Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 23916
Aprovació definitiva modificació Ordenança fiscal que regula la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems i residus sòlids urbans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment d’allò que disposa l’article 17.3 del Text  refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i l’article 111 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases del règim local, es fa públic que l’Ajuntament, en sessió plenària ordinària tinguda el dia 20 de desembre de 2013, adoptà els següents acords definitius:

“Primer.- Estimar l’al·legació presentada pel grup municipal del PSOE de Sant Lluís contra la modificació de la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems i residus sòlids urbans i l’ordenança fiscal que la regula pel que fa a la quota tributària dels habitatges a la costa i a rústic i disseminats prevists a l’article 6è.

Segon.- Assumir l’informe emès per l’Institut Balear de la Dona, incorporant la recomanació de l’informe pel que fa al llenguatge emprat.

Tercer.- Aprovar amb caràcter definitiu, resolta l’al·legació presentada, la modificació de la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems i residus sòlids urbans i l’ordenança fiscal que la regula,  una vegada incorporades al text aprovat provisionalment les modificacions estimades en els termes abans indicats.

Quart.- Publicar el text íntegre de l’ordenança al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

D’acord amb el que disposa l’article 19.1 del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, contra els esmentats acords els interessats legítims podran interposar el corresponent recurs contenciós administratiu en la forma i terminis establerts per la Llei reguladora de la susdita jurisdicció.

A continuació es transcriu el text de l’ordenança modificada:

 

ORDENANÇA FISCAL QUE REGULA LA TAXA PELS SERVEIS DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE FEMS I RESIDUS SÒLIDS URBANS

Article 1

Fonament legal

Fent ús de las facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, que regula les bases de règim local, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 15 a 19 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), aquest Ajuntament estableix la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems i residus sòlids urbans, que s’ha de regir per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen  al que es preveu en l’article 57 del citat TRLRHL.

Per raons higienicosanitàries la recepció del servei és obligatòria.

Article 2

Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació del servei de recepció obligatòria de recollida i tractament de fems i residus sòlids urbans produïts per habitatges, establiments hotelers i locals on s'exerceixin activitats industrials i comercials.

Article 3

Subjecte passiu

Estan obligats al pagament de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 33 de la Llei general tributària que en resultin beneficiades.

Tenen la consideració de substituts del contribuent els propietaris dels habitatges o locals, els quals, si escau,  poden fer repercutir la taxa en els respectius beneficiaris.

Article 4

Responsables

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei general tributària.

Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general en els casos i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei general tributària.

Article 5

Exempcions i bonificacions

A l'empara del que disposa l'Article 24.4 del TRLRHL, poden gaudir d'exempció en la quota les persones amb escassos recursos econòmics, en la quantia que determini la Comissió de Govern, amb informe previ de l'àrea de Serveis Socials.

Article 6

Quota tributària

1. La quota tributària consisteix en una quantitat fixa i si és el cas una quota variable, per unitat de local, que es determina en funció de la naturalesa, destinació i zona on s'ubiquen els immobles.

A aquest efecte, s'ha d’aplicar la tarifa següent:

 

 

 

2014

2014

 

 

QUOTA

QUOTA

 

 

FIXA

VARIABLE

Codi

Concepte

EUROS

EUROS/M2

01

Habitatge

 

 

01-01

Nucli urbà

95,00 €

 

01-02

Costa

117,00 €

 

01-03

Rústic i disseminats

61,00 €

 

01-04

Habitatge amb despatx professional

141,00 €

 

02

Discoteca

 

 

02-01

Nucli urbà

561,00 €

 

02-02

Costa

435,00 €

 

03

Cotxera i casetes

 

 

03-01

Nucli Urbà

33,00 €

 

03-02

Costa

24,00 €

 

04

Restaurant

 

 

04-01

Nucli urbà i polígon

680,00 €

 

04-02

Costa

675,00 €

 

05

Restaurant Cafeteria

520,00 €

 

06

Bar

 

 

06-01

Nucli urbà i polígon

430,00 €

 

06-02

Costa

255,00 €

 

07

Bar cafeteria

480,00 €

 

08

Hospitals, residències geriàtriques i C.D.

17,00 €

 

09

Hotel  plaça

25,00 €

 

10

Hostal plaça

18,00 €

 

11

Locals sense un ús determinat

 

 

11-01

Casc urbà

41,00 €

 

11-02

Costa

31,00 €

 

11-03

Polígon Industrial

102,00 €

 

12

Comerç, tallers, construcció, magatzems, indústries i similars (1)

80,00 €

 

12-01

De 0 a 750 m2

 

0,35 €

12-02

A partir de 750 m2

 

0,10 €

13

Supermercats (2)

250,00 €

 

13-01

De 0 a 750 m2

 

0,70 €

13-02

A partir de 750 m2

 

0,40 €

14

Alberg o càmping plaça

12,00 €

 

(1) Per al càlcul de la quota aplicable a aquest concepte "Comerç, tallers, construcció, magatzems, industries i similars"

S’ha de procedir de la següent manera:

 

 

     A la quota fixa de 80,00 euros s’hi ha de sumar la quantitat resultant de:

 

 

              a. En els casos que corresponen a l'apartat 12.01, el resultat de multiplicar els m2 per la quota variable de 0,35 €;

              b. En els casos que corresponen a l'apartat 12.02, el resultat de multiplicar els primers 750 m2 per la quota

                  variable 0,35 € i el resultat de multiplicar la resta de metres fins a arribar a la superfície total per la quota

                  variable de 0,10 €.

