Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 23813
Disciplina. DO-2007/278. Notificació desestimació al·legacions i ordenar-li la demolició a la propietària 2.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a EDUARDO Hernaiz SANDERS i ENRIQUETA MARIN FERNANDEZ, exp. nº DO-2007/278, i atès que s'ha intentat la notificació sense resultat positiu , pel present edicte es notifica a ENRIQUETA MARIN FERNANDEZ ( prop2 ) , de conformitat amb l'art . 59-5 de la Llei 30/92 de 26 de Novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú i 194 del Reial decret 2568/1986 , de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notifico que el Consell de la Gerència d'Urbanisme , en sessió de 08/10/2013 , va acordar ,

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l'expedient de demolició, que se segueix contra el Sr Eduardo Hernaiz Sanders i contra la Sra . Enriqueta Marín Fernández (propietaris), conforme al'article 66.2 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB .

RESULTANT: Que que el 23 de Setembre de 2013 la TAG del servei va emetre informe dient:

"1r.- DESESTIMAR les al · legacions presentades el 06 de agost de 2013, pel Sr Eduardo Hernaiz Sanders (propietari), actuant en nom propi i com a mandatari verbal de la Sra. Enriqueta Marín Fernández ( propietària ), contra la proposta de retirada / demolició del 15/07/2013 en relació amb les obres realitzades sense la preceptiva llicència municipal al DS 8424 SON FERRIOL ( Són Prunes E -32 -4) 47 , RC 26124065001, consistents a " construcció d'una dependència aïllada d'una superfície aproximada de 18'00 m2 realitzades amb material d'obres i coberta de teula . Aquesta construcció es troba situada sota d'una línia d'alta tensió"

EN CONSIDERAR QUE:

a) El recurrent al · lega bàsicament la vulneració del dret d'igualtat en la tramitació d'aquest expedient, ja que la majoria dels seus veïns han realitzat obres il · legals sense que hagin estat objecte de cap expedient d'infracció urbanística. No obstant això hem de rebutjar les afimaciones anteriors, ja que l'Administració persegueix tots els casos dels que té coneixement per igual, sense que tingui llibertat ni discrecionalitat per tractar o perseguir les infraccions urbanístiques, això ve establert en la legislació aplicable, art . 2 i 26 de la Llei 10/90 de 23 d'octubre LDU: "l'Administració actuant estarà obligada a exigir dels propietaris la legalització de les obres o actuacions efectuades sense liencia o ordre d'execució o sense ajustar-se a aquestes i a incoar el corresponent expedient sancionador , i si és el cas , a ordenar i fer executar l'ordre de demolició quan aquelles no poguessin ser legalitzades " . Per tant insistim en el fet que de, és reiterada la doctrina dels Tribunals de Justícia que el principi d'igualtat ( artic. 14 de la CE - 1978) no és invocable per emparar situacions que estiguin fora de la legalitat prevista , com en aquest cas , vist que la realització de les obres objecte d'aquest expedient no tenen llicència municipal . Entre aquestes sentències podem citar la STS 578/2011, que estableix que "no hi ha igualtat en la il · legalitat" , o la STS 1762/2009 , on s'indica que "l'article 14 de la Constritución no ofereix cobertura a actuacions il · legals , ni protegeix de sancions procedents".

b ) Per tant , vist que els fets al · legats no desvirtuen els fets provats durant la tramitació de l'expedient , és a dir , la realització d'obres sense la preceptiva i prèvia llicència municipal , tal com es preveu a la Llei 10/90 , LDU , artc 2 i 65 , han de desestimar les al · legacions presentades i continuar amb la tramitació de l'expedient "

RESULTANT que el 26.4.2010 l'arquitecte tècnic va emetre informe sobre estimar la valoració alternativa presentada el 6.7.2009 i el 16.6.2009 per l'arquitecte Sr Miguel Riera Blanes, que l' 05/05/2010 l'arquitecte tècnic municipal va emetre un altre informe sobre les condicions de demolició que s'han de complir abans de la iniciació de les obres de retirada / reconstrucció, que indica :

Les següents condicions s'hauran de considerar d'obligat compliment abans d'iniciar la demolició:

1 . Redactar estudi bàsic de seguretat i salut .

2 . Nomenar coordinador de seguretat.

3 . En compliment del preceptuado en la " Resolució d'inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició , voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca " publicat al BOIB de data 15-11-2005, s'haurà de complir el que preveu l'article 9 del " Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció- demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca " ( BOIB 23-11-2002 ) , obtenint la següent documentació :

- Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats .

- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s'originen .

- Mesures previstes de separació en origen o reciclatge " in situ " durant la fase d'execució de l'obra.

- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats .

4. S'haurà de realitzar nomenament d'empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís , signat per vós i el constructor , i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.

