Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 23961
Aprovació definitiva de determinades ordenances fiscals per a 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Elevat a definitiu l’acord d’aprovació inicial de modificació de les ordenances reguladores dels tributs i preus públics municipals que s’indiquen a continuació, pel present, en compliment del que disposa l’article 17.4 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RDL 2/2004, de 5 de març, es publica el text íntegre de les esmentades ordenances:

 

                ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE BENS IMMOBLES

Article 1r.

De conformitat amb el que preveu l'article 73 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, el tipus de gravamen de l'Impost sobre Bens Immobles aplicable en aquest municipi queda fixat en els termes que s’estableixen a l’article se­güent.

Article 2n.

1. El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa urbana queda fixat en el 0,46 %.

2. El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa rústica queda fixat en el 0,85 %.

Article 3è.- Bonificacions.

  1. Els titulars de família nombrosa gaudiran d’una bonificació de la quota íntegra de l’immoble del qual siguin subjectes passius per aquest tribut.
  2. La bonificació del punt anterior solament serà aplicable a l’immoble catalogat d’us residencial i utilitzat pel subjecte passiu com a vivenda habitual.
  3. L’import de la bonificació regulada en el present article queda limitada a les famílies nombroses, i serà proporcional a la renda anual obtinguda per la unitat familiar atenint a la següent escala:

Imports màxims de renda

Percentatge bonificació sobre la quota de l’IBI

Per imports inferiors o iguals a 6 vegades el S.M.I.

90%

Per imports superiors a 6 i inferiors o iguals a 7 vegades el S.M.I.

75%

Per imports superiors a 7 i inferiors o iguals a 8 vegades el S.M.I.

50%

S.M.I. = salari mínim interprofessional

4.-Els subjectes passius, titulars de família nombrosa, per poder gaudir de la bonificació del punt 3 del present article, l’hauran de sol·licitar per escrit dirigit a l’Ajuntament, indicant l’immoble en qüestió i adjuntant a la sol·licitud la següent documentació:

  • Còpia del darrer rebut de l’Impost sobre Béns Immobles
  • Certificat de residència
  • Certificat o cartilla de família nombrosa, expedida per l’organisme competent.
  • La declaració de l’IRPF, corresponent a l’exercici immediatament anterior al de la sol·licitud, de tots els membres que formin la unitat familiar. En el supòsit de no haver realitzada l’esmentada declaració, aquesta es substituirà per un certificat expedit per l’AEAT , a sol·licitud del propi interessat, a on quedi de manifest els ingressos obtinguts i declarats pels agents pagadors. Aquest certificat serà d’obligada presentació en el supòsit de que un o més membres de la unitat familiar hagi realitzat la declaració de l’IRPF i els altres no l’hagin realitzada.

-Les bonificacions sol·licitades i concedides durant l’exercici i que degut a la data de concessió no s’hagi pogut incloure en el corresponent padró de l’impost, es satisfaran prèvia presentació a l’Ajuntament del justificant de pagament del corresponent rebut.

-La bonificació només serà d’aplicació a partir de l’exercici de la sol·licitud, independentment de l’any d’obtenció de la corresponent qualificació de família nombrosa, i fins a la data de validesa de l’esmentat títol.

-L’òrgan competent per concedir o denegar la bonificació per família nombrosa serà el Batle -President, previ informe de la Intervenció Municipal a on quedarà de manifest el compliment o no dels requisits per poder gaudir de l’esmentada bonificació.

Article 4t.- Exempcions.

Atenint a criteris d’eficiència i economia en la gestió de recaptació, i de conformitat amb el que disposa

l’article 63.4 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, estaran exempts els immobles rústics la quota líquida agrupada dels quals, que resulti per aplicació de l’apartat 2 de l’article 78 de la Llei 39/1988,  no superi la quantia de 18,00 €. Respecte als immobles de naturalesa urbana, aquesta exempció serà d’aplicació quan la quota líquida no superi els 6,00 €.

DISPOSICIO TRANSITÒRIA.

Les bonificacions concedides fins el dia 31 de desembre de 2007, mantindran la seva vigència fins a la data de caducitat.

 DISPOSICIO FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar‑se a partir del dia 1 de gener de l’any 2.014. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES.

Article 1r.- Fonament i naturalesa.

 En aplicació de l'article 15.1 i 60.2 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, i les modificacions introduïdes per la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i d'Ordre Social, aquest Ajuntament percebrà l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres que es realitzin en el terme municipal de sa Pobla. Es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveuen els articles 101 al 104 de l'esmentada Llei 39/1988

 Article 2n.- Fet Imposable.

 1. De conformitat amb el que disposa l'article 101.1 de la Llei 39/1988, constitueix el fet imposable de l'impost, la realització, dins el terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s’exigeixi l’obtenció de la corresponent llicència d’obra o urbanística, s’hagi obtinguda o no l'esmentada llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest Ajuntament.

 2. A títol enunciatiu i no limitat, les construccions, instal·lacions o obres a què es refereix l’apartat anterior podran consistir en:

a) Obres de construcció d’edificacions i instal·lacions de qualsevol classe de nova planta.

 b) Obres de demolició.

c) Obres en edificis, tant aquells en què es modifiqui la disposició interior com l’aspecte exterior.

d) Explanacions, pavimentacions i altres actuacions urbanístiques detallades en els projectes d’urbanitzacions i parcel·lacions de terrenys.

e) Alineacions i rasants.

 f) Obra de fontaneria i clavegueram.

 g) Obres en el cementiri.

Article 3r.- Subjectes passius.

1. Són subjectes passius d’aquest impost, a títol de contribuents, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària, propietaris dels immobles sobre els quals es realitzi la construcció, la instal·lació o l’obra, sempre que siguin amos de l’obra; a la resta dels casos es considerarà contribuent el qui faci l’obra.

2. Tenen la consideració de subjectes passius substituts del contribuent aquells que sol·licitin les llicències corresponents o facin la construcció, la instal·lació o l’obra, si no fossin els mateixos contribuents.

Article 4t.- Base imposable, quota i meritació.

La base imposable d’aquest impost la constitueix el cost real i efectiu de la construcció, la instal·lació u obra, entenent per tal, a aquests efectes, el cost d’execució material d’aquella.

1.No formen part de la base imposable l'impost sobre el valor afegit i altres imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes i preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades amb les esmentades construccions, instal·lacions o obres, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material.

2. La quota de l'impost serà el resultat d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.

3. El tipus de gravamen serà el 2,90 %.

4. L'impost es merita en el moment de començar la construcció, la instal·lació o l’obra, encara que no s’hagi obtingut la llicència corresponent.

Article 5è.- Exempcions i bonificacions.

 1. De conformitat i amb els termes de l'article 100.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, està exempta del pagament de l'impost la realització de qualsevol construcció, instal·lació o obra l’amo de la qual sigui l’estat, la Comunitat autònoma o les Entitats Locals.

2. Gaudiran d’una bonificació del 95% de la quota de l'impost a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, històric - artístiques o de foment de l’ocupació que justifiquin l'esmentada declaració. Correspondrà al Ple Municipal, per majoria simple, l’adopció de l’esmentat acord de declaració d’especial interès o utilitat municipal, i s’acordarà prèvia sol·licitud del subjecte passiu.

3.- En aplicació del punt 2 anterior, i previ informe dels serveis tècnics urbanístics de l'Ajuntament, es podrà concedir la bonificació esmentada a les construccions, instal·lacions i obres realitzades dins l’Àrea de Rehabilitació Integral delimitada per l'Ajuntament, de conformitat amb el Decret 76/2000, de 5 de maig, de la Conselleria d'Obres Publiques, Habitatge i Transport del Govern Balear

L'informe preceptiu esmentat a l’apartat anterior, haurà d’indicar, expressament, entre altres qüestions, que la construcció, instal·lació o obra que es pretén bonificar reuneix els requisits i compleix les normes urbanístiques i de construcció que li siguin d’aplicació.

4.- En aplicació del punt 2 anterior, i previ informe dels serveis tècnics urbanístics de l'Ajuntament, es podrà concedir  una bonificació del 75% de la quota de l’impost sobre les obres de rehabilitació de façanes sempre que es mantingui en la tipologia original.

 5.- Gaudiran d’una bonificació serà del 50% de la quota de l'impost a favor de les construccions, instal·lacions o obres destinades a la incorporació de sistemes per l’aprofitament tèrmic o elèctric de la energia solar per a l’autoconsum. Aquesta bonificació només serà aplicable sobre el pressupost de la construcció, instal·lació o obra que es refereixi, exclusivament, a l’objecte de la bonificació, excloent la resta de les obres, construccions e instal·lacions, i previ informe dels tècnics municipals.

No serà d’aplicació la present bonificació quan el subjecte passiu estigui obligat, per qualsevol títol, a la instal·lació de energies renovables.

