Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 22378
Decrets varis relatius a altes i canvis de nom Taxes Recollida de Fems i Tractament de Residus Sòlids

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència dels expedients tramitats en el Departament de Tributació i atès que no és possible fer la notificació administrativa de la resolució a les persones interessades per causes no imputables a l’Administració, i despès d’haver intentat realitzar les següents notificacions:

- A la senyora Pilar Molina Salcedo, al carrer Josep Verd Metge núm. 23 B de Marratxí (dues  vegades)

- A la senyora Cristina Muñoz Suarez , al carrer Padre Julian de Armas núm. 20 1º 2ª de El Sauzal Santa Cruz de Tenerife (una vegada)

- Al senyor Antonio Orejuela Rivero al carrer Pere Roma Rector núm. 12 de Marratxí (dues vegades) i al carrer Miguel de Cervantes núm. 27-D de Calvia (una vegada)

- A la senyora Yolanda Tamayo Maldonado al carrer Cabana núm. 43 2º de Marratxí (dues vegades).

- Al senyor Juan A. Rivera Hidalgo al carrer Guillem Mesquida Pintor núm. 14 de Marratxí (dues vegades) i al carrer Pasaje Pico Mulhacen núm. 2 1º 2ª de Palma (una vegada) i al Polígon 1.B parcel·la 285 (dues vegades)

- Al senyor Pedro Diaz Triguero al carrer Nespler núm. 21 de Marratxí (dues vegades)

- A la senyora Milagros Carrasco Cuello al carrer Cabana núm. 55 Entlo C de Marratxí ( dues vegades) .

I, d’acord amb el que disposa l’article 59-4 de la llei 30/92 sobre Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment  Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999 de 13 de gener, pel present edicte es notifiquen els següents Decrets de l’Alcaldia , que diuen el següent:

SECCIÓ: A.E.F.

NEGOCIAT: Tributació

REF.: CCA/FEMS

De conformitat amb allò que es disposa a l'article 192.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, us comunico que el Batlle, en data 26 de juny 2013, ha dictat la següent Resolució:

"NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ

NÚM. 828/13

ASSUMPTE: INSTANCIA NÚM. 9197 DE DATA 14/06/2013.

SR. ENRIQUE ALCOLEA RODRIGUEZ SOL·LICITA EL CANVI DE NOM DEL CONTRIBUENT DE LES  TAXES DE RECOLLIDA... TRACTAMENT DE RESIDUS SOLIDS URBANS.., QUE GRAVEN  L’HABITATGE DEL CARRER JOSEP VERD-METGE NÚM. 23-B, PASSIN A NOM DE LA SRA. PILAR MOLINA SALCEDO, DE CONFORMITAT AMB LA SENTÈNCIA DE DIVORCI SE LI VA ADJUDICAR L’ÚS I GAUDIMENT DEL REFERIT HABITATGE.

D E C R E T   D E   L ' A L C A L D I A

Marratxí, a 26 de juny 2013

Examinat l’assumpte de referència i consultat el padró de Taxes de recollida... Tractament de residus sòlids urbans..., el Sr. ENRIQUE ALCOLEA RODRIGUEZ, tributa al 100 % per l’habitatge del carrer Josep Verd-Metge núm. 23-B.

Atès que, en data 18/06/2013 el Tècnic d’Administració General emet el següent informe:

INFORME JURIDIC RELATIU A LA INSTANCIA PRESENTADA EN DATA 14/06/13 PEL SR. ENRIQUE ALCOLEA RODRIGUEZ SOBRE LIQUIDACIO DE TAXES DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE RESIDUS.

Se sol·licita del Tècnic que subscriu que s’emeti informe jurídic sobre l’assumpte de referència, complint informar el següent:

En data 14 de juny de 2013 el Sr. Enrique Alcolea Rodríguez ha presentat una instància a la que indica que per sentència de divorci se li va adjudicar l’ús i gaudiment de l’habitatge situat al carrer Josep Verd Metge 23 B a la Sra. Pilar Molina. Es demana que es liquidin els imposts de fems a nom de la Sra. Molina per considerar injusta la situació d’embargament.

