Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BÚGER
Núm. 23170
Aprovació definitiva Text Refós Reglaments
Versió PDF
Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició pública, cap reclamació o suggeriment contra l’acord de modificació del Texte refós dels reglaments de l’ajuntament de Búger, aprovat provisionalment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 de juliol de 2013, i publicat al BOIB nº 113 de data 13 d’agost de 2013 i successiva modificació s’entén definitivament aprovat, segons el que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, i per aquest motiu, es publica el text de l’esmentat acord, que és el següent:
TEXT REFÓS DELS REGLAMENTS DE L’AJUNTAMENT DE BÚGER
ÍNDEX
1. Ordenança policia i bon govern
2. Ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus de la construcció i demolició
3. Reglament per a regular la concessió de les distincions honorifiques municipals de l’Ajuntament de Búger
4. Reglament de normalització lingüística
5. Reglament municipal per a la prestació d’ajudes econòmiques d’urgència social serveis socials de l’Ajuntament de Búger.
1. Ordenança policia i bon govern
CAPÍTOL PRELIMINAR.
L’ordenança de Policia i Bon Govern o Ordenança de Convivència Ciutadana, és el conjunt de preceptes jurídics promulgats per l’Ajuntament per tal de regular matèries de la seva competència i que afecten al normal desenvolupament de la vida local. Constitueixen un conjunt de normes a les quals ha de subjectar-se l’activitat dels ciutadans. Es tracta d’adaptar les disposicions generals existents a les característiques de Búger, així com ordenar matèries no regulades. En la present Ordenança, com a Codi de Drets i Deures dels ciutadans, es recullen les normes de la població, facilitant així els seu coneixement als veïns i es regula la potestat sancionadora de l’Ajuntament, en algunes matèries que incideixen continuadament en la tranquil·litat i qualitat de vida del municipi.
CAPÍTOL I. DELS EDIFICIS I SOLARS.
ARTICLE 1.- Apartat Primer: Els veïns que habiten una finca urbana estan obligats al manteniment i conservació en bon estat i visibilitat de la placa indicadora del núm. que li correspon en el carrer o plaça en que l’immoble es trobi ubicat. L’incompliment d’aquesta obligació serà qualificat com a falta lleu.
Apartat Segon: Els propietaris d’edificis hauran de suportar en les seves façanes a la via pública, els cables faroles o senyals de trànsit que foren necessaris per raons d’interès públic, prèvia la pertinent comunicació de l’Ajuntament. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat com a falta greu.
Apartat Tercer: Els edificis situats en la confluència de vies urbanes quedaran subjectes a la servitud d’ostentació de rètol del carrer i els seus propietaris o ocupants de l’immoble hauran de deixar lliures d’impediments i en perfecta visibilitat les plaques corresponents, romanent prohibit qualssevol sistema que impedeixi la visibilitat de les plaques. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat com a falta greu.
ARTICLE 2.-Tots els solars no edificats hauran de tancar-se amb material resistent i incombustible; el tancament s’ajustarà a les condicions d’estètica i seguretat regulades en la legislació vigent en la matèria. L’incompliment d’aquesta obligació serà qualificat com a falta greu.
ARTICLE 3.- Les conduccions d’aigua, gas i electricitat, que hagin d’instal·lar-se en la via pública de pals, caixes de distribució, etc., necessitaran de la llicència prèvia municipal. Aquestes conduccions s’hauran de sotmetre, en quant a les condicions tècniques i de policia a les ordenances municipals i en el seu defecte a les condicions que es disposaren.
ARTICLE 4.- Per raons d’estètica i bon gust no està permès estendre o exposar roba i elements domèstics en balcons, finestres, terrasses o qualssevol altre lloc que, per la seva situació i orientació a la via pública siguin normalment vistes des de la mateixa. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat com a falta lleu.
ARTICLE 5.- Està prohibit i, en el seu cas, serà sancionat governativament, tota acció que enlletgeixi, embruti, produeixi danys o sigui susceptible de produir-los en llocs d’ús o servei públic i això amb independència de la reclamació dels perjudicis causats, si procediren, i de la competència de la jurisdicció penal, si fa al cas.
ARTICLE 6.- Tot ciutadà té el dret i el deure, en quant membre d’una col·lectivitat, de col·laborar en la conservació i defensa del patrimoni municipal, ja sigui impedient la realització de danys en el mateix, ja anunciant-lo a l’Autoritat competent en cas d’haver-se produït.
CAPÍTOL II.-DE LA CONDUCTA CIUTADANA
ARTICLE 7.- En els casos en que es produís calamitat, catàstrofe, trastorns d’ordre públic o desgràcia publica, l’Ajuntament podrà requerir l’ajuda i col·laboració dels habitants del terme municipal, així com d’aquelles maquinàries, vehicles o eines particulars que es considerin necessàries per restablir la normalitat d’acord amb les normes i plans de protecció civil.
ARTICLE 8.- Apartat Primer: Queda prohibit alterar l’ordre públic i la tranquil·litat pública amb sorolls, essent considerats aquests actes com a falta greu.
Apartat Segon: Queda prohibit molestar als veïns amb renous, fums, olors o gasos perjudicials o simplement molestos, no considerant com a molestos els fums procedents de la normal utilització de les xemeneies dels habitatges; l’incompliment d’aquesta prohibició es qualifica com a falta greu.
Apartat Tercer: L’ús d’aparells de radio, televisió, altaveus, instruments musicals o qualssevol altre aparell reproductor de so, haurà de moderar-se i modular la seva potència a la normativa existent sobre sorolls amb expressa menció al Decret 20/1987, de 26 de març de mitjans de protecció contra la contaminació acústica del Medi Ambient en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a l’objecte d’evitar molèsties innecessàries als veïns, especialment a les hores destinades al repòs (A l’hivern: des de les 00 a les 08 hores; I a l’estiu: des de les 01 a les 07 hores i des de les 15:30 a les 17:30 hores). L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat com a falta greu.
ARTICLE 9.- Els establiments públics tindran l’horari de tancament autoritzat per l’Organisme competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o, en el seu cas, per l’Ajuntament, el qual pot ser modificat prèvia petició de l’interessat, i amb motiu de les festes populars o esdeveniments especials. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat com a falta greu.
No es podrà realitzar cap espectacle, activitat recreativa, festa, concentració esportiva, etc., sense comunicació prèvia a l’Autoritat municipal, i autorització en el seu cas, a l’objecte d’evitar perjudicis a l’activitat quotidiana dels veïns i per motius de seguretat. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat falta greu.
ARTICLE 10.- Apartat Primer: Des de les 24:00 hores i fins les 07 del matí no es podrà parlar a veus en la via pública amb clara expressió de crits, així com mantenir els motors del cotxes encesos més de cinc minuts, si estan aturats en el casc urbà. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat falta greu.
Apartat Segon: Les motos o ciclomotors hauran de circular sense emetre renous excessius i hauran de tenir el tub d’escapament homologat a fi de que no contamini l’ambient. El seu incompliment serà considerat falta greu.
ARTICLE 11.- Queda prohibit:
1.- Causar perjudicis als arbres, pasteres, parterres, plantacions, cultius i jardins; qualificant el seu incompliment com a falta greu.
2.-Causar destrosses o embrutar edificis, tan públics com privats, tanques, parets divisòries, bancs, fonts públics, faroles de l’enllumenat, pals de línia i controls d’electricitat, conduccions d’aigua i en general quants bens i serveis siguin d’interès públic. L’incompliment d’aquesta obligació serà qualificat com a falta greu.
3.-Disparar coets, petards i, en general , focs d’artifici, sense la prèvia autorització municipal, i sense haver-se adoptat les mesures adequades per tal d’evitar accidents i molèsties a les persones i danys en les coses. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat com a falta greu.
4.- La fixació de cartells anunciadors sense la prèvia autorització municipal, fent responsable l’empresa anunciadora, essent el seu incompliment castigat com a falta lleu.
5.- Abocar aigües majors i menors a la via pública, serà qualificat com a falta greu.
6.-Rentar vehicles o qualssevol tipus d’estris a la via pública, serà qualificat com a falta greu.
7.-Queda prohibit l’emmagatzematge en la via pública de qualssevol tipus d’objectes que dificultin o causin trastorns als ciutadans. La seva infracció constituirà falta greu.
8.- Raspar, gravar, empastifar o dibuixar les parets, façanes i portes d’edificis, col·locar cartells o anuncis que impedeixin o dificultin la lectures de les plaques dels carrers, numeració d’edificis i senyals de circulació. El seu incompliment serà qualificat com a falta greu.
9.- Queda prohibit tallar una via pública pels vianants o molestar als mateixos amb bicicletes o altres objectes destinats al joc, essent els responsables d’aquests actes els pares o tutors, en cas dels ser els autors menors d’edat. Es qualificarà com a falta lleu.
10.-La venta i consum en establiments públics, de begudes alcohòliques a menors, segons el disposat a la Llei 1/92, de protecció de seguretat ciutadana i successives que en aquesta matèria es dictaren. Els fets descrits seran qualificats coma a falta greu.
11.-Queda totalment prohibit consumir begudes alcohòliques i o alcohòliques en la via pública en tassó de vidre, plàstic i similar, exceptuant-se les terrasses i llocs autoritzats. L’incompliment serà qualificat com a falta greu.
12.- Queda totalment prohibit estacionar vehicles dificultant la visió d’un senyal de tràfic qualificant-se aquest fet com a falta greu.
13.- Queda prohibit disparar escopetes d’aire comprimit dintre del casc urbà i a una distància inferior a cinc-cents metres del mateix. El seu incompliment serà considerat coma a falta greu.
ARTICLE 12.- Els fems hauran de dipositar-se en bosses en l’interior dels contenidors, no sent possible fer l’abocament directament dins del contenidor, qualificant-se el seu incompliment com a falta greu.
