Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 23474
Aprovació definitiva dels següents reglaments: Reglament de funcionament "Coworking Es Mercadal" i Reglament del Servei d'abastament d'aigua potable.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent transcorregut el termini d'exposició a públic, de 30 dies hàbils, de l'acord d'aprovació inicial, pel Ple que es va celebrar el passat 31 d’octubre de 2013, dels següents reglaments: Reglament de funcionament “Coworking Es Mercadal” i Reglament del Servei d’abastament d’aigua potable

I no havent-se presentat reclamacions, aquest acord queda elevat a definitiu d'acord amb el que disposa l'article 17.3 del RDL 2/2004 pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Contra aquesta aprovació definitiva es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, o qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.

A continuació es transcriuen íntegrament els esmentats reglaments:

REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DEL “COWORKING ES MERCADAL”


L'Ajuntament des Mercadal pretén habilitar un espai per a joves estudiants, empresaris i emprenedors i així fomentar l'ocupació i les noves iniciatives empresarials.

L'Ajuntament des Mercadal posa a disposició un nou centre conegut com “antiga escola de música” situada al primer pis del C/ Lepanto, 17 del nucli urbà des Mercadal, però conservarà les facultats de tutela, policia i de fixació de les normes bàsiques d'organització tal i com es detalla en aquest Reglament.

Aquest espai podrà ser complementat amb altres espais que es puguin emprar de manera temporal i rotatòria.

I. Disposicions Generals

Article 1. Objecte

Aquest Reglament té per objecte regular el funcionament del “coworking Es Mercadal” i de les seves instal·lacions.

Article 2. Definició del Coworking Es Mercadal

El “Coworking Es Mercadal” és una acció impulsada per l'Ajuntament, per al foment de la creativitat, la interacció i la col·laboració entre professionals i els estudiants mitjançant la interacció, el traspàs de contactes i l'intercanvi d'idees i experiències per fomentar l’ocupació.

Els objectius del “Coworking Es Mercadal” són: el d'oferir un espai de treball i investigació compartit per a emprenedors i empresaris que preparin un nou projecte, fomentar la creativitat per impulsar noves iniciatives i promoure la col·laboració entre professionals ampliant sinergies i compartint idees i projectes.

L'Ajuntament des Mercadal cedirà temporalment l'ús d’una part del local municipal situat al primer pis del c/ Lepanto, 17 als usuaris interessats, perquè puguin comptar amb un espai de feina, un espai per a desenvolupar les seves activitats i aconseguir els objectius.

Article 3. Instal·lacions que integren el Coworking Es Mercadal

L'Ajuntament posa a disposició del “Coworking Es Mercadal” una part del local municipal situat al primer pis del c/ Lepanto, 17.

L’Ajuntament costejarà les despeses de neteja, els subministres d’aigua, llum i Adsl que es sufragaran amb la taxa que aportin els usuaris. Les fotocopies o impressions seran a part i cada mes es liquidaran pels usuaris.

Aquest espai comptarà amb taula d’oficina i book per cadascun dels usuaris, armaris, ADSL d'aproximadament 30 Mb amb xarxa o wifi, comptarà amb una sala de reunions reservada i també hi haurà impressora, escàner i fotocopiadora.

L’Ajuntament també posa a disposició dels coworkers el Centre de Convencions des Mercadal, per tal de que es puguin fer presentacions públiques dels projectes. Per poder emprar qualsevol altre equipament públic del municipi inclòs el Centre de Convencions s'haurà de demanar autorització municipal i liquidar les taxes legalment establertes amb les bonificacions que es puguin acordar.

Article 4. Beneficiaris del Coworking Es Mercadal

Poden beneficiar-se dels serveis d'aquest centre, totes aquelles persones físiques o jurídiques amb un projecte empresarial o altre projecte que fomenti l’ocupació o posi en valor el nostre municipi, a més haurà de ser informat per la Comissió d’Avaluació, Seguiment i Validació, creada a l'efecte.

II. Procediment i tramitació de les sol·licituds

Article 5. Petició

L'Ajuntament farà una convocatòria pública perquè totes aquelles persones emprenedores interessades pugin presentar els seus projectes.

Les sol·licituds s'han de presentar al registre d'entrada de l'Ajuntament mitjançant el model normalitzat d'instància de sol·licitud que es lliurarà a la persona interessada.

En el full de sol·licitud s'han de fer constar les dades de la persona física promotora i les del projecte; a més, s'han d'acompanyar de memòria descriptiva del projecte a desenvolupar al coworking.

La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació de les condicions fixades en aquest Reglament i les que específicament es puguin establir en la resolució d’Alcaldia corresponent.

L'Ajuntament podrà demanar l'ampliació d'informació aportada en aquells casos en què es consideri necessària aquesta informació addicional.

La Comissió d'Avaluació, Seguiment i Validació, farà la selecció d'empreses o projectes que poden gaudir dels serveis del “Coworking” tenint en compte l'interès del projecte presentat i el temps d'empadronament del peticionari al Municipi des Mercadal.

Article 6. Comissió d'Avaluació, Seguiment i Validació

Aquesta Comissió estarà formada per:

a) El Batle o regidor en qui delegui.

b) Dos regidors

c) Un tècnic municipal

d) El secretari de la corporació

Article 7. Adjudicació

Aquesta Comissió d’Avaluació, Seguiment i Validació és l'encarregada de valorar i seleccionar els projectes que podran gaudir dels avantatges oferts pel “Coworking” i elevaran la proposta corresponent per tal que la Batlia resolgui la resolució corresponent.

Contra aquesta resolució les persones interessades poden presentar el corresponent recurs de reposició.

Article 8. Conveni particular

Un cop aprovada la resolució d'aprovació corresponent, és signarà un conveni entre la persona física o jurídica promotora i l'Ajuntament. Aquest conveni regularà les condicions específiques de la cessió de l'ús de l'espai en el “Coworking”.

III. Funcionament del “Coworking”

Article 9. Titularitat i gestió

L'Ajuntament des Mercadal és el titular del “Coworking”.

Article 10. Horaris i calendari

L'horari del “Coworking” serà de dilluns a divendres de les 9.00 h a 20.00 hores i els dissabtes matí de 9.00 a 14.00 h.

Les instal·lacions del “Coworking” han de romandre tancades en les dates assenyalades com a festius en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, no es poden fer activitats en diumenge ni en els dies que tenguin la consideració de festa local.

Excepcionalment, és pot autoritzar la realització d'activitats fora de l’horari i/o calendari del centre sempre que aquest s'hagi fonamentat adientment per part de l'empresa o la persona sol·licitant.

Article 11. Drets i deures dels usuaris del centre

La condició d’usuari del “Coworking” comporta el dret a la cessió de l'ús d'un determinat espai per un temps definit.

