Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 22830
Protecció. Notificació DP 2013/70 Decret de Batlia núm. 15835 de 17.09.2013.
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 15835 de data 17 de setembre de 2013 de l’ajuntament de Palma, a MARIA BIL ROTGER, amb DNI. 41.133.236, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient DP 2013/70, en relació al immoble ubicat al C/ ANNIBAL, NÚM. 8-8A, del Negociat de Protecció de l’Edificació de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 15835 de data 17.09.2013 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 18.06.2013 (r.i. 27.06.2013), relatiu a l’immoble ubicat a C/Annibal 8 i 8-A (PC 09104411) que transcrit diu:“...
DESCRIPCIÓ.
Es tracta d’un edifici plurifamiliar entre mitgeres de planta baixa i dues plantes pis. La seva estructura és murs de càrrega i coberta inclinada de teules.
CARACTERÍSTIQUES URBANÍSTIQUES.
L’edifici objecte d’aquest informe té la qualificació de B4a, segons el PGOU vigent.
INFORME TÈCNIC.
Realitzada visita d’inspecció el passat 13 de juny, s’ha observat que:
Tal i com es descriu en l’informe d’incidències dels bombers, es detecta una esquerda des de la finestra esquerra del darrer pis fins a la darrera peça de marès de la volada.
Els bombers han retirat el revestiment inestable de la cornisa, en concret de la cantonada esquerra i de la part central.
CONCLUSIÓ.
Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució consistent en :
ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS URGENTS
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Retirada de tots els elements inestables de la façana i reparació dels elements retirats amb els mateixos materials i acabats que els existents.
Condicions:
Abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars i obres.
Nomenament d’empresa constructora.
Termini d’execució ordre mesures cautelars 10 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 2.845 €
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
Acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de despreniments o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.
OBSERVACIONS.
Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública d’acord amb el que es prescriu a l’article 10 de la LDU CAIB.”
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, és adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012) - que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 2.845’- €, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
IV.- Atès el decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisnme i Habitatge núm. 12081 de data 4 de juliol de 2013, sobre ORDENAR als propietaris de l’immoble situat a C. Annibal 8 i 8-A (PC 09104411) Sra MARIA BIL ROTGER amb DNI 4113323; i Sr. BERNARDO PONS-ESTEL GORDILLO amb DNI 43076067B, determinades obres de conservació i/o manteniment , per raons de seguretat de l’immoble, atès l’informe del tècnic municipal de dia 18.06.2013).
V.- Atesa la nota simple informativa del registre de la propietat de dia 16.07.2013 que acredita que la propietària de l’immoble del carrer Annibal 8A (RC910441DD6890C0001AS) és la Sra. MARIA JOSE CORTÉS LIGERO (DNI 43067563V).
VI.- Atès l’informe del TAG del Servei de dia 20.08.2013, que literalment diu:
“a) L’informe tècnic de 18.06.2013 proposa l’adopció d’una ordre d’execució de mesures cautelars urgents a l’immoble del Carrer Annibal 8 i 8A (PC 09104411).
b) Consultades les dades disponibles als arxius municipals, i en concret d’acord amb Les dades de l’IBI 2013, es va determinar que la propietària de l’immoble RC 9104411DD6890C0001AS (planta baixa) era la senyora MARIA BIL ROTGER i que el propietari dels immobles RC 9104411DD6890C0002SD 9104411DD6890C0003DF (pisos primer i segon) és el Sr. BERNARDO PONS ESTEL GORDILLO
c) No obstant, sol·licitada informació al registre de la propietat, ha tramés la nota simple informativa de dia 16.07.2013, d’acord amb la qual l’immoble RC 9104411-DD6890C-0001-A-S (finca de Palma de Mallorca 11 Secc 6ª nº 3902) pertany a la Sra. MARIA JOSÉ CORTÉS LIGERO, des del dia 17.05.2012. Així mateix, les notes simples informatives del mateix dia, respecte dels pisos primer i segon de la finca, confirmen que el propietari és el Sr. BERNARDO PONS ESTEL GORDILLO.
d) A la vista d’aquesta nota simple informativa, i d’acord amb els arts. 605 a 608 CC i la Llei hipotecària, cal considerar que la propietària de l’immoble i per tant destinatària de l’ordre d’execució és la Sra. MARIA JOSÉ CORTÉS LIGERO, i no la Sra. MARIA BIL ROTGER; havent d’excloure’s a la Sra. BIL de l’expedient de protecció de l’edificació, al no figurar acreditat que tingui la condició de interessada per qualsevol altre concepte, i dirigint l’expedient front a la interessada-propietària, Sra. CORTÉS; podent ratificar-se la resta d’actuacions en concret l’ordre d’execució front al propietari dels pisos primer i segon, Sr. BERNARDO PONS ESTEL GORDILLO”
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, articles 68 a 119 LRJPAC, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre la inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB 31 de desembre de 2008 ; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, BOIB núm.98 de 28.06.2005, i atesos els Decrets de Batllia núm. 8435 i 8436, de data 13 de maig de 2013, BOIB núm. 70 de 18 de maig de 2013, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma i de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
D E C R E T
1er.- EXCLOURE a la Sra. MARIA BIL ROTGER (DNI 4113323), i posar fi a l’expedient front a ella, de l’expedient sobre ORDRE DE MESURES CAUTELARS URGENTS necessàries per a la conservació de les condicions de seguretat i salubritat de l’immoble del Carrer Annibal 8 i 8-A (PC 0910441) (exp. DP 2013/70), d’acord amb l’informe del TAG de 20.08.2013, reproduït a la part expositiva.
2on.- ORDENAR a la Sra. MARIA JOSE CORTÉS LIGERO (DNI 43067563V), com a propietària de l’immoble situat al C. Annibal 8 i 8-A (PC 0910441), les obres de conservació i/o manteniment de l’immoble per raons de seguretat. , les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 18.06.2013 (R.I. 27.06.2013), transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS)
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Retirada de tots els elements inestables de la façana i reparació dels elements retirats amb els mateixos materials i acabats que els existents.
Condicions:
Abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars i obres.
Nomenament d’empresa constructora.
Termini d’execució ordre mesures cautelars 10 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 2.845 €
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
Acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de despreniments o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.
OBSERVACIONS.
Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública d’acord amb el que es prescriu a l’article 10 de la LDU CAIB.”
3er.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
4at.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà, si incompleix ,a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
5è.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
6è.- RATIFICAR la resta d’actuacions de l’expedient, concretament l’ordre d’execució de mesures cautelars urgents per raons de seguretat front al Sr. BERNARDO PONS ESTEL GORDILLO.
7è.NOTIFICAR el present decret als propietaris afectats.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 09 de desembre de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011,
BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Elvira Salvá Armengod.