5. S'haurà de certificar, per tècnic competent , la inexistència d'amiant en qualsevol dels materials a demolir , en cas contrari les obres de demolició es duran a terme per empresa especialitzada i registrada a la Conselleria de Treball. Les obres de demolició s'hauran d'ajustar al Reglament d'Higiene i Seguretat en el Treball , s'executaran d'acord amb l'article 421 ( PGOU de 1985 ) , al RD 1406/1989 , de 10 de novembre ia l'Ordre de 7 de desembre de 2001de els ministeris de Sanitat , Consum , Ciència i Tecnologia .

EL TERMINI D'EXECUCIÓ SERÀ :                                                                                                                                                    3 MESOS

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d'una llicència municipal d'obres .

Vist l'article referit i altres de general aplicació, la instructora que subscriu emet el present informe i eleva al Consell de la Gerència la següent proposta :

1r ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90 , de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB , al Sr Eduardo Hernaiz Sanders i a la Sra. Enriqueta Marín Fernández (propietaris) expte . DO 2007/278, que procedeixin a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres realitzades al DS 8424 SON FERRIOL ( Són Prunes E -32 -4) 47 , RC 26124065001 , consistents en "construcció d'una dependència aïllada d'una superfície aproximada de 18'00 m2 realitzades amb material d'obres i coberta de teula . Aquesta construcció es troba situada sota d'una línia d'alta tensió ", així com qualsevol altre tipus d'obres o instal · lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'immoble en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística, vist l'informe de la TAG del 23/09/2013, transcrit en la part expositiva d'aquest acord .

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de demolició, (informe tècnic del 05.05.2010, reproduït en la part expositiva d'aquest acord sense que sigui preceptiva la sol · licitud de una llicència municipal d'obres.

2n APERCEBRE els interessats, conforme els articles 67 i següents de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística de la CAIB , que l'incompliment d' aquesta ordre de demolició , retirada o reconstrucció , podrà donar lloc a la EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per aquest Ajuntament , per la qual cosa se sol · licitarà pressupost a l'empresa adjudicatària de la realització d'obres per via d'execució subsidiària de l'Ajuntament . Des del moment en què se sol · licita la presentació del pressupost , es considerarà iniciada la EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s'originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites en l'apartat 1r d'aquest acord , seran a càrrec del propietari obligat .

3r NOTIFICAR AQUEST ACORD AL DEPARTAMENT FINANCER als efectes de la recaptació dels tributs corresponents .

La valoració de les obres realitzades , efectuada pel tècnic municipal en data 26/04/2010 , és de 3.321 € .

4t . NOTIFICAR la present resolució als interessats i al Negociat d'Expedients Sancionadors per a iniciar / continuar l'expedient sancionador

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar , amb caràcter potestatiu , recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada , d'acord amb el que disposa l'art . 116 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre , de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú El termini per interposar-lo és d'un mes , a comptar de l' endemà de la publicació d’aquest edicte , no podent , en aquest cas , interposar recurs contenciós - administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició . El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament , oa les dependències a què es refereix l'art . 38.4 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre , abans esmentada , i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució , en el termini d'un mes , a comptar de l' endemà de la seva interposició, i , en aquest cas , expedita la via contenciosa administrativa .

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició , es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 116 anteriorment esmentat , i que disposa la Llei 29/98 , de 13 de juliol , reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa , davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu o davant la Sala del Contenciós -Administratiu del Tribunal Superior de Justícia , segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/98 , en el termini de dos mesos , a comptar des del dia següent al de publicació d’aquest edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent .

Li record que, d'acord amb l'art. 14 de l'Estatut d'Autonomia , pot exercir el seu dret d'opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es realitzin.

Per servei de registre de documents , caixa, i també informació general i fiscal , es pot adreçar a les següents Oficines: OAC AVINGUDES - Av Gabriel Alomar , 18 (Edif. Avingudes ) ; OAC CORT - Pl Santa Eulàlia , 9, bxs . ( Ajuntament) ; OAC PERE GARAU -c . Pere Llobera , 9; OAC SANT AGUSTÍ -c . Margaluz , 30 ; OAC SANT FERRAN - Av Sant Ferran , 42 (Edif. Policia Local) ; OAC S'ARENAL - Av Amèrica , 11; OAC S'ESCORXADOR -c . Emperadriu Eugènia , 6; OAC SON FERRIOL - Av Cid 8 . Horari d'atenció al públic : Tot l'any : de 8.30 a 14.00 h . de dilluns a divendres ( totes les oficines ) . Horari ampliat d'octubre a maig : de 8.30 a 17 h . de dilluns a dijous ( OAC Avingudes ) . Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h . a OAC Cort (només registre ) .

 

Palma, 30 de desembre 2013

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. (Decret d'Ajuntament n º 22906 de 1/12/2011, publicat en el BOIB núm 187 de 15/12/2011 )

Elvira Salvà Armengod