Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE BÚGER

Núm. 22991
Aprovació definitiva Text Refós Ordenances Fiscals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició pública, cap reclamació o suggeriment contra l’acord de modificació del Text refós de les ordenances fiscals de l’ajuntament de Búger, aprovat provisionalment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 de juliol de 2013, i publicat al BOIB nº 113 de data 13 d’agost de 2013, i successives modificacions s’entén definitivament aprovat, segons el que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, i per aquest motiu, es publica el text de l’esmentat acord, que és el següent:

TEXT REFÓS DE LES ORDENANCES FISCALS DE L’AJUNTAMENT DE BÚGER

ÍNDEX

- Nº 1 reguladora de la taxa per el servei de subministrament d’aigua

- Nº 2 reguladora de la taxa per el servei de recollida domiciliària d' escombraries o residus sòlids urbans, tractament, transferència, transport i incineració

- Nº 3 reguladora de la taxa pels documents que expedeixin o de que entenguin l’administració o les autoritats locals

- Nº 4 reguladora de la taxa per llicències exigides per la legislació del sòl i ordenació urbana

- Nº 5 reguladora de la taxa per llicència d’obertura d’establiments

- Nº 6 reguladora de la taxa per el servei de cementeri

- Nº 7 reguladora de la taxa per prestació dels serveis de clavegueram

- Nº 8 instal·lacions esportives.

- Nº 9 reguladora de la taxa per ocupació de terrenys d’ús públic per taules i cadires amb finalitat lucrativa

- Nº 10 reguladora de la taxa per ocupació del sòl, subsòl i vol de terrenys d’ús públic

- Nº 11 reguladora de la taxa per instal·lació de llocs, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions, venda ambulant, situats en terrenys d’ús públic

- Nº 12: Impost d’increment de terrenys de Naturalesa Urbana

- Nº 13  Ordenança Fiscal Reguladora de l’Exacció dels Drets i Taxes per la Recollida de Vehicles de la Via Pública

- Nº 14 Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa  per Entrades de Vehicles a través de les voravies i les reserves de Via Pública per a descàrrega de qualsevol classe

- N º 15: Ocupació via pública mercaderies, construcció

- Nº 16: Ordenança fiscal reguladora de l’impost de béns immobles

- Nº 17: Ordenança fiscal reguladora del preu públic del servei d’ajuda a domicili

- Nº 18: Impost de Construccions de terrenys de naturalesa urbana

- Nº 19: Impost de construccions de terrenys de naturalesa rústica

- Nº 20: Impost de vehicles de tracció mecànica

- Nº 21: Lloguer de cadires i taules

- Nº 22: Ordenança reguladora de la taxa per la prestació de serveis especials de neteja motivats per la utilització de recinte i exteriors de la casa consistorial per la celebració de matrimonis o constitució de parelles de fet

- Nº 23: Ordenança reguladora del sistema especial de pagament de determinats tributs


 

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 1

Reguladora de la taxa per EL SUBMINISTRE D’AIGUA

FONAMENT LEGAL

Article 1r. De conformitat amb el dispost en l’article 58 de la Llei 39/1988, de 28 desembre, regulador de les Hisendes Locals, en relació amb l’article 20-4, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s’estableix la taxa per el subministre d’aigua, que es regirà per la present Ordenança.

SUBJECTE PASSIU.

Art. 2n. Son subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i  jurídiques així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que sol·liciten o resulten beneficiades o afectades pel servei o activitat prestat per l’Entitat Local.

TARIFES.

Art. 3r. La quantia de la taxa serà fixada en la següent

concepte

euros

AIGUA URBANA I AIGUA RUSTICA, fins a 24m3

0,35

DE 25 A 45 M3

0.52

DE 45 A 65 M3

1.04

A PARTIR DE 65 M3

1.80

 

CONNEXIÓ URBANA AIGUA POTABLE

500

CONNEXIÓ RUSTICA AIGUA POTABLE

500

OBRES I MATERIAL NECESSARI PER LA

CONNEXIÓ A URBANA I RÚSTICA

100

Quota de servei i quota de manteniment de comptador: 2 €/mes i abonat.

Art. 4t. La obligació de pagament de la taxa neix des de que es presti el servei especificat en l’ordenança.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT.

Art. 5è. Els interessats en que les siguin prestats els serveis regulats en aquesta Ordenança, hauran de presentar en les oficines municipals la sol·licitud amb expressió del servei que es requereixi.

Art. 6è. El pagament de la taxa s’efectuarà en el moment de presentació de la corresponent sol·licitud.

Art. 7è. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es presti, procedirà la devolució de l’import corresponent.

Article 8è. Bonificació d’un 50% del preu del servei d’aigua potable.

Condicions que han de complir els beneficiaris d’aquestes mesures:

ser cap de família pensionista de jubilació, invalidesa, viduïtat, ...

tenir 60 anys o més, ingressos disponibles de la unitat familiar igual o inferior a l’equivalent a la pensió mínima de jubilació amb cònjuge al seu càrrec. S’entén com ingressos disponibles aquella quantia que resulta de restar als ingressos familiars el preu del rebut del lloguer si n’hi ha.

Ser la unitat familiar resident a Búger

Documentació a presentar:

Certificació de la pensió o pensions que es cobren

Certificació d’altres ingressos i/o prestacions de tots els membres de la unitat familiar. En el seu cas declaració jurada del cap de família de que no es perceben altres ingressos per part d’aquesta unitat familiar (lloguer, rendes del treball familiar, etc)

Rebut dels tres darrers mesos del pagament del lloguer si és el cas

Declaració de renda o declaració de renda negativa

Les sol·licituds es presentaran als serveis socials d’aquest ajuntament i els expedients seran resolts per la Comissió de Govern en un termini màxim de 30 dies des de la seva presentació. Si el resultat es favorable a la petició entraran en vigor el trimestre següent al de la seva aprovació.

Els expedients aprovats dins de l’exercici tendra validesa fins a 31 de desembre de l’exercici següent, data a partir de la qual s’haurà de procedir a la seva renovació. No obstant això, l’ajuntament es reserva el dret de revisar l’expedient en qualsevol moment, per comprovar si les circumstancies declarades han canviat o no i actuar en conseqüència.

Art. 9è. Transcorregut el termini voluntari de pagament, s’iniciarà el procediment de cobrament en període executiu. Simultàniament al procés executiu de cobrament, s’iniciarà l’expedient de tall del  subministrament d’aigua, notificant-lo a l’interessat i concedint-li un termini de 10 dies per abonar el deute. Transcorregut el termini anterior sense haver-se abonat el deute, es procedirà al tall de subministrament d’aigua, continuant el procés executiu de cobrament.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

La present Ordenança que consta de 9 articles, fou aprovada per el Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

 

Vist i Plau

El Batle                                                                                  El Secretari

 

ORDENANÇA FISCAL Nº 2

Reguladora de la TAXA per EL SERVEI DE RECOLLIDA DOMICILIÀRIA D' ESCOMBRARIES O RESIDUS SÒLIDS URBANS, TRACTAMENT, TRANSFERÈNCIA, TRANSPORT I INCINERACIÓ.

FONAMENT LEGAL

Article 1r. 1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l'article 20-4, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals, i locals s'estableix la taxa pel servei de recollida domiciliària d'escombraries o residus sòlids urbans, tractament, transferència, transport i incineració.

2. Obligació de contribuir. L'obligació de contribuir neix amb la prestació del servei, per tenir la condició d'obligatòria i general, entenent-se utilitzat pels titulars d'habitatges i locals existents a la zona que cobra l'organització del servei municipal.

3.Subjecte passiu. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats al fet que es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pel servei o activitat prestat per l'Entitat Local.

Tindran la consideració de substituts del contribuent, els propietaris dels habitatges o locals, els qui podran repercutir, si escau sobre els respectius beneficiaris.

BASE IMPOSABLE I QUOTA TRIBUTÀRIA

Art. 3r 1. La base imposable de la taxa es determinarà en funció de la naturalesa i destinació dels immobles.

2. La quota tributària es determinarà per aplicació de la següent:

Vivendes familiars urbanes

48,74

Bars, cafeteries i comerços

94.04

Vivendes familiars rústiques

34,10

El guany periòdic de la taxa tendra lloc el primer dia de cada trimestre natural.

EXEMPCIONS O BONIFICACIONS

Art. 4t 1. Estaran exempts del pagament de la taxa aquells contribuents que concorri alguna de les circumstàncies següents:

A) Els pensionistes que percebin ingressos anuals inferiors al salari mínim interprofessional.