De conformitat amb l’article 35.6 de la Llei General Tributària, la concurrència de distints obligats tributaris a una mateixa obligació suposarà que aquests quedin solidàriament obligats front a l’Administració. Si l’Administració coneix només un titular, practicarà les liquidacions a aquest si bé el mateix podrà sol·licitar la seva divisió, facilitant les dades personals i el domicili dels restants obligats al pagament.

L’article 3 de les Ordenances fiscals de recollida i tractament de residus disposa que és subjecte passiu substitut del contribuent i, per tant, obligat principal al pagament, el propietari de l’habitatge. D’acord amb l’article 9, les modificacions del padró de la matrícula tindran lloc a partir de la data a la que es faci la declaració de l’alteració.

En el supòsit que ens ocupa, sembla que constava identificat per l’Ajuntament com a propietari de l’habitatge el Sr. Enrique Alcolea Rodríguez. Per tant, les liquidacions realitzades fins a la data al mateix han estat correctes, sense perjudici que aquest pugui instar la modificació de padró, modificació que tindrà efectes a partir de la declaració de l’alteració.

Des d’un punt de vista administratiu, resulta possible la divisió del deute entre els obligats a partir de la data de la declaració segons l’article 35.6 de la Llei General Tributària. En aquest cas, correspondria l’abonament del 50% a cada un dels copropietaris.

Des del punt de vista civil, s’ha d’assenyalar que la sentència aportada adjunta un conveni en el que també s’acorda que s’abonaran aquestes taxes en aquesta proporció. En cas d’incompliment d’aquest conveni per no abonar-se la meitat de les meritades o en el supòsit de voler-se modificar aquest règim l’interessat haurà d’acudir a la jurisdicció civil.

En conseqüència, es considera que, tant pel que es disposa a la Llei General Tributària i les Ordenances fiscals municipals, com pel que es deriva de la sentència judicial, la modificació del padró haurà de contemplar la divisió al 50% dels tributs”.

Conseqüentment, aquesta Alcaldia fent ús de les atribucions conferides per la normativa vigent, té a bé dictar la següent

RESOLUCIÓ

1.- Comunicar al Sr. ENRIQUE ALCOLEA RODRIGUEZ (43074963B) i a la Sra. PILAR MOLINA SALCEDO (43093540G), que s’aprova per a l’exercici 2013 i següents, de les Taxes de recollida i Tractament de residus sòlids urbans i entrada de vehicles, que graven l’habitatge del carrer Josep Verd-Metge núm. 23-B, la participació del 50% de la quota tributària per a cada contribuent. De conformitat amb l’informe abans transcrit i emes pel Tècnic d’Administració General.

QUOTA TRIBUTARIA  PER TAXES DE RECOLLIDA DE RESIDUS... I SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS (EXERCICI 2013) : QUOTA "A"= 233,13 euros (Fems=  69,13 euros. Incineradora: 164,00 euros)  anuals( prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTARIA  PER TAXES D’ENTRADA DE VEHICLES (EXERCICI 2013) : QUOTA "A.1"= 7,25 euros ,anuals( prorretejable per trimestres).

El rebut de 2013 i següents es podrà fer efectiu a nom dels titulars, amb la participació del 50% de la quota tributària per a cada contribuent, en període voluntari que és de dia 15 de setembre al 30 de novembre (als efectes d'evitar recàrrecs).

Els deutes no satisfets en el període voluntari s'exigiran en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

En cas de que es vulgui domicilia pel banc el referit rebut, s’haurà de posar en contacte amb l’oficina de l’Agència Tributaria Illes Balears- Recaptació (Telèfon: 971 60 81 43).

