Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 23937
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 16 de desembre de 2013 per la qual es convoca el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de diverses qualificacions professionals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional, té com a finalitat la creació d’un sistema nacional de qualificacions i formació professional, que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D’acord amb l’article 3.5 de la norma esmentada, un dels fins d’aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional de les persones sigui quina sigui la forma en què s’hagi aconseguit. L’article 4.1 b estableix que un dels seus instruments és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.

En l’article 8.2, la Llei orgànica esmentada estableix que l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació tenen com a referent el Catàleg nacional de qualificacions professionals.

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, d’acord amb el que preveu l’article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.

D’acord amb l’article 21.1 b del Reial decret esmentat, a cada comunitat autònoma, les administracions educatives i laborals competents han d’establir conjuntament l’estructura organitzativa responsable d’aquest procediment.

El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l’article 2.1 que la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d’aprovar les convocatòries públiques del procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l’estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas d’aprovar-se de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l’òrgan administratiu no convocant.

El Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, modificada per la Llei 8/2004, de 23 de desembre, de mesures tributàries, administratives i de funció pública (BOIB núm. 186, de 30 de desembre), té com a funció, entre d’altres, el desenvolupament de la formació professional per a l’ocupació.

El Decret llei 4/2011, de 5 d’agost, de modificació de la Llei 7/2000, disposa que el Servei d’Ocupació de les Illes Balears queda adscrit a la conselleria competent en matèria d’educació, raó per la qual la presidenta d’aquest òrgan és la consellera d’Educació, Cultura i Universitats.

El Decret 55/2011 esmentat designa, en l’article 3.1 de la secció 1, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears com l’òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d’aquest procediment, i determina, en l’article 3.2 de la mateixa secció, que l’Institut de Qualificacions Professionals ha de proposar a la conselleria competent en matèria d’educació i al SOIB la planificació i el contingut de les convocatòries de procediments i fer les tasques de gestió determinades en l’article 22 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

El reconeixement de les competències professionals avaluades mitjançant el procediment que regula el Reial decret 1224/2009, quan les persones interessades no completin les qualificacions recollides en el títol de formació professional o en el certificat de professionalitat corresponent, s’ha de fer mitjançant una acreditació parcial acumulable, amb la finalitat que puguin completar la formació que permeti obtenir el títol i/o el certificat indicats, i facilitar a les persones l’aprenentatge al llarg de la vida i la millora de la seva qualificació professional.

Per tot això, dict la següent

 

 

RESOLUCIÓ

Primer

Aquesta Resolució té per objecte convocar els procediments d’avaluació i d’acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de les qualificacions professionals que figuren a continuació:

  • AGA399_1 Activitats auxiliars en conservació i millora de muntanyes (Reial decret 1179/2008, d’11 de juliol, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de disset qualificacions professionals de nivell 1 corresponents a determinades famílies professionals).
  • AGA345_2 Repoblacions forestals i tractaments silvícoles (Reial decret 180/2008, d’1 de febrer, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de vuit qualificacions professionals de la família professional agrària).
  • IMA368_2 Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques (Reial decret 182/2008, de 8 de febrer, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de dotze qualificacions professionals de la família professional d’instal·lació i manteniment).
  • IMA369_2 Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció (Reial decret 182/2008, de 8 de febrer, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de dotze qualificacions professionals de la família professional d’instal·lació i manteniment).
  • ELE255_1 Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis (Reial decret 1115/2007, de 24 d’agost, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de sis qualificacions professionals corresponents a la família professional d’electricitat i electrònica).
  • ELE043_2 Muntatge i manteniment d’infraestructures de telecomunicacions en edificis (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer, pel qual s’estableixen qualificacions professionals que s’inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional).
  • SSC320_2 Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials (Reial decret 1368/2007, de 19 d’octubre, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de sis qualificacions professionals de la família professional de serveis socioculturals i a la comunitat).
  • SSC322_3 Educació infantil (Reial decret 1368/2007, de 19 d’octubre, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de sis qualificacions professionals de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat).
  • HOT222_1 Operacions bàsiques de pisos en allotjaments (Reial decret 1228/2006, de 27 d’octubre, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de determinades qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional).
  • ADG308_2 Activitats de gestió administrativa (Reial decret 107/2008, d’1 de febrer, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de set qualificacions professionals de la família professional administració i gestió).
  • SEA028_2 Serveis per al control de plagues (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer, pel qual s’estableixen determinades qualificacions professionals que s’inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional).
  • SEA251_3 Gestió de serveis per al control d’organismes nocius (Reial decret 814/2007, de 22 de juny, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant l’establiment de dues qualificacions professionals corresponents a la família professional de seguretat i medi ambient).
  • SAN025_2 Transport sanitari (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer, pel qual s’estableixen determinades qualificacions professionals que s’inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional, i Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre, pel qual s’estableixen noves qualificacions professionals que s’inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional, i s’actualitzen determinades qualificacions professionals de les establertes pel Reial decret 295/2004, de 20 de febrer).
  • SAN122_2 Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes (Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre, pel qual s’estableixen noves qualificacions professionals que s’inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional, i s’actualitzen determinades qualificacions professionals de les establertes pel Reial Decret 295/2004, de 20 de febrer).
  • TMV047_2 Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer, pel qual s’estableixen determinades qualificacions professionals que estan incloses al Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional).
  • TMV048_2 Manteniment del motor i els sistemes auxiliars (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer, pel que s’estableixen determinades qualificacions professionals que estan incloses en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional).
  • IMP119_2 Perruqueria (Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre, pel qual s’estableixen noves qualificacions professionals que s’inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els corresponents mòduls formatius que s’incorporen al Catàleg modular de formació professional, i s’actualitzen determinades qualificacions professionals de les establertes pel Reial decret 295/2004, de 20 de febrer).

Aquesta convocatòria es fa conjuntament entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears. Aquests procediments s’ajusten al que regula el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, i al Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o per vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon

Les bases que han de regir la convocatòria figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució. Els annexos 2-18 contenen la relació de les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria, la durada de la formació associada a cadascuna i el títol i/o el certificat de professionalitat en què aquestes unitats de competència estan incloses. Els annexos 19, 20 i 21 inclouen el model d’inscripció al procediment, el model d’inscripció a la fase d’assessorament i el model d’inscripció a la fase d’avaluació de les unitats de competència corresponents. L’annex 22 inclou el model de declaració jurada que s’ha de presentar.

Tercer

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quart

Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver estat publicada, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 16 de desembre de 2013

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats

Joana Maria Camps Bosch


 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria

  1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals, adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de les qualificacions professionals que es detallen en els annexos 2-18 d’aquesta convocatòria.
  2. En els annexos esmentats hi figura la identificació de les unitats de competència esmentades, la durada de la formació associada a cada unitat de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i el títol de formació professional i/o el certificat de professionalitat en què s’inclouen.

2. Destinataris

Els destinataris d’aquesta convocatòria són les persones que tenen experiència professional i/o aprenentatges no formals relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions objecte d’aquesta convocatòria i que compleixin els requisits per participar en aquest procediment.

