Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 22453
Disciplina.DI-2005/50. Notificació Decret desestimar recurs reposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a Herederos del Sr. Luis Rafael Contreras Moreno, SR. Joaquín Contreras Moreno, SR. Juan Antonio Contreras Moreno, Sr Juan Miguel Contreras Moreno, Sr Jesús Contreras Moreno y Sra. Noelia Carrión Martínez. (propietarios). Maria Pilar Martínez Huescar, al Sr. Luis Corrales Campos, Sra. Isabel Vilchez González, Sr. Sebastián Santiago Santiago y Sra. Maria Antonia Machado Marín (propietarios), exp.núm. DI-2005/50, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Maria Pilar Martínez Huescar, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific, que mitjançant Decret del President del Consell de Gerència d'Urbanisme nº 15199, de data 03/09/13, s'ha disposat el següent: Atés l'informe emès per la TAG del servei el 15 d'agost de 2013 que indica:”.

“ 1r.- DESESTIMAR el recurs interposat el 10 de juny de 2013 pels Hereus del Sr. Luis Rafael Contreras Moreno, Joaquín Contreras Moreno, Juan Antonio Contreras Moreno, Juan Miguel Contreras Moreno, Jesús Contreras Bru i Noelia Carrión Martínez, contra el Decret del president del CGU núm. 5555 de 2.4.2013 de reiniciar un nou procediment i requerir als titulars que en un termini de 2 mesos sol·licitessin l'oportuna llicència municipal, en relació amb les obres executades en el DS Són Genovès (Són Ferriol), RR 03200138, consistents en “Construcció d’un edifici en planta baixa, de paret de totxo de forma rectangular i una superfície aproximada de150,00 m2, i una alçada aproximada de 2.50 mts. trobant-se construïdes els parets de càrrega i tancament de façana, i és troba sense cobrir, així mateix s’observa una altra construcció de paret de bloc d’una superfície aproximada de 40,00 m2, a manera de forjat sanitari i que sobresurt una alçada aprox. d'1.00 sobre el terreny natural” (informe zelador 28.12.2004) “les  obres han continuat executant-se sobre la construcció de paret de bloc d’una superfície aproximada de 40,00 m2 , a manera de forjat sanitari i que sobresurt una alçada aprox. d'1.00 sobre el terreny natural, s’està realitzant la construcció d’una edificació en planta baixa dels mateixes dimensions i una alçada aproximada de 3,00 mts, realitzada amb paret de totxo i estructura de formigó armat, així mateix s’observin els ferros d’espera dels pilars que puguin tendir a la construcció d’una planta superior. L’altra edificació és la mateixa denunciada a l’expedient havent-se procedit a l’arrebossat dels façanes” (informe zelador 8.06.2005) “Construcció d’edifici en planta baixa d’una superfície total de 140,00 m2 d’unes dimensions de 14,00 mts. de longitud per un ample de 10,00 mts. i una alçada de 2,50 mts. realitzat amb material d’obra i coberta plana, situat a una distància de 3,00 mts d’un lateral de la parcel·la. Construcció d’un altre edifici en planta baixa d’una superfície total de 70,00 m2, d’unes dimensions de 10,00 mts de longitud per un ample de 7,00 mts. i una alçada de 2,50 mts ubicat a la seva part posterior sobre forjat sanitari en una superfície de 40,00 m2, realitzat amb material d’obra i coberta plana, situat en el mateix lateral de la parcel·la, entre l’anterior edifici abans descrit i el camí d’accés” (informe zelador 17.02.2009) “Els dues casis denunciades el febrer del 2009, ja estan acabades i habitades. Disposen de servei de llum i aigua. No és localitza cap sol•licitud de llicència per els obris ni per la segregació de la parcel·la” (informe UTIB 5.04.2011)”

En CONSIDERAR QUE :

a) Els recurrents admeten en el seu escrit ser els propietaris des del 16.11.2004 de l'immoble on s'han dut a terme les obres realitzades sense llicència, si bé, neguen la seva participació en les mateixes. És més, al·leguen la inexistència de proves documentals en el procediment VAIG DONAR 2005/50, sobre l'execució de les mateixes. No obstant això, una vegada revisat l'expedient en qüestió, les obres per les quals s'ha incoat el mateix, són les que consten en els informes dels Zeladores municipals del 28.12.2004, del 8.6.2005, del 17.2.2009 i del 5.4.2011, informes que d'acord l'art. 22.2 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de Disciplina Urbanística aplicable a la CAIB (BOIB núm. 141 de 17.11.1990) són veraços ja que les actes aixecades pels funcionaris en exercici de funcions inspectores sobre competències pròpies en matèria de disciplina urbanística, donaran fe en via administrativa dels fets que es reflecteixin en les mateixes, excepte prova en contrari”, prova que no ha estat aportada, ja que els recurrents es limiten única i exclusivament a negar la seva participació.