B) Estar inclosos en el Padró de Beneficència.

Bonificació d’un 50% del preu de la recollida de fems.

Condicions que han de complir els beneficiaris d’aquestes mesures:

ser cap de família pensionista de jubilació, invalidesa, viduïtat, ...

tenir 60 anys o més

ingressos disponibles de la unitat familiar igual o inferior a l’equivalent a la pensió mínima de jubilació amb cònjuge al seu càrrec. S’entén com ingressos disponibles aquella quantia que resulta de restar als ingressos familiars el preu del rebut del lloguer ni n’hi ha.

Ser la unitat familiar resident a Búger

Documentació a presentar:

certificació de la pensió o pensions que es cobren

Certificació d’altres ingressos i/o prestacions de tots els membres de la unitat familiar. En el seu cas declaració jurada del cap de família de que no es perceben altres ingressos per part d’aquesta unitat familiar (lloguer, rendes del treball familiar, etc)

Rebut dels tres darrers mesos del pagament del lloguer si és el cas

Declaració de renda o declaració de renda negativa

Les sol·licituds es presentaran als serveis socials d’aquest ajuntament i els expedients seran resolts per la Comissió de Govern en un termini màxim de 30 dies des de la seva presentació. Si el resultat es favorable a la petició entraran en vigor el trimestre següent al de la seva aprovació.

Els expedients aprovats dins de l’exercici tendra validesa fins a 31 de desembre de l’exercici següent, data a partir de la qual s’haurà de procedir a la seva renovació. No obstant això, l’ajuntament es reserva el dret de revisar l’expedient en qualsevol moment, per comprovar si les circumstancies declarades han canviat o no i actuar en conseqüència.

2. No es concedirà bonificació alguna dels imports de les quotes assenyalades en les Tarifes.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

Art. 5è. 1 La meritació periòdica de la taxa tindrà lloc l'1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l'any natural.

En els supòsits d'inici o cessament durant el transcurs de l'any natural, el períodes impositius s’ajustaran a aquesta circumstància amb el consegüent prorrateig de la quota.

2. Anualment es formarà un Padró en el qual figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquidin, per aplicació de la present Ordenança, el qual serà exposat al públic per quinze dies a efectes de reclamacions previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província i per pregons i edictes en la forma acostumada en la localitat.

3. Transcorregut el termini d'exposició al públic, l'Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el Padró que servirà de base per als documents recaptatoris corresponents.

Art. 6è. Les baixes hauran de cursar-se, com a màxim, el darrer dia laborable del respectiu període, per assortir efectes a partir del següent. Els qui incompleixin aquesta obligació seguiran subjectes al pagament de l'exacció.

Art. 7è Les altes que es produeixin dins de l’exercici, assortiran efectes des de la data en què neixi l'obligació de contribuir, per l'Administració es procedirà a notificar als subjectes passius la liquidació corresponent a l'alta en el padró, amb l’expressió:

a) els elements essencials d'aquelles. Quan suposin un augment de la base imposable respecte a la declarada per l'interessat, la notificació haurà d’expressar de forma concreta els fets i elements que la motiven.

b) Els mitjans d'impugnació que puguin ser exercits, amb indicació de terminis i organismes en què hauran de ser interposats; i

c) Lloc, termini i forma en què ha de ser satisfet el deute tributari.

Art. 8è Les quotes liquidades i no satisfetes dins del període voluntari es faran efectives per la via de constrenyiment, conformement a les normes del Reglament General de Recaptació.

Art. 9è Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.

INFRACCIONS I SANCIONS

Art.10è. En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà al que es disposa en els articles 77 i següents de la Llei General Tributària, conforma s'ordena en l’article 11 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals.

PARTIDES FALLIDES

Art. 11è Es considerarà partides fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, para la declaració del qual es formalitzarà a l’oportú expedient d'acord amb el previngut en el vigent Reglament General de Recaptació.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL

1. La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

2. La present Ordenança, que consta d'11 articles, va ser aprovada pel Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.


 

ORDENANÇA FISCAL Nº 3

Reguladora de la TAXA pels DOCUMENTS QUE EXPEDEIXIN O DE QUE ENTENGUIN L'ADMINISTRACIÓ O LES AUTORITATS LOCALS

FONAMENT LEGAL

Article 1º De conformitat amb el que es disposa en l'article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l'article 20-4, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s'estableix la taxa pels documents que expedeixin o de que entenguin l'Administració o les autoritats locals.

OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

Art. 2º 1. Fet imposable. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació a instàncies de part,dels documents que s'expedeixin o que entenguin l'Administració o les autoritats municipals.

2. Obligació de contribuir. L'obligació de contribuir neix en el moment de presentació de la sol·licitud que iniciï l'expedient.

3. Subjecte passiu. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats al fet que es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pel servei o activitat prestat per l'Entitat Local.

BASE IMPOSABLE I QUOTA TRIBUTÀRIA

Art. 3º 1. Constituirà la base de la present taxa, la naturalesa dels expedients a tramitar i dels documents a expedir.

2.la quota tributària es determinarà per aplicació de la següent tarifa:

 

Certificat

     euros

certificats residencia

      1  

certificats cadastrals

      1  

certificats diversos no urbanístics

 1  

certificats urbanístics i antiguitat

   60  

Copia de documents o dades

    0.60  

Expedients administratius (per cada còpia de document)

0.60  

Per qualsevol document no expressament tarifat

    0.60  

 

EXEMPCIONS O BONIFICACIONS

Art. 4º 1 Estaran exempts del pagament de la taxa aquells contribuents que concorri alguna de les circumstàncies següents:

a) Haver estat declarats pobres per precepte legal.

b) Estar inclosos en el Padró de Beneficència.

2. No es concedirà bonificació alguna dels imports de les quotes assenyalades en les Tarifes.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

Art. 5º 1 El funcionari encarregat del Registre general d'entrada i sortida de documents i comunicacions de l'Administració municipal, durà compte i raó de totes les partides del segell municipal que se li lliurin, i efectuarà l’ingrés i liquidacions pertinents que l'Ajuntament acordi.

2. Els documents que han d'iniciar un expedient es presentaran en les oficines municipals o en les assenyalades en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. Les quotes se satisfaran mitjançant l’estampació del segell municipal corresponent, en les Oficines municipals en el moment de la presentació dels documents que iniciïn l'expedient.

4. Els documents rebuts a través de les oficines assenyalades en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú,seran admesos provisionalment, però no podran donar-se’ls curs sense el previ pagament dels drets, a la fi dels quals es requerirà a l'interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, mitjançant l'aportació dels segells municipals precisos, amb la prevenció que, transcorregut que sigui aquest termini sense efectuar-ho, es tindran els escrits per no presentats i es procedirà al seu arxiu.

5. Els segells seran inutilitzats pel funcionari que rebi la sol•licitud del document mitjançant l'estampació de la data en què ho fes.

Art.6º. Els drets per cada petició de cerca d'antecedents es reportaran encara que sigui negatiu el seu resultat.

Art. 7º. Les certificacions o documents que expedeixi l'Administració municipal ,no es lliuraran ni remetran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Art.8º. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent

INFRACCIONS I SANCIONS

Art.9º. En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas,s'estarà al que es disposa en els articles 77 i següents de la Llei General Tributària, conforme s'ordena en l'article 11 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de la Hisendes Locals.

PARTIDES FALLIDES

Art.10. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, para la declaració del qual es formalitzarà l'oportú expedient d'acord amb el previngut en el vigent Reglament General de Recaptació.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL

1. La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s'acordi la seva modificació o derogació.

2. La present Ordenança, que consta de 10 articles, va ser aprovada pel Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

 

ORDENANÇA FISCAL Nº 4
Reguladora de la TAXA per LLICÈNCIES EXIGIDES PER LA LEGISLACIÓ DEL SÒL I ORDENACIÓ URBANA.

FONAMENT LEGAL

Article 1º. De conformitat amb el que es disposa en l'article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l'article 20-4, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s'estableix la taxa per llicències urbanístiques exigides per la Legislació del Sòl i Ordenació Urbana.

OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

Art.2º. 1. Fet imposable. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis tècnics i administratius necessaris per a l'atorgament de les llicències referides en l’article anterior, i verificar si els actes d'ús del sòl s'ajusten a les normes urbanístiques, d'edificació i policia previstes en la Legislació del Sòl i Ordenació Urbana.

2. Obligació de contribuir. L'obligació de contribuir neix amb la petició de la llicència o des de la data en què va haver de sol•licitar-se en el supòsit que fos preceptiva.

