Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 14251
Resolució d’aprovació de la convocatòria pública d’ajudes a entitats privades sense afany de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat adreçades a persones amb discapacitat per a l'any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Us comunic que el 30 de juliol de 2014, la presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials ha dictat la següent:

“Resolució d’aprovació de la convocatòria pública d’ajudes a entitats privades sense afany de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat adreçades a persones amb discapacitat per a l'any 2014.

(...)

Per tot això,

Resolc

Primer. Convocar les ajudes a entitats privades sense afany de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat adreçades a persones amb discapacitat per a l'any 2014, d’acord amb els punts següents:

1. Objecte, finalitat i bases reguladores

L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament de les activitats de lleure adaptat dirigides a les persones amb discapacitat que vénen realitzant les entitats i associacions sense ànim de lucre des de dia 1 de gener de 2014 i fins a 31 de desembre de 2014, d’acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta convocatòria.

Les activitats de lleure adaptat van adreçades a la inclusió social i a l’orientació individual de la persona usuària, que són persones amb discapacitat intel·lectual o física de qualsevol edat. Permeten així mateix assolir l’objectiu de conciliar la vida personal i familiar. És una activitat que complementa l’horari escolar o laboral de les persones amb discapacitat, i es destina a desenvolupar la seva integració social, de lleure i d’esport, i a cobrir les seves necessitats d’atenció personal específiques.

Es regeixen, a més de pel règim legal aplicable, per les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny), i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d’11 de abril).

2. Modalitats d’atenció de lleure adaptat

2.1. Als efectes d’aquesta convocatòria, el lleure adaptat engloba tota una sèrie de modalitats o tipologia en funció del grau de discapacitat de les persones usuàries i els dies d’atenció que es doni.

En aquest sentit, s’entén com a ‘alt grau de discapacitat’ el de les persones que tenen reconegut oficialment un grau de discapacitat d’un 65 % o superior, i s’entén com a ‘baix grau de discapacitat’ el de les persones que tenen reconegut oficialment un grau de discapacitat entre un 33 % i un 64%.

a) Atesa la tipologia de l’activitat de lleure adaptat, aquest es divideix en tres subprogrames diferents segons els dies d’atenció i el grau de discapacitat de les persones usuàries:

Tipologia

(1) Alt grau de discapacitat– lleure dilluns a divendres

(2) Alt grau de discapacitat– lleure dissabtes

(3) Alt grau de discapacitat - lleure vacances

(4) Baix grau de discapacitat– lleure dilluns a divendres

(5) Baix grau de discapacitat– lleure dissabtes

(6) Baix grau de discapacitat - lleure vacances

El subprograma ‘Lleure dilluns a divendres’ s’ha de dur a terme durant l’any natural de 17 a 20 hores, amb excepció dels mesos de juliol i agost.

El subprograma ‘Lleure dissabtes’ s’ha de dur a terme durant l’any natural entre les 10 i les 17 hores de dissabte, amb excepció dels mesos de juliol i agost.

El subprograma ‘Lleure vacances’ s’ha de dur a terme els mesos de juliol, agost i setembre i per setmana santa i Nadal, de dilluns a divendres, de 9 a 17 hores.

2.2. Per dur a terme aquesta activitat és imprescindible que l’entitat disposi del personal següent i n’acrediti la disponibilitat:

- Alt grau de discapacitat: 1 coordinador o coordinadora i 6 monitors o monitores per cada 30 persones usuàries.

- Baix grau de discapacitat: 1 coordinador o coordinadora i 3 monitors o monitores per cada 30 persones usuàries.

L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria és l’illa de Mallorca, de forma que únicament es subvencionaran les activitats de lleure adaptat que s’hagin de desenvolupar en aquesta illa.

3. Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari

3.1. L’import màxim que es destina a la convocatòria és de 150.422,00 €, amb càrrec a la partida 40.23328.48002 del pressupost de despeses de l’IMAS per a l’any 2014, (referència  comptable A 22014009334).