2. Notificar-ho al departament de Tributació  i als interessats als efectes  adients. "

(...)

La qual cosa us comunico per al vostre coneixement i als efectes adients.

Marratxí, a 26 de juny de 2013 EL SECRETARI, P.D.  L´ADMINISTRATIU.REBUT,

SECCIÓ: A.E.F.

NEGOCIAT: Tributació

REF.: CCA/FEMS

De conformitat amb allò que es disposa a l'article 192.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, us comunico que el Batlle, en data 16 de juliol  2013, ha dictat la següent Resolució:

"NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ

NÚM. 1966/2009 ( Càrrec 2013 OCT 02-Intervenció) 

ASSUMPTE: INSTANCIA NÚM. 9270 DE DATA 18/06/2009.

SRA. CRISTINA MUÑOZ SUAREZ SOL.LICITA LA LIQUIDACIÓ CORRESPONENT A L’OCUPACIÓ DE TERRENYS D’ÚS PÚBLIC LOCAL AMB TAULES, CADIRES..., PER L’ACTIVITAT DE BAR AL CAMI CABANA NÚM. 33 LOCALS 1 I 2 DURANT ELS MESOS DE JULIOL, AGOST I SETEMBRE DE 2009.

D E C R E T   D E   L ' A L C A L D I A

Marratxí, a 16 de juliol 2013

“ Examinat l’assumpte de referència i l’informe emès per la Inspectora de Tributs municipals, el tenor literal del qual és el següent:

INFORME: Comprovació col·locació taules i cadires al Bar Can Tià del carrer Cabana, núm.33 –locals 1 i 2

Vista la instància presentada per la Sra. Cristina Muñoz Suárez, amb registre d’entrada núm.9270 de dia 18 de juny de 2009, sol·licitant la instal·lació de taules i cadires al Bar Can Tià situat al carrer Cabana, núm.33 –locals 1 i 2 durant els mesos de juliol, agost i setembre de 2009 per una superfície aproximada de 6 m².

Havent inspeccionat dia 25 de juny de 2009 el local referit, s’ha pogut comprovar que es va procedir a instal·lar les taules i cadires a la via pública. S’adjunta fotografia.

En conseqüència, procedeix lliurar liquidació de la Taxa per ocupació de terrenys d’ús públic local amb taules, cadires, tribunes i altres elements anàlegs amb finalitat lucrativa per un període de 91 dies (de l’1 juliol al 30 setembre de 2009)”.

Conseqüentment , aquesta Alcaldia en ús de les atribucions conferides per la normativa vigent, té a bé en dictar la següent:

RESOLUCIÓ

1.- Lliurar liquidació (Càrrec 2013 OCT02 Intervenció), corresponent a 91dies de l’exercici 2009 (de l’1 de juliol a 30 de setembre de 2009), per Taxa d’ocupació de terrenys d’us públic local amb taules i cadires..., ocupant uns 6 m2, al Camí Cabana núm. 33 locals 1 i 2. A nom de la Sra. CRISTINA MUÑOZ SUAREZ (78675466x), per un total import de 141,96 €. De conformitat amb l’informe emès per la inspectora de tributs municipals i l’article 2.1, que regula la referida ordenança : ”Fet imposable.- Constitueix el fet imposable de la Taxa la utilització privativa o l’aprofitament especial dels terrenys d’us públic local amb taules, cadires i tribunes, amb finalitat lucrativa”. El desglossament és el següent:

EXERCICI

NÚM.

TOTAL

2009

489252

141,96

El rebut que es lliura al present Decret, haurà de ser satisfet a qualsevol de les entitats bancàries, que es relacionen al full adjunt (als efectes d’evitar recàrrecs).

Els deutes no satisfets en període voluntari s’exigiran en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

2. Notificar-ho al departament de Tributació, a Intervenció, i a la interessada als efectes  adients.”

(...)