3. Subjecte passiu. A) Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques o jurídiques així com les entitats al fet que es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol•licitin o resultin beneficiades o afectades pel servei o activitat prestat per l'Entitat Local.

b) Seran substituts del contribuent els constructors o contractistes d'obres.

BASE IMPOSABLE I QUOTA TRIBUTÀRIA

Art.3º. 1. Es prendrà com a base imposable de la taxa el cost real de l'obra o construcció.

2.la quota tributària es determinarà per aplicació de la següent

TARIFA

Quota tributaria

 0.50 % sobre el pressupost d’execució material

Quota tributària mínima obres majors

    30€  

Quota tributaria mínima obres menors

   30€  

Pròrrogues obra major

   30€  

Pròrrogues obra menor

   30€  

Llicències de segregació finques rústiques

         500€  

Llicències de segregació solars urbans

  0.15 % valor cadastral  

Segregació solars urbans, mínim

 30€  

EXEMPCIONS O BONIFICACIONS

Art. 4º. No es concedirà exempció o bonificació alguna.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

Art. 5º. Les liquidacions de la taxa es notificaran als subjectes passius amb expressió dels requisits previstos en l'article 124 de la Llei General Tributària, que  a continuació s'indiquen:

a) Dels elements essencials d'aquelles. Quan suposin un augment de la base imposable respecte a la declarada per l'interessat, la notificació haurà d'expressar de forma concreta els fets i elements que la motiven.

b) Dels mitjans d’impugnació que puguin ser exercits, amb indicació de terminis i organismes en què hauran de ser interposats.

c) Del lloc, termini i forma en què ha de ser satisfeta el deute tributari.

Art.6º. Les quotes liquidades i no satisfetes dins del període voluntari es faran efectives per via de constrenyiment, conformement a les normes del Reglament General de Recaptació.

Art.7º. Les quotes corresponents a la present Ordenança, se satisfaran en efectiu en la Caixa Municipal.

Art. 8º. Els interessats en l'obtenció de llicències, presentaran l'oportuna sol•licitud amb especificació de l'obra o construcció a realitzar, emplaçament, pressupost real de la mateixa i projecte tècnic subscrit per facultatiu competent.

Art. 9º. En tant no sigui adoptat acord municipal, el desistiment en la petició de llicència d'obres, es liquidarà el 100 per 100 dels drets a ells corresponent.

Art,10. No s'admetrà renúncia o desistiment formulat una vegada hagi caducat la llicència o transcorregut sis mesos des del requeriment de pagament.

Art.11. Les llicències concedides s'entendran caducades si dins dels termes que en cada cas s'assenyalin, no s'han indicat o acabat les obres corresponents.

Art.12. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.

INFRACCIONS SANCIONS

Art.14. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, para la declaració del qual es formalitzarà l'oportú expedient d'acord amb el previngut en el vigent Reglament General de Recaptació

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL

1. La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s'acordi la seva modificació o derogació.

2. La present Ordenança, que consta de 14 articles, va ser aprovada pel Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1999    

 

 

ORDENANÇA Nº 5:
Reguladora de la Taxa per LLICÈNCIA D'OBERTURA D'ESTABLIMENTS

FONAMENT LEGAL

Art. 1º De conformitat amb el que es disposa en l'article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l'article 20-4 , de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s'estableix la taxa per llicència d'obertura d’establiments.

OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

Art. 2º. 1. Fet imposable. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat municipal desenvolupada amb motiu d'obertura d'establiments industrials i comercials, tendent a verificar si els establiments reuneixen les condicions requerides per al seu formal funcionament, com a pressupost necessari per a l'atorgament de la preceptiva llicència municipal.

2. Obligació de contribuir. L’ obligació de contribuir neix amb la petició de la llicència o des de la data en què va haver de sol·licitar-se, en el cas que fos preceptiva.

L’obligació de contribuir no es veurà afectada per la denegació de la llicència sol·licitada, ni per la renúncia o desistiment del sol·licitant.

3. Subjecte passiu. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats al fet que es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pel servei o activitat prestat per l'Entitat Local.

Art. 3º. Quota tributària. Llicència d’obertura d’establiments: taxa única de 450 €, per cada m2 del local d’activitat: 2,00 €.

EXEMPCIONS O BONIFICACIONS

Art. 4º. No es concedirà exempció o bonificació alguna.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

Art.5º. L'autorització s'atorgarà a instàncies de part.

Art.6º El pagament de la quota s'efectuarà prèvia liquidació per ingrés directe.

Art.7º. Les liquidacions de la taxa es notificaran als subjectes passius amb expressió dels requisits previstos en l'article 124 de la Llei General Tributària, que a continuació s'indiquen:

a) Dels elements essencials d'aquelles.

b) Dels mitjans d'impugnació que puguin ser exercits, amb indicació de terminis i organismes en què hauran de ser interposats, i

c) Del lloc, termini i forma en què ha de ser satisfeta el deute tributari.

Art.8º. Les quotes liquidades i no satisfetes dins del període voluntari es faran efectives per la via de constrenyiment, conformement a les normes del Reglament General de Recaptació.

Art. 9º. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.

INFRACCIONS I SANCIONS

Art.10. En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries, així com les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà al que es disposa als articles 77 i següents de la Llei General Tributària, conforme s'ordena en l'article 11 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals.

PARTIDES FALLIDES

Art.11. Es consideressin partides fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, para la declaració del qual es formalitzarà l'oportú expedient d'acord amb el previngut en el vigent Reglament General de Recaptació.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL

1. La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s'acordi la seva modificació o derogació.

2. La present Ordenança, que consta d'11 articles, va ser aprovada pel Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.


 

ORDENANÇA FISCAL Nº 6

Reguladora de la TAXA per EL SERVEI DE CEMENTERI

FONAMENT  LEGAL

Art. 1º De conformitat amb el que disposa l’article 58 de la LLei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de la Hisendes Locals, en relació amb l’article 20-4, de la mateixa, segons redacció donada per la LLei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s’estableix la taxa per el servei de cementeri.

OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

Art.2º.1. Fet imposable. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis de cementeri tals com:

Assignació de sepultures i nínxols i transmissió de títols.

Assignació de terrenys per a la construcció  de panteons i capelles.

Drets per a la conservació del Cementeri.

2. Obligació de contribuir. L’obligació de contribuir neix quan s’inicia la prestació dels serveis sol·licitats.

3. Subjecte passiu. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributaria que sol·liciten o resulten beneficiades o afectades pel servei o activitat  donat per la Entitat Local.

BASE IMPOSABLE I QUOTA TRIBUTÀRIA

Art.3r. 1. Constituirà la base imposable de la taxa la naturalesa dels serveis.

2. La quota tributària es determinarà per l’aplicació de la següent:

TARIFA

Concepte

euros

transmissió sepultures entre familiars del mateix tronc o cònjuges

30  

transmissions no compreses en l’apartat anterior

100  

cessió terrenys per construcció de sepultures

150,00 m2  

drets anuals per la conservació i manteniment sepultures, per cada nínxol individual

3.60 

per cada sepultura de 4 nínxols

12.00  

per cada sepultura de 8

18,00

lloguer nínxols municipals per cada 5 anys

120,00  

EXEMPCIONS O BONIFICACIONS

Art. 4t. Estaran exempts del pagament de la taxa aquells contribuents en que concorrin alguna de les circumstàncies següents:

Enterraments dels pobres de solemnitat que morin en el municipi.

Las inhumacions que ordeni l’Autoritat Judicial i que  s’efectuïn a la fosa comú.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

Art. 5e Els  drets  assenyalats en la precedent taxa per concessions, permisos o serveis que es donin a sol·licitud dels interessats meritaran des de el mateix moment en que es sol·licita l’expedició del títols o permisos corresponents.

Art. 6e. Els drets inclosos en la tarifa, devengats pel servei de conservació i manteniment de nínxols i sepultures corresponen a una anualitat.

Si els concessionaris no satisfan quinquenalment els drets corresponents, es practicarà una nova Liquidació, la qual serà exigible en el moment de practicar una nova inhumació o trasllat de restes, qualsevol que sigui el temps transcorregut des de el darrer pagament dels drets per el conceptes de que es tracti,a tal efecte s’entendrà meritat el dret o taxa corresponent, en aquest cas en el moment en que es sol·liciti la nova inhumació o trasllat.