L’usuari té dret a rebre les instal·lacions en bon estat de manteniment i neteja i té l'obligació de fer-ne un bon ús d'acord amb les condicions establertes al conveni particular.

L'empresa o interessat que gaudeixi d'una d'aquestes cessions té la responsabilitat de mantenir les instal·lacions en el mateix estat en que es trobaven abans d’utilitzar-les. Per això, ha d'assumir qualsevol desperfecte ocasionat a les instal·lacions o el material que hi hagi. L'empresa ha de reposar aquells materials que resultin malmesos.

Només resten a disposició dels usuaris l'ús dels espais fixats en el conveni corresponent.

La realització d'algun tipus de publicitat, pròpia o de terceres persones, en el “Coworking” ha de ser autoritzada prèviament.

Cada usuari del centre podrà col·locar prèvia autorització un rètol informatiu que s'ajusti a les pautes d'estil i format dels ja existents al recinte.

Com a norma general l’espai serà per una persona, si pel desenvolupament del projecte fos necessari més persones, s'haurà d'autoritzar específicament.

Resta expressament prohibit subarrendar o cedir part de l'immoble.

Únicament poden accedir als serveis del centre les empreses cessionàries i les persones degudament autoritzades, es podran autoritzar els clients de les empreses allà allotjades.

Els usuaris hauran d'abonar les tarifes que tengui aprovades l'Ajuntament.

Article 12. Facultats i obligacions de l'Ajuntament

L'Ajuntament cedirà, a través del “Coworking” una part de l'immoble situat al c/ Lepanto, 17 primer pis.

L'Ajuntament no es fa responsable dels danys i perjudicis ocasionats a terceres persones i coses causats pels seus membres, depenents i usuaris de les entitats o associacions organitzadores dels diferents actes i/o activitats, i té en aquests casos la condició de tercer.

L'Ajuntament no es fa responsable dels elements que siguin aportats per a cadascuna de les empreses que formin part del “Coworking”, com per exemple ordinadors i complements.

Els ordinadors seran aportats pels usuaris.

Així, mateix l’Ajuntament pot exercir en qualsevol moment les seves potestats de tutela, inspecció i policia i adoptar les decisions que escaiguin. Per poder exercir aquestes potestats, l'entitat cessionària ha de proporcionar l’ informació i la documentació que si la requereixi i ha de col·laborar en tot allò que se li demani.

IV.Mesures de seguretat

Article 13. Mesures de control i seguretat

Els usuaris del centre estan obligats a comunicar a l'Ajuntament el personal que forma part de cada empresa.

Es comunicarà a l'Ajuntament qualsevol anomalia o deficiència que es produeixi en les instal·lacions o els serveis.

 

V. Règim disciplinari

Article 14. Infraccions

Es podrà rescindir el conveni particular a qualsevol entitat que no sigui respectuosa amb les instal·lacions, no compleixi la resolució d’alcaldia pertinent o que no compleixi les obligacions o requisits fixats en aquest Reglament o a l’esmenta’t conveni, o denoti una mala convivència amb els companys usuaris sense dret a reclamació.

Disposició Final

Aquest Reglament entrarà en vigor l'endemà del dia en que es publiqui de forma definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que hagi transcorregut el termini fixat en l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, LBRL.

 

ANNEX

CONVENI PARTICULAR PER A LA CESSIÓ D'ÚS DE L'ESPAI MUNICIPAL SITUAT AL CARRER LEPANTO, 17

 

REUNITS

D'una part:

El Sr/a..................................................................................................................................................…………………………………………………………………………………………………..

amb NIF....................................amb domicili.....................................................................................…………………………….

carrer....................................................................................................................................................……………………………………………………………………………………………….

que actua en nom i interès propi i de l'empresa o entitat.........................................................................………………………....................................……

amb CIF..............................................................................................................................................………………………………………………………………………………………………………..

D'altra part:

El Sr/a................................................................................................................................................…………………………………………………………………………………………………....

en qualitat de........................................................................................................................................………………………………………………………………………………………………………………..

de l'Ajuntament des Mercadal, i per tant, en nom i representació d'aquest, facultat per aquest acte..............................................................................................................………………………………………………………………., assistit pel secretari de l'Ajuntament des Mercadal.....................................…………………………..............................que en dóna fe.

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per actuar i formalitzar aquest conveni.

 

ANTECEDENTS


Primer.- L'Ajuntament des Mercadal és el propietari de l'espai dedicat al “Coworking” situat al carrer Lepanto, 17 primer pis.

Segon.- Un dels objectius de l'Ajuntament es fomentar l'ocupació i les noves iniciatives empresarials, així com dinamitzar l’economia local.

Tercer.- El Sr./a..……………………………….......................................................va presentar una sol·licitud per accedir al “Coworking” per tal de desenvolupar una activitat ....................................... que rep el nom.........…………..............l'objecte de la qual és definit per l'activitat:...............................................…………………………………………

Quart.- El projecte és, a parer dels responsables tècnics de la Comissió d’Avaluació, Seguiment i Validació, adient a les finalitats i característiques d’aquest, per la qual cosa la seva activitat es considerada viable i inclosa dins de les permeses pel seu reglament.

En virtut del que acaben d’exposar, ambdues parts convenen l’esmentada cessió d’ús d’acord amb els següents pactes:

 

PACTES

  1. L’objecte d’aquest conveni és la cessió d’ús privatiu, per part de l’Ajuntament , d’un lloc de feina situat a un espai del c/ Lepanto, 17 o un altre que es determini, per un termini de...., prorrogable fins un màxim de 3 anys i revisable per períodes de 3 mesos.
     
  2. El cessionari o cessionària de l’espai s’obliga a destinar l’espai cedit a l’activitat prevista als antecedents i a mantenir-lo en perfecte estat.
     
  3. Permetre-hi l’accés de qualsevol persona autoritzada per l’administració del centre per a qualsevol inspecció, obra o manteniment.
     
  4. Complir els requeriments i les directrius establertes per l’administració del centre quant a normes de funcionament i coneixement de l’evolució del projecte empresarial.
     
  5. Complir i seguir les disposicions del Reglament de règim intern i acceptar les sancions que es puguin derivar del seu incompliment.
     
  6. Liquidar puntualment la taxa que correspongui dins els primers 5 dies de cada mes i liquidar els fungibles emprats el darrer dia de cada mes.
  1. Així mateix, es prohibeix expressament als components del projecte cessionari:
  1. Subarrendar o cedir, íntegrament i en part, l’espai cedit.
     
  2. Fer les obres en l’espai assignat sense autorització prèvia de l’administració del centre
     
  3. Manipular o emmagatzemar en l’espai cedit materials inflamables, pudents, tòxics o de qualsevol tipus que suposin molèstia o perill per als ocupants de l’edifici.
     