3. Requisits de participació

  1. Les persones que desitgin participar en el procediment han de complir els requisits següents:
    1. Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
    2. Tenir com a mínim, en el moment de fer la inscripció, 18 anys complerts per a les qualificacions de nivell 1, i 20 anys per a les de nivell 2 i nivell 3.
    3. Tenir experiència laboral i/o formació relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar, d’acord amb el que figura a continuació:
      • En cas d’experiència laboral per a les qualificacions de nivell 1, s’han de justificar, almenys, 2 anys, amb un mínim de 1.200 hores treballades en total, els darrers 10 anys transcorreguts abans de dur-se a terme la convocatòria.
      • En cas d’experiència laboral per a les qualificacions de nivell 2 i nivell 3, s’han de justificar, almenys, 3 anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en total, els darrers 10 anys transcorreguts abans de dur-se a terme la convocatòria.
      • En cas de formació per a les qualificacions de nivell 1, s’han de justificar, almenys, 200 hores de formació relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar. La formació indicada s’ha d’haver fet els darrers 10 anys transcorreguts abans de dur-se a terme la convocatòria.
      • En cas de formació per a les qualificacions de nivell 2 i nivell 3 s’han de justificar, almenys, 300 hores de formació relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar. La formació indicada s’ha d’haver fet els darrers 10 anys transcorreguts abans de dur-se a terme la convocatòria.
    • Com a referència per al còmput dels darrers 10 anys transcorreguts abans de dur-se a terme la convocatòria es tindrà en compte que coincideixi amb el primer dia del termini d’inscripció al procediment.
  2. Les persones més grans de 25 anys que reuneixin els requisits d’experiència o de formació indicats en l’apartat c del punt anterior i que no puguin justificar-los mitjançant els documents que s’indiquen en la base 10 d’aquest annex, poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l’experiència laboral o la formació no formal d’acord amb el que preveu l’article 11.2 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. Per a aquests casos la comissió d’avaluació encarregada del procés d’admissió ha de determinar si se’n permet la inscripció definitiva.
  3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que compleixin una de les condicions següents:
    • Tenir un títol de formació professional o un certificat de professionalitat que contengui les unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria.
    • Estar matriculat, en el moment de la inscripció, en una oferta formativa del sistema educatiu o una acció formativa per a l’ocupació que contengui unitats de competència per a les quals se sol·licita l’avaluació i l’acreditació.
    • Estar participant en un procediment d’acreditació de competències professionals en el qual les unitats de competències siguin les mateixes que les d’aquesta convocatòria.

4. Nombre de places convocades

  1. El nombre de persones que poden participar en aquesta convocatòria és el que es correspon amb la distribució de places que figura a continuació:
    1. 25 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional AGA399_1 Activitats auxiliars en conservació i millora de muntanyes.
    2. 25 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional AGA345_2 Repoblacions forestals i tractaments silvícoles.
    3. 25 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional IMA368_2 Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques.
    4. 25 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional IMA369_2 Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció.
    5. 225 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional SSC320_2 Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials.
    6. 50 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional ADG308_2 Activitats de gestió administrativa.
    7. 40 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional IMP119_2 Perruqueria.
    8. 30 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional ELE255_1 Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis.
    9. 40 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional ELE043_2 Muntatge i manteniment d’infraestructures de telecomunicacions en edificis.
    10. 25 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional SEA028_2 Serveis per al control de plagues.
    11. 25 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional SEA251_3 Gestió de serveis per al control d’organismes nocius.
    12. 65 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional SSC322_3 Educació infantil.
    13. 60 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional HOT222_1 Operacions bàsiques de pisos en allotjaments.
    14. 50 places per acreditar unitats de competència corresponents a les qualificacions professionals TMV047_2 Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils i TMV048_2 Manteniment del motor i els sistemes auxiliars.
    15. 50 places per acreditar unitats de competència corresponents a les qualificacions professionals SAN025_2 Transport sanitari i SAN122_2 Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes.
  2. La directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admetin, excepcionalment, un nombre de persones superior a les places convocades per esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que així ho justifiquin. Així mateix, el nombre de places convocades inicialment es pot ampliar sempre que s’assignin fons addicionals a la partida pressupostària a la qual s’ha d’imputar la despesa corresponent a aquesta convocatòria.
  3. Igualment, si el nombre de places convocades en aquest procediment no es cobreixen, aquestes es poden redistribuir a un altre procediment d’acreditació de competències professionals d’altres qualificacions professionals convocades.
  4. Les modificacions anteriors s’han de publicar a les seus del procediment i al web http://experienciaprofessional-ib.caib.es. Llevat que s’estableixi d’una altra manera, les modificacions esmentades no impliquen que el termini per presentar sol·licituds s’ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades.

5. Informació i orientació sobre el procediment

  1. Les persones interessades a participar en aquest procediment d’avaluació i d’acreditació de competències professionals disposen d’informació sobre tots els aspectes relatius a aquesta convocatòria, des de la data de publicació d’aquesta Resolució, a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
  2. Segons les possibilitats de l’IQPIB es faran sessions informatives adreçades als possibles candidats sobre el procediment. Aquesta informació serà publicada amb antelació a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
  3. Totes les llistes i les informacions relacionades amb el procediment s’han de publicar a les seus dels procediments i al web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.

6. Fases del procediment

  1. Segons el que disposa el Reial decret 1224/2009, les fases del procediment per a les persones que resultin admeses són:
    1. Assessorament.
    2. Avaluació de la competència professional.
    3. Acreditació i registre de la competència professional.
  2. Aquestes tres fases del procediment s’han de dur a terme durant l’any 2014. La durada pot ser variable en atenció a les circumstàncies del procediment de cada qualificació.