Tractant-se de concessions a perpetuïtat, si transcorregut més de trenta anys a contar del darrer pagament de drets o per aquets concepte, el titular o titulars de la concessió no haguessin satisfet els drets posterior, meritats per el servei d’enterrament i manteniment de nínxols o  sepultures, l’Ajuntament requerirà personalment als interessats si fossin coneguts, i en altre cas per edicte en el BOIB en els que s’expressarà el nom del darrer titular de la concessió, la naturalesa d’aquesta ( panteó, nínxol etc.) i el número de la mateixa per l’abonament dels drets pertinents. Transcorreguts seixanta dies d’aquets requeriment es practicarà un nou avís, en la mateixa forma, per altre de trenta dies, amb la prevenció que de no satisfer-se dins  aquets darrer terme el drets corresponents, l’Ajuntament quedarà autoritzat per a disposar de la sepultura, previ trasllat de les restes en el lloc del cementeri designat a tal efecte.

El pagament d’aquets drets podrà fer-ho qualsevol persona per compte dels interessats.

Art.7e S’entendrà caducada tota concessió o llicència temporal  en que la renovació no es demani dins dels ….. següents a la data de la seva caducitat, quedant en aquest cas facultat l’Ajuntament per a traslladar les restes a un lloc designat a tal efecte  dins el propi cementeri.

Art.8e. Les quotes liquidades i no satisfetes en el temps estipulat, es faran efectives per via de constrenyiment.

Art.9e. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es doni, procedirà la devolució del import corresponent.

INFRACCIONS I SANCIONS

Art. 10. En tot el relatiu a la qualificació de infraccions tributàries, així com de las sancions que en cada cas  corresponguin a les mateixes, s’aplicarà el que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària conformement s’ordena en l’article 11 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre,  reguladora de les Hisendes Locals.

PARTIDAS  FALLIDES

Art. 11 Es consideren partides  fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives per el procediment de constrenyiment, per la qual declaració es formalitzarà  el pertinent expedient d’acord amb el que està previst en el vigent Reglament General de Recaptació.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL.

La present ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del 1 de gener de 1999, fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

La present ordenança, que consta de 11 articles, fou aprovada per el PLE en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

 

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 7

Reguladora de la taxa per PRESTACIÓ DELS SERVEIS DE CLAVEGUERAM

FONAMENT LEGAL

Article 1r. De conformitat amb el disposat en l’article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l’article 20-4, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s’estableix la taxa per prestació dels serveis de clavegueram.

OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

Art. 2n 1. Fet imposable. Constitueix el fet imposable de la taxa la activitat municipal, tècnica i administrativa tendent a verificar si es compleixen les condicions necessàries per autoritzar l’escomesa a la xarxa de clavegueram municipal.

2. Obligació de contribuir. L’obligació de contribuir neix des de que té lloc la prestació del servei.

3. Subjecte passiu. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que sol·liciten o resulten beneficiades o afectades pel servei o activitat prestat per l’Entitat Local.

Tindran la consideració de substituts del contribuent, els propietaris de les vivendes o locals, els quals podran repercutir, en el seu cas, sobre els respectius beneficiaris.

ADMINISTRACIÓ I COBRANÇA

Art. 3.  1. Anualment es formarà un Padró en el que figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquidin, per aplicació de la present Ordenança, el qual serà exposat al públic per quinze dies a efectes de reclamacions previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província i per pregons i edictes en la forma acostumada en la localitat.

2. Transcorregut el termini d’exposició al públic, l’Ajuntament resoldrà sobre le reclamacions presentades i aprovarà definitivament el Padró que servirà de base per els documents cobradors corresponents.

Art. 4t. Les baixes s’hauran de cursar, el més tard, l’últim dia laborable del respectiu període, per sortir efectes a partir del següent. Els que incompleixin tal obligació seguiran subjectes al pagament de l’exacció.

Art. 5è. Les altes que es produeixin dins de l’exercici, sortiran efectes des de la data en què neixi l’obligació de contribuir, per l’Administració es procedirà a notificar als subjectes passius la liquidació corresponent a l’alta en el padró, amb expressió de:

Els elements essencials de la liquidació.

Els medis d’impugnació que puguin ser exercits, amb indicació de terminis i organismes en què hauran d’ésser interposats; y

Lloc, termini i forma en que haurà d’esser satisfet el deute tributari.

Art. 6è. En el supòsit de llicència d’escomesa, el contribuent haurà de formular la corresponent sol·licitud. Concedida la llicència, es practicarà la liquidació que procedeixi que serà notificada per ingrés directe en la forma i terminis que assenyala el Reglament General de Recaptació.

EXEMPCIONS O BONIFICACIONS

Art. 7è. No es concedirà exempció o bonificació alguna.

BASE IMPONIBLE I QUOTA TRIBUTÀRIA

Art. 8è: Taxa:

Connexió pressa de clavegueram                                                    90,00 €

Taxa anual clavegueram                                                                  12,00 €

Art. 9è Quan per causes no imputables al subjecte passiu, el servei públic o activitat administrativa no es presti, procedirà la devolució de l’import corresponent.

INFRACCIONS I SANCIONS

Art. 10. En tot el relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà a lo disposat en els articles 77 i següents de la Llei General Tributària, conforme s’ordena en l’article 11 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals.

 

 

PARTIDES FALLIDES

Art. 11. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables, aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per la declaració de la qual es formalitzarà l’oportú expedient d’acord amb el previngut en el vigent Reglament General de Recaptació.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999., fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

La present Ordenança, que consta de 11 articles, fou aprovada per Ple, en cesio extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

 

Vist i Plau

El Batle                                                                                  El Secretari                 

 

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 8

Reguladora de la taxa per PRESTACIÓ DE SERVEIS I REALITZACIÓ D’ACTIVITATS EN LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS

Article 1.

Fonament i naturalesa

A l’empara del prevista las articles 57 i 20.4 o) del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu

2/2004, de 5 de març (TRHL), de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 d’aquest text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per la prestació de serveis i la realització d’activitats en les instal·lacions esportives municipals que es regirà per la present Ordenança fiscal.

Article 2.

Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació de serveis i la realització d’activitats de competència local en el instal·lacions esportives municipals.

Article 3.

Subjectes passius

Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a que es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre General Tributària, que sol·licitin o es beneficiïn de la prestació de serveis o la realització d’activitats en els instal·lacions esportives municipals.

Article 4.

Responsables

1. Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tals en els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003. de 17 de desembre General Tributària.

2. La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributaria.

Article 5.

Beneficis Fiscals

1. Els alumnes del Col·legi Públic Els Molins de Búger i els equips del clubs esportius locals federats, -així com pel que respecte les activitats extraordinàries organitzades o patrocinades per l’Ajuntament – podran utilitzar gratuïtament les instal·lacions a que es refereix la present Ordenança, en l’horari i en les dates que els mateixos centres i organismes proposin; a tal efecte, hauran de presentar, amb un mes d’antelació, la programació d’activitats a desenvolupar en cada trimestre natural, proposta que haurà d’obtenir l’aprovació de la Batlia o del regidor d’esports per delegació d’aquella. La Batlia o el Regidor d’esports, per delegació, resoldrà igualment les coincidències que es puguin plantejar entre les activitats programades per a dues o més entitats.

Article 6.

Quota Tributaria

1. La quantia de la taxa es determinarà aplicant les tarifes següents:

 

PISCINA

TARIFA

Menor 13 anys

TARIFA

Major 13 anys

Abonament diari individual

  0,50 €

  1,00 €

Abonament temporada d’estiu individual

10,00 €

20,00 €

Abonament temporada estiu per a 2 usuaris d’unitat familiar

15,00 €

30,00 €

Abonament temporada estiu per a 3 usuaris d’unitat familiar

24,50 €

45,00 €

Abonament temporada estiu per a 4 usuaris d’unitat familiar

30,00 €

60,00 €

Abonament temporada estiu per a 5 usuaris o més d’unitat familiar

31,00 €

62,00 €

 

TENNIS- per hora

TARIFA

Sense enllumenat

4,00 €

Amb enllumenat

+2,00 € complementari hora/fracció

Cursos privats-per hora

Conveni amb l’Ajuntament

Sense enllumenat

Amb enllumenat

 

FUTBOL SALA- per hora

TARIFA

Sense enllumenat

6,00 €

Amb enllumenat

+ 2,00 € complementari hora/fracció

 

FUTBOL 7- per hora

TARIFA

Camp de gespa:

 

Sense enllumenat

20,00 €

Amb enllumenat

+ 5,00 €Complementari hora/fracció

 

PADEL- per hora

TARIFA

Sense enllumenat

16,00 €

Amb enllumenat

+ 2,00 €Complementari hora/fracció

Cursos privats- per hora

 

Conveni amb l’Ajuntament

Sense enllumenat

Amb enllumenat

 

VOLEI PLATJA- per hora

TARIFA

Sense enllumenat

3,00 €

Amb enllumenat

+ 2,00 € Complementari hora/fracció

 

Article 7.