 Així mateix, només serà d’aplicació la present bonificació quan la incorporació d’aquests tipus de sistemes no vengui imposada  per les ordenances fiscals o altra normativa sectorial aplicable. A més, s’exigirà, per la seva aplicació pràctica, que les instal·lacions per a la producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l’Administració competent.

 6.- Gaudiran d’un bonificació del 90% de la quota de l’impost les construccions, instal·lacions i obres que afavoreixin les condicions d’accés i habitabilitat dels discapacitats. Aquesta bonificació només serà aplicable sobre el pressupost de la construcció, instal·lació o obra que es refereixi, exclusivament, a l’objecte de la bonificació, excloent la resta de les obres, construccions e instal·lacions, i previ informe dels tècnics municipals.

 Les bonificacions previstes en els apartats anteriors son compatibles entre si i aplicables simultàniament.

No podran beneficiar-se de les bonificacions contingudes en el present article quan els subjecte passiu de l’impost incorreguí en qualsevol de les circumstàncies següents:

  1. No estigui al corrent en el pagament dels tributs municipals. A aquests efectes, el subjecte passiu haurà d’adjuntar, a la seva sol·licitud de bonificació, certificat expedit pels serveis de recaptació municipal.
  2. Que iniciaren les construccions, instal·lacions o obres suggestibles de bonificació abans de obtenir la preceptiva llicència d’obres.

Article 6è.- Gestió.

1. Quan es concedeixi llicència preceptiva o quan, no havent-ne sol·licitada, concedida o denegada encara l'esmentada llicència, es practicarà una liquidació provisional, i es determinarà la base imposable en funció del pressupost presentat pels interessats, sempre que aquell estigui visat pel Col·legi Oficial corresponent; si no fos així, la base imposable la determinaran els tècnics municipals, d’acord amb el cost estimat del projecte.

 En quan la forma i terminis de pagament de la liquidació provisional a que es refereix l’apartat anterior, s’aplicarà el que disposa l’article 62 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

2. A la vista de les construccions, instal·lacions o obres efectivament realitzades i del cost real efectiu d’aquestes, l'Ajuntament, mitjançant d’oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, si escau, la base imposable a què es refereix l’apartat anterior, i practicar la liquidació definitiva corresponent, i exigir del subjecte passiu, o bé retornar-li, si escau, la quantitat corresponent.

3.- Totes les bonificacions previstes a l’article 5è anterior no més s’aplicaran a la finalització de les obres, previ informe dels serveis tècnics municipals que certifiquin el compliment de les causes que motiven la concessió de la bonificació que pertoqui.

S’emetrà la liquidació definitiva corresponent, minvada amb l’import de la liquidació provisional i amb les bonificacions que pertoquin. El resultat serà el líquid a abonar per l’interessat o a retornar per l’Ajuntament.

Article 7è.- Inspecció i recaptació.

La inspecció i recaptació de l'impost es realitzarà d’acord amb allò que preveu la Llei General Tributària i la resta de Lleis de l'Estat reguladores de la matèria, i també les disposicions dictades per el seu desenvolupament.

Article 8è.- Infraccions i sancions.

En tot allò que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries i també a la determinació de les sancions que els hi corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat a la Llei General Tributària i a les disposicions que la complementen i desenvolupen.

DISPOSICIO FINAL

 La present Ordenança entrarà en vigor el dia següent al que es publiqui en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,i s’aplicarà a partir del dia 1 de gener de 2014 . Romandrà en vigor fins que es modifiqui o derogui expressament.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PEL SUBMINISTRAMENT D’AIGUA POTABLE

Capítol 1er.- Disposicions generals.

Article 1r. Concepte.

De conformitat amb el que disposa l’article 20.4, apartat t), de la Llei 39/ 1988, del 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en la redacció donada per l’article 66 de la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals i Locals i de reordenació de les prestacions patrimonials de caràcter públic, aquest Ajuntament seguirà aplicant la taxa pel subministrament d’aigua potable a domicili, que es regirà per la present ordenança.

Article 2n. Fet imposable.

Constitueix el fet imposable de la present taxa el subministrament a domicili d’aigua potable, mitjançant l’infraestructura de canonades subterrànies instal·lades a l’efecte, així com la instal·lació d’aparells comptadors a l’objecte de determinar la quantia de la taxa.

Article 3r. Subjectes passius. Obligació del pagament.

Seran contribuents i estaran obligats al pagament de la taxa regulada per aquesta ordenança, els beneficiats dels serveis o activitats municipals a què es refereix l’article anterior. Tendran la condició de substituts del contribuent les següents persones físiques o jurídiques, els quals podran repercutir, si escau, les quotes sobre els respectius beneficiaris:

a) Els propietaris dels immobles a proveir

b) Els titulars d’un dret reial d’usdefruit

c) Els titulars d’un dret reial de superfície

d) Els titulars d’una concessió administrativa

Article 4t. Quantia.

1. La quantia de la taxa regulada per aquesta ordenança serà la fixada a les tarifes contingudes a l’apartat següent:

2. Les tarifes de aquesta taxa seran:

a) Tarifa proporcional al consum d’aigua mesurada pel comptador, atenint a la següent escala progressiva:

Els primers 50 m3, per cada m3                                                           0,48 €

Des de 51 m3 fins a 100 m3, per m3                                                    0,67 €

Des de 101 m3 fins a 125 m3, per cada m3                                         1,12 €

Més de 125 m3, per cada m3                                                              2,07 €

Les tarifes anteriors s’aplicaran pels consums realitzats trimestralment.

L’escala anterior serà ponderada en funció del nombre d’habitatges unifamiliars i locals comercials connectats a un mateix comptador comunitari, atenint a la següent proporció:

V/N = m

a on:

V= m3 d’aigua consumida en el període, mesurada per comptador

N= Núm. d’habitatges i/o locals connectats al comptador

m= m3 d’aigua a facturar a cada habitatge i/o local connectats al comptador.

b) Quota de servei, manteniment i substitució, per avaria, de comptadors i de les instal·lacions i infrastructura en general, aplicable trimestralment:

Per cada comptador de 13 mm de canó                                             11,89 €

Per cada comptador de 20 mm de canó                                             14,89 €

Per cada comptador de 25 mm de canó                                             25,33 €

Per cada comptador de 30 mm de canó                                             35,57 €

Per cada comptador de més de 30 mm de canó                                 55,22 €

En cas de comptadors comunitaris, aquesta quota de servei s’aplicarà per cada un dels habitatges o locals comercials connectats.

c) Drets de presa:

Per a cada autorització de presa a la xarxa principal d’aigua, s’abonarà la quantitat de 45,50 € per habitatge o local comercial connectat.

d) Per la primera instal·lació de comptador:

Per cada comptador de 13 mm de canó                                           124,08 €

Per cada comptador de 20 mm de canó                                           166,68 €

Per cada comptador de 25 mm de canó                                           209,49 €

Per cada comptador de 30 mm de canó                                           259,84 €

Per cada comptador de més de 30 mm de canó                               346,39 €

Les tarifes del present apartat seran d’aplicació en els supòsits de canvi d’ubicació del comptador i nova presa d’aigua, a petició de l’interessat i per motius aliens a l’Ajuntament.

e) Per a la instal·lació d’una porta de registre o substitució de l’existent, s’abonarà la quantitat de 37,22 €

f) En concepte de reposició de l’asfalt, aceres i voravies, en les preses d’aigua, s’abonarà la quantitat de 43,43 € per metre lineal de sèquia oberta.

g) En concepte de represa del subministrament quan s’hagi tallat en motiu de no haver pagat els rebuts corresponents, o per qualsevol altre infracció comesa contra les normes de la present ordenança, s’abonarà la quantitat de 74,45 €.

Article 5è. Obligació del pagament.

1. L’obligació del pagament de la taxa regulada per aquesta ordenança neix a partir de l’inici de la prestació del servei.

2. Les tarifes corresponents a la instal·lació per primera vegada de comptador i les corresponents a portes de registre i drets de presa, la taxa es meritarà en el moment de la instal·lació del comptador, de la porta de registre o de la concessió de la corresponent autorització, no obstant, l’interessat haurà de satisfer l’import íntegre que correspongui, en aplicació de l’article anterior, en concepte de dipòsit previ, en el moment de la sol·licitud.

Capítol 2n.- Normes de gestió i funcionament.

Article 6è.- El contribuent no podrà subministrar l’aigua de la xarxa municipal a tercers, ni tan sols de franc, exceptuant els casos de força major.

Article 7è.- Sense perjudici del que disposa l’article 10è. de la present ordenança fiscal, la presa d’aigua serà una sola per cada immoble. S’iniciarà de la xarxa general situada en el carrer al qual tingui façana, de forma que la presa tingui una longitud màxima de cinc metres.

