Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 22467
Convocatoria borsa treball per a la contractació diplomats universitaris o títol equivalent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern en sessió celebrada el dia 15 de novembre de 2013, aprovà les bases que a continuació es transcriuen:

“CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL PER A LA CONTRACTACIÓ DE DIPLOMATS UNIVERSITARIS O TÍTOL EQUIVALENT, PER COBRIR AMB CARÀCTER INTERÍ O TEMPORAL, LES POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT DE PLACES I LLOCS DE FEINA DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ.

Primera.- És objecte d’aquesta convocatòria la creació d’una borsa de treball, per a la contractació de diplomats universitaris o títol equivalent, per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina de tècnic de gestió tributària, grup A, subgrup A2, que siguin necessaris de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

Segona.- Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i en allò que no s’hi prevegi per la normativa general aplicable.

Tercera.- Requisits de les persones aspirants. A més de tots i cada un dels requisits exigits a les bases, les persones aspirants hauran d’estar en possessió del títol de diplomat universitari o de grau o estar en les condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants que vulguin participar en aquestes proves selectives hauran de reunir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds els següents requisits:

a) Posseir la nacionalitat espanyola o nacional dels Estats membres de la Unió Europea, sense perjudici del que disposa l’art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, amb l’àmbit d’aplicació i efectes prevists en el mateix.

b) Tenir complerts 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de diplomat universitari o títol equivalent.

d) No patir cap malaltia i posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a les ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que es desenvolupin en el cas del personal laboral. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l’accés a la feina pública.

Quarta.- Presentació de sol·licituds. Les instancies, dirigides a la Sra. Alcaldessa-Presidenta, sol·licitant prendre part en el procés selectiu, es presentaran al Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep, durant el termini de 10 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci d’aquesta convocatòria en el BOIB.

Si l’últim dia de presentació d’instàncies fos diumenge o festiu el termini per a la presentació de les mateixes, s’estendrà fins al següent dia hàbil.

Les sol·licituds presentades fora del termini anteriorment esmentat seran excloses i s’arxivaran.

Els aspirants hauran de manifestar a les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria a la base 3a i acompanyar la següent documentació:

a)Fotocopia compulsada del DNI o, si no te nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat pel qual se li autoritzi a fer feina.

b) Fotocopia compulsada de la titulació exigida a la present convocatòria. La titulació s’acreditarà mitjançant copia compulsada amb l’original del títol expedit per l’autoritat docent corresponent, el justificant d’haver satisfet els drets de la seva expedició o certificació de la Secretaria de l’organisme docent corresponent.

c) Els documents originals acreditatius dels mèrits que es presentin o fotocopies compulsades dels mateixos, no podran ser tinguts en compte en el concurs o valoració de mèrits  si s’aporten una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

d) Relació de mèrits, si n’és el cas, que s’acreditaran mitjançant certificat original o vida laboral i còpia del contracte. Els aspirant hauran d’adjuntar a més a més l’autovaloració de mèrits emplenat d’acord amb el model de l’annex II de les presents bases.

e) Justificant d’haver abonat els drets de examen.

La presentació d’instàncies  podrà realitzar-se també a través de la resta de formes previstes en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En el cas de presentar l’instancia per correu,  l’interessat l’anunciarà mitjançant fax (971801628) o correu electrònic (secretaria@santjosepdesatalaia.cat), i dins el termini d’admissió d’instàncies, la remissió de la sol·licitud per a participar en el procés selectiu.       

Els opositors abonaran el dret d’examen en presentar la sol·licitud de 18,00 euros. L’import del dret d’examen només es tornarà a la persona interessada si aquesta és exclosa de les proves selectives. L’ingrés s’haurà de realitzar a la compte 2100 1405 570200029425 de l’entitat “La Caixa”.

 Cinquena.- Admissió de sol·licituds:

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 7 dies naturals, es publicarà la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pagina www.santjosep.org i en la mateixa es publicarà el Tribunal qualificador, data i hora de les proves selectives, establint un termini de 3 dies hàbils per a l’esmena de possibles defectes. Si transcorregut l’esmentat termini no s’hagués formulat cap reclamació, la llista passarà a definitiva sense necessitat d’una nova publicació. En cas contrari les reclamacions seran acceptades o rebutjades, per resolució de l’Alcaldia en el termini màxim de vuit dies naturals.

Les reclamacions nomes es podran plantejar per corregir els defectes que s’hagin pogut produir o per adjuntar documentació requerida a la convocatòria.

Sisena.- Procés de selecció.

El procediment de selecció consistirà en la superació de dues fases.