Queda prohibit tirar o dipositar qualssevol tipus de fems, enderrocs o desfets en els voltants de la població i propietats municipals. La infracció es considerarà falta molt greu.
ARTICLE 13.- Apartat Primer.- Es prohibeixen els campaments i les acampades.
Apartat Segon.- Queda prohibit llençar al Torrent qualssevol tipus de residu; com per exemple papers, restes de menjar, llaunes, botelles restes de fruits secs, burilles, etc., així com deixar abandonats mobles, palés, caixes, material de construcció o demolició, aparells electrodomèstics, etc.
L’incompliment d’aquesta prohibició es considerarà falta molt greu.
CAPÍTOL III.- DELS ANIMALS DOMÈSTICS
ARTICLE 14.- Els propietaris de cans i altres animals adoptaran les mesures adequades per tal d’evitar les molèsties que puguin ocasionar als veïns. L’incompliment es qualificarà com a falta greu.
ARTICLE 15.- Queda prohibit deixar animals amollats en la via pública, especialment cans. L’incompliment es considerarà falta greu. Els propietaris seran responsables dels danys i perjudicis que puguin ocasionar.
ARTICLE 16.- Els cans abandonats seran recollits i retinguts durant tres dies, termini en el qual podran ser recollits paer a la persona que acrediti la seva propietat. Si no els reclama ningú seran conduïts a la Protectora d’Animals.
ARTICLE 17.- Els propietaris seran responsables dels cans i altres animals que hagin mossegat o perjudicat a qualsevol persona.
CAPÍTOL IV.- DE L’OCUPACIÓ DE LA VIA URBANA
ARTICLE 18.- Es prohibeix dipositar en la via pública, sense prèvia autorització municipal, terres, enderrocs, i material de demolició i construcció, qualificant-se com a falta lleu.
ARTICLE 19.- Queda totalment prohibit tallar la via pública impedint la lliure circulació per la mateix. Això es farà sempre amb la preceptiva autorització municipal. El seu incompliment serà considerat falta greu.
ARTICLE 20.- L’ocupació de la via pública amb taules, cadires i altres elements, requerirà autorització municipal i es regularà per l’ordenança corresponent. El seu incompliment serà considerat falta greu.
ARTICLE 21.- Les inscripcions, rètols, anuncis i altres objectes de propietat privada que donin a la via pública, hauran de disposar del corresponent permís municipal.
ARTICLE 22.- La col·locació de tendals en la via pública necessitarà autorització municipal, en la qual es determinarà el termini de l’esmentada autorització, no podent excedir-se del mateix. En cas d’infracció, es considerarà falta lleu.
CAPÍTOL V.- DE RETIRADA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA.
ARTICLE 23.- Queda prohibit el dipòsit permanent o l’abandonament en les vies públiques municipals de qualsevol tipus de vehicle. Complert el termini de deu dies que es concedeix per l’Ajuntament perquè el particular procedeixi a la retirada del vehicle, serà sancionat i obligat a l’abonament de les despeses de trasllat. L’Ajuntament determinarà el lloc habitual de dipòsit dels vehicles. L’abandonament de vehicles es considera falta greu.
ARTICLE 24.- L’aturada i estacionament de vehicles es farà en els llocs destinats a l’efecte i sempre que no hi hagi prohibició i que no destorbi la circulació dels vianants, animals o trànsit rodat. L’incompliment serà considerat falta greu.
ARTICLE 25.- Queda prohibit l’estacionament en llocs destinats a càrrega i descàrrega, llocs reservats per a persones amb minusvalies i tots els altres que suposin una prohibició o restricció segons els senyals pertinents. L’incompliment serà castigat com a falta greu.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL ÚNICA
I.- L’Agent de l’Autoritat designat per l’Ajuntament té funcions de policia vigilància, control i custòdia dels bens propietat de l’Ajuntament, camins públics i veïnals, finques, així com quantes específicament li encomanin les lleis, reglaments i superioritat administrativa, especialment la de vetllar pel compliment dels preceptes específics d’aquesta Ordenança.
II.- En cas d’incompliment de les normes contingudes en aquesta Ordenança de Policia, les infraccions seran sancionades, després de l’oportú expedient tramitat d’acord amb el Títol IX de la Llei 30/92, de 26 de novembre, i disposicions aplicables en matèria de procediment sancionador, establint-se les següents quanties per a le faltes comeses:
III.- La comissió d’una mateixa falta lleu en dues ocasions la converteix en una falta greu a la tercera comissió.
2. Ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus de la construcció i demolició
Article 1.-
L’objecte d’aquesta Ordenança és donar compliment, pel que fa a la gestió dels residus de construcció i demolició, a l’article 6 i article 8, darrer paràgraf, del Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca, aprovat per acord del Ple del Consell Insular de Mallorca de dia 8 d’abril de 2002 (correcció d’errades aprovada pel Ple de dia 29 de juliol de 2002) i publicat íntegrament al BOIB núm. 141, de 23 de novembre de 2002.
L’esmentat article 6 del Pla Director disposa que correspon als ajuntaments traslladar a les seves ordenances les mesures necessàries per al compliment de les obligacions que se’n deriven. D’altra part, l’article 8, en el darrer paràgraf, assenyala que els ajuntaments han de revisar les seves ordenances municipals amb l’objectiu d’adaptar-les al que disposa l’article 9 d’aquest Pla director sectorial.
Article 2.-
Als efectes de l’aplicació d’aquesta ordenança, es consideren residus de la construcció-demolició els definits a la categoria 17 del Catàleg Europeu de Residus aprovat per Decisió 2001/118/CE de la Comissió de les Comunitats Europees de 16 de gener de 2001. Aquesta categoria 17 s’incorpora com a annex a l’ordenança. Tindran aquesta consideració aquells residus assimilables procedents d’activitats extractives i de fabricació de productes ceràmics, rajoles, teules i altres materials de construcció.
Article 3.-
Els productors de residus de construcció i demolició estan obligats a:
1.- A presentar adjunt a la corresponent sol·licitud de llicència d’obra –tant si es tracta d’obra major com d’obra menor un contracte formalitzat amb un gestor autoritzat pel servei públic insularitzat per gestionar els residus generats.
2.- Incorporar el projecte d’execució que es presenti amb la sol·licitud de la llicència d’enderrocament, construcció, excavació o una altra que generi residus de construcció i/o demolició els següents continguts:
a) Una avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
b) L’avaluació, si escau, dels residus que no necessiten cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a restauració de pedreres. Es poden destinar directament a la restauració de pedreres els residus d construcció demolició que tinguin la consideració d’inerts nets (el desmunts i terres no contaminades), sempre i quan es compleixin les següents condicions:
i) Que la decisió sigui presa pel promotor i/o pel constructor.
ii) Que ho autoritzi el director tècnic de l’obra.
iii) Que estigui previst al corresponent projecte d’obra o que ho decideixi el director tècnic.
iv) Que es comuniqui al Consell de Mallorca.
c)Les mesures previstes de separació en origen o reciclatge in situ durant la fase d’execució de l’obra.
d)Una valoració econòmica del cost d’una gestió adequada dels residus generats.
3.-Dipositar una fiança a l’Ajuntament, en el cas d’obra menor, o al Consell de Mallorca, en el cas d’obra major, en el moment d’obtenir llicència municipal, l’import de la qual serà d’un 125% dels costos estimats corresponents a una adequada gestió de residus generats en l’obra per mitjà del certificat de l’autor del projecte. En aquells casos en què es demostri la dificultat per preveure el volum de residus, l’import de la fiança serà d’un 0,15% del pressupost total de l’obra sotmesa a llicència. Quan l’Administració tingui constància que la valoració econòmica del cost d’una gestió adequada dels residus generats o el pressupost de l’obra no s’adapten a la realitat, o detecti algun defecte en la base de càlcul, podrà efectuar una valoració econòmica addicional, que srà la que es tindrà en compte per calcular l’import de la fiança.
Per tramitar la fiança s’han de tenir en consideració els següents aspectes.
a. La fiança es pot constituir de qualsevol de les formes següents:
En metàl·lic.
Mitjançant aval atorgat per un establiment de crèdit, d’acord amb la normativa vigent.
Mitjançant aval d’una societat de garantia recíproca, d’acord amb la normativa vigent.
b. En el document de formalització de la fiança prestada per mitjà d’aval, s’ha de fer constar el consentiment prestat pel fiador o avalista a l’extensió de la responsabilitat davant l’Administració en els mateixos termes que si la garantia fos constituïda pel mateix titular.
c. La fiança es torna després de la concessió del final d’obra i d’haver justificat la gestió adequada dels residus generats presentant el rebut de lliurament dels residus a les plantes del servei públic. El no compliment de les determinacions d’aquesta ordenança quant a la correcta gestió dels residus de construció-demolició, serà motiu d’execució de la fiança, independentment de les sancions que puguin resultar d’aplicació.
4.-Realitzar la separació en origen de la manera següent:
5.- Responsabililitzar-se del transport de residus mitjançant transportista registrat, fins als centres de transferència i pretractament o a les plantes de tractament incloses en el servei públic insularitzat del Consell de Mallorca.
6.- Abonar els costs que origini la gestió dels residus de construcció i demolició generats.
Article 4.- Responsabilitat Administrativa i règim sancionador.
Les infraccions d’aquesta ordenança seran sancionades d’acord amb el previst a la llei 10/1998 de 21 d’abril de residus, sense perjudici de les corresponents responsabilitats civils i penals, mitjançant procediment sancionador tramitat d’acord amb el Decret 14/1994 de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’exercici de la potestat sancionadora.
Disposició final única.