Acreditament

La taxa s’acredita i s’inicia l’obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud del servei i/o activitat- a les oficines municipals o a les instal·lacions situades en el recinte esportiu –o en el moment d’entrada en les instal·lacions esportives, el qual no es durà a terme sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.

Article 8.

Règim de declaració i d’ingrés

1. El pagament de les tarifes pels usuaris que no tenen cap abonament s’efectuarà en el moment de la sol·licitud del servei i/o activitat o en el moment d’entrada en el recinte esportiu per a la utilització de dites instal·lacions.

2. El pagament es farà a les oficines municipals i/o a les instal·lacions esportives situades en el recinte.

3. Els imports recaptats s’ingressaran mensualment als comptes restringits oberts a aquest objecte i es liquidaran a la Tresoreria municipal amb la periodicitat que determini l’Ajuntament, seguint les instruccions que, en aquest efecte, roman autoritzada a dictar la Tresoreria Municipal.

Article 9.

Bonificacions

S’aplicarà una bonificació del 50% en totes les activitats esportives menys en la piscina que serà del 100% per totes aquelles persones que estiguin empadronats a Búger.

Article 10.

Infraccions i sancions

1. Les infraccions i sancions en matèria tributària es regeixen pel que disposen els articles 178 i següents de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

2. El personal encarregat del cobrament de la taxa és responsable de la defraudació que es pugui produir en l’expedició dels comprovants, amb la penalització conseqüent d’acord amb les disposicions legals vigents.

Disposició final.

La present Ordenança fiscal entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i regirà fins la seva modificació o derogació expressa.

 

Búger 11 de novembre de 2008

El Batle

 

 

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 9

Reguladora de la taxa per OCUPACIÓ DE TERRENYS D’ÚS PÚBLIC PER TAULES I CADIRES AMB FINALITAT LUCRATIVA

FONAMENT LEGAL.

Article 1r. De conformitat amb el disposat en l’article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l’article 20-3, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, s’estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials que es deriven de l’ocupació de terrenys d’ús públic per taules i cadires amb finalitat lucrativa que es regirà per la present Ordenança.

SUBJECTE PASSIU.

Art. 2n.            Són subjectes passius de la taxa per ocupació de terrenys d’ús públic per taules i cadires amb finalitat lucrativa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que gaudeixin, utilitzin o aprofitin especialment el domini públic local en benefici particular.

TARIFES.

Art. 3r. La quantia de la taxa serà la fixada en la següent:

TARIFA

300 € anuals + 30€ per cada dia de festa major, fires o esdeveniments especials

Per la utilització de tendals, marquesines fixades a la via publica:          6,01 €

OBLIGACIÓ DE PAGAMENT

Art. 4t. 1r. L’obligació de pagament neix:

a)Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública: en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.

b)Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats: la meritació periòdica de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l’any natural.

En els supòsits d’inici o cessament durant el transcurs de l’any natural, el període impositiu s’ajustarà a aqueixa circumstància amb el consegüent prorrateig de la quota.

2n. El pagament de la taxa s’efectuarà:

a) Tratant-se de concessions de nous aprofitaments: per ingrés directe en la Caixa de la Tresoreria Municipal, amb anterioritat a l’entrega de la corresponent llicència o autorització.

L’ingrés efectuat tindrà, de conformitat amb l’article 26-1, de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, caràcter de dipòsit previ, elevant-se a definitiu al concedir-se la corresponent llicència o autorització. 

b) Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats: una vegada inclosos en els padrons o matrícules de la taxa, per anys naturals en la Caixa de la Tresoreria Municipal.

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

Art. 5è. No es concedirà exempció o bonificació alguna respecte a la taxa regulada per la present Ordenança.

ADMINISTRACIÓ I COBRANÇA

Art. 6è.  1. Les quanties exigibles es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat.

2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ, de conformitat amb l’article 26-1, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, i formular declaració.

3. Comprovades les declaracions formulades, es concediran les autoritzacions de no existir diferències. En el supòsit d’existir diferències seran notificades als interessats, girant-se les liquidacions complementàries que procedeixin, les autoritzacions es concediran una vegada esmenades les diferències i realitzat l’ingrés complementari.

4. Els interessats, en el supòsit de denegació de l’autorització, podran sol·licitar la devolució de l’import del depòsit previ.

5. No es permetrà l’ocupació de la via pública fins que no sigui ingressat l’import del dipòsit previ i hagi estat concedida l’autorització.

6. Autoritzada l’ocupació, s’entendrà prorrogada automàticament, fins que se sol·liciti la baixa per l’interessat, o es declari la seva caducitat.

7. La presentació de la baixa sortirà efectes a partir del dia primer del mes següent del període autoritzat.

8. La no presentació de la baixa determinarà l’obligació de seguir abonant la taxa.

9. Les autoritzacions o llicències tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers; l’incompliment d’aquest mandat donarà lloc a l’anulació de la llicència.

10. Quan per causes no imputables al subjecte passiu el dret a la utilització o aprofitament del domini públic no es desenvolupi, procedirà la devolució de l’import corresponent.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA 

La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

 2. La present Ordenança, que consta de 6 articles, fou aprovada per el Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

            Vist i plau                                                                   El Secretari

            El Batle

 

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 10

Reguladora de la taxa per OCUPACIÓ DEL SÒL, SUBSÒL I VOL DE TERRENYS D’ÚS PÚBLIC

FONAMENT LEGAL

Article 1r. De conformitat amb el disposat en l’article 58 de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l’article 20-3, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals i Locals, s’estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials que es deriven de l’ocupació del subsòl, sòl i vol de terrenys d’ús públic que es regirà per la present Ordenança.

SUBJECTE PASSIU

Art. 2n Són subjectes passius de la taxa per l’ocupació del subsòl, sòl i vol de terrenys d’ús públic, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que disfruten o aprofiten especialment el domini  públic local en benefici del particular.

TARIFES

Art. 3r.    1. La quantia de la taxa per les Empreses explotadores de serveis de subministres que afecten a la generalitat o a una part important del veïnats, consistirà en l,5 per cent dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtenguin anualment.

OBLIGACIÓ DE PAGAMENT

Art. 4t.   1. L’obligació de pagament neix:

Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública: en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.

Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats: la meritació periòdica de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l’any natural.

En els supòsits d’inici o cessament durant el transcurs de l’any natural, el període impositiu s’ajustarà a aqueixa circumstància amb el conseqüent prorrateig de la quota.

2. El pagament de la taxa s’efectuarà:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments: per ingrés en la Caixa de la Tresoreria Municipal, amb anterioritat a l’entrega de la corresponent llicència o autorització.

L’ingrés efectuat tindrà, de conformitat amb l’article 26-1, de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim legal de les Taxes Estatals i Locals, caràcter de dipòsit previ, elevant-se a definitiu al concedir-se la corresponent llicència o autorització. 

b) Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats: una vegada inclosos en els padrons o matrícules de la taxa, per anys naturals en la Caixa de la Tresoreria Municipal.

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

Art. 5è  1. No se concedirà exempció o bonificació alguna respecte a la taxa reguladora per la present Ordenança.

2. L’Estat, la Comunitat Autònoma i l’Entitat Local, no estaran obligats al pagament de la taxa per els aprofitaments inherents als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per tots els que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.

ADMINISTRACIÓ I COBRANÇA

Art. 6è. 1. Les quantitats exigibles es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat.

2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ, de conformitat amb l’article 26-1, de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals i Locals.

3. Autoritzada l’ocupació s’entendrà prorrogada automàticament, fins que es sol·liciti la baixa per l’interessat, o se declari la seva caducitat.

4. La presentació de la baixa sortirà efectes a partir del dia primer del mes següent del període autoritzat.

5. La no presentació de la baixa determinarà l’obligació de seguir abonant la taxa.

6. Quan per causes no imputables al subjecte passiu el dret a la utilització o aprofitament del domini públic no es desenvolupi, procedirà la devolució de l’import corresponent.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

La present Ordenança, que consta de 6 articles, fou aprovada per Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

 

Vist i plau

El Batle                                                                                  El Secretari

 

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 11

Reguladora de la taxa per INSTAL·LACIÓ DE LLOCS, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS, VENDA AMBULANT, SITUATS EN TERRENYS D’ÚS PÚBLIC.