Als efectes anteriors, s’entén per immoble cadascuna de les parcel·les cadastrals, atenent a allò que indiqui el cadastre al respecte. Excepcionalment, previ informe tècnic que així ho aconselli, es podrà concedir més d’una presa per cada parcel·la cadastral.

Per presa d’aigua s’entén el tub d’unió entre la xarxa general de distribució i l’immoble.

Quan un immoble, les façanes del qual donin a més d’un carrer, la presa d’aigua, preferentment, serà de la xarxa general a la façana principal de l’immoble.

Les característiques de cada presa d’aigua, les fixarà l’Ajuntament en relació a la pressió de l’aigua, situació o serveis de la finca i finalitat a la qual es destina l’aigua.

Article 8è.- Els comptadors s’instal·laran dins armaris encastats a la paret i construïts a l’efecte, amb les dimensions assenyalades per l’Ajuntament. El contribuent serà el responsable de la custòdia del comptador. Tant les obres inicials d’infraestructura necessària per la presa i subministrament d’aigua, així com qualsevol modificació posterior, tant del comptador com de l’armari, seran per compte i càrrec de l’interessat i hauran de ser prèviament autoritzades per l’Ajuntament i realitzades amb les directrius prescrites. La reposició de l’asfalt de la sèquia oberta per a la presa serà realitzada per l’Ajuntament, repercutint el cost de l’obra atenint a la tarifa de l’apartat e) de l’article 4t., punt 2. de la present ordenança fiscal.

Article 9è.- El comptador tindrà les característiques d’aquells sistemes aprovats per l’Organisme Oficial competent; l’elecció del tipus de comptador, canonada i emplaçament seran competència de l’Ajuntament, atenent al consum probable i les condicions de l’immoble a subministrar. L’emplaçament estarà, sense cap tipus d’excepció, a nivell de façana, i s’haurà de poder llegir des de l’exterior de l’immoble.

El comptador l’instal·larà el propi Ajuntament, el qual precintarà el tub o canonada de la presa d’aigua amb el comptador.

Abans del comptador, i al final del tub de la presa, s’instal·larà una aixeta de pas, i després del comptador un altra aixeta de comprovació i seguretat. La clau de la porteta de l’armari estarà a càrrec de l’abonat per poder prevenir qualsevol eventualitat.

L’aixeta de pas alimentarà la distribució interior que el contribuent instal·larà sota el seu criteri.

Article 10è.- Quan a un mateix immoble hi hagi més d’una vivenda o local comercial, i es pretengui instal·lar un comptador individual per cadascuna de les vivendes o locals, s’instal·larà una presa d’aigua, de canó i amb les ramificacions que siguin necessàries. Excepcionalment,  i per motius suficients que les justifiquin, i  atenent a les condicions prescrites pels tècnics municipals, es podran autoritzar varies preses d’aigua a la xarxa principal.

Article 11è.- Les prolongacions de les xarxes principals de subministrament d’aigua potable, es regiran per les següents normes:

1.- Totes les prolongacions de les xarxes principals d’aigua potable seran costejades íntegrament pels interessats, sense que l’Ajuntament quedi obligat a indemnitzar ni a compensar.

2.- Tota prolongació que desitgin efectuar els particulars, requerirà autorització prèvia de l’Ajuntament en Ple.

3.- Finalitzades les obres de prolongació, la nova canonada, amb totes les instal·lacions i accessoris, passarà a ser propietat municipal.

4.- Les obres de prolongació es realitzaran sota la direcció i inspecció tècnica municipal.

5.- La pavimentació dels carrers per on es perllongui la xarxa s’haurà de deixar en el mateix estat d’abans d’iniciar les obres. A aquests efectes, els interessats hauran de dipositar una fiança equivalent a l’import de les obres pressupostades pel tècnic municipal en concepte de reposició de la pavimentació, més un 20% en concepte d’imprevists. L’import de la fiança serà retornada prèvia expedició del certificat de final d’obra expedit pels tècnics municipals.

6è.- El pressupost de les obres, instal·lacions i materials, serà fixat per l’Ajuntament, i el seu import regularà les possibles conseqüències econòmiques administratives que se’n puguin derivar.

Durant un termini de deu anys, a comptar del dia següent al de l’autorització de les obres de prolongació, les persones que vulguin connectar a la nova xarxa d’aigua abonaran una quantitat equivalent a l’import de dividir la xifra del pressupost de l’obra, actualitzat per aplicació de l’I.PC. des del dia següent al de l’autorització fins al dia de la sol·licitud de la connexió, pel nombre de persones que hagin costejat les obres fins a la data, més els que en l’actualitat desitgin connectar-se. El resultat serà repartit a parts iguals entre les persones que bestragueren el finançament. Transcorregut el termini anterior, els drets de presa seran satisfets a l’Ajuntament, per l’import establert en la present ordenança fiscal.

7è.- En tot allò no previst en els punts anteriors del present article, seran d’aplicació el que disposin les clàusules addicionals dels corresponents convenis de prolongació de les xarxes principals d’aigua potable.

Article 12è.- Confecció dels padrons de contribuents.

1.- Trimestralment, durant els mesos de març, juny, setembre i desembre es procedirà a la lectura dels corresponents comptadors i a confeccionar el padró fiscal de contribuents corresponent al 1r., 2n., 3r. i 4t trimestre respectivament. Les quotes que resultin hauran de ser satisfetes pels obligats durant el mes següent al de la corresponent lectura. Finalitzat aquell, es procedirà al cobrament en via de constrenyiment.

2.- En el supòsit que en un període determinat, per mal funcionament del comptador o que aquest s’hagi aturat, no es pogués saber el consum realitzat, es procedirà a facturar un consum equivalent a la mitjana dels tres períodes immediatament anteriors.

3r.- En el supòsit que durant un trimestre la lectura del comptador doni indicis de que existeixi una fuita d’aigua en les instal·lacions particulars del beneficiari, els serveis municipals que realitzin aquella lectura, ho comunicaran al interessat, mitjançant entrega en mà del corresponent avís, si així fou possible. Còpia, signada per l’ interessat, o persona que en aquell moment es trobi a l’immoble, amb la condició i identificació que preveu l’article111 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, LGT. Si en el moment de realitzar la lectura no hagués ningú a la vivenda, l’esmentat avís es deixarà en el interior del propi immoble i, a més,  al veïnat més proper, les dades identificatives i signatura del qual constaran en la còpia que quedi en poder dels serveis municipals. Com a mesura de prevenció, l’operari municipal procedirà a tancar la clau de pas de l’aigua a la vivenda. Aquesta acció constarà expressament a l’esmentat avís. L’interessat podrà, baix la seva responsabilitat i conseqüències, obrir la clau de pas de subministrament d’aigua a la vivenda.

El titular del comptador afectat, o persona interessada o obligada a abonar l’import que resulti de la lectura realitzada, disposarà de 10 dies, des del dia de l’avís a que es refereix l’apartat anterior,  per al·legar davant l’Ajuntament de les causes o motius pels quals s’ha produït el consum anormal. Transcorregut el termini anterior sense haver realitzada cap al·legació, es considerarà que el consum es degut a causes normals de funcionament i activitats de l’interessat.

En el supòsit que l’interessat al·legui motius de fuites d’aigua pel mal o deficient funcionament de les instal·lacions particulars del subministrament d’aigua, es procedirà en els termes que s’indiquen a continuació:

1. Si la causa fos per mal o deficient funcionament del propi comptador d’aigua, es procedirà, pels serveis municipals, a la substitució d’aquell.  A aquets efectes, serà preceptiu l’informe del tècnic municipal on quedi de manifest la causa al·legada. El nou comptador instal·lat serà facturat a l’interessat, atenint a les tarifes previstes a l’article 4t, d’ aquesta ordenança fiscal.

El consum d’aigua enregistrat pel comptador serà facturat a l’interessat o obligat de la forma i condicions indicades en aquest article.

2. Si la causa fos en motiu de ruptura de la pròpia  xarxa de distribució d’aigua, interna, soterrada i no visible, s’haurà de posar en coneixement dels serveis tècnics municipals, abans de procedir a la seva reparació. Els tècnics municipals s’hauran de personar a l’immoble afectat, en el termini màxim de 48 hores, i emetre  el corresponent informe, en el qual s’adjuntaran, si pertoca, documentació gràfica de la causa al·legada. A la vista de l’ informe tècnic, i prèvia justificació de la reparació efectuada per l’interessat, el consum d’aigua enregistrat pel comptador serà facturat a l’interessat o obligat de la forma i condicions indicades en aquest article.

3. Si la causa del consum anormal fos un altre dels indicats en els dos punts anteriors, l’interessat la haurà d’indicar a l’escrit d’al·legacions,  i els serveis tècnics municipals hauran d’informar si les causes al·legades eren evitables o previsibles, atenint al principi de cura que tothom es desitjable que tingui de la seva vivenda.