7. Seus per al desenvolupament de les fases del procediment

  1. Les diferents fases del procediment —admissió, assessorament i avaluació— es duran a terme a les seus de referència següents:
    1. Per a les qualificacions professionals AGA399_1 Activitats auxiliars en conservació i millora de muntanyes i AGA345_2 Repoblacions forestals i tractaments silvícoles:
      • Seu principal:
        • IES Josep Sureda i Blanes (c. de Joan Coll, 2, 07008 Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Xarc (c. de Marià Villangómez, 2, 07840 Santa Eulària del Riu)
        • IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)
    2. Per a les qualificacions professionals IMA368_2 Muntatge i manteniment de instal·lacions calorífiques i IMA369_2 Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció:
      • Seu principal:
        • IES Politècnic (c. de Menorca, 1, 07011 Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)
        • IES Josep Maria Quadrado (c. de Mallorca, 65, 07760 Ciutadella)
    3. Per a les qualificacions professionals SAN025_2 Transport sanitari i SAN122_2 Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes:
      • Seu principal:
        • IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6, 07007 Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Algarb (Can Raspalls, cra. de l’Aeroport, km 3, 07817 Sant Jordi, Sant Josep)
        • IES Josep Miquel Guàrdia (av. de la Mare de Déu del Toro, 92, 07730 Alaior)
    4. Per a les qualificacions professionals SEA028_2 Serveis per al control de plagues i SEA251_3 Gestió de serveis per al control d’organismes nocius:
      • Seu principal:
        • CIFP Joan Taix (c. de Sagasta, s/n, 07420 Sa Pobla)
      • Seus auxiliars:
        • IES Xarc (c. de Marià Villangómez, 2, 07840 Santa Eulària del Riu)
        • IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)
    5. Per a la qualificació professional ADG308_2 Activitats de gestió administrativa:
      • Seu principal:
        • IES Ses Estacions (c. del Marquès de la Fontsanta,12, 07005 Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Sa Blanca Dona (cra. de Sant Antoni, km 1,2, 07800 Eivissa)
        • IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella)
    6. Per a les qualificacions professionals TMV047_2 Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils i TMV048_2 Manteniment del motor i els sistemes auxiliars:
      • Seu principal:
        • IES Son Pacs (cra. de Sóller, 13, 07010 Son Sardina, Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)
        • IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella)
    7. Per a les qualificacions professionals SSC320_2 Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials i SSC322_3 Educació Infantil:
      • Seu principal:
        • CIFP Son Llebre (c. d’Inés Ribera, 8, 07141 Pla de na Tesa, Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Algarb (Can Raspalls, cra. de l’Aeroport, km 3, 07817 Sant Jordi)
        • IES Josep Miquel Guàrdia (av. de la Mare de Déu del Toro, 92, 07730 Alaior)
    8. Per a la qualificació professional HOT222_1 Operacions bàsiques de pisos en allotjaments:
      • Seu principal:
        • IES Calvià (av. de Son Pillo,1, 07180 Calvià)
      • Seus auxiliars:
        • IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)
        • IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella)
    9. Per a les qualificacions professionals ELE043_2 Muntatge i manteniment d’infraestructures de telecomunicacions en edificis i ELE255_1 Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis:
      • Seu principal:
        • IES Arxiduc Lluís Salvador (c. de Gilabert de Centelles, 12, 07005 Palma)
      • Seus auxiliars:
        • IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)
        • IES Josep Maria Quadrado (c. de Mallorca, 65, 07760 Ciutadella)
    10. Per a la qualificació professional IMP119_2 Perruqueria:
      • Seu principal:
        •  IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6, 07007 Palma)
      • Seus auxiliars:
        •  IES Algarb (Can Raspalls, cra. de l’Aeroport, km 3, 07817 Sant Jordi)
        •  IES Josep Miquel Guàrdia (av. de la Mare de Déu del Toro, 92, 07730 Alaior)
  2. La persona candidata ha de presentar a les seus corresponents les inscripcions a les diferents fases, a més de la documentació i, si s’escau, les reclamacions relacionades amb el procediment.
    • En el cas que no es presenti directament a les seus esmentades, s’ha d’enviar una còpia de la inscripció o, si s’escau, de la reclamació, un cop formalitzat el registre d’entrada, al fax número 971 22 80 83 o per correu electrònic a l’adreça iqpib@dgoifp.caib.es abans que acabi el termini establert en la base 9 d’aquest annex.
  3. Totes les notificacions relacionades amb el procediment i la publicació de llistes s’han de fer a les seus indicades en l’apartat 7.1 i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
  4. Si és el cas, les comissions d’avaluació han d’informar les persones que hi participen dels canvis d’ubicació que es puguin produir per atendre millor les tasques del desenvolupament de totes les fases del procediment. Aquesta informació s’ha de publicar als llocs especificats en les bases 7.1 i 7.3.

8. Inscripció al procediment

  1. Les persones que, després d’haver-se informat, vulguin participar en aquesta convocatòria han de formalitzar la sol·licitud d’inscripció amb la documentació establerta en la base 10. El model oficial d’inscripció, que s’ha de presentar per duplicat, es pot trobar en l’annex 19 d’aquesta Resolució i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
  2. En la sol·licitud s’hi ha de fer constar que la persona candidata compleix els requisits per participar en la convocatòria. La manca de requisits i/o la falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquesta convocatòria i la no devolució de les taxes abonades.
  3. Tots els documents que no estiguin redactats en llengua catalana o castellana s’han d’acompanyar necessàriament de la corresponent traducció oficial.
  4. La sol·licitud emplenada i signada i la documentació requerida s’han d’adreçar a la comissió d’avaluació corresponent i s’han de presentar a les seus corresponents indicades en la base 7.1, tenint en compte els requisits establerts en la base 7.2.
  5. L’abonament de la taxa d’admissió al procediment s’ha de fer d’acord amb la base 22.
  6. Totes les inscripcions que es presentin fora de termini o amb deficiències que no s’hagin esmenat en el període corresponent quedaran excloses del procediment i no tindran dret a la devolució de les taxes pagades.

9. Termini s per presentar la sol·licitud d’inscripció

El termini per presentar les sol·licituds d’inscripció al procediment és del 17 al 31 de març de 2014, ambdós inclosos.

10. Documentació que s’ha de presentar per a la inscripció

La documentació que s’ha de presentar juntament amb la sol·licitud (annex 19) és la següent:

  1. Fotocòpia del NIF o NIE.
  2. Justificant del pagament de les taxes corresponents o de l’exempció total o parcial del pagament, d’acord amb la base 22.
  3. Llista d’activitats professionals relacionades amb les competències professionals que es volen acreditar, dutes a terme els darrers 10 anys, per ordre cronològic.
  4. Llista de la formació no formal relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar, rebuda els darrers 10 anys, per ordre cronològic.
  5. Documentació justificativa de l’experiència laboral dels darrers 10 anys en les competències professionals que es volen acreditar:
    1. Per a treballadors assalariats:
      • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què consti l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació (vida laboral).
      • Fotocòpia dels contractes de treball o del certificat de l’empresa o empreses on s’hagi adquirit l’experiència laboral, en què consti específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha fet l’activitat.
    2. Per a treballadors autònoms o per compte propi:
      • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social dels períodes d’alta en la Seguretat Social en el règim corresponent.
      • Declaració jurada amb la descripció de l’activitat exercida i interval de temps en què s’ha dut a terme.
    3. Per a treballadors voluntaris o becaris:
      • Fotocòpia del certificat de l’organització on s’hagi prestat l’assistència en què constin, específicament, les activitats i les funcions exercides, l’any en què s’han fet i el nombre total d’hores dedicades.
  6. Fotocòpia de la documentació justificativa de la formació no formal dels darrers 10 anys, que ha de reunir els requisits següents:
    • La formació rebuda ha d’estar relacionada amb les unitats de competència que es pretenen acreditar.
    • En la documentació acreditativa hi han de constar els continguts, la durada en hores, el període en què es va dur a terme i l’expressió formal que confirmi que ha estat superada, avaluada positivament o cursada amb aprofitament.
    • Si la durada de la formació està expressada en crèdits, se n’ha d’especificar l’equivalència en hores.
    • No s’han de valorar els cursos de durada inferior a 10 hores i l’assistència a jornades, simposis, esdeveniments o similars.
  7. Declaració jurada (annex 22) de no trobar-se en cap de les situacions que preveu la base 3.3 d’aquest annex 1.
  8. Declaració jurada o prova admesa en dret per justificar, si s’escau, els requisits d’experiència laboral o formativa segons el que estableix la base 3.2 d’aquest annex, relativa a la inscripció provisional.

11. Llocs per formalitzar les inscripcions

Les sol·licituds d’inscripció i la documentació necessària s’han d’adreçar a la comissió corresponent i s’han de presentar a un dels llocs següents:

  1. La secretaria de la seu corresponent, de les indicades en la base 7.1.
  2. A qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
  3. En una oficina de Correus. En aquest cas, s’ha de fer en un sobre obert, perquè la sol·licitud es pugui datar i segellar, i s’hi faci figurar el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, abans de trametre-la, per correu certificat, adreçada a la comissió d’avaluació de la seu corresponent.

