Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DES CASTELL
Núm. 23708
Aprovació definitiva de la modificació mitjançant reducció del 30% de les sancions de diverses ordenances
Versió PDF
Posat que en compliment d’allò que disposen l’article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; i l’article 111 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, es fa públic que l’Ajuntament en sessió Plenària de data 17 d’octubre de 2013, aprovà provisionalment la modificació mitjançant la reducció del 30% de les sancions de les següents ordenances:
Atès que l’anunci d’aprovació provisional s’ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 150 de dia 31 d’octubre de 2013, i que durant el termini d’exposició pública s’ha presentat una al·legació de l’Institut Balear de la Dona, i desestimada aquesta pel Ple de dia 17 de desembre de 2013, s’aprova definitivament i entrarà en vigència una volta s’hagi publicat íntegrament el seu text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que es determina a l’art. 103 de la Llei Municipal i Local de les Illes Balears, i hagi transcorregut el termini que assenyala l’art. 113 de la mateixa Llei.
1.- B.2. Text Refós de l’Ordenança de Policia i Bon Govern
Article 131. El procediment sancionador
S’afegeixen dos punts nous: c) i d).
a) El procediment sancionador es regirà per les disposicions del títol XI de la Llei reguladora de les bases del règim local; de la Llei 30/1992; del RD 1398/1993, del Reglament del procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora i del Decret 14/1994, de Reglament del procediment a seguir per l'Administració de la comunitat autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora de les Illes Balears.
b) El procediment sancionador s’ajustarà a una fase d’instrucció i a una de resolució i l’òrgan competent per sancionar és l’Alcaldia o el regidor en qui delegui.
c) Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
d) El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
2.- B.12. Ordenança reguladora dels horaris de tancament d’establiments i espectacles públics i activitats recreatives.
Article 3. Infraccions i Sancions.
S’afegeixen dos punts nous el 9 i el 10:
......
9. Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
10. El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
3.- B.13. Ordenança reguladora de tinença d’animals potencialment perillosos.
CAPÍTOL X De les infraccions i sancions
S’afegeix l’art. 34:
1. Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
2. El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
4.- B.15. Ordenança de protecció de l’atmosfera davant la contaminació acústica per renous i vibracions.
Article 54 – Procediment sancionador
Els expedients sancionadors se sotmetran als principis de la potestat sancionadora establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el D 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionada o normativa que en matèria de procediment es dicti, amb caràcter general per part de l’Estat o específicament en matèria de disciplina ambiental per part de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
5.- B. 18. Ordenança per regular l’exercici de la venda ambulant o sedentària.
Article 34è. L’incompliment d’aquesta ordenança serà sancionat de la manera següent:
S’afegeix dos punts nous: d) i e).
a) Les infraccions lleus seran sancionades amb advertiment escrit, i suspensió temporal de la llicència per un mercat i multa de 20 fins a 50 euros.
b) Les de caràcter greu donaran lloc a la suspensió temporal de la llicència fins a un màxim de 6 mercats consecutius i multa de 50 fins a 90 €.
c) Les de caràcter molt greu donaran lloc a la retirada de la llicència pel termini mínim de 2 anys i multa de 90 fins a 300€.
d) Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
e) El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
6.- B. 19. Ordenança reguladora ocupació de la via pública per als establiments de concurrència pública, mitjançant la instal·lació de taules, cadires, parasols i similars.
Article 29.- Sancions.
Aquestes sancions corresponen a les infraccions indicades en l’article 28.
- Per faltes lleus: Multa de 60,10 fins a 180,30 euros.
- Per faltes greus: Multa de 180,31 fins a 270,46 euros i un mes de suspensió de la llicència d'ocupació.
- Per faltes molt greus: Multa de 270,46 fins a 300,51 euros i retirada de la llicència per la resta de la temporada o impossibilitat d'obtenir la pròrroga per a la propera temporada.
Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
7.- B. 20. Ordenança reguladora de la publicitat dinàmica
Article 25. Procediment Sancionador.
S’afegeixen dos punts nous: 4 i 5.
1.L'exercici de la potestat sancionadora respecte d'aquesta ordenança es regula per aquesta i en el seu defecte pel Reglament del Procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora, aprovat per Decret 14/1994, de 10 de febrer.
2. El procediment sancionador s'iniciarà per resolució de l'alcalde, bé sigui d'ofici o com a conseqüència d'una petició raonada d'altres òrgans o administracions o, per denúncia presentada per qualsevol persona.
3. Si de les actuacions practicades resulta acreditada la inexistència d'infracció o de responsabilitat, l'instructor proposarà a l'alcalde l'arxiu de les actuacions per sobreseïment. Quan la inexistència de responsabilitat afecti no només a alguna o algunes de les diverses persones contra les quals s'adreça el procediment, el sobreseïment es disposarà només respecte d'elles, continuant el procediment en quant a la resta.
La resolució per la qual es disposi el sobreseïment es notificarà a tots els interessats en el procediment i al denunciant.
4. Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
5. El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
8.- B. 27. Ordenança reguladora d’horaris, usos i ocupació de la via pública durant les Festes patronals de Sant Jaume
Article 27. - Competència i procediment sancionador.
S’afegeixen dos punts nous: 5 i 6.
1. La competència per a la incoació dels procediments sancionadors objecte d'aquesta Ordenança, i per a la imposició de sancions, correspon a la Junta de Govern Local.
2. La instrucció dels expedients correspondrà al Servei Municipal de Multes.
3. La tramitació i resolució del procediment sancionador s'ajustarà al que estableix la legislació general sobre el exercici de la potestat sancionadora.
4. Quan concorrin dues o més infraccions entre les quals hi hagi relació de causa efecte, s'imposarà només la sanció que resulti més elevada.
5. Els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat, mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 30% de la sanció que aparegui a la proposta de resolució dels procediments ordinaris.
6. El pagament de l’import de la sanció de multa implicarà la finalització del procediment, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que procedeixin.
Contra l’aprovació de la modificació d’aquestes ordenances es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Es Castell, 18 de desembre de 2013.
El Batlle
José Luis Camps Pons