3.2. El preu mensual màxim subvencionable per persona en horari complet segons la tipologia d’activitat és el següent:

Tipologia d’activitat

Preu

1

Alt grau de discapacitat – lleure dilluns a divendres:

75,63

2

Alt grau de discapacitat – lleure dissabtes:

36,10

3

Alt grau de discapacitat – lleure vacances:

80,15

4

Baix grau de discapacitat – lleure dilluns a divendres:

50,20

5

Baix grau de discapacitat – lleure dissabtes:

24,00

6

Baix grau de discapacitat – lleure vacances:

53,30

3.3. El nombre total de places ofertades pel que fa a les activitats de lleure adaptat es de 397 distribuïdes segons la tipologia que s’especifica a l’apartat 4.1.

4. Beneficiaris

4.1. Podran sol·licitar una ajuda en el marc d’aquesta convocatòria les entitats i les associacions de persones amb discapacitat que al llarg de l’any 2014 duguin a terme activitats de lleure adaptat sota alguna de les modalitats següents:

Tipologia d’activitat

Nombre de places ofertades

1

Alt grau de discapacitat – lleure dilluns a divendres

-  50

2

Alt grau de discapacitat – lleure dissabtes

-  58

3

Alt grau de discapacitat – lleure vacances

-225

4

Baix grau de discapacitat – lleure dilluns a divendres

-  19

5

Baix grau de discapacitat – lleure dissabtes

-  15

6

Baix grau de discapacitat – lleure vacances

-   30

4.2. Les entitats i les associacions que vulguin presentar-se a aquesta convocatòria han de reunir els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes.

b) No tenir ànim de lucre.

c) Tenir per objecte principal en els seus estatuts la realització d’activitats, serveis i programes dirigits a persones amb discapacitat.

d) Tenir domicili social (representació o delegació) a l’illa de Mallorca.

e) Estar inscrita en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui, sis mesos abans de la data d’inici d’aquesta convocatòria.

f) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

g) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l’IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.

h) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions.

5. Presentació de les sol·licituds

Les entitats que compleixin els requisits generals que determinen les bases reguladores i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d’acord amb els models normalitzats com annexos 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 i 9 que se citen en el punt sisè d’aquesta convocatòria que seran facilitats per l’IMAS a les oficines que s'indiquen o a la web www.imasmallorca.com , a l'apartat de tràmits.  

Per tal de facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar amb la Unitat d’Atenció al Ciutadà de l’IMAS a Palma o amb les seves delegacions d’Inca i de Manacor.

C/ General Riera, 67.  07010 Palma. Tel. 971 763325.

C/ Quarter (Antic quarter General Luque). 07300 Inca. Tel. 971 880216 / 971 880108

C/ Del Bonjesús  2. 07500 Manacor. Tel. 971 844901 / 971 843397

En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s’indica en l’apartat 6 d’aquesta Resolució.

Les instàncies s’han de dirigir a la Presidència de l’IMAS i es poden presentar al Registre General de l’IMAS a Palma i a les seves delegacions d’Inca i de Manacor, a les oficines de Registre del Consell de Mallorca, o a qualsevol dels llocs que preveu l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Cal destacar que actualment no existeix cap tipus de conveni de col·laboració signat entre l’IMAS i/o el Consell Insular de Mallorca i els municipis de Mallorca, i, per tant, pel que fa a la presentació de la documentació no serà vàlid el registre d’entrada realitzat en els diversos ajuntaments (ni tan sols els realitzats a l’anomenada “Finestreta Única” que els municipis hagin implantat) sinó que es tindrà en compte la data d’entrada de les sol·licituds en el Registre de l’IMAS o del Consell de Mallorca.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a l’oficina de correus en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a l’IMAS es dati i segelli per part del personal de correus abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de l’IMAS.

En cas que la sol·licitud es presenti a les oficines de correus i s’enviï per correu certificat, s’haurà de trametre per fax a l’Àrea de Persones amb Discapacitat (secció d’Iniciatives Sociolaborals, fax: 971292581, o a l’adreça de correu electrònic ergon@imas.conselldemallorca.net ) el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini, durant les 24 h següents a l’acabament d’aquest.