En cas de presentar les sol·licituds en els llocs indicats en els punts b i c, és preceptiu enviar una còpia dels fulls d’inscripció, un cop formalitzat el registre d’entrada, al fax número 971 22 80 83 o per correu electrònic a l’adreça iqpib@dgoifp.caib.es abans de la finalització del termini d’inscripció.

12. Criteris per determinar l’admissió al procediment

  1. En el cas que el nombre de sol·licituds que compleixen els requisits sigui superior al nombre de places establert en la convocatòria, s’ha d’aplicar el barem següent:
    1. Estar desenvolupant les funcions pròpies de les unitats de competència objecte d’acreditació en el període de desenvolupament del procediment d’acreditació: 5 punts.
    2. Per cada any d’experiència laboral (com a treballador per compte d’altri o com a treballador de caràcter autònom) relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar: 6 punts. Les fraccions inferiors a l’any es compten de forma proporcional, a raó de 0,5 punts per mes i 0,0166 punts per dia. Si l’experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s’ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta.
    3. Per cada 10 hores de feina relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar com a becari o voluntari: 0,033 punts.
    4. Per cada 10 hores de formació rebuda relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar: 0,1 punts.
  2. Han de resultar admeses les persones amb més puntuació d’acord amb els criteris de l’apartat anterior fins que es cobreixin totes les places que s’ofereixen en aquesta convocatòria. En cas d’empat, ha de prevaler l’aspirant amb més puntuació en l’apartat b. En el cas que es continuï produint un empat entre candidats, per resoldre’l, s’ha d’aplicar el criteri d’admetre la persona de més edat. Per això, s’ha de tenir en compte el dia, el mes i l’any de naixement.

13. Publicació de les llistes de persones admeses i no admeses al procediment

  1. Les comissions d’avaluació són les encarregades de l’admissió i la inscripció al procediment.
  2. El president de cada comissió d’avaluació ha de publicar, a la seu corresponent i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es, la relació provisional de candidats baremats, a més de la relació provisional de persones no baremades. Aquesta llista no implica que les persones estiguin admeses al procediment.
  3. Les llistes provisionals de persones baremades i no baremades s’han de publicar en els 8 dies hàbils posteriors a l’acabament del termini d’inscripció.
  4. Els candidats disposen de 3 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de les llistes esmentades per fer les reclamacions oportunes. Les reclamacions han d’anar adreçades a la comissió d’avaluació corresponent, i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la baremació o l’omissió en les llistes.
  5. Una vegada resoltes les reclamacions presentades, en el termini de 5 dies hàbils des de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació d’esmenes el president de cada comissió d’avaluació ha de publicar:
    1. La relació definitiva de candidats admesos al procediment.
    2. La relació de persones en reserva amb la baremació corresponent.
    3. La relació de persones no admeses amb indicació de la causa de la no admissió.
    • Tota aquesta informació s’ha de publicar a les seus del procediment i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
  6. Els candidats admesos estaran en disposició de passar a les fases d’assessorament i d’avaluació. Els sol·licitants de la llista de reserva queden per cobrir, segons l’ordre de puntuació que hagin obtingut, els abandonaments i les renúncies que es produeixin.

14. Inscripció a la fase d’assessorament

  1. Les persones incloses a la relació definitiva d’admesos al procediment han de formalitzar la corresponent inscripció a la fase d’assessorament en el termini de 7 dies hàbils comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta llista.
  2. Les inscripcions, adreçades a la comissió d’avaluació respectiva, s’han de presentar a les seus designades del procediment amb la documentació següent:
    1. Full d’inscripció emplenat i signat per duplicat, indicant la qualificació professional per a la qual sol·licita l’assessorament (annex 20).
    2. Justificant de pagament de les taxes a aquesta fase o la reducció o l’exempció del pagament, d’acord amb la base 22.
    3. Dossier del candidat, que s’ha d’elaborar d’acord amb la base 14.3.
  3. Les persones candidates admeses han de preparar el dossier incorporant-hi tota la documentació relativa a l’historial professional i formatiu relacionat amb les competències que s’han d’avaluar, d’acord amb els criteris establerts en la Guia del candidat, que es troba a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es. Tota la documentació que conforma el dossier ha d’estar degudament compulsada.
  4. Els candidats que no presentin les inscripcions a la fase d’assessorament directament a la seu designada en la base 7.1 han d’enviar una còpia de la inscripció, un cop formalitzat el registre d’entrada, al fax número 971 22 80 83 o per correu electrònic a l’adreça iqpib@dgoifp.caib.es abans de la finalització del període d’inscripció a la fase d’assessorament.
  5. L’abonament de la taxa d’assessorament s’ha de fer d’acord amb la base 22.
  6. Es considera que els candidats que no presentin la inscripció a la fase d’assessorament i la documentació corresponent fixada en la base 14.2 en el termini establert abandonen el procediment.
  7. Si hi ha abandonaments, baixes o no inscripcions en aquesta fase, la comissió d’avaluació ha d’oferir aquestes vacants als candidats de la llista de reserva per ordre de puntuació fins a cobrir el nombre de places convocades.
  8. En el termini de 5 dies hàbils des de la finalització de la inscripció a la fase d’assessorament, la comissió d’avaluació ha de publicar, a les seus corresponents i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es, la relació provisional de persones admeses a aquesta fase. A més, s’ha de publicar la data de la crida única als candidats en reserva perquè puguin formalitzar la seva inscripció a la fase d’assessorament.
  9. Les persones que no figurin en la relació provisional de persones inscrites disposen de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la relació esmentada, per esmenar el defecte que hagi ocasionat l’omissió. Les peticions i la documentació s’han d’adreçar a les respectives comissions i s’han de presentar en la seu corresponent.
  10. Una vegada resoltes les reclamacions presentades, les comissions han de publicar la relació definitiva de persones inscrites a la fase d’assessorament.

15. Desenvolupament de la fase d’assessorament

  1. Aquesta fase s’ha de desenvolupar d’acord amb el que disposa l’article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. Aquesta fase es pot desenvolupar tant de forma presencial com per mitjans informàtics, segons les necessitats.
  3. En el cas que el candidat no comparegui en la data, l’hora i el lloc indicats per a l’assessorament, disposa de 3 dies naturals per presentar un justificant oficial de l’absència a la comissió d’avaluació corresponent. En cas contrari, s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa n’ha de ser exclòs. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en el seu expedient. En aquest cas, i sempre que les circumstàncies ho permetin, la seva plaça serà coberta per un candidat de la llista de reserva.
  4. Per facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que estan treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.
  5. Aquesta fase finalitza la data prevista per lliurar als interessats l’informe no vinculant d’assessorament. Aquesta data s’ha de publicar a les seus del procediment i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.