  4. Molestar amb renous o altres activitats que molestin als companys presents.
     
  5. L’espai de treball per norma general és per una persona.
  1. Els cessionaris es fan responsables, davant de terceres persones i d’altres administracions públiques de les conseqüències que es puguin derivar de l’activitat que desenvolupen.
  1. Els cessionaris es comprometen a complir les obligacions que es derivin de la seva activitat davant els diferents òrgans de l’administració.
  1. Aquest conveni podrà ser prorrogat, per acord previ de les parts, en períodes successius de 6 mesos, fins un màxim de 3 anys a comptar des de la data de la signatura.
     
  2. Les empreses cessionàries, per la seva banda, podran donar per rescindit el conveni, de forma unilateral i abans del termini fixat, amb un avís previ d’un mes d’antelació.
     

I perquè així consti, en prova de conformitat, signem aquest conveni, per triplicat, en tots els fulls i a un sol efecte, en el lloc i la data esmentats a l’encapçalament.

Es Mercadal ...... de .............. de ...........

Per l’Administració                                                                                                                    Usuari interessat


 

REGLAMENT DEL SERVEI D´ABASTAMENT D´AIGUA POTABLE

CAPÍTOL I

DISPOSICIONS GENERALS

ARTICLE 1. OBJECTE

L´Objecte del present Reglament és la regulació del Servei D´Aigua Potable, de titularitat municipal, en el terme municipal des Mercadal.

ARTICLE 2. FORMA DE GESTIÓ I TITULARITAT DEL SERVEI

L´Ajuntament des Mercadal podrà prestar el Servei d´Aigua Potable, de titularitat municipal, mitjançant qualsevol de les formes previstes en Dret; podrà estructurar el servei i fer-ne pública l´organització, sigui quina sigui la forma de prestació elegida, directa o indirecta, d´acord amb el que estableix el Text Refós de Règim Local. Donarà credencials a les persones que hi estiguin adscrites perquè els usuaris en puguin tenir coneixement i garantia.

ARTICLE 3. ELEMENTS MATERIALS DEL SERVEI

Són elements materials del Servei d´Abastament Domiciliari d´Aigua Potable, els següents:

  1. Les captacions d´aigua, elevacions, dipòsits d´enmagatzematge, xarxa de distribució, punt d’impulsio, ramal de presa, clau de registre i clau de pas.

  2. Dipòsits d´enmagatzematge. La capacitat en els dipòsits d´enmagatzematge i reserva de la xarxa urbana de distribució haurà de ser sempre suficient per garantir les necessitats del servei.

  3. Xarxa de distribució. És aquella que és necessària per abastar tota la població del municipi en les condicions establertes reglamentàriament.

  4. Ramal de presa (o de connexió). És la canonada que entronca la instal·lació general de l´immoble amb la xarxa de distribució. Travessa el mur de tancament de l´edifici per un forat que haurà fet el propietari o l´abonat, de tal manera que el tub hi vagi un poc ample per permetre´n la lliure dilatació, si bé haurà de ser unit de manera que el forat quedi impermeabilitzat. D´aquesta instal·lació se´n responsabilitzarà el prestador del servei però anirà a càrrec del propietari; les seves característiques es fixaran d´acord amb la pressió de l´aigua, cabal subscrit, consum previsible, situació del local i serveis que comprengui, d´acord amb les normes bàsiques per a les instal.lacions interiors de subministrament d´aigua, aprovades per l´Ordre de 9 de desembre de 1975 o per les que s´aprovin amb la posterioritat.

  5. Clau de registre. S´ubica damunt el ramal de presa, a la via pública i ran de l´edifici. En farà ús exclusivament el prestador del servei o el personal que aquest haurà autoritzat.

  6. Clau de pas. És aquella que hi ha situada en l´entrocament de ramal de presa amb el tub d´alimentació, devora el llindar de la porta d´entrada i part de dins de l´immoble, i s´allotjarà en una cambra o pica amb accés de l´exterior i construïda a càrrec del propietari o de l´abonat.

ARTICLE 4. OBLIGACIONS DEL PRESTADOR DEL SERVEI

El prestador del Servei d´Abastament Domiciliari d´Aigua Potable està subjecte al compliment de les següents obligacions:

  1. Prestar el servei a tot peticionari i ampliar-lo a tot abonat que el sol.liciti en els termes establerts en el present reglament i altres disposicions que hi siguin aplicades.

  2. Mantenir les condicions sanitàries i les instal.lacions, d´acord amb la normativa vigent aplicable.

  3. Mantenir la disponibilitat i regularitat del subministrament.

  4. Col.laborar amb l´abonat en la solució de les situacions que pot plantejar el subministrament.

  5. Efectuar la facturació, prenent com a base les lectures periòdiques dels comptadors o altres sistemes de mesura i la tarifa legalment autoritzada per l´organisme competent.

ARTICLE 5. DRETS DEL PRESTADOR DEL SERVEI

El prestador del servei té els següents drets:

  1. Cobrament dels serveis prestats, com ara la quota de servei, i tambè de l´aigua consumida per l´abonat i el manteniment dels comptadors.

  2. Comprovació i revisió de les instal.lacions interiors dels abonats, de manera que podrà imposar l´obligació d´instalar equips correctors en el cas que la instal.lació existent provocàs pertorbacions a la xarxa.

  3. Disposar d´una tarifa del servei suficient per autofinançarse. I quan aquest equilibri no es pugui produir tindrà dret a demanar una nova tarifa o, sinó, a la corresponent compensació econòmica.

  4. Suspensió del subministrament i rescissió del contracte, d´acord amb el que hi ha establert en els articles 42 i següents.

ARTICLE 6. OBLIGACIONS DE L´ABONAT

L´abonat estarà subjecte a les següents obligacions:

  1. Satisfer puntualment l´import del servei d´aigua, dins els terminis establerts, de la manera en que es preveu en aquest Reglament.

  2. Pagar les quantitats resultants de liquidació per error, frau o avaria imputable a l´abonat.

  3. Usar l´aigua subministrada en els termes establerts a la pòlissa.

  4. Abstenir-se d´establir o permetre derivacions en la seva instal.lació, per al subministrament d´aigua a locals o altres habitatges que els que hi ha consignats a la pòlissa.

  5. Permetre l´entrada al local del subministrament, durant les hores hàbils o de normal relació amb l´exterior, al personal del servei que, acreditant-ho, vulgui revisar o comprovar les instal.lacions.

  6. Respectar els precintes col·locats pel servei o pels organismes competents de l´Administració.

  7. Complir les condicions i obligacions contingudes en el contracte o pòlissa.

  8. Comunicar al subministrador qualsevol modificació de la instal.lació interior, d´una manera especial nous punts de consum que resultin significatius a causa del volum.

  9. Preveure les instal.lacions d´elevació, grups de pressió i dipòsits, d´acord amb el que s’estableix en aquest Reglament.