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. En cas que el darrer dia fos dissabte, caldrà realitzar la presentació al registre del Consell de Mallorca situat c/ del Palau Reial, núm.1 de Palma o a qualsevol oficina de correus.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven de les bases reguladores de les subvencions i d’aquesta convocatòria, s’ha de requerir l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú perquè, en un termini no superior a deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l’article 42 d’aquesta Llei.

6. Documentació que s’ha de presentar

Juntament amb la sol·licitud, presentada segons el model normalitzat que estableix l’annex 1, s’ha de presentar la documentació següent:

a) Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat i el seu DNI.

b) Fotocòpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.

c) Fotocòpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats, en què consti explícitament la inexistència de l’ànim de lucre.

d) Acreditació de la inscripció en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui.

e) Projecte de les activitats a desenvolupar i distribució del pressupost de despeses d’acord amb l’annex 2 i l’annex A0, respectivament.

f) Document de transferència bancària per als pagaments, segons el model normalitzat de l’annex 3.

g) Certificats acreditatius d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la hisenda estatal i autonòmica vigents, com a mínim, expedit amb una antelació no superior a tres mesos (acompanyat de l’annex 8).

h) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, expedit amb una antelació no superior a tres mesos (acompanyat de l’annex 8).

i) Documentació acreditativa d’estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb l’IMAS i amb el Consell de Mallorca. A aquest efecte, la sol·licitud de la subvenció implica l’autorització perquè l’IMAS pugui obtenir de la Tresoreria del Consell de Mallorca informació relativa al compliment d’aquestes obligacions (annex 9). No obstant això, l’entitat interessada pot optar per presentar aquesta documentació juntament amb la sol·licitud de la subvenció.

j) Declaració en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, d’acord amb el model que consta com annex 4 de la convocatòria.

k) Declaració responsable de no incórrer en cap de les causes per ser beneficiari que estableix l’article 13 de la Llei general de subvencions (LGS), segons el model de l’annex 5.

l) Acreditació de l'exempció de l'IVA, quan escaigui.

No caldrà presentar els documents a), b), c) i d) que ja estiguin en poder de l'IMAS, si no s'han produït modificacions. Bastarà que el representant legal de l'entitat signi el document de l'annex 6, de declaració de vigència de la documentació presentada l’any anterior. 

7. Procediment i criteris objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció

7.1. El procediment de concessió de subvencions es farà mitjançant concurs, és a dir, a través de la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració, amb el límit del crèdit pressupostari disponible per a aquesta convocatòria.

Els criteris per fer la valoració dels projectes de les activitats de lleure adaptat són els següents:

a) La qualitat de la memòria tècnica inicial i descripció de l’activitat, es valoraran fins a un màxim de 10 punts:

  • La justificació de l’activitat a realitzar (1 punt).
  • Descripció de les persones usuàries: característiques, perfil i situació sociofamiliar (1 punts).
  • La coherència en la programació: objectius, activitats i cronograma (3 punts).
  • L’equilibri entre mitjans tècnics, recursos humans, mitjans materials i econòmics necessaris (2 punt).
  • El nombre de persones beneficiàries, la millora de les seves condicions de vida personal o familiar, promoció social (2 punt).
  • La coordinació amb les diverses xarxes de serveis socials, públics o privats per a la realització de l’activitat (1 punts).

b) La capacitat operativa i de gestió de l’entitat, es valoraran fins a un màxim de 5 punts:

  • La capacitat de gestió de l’entitat: estructura suficient i mitjans necessaris (2 punts).
  • Ús d’instruments de registre i configuració de l’expedient individual (1 punt).
  • L’experiència prèvia en la gestió de programes i/o activitats iguals o similars dirigits a les persones amb discapaciat (2 punts).

c) Els criteris de territorialitat i d’avaluació quantitativa i qualitativa de l’activitat, es valoraran fins a 5 punts:

  • Que cobreixi necessitats no ateses a un territori o municipi determinat (1 punts) .
  • Definició dels indicadors quantitatius d’avaluació de l’activitat segons els objectius plantejats (2 punts).
  • Definició dels indicadors qualitatius d’avaluació de l’activitat (2 punts).

