vigència de la borsa de treball
La borsa de treball estarà integrada per les persones aspirants que hagin participat en el procés selectiu.
La borsa de treball tindrà una vigència màxima de 36 mesos, a comptar de l’endemà de la publicació de la resolució de la borsa de treball o un cop aquesta s’hagi esgotat (segons el que succeeixi abans).
Desena
Protecció de dades personals
De conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa les persones aspirants que les seves dades personals contingudes en la sol·licitud d’admissió, la documentació que l’acompanyi o la que es generi a resultes d’aquesta convocatòria, s’incorporaran en un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Candidats”, del qual és responsable la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears. La finalitat serà únicament a efectes de convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta convocatòria.
Les dades personals que siguin necessàries podran ser publicades al portal web d’aquesta Fundació d’acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria i l’article 59.6.b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú
Onzena
Incidències
L’ordre jurisdiccional administrativa és la competent per resoldre les controvèrsies derivades d’aquestes bases, d’acord amb el que estableix l’art 23 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la CAIB. Es pot interposar recurs d’alçada davant la Conselleria d’adscripció de la Fundació, és a dir, la conselleria competent en matèria de sanitat, sense detriment que es pugui presentar una reclamació davant l’òrgan que dicta aquestes bases.
Dotzena
Gestió de la borsa
1. La persona que obtingui un nomenament interí o eventual com a conseqüència de formar part de la borsa serà donada de baixa temporalment. Una vegada que deixi de prestar els serveis a la Fundació pels quals va ser nomenada com a personal interí o eventual, es reincorporarà a la borsa en l’ordre de prelació que li correspongui, excepte si manifesta la seva voluntat en sentit contrari.
2. També es considerarà baixa en la borsa la persona que en el moment en què se li ofereixi un contracte d’interinitat o eventual hi renunciï de forma justificada perquè presta serveis en una altra administració pública. En ambdós casos, un cop deixi de prestar aquests serveis, podrà sol·licitar la reincorporació a la borsa en l’ordre de prelació que li correspongui.
3. Les persones que no justifiquin els aspectes assenyalats en els apartats anteriors seran excloses definitivament de la borsa, llevat que acreditin documentalment, en el termini de tres dies hàbils, la concurrència d’alguna de les següents circumstàncies:
1. Estar en període d’embaràs, maternitat, paternitat o situacions similars.
2. Patir una malaltia o incapacitat temporal.
Palma de Mallorca, 14 d’agost de 2014
President de la Comissió Delegada
(per delegació d’11/07/2012)
Cèsar Vicente Sanchez
ANNEX 1
Requisits específics
Metge Unitat Mòbil (personal sanitari facultatiu)
· - Estar en possessió, com a mínim, d’un dels següents títols:Llicenciatura en Medicina
ANNEX 2
Model de sol·licitud
SOL·LICITUD PER AL PROCÉS SELECTIU PER A LA BORSA DE TREBALL DE LA FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT
|
Nom i llinatges: DNI: Domicili: Núm.: localitat: població: Codi postal: Telèfon fix: Telèfon mòbil: Correu electrònic: |
|
Plaça sol·licitada: Titulació al·legada: Nivell de coneixements de català: Carnet de conduir (tipus): Grau de discapacitat (=/> 33%): (Marqueu amb una X, si escau.) |
|
DECLARACIÓ DECLARO: 1. Tinc tots el requisits i condicions per a aquesta plaça. 2. Sota la meva responsabilitat, que són certes i comprovables les dades d’aquesta sol·licitud, així com els del currículum i els de l’autovaloració que s’adjunta. D’acord amb la Llei orgànica de protecció de dades 15/1999, us informem que les dades facilitades seran recollides i tractades en un fitxer titularitat de la Fundació de Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (en endavant FBSTIB) amb domicili al c. Rosselló i Caçador, 20 - 07004 Palma de Mallorca. La finalitat del tractament és dur a terme els processos de selecció de personal atenent els principis de mèrit i capacitat, així com també els criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i concurrència, tal com es requereix en l’article 12 del Conveni col·lectiu de la FBSTIB, de 5 de febrer de 2009. ................................., ......... d................................. de 20 ...... [signatura] |
Destinació: COMISSIÓ SELECCIÓ FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS
ANNEX 3
Autobarems
3.1. AUTOBAREM PER A PERSONAL SANITARI FACULTATIU
1. TITULACIONS ACADÈMIQUES (puntuació màxima 15 punts):
Llicenciatura medicina: 5 punts
Especialitat: 5 punts
Títol de doctor: 5 punts
TOTAL RESULTAT 1
2. FORMACIÓ CERTIFICADA I ACREDITADA (puntuació màxima 25 punts):
Inclou la valoració de la formació de postgrau, la formació especialitzada i altres mèrits.