1.- FASE D’OPOSICIÓ :

Primer exercici. Prova tipus test (màxim 15 punts)

De caràcter obligatori i eliminatori per a tots els aspirants. Consistirà a contestar per escrit el qüestionari de 30 preguntes tipus test que formularà el Tribunal, relacionades amb els temes de l’annex I de la convocatòria. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,50 punts, les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc, com si figuren amb més d’una resposta no es valoraran. Cada pregunta amb resposta errònia es penalitzarà amb 0,25 punts.

La duració d’aquest exercici serà d’un màxim de quaranta cinc minuts.

Es valorarà de 0 a 15 punts, i seran eliminats els candidats que no arribin a la puntuació mínima de 7,5 punts.

El Tribunal exposarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal, el resultat de la valoració de la prova, concedint als aspirants, un termini de 3 dies naturals per a la presentació de reclamacions que en el seu cas seran resoltes pel Tribunal en el termini de 7 dies naturals comptats a partir de la finalització del termini per a la presentació de reclamacions.

Segon exercici:  Realització d’un cas pràctic (màxim 15 punts).

La prova pràctica que serà de caràcter obligatori i eliminatori, tractarà  sobre aspectes relacionats amb les tasques a realitzar.

Es realitzarà als aspirants que hagin superat la fase anterior i es permetrà l’us de texts legals sense comentar per a la realització de la prova. Es valoraran els coneixements dels aspirants en l’aplicació de la norma al cas concret i la claredat en l’exposició del tema.

Es valorarà fins a un màxim de 15 punts (sent necessari un mínim 7,5 punts per superar la prova).

La duració d’aquest exercici serà d’un màxim de dues hores.

El Tribunal exposarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal, el resultat de la valoració de la prova, concedint als aspirants, un termini de 3 dies naturals per a la presentació de reclamacions que en el seu cas seran resoltes pel Tribunal en el termini de 7 dies naturals comptats a partir de la finalització del termini per a la presentació de reclamacions.

FASE DE CONCURS: Valoració de mèrits.

Aquesta fase, es valorarà només als aspirants que hagin superat els dos exercicis de la primera fase.

Valoració de mèrits: Es valoraran els següents mèrits que hauran de presentar els aspirants, juntament amb la instància  (màxim 10 punts).

a. Experiència professional  : (màxim 5 punts)
 

  • Per serveis prestats en una administració ja sigui en propietat o interinament, com a Tècnic de gestió tributària amb igual titulació a l’exigida a les present bases, que s’acreditarà mitjançant vida laboral i contracte laboral o certificat de l’administració contractant – 0.30 punts per mes treballat.

b. Coneixements de català (màxim 2 punts)
 

Es valoraran els certificats expedits per la Junta Avaluadora de Català o EBAP. Només  es puntuarà  el nivell més alt acreditat, a excepció de si també  s’acredita el nivell E, la puntuació del qual  se sumarà a l’altre nivell més alt acreditat.

  • Nivell A2: 0.25 punts.
  • Nivell B1: 0.50 punts.
  • Nivell B2: 1 punt.
  • Nivell C1:1.50 punts.
  • Nivell C2 : 1.75 punts.
  • Nivell E: 0.25 punts.

c. Títol de llicenciat de qualsevol branca d’econòmiques o dret:  3 punts.

Setena.- El Tribunal Qualificador d’aquest procés selectiu quedarà constituït en la forma que determina l’article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, i RD 462/2002, de 4 de maig.

Vuitena.- Llista provisional d’aprovats: Finalitzat el procés selectiu es publicarà al tauler d’anuncis de la corporació, la llista provisional de la relació d’aspirants que per ordre de puntuació integraran la borsa de treball de diplomats universitaris o títol equivalent, concedint un termini de tres dies hàbils perquè els interessats puguin presentar, si ho estimen oportú, al·legacions a la puntuació obtinguda, després del qual el Tribunal en el termini màxim de set dies naturals es reunirà per resoldre les al·legacions presentades. En cas de no presentar al·legacions dins el termini concedit a la llista provisional d’aprovats s’elevarà a definitiva sense necessitat d’una nova publicació.

En cas contrari les reclamacions seran acceptades o rebutjades en la resolució, mitjançant la qual s’aprovi la llista definitiva d’aspirants aprovats.

Novena.- L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, segons les seves necessitats i per ordre rigorós de puntuació i en crida única i individual, oferirà les places que s’hagin de cobrir interinament o temporalment.

Si, s’ofereix una plaça, i la persona interessada no es presentés o no completés la documentació requerida en la base 3a, en els terminis que en cada cas se li comuniquin, s’oferirà la plaça al següent de la llista, es consumirà el seu torn i s’extingirà el seu dret, llevat que concorri alguna de les causes de malaltia de l’interessat (IT) part o maternitat, en el termini legalment establert.