Amb caràcter concret, l’entitat sol·licitant ha de presentar la documentació següent:

- L’acreditació de la disponibilitat del personal que assenyala el punt 2.2 d’aquesta convocatòria mitjançant la presentació de les nòmines corresponents al mes anterior al de la presentació de la sol·licitud de subvenció.

- Una còpia compulsada de l’autorització administrativa corresponent a l’activitat per a la qual sol·licita la subvenció, o bé la sol·licitud d’autorització registrada.

7.2. La puntuació mínima exigida per poder optar a una subvenció és de 8 punts i la puntuació màxima serà la suma dels parcials i podrà arribar fins als 20 punts.

7.3. Per determinar l’import de la subvenció aquesta es distribuirà entre les entitats que hagin obtingut la puntuació mínima segons el nombre de places sol·licitades per tipologia d’activitat de lleure adaptat.

7.3.1. En el cas que es sol·licitessin més places que les ofertades per tipologia d’activitat, la distribució es realitzaria proporcionalment en funció del nombre de places disponibles de cada tipologia i la demanda de places realitzades per les entitats beneficiàries.

En cap cas l’import de les subvencions pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat que ha de dur a terme l’entitat beneficiària.

No es valoraran projectes amb un pressupost total superior a 150.000,00 €. En tot cas, s’ha de tenir en compte que no s’entendrà totalment justificada l’aplicació del fons percebut fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, el cost del projecte d’actuació que ha servit de base a la concessió de la subvenció, amb independència de l’import que, per aquest concepte, l’IMAS hagi concedit.

8. Instrucció del procediment

L’òrgan instructor és l’Àrea de Persones amb Discapacitat de l’IMAS, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen els articles 22 i següents de la LGS, i ha de formular la proposta de resolució.

9. Comissió avaluadora

D’acord amb l’article 24 de la LGS, es constitueix la Comissió Avaluadora, que ha d’estudiar i comprovar totes les sol·licituds presentades, i ha d’emetre l’informe que serveixi de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.

Està formada pel següents membres:                            

President: Bartomeu Márquez Coll, coordinador de l’Àrea de Persones amb Discapacitat, o persona que el substitueixi.

Vocals:

  • Mercè Garcia Roca, cap de la Secció d’Iniciatives Sociolaborals, o persona que la substitueixi.

  • Francesc Serra Buades, tècnic de la Secció d’Iniciatives Sociolaborals, o persona que el substitueixi.

  • Francisca Martorell Pujades, interventora delegada, o persona que la substitueixi.

Secretària amb veu però sense vot:

- Inmaculada Borrás Salas, secretària delegada de l’IMAS, o persona que la substitueixi.

10. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l’article 14 de la LGS, les que s’especifiquen a les bases reguladores i, en particular, les següents:

  1. Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

  2. Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.

  3. Sotmetre’s en qualsevol moment del desenvolupament de l’activitat a les actuacions de seguiment i avaluació tècnica que efectuï personal de la Secció d’Iniciatives Sociolaborals de l’IMAS, a les de control financer que corresponen a la Intervenció Delegada i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

  4. Comunicar a l’IMAS la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.

  5. Acreditar, abans que es dicti la resolució de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

  6. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

  7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists legalment.

  8. Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d’incloure el suport de l’IMAS en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada. I quan se’n faci publicitat, a Mallorca o qualsevol territori de parla catalana, es farà ús, com a mínim, de la llengua catalana. En cas d’utilitzar-se diverses llengües, la catalana tindrà el tractament de preferència.

  9. Presentar una memòria tècnica final de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica, d’acord amb l’annex 7 i annexos A, respectivament.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

No es podrà reformular cap de les quanties del projecte a partir del moment en què la comissió avaluadora emeti l’informe que serveixi de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.

11. Resolució del procediment

L’òrgan competent per resoldre és la Presidència de l’IMAS, d’acord amb l’art. 7 g) dels Estatuts, que disposa a aquest efecte d’un termini de tres mesos comptadors des de l’endemà que hagi acabat el període de presentació de sol·licituds de les subvencions. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.

Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La resolució ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

La resolució de l’expedient de concessió o de denegació dels ajuts s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

12. Justificació

Les entitats beneficiàries han de justificar davant l’IMAS l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, d’acord amb els models que s’adjunten com a annexos A. La justificació econòmica (annexos A) i la justificació tècnica (annex 7) a què es refereix la lletra i del punt 10 s'han de presentar conjuntament en paper i en suport digital.

No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.

En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual aquesta fou concedida, s’ha de revisar i s’ha de minorar proporcionalment pel que fa a la part que no s’hagi justificat.

La justificació dels fons percebuts amb càrrec a la subvenció concedida es realitzarà de la següent manera:

Es presentaran dues justificacions. La primera justificació ha de ser com a mínim del 50% de l’import del  projecte, corresponents a despeses imputables durant el període gener-setembre del 2014. Aquesta primera justificació serà només econòmica conforme als models normalitzats establerts (annexos A). Anirà acompanyada de les factures o documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents, així com, quan així escaigui, d’un informe explicatiu dels criteris d’imputació aplicables a les despeses justificades.

El termini per a la presentació d’aquesta primera justificació econòmica finalitzarà el 30 de novembre de 2014.

La segona justificació estarà integrada per la memòria tècnica final del projecte (Annex 7) i per la memòria econòmica de 2014, conforme als models normalitzats establerts (annexos A), que anirà acompanyada de les factures o documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents, així com, quan així escaigui, d’un informe explicatiu dels criteris d’imputació aplicables a les despeses justificades.

El termini per a la presentació d’aquesta segona justificació finalitzarà dia 28 de febrer de 2015.

En el cas que la justificació es presenti fora dels terminis establerts o no es justifiqui l’import total de la bestreta es procedirà al reintegrament de la quantitat indegudament percebuda.

És molt important que les despeses, efectivament pagades, que es justifiquen fins al 31 d’octubre de 2014, corresponguin com a mínim al 50% del projecte. En cas contrari es procedirà al reintegrament de la part proporcional de la bestreta no justificada i quedarà resolta la subvenció atorgada.

Les factures corresponents a les despeses efectuades han d’expressar clarament el nom complet i CIF de l’entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, número i data, concepte i IVA (si correspon).

L’acreditació de les despeses també es pot efectuar mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d’acceptació exigits a l’àmbit tributari.

En el cas de les despeses de personal es presentaran els originals dels rebuts de nòmines i dels butlletins mensuals de cotització a la Tresoreria General de la Seguretat Social (TC1/TC2). Així mateix, es presentaran les declaracions trimestrals/mensuals, segons escaigui, de retencions i ingrés a compta d’IRPF (MOD. 110/111) i resum anual (MOD. 190).

En aquells supòsits que, d’acord amb la normativa vigent, no sigui necessari formalitzar la corresponent relació laboral contractual, la prestació dels serveis o activitats s’ha de justificar mitjançant l’emissió dels rebuts, amb la corresponent retenció de l’IRPF i amb expressió de la data i el concepte de l’activitat realitzada.

Les factures i/o justificants de les despeses imputables a cada període justificatiu han d’estar efectivament pagades abans de l’acabament del període de justificació corresponent. La justificació del pagament es farà mitjançant la presentació d’extractes bancaris o documents de càrrec similars.

En el cas de que una despesa s’imputi parcialment, s’haurà de justificar el criteri que ha servit per determinar el percentatge d’imputació i la metodologia de càlcul aplicat. Quan no s’imputi la totalitat del cost salarial d’un treballador, el criteri a aplicar serà el resultat de quantificar la proporció de les hores setmanals dedicades a l’activitat subvencionada sobre el total d’hores setmanals per les que estigui contractat el treballador. L’informe explicatiu dels criteris d’imputació aplicables a les despeses justificades anirà subscrit pel responsable de l’entitat beneficiària de la subvenció.

No es podran imputar inversions materials en equipaments o maquinària amb càrrec a la subvenció concedida, atès que aquesta sols finança despesa corrent. No obstant això, es podrà imputar les amortitzacions corresponents al període dels elements de transport necessaris per al desenvolupament de les activitats, sempre i quan la seva adquisició no hagués estat íntegrament subvencionada. En cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, es podrà imputar la amortització resultant de descomptar al cost d’adquisició la subvenció concedida. S’haurà d’aportar factura o còpia compulsada relativa a l’adquisició de l’element, el pla d’amortització calculat conforme a coeficients d’amortització fiscalment admesos i, en el cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, resolució de la concessió de subvenció.