IMPORT DEL PAGAMENT:( 141,96-€ )    El deute no satisfet  en el període voluntari s’exigirà en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

Lloc de pagament: El rebut que es lliura al present Decret es podrà fer efectiu a qualsevol de les entitats bancàries que es relacionen a la liquidació adjunta.

La qual cosa us comunico per al vostre coneixement i als efectes adients.

Marratxí, a 16 de juliol  de 2013 EL SECRETARI, P.D.  L´ADMINISTRATIU. REBUT,

SECCIÓ: A.E.F.

NEGOCIAT: Tributació

REF.: CCA/FEMS

De conformitat amb allò que es disposa a l'article 192.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, us comunico que el Batlle, en data 27 de juny 2013, ha dictat la següent Resolució:

" NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ

NÚM. 1038/11 (CARREC 2013 FEM27-INTERVENCIÓ) 

ASSUMPTE: INSTANCIA NÚM. 4798 I 4623, DE DATA 21/03/2012 I 25/03/2013, RESPECTIVAMENT.

SRA. TERESA BERNARDINO ESTRANY ACTUANT EN NOM DE MARMOLES INSTALADOS SL, SOL.ICITA EL CANVI DE NOM DEL CONTRIBUENT DE LES TAXES DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE RESIDUS SOLIDS URBANS..., QUE GRAVEN L’ACTIVITAT DE RESTAURANT, SITUADA ALS LOCALS 20 I 21 DEL CARRER GABRIEL MAURA, ASSENYALA QUE SÓN PROPIETARIS DEL LOCAL NÚM. 20, NO DEL 21, I ES DEMANA QUE ES LIQUIDI LA PART CORRESPONENT DEL DEUTE ALS PROPIETARIS DEL LOCAL 21.

CONSULTADA LA TRESORERIA MUNICIPAL, HI HA PENDENT DE LIQUIDAR ELS REBUTS DE TAXES DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE RESIDUS SOLIDS URBANS... CORRESPONENT ALS EXERCICIS  2009, 2010 I 2012.

D E C R E T   D E   L ' A L C A L D I A

Marratxí, a 27 de juny 2013

Examinat l’assumpte de referència i atès que per Decret de Batlia de data 15/02/12 es va acordar el canvi de nom del contribuent de les Taxes de recollida i Tractament de RSU..., que graven els locals 20 i 21 del carrer Gabriel Maura, que figuraven a nom del Sr. JUAN JOSE BORRAS MULET (llogater), es va posar a nom de l’entitat “MARMOLES INSTALADOS SL”, com a titular dels locals. I els rebuts pendent de liquidar,  exercicis 2009 i 2010, es varen lliurar a nom d’aquesta entitat al 100 %.

Vistes les al.legacions presentades per la Sra. TERESA BERNARDINO ESTRANY actuant en nom “MARMOLES INSTALADOS SL”, exposades a l’assumpte, en data 15/02/2012, es va donar tràmit d’audiència de quinze dies, al propietari del local núm. 21, el Sr. ANTONIO OREJUELA RIVERO...,comunicant-li que els rebuts pendent de liquidar es dividiran entre els obligats en la proporció pertinent .

Atès que, en data 12/04/2013, el Sr. ANTONIO OREJUELA RIVERO, ha presentat instància a la que adjunta Decret d’adjudicació d’immoble, de data 18 de gener de 2011, dictat pel Jutjat de Primera Instància núm. 18 de Palma de Mallorca, essent el titular el Sr. FAUSTINO GUTIERREZ DEL PRADO...

Atès que, en data 20/06/2013 el Tècnic d’Administració General emet el següent informe:

INFORME JURIDIC RELATIU AL RECURS DE REPOSICIO PRESENTAT EN DATA 21/03/12 PER MARMOLES INSTALADOS SL CONTRA EL DECRET DE BATLIA DE 15/02/12 DE LIQUIDACIO DE TAXES DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE RESIDUS, EXPEDIENT 1038/2011.