Atenint a l’informe dels serveis tècnics, es procedirà a facturar el consum enregistrat de la forma general o de la forma i condicions indicades en aquest article.

 4t.- En els supòsits previstos en el punt 3r. del present article, la facturació del consum enregistrat es realitzarà de la següent forma:

1. Si la causa fos per deficiències del propi comptador, el consum del trimestre en qüestió, a facturar a l’interessat,  serà la mitjana dels 4 trimestres anteriors. El consum restant no serà computable baix cap concepte.

2. Per la resta de causes previstes en el punt 3r. anterior, el consum del trimestre en qüestió es facturarà de la següent forma:

- El consum equivalent a la mitja dels 4 trimestres anteriors, aplicant el quadre de tarifes previstes a l’article 4t. de  la present ordenança.

- La resta de consum, la meitat a tarifa fixa, equivalent al 50% de la tarifa aplicable en el primer escaló de la escala progressiva prevista a l’article 4t. de la present ordenança. El 50% restant no serà computable baix cap concepte.   

Article 13è.- L’Ajuntament es reserva la facultat d’imposar restriccions en aquells supòsits en que l’aigua es destini a usos agrícoles, industrials o a solars sense edificar, sense dret de l’abonat a cap reclamació, ja que l’aigua tindrà, preferentment, una utilització domèstica.

Article 14è.- Les defraudacions que puguin cometre els abonats seran penalitzades de conformitat amb les disposicions legals que siguin d’aplicació.

Article 15è.- El contribuent no podrà, per ell mateix o a través de tercers, manipular la presa o el comptador, amb l’objectiu de percebre, fraudulentament, més cabal d’aigua que el que li correspon o que, en situacions normals, marqui el comptador.

Article 16è.- Qualsevol infracció de les normes anteriors per part del contribuent serà causa de suspensió del subministrament d’aigua potable, sense perjudici dels altres drets que pertoquin a l’Ajuntament.

DISPOSICIO ADDICIONAL.- Comptadors provisionals per a obres.

Quan s’hagin de realitzar obres en immobles que no disposin de comptador d’aigua, l’Ajuntament, podrà subministrar aigua, instal·lant un comptador provisional.  El termini de vigència de l’esmentat comptador serà el mateix que el termini concedit a la corresponent llicència per l’execució de les obres. Finalitzat el termini d’execució de les obres, i les pròrrogues autoritzades, l’Ajuntament procedirà, automàticament, a la suspensió del subministrament d’aigua.

El cost de les instal·lacions provisionals i del comptador estarà a càrrec del contractista de les obres, i seran d’aplicació les tarifes aprovades per la present ordenança fiscal.

DISPOSICIO FINAL

La present ordenança entrarà en vigor a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial les Illes Balear. S’aplicarà a partir de l’1 de gener de 2014 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PEL SERVEI  RECOLLIDA DE FEMS I RESIDUS URBANS

 

Article 1r.- Fonament i naturalesa.

1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l'article 106 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament seguirà aplicant una taxa pel servei de recollida de fems i de residus urbans, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que preveu l'article 58 de la citada Llei 39/1988.

2. Pel caràcter higiènic - sanitari d’aquest servei municipal, és obligatòria la seva recepció i cap persona física o jurídica quedarà eximida del pagament d’aquesta taxa.

3. Seran objecte d’aquesta exacció:

a) La recollida directa, conducció, trasbals, abocament, manipulació i eliminació dels fems de tots els habitatges, indústries, comerços i activitats professionals i artístiques, parades de venda al mercat i vies públiques, a les zones en què hi fos establert i s'hi presti el servei amb caràcter obligatori.

 b) La recollida directa, retirada directa, conducció, trasbals, abocament, manipulació i eliminació de mobles, estris, residus urbans, restes comercials i industrials i enderrocs, que no siguin d’obres, en els llocs habilitats a l’efecte per l'Administració Municipal.

Article 2n.- Obligació del pagament.

1. El fet imposable el constitueix la utilització de qualsevol dels serveis que són objecte d’aquesta ordenança.

2 L’obligació del pagament neix des de que tingui lloc o s’autoritzi la prestació del servei, que per tenir la condició d’obligatòria i general s’entén que és utilitzat pels titulars dels habitatges, indústries, comerços, professionals i artistes que hi ha a les zones cobertes per l’organització del servei municipal.

Article 3r.- Subjectes passius.

1. Seran subjectes passius, en concepte de contribuents:

 a) Respecte als habitatges: les persones físiques o jurídiques usuàries del servei.

Seran substituts del contribuent els propietaris de l’immoble, els quals podran repercutir les quotes, si escau, sobre els respectius beneficiaris.

b) Respecte a les indústries, comerços, professionals i artistes, els titulars de les respectives activitats.

 Seran substituts del contribuent els propietaris de l’immoble, els quals podran repercutir les quotes, si escau, sobre els respectius beneficiaris.

 Article 4t.- Bases imposables i tarifes

 Les bases de percepció i tipus de gravamen, queden determinades a la següent tarifa:

TARIFES ANUALS TAXA DE FEMS

(expressada amb Euros)

1.- Tarifa primera: Habitatges

179,00

2.- Tarifa segona: Vivendes en sòl rústic

70,00

3.- Tarifa tercera: Solars i edificacions derruïdes o  ruïnoses

0,00

4.- Tarifa quarta: Activitats empresarials, de comerç, professionals i artistes.

 

     4.1. SECCIO PRIMERA.- Activitats empresarials, indústries, comerços, de serveis i mineres.

 

     4.1.1 Divisions 1-2-3-4- Indústries mineres, aigua, químiques, del metall i manufactureres

  440,00

     4.1.2 Divisió 5 Construcció

 

            Epígraf 504: Instal·lacions elèctriques, fontaneria, etc.           

440,00

            Resta de la divisió 5è

296,00

     4.1.3 Divisió 6 Comerç, restauració, hostatge

 

              Agrupació 61 Comerç majorista

 

            Epígraf 612.2  Activitats fitossanitàries acollits a conveni de recollida

520,00

            Epígraf 612.2  Activitats fitossanitàries NO acollits a conveni de recollida

2.668,00

              Epígraf 612.3 Majoristes de fruites i verdures

 

                                     Local activitat < 300  m2

588,00

                                     Local activitat < 700 m2

 3.300,00

                                     Local activitat > 700 m2

6.080,00

            Epígraf 612.6  Majoristes de begudes

 

                                Local activitat < 300 m2

588,00

                                Local activitat > 300 m2

1.176,00

            Epígraf 617.4  Majoristes de materials de construcció

 

                                Local activitat < 200 m2

588,00

                                Local activitat > 200 m2

1.176,00

              Resta agrupació 61 Comerç majorista

588,00

              Agrupacions 62 i 63 Majoristes de deixalles i 

                                               Intermediaris del comerç        

   440,00

              Grups 641 a  645 Comerç al detall de fruites, carns,

                                           verdures, peix, pa, begudes, etc.

   588,00

              Grup 646       Estancs

296,00

              Epígraf 647.1 Botigues alimentació i begudes

   588,00

              Epígrafs 647.2 – 647.3 Supermercats < 400 m2

 1.472,00

              Epígraf 647.4 Supermercats > 400 m2

19.280,00

              Resta agrupació 64 Minoristes aliments i begudes

440,00

            Epígraf 653.4  Venda minorista material de construcció

 

                                Local activitat < 200 m2

440,00

                                Local activitat > 200 m2

588,00

            Epígraf 654.1  Venda minorista de vehicles

 

                                Local activitat < 200 m2

440,00

                                Local activitat > 200 m2

588,00

              Resta agrupació 65 Tendes de roba, calçat, apotecaries, ferreteries, drogueries,

   440,00

              Grup 663        Venda al detall sense local (mercat)

     104,00

              Resta agrupació 66 Comerç mixta integrat

   440,00

              Grup 671 Restaurants

 1.360,00

               Resta agrupació 67  Bars, cafeteries.....

1.176,00

              Agrupació 68 Serveis d’hostalatge

   440,00

              Agrupació 69 Tallers de reparacions

   440,00

     4.1.4 Divisió 7 Transport i comunicacions        

   296,00

     4.1.5 Divisió 8 Entitats financeres i assegurances

 

              Agrupació 81 Banc, Caixes i altres entitats financeres

 1.844,00

              Resta divisió 8

416,00

     4.1.6 Divisió 9 Altres serveis

   296,00

     4.2. SECCIO SEGONA.- Activitats professionals   

   296,00

     4.3. SECCIO TERCERA.- Activitats d’artistes

   296,00

5.- Tarifa cinquena: Professionals i artistes que realitzin l’activitat en el propi domicili         particular, el qual estigui gravat amb la taxa de fems d’habitatges.