16. Inscripció a la fase d’avaluació

  1. Una vegada finalitzada la fase d’assessorament, per poder participar en la fase d’avaluació, cada persona admesa al procediment i que hagi rebut l’informe derivat de la fase d’assessorament ha de formalitzar la corresponent inscripció a la fase d’avaluació.
  2. El termini és de 7 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de finalització de la fase d’assessorament.
  3. Per a la inscripció a l’avaluació s’ha de presentar a les seus designades en la base 7.1 la documentació següent:
    1. Full d’inscripció adreçat a la comissió d’avaluació respectiva, emplenada i signada per duplicat, segons el model (annex 21) que ha d’estar disponible a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es. En la sol·licitud s’hi han d’indicar, expressament, les unitats de competència de les quals se sol·licita l’avaluació.
    2. Justificant de pagament de les taxes a aquesta fase o la reducció o l’exempció del pagament, d’acord amb la base 22.
  4. Els candidats que no presentin les inscripcions directament a la seu designada en la base 7.1 han d’enviar una còpia de la inscripció a la fase d’avaluació, un cop formalitzat el registre d’entrada, al fax número 971 22 80 83 o per correu electrònic a l’adreça iqpib@dgoifp.caib.es abans que finalitzi el període d’inscripció a la fase d’assessorament.
  5. Es considera que les persones que no presentin la inscripció a la fase d’avaluació i tota la documentació que es demana en el termini establert desisteixen del procediment.
  6. El president de cada comissió d’avaluació ha de publicar a la seu respectiva la relació de persones admeses a l’avaluació. La publicació s’ha de fer en els 3 dies hàbils posteriors a l’acabament del termini d’inscripció a aquesta fase. Aquesta relació també s’ha de publicar a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
  7. Les persones que no figurin en la relació de persones inscrites disposen de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista esmentada, per esmenar el defecte que hagi ocasionat l’omissió. Les peticions i la documentació s’han d’adreçar a les respectives comissions i s’han de presentar a la seu corresponent. La comissió respectiva les ha de valorar i les ha d’estimar o desestimar de forma motivada.

17. Desenvolupament de la fase d’avaluació

  1. L’avaluació de la competència professional de la persona candidata s’ha de fer per a cadascuna de les unitats de competència a les quals s’hagi inscrit, recollides en aquesta convocatòria. Té per objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l’avaluació establerts en les guies d’evidències.
  2. Aquesta fase s’ha de desenvolupar d’acord amb el que disposa l’article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  3. En el cas que el candidat no comparegui en la data, l’hora i el lloc indicats per a l’avaluació, disposa de 3 dies naturals per presentar el justificant oficial de l’absència a la comissió d’avaluació corresponent. En cas contrari, s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa n’ha de ser exclòs. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en el seu expedient.
  4. Per facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que estan treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.
  5. Els resultats de l’avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s’han d’expressar en els termes de demostrada o no demostrada i s’han de comunicar a la persona candidata.
  6. La data de finalització de la fase d’avaluació ha de coincidir amb el dia establert per comunicar els resultats d’avaluació al candidat. Aquesta data s’ha de publicar a les seus respectives i també a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.

18. Reclamacions contra els resultats de l’avaluació

  1. La persona avaluada, si no està d’acord amb el resultat de l’avaluació, té dret a reclamar davant la comissió d’avaluació en el termini de 5 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data fixada per comunicar els resultats.
  2. En el termini de 10 dies naturals, la comissió d’avaluació ha de comunicar al candidat el resultat de la reclamació.
  3. Contra el resultat de la reclamació es pot presentar un recurs d’alçada davant la directora de l’IQPIB en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat a la persona interessada la resolució de la reclamació per part de la comissió d’avaluació.

19. Pla de formació

Amb independència dels resultats obtinguts, la comissió d’avaluació ha de proporcionar a totes les persones candidates el corresponent pla de formació, en el qual s’ha de fer constar:

  1. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, perquè puguin acreditar en convocatòries posteriors les unitats de competència no demostrades.
  2. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, per completar la formació conduent a l’obtenció d’un certificat de professionalitat o un títol de formació professional que hi estigui relacionat.
  3. Si els candidats compleixen els requisits per obtenir un certificat de professionalitat o un títol de formació professional, s’han d’indicar els tràmits necessaris perquè el puguin obtenir.

El pla de formació s’ha de lliurar al candidat juntament amb l’acreditació oficial de les unitats de competències demostrades.

20. Fase d’acreditació i registre de la competència professional

  1. La directora de l’IQPIB ha d’expedir l’acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona candidata, expressades com a demostrades, d’acord amb el model recollit en l’annex III-A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. L’Institut de Qualificacions Professionals de les Illes Balears ha de registrar d’ofici en el Registre d’Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d’unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre, de caràcter estatal, nominal i per unitats de competència acreditades, que es creï en compliment de l’article 18.2 del Reial decret 1224/2009.

21. Finançament d’aquesta convocatòria

Aquesta convocatòria està finançada amb fons procedents de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, amb càrrec a la partida pressupostària 13401 421G02 64000 00 19207 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per al 2013.

22. Taxes

  1. Les taxes per implementar els processos de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral a les Illes Balears són les que s’estableixen per a cada una de les fases en els articles 103 septvicies - 103 untricies de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, afegits per l’apartat 4 de la disposició final quarta de la Llei 9/2009, de 21 de desembre.
  2. La participació en el procediment implica el pagament de tres quotes. La quantia d’aquestes quotes seran les pròpies de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014 i estaran disponibles a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es abans de l’inici del termini per sol·licitar la inscripció al procés de reconeixement de competències professionals. Les tres quotes són les següents:
    1. Inscripció al procés de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral o per formació no formal.
    2. Inscripció a la fase d’orientació i assessorament.
    3. Inscripció a la fase d’avaluació i d’acreditació (inclou les despeses del tribunal i l’expedició del certificat d’acreditació d’unitats de competència).
  3. Estan exemptes del pagament d’aquestes taxes les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, sempre que ho demanin en el moment de la inscripció i aportin, en el mateix moment, el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.
  4. D’acord amb l’article 12.2 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, els membres de famílies nombroses classificades en la categoria especial estan exempts del pagament de les taxes esmentades i els membres de la resta de famílies nombroses tenen dret a la bonificació del 50 %. En aquest cas, han de justificar aquesta situació amb el document que acredita que són part d’una família nombrosa expedit per l’òrgan competent.
  5. Les persones en situació d’atur en el moment de formalitzar la inscripció estan exemptes del pagament de la taxes esmentades segons la Llei 11/1998, de 14 de desembre. El candidat ha d’aportar en el moment de la inscripció un document del Servei Públic d’Ocupació que justifiqui la seva situació.

23. Nomenament dels assessors, avaluadors i membres de les comissions d’avaluació

La directora de l’IQPIB ha de designar els assessors, els avaluadors i la composició i el nombre de comissions d’avaluació necessàries per dur a terme aquest procediment, d’acord amb el que preveu l’article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig. La designació ha de ser publicada en el BOIB i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es abans de l’inici del termini per sol·licitar la inscripció dels candidats al procediment.

24. Compensacions econòmiques

  1. Les persones designades com a membres de les comissions d’avaluació poden percebre compensacions per cadascun dels conceptes que figuren a continuació i pel nombre màxim d’assistències que figura a cada concepte:
    1. Pel procés d’inscripció:
      • Si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 1: màxim, 5 sessions.
      • Si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 2 o nivell 3: màxim, 6 sessions.
    2. Per la fase d’avaluació:
      • Si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 1: màxim, 5 sessions.
      • Si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 2: màxim, 6 sessions.
      • Si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 3: màxim, 8 sessions.
    • Segons el Decret 55/2011, les persones designades com a assessors, avaluadors i /o membres de les comissions d’avaluació poden percebre les compensacions econòmiques per raó del servei segons el Decret 54/2002, de 12 d’abril, pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, i el que estableix l’article 14 de la Llei 9/2011, de 23 de desembre, de pressuposts generals (BOIB núm. 195, extr., de 30 de desembre).
  2. Les persones designades com a assessors per a l’exercici de les seves funcions d’acord amb aquesta convocatòria poden percebre un màxim 25,00 euros per hora, amb el nombre màxim d’hores següents:
    • 3 hores per candidat si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 1.
    • 4 hores per candidat si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 2.
    • 5 hores per candidat si les unitats de competència pertanyen a una qualificació professional de nivell 3.
  3. Les persones designades com a avaluadors per a l’exercici de les seves funcions d’acord amb aquesta convocatòria poden percebre un màxim de 25,00 euros per hora, amb el nombre màxim d’hores següents:
    • 2 hores per unitat de competència i candidat si la unitat pertany a una qualificació professional de nivell 1.
    • 3 hores per unitat de competència i candidat si la unitat pertany a una qualificació professional de nivell 2.
    • 4 hores per unitat de competència i candidat si la unitat pertany a una qualificació professional de nivell 3.