Se sol·licita del Tècnic que subscriu que s’emeti informe jurídic sobre l’assumpte de referència, complint informar el següent:

En data 15 de febrer de 2012 es va dictar Decret de Batlia que acordava procedir al canvi de nom del contribuent de les taxes de recollida i tractament de residus sòlids urbans dels locals 20-21 del carrer Gabriel Maura, passant a nom del titular del local, l’entitat Mármoles Instalados SL. L’activitat existent consisteix en una activitat de restaurant que es desenvolupa als dos locals.

Contra aquest Decret s’ha presentat recurs de reposició per part de Mármoles Instalados SL. S’assenyala que només són propietaris del local 20, no del 21, i es demana que es liquidi la part corresponent del deute als propietaris del local 21, Srs. Antonio Orejuela Rivero i Rosa Sertage Rodríguez.

L’article 35.6 de la Llei 58/2003 General Tributària disposa que l’Administració podrà dividir les liquidacions entre els obligats en la proporció pertinent quan conegui les dades oportunes. En el cas que ens ocupa, l’activitat gravada amb les taxes de recollida i tractament de residus es realitza a dos locals que constitueixen dues finques registrals i cadastrals distintes, raó per la que procediria admetre la divisió sol·licitada.

En qualsevol cas, i de conformitat amb el que es disposava a l’article 112 de la Llei 30/1992, abans de la resolució del recurs s’havia de concedir tràmit d’audiència als interessats, en aquest cas els propietaris del local nº 21, per un termini de deu dies.

En data 12 d’abril de 2013 el Sr. Antonio Orejuela ha presentat instància a la que adjunta Decret d’adjudicació d’immoble dictat pel Jutjat de Primera Instància nº 18 de Palma de Mallorca.

D’acord amb aquest, el referit local nº 21 s’hauria adjudicat a aquella data als Srs. Faustino Gutiérrez del Prado i Arcadio Muñoz Romera.

Atesos aquests antecedents, procedeix l’estimació del recurs presentat per Mármoles Instalados SL i que les quotes es divideixin amb la propietat del local nº 21, que, en quant als exercicis 2009 i 2010, objecte del Decret impugnat, eren propietat dels Srs. Antonio Orejuela Rivero i Rosa Sertage Rodríguez.

Per altra banda, en quant als exercicis posteriors als que ja s’haguessin meritat, d’acord amb el que es disposa a l’article 9 de les corresponents Ordenances fiscals, es prendrà coneixement del canvi de titularitat de la propietat d’aquest local 21 pel Decret d’adjudicació de 18 de gener de 2011.

El que s’informa als efectes oportuns. Marratxí, a 20 de juny de 2013.EL TECNIC D’ADMINISTRACIO GENERAL. Firmat i rubricant:Il.legible”

Atès que, a la Tresoreria municipal hi ha pendent de liquidar els rebuts dels exercicis 2009, 2010 i 2012.

Conseqüentment, aquesta Alcaldia en ús de les atribucions conferides per la normativa vigent té a bé dictar la següent:

RESOLUCIÓ

1.- Comunicar a l’entitat MARMOLES INSTALADOS SL (B07609324) i al Sr. FAUSTINO GUTIERREZ DEL PRADO (11643806X), que s’aprova per l’exercici 2012 i següents, del padró de Taxes de recollida i Tractament de RSU..., que graven els locals 20 i 21 del carrer Gabriel Maura, la participació del 50% de la quota tributaria per a cada titular dels referits locals. De conformitat amb l’informe abans transcrit i emes pel Tècnic d’Administració General i l’article 3.3 de l’Ordenança que regula la referida Taxa: “Tindrà la consideració de substitut del subjecte passiu del contribuent el propietari de les vivendes o locals, que podrà repercutir, en el seu cas, les quotes satisfetes als usuaris dels mateixos, o beneficiaris del servei”.