En tot allò no previst en aquesta ordenança, d’acord amb l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, entrarà en vigor una vegada hagi transcorregut el termini previst a l’article 65.2 del mateix text legal, sense perjudici que les obligacions imposades als productors no siguin exigibles fins tres mesos abans de l’inici del servei públic insularitzat del Consell de Mallorca, en virtut de la disposició transitòria quarta del Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus d construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca i, per tant, aquesta ordenança s’aplicarà a les llicències d’obra les sol·licituds de les quals tinguin entrada a l’Ajuntament a partir de tres mesos abans de l’inici del servei públic insulartizat del Consell de Mallorca previst en el Pla Director Sectorial.
ANNEX
Categoria 17:m Residus de la construcció i demolició del Llistat Europeu de Residus.
17. RESIDUS DE LA CONSTRUCCIÓ I DEMOLICIÓ (INCLOSA LA TERRA EXCAVADA DE ZONES CONTAMINADES)
| 1701 |
Formigó, maons, teules imaterials ceràmics |
| 170101 |
Formigó |
| 170102 |
Maons |
| 170103 |
Teules i materials ceràmics |
| 170106 |
Mescles o fraccions separades, de formigó, maons, teules i materials ceràmics que contenen substàncies perilloses. |
| 170107 |
Mescles de formigó, maons, teules i materials ceràmics, distintes de les especificades en el codi 170106 |
| 17 02 |
Fusta, vidre i plàstic. |
| 17 02 01 |
Fusta. |
| 17 02 02 |
Vidre. |
| 17 02 03 |
Plàstic. |
| 17 02 04 |
Vidre, plàstic i fusta que contenen substàncies perilloses o estan contaminades per elles. |
| 17 03 |
Mescles bituminoses, quitrà d’hulla i al tres productes quitranats. |
| 17 03 01 |
Mescles bituminoses que contenen quitrà d’hulla. |
| 17 03 02 |
Mescles bituminoses distintes de les especificades en el codi 17 03 01. |
| 17 03 03 |
Quitrà d’hulla i productes quitranats. |
| 17 04 |
Metalls (inclosos els seus aliatges). |
| 17 04 01 |
Coure, bronze, llautó. |
| 17 04 02 |
Alumini. |
| 17 04 03 |
Plom. |
| 17 04 04 |
Zinc. |
| 17 04 05 |
Ferro i acer. |
| 17 04 06 |
Estany. |
| 17 04 07 |
Metalls mesclats. |
| 17 04 09 |
Residus metàl·lics contaminats amb substàncies perilloses. |
| 17 04 10 |
Cables que contenen hidrocarburs, quitrà d’hulla i altres substàncies perilloses. |
| 17 04 11 |
Cables distints dels especificats en el codi 17 04 10. |
| 17 05 |
Terra (inclosa l’excavada de zones contaminades), pedres i fangs de drenatge. |
| 17 05 03 |
Terra i pedres que contenen substàncies perilloses. |
| 17 05 04 |
Terra i pedres distintes de les especificades en el codi 17 05 03. |
| 17 05 05 |
Fangs de drenatge que contenen substàncies perilloses. |
| 17 05 06 |
Fangs de drenatge distints dels especificats en el codi 17 05 05. |
| 17 05 07 |
Balast de vies fèrries que conté substàncies perilloses. |
| 17 05 08 |
Balast de vies fèrries distint de l’especificat en el codi 17 05 07. |
| 17 06 |
Materials d’aïllament i materials de construcció que contenen amiant. |
| 17 06 01 |
Materials d’aïllament que contenen amiant. |
| 17 06 03 |
Altres materials d’aïllament que consisteixen en, o contenen, substàncies perilloses. |
| 17 06 04 |
Materials d’aïllament distints dels especificats en els codis 17 06 01 i 17 06 03. |
| 17 06 05 |
Materials de construcció que contenen amiant. |
| 17 08 |
Materials de construcció a base de guix. |
| 17 08 01 |
Materials de construcció a base de guix contaminats amb substàncies perilloses. |
| 17 08 02 |
Materials de construcció a base de guix distints dels especificats en el codi 17 08 01. |
| 17 09 |
Altres residus de construcció i demolició. |
| 17 09 01 |
Residus de construcció i demolició que contenen mercuri. |
| 17 09 02 |
Residus de construcció i demolició que contenen PCB (per exemple, segellants que contenen PCB, revestiment de sòl a base de resines que contenen PCB, acristallaments dobles que contenen PCB, condensadors que contenen PCB). |
| 17 09 03 |
Altres residus de construcció i demolició (inclosos els residus mesclats) que contenen substàncies perilloses). |
| 17 09 04 |
Residus mesclats de construcció i demolició distints dels especificats en els codis 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03. |
3. Reglament per a regular la concessió de les distincions honorifiques municipals de l’Ajuntament de Búger
Capitol 1.- Objecte del Reglament
Article 1.- Aquest Reglament té per objecte regular la concessió de l’Escut d’Or i altre distincions que concedeix l’Ajuntament de Búger, destinades a premiar i reconèixer mereixements, qualitats, actuacions i circumstàncies singulars i/o especials que concorrin en els guardonats- persones físiques o jurídiques en benefici del municipi de Búger.
Article 2.- Totes les distincions a què fa referència aquest Reglament són vitalícies i tenen un caràcter exclusivament, honorífic, per la qual cosa no atorguen cap dret de caire administratiu o econòmic. Així mateix, per concedir honors i distincions municipals han de prevaler els principis de rigor, justícia i oportunitat per que fa als mèrits pels qual s’atorguen.
Article 3.- Amb la única exepció de la Corona, no es poden concedir honors o distincions a qui exerceixi càrrecs públics respecte del quals l’Ajuntament de Búger es trobi en relació de subordinació, jerarquia, funció o servei, mentre subsisteixin aquets motius.
Capitol II.- Marc legal
Article 4.- D’acords amb la llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, la corporació municipal de Búger reglamenta els procediments que s’hauran de seguir a l’hora de concedir honors i distincions a aquelles persones, entitats o institucions que consideri oportú, sempre dins de l’àmbit de la serva competència i facultats.
Capitol III.- Distincions honorifiques municipals
Article 5.- Els honors i distincions que l’Ajuntament de Búger podrà atorgar seran els següents, per ordre d’importància:
Capitol IV.- Procediments per concedir honors i distincions honorífiques.
Article 6.- La concession de qualsevol de les distinctions esmentades en els articles anteriors s’atorgaran després de la tramitació del corresponent expedient, el qual s’iniciarà a petició de qualsevol entitat o corporació, regidor o grup de regidors d’aquest consistori, o bé per decret de Batlia. L’acord d’incoació d’aquest expedient s’haurà d’adoptar, perquè sigui vàlid, per la majoria absoluta legal dels membres de la corporació.
L’esmentat acord haurà d’incloure el nomenament d’un regidor que actuarà de ponent.Actuarà de secretari el de la corporació o el funcionari municipañ en qui aquell delegui. El ponent haurà de recopilar tots els merits que reuneixi la persona o entitat proposada i també la documentació acreditativa. Amb aquesta finalitat, podrán col·loborar amb el ponent-sempre a petició seva-totes aquelles persones o entitats que estiguin degudament capacitades per a aquesta tasca.
Una vegada acabada la seva tasca, el ponent lliurarà les seves propostes al senyor Batle, amb un informe detallat i raonat de les seves propostes i de les seves actuacions. L’expedient conclòs serà elevat al Ple de l’Ajuntament i haurà de romandre a disposició dels regidors al menys amb una antelació de 10 dies, abans de realitzar la sessió plenària en el decurs de la qual s’hagi d’adoptar la resolució definitiva.
Article 7.- L’acord de proclamació i/o entrega de qualsevol de les distincions incloses en el present reglament haurà d’esser adoptat per la majoria absoluta legal dels membres de la corporació. La preceptiva votació haurà d’ésser secreta i mitjançant paperetes que seran facilitades amb aquesta finalitat. Una vegada adoptat l’acord definitiu, s’haurà de convocar l’acte públic en el decurs del qual es proclamarà o es concedirà l’honor o la distinció acordats.
Article 8.- La proclamació o concessió de les distincions contemplades en el present reglament es durà a terme en el decurs d’un acte públic que es desenvoluparà a la Sala de Sessions consistorial o, en el seu cas, en el local que es consideri més adient. L’esmentat acte es durà a terme sota la presidència del Batle, amb l’assistència del membres de la corporació, familiars de la persona o institució homenatjada, autoritats i públic en general.
Article 9.- L’Ajuntament de Búger habilitarà, a mode de registre, un Llibre d’Honor de distincions i nomenaments, on s’hi han d’inscriure les persones, institucions o entitats a qui se’ls atorgui qualsevol d’aquets premis. La Secretaria municipal s’encarregarà de custodiar aquest registre especial. Els ciutadans que es declarin Fill il·lustre també comptaran amb un retrat que s’exposarà dins la sala de sessió de l’Ajuntament de Búger.
Article 10.- Si les distincions s’atorguen a títol pòstum, s’han de lliurar a un familiar de la persona premiada.
Article 11.- Les persones físiques a les quals se’ls atorgui qualsevol de les distincions d’aquest Reglament, o aquelles a qui correspongui la seva representació en cas de les entitats tenen dret a ser convidats als actes oficials de major solemnitat que organitzi l’Ajuntament de Búger.
Article 12.- Si la persona guardonada modifica tan profundament la seva conducta, de tal manera que els seus actes posteriors a la concessió de la distinció el fan indigne, a criteri de l’Ajuntament de Búger, de figurar entre els guardonats, la corporació municipal pot revocar l’acte de concessió, prèvia instrucció, per part de Batlia, del preceptiu expedient i la seva aprovació per majoria absoluta del ple municipal.
Article 13.- No s’estableix cap periodicitat fixa per concedir i lliurar les distincions honorifiques municipals, encara que per continuar amb la tradició es recomana que aquest acte tengui lloc coincidint amb la celebració de la festivitat de Sant Pere, patró de Búger.