25. Protecció de dades

  1. D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades que les persones participants en alguna part del procediment facilitin en els diferents formularis s’incorporen als fitxers de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears per al tractament estadístic i per poder gestionar el procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals.
  2. Es poden exercir els drets d’accés, rectificació, oposició i cancel·lació de dades adreçant-ne la petició a l’IQPIB.
  3. Les persones que ho facin constar de forma expressa es poden oposar al tractament de les dades, sempre que existeixen motius fonamentats i legítims relatius a una situació personal concreta.

 

ANNEX 2

Qualificació professional d’Activitats auxiliars en conservació i millora de muntanyes (AGA399_1)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC1293_1: Fer activitats auxiliars de repoblació, de correcció hidrològica i de construcció i manteniment d’infraestructures forestals (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC1294_1: Fer activitats auxiliars en tractaments silvícoles (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC1295_1: Fer activitats auxiliars en el control d’agents causants de plagues i malalties a les plantes forestals (durada de la formació associada: 70 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • AGAR0309: Activitats auxiliars en conservació i millora de muntanyes, establert en el Reial decret 682/2011, de 13 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria: no n’hi ha.

 

ANNEX 3

Qualificació professional de Repoblacions forestals i tractaments silvícoles (AGA345_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC1125_2: Fer operacions de repoblació forestal i de correcció hidrologicoforestal (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC1126_2: Fer tractaments silvícoles (durada de la formació associada: 180 hores).
    • UC1121_2: Menar tractors forestals i fer-ne el manteniment (durada de la formació associada: 110 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • AGAR0208: Repoblacions forestals i tractaments silvícoles, establert en el Reial decret 682/2011, de 13 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en aprofitament i conservació del medi natural, establert en el Reial decret 1071/2012, de 13 de juliol.

 

ANNEX 4

Qualificació professional de Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques (IMA368_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC1156_2: Muntar instal·lacions calorífiques (durada de la formació associada: 220 hores).
    • UC1157_2: Mantenir instal·lacions calorífiques (durada de la formació associada: 220 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • IMAR0408: Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques, establert en el Reial decret 715/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en instal·lacions de producció de calor, establert en el Reial decret 1792/2010, de 30 de desembre.

 

ANNEX 5

Qualificació professional de Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció (IMA369_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC1158_2: Muntar instal·lacions de climatització i ventilació-extracció (durada de la formació associada: 220 hores).
    • UC1159_2: Mantenir instal·lacions de climatització i ventilació-extracció (durada de la formació associada: 220 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • IMAR0208: Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció, establert en el Reial decret 1375/2009, de 28 d’agost, modificat pel Reial decret 715/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en instal·lacions frigorífiques i de climatització, establert en el Reial decret 1793/2010, de 30 de desembre.

ANNEX 6

Qualificació professional d’Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis (ELE255_1)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0816_1: Fer operacions de muntatge d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió i domòtiques en edificis (durada de la formació associada: 150 hores).
    • UC0817_1: Fer operacions de muntatge d’instal·lacions de telecomunicacions (durada de la formació associada: 180 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • ELES0208: Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis, establert en el Reial decret 683/2011, de 13 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria: no n’hi ha.

 

ANNEX 7

Qualificació professional de Muntatge i manteniment d’infraestructures de telecomunicacions en edificis (ELE043_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0121_2: Muntar i mantenir instal·lacions d’accés al servei de telefonia disponible al públic i instal·lacions de control d’accés (telefonia interior i videoporteria) (durada de la formació associada: 200 hores).
    • UC0120_2: Muntar i mantenir instal·lacions de captació de senyals de radiodifusió sonora i TV en edificis o conjunts d’edificacions (antenes i via cable) (durada de la formació associada: 250 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • ELES0108: Muntatge i manteniment d’infraestructures de telecomunicacions en edificis, establert en el Reial decret 1214/2009, de 17 de juliol.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en instal·lacions de telecomunicacions, establert en el Reial decret 1632/2009, de 30 d’octubre.

 

ANNEX 8

Qualificació professional d’Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions (SSC320_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC1016_2: Preparar i donar suport a les intervencions d’atenció a les persones dependents en el seu entorn en l’àmbit institucional indicades per l’equip interdisciplinari (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC1017_2: Desenvolupar intervencions d’atenció física dirigides a persones dependents en l’àmbit institucional (durada de la formació associada: 70 hores).
    • UC1018_2: Desenvolupar intervencions d’atenció sociosanitària dirigides a persones dependents en l’àmbit institucional (durada de la formació associada: 70 hores).
    • UC1019_2: Desenvolupar intervencions d’atenció psicosocial dirigides a persones dependents en l’àmbit institucional (durada de la formació associada: 130 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • SSCS0208: Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, establert en el Reial decret 1379/2008, d’1 d’agost, modificat pel Reial decret 721/2011, de 20 de maig, i pel Reial decret 625/2013, de 2 d’agost.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en atenció a persones en situació de dependència, establert en el Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre.

 

ANNEX 9

Qualificació professional d’Educació infantil (SSC322_3)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC1027_3: Establir i mantenir relacions fluides amb la comunitat educativa i coordinar-se amb les famílies, l’equip educatiu i altres professionals (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC1028_3: Programar, organitzar, fer i avaluar processos d’intervenció educativa de centre i de grup d’infants de zero a tres anys (durada de la formació associada: 180 hores).
    • UC1029_3: Desenvolupar programes d’adquisició i entrenament en hàbits d’autonomia i salut, i programes d’intervenció en situacions de risc (durada de la formació associada: 150 hores).
    • UC1030_3: Promoure i implementar situacions de joc com a eix de l’activitat i del desenvolupament infantil (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC1031_3: Desenvolupar els recursos expressius i comunicatius de l’infant com a mitjà de creixement personal i social (durada de la formació associada: 150 hores).
    • UC1032_3: Desenvolupar accions per afavorir l’exploració de l’entorn a través del contacte amb els objectes i les relacions de l’infant amb els iguals i amb les persones adultes (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC1033_3: Definir, seqüenciar i avaluar aprenentatges, interpretant-los en el context del desenvolupament infantil de zero a sis anys (durada de la formació associada: 150 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria: no n’hi ha.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic superior en educació infantil, establert en el Reial decret 1394/2007, de 29 d’octubre.