FET IMPOSABLE: Constitueix el fet imposable de la Taxa la prestació del servei de recollida, transport i transferència de residus urbans o municipals de vivendes, allotjaments, locals i/o establiments on es

realitzin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i/o de serveis, i la seva eliminació d’acord amb el Pla Director Sectorial per a la gestió de Residus Urbans a Mallorca.

QUOTA "F.2.2  Restaurants on serveixen menjars... amb superfície tributable superior  a 100 m2”

QUOTA TRIBUTARI PER L’EXERCICI 2012-2013 PER TAXA DE RECOLLIDA DE RESIDUS SÒLIDS URBANS.: 676,65 €. Per cada m2, superior als 100 m2, s’estableix una quota de 0,48 €/m2... (anuals i prorratejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTARI PER L’EXERCICI 2012-2013 PER TAXA DE TRACTAMENT RESIDUS URBANS.: 1.559,60 €, per cada m2, superior als 100 m2, s’estableix una quota de 1,20 €/m2... (anuals i prorratejable per trimestres).

*SUBJECTE PASSIU: MARMOLES INSTALADOS SL (B07609324)

DOMICILI TRIBUTARI: Gabriel Maura local núm. 20

ACTIVITAT: Restaurant

SUPERFÍCIE: 109 M2.

*SUBJECTE PASSIU: FAUSTINO GUTIERREZ DEL PRADO  (11643806X)

DOMICILI TRIBUTARI: Gabriel Maura local núm. 21

ACTIVITAT: Restaurant

SUPERFÍCIE: 109 M2.

2.- Anul.lar els rebuts de Taxes de recollida i Tractament de residus sòlids urbans..., corresponent a l’exercici 2009 i  2010 (Càrrec 2012 FEM 06-Intervenció) i exercici 2012 (Càrrec-ATIB-Recaptació), per Taxes de recollida i Tractament de RSU..., que figuren a nom de l’entitat MARMOLES INSTALADOS SL (B07609324), que graven el carrer Gabriel Maura locals núm. 20-21. De conformitat amb l’informe abans transcrit i emès pel Tècnic d’Administració General. El desglossament és el següent:

EXERCICI

REBUT

RECOLLIDA

TRACTAMENT

TOTAL

2009

696516

660,53

1.570,40

2.230,93

2010

696517

660,53

1.570,40

2.230,93

2012

711135

680,97

---

680,97

2012

726221

---

1.570,40

1.570,40

3.- ...

4.- ...

5.- Lliurar rebuts (Càrrec 2013 FEM 27-Intervenció) per Taxa de recollida i Tractament de residus sòlids urbans..., corresponent als exercicis  2009, 2010, amb un 50% de participació de la quota,  amb un import de 2.230,94 €, a  nom del Sr. ANTONIO OREJUELA RIVERO (07877665G), que graven el carrer Gabriel Maura locals núm. 20 i 21. De conformitat amb l’informe abans transcrit i emès pel Tècnic d’Administració General, durant aquests períodes era propietari del local núm. 21. El desglossament és el següent:

EXERCICI

RECOLLIDA (50%)

TRACTAMENT (50%)

TOTAL

2009

330,27

785,20

1.115,47

2010

330,27

785,20

1.115,47

Els rebuts que es lliuren al present Decret, hauran de ser satisfets a qualsevol de les entitats bancàries, que es relacionen al full adjunt (als efectes d'evitar recàrrecs).

Els deutes no satisfets en el període voluntari s'exigiran en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

6.- ...

7.- Notificar-ho al departament de Tributació, a Intervenció, a Tresoreria (rebuts 2009, 2010 i 2012 (llistat de l’ATIB de data 27/03/2013) i als  interessats als efectes adients.  "

(...)

IMPORT DEL PAGAMENT:( 2.230,94 -€)    El deute no satisfet  en el període voluntari s’exigirà en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

Lloc de pagament: El rebut que es lliura al present Decret es podrà fer efectiu a qualsevol de les entitats bancàries que es relacionen a la liquidació adjunta.