Capítol V.- Altres distincions honorifiques
Article 14.- El Ple de la corporació pot designar una via pública, un complex urbà o una instal·lació municipal amb el nom d’una persona vinculada a Búger, sempre que es pugui acreditar els mereixements o les especials característiques que la facin mereixedora de tal distinció. En el mateix supòsit, l’Ajuntament pot sol·licitar a altres administracions a designar amb l’esmentat nom una instal·lació o un edifici públic, la gestió dels quals no correspongui al consistori. ( exemple : una escola o un institut)
Disposició final
Aquest Reglament entrarà en vigor després de l’aprovació definitiva per part del Ple de l’Ajuntament de Búger i es publicarà el text, íntegrament, en el BOIB, una vegada hagi transcorregut el termini previst a l’article 65.2 de l’esmentada Llei 7/1985, de 2 d’abril , que regula les Bases de Règim Local.
4. Reglament de Normalització Lingüística
I.- Principis Generals:
Article 1.
1.- El català és la llengua pròpia de la Vila de Búger.
2.- El català i el castellà són les llengües oficials de l’Ajuntament de Búger.
Article 2.
Les finalitats del present Reglament de Normalització Lingüística són:
1.-Establir el català com la llengua usual de l’Administració Municipal.
2.-Garantir el dret dels ciutadans d’adreçar-se na l’Ajuntament de Búger en qualsevol de les dues llengües oficials, oralment i/o per escrit.
3.-Promoure l’ús del català a tots els àmbits de la vida del poble.
Article 3.
L’aplicació del present reglament no podrà comportar cap tipus de discriminació als ciutadans per raó de la llengua oficial que emprin davant l’Administració Municipal.
II.- Toponímia i Senyalització:
Article 4.
Tots els topònims de Búger tenen com a única forma oficial l’expressada en llengua catalana. A aquest efecte, es consideren topònims el nom del poble, el dels barris o altres nuclis de població concentrada o aïllada; el dels carrers, les places o altres vies públiques; el dels torrents, les muntanyes i d’altres accidents geogràfics; i, en general, qualsevol denominació que serveixi per indicar o un indret o un espai determinat. La normalització de topònims es farà, si s’escau, d’acord amb el que disposa l’article 14 de la Llei de Normalització Lingüística.
Article 5.
1.- Les dependències i els serveis municipals tindran com a únic nom oficial el català. Els rètols, els indicadors existents a l’interior i a l’exterior de les dependències i els serveis es redactaran en aquesta llengua.
2.- Igualment es redactaran en català totes les inscripcions i retolacions que identifiquin béns de propietat municipal tals com immobles, vehicles, maquinària i utillatge.
Article 6.
Tots els rètols situats a les vies públiques la col·locació dels quals sigui de competència municipal, destinats a informar els transeünts i els conductors, seran redactats en català i, si fos necessari, aniran acompanyats d’un llenguatge gràfic de fàcil comprensió general.
III.- Ús Lingüístic General:
Article 7.
D’una manera general, l’Ajuntament de Búger emprarà el català per a les seves relacions, amb les particularitats que resultin dels articles següents:
IV.- Ús intern:
Article 8.
1.- Les actuacions internes de caràcter administratiu es faran en català. A aquests efectes, es consideren actuacions internes –a més dels escrits i documents generals de règim intern- les convocatòries i les actes de reunions.
2.- Els impresos interns, els llibres de registre, les capçaleres de tota casta de papers, els segells de goma, els datadors i altres elements anàlegs es redactaran en català.
3.- Els estudis, projectes i treballs anàlegs que l’Ajuntament encarregui a tercers dins dels àmbits territorials on el català sigui llengua oficial li hauran de ser entregats en català, tret que la seva finalitat exigeixi la redacció en un altra llengua.
V.- Relacions Institucionals:
Article 9.
La documentació que l’Ajuntament dirigeixi a les restants Administracions de les Illes Balears i de territoris que tinguin el català coma a idioma oficial, es redactarà en aquesta llengua.
Article 10.
Els documents municipals destinats a administracions públiques de fora de l’àmbit lingüístic català es redactaran en castellà o en una altra llengua oficial de l’administració receptora, així com les còpies de documents redactats en català per l’Ajuntament.
VI. Relacions amb els Administrats:
Article 11.
1.-Es faran en català les comunicacions i notificacions dirigides a persones físiques o jurídiques residents a territoris on el català sigui llengua oficial, sense perjudici del seu dret a rebre-les en castellà si ho demanen.
2.-Les comunicacions i notificacions dirigides a persones residents fora de l’àmbit lingüístic català es faran en una altra llengua oficial d’aquell territori.
Article 12.
1.-La documentació impresa que s’hagi de posar a l’abast dels ciutadans es redactarà en les dues llengües oficials. Com a criteri general, s’evitarà la mescla de llengües en un mateix full, de tal manera que els documents tendran dues versions oficials, la catalana i la castellana, impreses a fulls diferents.
2.-Els impresos seran oferts als administrats en la seva versió catalana, sense perjudici del seu dret a omplir-los en castellà.
Les versions castellanes seran a disposició dels interessats.
Article 13.
Tots els documents contractuals subscrits per l’Ajuntament de Búger seran redactats en català. Cas de que l’altra part ho sol·liciti, s’adoptarà el sistema de doble text català-castellà.
Article 14.
L’expedició de certificacions i de testimoniatges d’expedients e farà en català o, si el sol·licitant ho demana, en castellà.
VII. Bans, Avisos, Publicacions i Publicitat:
Article 15.
Les disposicions i els anuncis de l’Ajuntament de Búger que s’hagin de publicar en el Butlletí Oficial d’Illes Balears s’hi enviaran en català, sense perjudici de la traducció de l’original al castellà quan correspongui.
Article 16.
1.-Els bans, els avisos i els anuncis públics que provinguin de l’Ajuntament de Búger es faran en català sense perjudici de que els interessats que així ho demanin en puguin rebre una còpia en castellà.
2.-Les publicacions i la publicitat en general de l’Ajuntament es faran en català. Si les característiques de l’activitat ho aconsellen, s’hi podrà emprar també el castellà o altres llengües quan les informacions a difondre siguin d’interès turístic.
VIII.-Personal:
Article 17.
S’estableix com a objectiu el coneixement oral i escrit de les dues llengües oficials per part del personal de l’Ajuntament de Búger.
Article 18.
L’Ajuntament organitzarà cursos d’aprenentatge i perfeccionament de la llengua catalana, amb especial referència al llenguatge administratiu català.
Aquests cursos seran gratuïts i voluntaris.
Article 19.
A les bases que regulin les convocatòries per al proveïment de llocs de treball de l’Ajuntament directament relacionats amb les funcions administratives, culturals i de policia, de règim administratiu o laboral, en propietat o amb caràcter temporal, i als concursos de mèrits destinats a la promoció del personal, s’inclourà la pràctica obligatòria d’un exercici acreditatiu del nivell de coneixement del català.
IX. Promoció de L’ús:
Article 20.
L’Ajuntament de Búger organitzarà campanyes i activitats diverses destinades a fomentar la consciència lingüística dels ciutadans i a promoure l’ús del català a tots els àmbits de la vida del poble.
Article 21.
En la concessió d’ajudes econòmiques a les activitats promogudes per associacions i entitats privades, l’Ajuntament valorarà l’ús del català cartells, anuncis, etc. en relació amb l’activitat.
Article 22.
L’Ajuntament de Búger sol·licitarà dels organismes corresponents la creació d’un Servei Mancomunitat de Normalització Lingüística que inclogui dins el seu camp d’actuació la Vila de Búger i que tengui com a finalitat ésser el suport tècnic de l’aplicació d’aquest Reglament.
5.- Reglament municipal per a la prestació d'ajudes econòmiques d’urgència social serveis socials de l’ajuntament de Búger
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
El model de reglament pretén incrementar l’eficàcia de les prestacions econòmiques de caràcter social, garantir l’equitat i establir informe tècnic i barem d’accés de caràcter econòmic i social que contempli les diferents realitats i les noves situacions de pobresa, com correspon a un sistema de serveis socials universal i de dret subjectiu. A la vegada, pretén ser una eina útil pels professionals dels serveis socials i facilitar la seva tasca professional.
La creació d’un model de reglament es justifica per:
La Llei 4/2009, d’11 de juny de Serveis Socials de les Illes Balears que estableixen com a funcions dels serveis comunitaris bàsics gestionar la tramitació de les prestacions econòmiques d’àmbit municipal i les altres que li siguin atribuïdes.
La necessitat de fer visibles i normalitzar els serveis socials al sí de les polítiques municipals.
La necessitat d’incrementar l’eficàcia dels ajuts, en termes d’equitat, pel pas endavant que implica haver fixat un barem social i econòmic.
La necessitat de millorar la coordinació interna municipal, particularment amb la consecució de formes de pagament més àgils.
La necessitat de normalitzar el procediment administratiu en la gestió de les prestacions conforme a la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques.
La necessitat de guanyar en rigor i criteris objectius, però sense rigideses i, per tant, amb la possibilitat d’atendre casos excepcionals on no concorren tots els requisits d’accessibilitat.
CAPITOL I.- DISPOSICIONS GENERALS
Article 1.- DEFINICIÓ
1.1.- Les ajudes econòmiques d'urgència social per l’atenció de necessitats socials, són instruments de la unitat de Serveis Socials Comunitaris Bàsics que possibiliten la cobertura de necessitats bàsiques, i/o complementàries, pel desenvolupament de les activitats de la vida quotidiana.
Van dirigides a individus i/o famílies que passen momentàniament per situacions de necessitat relacionades amb la manca de mitjans de subsistència. Aquestes mancances podran estar motivades per la manca de recursos propis (ingressos inexistents o insuficients en relació a les necessitats bàsiques) o bé ser producte de circumstàncies excepcionals provocades per situacions que requereixen una ràpida resposta davant una situació greu de precarietat social, en què la persona no és la responsable directa.