 

ANNEX 10

Qualificació professional d’Operacions bàsiques de pisos en allotjaments (HOT222_1)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0706_1: Preparar i posar a punt habitacions, zones nobles i àrees comunes (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC0707_1: Fer les activitats de rentatge de roba pròpies d’establiments d’allotjament (durada de la formació associada: 90 hores).
    • UC0708_1: Fer les activitats de planxada i retocs de roba pròpies d’establiments d’allotjament (durada de la formació associada: 90 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • HOTA0108: Operacions bàsiques de pisos en allotjaments, establert en el Reial decret 1376/2008, d’1 d’agost, modificat pel Reial decret 685/2011, de 13 de maig, i pel Reial decret 619/2013, de 2 d’agost.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria: no n’hi ha.

 

ANNEX 11

Qualificació professional d’Activitats de gestió administrativa (ADG308_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0976_2: Fer les gestions administratives del procés comercial (durada de la formació associada: 160 hores).
    • UC0979_2: Fer les gestions administratives de tresoreria (durada de la formació associada: 90 hores).
    • UC0980_2: Fer les activitats de suport administratiu de recursos humans (durada de la formació associada: 90 hores).
    • UC0981_2: Fer registres comptables (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC0973_1 Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència (durada de la formació associada: 90 hores).
    • UC0978_2: Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic (durada de la formació associada: 60 hores).
    • UC0233_2: Emprar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació de la documentació (durada de la formació associada: 190 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • ADGD0308: Activitats de gestió administrativa, establert en el Reial decret 645/2011, de 9 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en gestió administrativa, establert en el Reial decret 1631/2009, de 30 d’octubre.

 

ANNEX 12

Qualificació professional de Serveis per al control de plagues (SEA028_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0078_2: Preparar i transportar mitjans i productes per al control de plagues (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC0079_2: Aplicar mitjans i productes per al control de plagues (durada de la formació associada: 140 hores).
    • UC0075_2: Adoptar les mesures de prevenció de riscs laborals en el lloc de treball (durada de la formació associada: 50 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • SEAG0110: Serveis per al control de plagues, establert en el Reial decret 1536/2011, de 31 d’octubre, modificat pel Reial decret 624/2013, de 2 d’agost.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria: no n’hi ha.

 

ANNEX 13

Qualificació professional de Gestió de serveis per al control d’organismes nocius (SEA251_3)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0799_3: Fer la gestió documental dels processos de control d’organismes nocius (durada de la formació associada: 50 hores).
    • UC0800_3: Establir el pla de control d’organismes nocius adequat a la situació de partida i supervisar-ne l’execució (durada de la formació associada: 160 hores).
    • UC0801_3: Organitzar l’emmagatzematge i el transport de biocides, productes fitosanitaris i mitjans necessaris per aplicar-los (durada de la formació associada: 140 hores).
    • UC0802_3: Adoptar les mesures de prevenció de riscs laborals i ambientals en la prestació de serveis de control d’organismes nocius (durada de la formació associada: 80 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • SEAG0311: Gestió de serveis per al control d’organismes nocius, establert en el Reial decret 624/2013, de 2 d’agost.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria: no n’hi ha.

 

ANNEX 14

Qualificació professional de Transport sanitari (SAN025_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0069_1: Mantenir preventivament el vehicle sanitari i controlar-ne la dotació material (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC0070_2: Prestar al pacient suport vital bàsic i ajuda al suport vital avançat (durada de la formació associada: 160 hores).
    • UC0071_2: Traslladar el pacient al centre sanitari útil (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC0072_2: Aplicar tècniques de suport psicològic i social en situacions de crisi (durada de la formació associada: 40 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • SANT0208: Transport sanitari, establert en el Reial decret 710/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en emergències sanitàries, establert en el Reial decret 1397/2007, de 29 d’octubre.

 

ANNEX 15

Qualificació professional d’Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes (SAN122_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0360_2: Col·laborar en l’organització i el desenvolupament de la logística sanitària en escenaris amb múltiples víctimes i catàstrofes, assegurant el proveïment i la gestió de recursos i donant suport a les tasques de coordinació en situacions de crisi (durada de la formació associada: 100 hores).
    • UC0361_2: Prestar atenció sanitària inicial a múltiples víctimes (durada de la formació associada: 140 hores).
    • UC0362_2: Col·laborar en la preparació i en l’execució de plans d’emergència i de dispositius de risc previsible (durada de la formació associada: 60 hores).
    • UC0072_2: Aplicar tècniques de suport psicològic i social en situacions de crisi (durada de la formació associada: 40 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • SANT0108: Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes, establert en el Reial decret 710/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en emergències sanitàries, establert en el Reial decret 1397/2007, de 29 d’octubre.

 

ANNEX 16

Qualificació professional de Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils (TMV047_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0131_2: Mantenir els sistemes de transmissió i frens (durada de la formació associada: 165 hores).
    • UC0130_2: Mantenir els sistemes hidràulics i pneumàtics, direcció i suspensió (durada de la formació associada: 235 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • TMVG0309: Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils, establert en el Reial decret 723/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en electromecànica de vehicles automòbils, establert en el Reial decret 453/2010, de 16 d’abril.

 

ANNEX 17

Qualificació professional de Manteniment del motor i els sistemes auxiliars (TMV048_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0132_2: Mantenir el motor tèrmic (durada de la formació associada: 260 hores).
    • UC0133_2: Mantenir els sistemes auxiliars del motor tèrmic (durada de la formació associada: 180 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • TMVG0409: Manteniment del motor i els sistemes auxiliars, establert en el Reial decret 723/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en electromecànica de vehicles automòbils, establert en el Reial decret 453/2010, de 16 d’abril.

 

ANNEX 18

Qualificació professional de Perruqueria (IMP119_2)

  1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg nacional de qualificacions professionals i durada de la formació associada a cada una:
    • UC0347_2: Fer l’anàlisi capil·lar per dissenyar protocols de treballs tècnics i aplicar cures capil·lars estètiques (durada de la formació associada: 90 hores).
    • UC0058_1: Preparar els equips i rentar i condicionar els cabells i el cuir cabellut (durada de la formació associada: 40 hores).
    • UC0348_2: Fer canvis de color totals o parcials en els cabells (durada de la formació associada: 90 hores).
    • UC0349_2: Modificar la forma dels cabells temporalment, pentinar i/o recollir-los (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC0350_2: Fer canvis de forma permanent en els cabells (durada de la formació associada: 70 hores).
    • UC0351_2: Tallar els cabells i preparar i rasurar barba i mostatxos (durada de la formació associada: 120 hores).
    • UC0352_2: Assessorar i vendre productes i serveis per a la imatge personal (durada de la formació associada: 60 hores).
  2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • IMPQ0208: Perruqueria, establert en el Reial decret 716/2011, de 20 de maig.
  3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
    • Títol de tècnic en perruqueria i cosmètica capil·lar, establert en el Reial decret 1588/2011, de 4 de novembre.
 

ANNEX 19

Procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació

SOL·LICITUD D’INSCRIPCIÓ

LLINATGES I NOM:1 ________________________________________________ Sexe:5 Home (   )       Dona (   )

Nacionalitat: ____________________ DNI/NIE:2 ____________________ Província: _______________________

Domicili: _____________________________________________________________________________________

Població: ________________________________________________ CP: ____________ Tel.: _________________

Data de naixement: _____________ Adreça electrònica: _______________________________________________

EXPÒS:

Que reunesc els requisits personals establerts en la base 3 de l’annex 1 de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 16 de desembre de 2013 per la qual es convoca el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de diverses qualificacions professionals.