     104,00

6.- Tarifa sisena: Serveis especials de retirada de RSU (per unitat):

 

     5.1 Pneumàtics de cotxes

8,00

     5.2 Pneumàtics de camions

12,00

     5.3 Pneumàtics de tractor

24,00

     5.4 Matalassos

16,00

     5.5 Pots de pintura o altres productes contaminants

4,00

     5.5 Geleres

24,00

     5.6 Rentadores

24,00

     5.7 Televisors, ordinadors i similars

24,00

Article 5è.- Normes per l’aplicació efectiva de la taxa de recollida de fems i de residus urbans.

Primera.- Quan dos o més contribuents comparteixin el local o establiment per realitzar l’activitat, contribuiran, cadascun d’ells, per la quota que li correspongui, reduïda amb l’import equivalent al 50% de la quota inferior que correspongui de les diferents activitats desenvolupades en el local de referència.

 No obstant la norma anterior, les activitats que s’indiquen a continuació seran irreductibles en qualsevol cas, i satisfaran la tarifa integra de les que els hi correspongui:

Divisió 5             Construcció

Epígraf 612.2     Majoristes de cereals, llavors, plantes, abonaments, fertilitzants

Epígraf 612.3     Majoristes de fruites, verdures, patates, llegums fresques

Agrupació 64     Comerç minorista de productes d’alimentació, begudes i tabac

 Agrupació 67     Serveis d’alimentació: restaurants, bars, cafeteries

 Agrupació 68     Serveis d’hostalatge

Agrupació 69     Reparacions   

 Segona.- Les activitats professionals i d’artistes, solament es podran reduir amb motiu de compartir local amb altres contribuents quan les activitats respectives estiguin directament relacionades.

Tercera.- Quan un subjecte passiu realitzi activitats econòmiques classificades en diferents epígrafs de la mateixa “Divisió”, als efectes de l'Impost sobre Activitats Econòmiques, contribuirà per la quota superior que li correspongui en aplicació de l'article 4t.anterior. Si les activitats desenvolupades pel contribuent corresponen a “Divisions” diferents, es contribuirà per la totalitat de les tarifes que li corresponguin

Quarta.- La tarifa reduïda (tarifa cinquena) de l'article 4t.anterior, serà incompatible amb la reducció per compartir local amb altres professionals o artistes. Quan es produeixi aquesta situació, els contribuents afectats contribuiran amb la quota que els hi correspongui, sense perjudici de les normes anteriors.

Cinquena.- Atenint al caràcter obligatori a que es refereix l’article 1, apartat 2 de la present ordenança fiscal, les activitats econòmiques desenvolupades en local situat fora del nucli urbà, així com els habitatges existents en sòl rústic, estaran subjectes a l’aplicació de la present taxa, i contribuiran per les tarifes que els hi corresponguin en aplicació de l’article 4t. anterior.

Sisena.- El Batle-President, previ informe de la Intervenció Municipal, resoldrà les reclamacions presentades referents a la inclusió en el corresponent padró anual de contribuents i dels elements objectius calculats per l'Administració Municipal per a l’aplicació efectiva de la present ordenança fiscal.

Setena.- Els interessats en desprendre’s de qualsevol dels residus indicats a la tarifa sisena, els entregaran al guarda del punt verd existent a l’efecte, abonant-li a aquell l’import de la taxa corresponent al residu de que es tracti. El guarda expedirà el corresponent rebut, amb les còpies que es requereixin, una de les quals serà lliurada a l’interessat.

Vuitena.- Les activitats classificades amb l’epígraf 612.2 “Majoristes de cereals, llavors, plantes, abonaments, fertilitzants”, se’ls hi aplicarà la tarifa indicada a l’article 4t. atenint a la signatura d’un conveni entre els contribuents i l’Ajuntament, referent a l’establiment d’un sistema de devolució, emmagatzematge i posterior eliminació o reciclatge dels envasos de productes anomenats “fitosanitaris” d’alt poder contaminant. El conveni establirà, entre altres extrems, els compromisos i obligacions dels empresaris que realitzen les esmentades activitats, referents al envasos d’aquells productes. L’incompliment dels compromisos i obligacions suposarà l’aplicació de la tarifa superior corresponent a l’epígraf 612.2.  

Article 6è.- Exempcions.

Gaudiran d’exempció subjectiva aquells contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal i estiguin inscrits al Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat, o obtinguin ingressos anuals inferiors als que corresponguin al salari mínim interprofessional.

 Article 7è.- Normes de gestió i cobrament.

 1. L’exacció es considerarà meritada amb el naixement de l’obligació de contribuir conforme a l'article 2n.2 de la present ordenança.

2. Les quotes es meritaran el dia 1 de gener de cada any, respecte als habitatges existents el 31 de desembre de l’any anterior. Per a les noves construccions, i per a les obres de reforma d’habitatges, al qual es refereix el punt següent, la taxa es meritarà a partir del primer dia del trimestre natural següent a la data d’obtenció del certificat de final d’obres, o, en defecte d’aquell, a partir del primer dia del trimestre natural següent a la data prevista de finalització de les obres, si efectivament haguessin finalitzades. A aquests efectes, la quota serà prorratejada per trimestres i serà irreductible.

Les baixes en el padró de fems, al qual es refereix el punt 3 del present article, solament es podran declarar amb motiu de declaració administrativa de ruïna o d’inhabitabilitat manifesta de l’immoble. Igualment, es podran concedir baixes temporals amb motiu de realització d’obres de reforma de l’habitatge, i pel termini de realització d’aquelles. 

 Respecte a les activitats industrials, comerços, professionals i artistes, la quota es meritarà el dia 1 de gener de cada any, per les que figurin incloses a la matrícula de l'Impost d’Activitats Econòmiques de l’exercici anterior. Les altes i baixes a l’I.A.E. durant l’exercici, sortiran efecte a partir del trimestre natural següent. A aquests efectes, la quota serà prorratejada per trimestres i serà irreductible.

Respecte a l’activitat de venda ambulant, la quota es meritarà a partir de l’obtenció de la corresponent autorització municipal per l’ocupació de la via pública.

 Les quotes meritades es faran efectives de conformitat amb el sistema de recaptació general establert en aquest municipi i amb els altres preceptes legals i reglamentaris aplicables.

3. Trimestralment, durant els mesos de març, juny, setembre i desembre es procedirà a confeccionar el padró fiscal de contribuents corresponent al 1r., 2n., 3r. i 4t trimestre respectivament. Les quotes que resultin hauran de ser satisfetes pels obligats durant el mes següent. Finalitzat aquell, es procedirà al cobrament en via de constrenyiment.”

4. Finalitzat el termini d’exposició pública, l'Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el Padró, que servirà de base als documents cobradors corresponents.

5. Les altes i baixes que es produeixin durant l’exercici, es liquidaran de forma reglamentària.

6. Les quotes meritades amb motiu de vendes minoristes sense local permanent, es liquidaran en la forma prevista a l’ordenança fiscal reguladora del preu públic en concepte de vendes ambulants.

7. Les quotes liquidades i no satisfetes durant el termini voluntari de cobrament, es faran efectives pel procediment de constrenyiment, de conformitat amb el que disposa el Reglament General de Recaptació.

8.- Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no s’hagin pogut fer efectives pel procediment de constrenyiment, per la declaració de la qual es formalitzarà l’expedient  corresponent, d’acord amb el que preveu el Reglament General de Recaptació.

 Article 8è.- Defraudació i penalitat.

En matèria d’infraccions i les corresponents sancions, s’atendrà al que estableix la Llei General Tributària i altres disposicions que la complementin i desenvolupin.

DISPOSICIO FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’aplicarà a partir del dia 1 de gener de 2014. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

ORDENANÇA REGULADORA DE LES TAXES PELS SERVEIS DEL CENTRE DE DIA PER A GENT GRAN

FONAMENT LEGAL

Article 1.- 

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que es disposa als articles 15 al 19 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la Taxa pels serveis de Centre de Dia per a gent gran, que regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposa l’article 58 de l’esmentada Llei 39/1988,segons la nova redacció donada per la Llei 25/1998, tot de conformitat amb la Disposició transitòria segona de la referida Llei 25/1998, de tretze de juliol (BOE 14.07.1998), de modificació del règim legal de les taxes estatals i locals i de reordenació de les prestacions patrimonials de caire públic.

OBJECTE

Article 2.- El fet imposable ve determinat per la utilització dels serveis del Centre de Dia per a gent gran.

SUBJECTE PASSIU

Article 3.- 1.- L’obligació de contribuir neix per la prestació, hi hagi o no sol·licitud de l’usuari o de l’obligat al pagament, dels serveis.

2. Estan obligats al pagament:

 a) Els beneficiaris dels serveis regulats en aquesta ordenança o, en el seu cas els seus sol·licitants.

b) Els hereus i en el seu cas, les herències jacents, o les persones o institucions que tinguin l’obligació legal o pactada d’atendre als usuaris del Servei.