1.2.- Característiques de les ajudes econòmiques d'urgència social:
Són ajudes finalistes, és a dir, s’apliquen a la finalitat per les quals han estat concedides.
Són ajudes no periòdiques.
Són complementàries del treball social. Actuaran sempre com a complement d’un treball més ample que es desenvolupa amb els perceptors, dirigit a aconseguir un major nivell d’autonomia personal i social.
En casos fonamentats, són complementàries a les prestacions que es donin des d’altres institucions i/o entitats per la mateixa necessitat, i la persona i/o família en tingui dret, entenent-se que la part que es cobrirà des de l’Ajuntament serà aquella que no és coberta per una altra institució i/o entitat.
Són ajudes amb consignació pressupostària anual no permanent, depenent en cada exercici de les previsions que s’hi puguin establir.
Article 2.- Modalitats de prestacions
2.1.- L’Ajuntament de Búger concedirà a les persones que compleixin els requisits, ajudes econòmiques pels següents apartats i conceptes:
Carència o insuficiència de recursos econòmics per a l’accés o manteniment de l’habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix:
Ajuts per garantir els subministraments bàsics.
Ajuts per lloguers endarrerits i ajuts per lloguer d’habitatge habitual.
Ajuts a les despeses per a fer front a la pèrdua temporal o permanent d’habitatge per desnonament.
Ajuts a allotjaments temporals.
Ajuts per a reparacions o adaptació de l’habitatge habitual.
Ajuts per l’adquisició d’equipament bàsic.
Ajuts per mantenir les condicions mínimes d’higiene de l’habitatge.
Necessitats bàsiques primàries:
Ajuts per alimentació i necessitats bàsiques de subsistència
Ajuts per dietes especials.
Ajuts per alimentació infantil i higiene/lactància.
Ajuts per a roba i calçat.
Atenció als infants:
Ajuts individualitzats a l’escolarització a l’Educació infantil 0-3 anys.
Ajuts per a material escolar i llibres
Ajuts individuals al transport escolar.
Ajuts per a menjador escolar complementàries.
Ajuts per a activitats extraescolars i de lleure.
Suport a la integració sociolaboral:
Ajuts individuals per a promoure la integració sociolaboral.
Ajuts al transport.
Altres:
Ajudes per a l’atenció de situacions d’urgent i greu necessitat que no puguin ser ateses per cap dels conceptes contemplats en els epígrafs anteriors.
Article 3. Naturalesa jurídica dels ajuts
3.1. Els ajuts contemplats al present reglament seran, a tots els seus efectes, considerats despesa de dret públic.
3.2. Els ajuts tenen un caràcter eventual i voluntari, no essent de contingut jurídic impossible ni contradictori amb l’anterior prescripció el fet que el personal tècnic de referència dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics pugui limitar els ajuts a persones físiques que reuneixin els requisits objectius contemplats a l'article 5.2., i en cas necessari, cal prioritzar els casos de major puntuació segons el barem establert.
3.3. La persona beneficiària de l’ajut no podrà exigir l’augment o revisió de l’ajut. No obstant això, les persones interessades, sol·licitants de l’ajut, podran, en qualsevol moment, demanar la vista de l’expedient que ha estat instruït per la concessió de l’ajut.
Per qualsevol incidència que es pugui presentar s’acordarà el que es consideri més ajustat al present reglament i prèvia audiència per un termini no menor de 10 dies a la persona interessada.
L’Ajuntament és el competent per la interpretació de les qüestions que pugui suscitar l’aplicació d’aquest reglament
Article 4. Dotació pressupostària .
4.1. L’Ajuntament de Búger consigna en una única partida pressupostària el conjunt de prestacions econòmiques de signe social destinades a persones en situació de vulnerabilitat social.
4.2. La esmentada partida podrà ser incrementada en funció de les modificacions de crèdits que eventualment pugui aprovar la corporació davant de circumstància d’exhauriment de la dotació i a conveniència de la disponibilitat pressupostària de l’entitat.
4.3. A l’execució de la despesa li serà d’aplicació el present reglament independentment de la font de finançament, ja sigui dotació específica de l'Ajuntament, ja subscrigui amb l’Ajuntament un altre ens.
CAPITOL II.- PERSONES BENEFICIÀRIES I REQUISITS
Article 5.- Persones beneficiaries, requisits i obligacions.
5.1.- Podrà ser beneficiari dels ajuts qualsevol persona i/o família que es trobi en situació de dificultat socioeconòmica i no tenen cobertura d’altres sistemes de protecció social.
Tindran un accés prioritari aquelles persones i/o famílies que es trobin en les situacions de necessitat en compliment de l’art. 6 de la Llei 4/2009, d’11 de juny de serveis socials de les Illes Balears.
5.2.- Requisits:
Les persones sol·licitants de les prestacions han de complir els següents requisits:
Ser major de 18 anys o estar emancipades legalment o, en el seu defecte, haver iniciat el tràmit legal d’emancipació.
Estar empadronades en el terme municipal de Búger
Podran accedir a les prestacions les persones i unitats familiars que no disposin d’una renta per càpita superiors al següents percentatges del IPREM de forma mensual:
| No de membres de la unitat familiar |
Percentatge IPREM |
| 1 |
50% |
| 2 |
75% |
| 3 |
100% |
| 4 |
125% |
| 5 |
150% |
| 6 |
175% |
Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència menys el import del rebut de lloguer o hipoteca.
Entenem per ingressos de la unitat de convivència, la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili per 14 pagues dividit entre 12 mesos, a excepció d'aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional o són unitats familiars independents.
Es computaran com ingressos tots aquells que siguin percebuts pels següents conceptes:
Nòmines, pensions i altres prestacions econòmiques
Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
Rendes de patrimoni
Interessos bancari
Col·laboracions familiars i pensions alimentàries
Prestacions socials
Transferències rebudes i pagades a altres llars
Ingressos percebuts per infants
Resultats de declaracions d’impostos.
No disposar de béns mobles, immobles -diferents a l’habitatge habitual- envers els quals es disposi de dret de propietat, possessió o usdefruit; ni rendes de l’activitat econòmica, ni finalment rendes del capital. Amb caràcter general no disposar de recursos alternatius que demostrin l’existència de mitjans suficients per atendre la necessitat per a la qual se sol·licita l’ajut.
No tenir accés a prestacions econòmiques atorgades per altres administracions que puguin cobrir la necessitat sorgida.
No haver sol·licitat ajut econòmic a aquesta Corporació en els darrers 6 mesos, a excepció feta de casos que requereixin renovar l’atenció urgent i immediata o bé en els casos de manca de resolució de la necessitat durant el primer atorgament de prestació econòmica.
5.3.- Obligacions de les persones beneficiàries
Acreditar els requisits exigits per tenir accés a les ajudes.
Acceptar ofertes de treball tutelat i/o protegit formulades pels serveis públics d’ocupació o altres institucions competents, sempre que no s’acrediti impediment i a discreció de l’informe tècnic de referència dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics. .
Comunicar als serveis socials municipals les variacions o canvis existents en la situació social i econòmica de la persona o de la unitat convivència que pugin modificar les circumstàncies que van donar lloc a la sol·licitud i resolució.
Destinar la prestació a la finalitat que la va motivar (ajut al lloguer, medicaments, aliments, etc.).
Amb caràcter general l’atorgament de l’ajut resta condicionat a l’acceptació de l’obligació de seguir un pla de treball individual i familiar per part de la persona usuària.
Justificar l’ajuda mitjançant la presentació de factures acreditatives de la despesa.
Comunicar als serveis socials de l’Ajuntament l’obtenció d’altres ajudes per a la mateixa finalitat.
Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer que efectuï l’Ajuntament de Búger i facilitar quanta informació i documentació li sigui requerida.
Reintegrar els imports concedits quan no s’apliquin per a les finalitats per a les quals es van concedir.
Mantenir l’empadronament i la residència efectiva en el municipi de Búger durant el temps de percepció de l’ajuda.
Qualsevol altre obligació relacionada directament amb l’objecte de l’ajuda i que específicament s’estableixi en l’acord de concessió d’aquesta, i que serà proposada conforme al criteri professional dels serveis socials municipals.
5.4. Drets dels beneficiaris
Dret a ser informats de les possibles modificacions que puguin produir-se en el règim prestació.
Dret a la intimitat i tractament confidencial de la documentació de caràcter personal inclosa a l’expedient. Tant el/la regidor/a de l’Àrea de Benestar social, com els tècnics que tramitin les ajudes estan obligats a mantenir el secret de la informació dels expedients, ja que la intimitat de les persones està afectada, i resta subjecta a reserva i tractament confidencial, d’acord a l’art.18 de la Constitució Espanyola, i al que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Dret a exercir el seu dret a queixa conforme a les disposicions vigents.
Dret a l’abandonament efectiu de l’ajuda o prestació, una vegada s’hagi resolt la mateixa.
I a més, els drets reconegut dins de la llei 4/2009 d’11 de juny de Serveis Socials de les Illes Balears.
5. 5. Obligacions específiques segons tipologies d’ajut.
Cada tipologia d’ajut tindrà unes obligacions concretes i específiques que es detallaran a la resolució que concedeixi l’ajut o, en el seu cas, en la convocatòria ad hoc que publiqui l’Ajuntament per a la seva concessió.
Article 6.- Criteris d’atorgament
6.1. D’acord amb l’article 4 del present reglament l’atorgament de les prestacions restarà subjecte en general a la disponibilitat pressupostària d’aquest Ajuntament.
6.2. L’informe tècnic (Annex 3) es sustentarà en els requisits contemplats a l’apartat segon de l’article 5, sense perjudici que el mateix professional pugui fer de forma fonamentada excepcions de casos quan la situació així ho requereixi i depassant la casuística concreta que així ho requereixi.