ARTICLE 7. DRETS DE L´ABONAT

L´abonat al servei tindrà els següents drets:

  1. Disposar de l´aigua en les condicions higienicosanitàries i de pressió que, d´acord amb les instal·lacions de l´habitage, indústria o altres, siguin adequades i conformes amb la normativa legal aplicable.

  2. Demanar al prestador del servei els aclariments, la informació i l´assesorament necessaris per adequar la instal.lació a les seves necessitats reals.

  3. Que se li facturin els consums amb les tarifes vigents.

  4. Subscriure un contracte o pòlissa de subministrament subjecte a les garanties de la normativa establerta.

  5. Formular les reclamacions administratives que consideri convenients d´acord amb el procediment establert en aquest Reglament.

 

CAPITOL II

CONTRACTACIÓ D´ABONAMENTS

ARTICLE 8. SUBSCRIPCIÓ DE LA PÒLISSA

No hi podrà haver cap mena de subministrament mentre l´usuari no haurà subscrit amb el prestador del servei la corresponent pòlissa d´abonament o contracte de subministrament. Una volta concedit el subministrament, aquest no serà efectiu fins que l´abonat no haurà efectuat els treballs de connexió i satisfet els drets establerts per l´ordenança fiscal.

El prestador del servei podrà negar-se a subscriure pòlisses o contractes d´abonaments en els següents casos:

  1. Quan la persona o entitat que sol.liciti el subministrament es negui a asignar el contracte, d´acord amb les determinacions d´aquest Reglament.

  2. En el cas que la instal.lació del peticionari no compleixi les prescripcions legals i tècniques que han de satisfer les instal.lacions receptores.

  3. Quan, arran d´un altre contracte subscrit amb el prestador del servei, es comprovi que el peticionari del servei ha deixat de satisfer l´import de l´aigua consumida, i doncs fins que no aboni el deute. I al contrari, el prestador del servei no podrà negar-se a subscriure la pòlissa amb un nou propietari o arrendatari del local baldament l´anterior sigui deutor al prestador de facturació o rebuts pendents de pagament, el qual deute podrà ser reclamat a l´anterior per la via corresponent.

  4. Quan el peticionari no presenti la documentació que exigeix la llei.

  5. En un cas de baixa, aquesta mai no es podrà reprendre a nom del mateix abonat, si no és que aquest abonava els mínims de consum o quotes de servei establerts durant el temps que haurà estat de baixa.

ARTICLE 9. PÒLISSA ÚNICA PER A CADA SUBMINISTRAMENT

La pòlissa o contracte de subministrament s´establirà per a cada servei i ús, i serà l´obligatori estendre pòlisses separades per aquells subministraments que exigeixin l´aplicació de tarifes o condicions diferents.

ARTICLE 10. CONDICIONS DE CONTRACTACIÓ

Per formalitzar amb el servei la pòlissa de subministrament, caldrà presentar-ne prèviament la sol.licitud a les oficines del servei, d´acord amb les condicions establertes a continuació.

La petició es farà en un imprès normalitzat que facilitarà el prestador del servei. Aquest podrà facilitar també el tràmit pel sistema que pugui resultar més convenient per a totes dues parts.

En la sol·licitud es farà constar el nom del sol·licitant i/o la seva raó social, el domicili, el nom del futur abonat, domicili del subministrament, caràcter d´aquest, ús a què s´ha de destinar l´aigua, cabal necessari o les bases per fixar-lo, d´acord amb la normativa vigent, i domicili per a notificació.

Un cop que el servei hagi comunicat l´acceptació de la sol·licitud i per poder formalitzar-ne la pòlissa, el sol·licitant haurà d´aportar la documentació legalment exigible, formada com a mínim per:

  1. Acreditació de la propietat de l´edifici a connectar o autorització del propietari, que serà el responsable en cas d’impagament.

  2. Butlleta d´instal.lació, subscrita per l´instal.lador autoritzat i visada pels serveis d´Indústria.

  3. En cas d´habitatge, cèdula d´habitabilitat i, si n´és el cas, llicència de primera ocupació.

  4. Si és local comercial o industrial, la llicència d´obertura

  5. Si és un subministrament per obres, la llicència municipal d´obres en vigència.

  6. Certificat acreditatiu de connexió a la xarxa municipal de clavegueram en les zones on n´hi hagi.

Cada subministrament quedarà adscrit a les finalitats per a les quals va ser contractat, de manera que queda prohibit dedicar-lo a finalitats altres o modificar-ne l´abast, coses per a les quals caldrà sempre fer una nova sol.licitud.

Per a subministraments fora de l’àmbit urbà, o per aquells consums d’especials característiques, serà necessari el vist i plau de la Comissió de Seguiment i Control.

ARTICLE 11. DURADA DE LA PÒLISSA

La vigència dels contractes es considera estipulada pel termini fixat en la pòlissa i s´entèn tàcitament prorrogada pel mateix període, llevat que una de les parts amb un mes d´antelació avisi l´altra part, d´una manera expressa i per escrit, del desig de donar el contracte per acabat. No obstant açò, si dins del primer any, a comptar des de l´inici del subministrament, l´abonat, per la causa que fos, donàs el contracte per acabat, les despeses ocasionades per aquesta resolució aniran a càrrec seu.

ARTICLE 12. MODIFICACIONS DE LA PÒLISSA

Durant la vigència de la pòlissa, aquesta s´entendrà modificada sempre que ho imposin disposicions legals o reglamentàries i, d´una manera especial, en relació amb la tarifa del servei i del subministrament, que s´entendrà modificada en l´import i en les condicions que disposi l´autoritat o els organismes competents.

ARTICLE 13. CESSIÓ DEL CONTRACTE

Com a regla general es considera que l´abonament al subministrament d´aigua és personal i hom no en podrà cedir els drets a tercers ni podrà exonar-se de les seves responsabilitats amb la relació al servei. Açò no obstant, l´abonat que estigui al corrent del pagament podrà traspassar la pòlissa a un altre abonat que hagi d´ocupar el mateix local amb les mateixes condicions existents. En aquest cas, l´abonat ho farà saber al prestador del servei mitjançant una comunicació escrita que inclogui la conformitat expressa del nou abonat, sigui per correu certificar amb justificant de recepció o bé lliurada personalment al domicili del prestador del servei, el qual li haurà d´acusar recepció de la dita comunicació.

En el cas que la pòlissa subscrita per l´abonat anterior no contingui cap condició que estigui en oposició amb la forma en què hagi de continuar prestant-se el subministrament, continuarà vigent la póliza anterior fins que no se n´estengui una de nova.

El prestador del servei, en rebre la comunicació, haurà d´estendre una nova pòlissa a nom del nou abonat, que aquest haurà de subscriure a les oficines del prestador. El nou abonat haurà d´abonar el que li correspongui segons les condicions vigents en el moment del traspàs. En el cas que la pòlissa contingui clàusules especials caldrà la conformitat del prestador del servei, a més de la del nou abonat. El servei podrà, en cas de necessitat, substituir el comptador per un de nou, que anirà a càrrec del nou abonat.