 

b)En quant a l'antiguitat de les obres, els al·legants  no aporta prova alguna que desvirtuï els fets provats en l'expedient, (la realització d'obres sense llicència), i per tant no pot estimar-se la seva sol·licitud de declarar la prescripció de la infracció urbanística ja que aquesta no ha estat provada en els termes previstos en l'articulo 73 de la Llei 10/1990, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística, ja que la càrrega de la prova correspon a qui vol al·legar-la. Afegir que segons la legislació vigent el termini de prescripció de les infraccions urbanístiques aquesta establert en 8 anys des de la finalització total de les mateixes. (cal tenir en compte doncs, que de la documentació obrant en aquest expedient es comprova que les obres es van iniciar al desembre de 2004 i no van finalitzar fins al 05.04.2011)

 

c) Així, vist que els fets al·legats no desvirtuen els fets provats durant la tramitació de l'expedient, és a dir, la realització d'obres sense la preceptiva i prèvia llicència municipal, tal i com es preveu en la Llei 10/90 , LDU, artc 2 i 65, han de desestimar-se les al·legacions presentades i continuar amb la tramitació de l'expedient. Per tant , cap

2º CONFIRMAR L'ACORD recorregut en tots els seus extrems

3º DICTAR la proposta de retirada/demolició de les obres, i concedir als titulars/propietaris un termini de 10 dies perquè sol·licitin l'oportuna llicència municipal o restableixin la infracció urbanística alterada al seu estat inicial “

 

Vists els articles 42, 87, 89, 107 i stes. de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques, els articles 121 i següents de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i els arts. 4.1.h i 4.2.l i 18 novè del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma, i vists el Decret d'Alcaldia núm. 8436, de nomenament dels titulars dels àrees de govern, de data 13 de maig de 2013, i el Decret d'Alcaldia núm.. 8435, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, de data 13 de maig de 2013, ambdós publicats en el BOIB núm. 79 de 18.5.2013, i una altra normativa aplicable, la TAG de servei que subscriu considera que el Tinent d'Alcalde de l'àrea d'Urbanisme i Habitatge, pot dictar el següent:

DECRET

1º DESESTIMAR el recurs interposat el 10 de juny de 2013 pels Hereus del Sr. Luis Rafael Contreras Moreno (DNI 21490424I), Joaquín Contreras Moreno ( DNI 21473420 I), Juan Antonio Contreras Moreno (DNI 21473426), Juan Miguel Contreras Moreno (DNI 43110550V), Jesús Contreras Moreno ( DNI 43186615K) i Noelia Carrión Martínez (DNI 48341397 C), contra el Decret del president del CGU núm. 5555 de 2.4.2013, expte. VAIG DONAR 2005-50, vists els motius exposats en l'informe del 15.8.2013 emès per la TAG del servei i transcrit en la part expositiva d'aquest acord.

2º CONFIRMAR L'ACORD recorregut en tots els seus extrems

3º D'acord amb l'art. 66 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB, la instructora cap de Servei formula la següents PROPOSTA DE RESOLUCIÓ, vist que ha transcorregut el termini concedit per sol·licitar la llicència municipal d'obres:

 

Als SRs Hereus del Sr. Luis Rafael Contreras Moreno, SR. Joaquín Contreras Moreno, SR. Juan Antonio Contreras Moreno, Sr Juan Miguel Contreras Moreno, Sr Jesús Contreras Moreno i Sra. Noelia Carrión Martínez. (propietaris).

 

A la Sra. Maria Pilar Martínez Huescar, al Sr. Luis Corrals Campos, Sra. Isabel Vilchez González, Sr. Sebastián Santiago Santiago i Sra. Maria Antonia Machado Marín (propietaris), perquè procedeixin a la RETIRADA/DEMOLICIÓ de les obres realitzades en l'immoble situat en el DS Són Genovès (Són Ferriol), RR 03200138, obres descrites en el primer paràgraf de l'informe emès per la TAG del servei el 15.8.2013 i reproduït en la part expositiva d'aquest acord.

4º.- CONCEDIR als SRC. propietaris relacionats en l'apartat anterior (apartat 3º), un terme improrrogable de 10 dies perquè formulin totes les al·legacions que considerin convenients.

5º ADVERTIR Als INTERESSATS que, a tenor del disposat en l'art. 67-1 de la Llei 10/90 de la CAIB, transcorregut el termini expressat sense que hagin presentat al·legacions, o desestimades aquestes, el C.G.U. acordarà la retirada, demolició o reconstrucció de les obres pels interessats i procedirà a impedir definitivament els usos als quals hagués donat lloc, concedint als interessats un termini a aquest efecte adequat a les circumstàncies del cas, amb l'advertiment que l'Ajuntament ho podrà executar subsidiàriament en cas d'incompliment.

6º NOTIFICAR la present resolució als interessats relacionats en l'apartat 3º d'aquesta resolució.

 

Contra els punts 1 i 2 d'aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, cap interposar, directament, recurs contenciós-administratiu, conforme a l’establert en els arts. 109 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú; 52 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent. Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

 

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 29 de novembre de 2013

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod