Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 14565
Notificació 63-14 mgc

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentades sense efecte les notificacions dels acords adoptats per aquesta Batlia als interessats que es relacionen, i atès que no s'han pogut fer dites notificacions, en compliment del que estableix l'article 59.5 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en concordança amb l'article 61, publicam en el butlletí d'aquesta Comunitat Autònoma l'anunci pel qual es posa en coneixement dels interessats referits més avall la resolució de la Batlia de dia 29 de juliol de 2014, així com els següents extrems relatius a dita resolució:

Expedient: 63/2014 (mgc) salubritat i seguretat.

Assumpte: resolució sobre l’esbrossament, en el carrer Galatzó, núm. 19 al 25, parcel·la 144 de la finca Son Durí d'es Capdellà, d'una franja de 10 metres de la zona que confronta amb el carrer Galatzó, ja que constitueix un perill imminent d'incendi i un risc per als habitatges situats a l'altre costat del carrer.

Referència cadastral: 07011a003001440000hg-4416001dd5841n0001er

Titular que figura: Harrogate Holdings, slu. CIF: B57530966

Domicili: C/ Mont Aneto, núm. 7. 07181 Calvià. Illes Balears

Si bé en aquesta adreça resulta desconegut.

A la vista de l'informe d'inspecció emès per la zeladora municipal (C-101) el dia 19 de juny de 2014, visat per l'arquitecte tècnic municipal, en relació al perill imminent d'incendi i risc per als habitatges situats a l'altre costat del carrer que constitueix la vegetació que confronta amb el carrer Galatzó, es tenen en compte els següents

Antecedents de fet

Primer. En l'expedient LS 41/2012, es va dur a terme l'execució forçosa subsidiària de neteja de solar i reforçament de l'obertura del pou per resolució dictada en data 23 d'octubre de 2013, per la qual a més s'aprovava la liquidació definitiva dels treballs realitzats, que va ser publicada en el boib núm. 158 de 16 de novembre de 2013.

La citada resolució porta causa de la resolució dictada en data 12 de setembre de 2012, per la qual es resolia instar la propietat perquè «en el termini d'un mes a comptar de la recepció d’aquesta notificació, procedeixi a la neteja i tancament de la parcel·la i al tancament de l'obertura del pou»; en aquesta resolució s'advertia que en cas d'incompliment s'imposarien multes coercitives, sense perjudici de procedir-se conforme al que determina l'article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que preveu l'execució forçosa a costa i a càrrec de l'obligat. En data 3 d'octubre de 2012, es va dictar nova resolució en el mateix sentit que l'anterior, persistint l'incompliment. En data 27 de febrer de 2013, es dicta nova resolució conferint una pròrroga de 15 dies per procedir al compliment, amb l'advertiment que es procediria a l'execució forçosa de l'ordenat en data 12 de setembre de 2012, així com a la imposició d'una multa coercitiva. En data 21 de maig de 2013, es va dictar nova resolució per la qual s'imposava una altra multa coercitiva i s'advertia que es procediria a l'execució forçosa de l'ordenat en data 12 de setembre de 2012. En data 19 de juliol de 2013, es va dictar resolució ordenant l'execució forçosa subsidiària i l'aprovació de la liquidació de les despeses derivades d’aquesta.

Com consta en l'expedient referit, les notificacions s'han intentat al domicili de la titular així com a les persones i respectius domicilis que en la seva qualitat de titulars de la finca o representants d’aquesta figuraven en les dades que obraven en l'Administració, i tot això resultà infructuós, per la qual cosa les notificacions de les resolucions referides es varen haver de fer a través de la publicació en el BOIB, en resultar completament desconegut el domicili en el qual es poguessin dur terme les notificacions.

Segon. En data 19 de juny de 2014, la zeladora municipal (C-101) ha emès informe d'inspecció sobre la parcel·la situada al carrer Galatzó, núm. 19 al 25, polígon 3, parcel·la 144, finca Son Durí d'es Capdellà, en el qual senyala:

«Feta visita d'inspecció s'observa que l'estat de la vegetació que confronta amb el carrer Galatzó constitueix un perill imminent d'incendi, a causa de l'abundància i l'estat d’aquesta (vegetació i herbes seques), i un risc per als habitatges situats a l'altre costat del carrer. El tancat és pràcticament inexistent i es pot accedir a la finca lliurement.

 

Mesures proposades:

Fer l’esbrossament en una franja mínima de 10 metres de la zona que confronta amb el carrer Galatzó (440 ml, aprox. amb un total de 4.400 m2). S'adjunten fotografies».

Dit informe ha estat visat per l'arquitecte tècnic municipal.

Tercer. A la vista de l'informe referit, es va sol·licitar al Departament de Manteniment de l'Ajuntament un pressupost del cost econòmic dels treballs a realitzar en aquesta parcel·la, que va ser emès en data 10 de juliol de 2014 i que ascendia a la quantia de dos mil vuit-cents seixanta euros (2.860,00 €), quantitat que no inclou IVA, sense perjudici de la liquidació definitiva que pugui fer-se després de dur-se a terme els treballs, a càrrec del titular.