BASES I TARIFES

Article 4.-

La base del gravamen serà el cost efectiu del servei per cada plaça.

Article 5.-

La quantia de la taxa pels serveis del Centre de Dia serà la següent:

Servei prestat

Horari de prestació

Import taxa

Atenció de tot el dia (inclòs dinar)

8:00 a 18:00

405,00 €/mes

Atenció de matins (sense dinar)

8:00 a 13:00

270,00 €/mes

Atenció de matins (inclòs dinar)

8:00 a 16:00

350,00 €/mes

Dinar + atenció horabaixa

13:00 a 18:00

270,00 €/mes

Atenció d’un dia esporàdic

 

32,00 €/dia

Article 6.-

En les quotes que esdevinguin per aplicació d’aquesta ordenança no es comprenen les despeses que causi l’usuari en concepte de medecines i material sanitari de cures encara que tals despeses deuran figurar a la factura que serà expedida per l’Administració Municipal.

NORMES DE GESTIÓ

Article 7.-

a) L’exacció es considerarà meritada simultàniament a la prestació del servei, i la seva liquidació i recaptació es durà a efecte per les oficines administratives del Centre, o si no ni hi ha, per les oficines municipals en base a les dades que del centre rebin.

b) Els obligats a pagar  abonaran la quantitat fixada en concepte de quota per mesos avançats i durant els deu primers dies del mes.

Article 8.-

Per part de l’interessat, s’aportaran tots els seus ingressos fins a cobrir la taxa vigent del servei, sempre que se li reservi 1/3 del salari mínim interprofessional.

Article 9.-

El procediment general per al reconeixement de deute, que podrà variar segons les situacions, serà el següent:

a) Autorització inicial del reconeixement de deute realitzat en escriptura pública davant notari. S’hi farà constar que el beneficiari:

  1. No disposa de suficients recursos per fer front als pagaments necessaris
  2. Que disposa de determinats béns        
  3. Que no pot realitzar operacions amb aquests béns sense prèvia notificació a l’administració municipal
  4. Haurà de firmar mensualment les quotes del deute que vagi reconeixent
  5. Es compromet a saldar el seu deute, si en el futur disposés de capacitat econòmica superior, motivada per canvis en el seu patrimoni o d’altres tipus.

b) Firmarà els deutes que es produeixin i li serà entregada notificació del que firma, com també del total del seu deute acumulat i ho escripturarà de forma anual o segons s’acordi.

Article 10.-

En qualsevol cas, el reconeixement de deute permetrà a la Administració Municipal rescabalar únicament la quantitat pendent de pagament.

 DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar‑se a partir del dia 1 de gener de l’any 2.014. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

           

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIO DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.

Article 1er.- Fonament i naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament continuarà exigint la taxa per la expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que preveu l’article 58 de l’esmentada Llei 39/1988.

Article 2n.- Fet imposable.

1.- El fet imposable de la taxa el constitueix l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l’Administració o les Autoritats municipals expedeixin i d’expedients que siguin de la seva competència.

2.- Per a aquests efectes, s’entendrà tramesa a instància de part, qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o recaigui al seu benefici, encara que no hi hagi mediat sol·licitud expressa de l’interessat.

 3.- No estarà sotmesa a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment de les obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per altra taxa municipal o pels quals aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.

 Article 3r.- Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a que fa referència l’article 33 de la Llei General Tributària, que sol·licitin, provoquin o a l’interès de les quals recaigui la tramitació del document o expedient de que es tracti.

Article 4t.- Responsables.

1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries dels subjectes passius les persones físiques o jurídiques a què es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2.- Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- Exempcions subjectives.

 Gaudiran d’exempció aquells contribuents en qui concorri alguna de les següents circumstàncies:

  1. Haver estat declarats pobres per precepte legal
  2. Estar inscrits al padró de la Beneficència com a pobres de solemnitat
  3. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que deuen tenir efecte en el procediment judicial en què hagin estat declarats pobres.

Article 6è.- Quota tributària

 1.- La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa, o percentatge,  assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a trametre, d’acord amb la tarifa que conté l'article següent.

2.- La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de que es tracti, des del seu començament fins a la resolució final, inclosa la certificació i la notificació de l’acord a l’interessat.

3.- Les quotes que resultin de l’aplicació de les tarifes anteriors s’incrementaran en un 50 % quan els interessats sol·licitin amb caràcter d’urgència la tramitació dels expedients que motivin la meritació.

Article 7è.- Tarifes

La tarifa a què fa referència l’article anterior s’estructura en els epígrafs següents:

Epígraf primer.- Documents relatius al padró municipal d’habitants:

1.- Certificats d’empadronament                                                                     3,10 €

2.- Certificats de convivència                                                                          3,10 €

3.- Certificats de convivència, amb informe de la policia                                  26,00 €

 Epígraf segon.- Certificats, compulses i altres autoritzacions administratives:

 1.- Certificats d’acords o resolucions municipals, a instància de part                       21,00 €

 2.- Certificats o informes dels serveis municipals, a instància de part                      16,00 €

 3.- Compulses de documents amb l’original, per cada 2 documents o fracció           1,00 €

4.- Per a llicències o autoritzacions administratives que requereixin informes   tècnics previstos de compliment de requisits legalment establerts, per cada informe tècnic requerit s’abonarà la quantitat de                                             160,00 €

 5.- Per repartir publicitat dinàmica, per cada llicència                                            207,00 €

6.- Per expedició de carnets per repartir publicitat dinàmica, per carnet                    31,00 €

Epígraf tercer.- Documents relatius als serveis d’urbanisme:

 1.- Certificats d’antiguitat d’edificacions                                                        75,00 €

2.- Expedició de cèdules urbanístiques i d’habitabilitat                                     75,00 €

 3.- Informes sobre qualificacions urbanístiques i ús del sòl                              22,00 €

4.- Certificat de prescripcions d’obligacions formals en matèria urbanística

 i d’edificació, sobre l’import de les obres executades, s’abonarà el                    2,60 %

Als efectes de l’apartat 4 del present epígraf, els serveis municipals d’urbanisme determinaran el valor de l’edificació, en base als preus establerts pel Col·legi Oficial d’Arquitectes en el moment de la sol·licitud.

5.- Informe sobre l’historial urbanístic d’un immoble, per informe                   23,00 €

7.- 1.- Per l’expedició de certificats de final d’obra, la tarifa es determinarà en funció del pressupost de l’obra o infraestructura objecte de l’informe, atenint a la següent escala:

 a) Pressupost igual o inferior a 60.000,00 euros                 65,00 €

b) Per cada 6.000,00 euros addicionals, o fracció                13,00 €

 2.- Serà imprescindible acreditar davant l’Ajuntament haver presentat la declaració cadastral de nova construcció (Model 902N) per a la tramitació del procediment de concessió del certificat de final d’obra, previ al de concessió de llicència, per l’Administració competent,  que autoritzi la primera ocupació dels immobles.

 8.- Certificats o informes cadastrals                                                               15,70 €

Epígraf quart.- Altres documents administratius

Per qualsevol altre document no inclòs a les tarifes anteriors                              6,20 €

Article 8è.- Bonificacions de la quota

 No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades a la tarifa d’aquesta taxa.

 Article 9è.- Meritació

1.- Es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes a tribut.

2.- En els casos a què es refereix el núm.2 de l’article 2n. de la present ordenança fiscal, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que proveeixin l’actuació municipal d’ofici, o quan aquesta s’iniciï sense la sol·licitud de l’interessat però al beneficiï.

Article 10è.- Declaració d’ingrés

1.- La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació, pel procediment de segell municipal imprès a l’escrit de sol·licitud de la tramitació del document o expedient, o en aquests mateixos si aquell escrit no existís, o la sol·licitud no fos expressa.

2.- Els escrits rebuts pels conductes a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense que es repari la deficiència; per a tal fi es requerirà l’interessat perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l’advertiment que, si transcorregut l’esmentat termini sense fer l’abonament, s’arxivaran els escrits esmentats sense més tramitació.

3.- Les certificacions o documents que expedeixi l’Ajuntament a sol·licitud de jutjats o Tribunals per a tota classe de plets, no es lliuraran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 11è.- infraccions i sancions

 En matèria d’infraccions i sancions, s’atendrà al que estableixen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

 DISPOSICIO FINAL.-

La present ordenança fiscal entrarà en vigor a partir del dia següent al de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’aplicarà a partir de l’1 de gener de 2014, i romandrà en vigor  fins a la seva modificació o derogació.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PRESTACIO DE SERVEIS I REALITZACIO D’ACTIVITATS AL CEMENTERI MUNICIPAL

 Article 1r. Fonament i naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133,2 i 142 de la Consti­tució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 39/1988, del 28 de desembre, reguladora de les Finances Locals, aquest Ajuntament seguirà aplicant la "Taxa de Cementiri Municipal", que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l'arti­cle 58 de la mencionada Llei 39/1988.

