Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 23309
Resolució de 10 de desembre de 2013 de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública per la qual s’aprova la convocatòria per concedir una ajuda econòmica als alumnes del curs de formació FIOP DIM 13 del segon semestre del Pla de Formació per a facilitar la integració laboral de les persones amb discapacitat física, sensorial i psíquica a les quals els han de prestar atenció especialitzada per a l’any 2013
Versió PDF
Fets
Fonaments de dret
Per tot això, dict la següent
Resolució
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i de l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 10 de desembre de 2013
La presidenta de l’EBAP
M. Nuria Riera Martos
ANNEX 1
Bases específiques que han de regir la convocatòria per concedir una ajuda econòmica als alumnes del curs de formació FIOP DIM 13 del segon semestre del Pla de Formació per a facilitar la integració laboral de les persones amb discapacitat física, sensorial i psíquica per a l’any 2013
1. Objecte de la convocatòria i normativa aplicable
La convocatòria té per objecte la concessió d’una ajuda econòmica, en concepte de ajuda de transport, per dia d’assistència al curs de formació FIOP DIM 13, del segon semestre del pla de Formació per a facilitar la integració laboral de les persones amb discapacitat per a l’any 2013, a l’efecte de compensar les previsibles despeses que tindran els alumnes pel seu desplaçament als diferents llocs de pràctiques on se’ls destini.
La convocatòria es regeix per aquestes bases específiques, per l’Ordre del conseller d’Interior de 17 de maig de 2005 (BOIB núm. 78, de 21 de maig), per la qual s’estableixen les bases que regulen la concessió de subvencions de la Conselleria d’Interior (ara Conselleria d’Administracions Públiques), i per la normativa en matèria de subvencions que li és d’aplicació.
2. Beneficiaris
Són beneficiaris de la subvenció les persones que hagin estat seleccionades com alumnes del curs FIOP DIM 13 per a l’any 2013, convocat per la Resolució de 18 de juny de 2013 (BOIB núm. 89 de 25 de gener) de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, el qual va aprovar, entre els plans de formació per al segon semestre de l'any 2013, el Pla de Formació per a Facilitar la Integració Laboral de les Persones amb Discapacitat, organitzat per l’Escola Balear d’Administració Pública així com les instruccions que han de regir les activitats formatives programades i l’oferta formativa del Pla de formació.
3. Sol·licituds i documentació que s’ha de presentar
El termini per presentar les sol·licituds és de 5 dies naturals comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o des de la seva notificació a les persones interessades.
Les sol·licituds s’han de presentar segons el model oficial el qual és a disposició de les persones interessades a la pàgina web http://ebap.caib.es i en les oficines següents: a l’illa de Mallorca, al Registre de l’EBAP (carrer Gremi Corredors núm. 10, 3r pis, Palma); a l’illa de Menorca, a la Direcció GeneraI d’Atenció a la Dependència (carrer de la Dragonera, s/n, edifici POIMA, Maó); a l’illa d’Eivissa, a les oficines de la Direcció GeneraI d’Atenció a la Dependència (carrer d’Abad i Lasierra, 47, baixos, Eivissa); i a l’illa de Formentera, al Consell Insular de Formentera (plaça de la Constitució, 1, Sant Francesc Xavier).
Les sol·licituds s’han de presentar a un dels registres d’entrada de les unitats administratives indicades, o bé en qualsevol de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Les persones beneficiàries han d’adjuntar a les sol·licituds la documentació següent (original o còpia acarada):
Declaració jurada de no tenir cap altra ajuda econòmica per el mateix concepte, procedent de cap altra administració o ens públic, nacional o internacional.
Declaració responsable de no incórrer en cap causa d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la legislació vigent en la matèria.
Declaració responsable del sol·licitant d’estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
Declaració responsable del sol·licitant de complir les obligacions que estableix l’article 12 de l’Ordre de bases.
Declaració responsable de no estar sotmès a cap causa de prohibició.
Declaració responsable de la titularitat del compte bancari indicat en la sol·licitud.
4. Esmena i millora de la sol·licitud
En el cas que la sol·licitud o la documentació que s’hi adjunta siguin incorrectes o incompletes, es requerirà a la persona interessada que la rectifiqui o la complementi. Si en el termini de deu 2 hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l’EBAP considerarà que la persona interessada desisteix de la seva petició.
L’EBAP pot sol·licitar a les persones aspirants la documentació complementària que consideri necessària per a la concessió de les ajudes.
5. Criteris per concedir la subvenció
Atès que els destinataris de les ajudes econòmiques són els alumnes seleccionats del curs FIOP DIM 13 les sol·licituds de subvenció es resoldran individualment a mesura que entrin en el registre de l’òrgan competent, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
La cap del Departament de Formació i Selecció y les persones responsables del Programa FIOP revisaran les sol·licituds per comprovar que reuneixen els requisits necessaris i establiran l’import de la subvenció amb el certificat de la persona coordinadora del curs, al qual fa referència el punt 7 d’aquestes bases.
6. Resolució de la convocatòria
Les subvencions seran atorgades per resolució de la presidenta de l’EBAP, després d’haver estat emesa la corresponent proposta de resolució. La resolució que atorgui les subvencions es notificarà individualment a les persones beneficiaries i es publicarà en el BOIB.
7. Dotació i pagament de les subvencions
La dotació de les subvencions per als alumnes del curs de formació FIOP DIM 13, el qual es du a terme des del 23 de setembre fins el 18 de desembre de 2013, que té una durada de 300 hores, és d’un màxim de cinc mil quatre-cents euros (5.400,00 €). La dotació de cadascuna de les subvencions és de sis euros per dia d’assistència al curs, amb un límit de tres-cents seixanta euros (360 €).
La Conselleria d’Administracions Públiques, prèvia emissió del certificat que acrediti els dies d’assistència al curs, que serà expedit per la persona responsable del programa FIOP, abonarà als alumnes l’import corresponent de la subvenció.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions mínimes de les persones subvencionades:
Acomplir els requisits i les condicions establertes per a la concessió i el gaudiment de les subvencions. Així mateix, cooperar amb l’Administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si és procedent, l’acompliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de les subvencions.
Haver dut a terme l’activitat que fonamenta la concessió d’aquestes subvencions.
9. Revocació de la subvenció
L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de l’objecte de la subvenció pot provocar la revocació de la subvenció obtinguda.
10. Recursos
Contra la resolució del procediment d’adjudicació de les subvencions —que exhaureix la via administrativa—, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i de l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució o d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.