FONAMENT LEGAL

Art. 1r.  De conformitat amb el disposat en l’article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb l’article 20-3, de la mateixa, segons redacció donada per la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals i Locals, s’estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials que es deriven de la instal·lació de llocs, barraques, casetas de venda, espectacles o atraccions, venda ambulant, situats en terrenys d’ús públic.

SUBJECTE PASSIU

Art. 2n.   Són subjectes passius de la taxa per instal·lació de llocs, barraques, casetes de venda ambulant, situats en terrenys d’ús públic, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques així com les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que disfruten, utilitzen o aprofiten especialment el domini públic local en benefici particular.

TARIFES

Art. 3r. La quantia de la taxa serà la fixada en la següent:

ocupació via pública (venda ambulant)

euros

per parada de venda els dies establers per celebració de mercat

14,40 per metre lineal i semestre

per parada de venda de forma ocasional el dia de mercat

1,00 per metre lineal i dia

OBLIGACIÓ DE PAGAMENT

Art. 4t  1. L’obligació de pagament neix:

Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública: en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.

Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats: la meritació periòdica de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l’any natural.

En els supòsits d’inici o acabament durant el transcurs de l’any natural, el període impositiu s’ajustarà a aqueixa circumstància amb el consegüent prorrateig de la quota.

2. El pagament de la taxa s’efectuarà:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments: per ingrés directe en la Caixa de la Tresoreria Municipal, amb anterioritat a l’entrega de la corresponent llicència o autorització.

b) Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats: una vegada inclosos en els padrons o matrícules de la taxa, per anys naturals en la Caixa de la Tresoreria Municipal.

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

Art. 5è. No es concedirà exempció o bonificació alguna respecte a la taxa regulada per la present Ordenança.

ADMINISTRACIÓ I COBRANÇA

Art. 6è.1. Les quantitats exigibles es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat.

2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ, de conformitat amb l’article 26-1, de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, segons redacció donada per la Lei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del Règim Legal de les Taxes Estatals i Locals, i formular declaració.

3. Comprovades les declaracions formulades, es concediran les autoritzacions de no existir diferències. En el supòsit d’existir diferències seran notificades als interessats, girant-se les liquidacions complementàries que procedeixin, les autoritzacions es concediran una vegada esmenades les diferències i realitzat l’ingrés complementari.

4. Els interessats, en el supòsit de denegació de l’autorització, podran sol·licitar la devolució de l’import del depòsit previ.

5. No es permetrà l’ocupació de la via pública fins que no sigui ingressat l’import del dipòsit previ i hagi estat concedida l’autorització.

6. Autoritzada l’ocupació, s’entendrà prorrogada automàticament, fins que se sol·liciti la baixa per l’interessat, o es declari la seva caducitat.

7. La presentació de la baixa sortirà efectes a partir del dia primer del mes següent del període autoritzat.

8. La no presentació de la baixa determinarà l’obligació de seguir abonant la taxa.

9. Les autoritzacions o llicències tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers; l’incompliment d’aquest mandat donarà lloc a l’anulació de la llicència.

10. Quan per causes no imputables al subjecte passiu el dret a la utilització o aprofitament del domini públic no es desenvolupi, procedirà la devolució de l’import corresponent.

APROVACIÓ I VIGÈNCIA 

1. La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el “BOCAIB”, i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 1999, fins que s’acordi la seva modificació o derogació.

2. La present Ordenança, que consta de 6 articles, fou aprovada per el Ple en sessió extraordinària, celebrada el dia 17 de novembre de 1998.

            Vist i plau                                                                   El Secretari

            El Batle

 

Nº 12: Impost d’increment de terrenys de Naturalesa Urbana

Tipus Impositiu 19%

Bonificació del 50% de la quota íntegra de l'impost, en les transmissions de terrenys, i en la transmissió o constitució de drets reals de gaudiment limitatius del domini, realitzades a títol lucratiu per causa de mort a favor dels descendents i adoptats, els cònjuges i els ascendents i adoptants.

 

Nº 13: Ordenança Fiscal Reguladora de l’Exacció dels Drets i Taxes per la Recollida de Vehicles de la Via Pública:

Fonament i Naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133,4 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen el articles 15 a 19 de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la “ Taxa per la Recollida de Vehicles de la Via Pública”, que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l’article 58 de l’esmentada Llei 39/1988.

Objecte de l’Exacció. Article 1r.-

Es objecte d’aquesta exacció l’aprofitament dels elements que requereixi la prestació per la Policia Local del servei de retirada de la via pública d’aquells vehicles que pertorbin, obstaculitzin o entorpeixein la lliure circulació.

En el casos que un vehicle estigui mal estacionat o en lloc prohibit, es podrà accedir a la retirada d’aquests pel servei municipal de grua.

Obligació de Contribuir.- Article 2n.-

L’obligació de contribuir recaurà sobre el conductors del vehicles retirats i, subsidiàriament sobre els seus titulars, així com els dipositats per qualsevol motiu ( al dipòsit municipal), salvat de causes o informes de la direcció de la policia local justifiquin que no queda subjecte a tributació.

Tarifes Article 3r.-

Els drets exigibles es fixaran en la quantia següent:- Retirada de qualsevol vehicle o objecte pesat de la via pública i desplaçament al dipòsit municipal: 54,09 euros.-Retirada de qualsevol vehicle o objecte pesat de la via pública realitzada a partir de les 22 hores fins les 6 hores: 60,10 euros.- Retirada  de qualsevol vehicle o objecte pesat de la via pública per causes alienes al propietari: 15,03 euros.

El procediment mecànic s’usarà quan fundadament i racionalment hagi previstos a l’apartat 1r de l’article 292 i 292 bis del vigent Codi de Circulació.

Els conductors o propietaris dels vehicles mal estacionats que es presentin en el moment de ser enganxat el vehicle, previ pagament del 50% de l’import de la retirada, podrà fer-se’n càrrec d’aquest.

A les quaranta-vuit hores de continuar el vehicle en aquest lloc, mencionat a l’article anterior, podrà ser traslladat a lloc on l’Ajuntament  tingui habilitat per a tals efectes, d’on el seu propietari podrà recuperar-lo previ pagament de 30 euros, prèvia presentació de la documentació corresponent i sense perjudici del pagament de la retirada efectuada, si així s’estimés pels agents que actuen.

L’ anterior tarifa es complementarà amb les que quotes corresponents al dipòsit i guarda del vehicles des de la seva recollida.

La quantia de les referides quotes serà la següent:

Dipòsit de Vehicles.

Motocicletes, velocípedes i tricicles: 1,35 dia. B) Motocarros i altres vehicles de característiques anàlogues: 2,25/dia  C) Automòbils de turismes i camionetes, furgonetes, furgons i altres vehicles de característiques anàlogues amb tonatge fins 1.000 Kg: 3/dia D) Camions tractors, remolcs, camionetes ,furgonetes, furgons i altres vehicles de característiques anàlogues amb tonatge superior a 1.000 Kg i sense passar 5.000: 3,15/dia. Tota classe de vehicles amb tonatge superior a 5.000 kg: 3,60/dia F) Immobilització de vehicles: 1) Per col·locació d’immobilització 18/dia. 2) Per aixecament d’immobilització: 18/dia.

Vigència

La present ordenança fiscal, aprovada provisionalment del Ple d’aquets Ajuntament en sessió de data 20 de Juny de 2002, es considera definitivament aprovada, per falta de reclamacions durant el període d’informació pública, començarà a aplicar-se a partir de la publicació al BOIB i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

Nº 14: Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa  per Entrades de Vehicles a través de les voravies i les reserves de Via Pública per a descàrrega de qualsevol classe.

Article 1r.- Concepte.- De conformitat amb el que preveu l’article 58 en relació amb l’article 20.3 ambdós de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials per entrades de vehicles a través de les voravies  i la reserva de via pública per a càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, especificant a les tarifes contingudes a l’apartat 2 de l’article 3r següent, que es regirà per la present ordenança.

Article 2n.- Obligats al Pagament.- Estan obligats al pagament de la taxa regulada  en aquesta ordenança les persones o entitats a favor de les quals s’atorguin les llicències. O qui es beneficiï de l’aprofitament si es procedí sense l’oportuna realització.

Article 3r.- Quantia.-

La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada a les tarifes contingudes a l’apartat següent.

Les tarifes de la taxa seran les següents:

Tarifa Primera: Entrada de vehicles a edificis o cotxeres particulars: 10 euros per metre lineal de zona reservada.

Tarifa  Segona: Entrada a locals comercials o industrials per a la càrrega i descàrrega de mercaderies: 325 euros a l’any per cada entrada.