2.1. Aportacions científiques (puntuació màxima 10 punts):
2.1.1. Publicacions en llibres científics:
Llibre complet: primer autor 3 punts; 2n-3r autor 1punt
Cada capítol (màxim 3 capítols / llibre): primer autor 1 punt; 2n-3r autor 0,5 punts
2.1.2. Publicacions en revistes científiques recomanades en «index medicus»:
Internacionals: primer autor 2 punts per article; 2n-3r-4t autor 1 punt per article
Nacionals: primer autor 1 punt; 2n-3r-4t 0, 5 punts per article.
2.1.3. Ponent / Comunicació oral / Pòster en congressos
Internacionals: ponent 1 punt; comunicació oral (primer autor) 0,5 punts; pòster (primer autor) 0,25
Nacionals: ponent 0,5 punts; comunicació oral (primer autor) 0,25 punts; pòster (primer autor) 0,15 punts
2.1.4. Docència i Investigació
Docència en qualitat de professor universitari: 0,20 punts per crèdit acadèmic
Docència d’especialitat o relacionada acreditada per organisme oficial: 0,10 punts per crèdit acadèmic.
2.2. Formació postgraduada (puntuació màxima 15 punts). Si els cursos o màster estan acreditats, es comptabilitzarà per a la puntuació dels crèdits en lloc de les hores o qualsevol altre concepte. Es consideraran els cursos o màsters avalats per certificats oficials relacionats amb:
2.2.1. Especialitat d’Hematologia i Hemoteràpia o especialitat relacionada amb el lloc de treball:
Amb acreditació: 0,8 punts el crèdit.
Sense acreditació però amb aprofitament, cursos presencials: 0,10 punts / hora
Sense acreditació però amb aprofitament, cursos a distància: 0,02 punts / hora
2.2.2. Gestió Sanitària i/o Qualitat - Estadística i/o Epidemiologia:
Amb acreditació: 0,6 punts el crèdit
Sense acreditació però amb aprofitament, cursos presencials: 0,05 punts / hora
Sense acreditació però amb aprofitament, cursos a distància:0,01 punts / hora
2.2.3. Informàtica - Prevenció de Riscs Laborals
Amb acreditació: 0,4 punts el crèdit
Sense acreditació però amb aprofitament, cursos presencials: 0,025 punts / hora
Sense acreditació però amb aprofitament, cursos a distància: 0,005 punts / hora.
2.2.4. Idiomes (màxim 2, excloent l’anglès com un d’ells):
Certificat de l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalent: nivell bàsic 0,5 punts; mitjà 1 punt; superior 1,5 punts
Parlat i escrit sense certificació 0,25 punts
TOTAL RESULTAT 2
3. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (puntuació màxima 50 punts). Es valorarà l’experiència en lloc de treball de categoria igual o similar en continguts tècnics.
3.1. A la FBSTIB o banc de sang hospitalari o centre de transfusió (experiència en hemoteràpia): 1 punt per mes complet treballat
3.2. Altres centres hospitalaris o sanitaris (exceptuant experiència en hemoteràpia): 0,50 punts per mes complet treballat
TOTAL RESULTAT 3
4. CATALÀ / ANGLÈS (puntuació màxima 10 punts):
4.1. Català:
4.1.1. Nivell A2 acreditat: 4 punts
4.1.2. Nivell B2: 6 punts
4.1.3. Nivell C1 acreditat: 8 punts
4.1.4. Nivell C2 acreditat: 10 punts
4.2. Anglès:
4.2.1. Anglès acreditat per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalent: Nivell bàsic 2 punts
4.2.2. Anglès acreditat per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalent: Nivell mitjà 4 punts
4.2.3. Anglès acreditat per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalent: Nivell superior 6 punts
TOTAL RESULTAT 4
PUNTUACIÓ TOTAL