El pressupost emès contempla les següents actuacions:

«Esbrossament, eliminació de petits arbusts i vegetació adventícia, en un perímetre de 10 m en un perímetre al llarg del límit amb el carrer públic. Retirada de restes a abocador o triturat in situ. Retirada de RSU localitzats a la zona d'actuació. Perfilat a banda i banda de la tanca perimetral amb retirada».

Quart. En data 25 de juliol de 2014, la zeladora municipal va fer nova visita d'inspecció, i va emetre nou informe en el qual fa constar:

«Es fa nova visita el dia 25/07/14 i s'observa que les condicions de la parcel·la continuen essent les mateixes que l'última visita feta el 19/06/14 (abundància d'herbes seques); amb l'agreujant que l'època estival està més avançada i, a causa de la falta de pluges, el risc d'incendi és bastant alt, i constitueix un perill per als habitatges situats a l'altre costat del carrer i per a les persones que hi habiten.

Fer l’esbrossament en una franja mínima de 10 metres de la zona que confronta amb el carrer Galatzó (440 ml, aprox. amb un total de 4.400 m2)».

Cinquè. A la vista que la situació persisteix, és a dir, el risc del perill imminent d'incendi, així com el risc per als habitatges que constitueix la vegetació existent en la parcel·la, tenint en compte que ens trobam en època estival, la qual cosa suposa un agreujament de la situació, és necessari dur a terme les mesures proposades per la zeladora i visades per l'arquitecte tècnic municipal, en existir una pertorbació greu per a la seguretat dels ciutadans, mesures que han de dur-se a terme de forma immediata per part d’aquest Ajuntament en no ser conegut cap domicili del titular o representant de la propietat de la parcel·la on ha de dur-se a terme l'actuació, tal com s'ha exposat en l'antecedent primer, tot això sense perjudici que la notificació es faci, en resultar «desconegut», tal com preveu l'article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a través de la publicació en el boib, si bé això no pot suposar un obstacle per a la realització dels treballs atès el perill i risc que comporta.

Fonaments de dret

I. A la vista de tots els fets exposats, cal portar a col·lació el que disposa el Decret de 17 de juny de 1955, de serveis de les corporacions locals, concretament en el seu article 1.1, que estableix que:

«Els Ajuntaments poden intervenir l'activitat dels seus administrats en els següents casos:

1r. En l'exercici de la funció de policia, quan hi hagi pertorbació o perill de pertorbació greu de la tranquil·litat, seguretat, salubritat o moralitat ciutadanes, amb la finalitat de restablir-les o conservar-les».

Així, la vegetació existent en la parcel·la presenta un perill imminent d'incendi i risc per als habitatges situats a l'altre costat del carrer, amb el consegüent perill per a les persones que hi habiten.

És evident que qui figura com a titular de la parcel·la no va a dur a terme cap actuació sobre aquest tema, perquè, tal com s'ha fet constar en els antecedents, ha resultat infructuosa la notificació en algun dels domicilis del titular i de qui figura com a representant, la qual cosa fa inevitable l'actuació immediata per part dels serveis d'aquest Ajuntament.

II. En aquest estat de coses, i atès que hi ha un imminent perill d'incendi i risc per als habitatges així com per a la seguretat de les persones que hi habiten, la qual cosa afecta l'interès general, l'Ajuntament, d'acord amb l'establert en l'article referit i ateses les circumstàncies concurrents es veu en la necessitat de procedir a l'adopció de les mesures proposades per la zeladora municipal de forma imminent i immediata pel que fa a l’esbrossament en una franja mínima de 10 metres de la zona que confronta amb el carrer Galatzó (440 ml, aprox. amb un total de 4.400 m2), sense perjudici que es facin altres actuacions que puguin ser necessàries per evitar l'imminent perill d'incendi, el risc per als habitatges i la seguretat de les persones així com la protecció de l'interès general.

III. Tal com consta en l'informe emès per la zeladora municipal i al qual acompanya fotografies, el tancat del solar és pràcticament inexistent i l’accés hi és lliure i directe des de la via pública, per la qual cosa no concorre el supòsit previst en l'article 96.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció que en fa la Llei 4/1999, de 13 de gener, que estableix que si es tracta d'un domicili s'ha de demanar el consentiment de l'afectat o l'oportuna autorització judicial; en tractar-se d'un solar sense barrar no es necessària autorització judicial, tenint en compte la circumstància que concorre perill imminent d'incendi i risc per als habitatges de l'altre costat del carrer, alhora que un risc per a la seguretat de les persones que hi habiten.

IV. Els articles 56 i 57 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableixen que els actes de les administracions públiques subjectes al Dret Administratiu seran executius conformement al que disposa aquesta llei, es presumiran vàlids i produiran efectes des de la data en què es dictin.