En tot cas l’informe que, de forma originària, genera la prestació anirà acompanyat d’un model formalitzat de valoració socioeconòmica. (Annex 3).
6.3. Les prestacions concedides no podran ser invocades com a precedent per a l’obtenció de noves prestacions.
6.4. És un criteri rellevant per a l’atorgament que la prestació econòmica atorgada contribueixi la resolució de la situació de carència.
6.5 Les prestacions regulades en el present reglament són intransferibles i, per tant, no podran oferir-se en garantia d’obligacions, ser objecte de cessió total o parcial, compensació o descompte, excepte per al reintegrament de les prestacions indegudament percebudes, i/o retenció o embargament, excepte en els supòsits i amb els límits previstos en la legislació general de l’Estat que resulti aplicable.
6.6 En el supòsit que concorrin varies persones sol·licitants d’una mateixa unitat de convivència per fer front a la mateixa despesa, només podrà ser concedida a una d’elles, promovent l’acord entre les parts interessades.
CAPITOL III.- QUANTIA DE LES PRESTACIONS
Article 7.- Quantia de les prestacions
7.1. Les prestacions econòmiques d'urgència social seran de quantia variable i les especificades a l’article 2, apartat 1:
Carència o insuficiència de recursos econòmics per a l’accés o manteniment de l’habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix
Necessitats bàsiques d’alimentació, higiene i roba i calçat
Atenció als infants
Suport a la integració sociolaboral
Altres
El import de les prestacions econòmiques de quantia variable, estarà determinat pel resultat de la suma de les puntuacions obtingudes al barem socioeconòmic.
En el cas d’extrema i severa necessitat el import serà íntegrament finançat per part de la Corporació.
La forma d’acreditació de la prestació i subsegüent despesa és guiarà per qualsevol de les formes habitualment admeses en dret en matèria de justificació material i econòmica.
7.3. El màxim d’ajut per concepte de prestacions econòmiques d’aquest ajuntament i per família amb criteri d’anualitat es fixa en la quantia de 2 vegades de el import mensual de el IPREM. No obstant això, i de forma acreditada en l’expedient, es podran esdevenir casos de superació de la esmentada quantia per necessitats socials justificades i en casos excepcionals.
El import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes superi el cost de l’activitat subvencionada.
7.4. Actualització de les quanties
Al tractar-se d’un dret discrecional, i que no pot ser revisat per part del persona perceptora, l’Ajuntament podrà revisar l’augment o disminució de les quanties màximes dels ajuts en casos que així resti justificat per necessitats socials.
CAPITOL VI.- EL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
Article 8.- Òrgan competent per resoldre i òrgan gestor
8.1. L’òrgan competent per resoldre sobre la concessió o denegació de les ajudes sol·licitades és l’Alcaldia Presidència que podrà delegar aquesta facultat en la Junta de Govern Local.
8.2. L’òrgan competent per dur a terme tota la gestió administrativa de la concessió o denegació de les prestacions sol·licitades és la Àrea de Serveis Socials.
Article 9.- Procediment normalitzat de les ajudes
Els ciutadans podran sol·licitar les ajudes al servei per pròpia iniciativa, o bé seran tramitades a proposta de la regidoria de benestar social o del professional de referència quant es tracti de persones amb les que ja s’està efectuant una intervenció social o professional.
Les ajudes són tramitades pel Treballador/a Social dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Búger. La sol·licitud, es presentarà en el Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Búger degudament registrada.
Una vegada rebuda la sol·licitud, en el cas que no s’hagi aportat tota la documentació necessària, és requerirà al sol·licitant que l’aporti en un termini de 15 dies hàbils, informant que el incompliment del requeriment suposarà l’arxiu de l’expedient sense més tràmits. En el termini de quinze dies hàbils des de la recepció completa de la documentació necessària s’emetrà informe per part del treballador/a social, en el que es proposarà la concessió o no de l’ajuda sol·licitada, i, en el seu cas, de la quantia de l’ajuda.
La resolució de la concessió d’ajuda serà del batlle/batllessa atorgant o denegant l’ajuda; ambdós participaran igualment del deure de mantenir en secret, al qual està obligat/a per ètica professional el treballador/a social. No es farà publicitat de les ajudes concedides, atès al que disposa l’article 18.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l’article 7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Una vegada resolt per l’autoritat resolutòria l’expedient, es comunicarà per escrit al sol·licitant, indicant-ne la quantia i condicions de l’ajuda ( concepte, utilització de la prestació, duració i pla de treball, si n’és el cas), així com els recursos administratius i jurídics en el cas de desitjar la impugnació de l’acord. Posteriorment es presentarà al departament d’intervenció la resolució de la regidoria de Serveis Socials perquè es pugui fer efectiu el pagament de la quantia concedida d’acord amb les condicions que s’estableixin.
L’abonament de l’ajuda es pot realitzar directament al destinatari, o a l’entitat prestadora del servei o be motiu de subvenció.
Hi ha la possibilitat d’incloure un procediment d’urgència
Article 10.- Documentació que ha d’acompanyar a la sol·licitud.
10.1 La documentació relacionada en aquest article serà considerada com a màxima i es reclamarà, en cada cas, al sol·licitant la necessària per a realitzar la valoració econòmica i social d’una forma fidedigna.
Documentació general per a qualsevol tipus d’ajut:
Sol·licitud d’ajuda, segons model normalitzat, degudament complimentat (Annex II)
Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant i dels majors de 16 anys de la unitat convivència o documentació acreditativa de la identitat. En el supòsit de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola original i fotocòpia del NIE, passaport o document que legalment els substitueixi.
Certificat d’empadronament i de convivència on consti l’antiguitat.
Justificació d'ingressos del beneficiari i de la unitat familiar.
Declaració de responsabilitat, inclosa en la sol·licitud.
Declaració jurada d’ingressos de la unitat convivència
Documentació Específica: altres documents específics segons les circumstàncies o necessitat.
Acreditació de la composició de la unitat de convivència familiar i , si s’escau, certificat de discapacitat d’alguns dels seus membres.
Original i fotocòpia del Llibre de Família complert i, en el seu cas, sentència de separació o divorci, o conveni regulador on consti pensió alimentaria i custodia de fills.
Fotocòpia del títol de família nombrosa, en el cas que correspongui.
En el cas que el persona sol·licitant o algun altre membre de la unitat convivència estigui afectat per algun tipus de discapacitat o discapacitat física, psíquica o sensorial, dictamen de valoració del grau de discapacitat certificat per l’òrgan o entitat que correspongui.
En cas de malaltia greu d’algun membre de la unitat convivència, informes mèdics o altres documents que ho acreditin.
Si en la unitat convivència hi ha algun cas d’acolliment el corresponent document acreditatiu d’aquesta situació.
Certificat i fotocòpia de la targeta d’atur o millora de l’ocupació dels majors de 16 anys que es trobin en situació d’atur laboral.
Certificat del SOIB que acrediti si perceben prestació per atur de tots els membres adults de la unitat convivència i de el import de la prestació o, en el seu cas certificat negatiu.
Certificat d’altes i baixes de la Seguretat Social dels membres adults de la unitat convivència ( certificat de vida laboral).
Original i fotocòpia de la declaració de la renta o certificat negatiu d’Hisenda del darrer any.
En el cas de treballadors per compte aliena: original i fotocòpia del contracte de treball i de les sis darreres nòmines dels majors de 16 anys que realitzin activitat laboral.
Certificat de percebre o no pensions de l’Administració Pública i en cas afirmatiu de la seva quantia.
Justificant del capital mobiliari en el que constin els rendiments i els saldos de tots els comptes oberts a nom del persona sol·licitant.
Justificació de despeses fixes mensuals: contracte de lloguer de l’habitatge, últims rebuts de préstecs bancaris, despeses d’aigua, llum i gas.
En cas de separació o divorci, document notarial, els justificants d’interposició de la demanda, la sentència judicial o altres documents que demostrin aquesta situació.
Declaració acreditativa de la reclamació de la pensió d’aliments ( en cas de separació i quan no es compleix aquesta mesura).
Qualsevol altra documentació que per a la correcta valoració de la sol·licitud pugui ser requerida durant la seva tramitació, que podrà ser sol·licitada pel personal tècnic de referència dels serveis socials o aportada per la persona interessada si ho considera convenient.
10.4. Protecció de dades
Es garantirà la confidencialitat de les dades i el seu processament adequat, respectant en tot cas allò que estableix Llei Orgànica de Protecció de Dades. El sol·licitant ha de signar l’autorització expressa de tractament de dades de caràcter personal.
Article 11.- Justificació
En la resolució de concessió s’expressarà l’obligació del/de la beneficiari/beneficiària de justificar l’aplicació de l’ajuda a la situació de necessitat a què s’orientava.
La justificació de l’ajuda es realitzarà en el termini màxim d’un mes des de la seva concessió, mitjançant la presentació de factures, rebuts o justificants que acreditin les despeses realitzades.
Les factures i justificants presentats als efectes de la justificació han de ser originals i contenir, com a mínim, les dades del seu emissor i destinatari, on farà constar el seu número d’identificació fiscal, el bé o servei objecte de la contraprestació i el import d’aquest, amb indicació de la part corresponent a el IVA, i la data d’expedició d’aquesta. Atès el caràcter d’aquestes ajudes, excepcionalment s’admetran altres formes de justificació que l’àrea de Serveis Socials i la Intervenció Municipal valoraran.
Article 12.- Denegació de la prestació
Podran ser denegades aquelles sol·licituds en les que, tot i complir amb els requisits establerts en l’article 5.2, pugui concórrer alguna de les següents circumstàncies:
La falta de tots o alguns dels requisits necessaris per a la seva concessió.
Que la persona sol·licitant no resideixi, efectivament, al municipi.