ARTICLE 14. SUBROGACIÓ

En esdevenir-se la defunció del titular de la pòlissa d´abonament, el cònjuge, descendents, ascendents i germans que hi haguessin conviscut habitualment, almenys amb dos anys d´antelació respecte de la data de defunció, podran subrogar-se en els drets i obligacions de la pòlissa. Aquests dos anys de convivencia no seran necessaris per als sotmesos a la pàtria potestat del difunt ni per al seu cònjuge. L´hereu o legatari podrà subrogar-se si succeeix el causant en la propietat o en l´ús de l´habitatge o local.

Les persones jurídiques tan sols se subrogaran en els casos de fusió per absorció.

El termini per subrogar-se serà, en tots els casos, de quatre mesos a partir de la data del fet causant i es formularà mitjançant una nota estesa en la pòlissa existent, signada pel nou abonat i pel prestador del servei.

ARTICLE 15. RESCISSIÓ DE LA PÒLISSA

L´incompliment que qualsevol de les parts de les obligacions recíproques contingudes en el contracte de subministrament o pòlissa, comportarà la rescissió del contracte, conforme al que s´estableix en el capítol corresponent d´aquest Reglament.

CAPITOL III

CONDICIONS DEL SUBMINISTRAMENT

ARTICLE 16. PLURALITAT DE PÒLISSES EN UN IMMOBLE

S´estendrà una pòlissa d´abonament per cada habitatge, local o dependència independents, encara que pertanyin al mateix propietari o arrendetari i sigui contínues, llevat si es tracta de subministrament per comptador o aforaments generals, en el qual cas es formalitzarà una sola pòlissa a nom del propietari.

En el cas de sistemes conjunts de calefacció o aigua calenta, de dispositius per al reg de jardins, etc., s´haurà de subscriure una pòlissa general d´abonament independent de les restants de l´immoble a nom de la propietat o comunicat de propietaris.

Si es sol·licita una pòlissa d´abonament general per a tot l´immoble, sense que hi hagi pòlisses individuals d´habitatge, local o dependència, sobre aquesta pòlissa general s´aplicaran tantes quotes de servei o mínims com habitatges, locals o dependències que, susceptibles d´abonament, se serveixin mitjançant el subministrament general.

ARTICLE 17. QUOTA DE SERVEI I MÀXIM DE SUBMINISTRAMENT

El prestador del servei fixarà, conjuntament amb l´abonat, el tipus de quota que s´ha d´aplicar, que dependrà de les instal·lacions de l´immoble, local, habitatge o dependència objecte de subministrament i, en tot cas, se subjectarà les disposicions legalment vigents, entre les normes bàsiques per a les instal.lacions interiors, de 9 de desembre de 1975.

Els subministraments que la Comissió de Seguiment i Control hagi autoritzat per a explotacions agrícoles, seran casos excepcionals, i en tot cas, l’ús prioritari será el consum humà, sense que els abonats puguin reclar a l’efecte cap tipus d’indemntzació.

ARTICLE 18. CLASSES DE SUBMINISTRAMENT

El subministrament domèstic consisteix en l’aplicació de l’aigua per atendre les necessitats normals d’un habitatge.

El subministrament comercial és l’aplicació de l’aigua a les necessitats dels locals comercials i de negocis, com és ara oficines, despatxos, botigues, clíniques, bars, restaurants i indústries, quan amb la base de l’aigua no s’estableix una indústria o quan l’aigua no intervingui d’una manera predominant en l’obtenció, la transformació o la manufactura d’un producte.

El subministrament a establiments d’hostaleria es considera con un subministrament domèstic.

El subministrament industrial es produeix quan l’aigua intervé com a element del procés de fabricació per incorporació al producte o com a determinant del resultat, sense que açò signifiqui que l’existència d’una indústria en el local determini per aquest sol fet l’aplicació del subministrament industrial.

El subministrament per obres es produeix quan l’aigua es concedeix a una obra determinada i aquesta disposa de la llicencia pertinent.

Tan sols en casos excepcionals els subministraments realitzats des de la xarxa d’abastament d’aigua, de titularitat municipal i gestionats per un concessionari, podran dedicar-se a l’ús de regadiu sempre amb autorització de l’Ajuntament.

ARTICLE 19. PRIORITAT DE SUBMINISTRAMENT

L´objectiu prioritari del subministrament d´aigua és satisfer les necessitats domiciliàries dels habitatges de la població urbana. Els subministraments d´aigua per a usos industrials, de reg i altres de caire no domèstic (piscines, obres, etc.), es donaran únicament en cas que ho permetin les necessitats de l´abastament. En tot cas, l’ús prioritari es el consum humà.

S’atendrà especialment en aquest punt al que disposen els articles 16 i 24

Quan el servei ho exigeixi, el prestador podrà disminuir i fins i tot suspendre el servei per a usos de reg, industrials o altres que determini l’ajuntament, pel fet que aquests subministraments queden subordinats en tot i per tot a les exigències del consum domèstic.

El prestador de servei quedarà exonerat de responsabilitat civil per manca de subministrament quan aquesta circumstància afecti processos industrials, clíniques i altres de naturalessa anàloga on tal subministrament sigui bàsic per a la funció pròpia, els quals centres, atenet les seves especials característiques, hauran de proveir-se de mitans de reserva.

ARTICLE 20. INSTAL.LACIONS DE L´ABONAT

Les instal.lacions utilitzades pels abonats han de complir tothora les condicions de seguretat reglamentàries, de manera que el prestador del servei podrà negar el subministrament en el cas de noves instal.lacions o de reforma de les existents pel fet de no complir els requisits legals. Amb aquesta finalitat, el prestador del servei podrà fer-ne les comprovacions necessàries abans de connectar-hi l´aigua.

Pel que fa a les instal.lacions antigues en ús, el prestador del servei pot comunicar als abonats la manca de seguretat d´aquestes; consegüentment, l´abonat estarà obligat a esmenar la instal·lació i en el termini que aquell ordenàs.

Si l´abonat no resol el que s´haurà disposat, el prestador del servei queda facultat per suspendre el servei.

El prestador del servei no percebrà cap quantitat per a la revisió de les instal·lacions quan açò ho faci per iniciativa pròpia o a petició de l’Ajuntament.

 

ARTICLE 21. REGULARITAT DEL SUBMINISTRAMENT

El subministrament d´aigua als abonats serà permanent –llevat que a la pòlissa se n´hagués pactat el contrari-, i no es podrà interrompre si no era per força major. No es podrà subministrar aigua dins un mateix immoble sota dues modalitats diferents simultàniament, per a una mateixa aplicació. En tot cas caldrà tenir en compte allò que estableix el paràgraf tercer de l´article 19 d´aquest Reglament.