Article 2.- Fet imposable

 Constitueix el fet imposable de la present taxa la prestació dels serveis i activitats de Cementeri Municipal següents:

a) Concessions de sepultures a perpetuïtat.

b) Concessions de sepultures temporals

c) Traspassos de titularitat

d) Expedició de títols de concessions

e) Inhumacions.

f) Exhumacions i trasllats de restes.

g) Cambra de conservació de cadàvers.

h) Conservació i manteniment de les instal·lacions

 Els serveis seran prestats de conformitat a les disposicions sanitàries sobre la matèria o de caràcter general, a la Llei de Règim Local i Reglaments d’apli­cació, i a les Ordenances de Policia i Bon Govern, així com als acords que dicti la Corporació Municipal.

Article 3r.- Subjecte passiu.

Son subjectes passius contribuents els sol·licitants de la concessió, de l’autorització o de la prestació del servei, i, en el seu cas, els titulars de l’autorització concedida.

Article 4t.- Responsables.

1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a que fan referència els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2.- Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- Exempcions subjectives.

Estaran exempts els serveis prestats amb motiu de:

a) Els enterraments dels asilats procedents de la Beneficència, sempre que la conducció es verifiqui per compte d’aquell establiment i sense cap pompa fúnebre que sigui pagada per la família del mort.

b) Els enterraments de cadàvers de pobres de solemnitat.

c) Les inhumacions que ordeni l’Autoritat Judicial i que s’efectuï a la fossa comuna

Article 6è.- Quotes tributàries.

La quota tributària es determina per aplicació del següent quadre de tarifes:

 QUADRE DE TARIFES DEL CEMENTERI

Epígraf A) CONCESSIONS DE SEPULTURES A PERPETUÏTAT:

1. Cessió en usdefruit a perpetuïtat, per nínxol individual                             1.650,00 Euros

2. Cessió en usdefruit a perpetuïtat, per unitat d’enterrament en panteons    2.030,00 Euros

3. Cessió en usdefruit a perpetuïtat, per unitat d’enterrament en capelles      2.900,00 Euros

4. Cessió en usdefruit a perpetuïtat, per cada columbari                                 400,00 Euros

 Epígraf B) CONCESSIONS DE SEPULTURES TEMPORALS:

1.- Per cada nínxol individual                                                                        165,00 Euros

 2.- Per cada columbari                                                                                 103,00 Euros

 El termini de l'esmentada concessió serà de 5 anys, improrrogable, sent l'esmentada tarifa irreductible en qualsevol cas.

Epígraf C) TRASPASSOS DE TITULARITAT DE LA CONCESSIÓ:

1. Traspassos entre familiars del mateix tronc o entre cònjuges: 5% de les quantitats de la tarifa regulada a l’epígraf A) del present article.

2. Traspassos no compresos a l’apartat anterior: 20 % de les quantitats de la tarifa regulada a l’epígraf A) del present article.

 Epígraf D) EXPEDICIO DE TITOLS DE CONCESSIÓ:

Per l’expedició inicial de títols de concessions, duplicats i canvis que s’hi produeixen, s’abonarà la quantitat de 27,00 euros.

Epígraf E) SERVEIS FUNERARIS                                                                          Euros 

1. Per cada enterrament, s’abonarà ‘import de                                                       67,00.-

2. Exhumacions i trasllats de restes                                                                        67,00.-

3. Custòdia i conservació en cambra frigorífica,  per dia o fracció                          19,25.-

4. Utilització serveis del tanatori, per defunció                                                     215,00.-

Quan la conservació o dipòsit de cadàvers i restes es realitzi per disposició de l'Autoritat Judicial, no es meritarà la tarifa de l’apartat 3 del present epígraf.

Epígraf F) CONSERVACIO I MANTENIMENT DE LES SEPULTURES:

                                                                                                                               Euros/any

 1. Per cada nínxol individual                                                                                   12,40.-

 2. Per cada unitat d’enterrament en panteó                                                              15,50.-

3. Per cada unitat d’enterrament en capella                                                              18,70.-

4. Per cada columbari                                                                                                8,00.-

 Article 7è.- Meritació i període d’imposició.

1.- Es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’inicia la prestació del servei subjecte a gravamen, entenent, als efectes, que l’esmentat inici es produeix amb la sol·licitud d’aquells, tret del casos regulats en els epígrafs A) i F) de l'article anterior, en els quals s’aplicarà el que disposen els apartats següents.

 2.- Respecte a l’epígraf A), la taxa es merita i neix l’obligació de contribuir en el moment de l’expedició del corresponent títol de concessió.

3.- Respecte a l’epígraf F), el període d’imposició coincideix amb l’any natural, tret del cas de noves concessions, en el qual el període d’imposició començarà el primer dia de l’any natural següent al de l’expedició del títol de concessió. En l’esmentat epígraf, la taxa es merita el primer dia del període d’imposició.

4.- L’import de la taxa corresponent a l’epígraf F), en el supòsit de traspassos de titularitat, serà irreductible, havent-ne abonar la totalitat de l’import anual en el moment de l’expedició del nou títol de concessió.

Article 8è.- Dipòsit previ.

1.- Respecte a les tarifes regulades a l’epígraf A) de l'article 4t. de la present ordenança fiscal, en el termini de 15 dies, des de la notificació de l’adjudicació de la concessió administrativa, els sol·licitants vendran obligats a satisfer, en concepte de dipòsit previ, el 50% de les quantitats indicades a l’esmentat epígraf.

 2.- Transcorregut el termini anterior, sense haver realitzat el pagament de l’import que correspongui, determinarà la pèrdua dels drets de la concessió administrativa.

3.- La renuncia posterior a la concessió administrativa, no donarà dret a la devolució del dipòsit previ fins que aquella pugui ser adjudicada a altre sol·licitant.

Article 9è.- Declaració, liquidació i ingrés.

Els subjectes passius sol·licitaran la prestació dels serveis objecte de la present ordenança fiscal.

Cada servei serà objecte de liquidació individual i autònoma, la qual s’ingressarà directament a la Tresoreria Municipal.

Respecte a la taxa regulada a l’epígraf F) de l'article 4t., anualment l'Ajuntament formarà el padró o matrícula, en el qual figuraran tots els titulars de concessions a perpetuïtat de sepultures. L’esmentat padró s’exposarà al públic, per un termini de 15 dies, mitjançant anuncis en el Butlletí Oficial d’aquesta Comunitat Autònoma, a efectes de reclamacions i suggeriments.

Article 10è. Infraccions i sancions tributàries.

1. Les infraccions a aquesta ordenança es regularan i sancionaran, segons els casos, d’acord al que disposen els articles 77 i 89 de la Llei 10/ 1985, de modificació parcial de la Llei General Tributària i disposicions complementàries.

2. El procediment per sancionar les infraccions tributàries que corresponguin, segons l’apartat anterior, serà el que resulti d’aplicar les regles i criteris de graduació previstos al RD 2631/1985, i altres disposicions que el complementen i desenrotllen.

3. La competència per imposar les sancions recaurà en el Sr. Batle‑President, conformement al que disposa l'article 21.k), de la Llei 7/1985.

4. La imposició de sancions no impedirà, en cap cas, la liquidació i cobrament de les quotes meritades no prescrites.

 5. Allò que preveu aquesta ordenança serà conforme amb el que disposa la Llei 7/85, RDL 781/86, Reglaments i altres disposicions legals aplicables.

 

DISPOSICIO FINAL.- Vigència.

La present ordenança entrarà en vigor a partir del dia següent al de la publicació en el Butlletí Oficial d’aquesta Comunitat Autònoma i s’aplicarà a partir del dia 1 de gener de l’any 2.014. Romandrà en vigor fins que no se n’acordi la derogació o modificació.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICENCIES URBANISTIQUES

ARTICLE 1r. Fonament Legal.

 1. En ús de les facultat concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de la Bases de Règim Local, i de conforme amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 39/1988, del 28 de desembre, reguladora de les Finances Locals, aquest Ajuntament percebrà la taxa por llicències urbanístiques, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que preveu l'article 58 de la dita Llei 39/1988.

ARTICLE 2n. Objecte.

L’objecte d’aquesta exacció és la prestació dels serveis tècnics, jurídics i administratius i la realització d’activitats de la competència municipal necessàries per a l’atorgament de la preceptiva llicència a què estan subjectes els actes assenyalats a la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística.

ARTICLE 3r. Obligació de contribuir i subjecte passiu.

1.a) El fet imposable està determinat per l’activitat  municipal que tendeix a verificar, com a supòsit necessari per a l’atorgament de la llicència prèvia, si les sol·licituds i projectes s’adien a les previsions i determinacions de la Llei del Sòl, Normativa Urbanística Municipal i altres disposicions generals i particulars que hi puguin aplicar-ne.

b) L’activitat municipal determina, a més, si les obres es realitzen d’acord amb les normes vigents i el projecte aprovat.