Dificultar la tasca tècnica de valoració de la sol·licitud rebuda.
Que existeixi una persona legalment obligada i amb possibilitat de prestar ajuda a la persona sol·licitant.
Que l’ajuda sol·licitada no sigui adequada per la resolució de la problemàtica plantejada o que la seva mera concessió no sigui suficient per la resolució de la problemàtica plantejada.
Que no existeixi crèdit suficient per l’atenció de la sol·licitud.
Que en el termini dels 12 mesos anteriors a la sol·licitud li hagi estat extingida o revocada qualsevol altra ajuda o prestació social per incompliment de les condicions establertes en la seva concessió.
El falsejament o ocultació de qualsevol de les dades declarades per les persones sol·licitants podrà donar lloc a la denegació de l’ajuda sol·licitada, inclòs quan la persona sol·licitant reuneixi els requisits per la concessió.
Que es demostri que la persona sol·licitant pot satisfer adequadament les necessitats per si mateixa i/o amb el recolzament dels seus familiars, representants legals o guardadors de fet.
Que l’atenció de la persona sol·licitant per raó de la naturalesa de la prestació o per raó de residència correspongui a una altra administració pública.
Qualsevol altre motiu que, atenent a les circumstàncies i prèvia valoració dels serveis bàsics d’atenció social, estimin la seva denegació de forma motivada.
EN VIRTUT DE L’ARTICLE 43 DE LA LLEI 30/1992 I, D’ACORD AMB LA RELACIÓ DE CASOS QUE FONAMENTEN EL SILENCI NEGATIU, LES SOL·LICITUDS NO RESOLTES S’ENTENDRAN COM A DESESTIMADES.
Article 13.- Modificació de la prestació.
La prestació es pot modificar per:
Modificació del nombre de membres de la unitat econòmica de convivència independent.
Modificació de les circumstàncies que generaren la sol·licitud de la prestació.
Modificació dels recursos que s’hagin utilitzat de base per al càlcul de la prestació.
Article 14.- Suspensió Cautelar de la prestació
Independentment que s’hagi iniciat o no un procediment d’extinció, bé d’ofici o a instància de part es pot procedir a la suspensió cautelar del pagament de la prestació quan es detectin, en la unitat econòmica de convivència independent, indicis d’una situació que impliqui la pèrdua d’algun dels requisits exigits per al reconeixement o manteniment d’aquesta.
S’ha de resoldre sobre el manteniment, suspensió o extinció de la prestació en un termini màxim de tres mesos des de l’adopció de la suspensió cautelar.
Article 15.- Extinció de la prestació
Es produirà l’extinció de la prestació pels motius següents:
Per mort, renúncia o trasllat del sol·licitant fora del municipi.
Per la desaparició de la situació de necessitat.
Per ocultament o falsedat en les dades que han s’han tingut en compte per concedir la prestació.
Per la pèrdua d’alguns dels requisits o condicions exigides per ser beneficiari de la prestació.
Por no destinar la prestació a l’objecte d’aquesta..
Per manteniment d’una situació de suspensió per un període continuat superior a 3 mesos.
Article 16.- Revocació de la prestació.
Procedirà la revocació de les prestacions, mitjançant resolució d’Alcaldia i prèvia audiència a la persona interessada, per alguna de les següents causes:
En cas d’incompliment dels requisits per part de la persona de signe subjectiu (compliment del pla de treball individualitzat, acceptació d’ofertes de treball i escolarització dels infants). Seran els serveis bàsics d’atenció social qui determinaran en una proposta de resolució la valoració sobre el compliment o eventual incompliment d’aquests extrems.
Quan la persona beneficiària incompleixi totes o algunes de les obligacions adquirides amb l’acceptació de l’ajut.
Falsejar, ocultar o mostrar obstrucció a les actuacions de comprovació empreses per part del personal municipal de serveis socials i serveis econòmics, tot i reunir la persona sol·licitant els requisits per a la concessió.
Que hagi transcorregut el termini de tres mesos des de l’atorgament de l’ajut, sense que el ingrés hagi pogut fer-se efectiu per causes imputables a la part interessada.
La utilització de l’ajuda per finalitat diferent a aquella per a la qual fou concedida, constituirà causa determinant de la revocació de l’ajuda i del seu immediat reintegrament, previ requeriment per l’òrgan competent que, de no ser atès, promourà l’acció executiva que correspongui, sens perjudici de les actuacions civils, penals o d’altre ordre que en cada cas procedeixi.
Desaparició de totes o algunes de les circumstàncies que van donar lloc a la seva concessió.
Per l’aparició de causes sobrevingudes que produeixin la impossibilitat material de continuar amb la prestació de l’ajuda.
Per ser beneficiari simultàniament d’una altra prestació amb la mateixa finalitat, és a dir, que tingui la mateixa naturalesa i atengui les mateixes necessitats, sense que tal circumstància hagi estat comunicada a l’Ajuntament.
La reiteració de les causes que motivaren la suspensió temporal de la prestació, de conformitat amb el que s’estableix a l’apartat corresponent d’aquest reglament.
Altres causes de caràcter greu imputables al beneficiari no contemplades en els apartats anteriors.
La revocació de l’ajuda donarà lloc a la tramitació, en el seu cas, del corresponent expedient de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes per part de la persona beneficiària i, en els supòsits previstos en què sigui pertinent, a la tramitació d’un expedient sancionador. En tot cas, i en funció de las circumstàncies econòmiques i personals concurrents, l’Ajuntament podrà establir formes de devolució fraccionada.
L’acte de revocació, extinció, suspensió... anirà precedit per un tràmit d’audiència, per un termini de 10 dies hàbils, durant el qual la persona beneficiària podrà al·legar i presentar els documents i les justificacions que consideri pertinents.
Article 17.- Desistiment i Renúncia
La persona sol·licitant pot desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret, a la prestació reconeguda, mitjançant escrit dirigit a l’Ajuntament. Aquest dictarà resolució on s’expressi la circumstància en què concorre tot indicant els fets produïts i les normes aplicables.
Article 18.- Reintegrament
Es reintegraran les quantitats obtingudes en concepte d’ajuda econòmica, amb l’exigència del interès de demora establert legalment, en els casos següents:
Obtenir l’ajuda falsejant i ocultant dades que haguessin determinat la seva denegació.
Destinar l’ajuda a altres fins diferents d’aquells que es van especificar en la resolució de concessió.
No justificar l’aplicació de l’ajuda , o justificar-la fora de termini.
En la resta de supòsits que preveu la legislació reguladora de subvencions.
Article 19.- Procediment d’Urgència
Excepcionalment, en el cas d’urgència degudament justificada i valorada pels/per les professionals dels serveis socials comunitaris bàsics, es concedirà una part proporcional de l’ajuda precisa amb la major rapidesa possible sens perjudici de l’adopció de les mesures necessàries que garanteixin la seva finalitat i l’aprovació posterior de l’òrgan competent.
Detectada la situació de necessitat el personal tècnic de referència dels serveis socials bàsics emetran un informe-proposta, en el qual constarà la proposta d’atorgament de l’ajut així com la seva quantia. El personal tècnic de referència donarà trasllat de l’informe-proposta a la regidoria, qui donarà la conformitat a la concessió de l’ajut.
CAPITOL V.- POTESTAT SANCIONADORA, INFRACCIONS I SANCIONS
Article 20.- Potestat sancionadora.
La potestat sancionadora correspon a l’Alcaldia, dins de l’àmbit de les seves competències, sens perjudici de comunicar si escau a les Autoritats governatives i judicials, en el cas que puguin constituir un objecte constitutiu de delicte o manca de les conductes i infraccions la sanció i inspecció de les quals tinguin atribuïdes legalment o reglamentàriament, sempre amb incoació prèvia de l’expedient administratiu corresponent, de conformitat amb l’article 17 del Reial Decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment per a l’Exercici de la Potestat Sancionadora, els articles 80, 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i els articles 100 i següents de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears.
Article 21.- Infraccions.
Constitueixen infracció administrativa les vulneracions dels deures i de les obligacions que el present Reglament fixa per als usuaris i usuàries de les prestacions de serveis socials.
21.1 Són faltes lleus les infraccions que no estan qualificades com a greus o molt greus.
No facilitar informació sobre els canvis en la situació personal, familiar, econòmica i social
No complir els acords relacionats amb el servei concedit.
No destinar la prestació a la finalitat per a la qual va ser concedida.
No comunicar als responsables del servei l’absència del domicili, sense una justificació vinculada a una incidència.
21.2 Són faltes greus:
La comissió de dues faltes lleus en el període de sis mesos.
No comparèixer davant l’òrgan que li ha atorgat el servei.
La manca de respecte al personal que presta el servei.
21.2 Són faltes molt greus:
La comissió de dues faltes greus en el període de sis mesos
L’agressió física o psicològica al personal que presta el servei.
El incompliment dolós dels compromisos acordats.
La falsedat en la documentació presentada o la ocultació d’informació prioritària per a la prestació del servei.
Article 22.- Sancions
22.1 Les infraccions lleus es poden sancionar amb una amonestació o una multa per un import de fins a la meitat de l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM).
22.2 Les infraccions greus es poden sancionar amb la suspensió de la condició de persona usuària o beneficiaria de la prestació per un període màxim de 12 mesos .
22.3 Les infraccions molt greus es poden sancionar amb l’extinció de la prestació o del servei.
Per aplicar les sancions es té en compte allò que estableix l’article 61 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
A l’hora de determinar la sanció corresponent, la resolució que es dicti garantirà l’adequació deguda entre la gravetat del fet constitutiu de la infracció i la sanció aplicada; es consideraran especialment els criteris següents:
a) L’existència d’intencionalitat o reiteració.
b) La naturalesa dels perjudicis causats, atenent a la gravetat del dany derivat de la infracció, a l’alteració social causada i al grau d’afectació que la dita infracció hagi tingut en la salut i seguretat de les persones.
Article 23.- Prescripció
Les infraccions administratives molt greus tipificades en aquest Reglament prescriuen als quatre anys; les greus, als tres anys; i les lleus, a l’any. Aquest termini comença a comptar des de la data en què es produeix la infracció.
Les sancions imposades per infraccions molt greus prescriuen als quatre anys; les greus, als tres anys; i les lleus, a l’any. Aquest termini comença a comptar des del dia següent en què la resolució per la qual s’imposa la sanció sigui ferma.
DIPOSICIÓ TRANSITÓRIA
Aquest Reglament, la redacció definitiva del qual ha aprovat el Ple de l’Ajuntament en sessió celebrada en data __________, entrarà en vigor als quinze dies de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la Província de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 65.2 i 70.2 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, i estarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
DISPOSICIÓ FINAL
L’Alcaldia està facultada per dictar les disposicions internes que siguin necessàries per al desplegament i aplicació d’aquesta norma, sempre que no suposi la seva modificació; es comunicarà a la Comissió Informativa corresponent.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL.
APLICACIÓ DE LA NORMATIVA ESTATAL I AUTONÒMICA
Els preceptes d'aquest Reglament que incorporen aspectes de la legislació tant bàsica com de
desenvolupament dictada per l'Estat i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'entenen que són automàticament modificats en el moment en què es produeixi la revisió de la referida legislació. En cas de produir-se aquesta circumstància, el Ple municipal estarà facultat per tal d'introduir les modificacions corresponents o els aclariments pertinents, a proposta de la Junta de Portaveus, i ordenarà l'oportuna publicació en el Butlletí Oficial de la CAIB, per a la seva difusió i públic coneixement.
ANNEX 1. TAULA IPREM PER A VALORACIÓ ECONÒMICA 2013
Per calcular els ingressos màxims de les persones i les unitats familiars per a sol·licitar una ajuda econòmica utilitzarem com a referència el Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM).
El IPREM es publica anualment a través de la Llei de Pressupostos. Cada any s’utilitzarà com a referència l’últim valor publicat de forma oficial per a determinar IPREM actual.
El indicador públic de renta d’efectes múltiples fixat per al 2013 és de:
El IPREM diari: 17,75 euros.
El IPREM mensual: 532,51 euros.
El IPREM anual: 6.390,13 euros.
Podran accedir a les prestacions les persones i unitats familiars que no disposin d’una renta per càpita superiors al següents percentatges del IPREM de forma mensual:
| No de membres de la unitat familiar |
percentatge IPREM |
|
|---|---|---|
| 1 |
50% |
266.25€ |
| 2 |
75% |
399.38€ |
| 3 |
100% |
532.51€ |
| 4 |
125% |
665.63€ |
| 5 |
150% |
798.76€ |
| 6 |
175% |
931.89€ |
Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca.
Entenem per ingressos de la unitat de convivència, la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili per 14 pagues dividit entre 12 mesos, a excepció d'aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional o són unitats familiars independents.
Es computaran com ingressos tots aquells que siguin percebuts pels següents conceptes:
Nòmines, pensions i altres prestacions econòmiques
Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
Rendes de patrimoni
Interessos bancari
Col·laboracions familiars i pensions alimentàries
Prestacions socials
Transferències rebudes i pagades a altres llars
Ingressos percebuts per infants
Resultats de declaracions d’impostos
S’estableix el import màxim d’ajut per concepte de prestacions econòmiques i materials d’aquest ajuntament i per família amb criteri d’anualitat, en la quantia de 2 vegades el import mensual del IPREM. No obstant això, i de forma acreditada en l’expedient, es podran esdevenir casos de superació de la esmentada quantia per necessitats socials justificades i en casos excepcionals.
ANNEX III.- INFORME PROPOSTA_BAREM SOCIOECONÒMIC
| Expd. n º |
TS assignada |
||
| Data |
Data entrada |
Cumpliment requisits art. 5.2. del Reglament en relació a :
| - l'edat |
sí - no |
| - l'empadronament |
sí - no |
| - renta per càpita |
sí - no |
DADES FAMILIARS
| Família monoparental |
|
| amb un fill: |
1 punt |
| amb dos : |
2 punts |
| amb més de dos fills : |
3 punts |
| Família nombrosa: |
2 punts |
| Persona sola> de 65 anys: |
2 punts |
| Parella> de 65 anys sense fills ni altres : |
1 punt |
| Famílies amb una situació especial no descrita: |
1 punt |
TEMPS DE RESIDÈNCIA AL MUNICIPI
| Menys de 1 any: |
0 punts |
| De 1 a 5 anys: |
2 punts |
| Més de 5 anys: |
3 punts |
DADES ECONÒMIQUES DE LA FAMÍLIA
El barem de renta per càpita, s’aplicarà d’acord a l’Annex 1 amb la valoració següent:
| TAULA VALORACIÓ ECONÒMICA |
Punts |
| Ingressos inferiors al 25% dels ingressos màxims mensuals |
4 |
| Ingressos entre el 25 i el 50% dels ingressos màxims mensuals |
3 |
| Ingressos entre el 50 i el 75% dels ingressos màxims mensuals |
2 |
| Ingressos entre el 75% i el 100% dels ingressos màxims mensuals |
1 |
SITUACIO ESPECIAL DE RISC
| (1 ítem= 1 punt, 2 ítem = 2 punts, 3 o més ítems = 3 punts) |
|
| Mala nutrició |
|
| Risc de maltractaments físics / psíquics |
|
| Desestructuració familiar |
|
| Manca d’integració escolar/ social |
|
| Negligència i /o abandonament |
|
| Absentisme escolar |
|
| Risc d’exclusió social |
|
| Manca de xarxa sociofamiliar i/o impossibilitat de cura |
SITUACIÓ SOCIOLABORAL ( del membre de la unitat de convivència que es trobi en la millor situació)
| Situació sociolaboral |
PUNTS |
| Treballador/a fixo / fixo discontinuo |
0 |
| Treballador/a per compta propi |
0 |
| Treballador/a eventual |
0 |
| Desocupat/da cobrant subsidi |
1 |
| Desocupat/da en tràmits |
1 |
| Pensionista en tràmits |
2 |
| Treballador/a de llar |
2 |
| Estudiant |
1 |
| RMI |
1 |
| Desocupat sense subsidi |
3 |
| Immigrant en situació irregular |
3 |
| Pensionista /jubilació |
1 |
SITUACIÓ SOCIOFAMILIAR
| (1 ítem= 1 punt, 2 ítem = 2 punts, 3 o més ítems = 3 punts) |
|
| Situació sociofamiliar |
|
| Recerca activa d'ocupació |
|
| Ocupació activa dels caps de família |
|
| Família responsable i col·laboradora, que accepta pla treball de millora i compleix objectius acordats |
|
| Família en seguiment (es considera l'ajut com a recurs) |
|
| Famílies amb infant i joves en processos actius de formació |
|
SITUACIÓ DE SALUT: DISCAPACITAT/ DEPENDÈNCIA/ADDICCIÓ
| (1 ítem= 1 punt, 2 ítem = 2 punts, 3 o més ítems = 3 punts) |
|
| Malaltia psíquica i/o addicció d’un dels progenitors o tutors legals |
|
| Malaltia psíquica i/o addicció d’un dels membres del nucli familiar, que no siguin els progenitors ni tutors |
|
| Discapacitat física, psíquica i/o sensorial d’un dels progenitors o tutors legals |
|
| Malaltia o discapacitat física o psíquica d’un dels membres del nucli familiar, que no siguin els progenitors ni els tutors |
|
| Malaltia crònica amb pèrdua d’autonomia d’un dels pares o tutor legals. |
TAULA AGREGATS POSITIUS I NEGATIUS A TENIR EN COMPTE EN LA SITUACIÓ FAMILIAR
| ASPECTES POSITIUS (1 ítem= 1 punt, 2 ítem = 2 punts, 3 o més ítems = 3 punts) |
|
| L’ajut deixa definitivament resolta la situació de necessitat per la qual s’ha demanat |
|
| L’ajut facilita que la persona pugui sortir de la seva actual situació de necessitat |
|
| Sense l’ajut la situació de necessitat esdevé en una situació de risc greu |
|
| Existeix una participacó positiva en el pla de millora establert |
| ASPECTES NEGATIUS (1 ítem= - 1 punt, 2 ítem = - 2 punts, 3 ítems= - 3 punts, 4 ítem= - 4 punts) |
|
| Incompliment repetitiu i injustificat amb els acords pactats amb els equips de serveis socials bàsics |
|
| Tenir pendent el pagament d’un deute derivat d’atorgament d’altre ajut econòmic i amb el que existeix un compromis de retorn. |
|
| No assegurar la manutenció i l’escolarització dels menors a càrrec |
|
| No garantir el seguiment de salut dels infants i familiars a càrrec |
La implicació i motivació per a la resolució dels objectius del Pla de feina, requerirà d'un increment en el percentatge que li pertoca per situacions excepcionals, justificat amb informe social.
PUNTUACIÓ
El percentatge de la prestació es determinarà segons la següent taula:
| Més de 16 punts |
100% |
| De 12 a 15 punts |
75 % |
| De 8 a 11 punts |
50 % |
| De 4 a 7 punts |
25 % |
| PUNTUACIÓ TOTAL |
|
| PERCENTATGE |
|
| QUANTIA SOL·LICITADA |
|
| QUANTIA RESULTANT |
|
| QUANTIES REBUDES ANY EN CURS[1] |
|
| QUANTIA APROVADA |
PROPOSTA
| Acceptada |
|
| Denegada |
Signatura TS Data,
Búger, 10 de desembre de 2013
El Batle
Bartomeu Alemany Bennàsar