Els imposts indirectes (quotes per IVA suportat) no es consideren subvencionables quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’Entitat beneficiària. En cas contrari, l’entitat beneficiària de la subvenció haurà d’acreditar la corresponent exempció fiscal.

Quan les activitats hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions, ingressos d’usuaris o altres recursos, s’ha d’acreditar, en la justificació, l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades i, en cap cas, l’import de la subvenció concedida pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat que ha de dur a terme l’entitat beneficiària.

La justificació de despeses de manteniment o despeses indirectes dins d’un projecte no podrà superar el 25% de la quantia concedida per aquest projecte.

Es tindrà en compte, a part del disposat a la present convocatòria, la coherència o la correlació entre el preu, el nombre total de places sol·licitades i ocupades per a les activitats de lleure atès que pot repercutir en una reducció proporcional de la justificació econòmica.

L’entitat ha de presentar els originals de factures o documents de valor probatori equivalent, amb l’estampillat corresponent a la Annex 10.

Així mateix, cal tenir present les instruccions de justificació que específicament és dictin.

13. Pagament

Previ informe tècnic emès per l’Àrea de Discapacitat que acrediti les raons d’interès públic del projecte subvencionat, i d’acord amb el previst a la base núm. 28 de les Bases d’execució del pressupost general de l’IMAS corresponent a l’exercici 2014, es tramitarà el pagament del 50% de l’import de la subvenció, en concepte de bestreta, una vegada presentat per part de l’entitat beneficiària, certificació o document acreditatiu de l’inici efectiu de les activitats subvencionades. En qualsevol cas, l’import de la bestreta s’haurà de liquidar íntegrament mitjançant la primera justificació econòmica atenent al que disposa el punt 12.

Si la primera justificació econòmica és per import superior al de la bestreta (50% de l’import de la subvenció) es donarà per justificada la bestreta i a més es reconeixerà l’obligació de pagament per la diferència entre l’import justificat i la bestreta.

Si la primera justificació econòmica és per import inferior al de la bestreta (50% de l’import de la subvenció) es procedirà al reintegrament de la quantitat indegudament percebuda i quedarà resolta la subvenció atorgada.

Una vegada justificada la bestreta del 50% de l’import de la subvenció es concedirà, d’ofici una nova bestreta per l’import que resti fins arribar al 100% de l’import de la subvenció.

Si la segona justificació econòmica és per import inferior al de la segona bestreta es procedirà al reintegrament de la quantitat indegudament percebuda.

14. Reintegrament

L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos prevists a l’article 37 de la LGS.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte a la legislació de subvencions, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

15. Infraccions o sancions

L’incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el títol IV de la LGS.

16. Deures de col·laboració i Inspecció

Les entitats beneficiàries s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi sigui d’aplicació i, especialment, al que assenyala l’art. 46 de la LGS

17. Normativa aplicable

En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca de 5 de maig de 2005 (BOIB núm. 99 de 30 de juny) i modificades pel Ple del Consell de Mallorca de 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53 d’11 d’abril); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, publicat en el BOIB número 132, de 3 de novembre de 2001 i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Segon. Autoritzar la despesa dimanant d’aquest expedient per l’import total de cent cinquanta mil quatre-cents vint-i-dos euros (150.422,00€) amb càrrec a la partida 40.23328.48002 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS (referència  comptable A 22014009334).

Tercer. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.

Quart. Notificar aquesta resolució a la secció de Prestacions, a la coordinació de l’Àrea de Persones amb Discapacitat, al servei de Gestió Econòmica i la Intervenció Delegada.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm. 28 de 21/02/2012), en relació amb l'article 14.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.”

La qual cosa ús comunico perquè tingueu coneixement i als efectes oportuns.

   

Palma, 30 de juliol de 2014

 

La secretària delegada

(BOIB núm.160 de 14-11-2006)

Immaculada Borrás Salas