Tarifa Tercera: Reserva d’espais a les vies i terrenys d’ús públic per a càrrega i descàrrega: per cada 5 metres lineals o fracció de calçada a què s’estén la reserva: 450 euros a l’any.

Normes comunes per a l’aplicació de les tarifes anteriors:

1ª. Es considerarà modificació de rasant de la voravia tot el que representi alteració de la mateixa rasant, bé sigui  en la totalitat del pla superior o a l’aresta exterior de la dita voravia. Es compren als efectes, el guals, desnivells, rebaixada d’altura, escotadures, substitucions de la línea obliqua en lloc de l’horitzontal i en definitiva tota modificació de l’aspecte exterior de les voravies.

2ª. La taxa s’aplicarà tant a la modificació de rasant de les voravies construïdes per l’Ajuntament com si es tractés de voravies construïdes per particulars, sempre que el pagament d’aquests aprofitament estigui motivat per la molèstia que al transeünt ocasiona dita modificació de la rasant i pel benefici que obté l’usuari. Per tant, també procedirà l’aplicació de la taxa, fins i tot quan el carrer no tingui voravia, si la rasant està modificada a la part corresponent a una porta cotxera.

3ª. Els obligats al pagament declararan els elements tributaris que utilitzin, especificant les seves característiques, i comunicaran qualsevol variació que hagi de repercutir en la quantia de la tarifa. Així com , en el cas de construcció de gual autoritzat, donar compte a l’Administració de Rendes de la data en     què acaba la construcció.

4ª La desaparició de guals serà per compte del propietari qui haurà de sol·licitar, prèviament, l’oportuna autorització.

Article 4t.- Normes de Gestió.

1 Les quanties exigibles conforme a les tarifes es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i seran irreductibles pels períodes naturals de temps, assenyalats en el respectius  epígrafs.

2. Les persones o entitat interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ a que es refereix l’article següent i formular declaració adjuntant un plànol detallat de l’aprofitament i de la seva situació dins del municipi.

3. Els serveis tècnics d’aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, concedint les autoritzacions si no es troben diferències amb les peticions de llicències. Si es donessin diferències, giraran, en el seu cas, les liquidacions complementàries que procedeixin concedint-se les autoritzacions una vegada resoltes les diferències per les persones interessades i,en el seu cas, realitzats els ingressos complementaris que procedeixin.

4. En el cas de denegar-se les autoritzacions, les persones interessades podran sol·licitar de l’Ajuntament la devolució de l’import ingressat.

5. Una vegada autoritzada l’ocupació s’entendrà prorrogada mentre no es presenti la declaració de baixa per la persona interessada.

6. La presentació de la baixa tindrà efecte a partir del dia primer de l’any natural següent al de la seva presentació. La no presentació de baixa determinarà l’obligació de continuar abonant la taxa.

Article 5é.- Obligació de Pagament.

1. L’obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública, en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.

b) Tractant-se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, el  dia primer de cada any natural.

El pagament de la taxa es realitzarà:

Tractant-se de concessions de nou aprofitaments, per ingrés directe en la Dipositaria Municipal a on establís l’Ajuntament, però sempre abans de retirar la corresponent llicència. Aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat amb el que disposa l’article 47.1 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, quedant elevat a definitiu en concedir-se la llicència corresponent.

Tractant –se de concessions d’aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, una vegada inclusos en els padrons o matrícules d’aquesta taxa, per anys naturals a les oficines de la Recaptació  Municipal, des del dia 16 del primer mes de l’any fins al dia 15 del segon mes.

Disposició Addicional.- S’estableix l’obligatorietat de que les cotxeres hauran de complir amb les prescripcions previstes a les normes subsidiàries de planejament del municipi.

Vigència.

La present ordenança aprovada provisionalment pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió de data 20 de juny de 2002, es considera definitivament aprovada, per falta de reclamacions durant el període d’informació pública, començarà a aplicar-se a partir de la seva publicació en el BOIB, i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

Nº 15: Ocupació via pública mercaderies, construcció:

Tarifa 1ª: Ocupació via pública amb mercaderies: ocupació amb vagonetes metàl·liques (containers) : 3 euros al dia per M2 + ocupació o reserva especial de la via pública de manera transitòria: 2 euros al dia per M2.

Tarifa 2ª: Ocupació amb materials de construcció: + ocupació de la via pública o terrenys d’ús públic amb enderrocs, materials de construcció, vagons per a la recollida o dipòsit dels mateixos i altres aprofitaments anàlegs: 0.80 euros al dia per M2 o fracció.

Tarifa 3ª: Barreres, puntals, andamis, etc: + ocupació de la via pública o terrenys d’ús públic amb barreres o caixons de tancament, siguin o no per a obres i altres instal·lacions anàlogues: 3 euros al dia per M2 o fracció + Ocupació de la via pública o terrenys d’ús públic amb puntals, andamis i altres elements anàlegs: 6 euros al dia per cada element.  

 

Nº 16: Ordenança fiscal reguladora de l’impost de béns immobles

Article 1r.

De conformitat amb el preveu l’article 73 de la Llei 39/1988, de 28 de novembre, el tipus de gravamen de l’Impost sobre Béns Immobles aplicable en aquest municipi queda fixat en els termes que s’estableixen a l’article següent.

Article 2n.

1.- El tipus de gravamen de l’Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa urbana queda fixat en el 0,64%.

2.- El tipus de gravamen de l’Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa rústica queda fixat en el 0,60%.

Article 3è.

Seran d’aplicació les bonificacions de caràcter obligatori regulades per l’article 73 del RDL 2/2004, de 5 de març i a més les següents:

- Els subjectes passius de l’impost que, en el moment de la meritació, ostentin la condició de titulars de família nombrosa, conforme a l’establert en la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses, i demés normativa concordant, gaudiran, en la quantia i condicions que es regulen en aquest article, d’una bonificació en la quota integra de l’impost corresponent a l’habitatge habitual de la família. La bonificació s’aplicarà a l’habitatge habitual de la família, entesa com aquella en la qual figura empadronada la totalitat de la família.

Per a poder gaudir d’aquesta bonificació, el subjecte passiu haurà de presentar la sol·licitud degudament emplenada, abans del 30 de març de l’any per al qual se sol·licita la mateixa, acompanyada de la següent documentació:

a) Fotocòpia del D.N.I. del subjecte passiu.

b) Certificat o fotocòpia del carnet vigent de família nombrosa del CIM.

c) Fotocòpia del darrer rebut de l'I.B.I.

d) Certificat de l’ajuntament de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributaries amb aquesta administració.

e) Qualsevol altre document que li sigui requerit per la Administració Municipal a fi de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.

Una vegada atorgada la bonificació l'Administració municipal renovarà automàticament les bonificacions si es compleixen els requisits objectius exigibles segons la present reglamentació una vegada realitzades les comprovacions que segons l'autorització rebuda en la sol.licitud inicial faci l'Administració.

El percentatge de la bonificació, es determinarà d’acord amb la categoria de la família nombrosa i el valor cadastral del seu habitatge habitual, segons s'estableix en el següent quadre:

CATEGORIES

VALOR CADASTRAL HABITATGE HABITUAL

Familia nombrosa General

Familia nombrosa Especial

Fins a 125.000 euros

40%

60%

Superior a 125.000 euros i fins a 250.000 euros

20%

30%

Superior a 250.000 euros

5%

10%

 

Article 4t.- Exempcions.

Atenint a criteris d’eficàcia i economia en la gestió de la recaptació, i de conformitat amb el que disposa l’article 63.4 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, estaran exempts els immobles rústics la quota líquida agrupada dels quals, que resulti d’aplicació de l’apartat 2 de l’article 78 de la Llei 39/1988, no superi la quantia de 18,00 €. Respecte als immobles de naturalesa urbana, aquesta exempció serà d’aplicació quan la quota líquida no superi els 6,00 €.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de l’any 2012. Romandrà vigent fins a la seva modificació o derogació expressa”.

Coeficient de reducció de la base imposable aplicable del IBI a les construccions ubicades a sòl rústic:

Serà del 1%.

 

Nº 17: Ordenança fiscal reguladora del preu públic del servei d’ajuda a domicili

Article 1. Concepte.

D’acord am l’article 117 i en relació amb el 41.b, ambdós de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix el preu públic per a la prestació del Servei d’Ajuda a Domicili, que es regirà per la present Ordenança.

Article 2. Obligats al pagament.

Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança els que sol·licitin els serveis prestats per aquest Ajuntament, als quals es refereix l’article anterior.