ARTICLE 22. IMPORT DEL SUBMINISTRAMENT

Els imports del subministrament s´ajustaran a les tarifes vigents en cada moment i es referiran al servei prestat; per tant, no es podran cobrar per endavant.

CAPÍTOL IV

INSTAL·LACIONS EXTERIORS

ARTICLE 23. EXECUCIÓ DE LES INSTAL·LACIONS EXTERIORS

La instal·lació del ramal de connexió, incloent-hi les claus de maneig i els aparells de mesurament, l´efectuarà el prestador del servei amb les despeses totes a càrrec del propietari de l´immoble, i el ramal instal.lat, amb les claus corresponents, quedarà propietat d´ell. Si un abonat demanàs un ramal de presa especial per a ús propi, serà instal·lat pel prestador a compte i cost de l´abonat, amb l´autorització previa de la propietat de l´immoble, i l´obra esdevindrà també propietat de la finca per accessió.

ARTICLE 24. PUNTS DE PRESA ESPECIALS

A petició de l’Ajuntament, s’instal.laran punts de presa per alimentar exclusivament:

  1. Les boques de protecció contra incendis, a les finques dels propietaris que ho demanin, i que l´abonat podrà fer servir en benefici de tercers.

  2. Piscines o altres instal·lacions de caràcter sumptuari.

  3. Zones ajardinades.

  4. Zones de suministrament agrari.

ARTICLE 25. PROTECCIÓ DEL PUNT DE PRESA

Després de la clau de registre el propietari disposarà d´una protecció del ramal suficient, de manera que en un cas de fuita d´aigua vessi cap a l´exterior a fi que no pugui perjudicar l´immoble ni fer malbé res de l´interior (objectes, aparells); si bé en un cas així no hi hauria cap tipus de responsabilitat per part del prestador.

En casos d´avaria. Les reparacions dels ramals de presa les efectuarà sempre el prestador, que no vol dir que ell no en pugui fer repercussió al causant d´aquestes avaries.

Les instal·lacions i derivacions que surtin de la clau de pas seran adobades per compte i càrrec del propietari o dels abonats que en siguin responsables.

ARTICLE 26. POSADA EN CÀRREGA DE LA PRESA

Havent instal·lat el ramal de presa, el prestador el carregarà fins a la clau de registre, que encara no es podrà fer anar sino fins al moment de començar el subministrament, quan les instal.lacions interiors tenguin les condicions necessàries.

Passats vuit dies des de l´inici del subministrament sense que no s´hagi formulat cap reclamació sobre el ramal de presa, s´entendrà que el propietari de la finca està conforme amb la instal.lació.

CAPÍTOL V

INSTAL.LACIONS INTERIORS

ARTICLE 27. EXECUCIÓ DE LES INSTAL·LACIONS

La instal.lació interior, llevat de la col·locació del comptador i claus corresponents, la farà un instal·lador aliè al prestador del servei i autoritzat per l´organisme adient, i haurà d´executar-se bo i complint les normes per a les instal·lacions interiors de subministrament d´aigua aprovades per l´Ordre del Ministeri d´Indústria de 9 de desembre de 1975, o les vigents en el moment de la contractació, amb l´especial previsió de les contingències de la variació de pressió de la xarxa de distribució.

ARTICLE 28. INSPECCIÓ DE LA INSTAL.LACIÓ

La instal.lació interior pel propietari i/o abonat estarà sotmesa a la comprovació del prestador del servei i ala superior dels organismes competents de l´Administració, a fi de constatar si ha estat executada segons les normes i compleix les condicions d´aquest Reglament i d´altres disposicions aplicables.

Si la instal.lació interior no s´ajustàs als preceptes indicats, el prestador del servei podrà negar-se a proporcionar el subministrament i podrà informar-ne els organismes competents perquè resolguin el que sigui oportú.

El prestador del servei podrà inspeccionar no sols l’instalació de l’aigua sino també la del clavegueram i en cas de nova vivenda, no es concedira cap conexio d’aigua fins que no es comprovi que la mateixa esta conectada al clavegueram si aquest existeix, en cas contrari ja es conectara obligatoriament a la instalacio del mateix.

ARTICLE 29. MATERIALS DE LA INSTAL·LACIÓ

Per fer la instal·lació interior, no s´imposarà a l´abonat l´obligació d´adquirir el material ni als magatzems del prestador del servei ni en cap altre de concret, i tan solament se li exigirà que el material s´ajusti a allò que disposin les normes bàsiques de les instal·lacions interiors per al subministrament d´aigua vigents en el moment de la contractació.

ARTICLE 30. PROHIBICIÓ DE MESCLAR AIGUA DE DIFERENTS PRECEDÈNCIES

Les instal·lacions corresponents a cada pòlissa no es podran connectar a una xarxa, canonada o distribució d´una altra procedència. Tampoc no s’hi podrà connectar cap instal·lació procedent d´una altra póliza d´abonament ni mesclar l´aigua amb la de qualsevol altre. L´abonat instal·larà els dispositius reglamentaris per impedir els retorns accidentals cap a la xarxa.

En casos tècnicament justificats, quan les instal.lacions industrials hagin de menester subministraments propis, distribuïts conjuntament amb l´aigua procedent del servei, podrà autoritzar-se´n la connexió sempre que:

  1. L´aigua no es destini al consum humà.

  2. S´adoptin mesures tècnicament suficients segons criteri del servei, per evitar retorns d´aigua cap a la xarxa pública.

CAPÍTOL VI

SISTEMES DE MESURAMENT

ARTICLE 31. TIPUS DE COMPTADOR

Els comptadors seran sempre de model oficialment homologat i degudament verificat amb resultat favorable i hauran de ser precintats per l´organisme de l´Administració responsable de la dita verificació, d´acord amb la legislació vigent.

La selecció del tipus de comptador, el diàmetre i l´emplaçament els determinarà el prestador del servei, d´acord amb les normes bàsiques per a les instal·lacions interiors de subministrament d´aigua vigents en el moment de la contractació, segons el tipus de domicili objecte de subministrament o en la relació amb el cabal punta o horari previst en subministraments especials.

En el cas que el consum real no correspongués al concertat entre amb dues parts i no guardàs la deguda relació amb el que correspon al rendiment normal del comptador, aquest haurà de ser substituït per un altre de diàmetre adequat, i serà l´abonat qui n´haurà de satisfer obligadament les despeses.

Darrere del comptador hi haurà una clau de pas a disposició de l´abonat per tal de prevenir qualsevol eventualitat. Les intervencions que hagi de fer els servei com a conseqüència del mal funcionament d´aquesta clau es carregaran a l´abonat.