SOL·LICIT:

Ser admès al procediment per acreditar les competències professionals, relatiu a la següent QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL: _______________________________________________________________________________

Relació d’unitats de competència del Catàleg nacional de qualificacions professionals a les quals sol·licit la inscripció:3

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

Per això, ADJUNT la documentació requerida en la base 10 de la Resolució de convocatòria i que detall en els fulls següents, de l’autenticitat de la qual em responsabilitz.

_______________, _____ d ________________ de 2014

[Signatura]

 

 

COMISSIÓ D’AVALUACIÓ. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Seu del procediment:4 ___________________________________________________________________________

OBSERVACIONS GENERALS: D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades facilitades en aquest formulari s’incorporen als fitxers de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.


 

DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DE COMPLIMENT DELS REQUISITS

LLINATGES I NOM:1 ____________________________________________________________________________

Indicau la documentació justificativa que adjuntau.

Nacionalitat5

(   ) Fotocòpia del document oficial d’identitat.

(   ) Fotocòpia del certificat de registre de ciutadà comunitari.

(   ) Fotocòpia de l’autorització de residència o autorització de residència i treball.

(   ) Fotocòpia de la targeta de familiar ciutadà de la Unió Europea.

Taxes5

Justificació del pagament de la taxa:

(   ) Document d’ingrés model 046.

 

Justificació de l’exempció del pagament o de la reducció de la taxa:

(   ) Certificat que acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

(   ) Document justificatiu de situació d’atur.

(   ) Títol o certificat de ser família nombrosa.

Sol·licitants amb experiència professional

Experiència laboral relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar:

Anys _____ mesos _____ dies _____

(   ) Relació de documents acreditatius d’experiència professional relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar d’acord amb la base 10 de la convocatòria (segons el model facilitat amb la sol·licitud d’inscripció).

Sol·licitants amb formació no formal associada

Formació no formal relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar:

_____ hores.

(   ) Relació de documents acreditatius de la formació no formal relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar d’acord amb la base 10 de la convocatòria (segons el model facilitat amb la sol·licitud d’inscripció).

Informació necessària per al tractament estadístic

Nivell d’estudis:5

(   ) Sense estudis

(   ) Graduat escolar o equivalent

(   ) Graduat en ESO o equivalent

(   ) BUP o equivalent

(   ) Batxillerat o equivalent

(   ) Tècnic o tècnic auxiliar d’FP en6 _______________________________________________________________

(   ) Tècnic superior o tècnic especialista d’FP en6 ____________________________________________________

(   ) Titulat universitari en6 ________________________________________________________________________

Situació laboral:

(   ) Atur  (   ) Actiu autònom  ( ) Actiu assalariat

  1. Nom i llinatges de la persona sol·licitant.
  2. En cas de persones estrangeres s’ha d’especificar el número d’identitat d’estranger (NIE).
  3. Indicau el codi i la denominació que figuren en els annexos 2-18 de la convocatòria.
  4. Centre indicat en la base 7 de la convocatòria.
  5. Marcau amb una X on correspongui.
  6. Indicau-ne la titulació.

____________________, ______d ____________ de 2014

[Signatura]

 

RELACIÓ DE DOCUMENTS ACREDITATIUS DE LA FORMACIÓ NO FORMAL

LLINATGES I NOM: ____________________________________________________________________________

Relació de documents dels quals aport fotocòpia que acrediten que he superat la formació (si l’espai no és suficient, cal adjuntar una segona relació):

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

_______________, ____ d _____________ de 2014

[Signatura]

 

RELACIÓ DE DOCUMENTS ACREDITATIUS D’EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

LLINATGES I NOM: ____________________________________________________________________________

Present la documentació següent:

(   ) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què consta l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.

(   ) Fotocòpia dels contractes de treball o el certificat de l’empresa o les empreses on s’ha adquirit l’experiència laboral, en què consta específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha fet l’activitat.

(   ) Declaració jurada amb la descripció de l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha dut a terme.

(   ) Fotocòpia del certificat de l’organització on s’ha prestat l’assistència en què consten específicament les activitats i les funcions exercides, l’any en què s’han fet i el nombre total d’hores dedicades.

Si l’espai no és suficient, cal adjuntar una segona relació.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

_______________, ____ d ____________ de 2014

[Signatura]

 

ANNEX 20

Procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació

SOL·LICITUD D’INSCRIPCIÓ A LA FASE D’ASSESSORAMENT

LLINATGES I NOM: __________________________________________________ DNI/NIE: __________________ Domicili: ________________________________________________________ Població: _____________________

CP: ____________ Illa: _______________________ Província: __________________________________________

Tel.: ___________ Adreça electrònica: ______________________________________________________________

EXPÒS:

Que, d’acord amb la llista definitiva, he resultat admès al procediment per acreditar les competències professionals.

Per això,

CONFIRM la meva inscripció a la fase d’assessorament de les unitats de competència del Catàleg nacional de qualificacions professionals següents:

QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL: _________________________________________________________________

INDICAU LES UNITATS DE COMPETÈNCIA DE LA VOSTRA QUALIFICACIÓ:

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

ADJUNT el justificant del pagament de la taxa que s’indica en la base 22 de la convocatòria o el justificant d’exempció o de reducció de la taxa i el dossier amb la documentació compulsada.

______________, ____ d _____________ de 2014

[Signatura]

COMISSIÓ D’AVALUACIÓ. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Seu del procediment:4 ___________________________________________________________________________

OBSERVACIONS GENERALS: D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades facilitades en aquest formulari s’incorporen als fitxers de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.


 

ANNEX 21

Procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació

SOL·LICITUD D’INSCRIPCIÓ A LA FASE D’AVALUACIÓ

LLINATGES I NOM: __________________________________________________ DNI/NIE: __________________ Domicili: ________________________________________________________ Població: _____________________

CP: ____________ Província: ____________________________________________________________________

Tel.: ___________ Adreça electrònica: ______________________________________________________________

EXPÒS:

Que, un cop finalitzada la fase d’assessorament, he rebut l’informe d’assessorament.

SOL·LICIT:

La inscripció per a l’avaluació de les unitats de competència indicades a continuació:

QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL: _________________________________________________________________

UNITATS DE COMPETÈNCIA:

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

UC: ___________________________________________________________________________________________

ADJUNT el justificant del pagament de la taxa que s’indica en la base 22 de la convocatòria o el justificant d’exempció o de reducció de la taxa.

____________, ____ d ______________ de 2014

[Signatura]

COMISSIÓ D’AVALUACIÓ. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Seu del procediment:4 ___________________________________________________________________________

OBSERVACIONS GENERALS: D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades facilitades en aquest formulari s’incorporen als fitxers de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.


 

ANNEX 22

Declaració jurada

_________________________________________________, amb document d’identitat __________________,

DECLAR:

  1. Que no tenc un títol de formació professional o certificat de professionalitat que contengui les unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria.
  2. Que no estic matriculat, en el moment de la inscripció, en una oferta formativa del sistema educatiu o una acció formativa per a l’ocupació que contengui unitats de competència per a les quals sol·licit l’avaluació i l’acreditació.
  3. Que no estic participant en un procediment d’acreditació de competències professionals en el qual les unitats de competències siguin les mateixes que les d’aquesta convocatòria.

____________, ____ d _____________ de 2014

[Signatura]

OBSERVACIONS GENERALS: D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades facilitades en aquest formulari s’incorporen als fitxers de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.