Article 3. Base de gravamen.

Es prendrà com a base de la present exacció el nombre d’hores de prestació de cada beneficiari, que serà fixat pels professionals del servei, d’acord amb les necessitats de cada cas segons els criteris elaborats tècnicament i amb la conformitat del polític responsable.

Article 4. Tarifa

1.La quantitat del preu públic regulat en aquesta Ordenança serà la fixada a la tarifa continguda a l’apartat següent, per a cada un dels distints serveis.

2.La tarifa d’aquest preu públic serà de 5,00€/hora.

Article 5. Exempcions.

Les exempcions seran acordades per la Comissió de Govern, amb l’informe del treballador social, i es concediran a les persones que per la seva situació psicosocial no puguin fer front a les tarifes referides a l’article anterior.

Article 6. Normes de Gestió

Les quanties exigibles d’acord amb la tarifa es liquidaran mensualment pels serveis realitzats.

Article 7. Obligació de pagament.

L’obligació de pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança neix quan s’inicia la prestació del servei.

El preu públic es pagarà a través de transferència bancària.

Disposició final.

La present Ordenança entrarà en vigor en publicar-se’n el text íntegre al BOIB i un cop transcorregut el termini de 15 dies a partir del moment que l’Administració de l’Estat i de la Comunitat Autònoma hagin rebut l’acord d’aprovació definitiva.

Es començarà a aplicar a partir de l’1 de gener de 2012.

 

Nº 18: Impost de Construccions de terrenys de naturalesa urbana

Tipus aplicable: 2.5 %

 

 

Nº 19: Impost de construccions de terrenys de naturalesa rústica

Tipus aplicable: 2.75 % obra menor; 4% obra major.

 

Nº 20: Impost de vehicles de tracció mecànica

 

Turismes:

menys de 8 cavalls: 18.79€

de 8 fins a 1.99: 51.09€

de 12 fins a 15.99: 105.18 €

16 fins a 19.99: 134.48 €

Més de 20 cavalls: 160 €

 

Camions i furgons:

Menys de 1000 kg: 63.12 €

De 1000 a 2999: 124.72 €

De 2999 a 9999: 178.05€

Més de 9999: 222.38 €

 

Remolcs:

Menys de 1000 kg: 26.30 €

 

De 1000 a 2999: 41.33 €

Més de 2999: 124.72 €

 

Ciclomotors: 7.52 €

Motocicletes:

Fins a 125 cc: 7.52 €

De 125 a 250: 11.28 €

De 250 a 500: 22.54 €

De 500 a 1000: 45.08 €

Més de 1000: 90.90 €

S’estableix una bonificació del 100 per cent per als vehicles històrics o aquells que tinguin una antiguitat mínima de vint-i-cinc anys, comptats a partir de la data de la seva fabricació o, si aquesta no es conegués, prenent com tal la de la seva primera matriculació o, en defecte d'això, la data en què el corresponent tipus o variant es va deixar de fabricar

 

Nº 21: Lloguer de cadires i taules

Taxa cadires: 6 € per cada 20 o fracció

Taxa taules: 2 € per taula

 

Nº 22: Ordenança reguladora de la taxa per la prestació de serveis especials de neteja motivats per la utilització de recinte i exteriors de la casa consistorial per la celebració de matrimonis o constitució de parelles de fet

Article 1r

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 144 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local, i d’acord amb el que disposa en els articles 15 i 19 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest ajuntament estableix la taxa ordenança reguladora de la taxa per la prestació de serveis especials de neteja motivats per la utilització del recinte i exteriors de la casa consistorial per la celebració de matrimonis civils i constitució de parelles de fet, que es regeix per aquesta Ordenança Fiscal, les normes de la qual s’atenen al que preveu l’article 57 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Article 2n.- Fet imposable

Constitueix el fet imposable:

el servei de neteja especial i l’ús o aprofitament amb caràcter privatiu d’estances municipals, entre aquestes la sala de Plens, per part de qualssevol parella de ciutadans amb motiu de la realització de la cerimònia civil corresponent a un casament o constitució de parella de fet.

El desplaçament dels funcionaris municipals a les dependències externes on es celebrin els actes assenyalats al paràgraf anterior.

Article 3r.- Subjectes passius

Són subjectes passius d’aquesta taxa les persones naturals que constitueixen la parella de ciutadans que volen celebrar l’acte subjecte i així ho han sol·licitat expressament.

Article 4t.- Quota

La quota a pagar per l’aprofitament especial definida en l’article 2 és de 100€

Article 5è.- Bonificacions

Tindran dret a una bonificació del 50 % de la quota assenyalada a l’article anterior tots els residents empadronats al municipi de Búger

Article 6è.- Normes de gestió

La taxa es considerarà meritada des que neixi l’obligació de contribuir i es liquidarà per cada sol·licitud realitzada.

Article 7è.

Les quotes se satisfaran pels subjectes passius a la caixa municipal de l’Ajuntament, simultàniament a la presentació davant el Jutjat de la documentació necessària per celebrar el matrimoni o parella de fet.

Article 8è.

La present ordenança assortirà efecte a partir de la seva publicació i seguirà en vigor en exercicis successius, en tant no s’acordi la seva modificació o denegació.

 

Nº 23: Ordenança reguladora del sistema especial de pagament de determinats tributs

Concepte

ARTICLE 1

Aquest Ajuntament en ús de la potestat reglamentaria que , li atribueix l’article 106 de la L1ei 7/1985 de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Regim Local, i de conformitat amb el disposat en els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, estableix "l’ordenança reguladora del sistema especial de pagament de determinats tributs".

ARTICLE 2

Amb l’objectiu de facilitar el compliment de la obligació tributaria, s’estableix un sistema especial de pagament de les quotes per rebut, que permetrà el fraccionament de la deute en els termes previstos en aquesta ordenança.

ARTICLE 3

El sistema especial de pagament és d’aplicació als contribuents o altres obligats tributaris que en sol·licitin l’aplicació al conjunt dels seus rebuts corresponents a algun o alguns dels següents tributs:

a) Impost sobre Béns Immobles.

b) Impost sobre Activitats Econòmiques.

c) Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica.

d) Taxa per la prestació del servei de clavegueram.

e) Taxa per Entrades de vehicles a través de les voravies.

ARTICLE 4

Els requisits que han de concórrer en el sol·licitant per poder-ne acollir al sistema especial de pagament són:

a) Formular la oportuna sol·licitud, abans del 10 de febrer de l 'any de que es tracti.

b) No mantenir cap tipus de deutes en període executiu.

c) Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.

ARTICLE 5

El pagament de l’import total anual dels tributs s’efectuarà en qualsevol de les següents modalitats:

1) Modalitat de 9 pagaments.

En vuit mensualitats (de març a octubre), la quantitat equivalent al resultat de dividir per nou l’import del conjunt de rebuts dels tributs liquidats al sol·licitant en l'exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l’import dels rebuts del Padró a nom del sol·licitant, les quantitats ja pagades. En el supòsit que el deute del sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d’ofici a la devolució.

2) Modalitat de 4 pagaments.

En tres pagaments trimestrals (març, juny, setembre) la quantitat equivalent al resultat de dividir per quatre l' import del conjunt de rebuts dels tributs liquidats al sol·licitant en l'exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l’import dels rebuts del Padró a nom del sol·licitant, les quantitats ja pagades. En el supòsit que el deute del sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d’ofici a la devolució.

ARTICLE 6

L’acolliment al sistema especial de pagament es prorrogarà automàticament per a l'exercici següent sempre que l’interessat no en manifesti la seva renúncia expressa i no tingui deutes pendents de pagament en període executiu.

ARTICLE 7

Si el sol·licitant incorregués en l’impagament de qualsevol càrrec del sistema especial de pagament, aquest restarà sense cap efecte, quedant els pagaments ja efectuats com a ingressos a compte dels rebuts del Padrons corresponents.

ARTICLE 8

El sistema especial de pagament no suposa cap alteració dels terminis per exercir els recursos ni qualsevol altre aspecte de la gestió tributaria, que se seguirà regint per la se va normativa específica.

Disposició final

Aquesta Ordenança Fiscal, entrarà en vigor transcorreguts els terminis de publicació i de presentació de reclamacions que disposa l’article 17 i següents del RDL 2/2004, de

5 de març i aplicarà a partir de l’1 de gener de 2012. Romandrà en vigor fins que es modifiqui o derogui.

 

Búger, 10 de desembre de 2013

 

El Batle

Bartomeu Alemany Bennàsar