Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 22743
Aprovació definitiva bases de la convocatòria de subvencions per esportistes 2013.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 7 de novembre de 2013 es publica al BOIB núm. 153 sec. V Pàg. 54595, l’acord del Consell d'Administració de l'Organisme Autònom IMAF de l'Ajutnament d'Inca, en sessió celebrada el dia 23 d'octubre de 2013, pel qual s’aproven inicialment les bases reguladores de la convocatòria de subvencions per a esportistes locals per a l'any 2013. De conformitat amb lo disposat a l’Art. 102 de la Llei de 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s’ha exposat al públic el referit acord, per un termini de 30 dies, des del següent a la publicació de dit acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, als efectes de que tots els interessats presentin al·legacions en contra el mateix davant el Consell d'Administració de l'OA IMAF de l'Ajuntament d'Inca.

Donat que transcorregut el termini no han hagut al·legacions al respecte, les bases reguladores de les subvencions per a esportistes locals per a l'any 2013 es consideren definitivament aprovades en el següent contingut literal:

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A ESPORTISTES 2013

1. Objecte

Establir les bases per a la concessió d’ajuts destinats a esportistes federats en actiu residents i empadronats al municipi d’Inca.

La convocatòria vindrà regulada per aquestes bases les qual tenen per objecte establir els criteris i el procediment per a la concessió de subvencions municipals, durant l'exercici de 2013, d’acord amb els principis d’objectivitat, concurrència i publicitat.

2. Beneficiaris

Qualsevol persona empadronada i registrada al municipi d’Inca que pugui demostrar el fet de ser esportista federat i que no tenguin aprovada cap subvenció pel mateix concepte durant el 2013.

Les persones sol·licitants hauran d'haver justificat les subvencions concedides i abonades en exercicis anteriors.

3. Crèdit i partida pressupostària

A la partida de despeses 341 489 del pressupost ordinari de l'exercici de 2013 de l'OA IMAF existeix la reserva de crèdit de la quantitat màxima de VUIT MIL CINC-CENTS EUROS (8.500,00 €) per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les diferents subvencions. En el cas que la quantitat sigui insuficient degut a l'elevat nombre de peticions i es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària, es farà mitjançant acord del Consell d'Administració a proposta del president.

4. Línies d’actuació

Les actuacions objecte de ser subvencionable seran les següents:

A- Per a desplaçaments individuals d'esportistes federats amb la finalitat de participar en esdeveniments esportius oficials fora de l’illa de Mallorca.

Per a participar en competicions executades fora de l’illa de Mallorca durant l’exercici de 2013, les quals tenen un inici i una finalització marcada (campionats, diades, proves puntuables, fases classificatòries,…).

Els conceptes subvencionables, que només de l’esportista i no de l'acompanyant, seran: passatges, manutenció i pernocta

B- Per a projectes/activitats considerats extraordinaris i singulars

Tots aquells considerats com a tal per part de la presidència.

Aquests ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

 

5. Responsabilitats i obligacions de la persona beneficiària

  • Complir l'objectiu del projecte subvencionat.
  • Justificar davant l'òrgan concedent la despesa realitzada imputable a la subvenció, d'acord amb la normativa reguladora.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'òrgan concedent així com també aportar la documentació que li sigui requerida.
  • Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.
  • Conservar els documents justificatius (factures i/o qualsevol altre document de valor probatori) de la subvenció rebuda per a la seva comprovació o control.
  • Procedir al reintegrament del total o alguna part de la subvenció per l'incompliment dels requisits i obligacions establertes.
  • Acreditar que no està sotmesa a cap de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Haver justificat correctament les subvencions concedides en exercicis anteriors.
  • Donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament objecte de la subvenció.
  • Assumir totes les responsabilitats legals i despeses de les activitats que es realitzen.
  • Permetre a l'OA IMAF el segellament de les factures, contractes, compromisos ferms, fotocòpies compulsades o d'altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil inclosos en la relació classificada de les despesa i que es presenten com a justificants de la subvenció.