ARTICLE 32. SUBMINISTRAMENT DEL COMPTADOR

El comptador, que serà pagat per l´abonat, el subministrarà el prestador del servei únicament el podran manipular els empleats del servei i les persones o l´entitat responsable de fer-ne el manteniment, per la qual cosa serà degudament precintat. Darrere del comptador, el prestador del servei hi instal.larà una clau de sortida el cost de la qual anirà a càrrec de l´abonat, que sí que en podrà fer ús per prevenir qualsevol eventualitat que pugui esdevenir-se en la instal·lació interior.

La instal.lació interior i el comptador queden sempre sota la diligència, custòdia, conservació i responsabilitat de l´abonat, el qual s´obliga a facilitar als empleats del prestador del servei l´accés al comptador i a la instal·lació interior.

ARTICLE 33. UBICACIÓ DEL COMPTADOR

El comptador es col·locarà a la paret de l´enfront o a la paret mitgera i part defora, dins un armariet d´obra construït per l´abonat amb mides i de la manera que estableixen les normes bàsiques per a les instal·lacions interiors de subministrament d´aigua vigents en el moment de la contractació i que haurà d´anar tancat amb pany i clau del tipus universal.

ARTICLE 34. VERIFICACIÓ I CONSERVACIÓ DELS COMPTADORS

El comptador s´haurà de conservar amb bon estat de funcionament. El prestador del servei tindrà la facultat de realitzar totes les verificacions que consideri necessàries i efectuar totes les sustitucions que siguin reglamentàries.

L´abonat tindrà l´obligació de facilitar als representants i operaris del servei l´accès al comptador, sempre que presentin la corresponent autorització expedida pel servei.

El manteniment dels comptadors i dels punts de presa serà realitzat pel servei i anirà a compte i càrrec dels usuaris, els quals abonaran una quota mensual per aquest concepte.

Es considerarà conservació i manteniment de comptadors i de punts de presa de tenir-ne vigilància i de fer-hi reparacions en l´emplaçament actual i mentre sigui possible, incloent-hi muntatge i desmuntatge; amb el benentès, però, que les avaries o anomalies observades siguin imputables a l´ús normal de l´aparell. Queden excloses d´aquesta obligació les avaries causades per manipulació indeguda, abús d´utilització, catàstrofe i gelades.

ARTICLE 35. BATERIA DE COMPTADORS.

Quan un sol punt de presa hagi de subministrar aigua a més d´un abonat en un mateix immoble, caldrà instal·lar una bateria degudament homologada capaç de muntar-hi tots els comptadors que ha de menester el conjunt de l´immoble.

CAPÍTOL VII

CONSUM I FACTURACIÓ

ARTICLE 36. CONSUM

L´abonat consumirà l´aigua d´acord amb el que estableix aquest Reglament respecte a les condicions del subministrament i està obligat a usar les instal·lacions pròpies del servei d´una manera racional i correcta, evitant tot perjudici a tercers i al servei.

ARTICLE 37. FACTURACIÓ

El prestador del servei percebrà de cada abonat l´import del subministrament d´acord amb la modalitat tarifària vigent en cada moment, així com els tributs que pertoquin en cada cas.

Si hi hagués una quota de servei, a l´import d´aquesta s’hi afegirà la facturació del consum corresponent als registres de l´aparell de mesurament.

En tot cas, un empleat del prestador del servei anotarà en un full de lectura o suport físic equivalent els registres del comptador, que posteriorment quedaran reflectits en el rebut.

El consum d´una presa per a piscina o reg es facturarà a nom del propietari, arrendatari o comunitat de propietaris.

ARTICLE 38. ANOMALIES DE MESURAMET

Quan es detecti l´aturada o un mal funcionament de l´aparell de mesurament, la facturació del període actual i regularització de períodes anteriors s´efectuarà conformement a un dels tres sistemes següents:

  1. En relació amb la mitjana dels tres períodes de facturació anteriors a la detecció de l´anomalia.
  2. En el cas de consum estacional, amb relació als mateixos períodes de l´any anterior que haguessin registrat consum.
  3. Conforme al consum registrat pel nou aparell de mesurament instal·lat, a prorrata amb els dies que hagués durat l´anomalia.

En el cas que no pugui efectuar-se la lectura del mesurament del comptador per absència de l´abonat i a fi d´evitar l´acumulació de consums en facturacions posteriors, es facturarà igualment en relació amb la mitjana dels tres períodes de facturació del mateix període de l´anterior que vagi registrar consum.

En aquells casos en què per error o anomalia de mesurament s´haguessin facturat quantitats inferiors a les degudes, el pagament de la diferència s´escalonarà dins un termini que, posat que no s´acordàs el contrari, no podrà ser superior a l´any.

En el cas de consums facturats a compte, es llevaran de la facturació feta basant-se en la lectura del comptador aquelles quantitats facturades amb anterioritat, sense lectura prèvia del comptador.

ARTICLE 39. VERIFICACIÓ

L´abonat i el prestador del servei tenen dret a sol.licitar de l´organisme competent de l´Administració, en qualsevol moment, la verificació dels aparells de mesurament instal·lats, sigui qui en sigui el propietari.

Si l´abonat demana al prestador del servei la tramitació de l´esmentada verificació oficial, s´haurà de disposar prèviament l´import de les despeses que açò comporti.

Si fos el prestador del servei qui en sol.licitàs la verificació, les despeses seran a compte seu.

ARTICLE 40. SANITAT DEL CONSUM

La instal.lació interior servida per l´abonament objecte del contracte no podrà estar connectada a cap xarxa ni a cap altra canonada ni a cap mena de distribució d´aigua de procedència altra, ni tampoc a la que provengui d´un altre abonament procedent de la mateixa empresa, com tampoc no podrà mesclar-se l´aigua del prestador del servei amb cap altra, tant per raons tècniques com a sanitàries.

Els dipòsits receptors, si n´hi hagués, caldrà mantenir-los periòdicament i protegir-los raonablement per tal d´evitar qualsevol mena de contaminació.

ARTICLE 41. PAGAMENT

L´abonat haurà de pagar els rebuts dins dels quinze dies feiners següents a la recepció de l´avís de fer-ho.

L´abonat podrà optar per domiciliar el pagament del rebut en una llibreta d´estalvi o en un compte corrent bancari o ver fer-ho efectiu directament a les oficines del prestador del servei o a les entitats bancàries o financeres que el prestador del servei autoritzi.

CAPÍTOL VIII

SUSPENSIÓ DEL SUBMINISTRAMENT I RESCISSIÓ DEL CONTRACTE

ARTICLE 42. CAUSES DE SUSPENSIÓ

L´incompliment per part de l´abonat de les obligacions detallades a l´article 6 d´aquest Reglament, facultarà el prestador del servei per suspendre el subministrament, que seguirà els tràmits que s´assenyalen en el següent article.