La contractació laboral dels aspirants s’efectuarà d’acord amb l’establert en la legislació vigent.

La superació de la prova de selecció, no genera per sí mateixa l’obligació de contractació laboral, la qual queda supeditada a la existència de consignació pressupostaria adequada i suficient per a fer front a la despesa que suposa la contractació en el seu cas i, a les concretes necessitats en cada moment.

El desenvolupament de les funcions inherents de les contractacions laborals, comportarà la incompatibilitat absoluta per al desenvolupament de qualsevol altre lloc de treball a les Administracions públiques llevat aquells especificats en la Llei 53/84 de 26 de desembre, així com en les activitats privades assenyalades al capítol IV de l’esmentada Llei.

En el que no estigui previst per aquestes bases, s’estarà al que es preveu en l’article 5 i següents del Decret 30/09, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regula el manteniment de les borses de feina.

Desena.- Recursos i impugnacions.

La present convocatòria i tots aquells actes administratius que se’n derivin i l’actuació del Tribunal podran ser impugnats en els casos i formes previstos en la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim local de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Onzena.- Vigència.

Aquest borsí tindrà una vigència màxima de dos anys.

 

ANNEX I

  1. Òrgans de Govern en els Ajuntaments. Competències i atribucions. Adopcions d’acords. Referència a la Llei 20/2006, municipal i de règim local.
  2. El pressupost general de les Entitats locals: concepte, elaboració i aprovació.
  3. La relació jurídica tributaria: concepte i elements. Fet imposable. Periodificació. Exempcions. Subjecte actiu. Subjectes passius. Responsables. La solidaritat: extensió i efectes. El domicili fiscal. La representació. La transmissió de la deute. Les bases imposable i liquidable. El tipus de gravamen. La quota i la deute tributàries.
  4. Els recursos de les Hisendes Locals en el marc del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals: dels municipis, les províncies i altres entitats locals. La imposició i ordenació de tributs i l’establiment de recursos no tributaris.
  5. La gestió tributaria: delimitació i àmbit. El procediment de gestió tributaria. La liquidació dels tributs. La declaració tributaria. Els actes de liquidació: classes i règim jurídic. La consulta tributaria. La prova en els procediments de gestió tributaria. L’Agència estatal de l’administració tributària. La gestió tributària a les Entitats locals.
  6. L’extinció de l’obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagaments i efectes de pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la falta de pagament i consignació. Altres maneres d’extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència.
  7. La inspecció dels tributs. Actuacions inspectores per a la gestió dels tributs: comprovació i investigació, obtenció d’informació, la comprovació de valors i informe i assessorament. Règim jurídic de les funcions inspectores. El procediment de inspecció tributària. Potestats de la Inspecció dels tributs. Documentació de les actuacions inspectores. Les actes de inspecció. La inspecció dels recursos no tributaris.
  8. Les infraccions tributàries: concepte i classes. Les sancions tributàries: classes i criteris de graduació. Procediment sancionador. Extinció de la responsabilitat per infraccions.
  9. La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributaria. Procediments especials de revisió. El recurs de reposició. Les reclamacions econòmic-administratives. Especialitats de la revisió en via administrativa dels actes de gestió tributària dictats per les Entitats Locals.
  10. Els tributs locals: principis. La potestat reglamentaria de les Entitats Locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim de impugnació dels actes de imposició i ordenació de tributs. L’establiment de recursos no tributaris.
  11.  L’impost sobre Bens Immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, periodificació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.

 

 

ANNEX II  AUTOVALORACIÓ FASE DE CONCURS A COMPLIMENTAR

PELS ASPIRANTS JUNT AMB L’INSTÀNCIA

 

APARTAT 1: SERVEIS PRESTATS

TEMPS COMPUTABLE

PUNTUACIÓ

1.1 ADMINISTRACIÓ PÚBLICA

 

 

 

APARTAT 2: CONEIXEMENT CATALÀ

PUNTUACIÓ

2.1 Certificat A2

 

2.2 Certificat B1

 

2.3 Certificat B2

 

2.4 Certificat C1

 

2.5 Certificat C2

 

2.6 Certificat E

 

 

APARTAT 3: VALORACIO TITULACIO

PUNTUACIÓ

3.1 Títol llicenciat de qualsevol branca d’econòmiques o dret

 

Data i signatura”

La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia, 2 de desembre de 2013.

L’ALCALDESSA
Maria Nieves Marí Marí.