6. Òrgan competent per a iniciar, instruir i resoldre el procediment de pagament

L'inici del procediment de concessió es produeix d'ofici, mitjançant l'acord del Consell d'Administració d'aprovació d'aquestes bases.

L'òrgan instructor és el servei tècnic i administratiu de l'OA IMAF.

Una vegada rebudes les sol·licituds la comissió formada per la interventora municipal, el tècnic d'Esports i la coordinadora d'activitats de l'OA IMAF examinaran les sol·licituds i en formularan un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per a elaborar, degudament motivada, la corresponent proposta de resolució provisional, que es notificarà als interessats, de la forma establerta en aquestes bases. Es prescindeix del tràmit d'audiència dels interessats per la qual cosa la proposta de resolució es convertirà automàticament en definitiva. Publicada o notificada la proposta de resolució definitiva els beneficiaris comunicaran a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la subvenció. En tot cas, l'acceptació s'entén produïda si en el termini de 4 dies des que es notifica o bé es publica, no s'expressa el contrari.

Finalment, la Presidència, o en el seu cas la vicepresident de l'OA IMAF, elevi la proposta de resolució al Consell d'Administració per a la seva aprovació definitiva.

L'òrgan que té la competència de resoldre el procediment és el Consell d'Administració de l'OA IMAF.

Una vegada transcorregut el termini màxim per a resoldre, que és de 2 mesos, sense que s’hagi dictat resolució expressa, es pot entendre desestimada la petició.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant l’òrgan que l’hagi dictada en el termini d’un mes comptat des que s’hagi notificat.

7. Sol·licitud i procediment de justificació; documentació a presentar

Les persones interessades, que compleixin els requisits que determinin aquestes bases, han de presentar una única sol·licitud, d'acord amb el model facilitat per l'OA IMAF, i acompanyar-la de la documentació indicada i de la documentació exigida a la fase o procediment de justificació (apartat 12è d'aquestes bases). Per tant, la sol·licitud i la seva justificació de les despeses es duran a terme en un sol acte.

Documentació indicada en el document de sol·licitud:

  • Declaració en què es facin constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques, per a la mateixa activitat o finalitat.
  • Declaració jurada que s'està al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i la CAIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Declaració jurada que no es troba sotmesa a cap procés de reintegrament de les subvencions públiques o a cap procediment sancionador.
  • Declaració jurada que no està sotmesa a cap de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú (modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener), si la sol·licitud i/o la documentació és incompleta o presentada algun defecte, és requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies ho esmeni, i se l’advertirà que, en el cas de no fer-ho, és considerarà desestimada la seva petició.

Per justificar la subvenció caldrà presentar:

8. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 5 dies a partir de la publicació definitiva de les bases.

9. Criteris per a la concessió

Es concediran les subvencions per ordre de presentació fins esgotar l'assignació pressupostària prevista.

A - Per a desplaçaments individuals d'esportistes federats amb la finalitat de participar en esdeveniments esportius oficials fora de l’illa de Mallorca.

Els criteris que es tindran en compte per valorar les sol·licituds seran els següents:

  • Passatges: es subvencionarà íntegrament el cost justificable d’aquest concepte, fins a un màxim de 100 €.
  • Manutenció i pernocta: es subvencionarà íntegrament el cost justificable d’aquest concepte, fins a un màxim de 65 € per dia de desplaçament. S’inclou allotjament i menjades, les despeses de lloguer de vehicle, peatge, parquing, transport públic, ...

La subvenció s’aplicarà únicament a l’esportista i no a les persones acompanyants.

B - Per a projectes/activitats considerats extraordinaris i singulars

Tots aquells considerats com a tal per part de la presidència. L’ajut es regularà mitjançant un acord/conveni de col·laboració mútua.