 2. L’obligació de contribuir neix amb l’atorgament de la llicència; això no obstant, en qualsevol cas, conforme amb l'art.26 de la Llei 39/1988, del 28 de desembre, s’exigirà el dipòsit previ de la taxes corresponents i no serà tramitat l’expedient sense aquest requisit.

3. El subjecte passiu. Estan obligats al pagament les persones naturals o jurídiques:

a) Sol·licitants de la respectiva llicència.

 b) Els constructors i contractistes d’obres seran substituts del contribuent, d’acord amb l'art.23.2.b) de la Llei 39/1988.

c) Responen solidàriament amb els subjectes passius els propietaris o/i posseïdors, i també els arrendataris, si escau, dels terrenys i immobles en què es realitzin els actes subjectes a l’exacció.

ARTICLE 4t. Bases de gravamen.

La base imposable d’aquesta taxa la constitueix el cost real i efectiu de la construcció, la instal·lació o obra, entenent per tal, a aquests efectes, el cost d’execució material d’aquella.

No formen part de la base imposable l'impost sobre el valor afegit i altres imposts anàlegs propis de règims especials, les taxes i preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades amb les esmentades construccions, instal·lacions o obres, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material.

En els projectes d’urbanització, parcel·lacions, moviments de terres i qualsevol obra d’adequació de terrenys, la base imposable serà calculada de la forma descrita en els apartats anteriors.

En les pròrrogues de llicències, es prendrà com a base l’import actualitzat del respectiu projecte i/o de les seves modificacions.

ARTICLE 5è. Tarifes.

 Les tarifes a aplicar per cada llicència que s`hagi d’expedir seran les següent:

a) Respecte a les obres de nova planta, modificacions, ampliacions i millores existents, demolicions, obres d’urbanització, moviment de terres col·locació de cartells de propaganda visibles des de la via pública, i en tota classe d’obres, no mencionades expressament que necessitin llicència municipal i que es realitzin dins el terme municipal, s’aplicarà la següent escala:

 

 

Per pressuposts de l’obra comprès entre :

Quota fixa a aplicar

           0,00 €  i     6.000,00 €

58,90 euros

    6.000,01 €  i   18.000,00 €

71,60 euros

  18.000,01 €  i   36.000,00 €

95,80 euros

  36.000,01 €  i   60.000,00 €

143,20 euros

  60.000,01 €  i 120.000,00 €

226,50 euros

120.000,01 €  i 300.000,00 €

357,10 euros

Per cada 6.000,00 euros o fracció posteriors

12,80 euros

b) Pròrrogues de llicència.

Les pròrrogues que es puguin concedir, quan hagi finalitzat el termini d’execució previst a l'article següent, meritaran una taxa, el qual import serà calculat prenent com a base el pressupost íntegre actualitzat, aplicant-li les tarifes de l’apartat a) anterior, deduint, de la quota resultant, l’import de la taxa inicial i, si escau, de les anteriors pròrrogues concedides.

ARTICLE 6è. Terminis d’execució.

 Els terminis màxims per a l’execució de les obres autoritzades per la corresponent llicència seran els següents:

1.- Obres menors, obres de reforma interior, moviments de terra, demolicions : 12 mesos.      

2.- Obres de nova planta i ampliacions de les que ja hi són, fins un màxim de 250 m2: 18 mesos.

3.- Obres no previstes en el dos apartats anteriors: 24 mesos.

 4.- Col·locació de cartells de propaganda visibles des de la via pública: 1 mes.

ARTICLE 7È. Administració i cobrament.

 Les taxes corresponents a la present ordenança es pagaran a la Tresoreria Municipal.

ARTICLE 8È

Els interessats en l’obtenció de les llicències presentaran la pertinent sol·licitud acompanyant la documentació expressada en les vigents NNSS així com a la normativa urbanística d’aplicació.

Així mateix, en les sol·licituds de llicencies d’obres de nova planta, s’haurà d’acreditar el pagament de l’últim rebut liquidat pel concepte d’impost sobre béns immobles que afecti als terrenys en que s’ha de dur a terme l’edificació.

Aquesta acreditació s’haurà d’efectuar mitjançant l’aportació de fotocòpia del rebut abonat, o si no n’hi ha, mitjançant un informe emès per la Secció de Rendes i Exaccions, que justifiqui la no subjecció al tribut esmentat.

 En els casos en què la liquidació o liquidacions esmentades haguessin estat objecte de recurs en el termini hàbil, encara no resolt, i sempre que al costat del citat recurs s’hagi sol·licitat la suspensió de l’acte impugnat acompanyant a tal fi garantia suficient que cobreix el total del deute tributari, l’acreditació exigida podrà substituir-ne per algun dels documents següents:

a) Fotocòpia de l’escrit d’interposició del recurs.

b) Fotocòpia de l’acord de suspensió de l’acte impugnat dictat per l’organisme competent.

c) Certificació o diligència en què es faci constar que encara no ha estat dictada resolució sobre el recurs presentat, expedida per l’organisme competent.

 ARTICLE 9è

Si després de formulada la sol·licitud de llicència i abans del seu atorgament, es modifiqués o ampliés el projecte, s’haurà de posar en coneixement de l’administració Municipal, acompanyant la documentació pertinent i quedant obligat el sol·licitant a l’ampliació del dipòsit provisional de les taxes en la quantitat corresponent, de conformitat amb el núm.2 de l'article 3r d’aquesta ordenança.

Si com a conseqüència d’aquesta modificació s’hagués reduït la base de gravamen, una vegada que s’hagués atorgat la llicència i practicada la liquidació, serà tornat a l’interessat el saldo que al seu favor resultés.

ARTICLE 10è.

1. Les llicències caducaran:

 a) Per no haver començat les obres en el termini d’un any, comptat des que fou comunicada la llicència.

b) Per haver infringit les condicions amb que fou concedida.

 2. Les llicències per a la col·locació de suports i tanques publicitàries tindrà caràcter temporal de durada anual, comptada a partir de la data d’expedició de la llicència. Quan hagi finalitzat aquest termini, la llicència caducarà, i s’haurà de renovar, si escau, prèvia sol·licitud, meritant-ne, en cas de renovar-se, el 50% de la taxa.

 ARTICLE 11è.

 La renuncia o caducitat de les llicències no dóna dret al seu titular a obtenir cap devolució de les taxes ingressades.

 ARTICLE 12è.

 Les pròrrogues de llicència no podran ser concedides en cap cas per un temps superior a la meitat del termini màxim que assenyala per a cada tipus d’obra l’art. 6è de la present ordenança. Sense perjudici de la expressat a la Llei de Disciplina Urbanística de la Comunitat Autònoma.

Els peticionaris hauran de fer constar a l’escrit de sol·licitud el termini de pròrroga que vulguin obtenir.

 ARTICLE 13è.

 Mentre no sigui adoptat acord municipal referent a la petició de llicència d’obres, i es renunciés a la tramitació, es liquidarà el 20% de les taxes corresponents. No obstant, si la renuncia fou posterior a la emissió de qualsevol dels informes tècnics o jurídics preceptius, quedarà meritada íntegrament la corresponent taxa, sense dret a cap tipus de devolució per part de l’Ajuntament.

ARTICLE 14è

1. Les liquidacions inicials tindran caràcter provisional fins que, un cop acabades les obres, l’administració municipal comprovi allò que s’ha realitzat i el seu import; això sense perjudici de la legalització, si escau de l’obra definitiva efectuada i de la imposició, si pertoca, de les sancions que procedeixen.

2. A la vista del resultat de la comprovació, s’aplicarà la liquidació definitiva, en base al pressupost de les obres realment executades, en la forma determinada a l'article 6è de la present ordenança fiscal.

3. Les quotes no liquidades i no satisfetes dins el període voluntari i la seva pròrroga, es faran efectives per la via de constrenyiment d’acord amb el vigent Reglament de Recaptació.

4. Les liquidacions es notificaran als subjectes passius amb expressió dels requisits previstos a l’article102 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària:

 a) Dels elements essencials de les liquidacions.

 b) Dels mitjans d’impugnació que puguin ser exercits, amb indicació de terminis i organismes que hauran de ser interposats.

 c) Del lloc, termini i forma en que s’ha de satisfer el deute tributari.

ARTICLE 15è.

Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no s’hagin pogut fer efectives pel procediment de constrenyiment, per a la declaració de les quals es formalitzarà l’expedient oportú, d’acord amb el que preveu el vigent Reglament General de Recaptació.

DISPOSICIO FINAL

La present ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de l’any 2014. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

  Sa Pobla, 23 de desembre de 2013

 

 El Batle – President

 Gabriel Serra Barceló