 

 

 

 

 

 

(2) Per al càlcul de la quota aplicable a aquest concepte "Supermercats" s’ha de procedir de la següent manera:

     A la quota fixa de 250,00 euros s’hi ha de sumar la quantitat resultant de:

 

 

              a. En els casos que corresponen a l'apartat 13.01, el resultat de multiplicar els m2 per la quota variable de 0,70 €;

              b. En els casos que corresponen a l'apartat 13.02, el resultat de multiplicar els primers 750 m2 per la quota

                  variable 0,70 € i el resultat de multiplicar la resta de metres fins a arribar a la superfície total per la quota

                  variable de 0,40€.

 

 

 

 

 

 

2. Els casos d’activitats comercials, industrials o de tipus d’immobles no recollits de forma específica o genèrica en els epígrafs del quadre de tarifes podran ser objecte de concert fiscal per a la determinació de la quota, a requeriment de l’Ajuntament als subjectes passius o als seus substituts; en cas de no subscriure el concert, s’ha de liquidar la taxa aplicant-hi la tarifa de més analogia amb les que figuren en el quadre de tarifes.

3. En recintes, centres o complexos turístics (hotels, hotels apartament, parcs aquàtics, parcs d’atraccions i d’esbarjo, etc), cada servei addicional, com ara bars, restaurants, perruqueries, venda de records i altres, susceptibles de produir residus que no constitueixin l’activitat principal per la qual se satisfà una tarifa, ha d’abonar:

- El 100% de la tarifa corresponent, si l’activitat és d’accés al públic en general, amb independència de la titularitat de l’activitat.

-   El 50% de la tarifa corresponent, si l’activitat la realitza directament la persona titular de l’activitat principal que ja tributa per una quota.

-   El 100% de la tarifa, si l’activitat és exercida per una persona diferent de l’activitat principal.

Article 7

Meritació

Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir des del moment en què s'iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciada, donada la naturalesa de recepció obligatòria de la mateixa, quan estiguin establerts i en funcionament els serveis de recollida i tractament de fems i residus sòlids urbans.

Les quotes es meritaran el primer dia de l'any natural, i el període impositiu comprendrà l'any natural, excepte en els supòsits següents:

1.1. Quan s’iniciï la prestació del servei en el primer semestre, s'abonarà en concepte de taxa la quota anual integra. Si l'inici de la prestació té lloc en el segon semestre de l'exercici es liquidarà la meitat de la quota anual.

1.2. Si es cessa definitivament en l'ús de la prestació del servei durant el primer semestre de l'exercici procedirà la devolució de la meitat de la quota anual. Si el cessament definitiu té lloc en el segon semestre, no procedirà la devolució de cap quantitat.

Les devolucions es tramitaran prèvia expressa sol·licitud dels contribuents, i  en el seu cas dels seus substituts, adjuntant el rebut original abonat, havent-se d'acreditar el cessament definitiu en l'ús de la prestació del servei, en la forma següent:

a) Si es tracta d'una activitat econòmica, mitjançant l'aportació de fotocòpia de la Baixa Censal, per cessament definitiu en l'activitat respecte de l'Impost sobre Activitats Econòmiques. La sol·licitud  també haurà de contenir petició dirigida al Departament de Llicències interessant la conseqüent anul·lació de la Llicència d'Obertura de l'establiment.

Les baixes produïdes en les activitats comercial i industrial implicaran l'aplicació de la tarifa de local sense activitat o sense ús del quadre corresponent.

Les modificacions d'ordre físic (superfície, enderrocament, etc.), jurídic (canvi de titularitat, etc.) o econòmic (canvi d'ús o destinació, de classe o categoria, etc.) hauran de ser comunicades a l'Ajuntament i tindran efecte a partir de l'exercici següent al de la seva comunicació.

El cobrament de les quotes s'efectuarà anualment mitjançant rebut derivat del padró

Article 8

Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació d'infraccions tributàries, així com a les sancions que els corresponguin en cada cas, caldrà ajustar-se al que es disposa en els articles 77 i següents de la Llei general tributària.

Aprovació i vigència

Disposició final 1ª

La present Ordenança entra en vigor el dia que es publicarà en el BOIB i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de l’any 2014, fins que s’acordi modificar-la o derogar-la.

 

Sant Lluís, 23 de desembre de 2013

 

Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís

Cristóbal Coll Alcina