10. Obligacions de la persona beneficiària

Les persones que rebin subvenció hauran de:

  • Comunicar a l’Imaf Inca l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si en el termini establert des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.
  • Acreditar el compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció, amb la presentació d’una memòria i de la documentació justificativa de les despeses realitzades.
  • Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’Ajuntament i les de control financer que correspongui a la Intervenció municipal.
  • Comunicar a l’Ajuntament la concessió d’altres subvencions per part d’altres administracions públiques o entitats privades per a la mateixa finalitat.
  • Assumir totes les responsabilitats legals i despeses de les activitats que es realitzen.

11. Notificacions de la resolució i publicitat de les subvencions

Les notificacions als interessats es duran a terme expressament a l'adreça electrònica assenyalada en el document de sol·licitud.

Les subvencions atorgades es penjaran al taulell d’anuncis de l’OA IMAF.

12. Procediment de justificació

Per justificar la subvenció caldrà presentar:

  • Presentació del compte justificatiu de la despesa subvencionada i de la relació classificada de despeses (d'acord amb el model). Es consideren despeses subvencionables aquelles que sens dubte responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
  • Aportació de factures, contractes, compromisos ferms, fotocòpies compulsades o d'altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, tots ells originals, inclosos en la relació classificada de les despesa. Caldrà també acreditar documentalment el seu pagament. Es considera despesa realitzada l'abonada de manera efectiva abans de la data d’acabament del termini de justificació.
  • Full de sol·licitud de transferència bancària degudament emplenat.
  • Declaració jurada que s'està al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i la CAIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Declaració jurada que no es troba sotmesa a cap procés de reintegrament de les subvencions públiques o a cap procediment sancionador.
  • Declaració jurada que no està sotmesa a cap de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Quan la persona beneficiària sigui deutora de l'Ajuntament d'Inca , com a conseqüència d’un deute vençut, liquidat i exigible, es pot acordar la compensació.

L’import total justificat com a mínim ha de ser el de la quantitat sol·licitada.

13. Procediment d'aprovació de la despesa i pagament de la subvenció:

  • El pagament de l’ajut es realitzarà, mitjançant transferència bancària, contra presentació de la justificació de l’actuació.
  • Es podrà realitzar en un sol cop o bé de manera fraccionada. D'aquesta forma la seva quantia serà l'equivalent a la justificació presentada.
  • Prèvia sol·licitud formulada pels interessats degudament motivada es podran ordenar pagaments anticipats amb caràcter previ a la justificació. Només s'admetrà sempre i quan es demostri que el pagament avançat, que rebrà el nom de finançament, és necessari per a dur a terme les actuacions pròpies de la subvenció. En cap cas s'autoritzaran pagaments anticipats segons el redactat a l'article 34, apartat 4 i 5i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • La no justificació o justificació insuficient serà causa de pèrdua de cobrament de la subvenció.
  • En el supòsit que la persona beneficiària no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent-se presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà, d’ofici, a la reducció de l’ajut.
  • Quan la quantia de la subvenció superi la quantitat de 3.000,00 €; s'acreditarà que s'està al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i la CAIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Quan la persona beneficiària sigui deutora de l'Ajuntament d'Inca , com a conseqüència d’un deute vençut, liquidat i exigible, es pot acordar la compensació.

La tramitació del pagament de les subvencions s’iniciarà a partir de la presentació de tota la documentació requerida. Es realitzarà per transferència bancària una vegada fiscalitzades favorablement per la intervenció de fons.

14. Reintegrament de la subvenció i procediment de reintegrament

  • Seran causes de reintegrament de les quantitats percebudes les que preveu l'article 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions així com l'incompliment de les obligacions previstes en aquestes bases.
  • El procediment de reintegrament de les quantitats rebudes es regularà d'acord amb el que estableixen els articles 41 i 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15. Normativa aplicable

  • Bases d'execució del pressupost ordinari corresponent a l'exercici de 2013.
  • Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 8 de novembre de 2003)
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que desenvolupa el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Inca, 21 d'octubre de 2013

El president del Consell d’Administració

Rafel Torres Gómez