Per tot l'anteriorment exposat, en virtut de la facultat conferida per l'art. 21.1.n) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i en virtut de delegació conferida per Decret de Batlia de 14 de juny de 2011,

Resolc

1. Ordenar al Servei de Manteniment de Parcs i Jardins de l'Ajuntament que procedeixi de forma immediata a l’esbrossament, eliminació de petits arbusts i vegetació adventícia, en un perímetre de 10 m al llarg del límit amb el carrer públic; retirada de restes a abocador o trituració in situ; retirada dels RSU localitzats a la zona d'actuació; perfilat a banda i banda de la tanca perimetral de la parcel·la situada al carrer Galatzó, núm. 19 al 25, polígon 3, parcel·la 144, finca Son Durí d'es Capdellà, referència cadastral núm. 07011a003001440000hg-4416001dd5841n0001er, en què figura com a titular Harrogate Holdings, SLU, amb. CIF B57530966, en compliment de les mesures proposades per evitar l'imminent perill d'incendi i risc per als habitatges de l'altre costat del carrer, alhora que un risc per a la seguretat de les persones que hi habiten.

2. Aprovar la liquidació provisional de les despeses derivades de la realització dels treballs ordenats en el punt 1, per l'import de 2,860,00 euros IVA no inclòs, que, a reserva de la seva liquidació definitiva, que inclourà l'IVA si escau, una vegada s'hagin fet efectivament les actuacions, haurà d'abonar Harrogate Holdings, slu, CIF B57530966, advertint-la que en cas d'incompliment del pagament se’n farà el cobrament per via executiva.

3. Donar trasllat al Servei de Manteniment, Parcs i Jardins de l'Ajuntament perquè procedeixi a l'ordenat en el punt 1 d’aquesta resolució, i que es remeti, una vegada fets els treballs, el seu cost definitiu per a la seva repercussió a la titular.

4. Notificar aquesta resolució a la interessada, mitjançant la seva publicació en el BOIB, en resultar desconeguts els domicilis d’aquesta o dels seus representants.

Als efectes que la interessada pugui fer l'ingrés de la liquidació a què es refereix el punt 2 de la resolució, cost provisional de les despeses derivades de la realització dels treballs ordenats en el punt 1 de la mateixa resolució, se li comuniquen les següents dades:

Formes de fer l'ingrés, indicant com a referència el nombre de l'expedient de referència (63 mgc) salubritat i seguretat:

A) A la Tresoreria municipal (C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1, Calvià) en metàl·lic o a través de xec o taló de compte corrent conformat.

B) Mitjançant transferència bancària a la Caixa d’Estalvis de Balears “Sa Nostra” al compte corrent núm. 2051-0025-99-1004484940; a “La Caixa”, al compte corrent núm. 2100-0713-24-0200002586; o al Banc de Crèdit Balear “Es Crèdit”, al compte corrent núm. 0024-6852-04-0660022300.

Totes les transferències bancàries s'han de fer a nom de l’Ajuntament de Calvià i han de ressenyar clarament el nom del contribuent, així com el concepte tributari i número de la liquidació corresponent, per aplicar correctament el pagament.

Terminis per fer l'ingrés en període voluntari (art. 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària):

A) Per a les notificacions fetes entre els dies 1 i 15, fins al dia 20 del mes següent; si aquest fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.

B) Per a les notificacions fetes entre els dies 16 i l'últim dia del mes, fins al dia 5 del segon mes posterior; si aquest fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.

Transcorregut el termini sense haver-se fet l'ingrés, es farà el cobrament per via executiva de constrenyiment, amb aplicació dels recàrrecs que escaiguin i sense perjudici de liquidar els interessos de demora que es reportin.

A) Contra l'acordat en el punt 1 d'aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, cal interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d'acord amb el que disposa l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció que en fa la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d'un mes a comptar de l'endemà al de la recepció d’aquesta notificació, cas en què no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar, de conformitat amb el que disposen els articles 8.1 i 46.4 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat de Palma d'aquesta jurisdicció, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà a la recepció d’aquesta notificació, sense perjudici de la utilització de qualsevol altre recurs que es consideri convenient.

B) Contra el que s’acorda en el punt 2 d'aquesta resolució, cost provisional de les despeses derivades de la realització dels treballs ordenats que és definitiva en via administrativa, només pot interposar-se recurs de reposició en el termini d'un mes, a comptar del següent al de la notificació expressa d’aquest, davant l'òrgan que ha dictat l'acte administratiu impugnat, segons el que disposen els articles 108 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i 14.2 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març. La interposició del recurs no suspèn l'execució.

Tot l'anterior sense perjudici d'exercitar qualsevol altra acció o recurs que la interessada consideri procedent en defensa dels seus drets.

  

Calvià, 29 de juliol de 2014

 

El secretari accidental P.D.

(delegació de 29 de febrer de 2012)

Javier Montejo Fuentes