Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 22815
Publicació de l’Acord de Revocació parcial de la resolució de concessió de l’ajuda i de la declaració d’inici de procediment de reintegrament, exp. AV 30/2009, de les ajudes destinades a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, convocatòria per a l’any 2009

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicació de l’Acord de Revocació parcial de la resolució de concessió de l’ajuda  i de la declaració d’inici de procediment de reintegrament sol·licitada per BODEGAS GALMES RIBOT, S.L.,  a l’empara de la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de 13 de maig de 2011, i es concedeix una ajuda a la interessada,  així com també el procediment de reintegrament de l’import cobrat indegudament conforme a l’article 5 del Reglament (UE) núm. 65/2011, de 27 de gener de 2011, de les ajudes destinades a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, convocatòria per a l’any 2009

 D’acord amb  l’establert a l’article  59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener,  ja que no s’ha pogut localitzar la interessada , mitjançant aquest anunci es notifica a BODEGAS GALMES RIBOT S.L., amb DNI/NIF B57304339, el següent Acord del vicepresident del FOGAIBA,  de dia 8 d’octubre de 2013: 

EXPEDIENT NÚMERO: AV 30/2009

LÍNIA D’AJUDES: Augment del valor afegit dels productes agrícoles.

BENEFICIARI: BODEGAS GALMES RIBOT, SL

NIF: B57304339

ACORD DE REVOCACIÓ PARCIAL DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ DE L’AJUDA I DE LA DECLARACIÓ D’INICI DE PROCEDIMENT DE REINTEGRAMENT.

ANTECEDENTS

  1. En data de 13 de gener de 2010,  amb núm. de registre d’entrada 115, l’entitat BODEGAS GALMES RIBOT, SL.,  amb NIF B57304339,  va presentar en el registre del FOGAIBA, una sol·licitud d’ajuda per poder acollir-se a la línia d’ajudes per a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles, a l’empara de la Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 16 de novembre de 2009, per la qual es convoquen, per a l’exercici 2009, les subvencions destinades a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles. 
  2. L’esmentada ajuda  es va concedir  mitjançant Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 13 de maig de 2011, per un import de 54.226,92 euros, sobre una inversió elegible de 154.934,06 euros, cofinançat pel FEADER en un 35%, pel MARM en un 40% i per la CAIB en un 25%,  d’acord amb la següent distribució: 
  • 18.979,42 euros amb càrrec a la línia FEADER.
  • 35.247,50 euros amb càrrec al pressupost del FOGAIBA  (dels quals corresponen 21.690,77 euros al MARM i 13.556,73 euros a la CAIB). 
  1. En data de 28 de febrer de 2012, amb número de registre d’entrada 1253, la interessada va presentar la sol·licitud de pagament final de l’ajuda, d’acord amb les condicions establertes per la Resolució la convocatòria. 
  2. D’acord amb l’informe tècnic de la Secció d’Ajudes al Desenvolupament Rural, de dia 26 de juliol de 2012, les inversions realitzades, malgrat no arribar al 100% del previst i concedit, corresponen a inversions unitàries completes i s’acosten de manera significativa al compliment total dels objectius prevists; en conseqüència, la despesa subvencionable de la inversió és de 60.034,26 euros a qui correspon un percentatge d’ajuda del 35,00% equivalent a 21.011,99 euros d’ajuda. 
  3. Per la qual cosa, en data de 31 de juliol de 2012 el director gerent del FOGAIBA resol reconèixer l’obligació i ordenar el pagament de 21.011,99 euros a favor de la interessada. Aquest import correspon al finançament pel FEADER en un 35%, pel MARM en un 40% i per la CAIB en un 25%,  d’acord amb la següent distribució: 
  • 7.354,20 euros amb càrrec al FEADER
  • 13.657,79 euros amb càrrec al pressupost del FOGAIBA
  1. En conseqüència, en data de 31 de juliol de 2012  el vicepresident del FOGAIBA procedeix a  dictar la resolució de revocació parcial de la Resolució de concessió de l’ajuda a favor de la interessada per un import de 33.214,93 euros. 
  2. El pagament de l’import de l’ajuda finalment concedit a la interessada es va fer efectiu el dia 14 de desembre de 2012. 
  3. En data de 12 d’abril de 2013, per part de  l’Àrea de Control Intern de l’Organisme Pagador es realitza una auditoria vertical (Auditoria V082013), del resultat i  de  l’informe de la qual es manifesta que dins la justificació d’aquest expedient s’ha inclòs una factura anterior a la data d’inspecció de no inici de les inversions. La data de la visita d’inspecció prèvia de no inici de les inversions és de dia 5 de març de 2010 i aquesta factura número 91 de Tonelería Magreñan, SL és de dia 1 de març de 2010, per la qual cosa no pot ser admesa dins la justificació i posteriorment pagada, per això es recomana l’inici del corresponent procediment de reintegrament per un import de 222,25 euros.