ARTICLE 43. PROCEDIMENT DE SUSPENSIÓ DEL SUBMINISTRAMENT

Els prestadors del servei podran suspendre el subministrament d´aigua als abonats, sempre havent-los-en fet la prèvia notificació, en els casos establerts en l´esmentat article 6 i pels procediments següents:

En els casos establerts en el dit article, el servei ho haurà de comunicar a l´abonat per correu certificat o d´una manera que en quedi constància, com també a l´Ajuntament perquè, amb la prèvia comprovació dels fets, l´organisme oficial dicti la resolució que escaigui; i es considerarà que el prestador del servei queda autoritzat per dur a terme la suspensió del servei, si dins el termini de 45 dies feiners a partir de la data de presentació dels fets a l´organisme i del lliurament de la notificació a l´abonat, aquell no ha rebut cap ordre contrària de l´organisme en el sentit que aquest en volgués fer una comprovació pròpia.

Posat cas que l´abonat hagués formulat reglamentàriament qualque reclamació o recurs, el prestador del servei no el podrà privar de subministrament mentre no hagi recaigut cap resolució sobre la reclamació formulada.

Si l´interessat interposàs recurs contra la resolució de l´organisme competent de l´Administració pública, se´l podrà privar de subministrament en el cas que no dipositi la quantitat que deu, confirmada per la resolució objecte del recurs.

La suspensió del subministrament d´aigua per part del prestador del servei no podrà dur-se a terme en un dia festiu ni en altre en què, pel motiu que sigui, no hi hagi servei complet administratiu i tècnic d´atenció al públic als efectes de la tramitació completa del restabliment del servei ni en la vigília del dia en què es doni qualcuna de les mencionades circumstàncies.

El restabliment del servei es realitzarà el mateix dia o el següent dia feiner en què hagin estat esmenades les causes que vagin originar el tall del subministrament.

La notificació de tall de subministrament ha d´incloure, com a mínim, els punts següents:

  • Nom i adreça del abonat;

  • Nom i adreça de l´abonament;

  • Data i hora aproximada a partir de les quals es farà el tall de subministrament.

  • Nom, adreça, telèfon i horari de les oficines comercials de l´empresa subministradors en què puguin corregir-se les causes que van originar el tall.

Si l´empresa comprova l´existència de derivacions clandestines, podrà inutilitzar-les de manera inmediata i en donarà part a l´Ajuntament.

ARTICLE 44. RENOVACIÓ DEL SUBMINISTRAMENT

Les despeses que origini la suspensió seran a compte de l´empresa subministradora i la reconnexió del subministrament, en el cas de tall notificat, d´acord amb el que regula l´article anterior, serà a compte de l´abonat, i se satisfarà amb una quantitat doble dels drets de presa vigents per a un cabal igual al contractat, el qual serà abonat per endavant. Aquests drets, però no es podran fer pagar si és que el tall no s´hagués realitzat de fet.

ARTICLE 45. RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE

Havent transcorregut dos mesos des de la suspensió del subministrament sense que l´abonat hagi esmenat cap de les causes establertes a l´article 42 d´aquest Reglament, per les quals va tenir lloc la dita suspensió, el prestador del servei estarà facultat per resoldre el contracte, a l´empara del que disposa l´article 1124 del Codi Civil.

ARTICLE 46. RETIRADA DE L´APARELL DE MESURA

Una volta resolt el contracte, el prestador del servei podrà retirar el comptador, propietat de l´abonat, i el dipositarà a nom d´ell a l´empresa amb la qual en tengui concertada la conservació o, si escau, el mantindrà en dipòsit i a disposició de l´abonat a les dependències del prestador del servei durant el termini d´un mes, a partir del qual el prestador en podrà disposar lliurament.

ARTICLE 47. ACCIONS LEGALS

El prestador del servei, malgrat la suspensió del subministrament i la rescissió del contracte, podrà endegar totes les accions civils i criminals que consideri oportunes en defensa dels seus interessos i drets, d´una manera especial, l´acció penal per frau.

Així mateix, i en el cas que la suspensió del subministrament efectuada pel seu prestador resultàs improcedent, l´abonat podrà exigir la deguda indemnització sens perjudici de poder endegar les accions civils i criminals que consideri oportunes en salvaguarda dels seus interessos.

CAPÍTOL IX

TRIBUTS I ALTRES CONCEPTES DEL REBUT

ARTICLE 48. TRIBUTS

Com a regla general, els tributs de l´Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats locals establerts sobre les instal·lacions i el subministrament o consum d´aigua en els quals siguin subjectes passius les empreses subministradores no podran ser repercutits a l´abonat com a tals, llevat que la norma que crea el tribut ho disposi altrament, sense però que açò vulgui dir que l´import d´aquests tributs no sigui recollit com un cost en la mateixa tarifa.

ARTICLE 49. ALTRES CONCEPTES DEL REBUT

El prestador del servei haurà d´incloure en el rebut de consum, quan rebés una demanda legal en aquest sentit, els tributs que ha de cobrar per compte de les entitats públiques als quals es refereix l´article anterior, sempre que estiguin establerts prenent com a base el consum de l´aigua.

 

CAPÍTOL X

PROCEDIMENT ADMINISTRATIU

ARTICLE 50. CONSULTES I INFORMACIÓ

L´abonat té dret a consultar les qüestions derivades de la prestació del servei i del funcionament del subministrament en el consum individual i podrà demanar pressupost previs d´instal.lacions referits a la contractació. El prestador del servei haurà de donar informació en totes les consultes que s´hagin formulat correctament i contestarà per escrit, dins el termini màxim d´un mes, les que també s’hi hauran fet.

ARTICLE 51. RECLAMACIONS

L´abonat podrà formular reclamacions directament al prestador del servei, verbalment o per escrit. En aquest darrer cas, la reclamació s´entendrà desestimada si passats quinze dies el prestador del servei no ha emès la corresponent resolució. Contra la resolució, expressa o presumpta, s’hi podrà reclamar dins el termini de quinze dies davant l´Ajuntament, que haurà de resoldre. Si transcorren trenta dies sense haver-hi hagut una resolució expressa, el recurs es considerarà desestimat.

CAPÍTOL XI

JURISDICCIÓ

ARTICLE 52. ADMINISTRATIVA

Sens perjudici de les competències legals que pugin correspondre a qualsevol entitat o organisme públic, correspon a l´Ajuntament la incoació i instrucció dels expedients sancionadors per l´incompliment del present Reglament, tant per part dels abonats com dels prestadors del servei, amb subjecció al procediment sancionador determinat en la Llei 30/92, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques.

DISPOSICIÓ FINAL.-

El present Reglament entrarà en vigor al dia següent que es publiqui en el BOIB, i en tot cas, una vegada transcorregut el termini de 15 dies hàbils a partir de la recepció de la comunicació de l'acord de la seva aprovació definitiva per els òrgans administratius corresponents en la forma que s'estableix en la Llei reguladora de les Bases de Règim Local.

 

Es Mercadal, 18 de desembre de 2013

EL BATLE

Francesc Ametller Pons