FONAMENTS JURÍDICS

  1. Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 16 de novembre de 2009 per la qual es convoquen, per a l’exercici 2009, les subvencions destinades a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles.
  2. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 18 de desembre de 2007, per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears (BOIB 188 de 20 de desembre de 2007), modificada per l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 5 de juny de 2009 (BOIB núm. 86, d’11 de juny de 2009).
  3. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  4. Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu  comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
  5. Reglament (UE) 65/2011 de la Comissió, de  27 de gener de 2011, pel qual s’estableixen disposicions d’’aplicació del Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell pel que fa a l’aplicació dels procediments de control i condicionalitat en relació a les mesures d’ajuda al desenvolupament rural.
  6. Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de finances de la CAIB.
  7. Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la CAIB.
  8. Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA.
  9. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener de 2006.
  10. Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears (BOIB núm. 60EXT, de 2 de maig de 2013), modificat pel Decret 15/2013, de 7 de juny. 

CONCLUSIONS

PRIMERA.-  De conformitat amb el punt 2.l) de l’apartat quart de la Resolució de la presidenta del FOGAIBA de dia 16 de novembre de 2009, dalt esmentada, en relació a les actuacions subvencionables, disposa que únicament seran subvencionables les inversions que compleixin, entre d’altres, el requisit de no haver estat iniciades amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud d’ajuda i de la inspecció o visita de control inicial; llevat dels honoraris tècnics, estudis previs i similars o els pagaments a compte de maquinària i equips, però no el seu muntatge o instal·lació. 

No obstant això, podran ser subvencionables les inversions iniciades amb posterioritat a l’11 de juny de 2009 només en el cas que, prèvia petició del sol·licitant, ja tenguin realitzada la visita prèvia d’inspecció per part de l’òrgan competent, in situ, que acrediti que la inversió no estava començada, de conformitat amb el que disposa l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 5 de juny de 2009, per la qual es modifica l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 18 de desembre de 2007, per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears. 

SEGONA.-  Tal i com estableix el punt 2 de l’apartat onzè, en relació  a la justificació i pagament de les ajudes, l’actuació subvencionada haurà d’estar realitzada i pagada pel beneficiari en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud de l’ajuda o, en el cas d’inversions que comportin la realització d’obra civil, de la realització de la visita i comprovació prèvia de no-inici d’inversions, i el termini previst en el punt anterior, que serà també especificat a la Resolució de concessió. 

En els supòsits prevists a l’apartat quart, punt 2 l) de la present Resolució, es podran admetre les inversions iniciades amb posterioritat a l’11 de juny de 2009, sempre que tenguin visita prèvia acreditativa de no-inici d’inversió d’acord amb el que disposa l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 5 de juny de 2009, per la qual es modifica l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 18 de desembre de 2007. 

TERCERA.- Revisada la sol·licitud d’ajuda així com també la documentació que consta dins l’expedient de referència, es comprova que la sol·licitud d’ajuda fou registrada per la interessada el dia  13 de gener de 2010, en la qual la interessada manifesta que la inversió no s’havia començat abans de presentar l’esmentada sol·licitud.

La visita d’inspecció prèvia de no-inici de les inversions és da data de 5 de març de 2013, la qual també acredita que les inversions no havien estat iniciades en aquella data. 

Per la qual cosa, i de conformitat amb l’informe d’auditoria dalt esmentat, es comprova que realment a l’hora del pagament es va acceptar una  factura de TONELERIA MAGREÑAN, SL, número 91, de data d’1 de març de 2010, de data anterior a la visita prèvia de no-inici de les inversions. Aquesta factura és per un import de 635,00 euros (IVA exclòs), al qual li subvencionaren el 35% i li pagaren un import de 222,25 euros. 

Aquesta factura no pot ser admesa ja que incompleix la normativa dalt esmentada, perquè és de data anterior a la data de la visita prèvia de no-inici de les inversions, per la qual cosa es manifesta l’incompliment dels requisits exigits a la convocatòria per a la correcta justificació i execució de les inversions objecte d’aquesta ajuda. 

QUARTA.- Tal i com disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; i que, com a conseqüència d’aquesta revocació, queda sense efecte, totalment o parcialment,  l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

CINQUENA.- L’article 5 del Reglament (UE) núm. 65/2011 de la Comissió, de 27 de gener de 2011,  disposa que en el supòsit de pagament indegut, el productor quedarà obligat a reemborsar aquest import més els interessos de demora corresponents, els quals es calcularan en funció del termini transcorregut entre la notificació de l’obligació de reembors a l’interessat i el reembors. I que el tipus d’interès aplicable es calcularà d’acord amb la normativa nacional d’aplicació.        

SISENA.- De conformitat amb l’article 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera a BODEGAS GALMES RIBOT, SL, amb NIF B57304339, com a responsable de l’obligació de reintegrament de la quantitat de 222,25 euros, import corresponent al 35% d’ajuda rebut en relació al pagament de la factura emesa per TONELERIA MAGREÑAN, SL, número 91, de data d’1 de març de 2010, que l’ interessat va cobrar indegudament, més els interessos de demora corresponents.

Atesa la Proposta de dia 23 de setembre de 2013 del cap de servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, i en virtut del que disposa l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA i la corresponent Resolució del president del FOGAIBA, ambdós de dia 15 de juny de 2010;                                                                                     

                                                                              ACORD

  1. Iniciar una segona revocació parcial de la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 13 de maig de 2011, per la qual es concedeix una ajuda a BODEGAS GALMES RIBOT, SL,  amb NIF B 57304339, a l’empara de la línia d’ajudes per a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles. 
  2. Iniciar el procediment de reintegrament  perquè en data de 14 de desembre de 2012 es va abonar a BODEGAS GALMES RIBOT, SL., un total de 21.011,99 euros corresponents al pagament de l’ajuda concedia, però arran de l’auditoria efectuada es comprova que se li ha de restar a aquesta quantitat  un import de 222,25 euros; per la qual cosa s’ha produït un pagament indegut per un import de 222,25 €, i d’acord amb la normativa dalt esmentada, es considera a BODEGAS GALMES RIBOT, SL. com a responsable del seu reintegrament, més els interessos de demora corresponents, en les condicions establertes en el Reglament (UE) 65/2011, de 27 de gener; en la Llei 30/1992, de 26 de novembre; i en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. 
  3.  Concedir a la interessada un termini d’audiència de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la notificació d’aquest acte per aportar quantes al·legacions, documents o informacions consideri convenients i, en tot cas, proposar proves a més de concretar els mitjans de què es pretén valer; tal com estableix l’article 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. A la vegada informar a l’ interessat que l’expedient queda a la seva disposició en el Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, 4, de Palma). 
  4. Informar a la interessada que l’òrgan competent és el vicepresident del FOGAIBA segons l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA de 29 de gener de 2008 pel qual s’efectua un canvi en la delegació de la competència per a iniciar i resoldre els expedients de reintegrament, aprovada en la sessió de 19 de juny de 2006; i que,  segons el que disposa l’article 44.5 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, el termini màxim per a resoldre i notificar la Resolució serà de dotze mesos, transcorregut el qual es produirà la caducitat en els termes prevists en l’article 44.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. 
  5. Informar a la interessada que  la devolució de l’import a reintegrar efectuada durant la tramitació del present procediment de reintegrament produirà la resolució del mateix i l’arxiu de les actuacions, prèvia justificació documental de la devolució davant l’Òrgan Gestor (mitjançant la Carta de Pagament que s’adjunta i la documentació original) i prèvia revocació  de l’ajuda concedida.  

Segons el Reglament General de Recaptació (Reial decret 939/2005, de 29 de juliol), en relació amb l’article 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, els terminis voluntaris per efectuar l’ ingrés són:

  • Les notificacions rebudes entre els dies 1 i 15 de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 5 del mes següent o hàbil posterior immediat.
  • Les notificacions rebudes entre els dies 16 i darrer de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 20 del mes següent o hàbil posterior immediat.

A més, informar a la interessada que si efectua la devolució de l’import a reintegrar dins el termini voluntari, no se li reclamaran els corresponents interessos de demora.

  1. Notificar aquest Acord a la interessada.

CARTA DE PAGAMENT

  Identificació del beneficiari

 

Nom / Raó Social: BODEGAS GALMES RIBOT, SL

NIF/CIF: B57304339

Domicili: Plaça de la Vila, 8  07450 Sta. Margalida

 

Identificació d’expedient

Número expedient: AV 30/2009

Línia d’ajuda: Augment del valor afegit dels productes agrícoles

 

Import a reintegrar:

Desglòs

 

Referència: B57304339. Augment del valor afegit dels productes agrícoles. - EXP. AV 30/2009 (NIF/CIF i línia d’ajuda)

 

Import FEADER:              77,790€                              c/c: 0061 0203 54 1435090110

Import MARM:                   88,90€                              c/c: 0061 0203 53 1438590113

Import CAIB :                     55,56€                              c/c: 0061 0203 58 1433880118

 

TOTAL                         222,25€

 

Es prega que una vegada efectuat l’ ingrés a la BANCA MARCH sigui comunicat al FOGAIBA.

 A l’hora de realitzar la transferència bancària es prega s’indiqui a l’apartat “concepte” la referència abans indicada.

  

Palma, 9 de desembre de 2013

 

El director  gerent del FOGAIBA

Joan Simonet Pons