La qual cosa us comunico per al vostre coneixement i als efectes adients.

Marratxí, a 27 de juny de 2013. EL SECRETARI, P.D.  L´ADMINISTRATIU. REBUT,

SECCIÓ : AEF                               

NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ

REF.: ERC

EXPT. 548/12                                                                      

ASSUMPTE: AUDIÈNCIA INTERESSAT

Examinat el recurs de reposició  núm. 8226 de data  30/05/2013, interposat pel Sr.CARLOS ROLDAN BRONDO actuant en nom i representació de BANCO SANTANDER SA, contra el Decret de Batlia de data 16/04/2013, que s’acordava aprovar la modificació del titular dels rebuts de Taxes de recollida i Tractament de RSU..., que graven l’habitatge del Camí Cabana núm. 43-2ºC, amb efectes de l’exercici 2012 i següents.

Atès que, en data 18/07/2013, el Tècnic  d’Administració General emet el següent informe:

INFORME JURIDICO RELATIVO AL RECURSO DE REPOSICION PRESENTADO POR EL SR. CARLOS ROLDAN BRONDO EN REPRESENTACION DE BANCO DE SANTANDER SA CONTRA EL DECRETO DE ALCALDIA DE FECHA 16/04/13 SOBRE CAMBIO DE TITULARIDAD DE TASAS DE RECOGIDA Y TRATAMIENTO DE RESIDUOS, EXPEDIENTE 548/12.

Se solicita del Técnico que suscribe que se emita informe jurídico sobre el asunto de referencia, complint informar el següent:

En fecha 16 de abril de 2013 se dictó Decreto de Alcaldía que acordaba aprobar la modificación del titular de los recibos de las tasas de recogida y tratamiento de residuos de la vivienda ubicada en la calle Cabana nº 43-2ºC. A la vista del Decreto de adjudicación hipotecaria del Juzgado de Primera Instancia nº 7 de Palma de fecha 28 de marzo de 2012 se indicaba que se procedía al alta como titular del inmueble del Banco de Santander SA, constando como anterior propietaria la Sra. Yolanda Tamayo Maldonado.

El Sr. Carlos Roldán Brondo, en nombre y representación del Banco de Santander SA, ha presentado recurso de reposición contra dicho Decreto. Se indica que, si bien se ha dictado por el Juzgado el decreto de adjudicación de la vivienda, todavía no ha hecho entrega al Banco del testimonio de dicho Decreto, por lo que no se dispone de título de propiedad apto para su inscripción registral. Asimismo, se indica que el Decreto de adjudicación no es firme porque no se ha podido notificar a la interesada, razón por la que no se ha expedido el testimonio del mismo. En consecuencia, se considera que los recibos del año 2012 se deben librar a cargo de la Sra. Yolanda Tamayo Maldonado.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 112.2 de la Ley 30/92 procede remitir copia del recurso a la interesada, Sra. Yolanda Tamayo Maldonado, a los efectos que en un plazo de diez días pueda alegar lo que estime conveniente y presentar los documentos que crea oportunos. Cumplido este trámite se podrá proceder a emitir informe”.

 Per la present i de conformitat amb el que s’estableix a l’article 112.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, se li remet copia del recurs presentat pel Sr. CARLOS ROLDAN BRONDO, actuant en nom de BANCO SANTANDER SA, als efectes de que durant el termini de DEU DIES, pugui com a interessat, al.legar i presentar tots els documents i justificants que estimi oportuns.

El que li comunico als efectes adients. Marratxí, a 23 de juliol de 2013.PD LA REGIDORA  ECONOMIA, SRA. COLOMA COLL RIBAS,

SECCIÓ:AEF                                                        

NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ                                  

REF: DR/FEMS                                                     

De conformitat amb allò que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, us comunico que el Batlle, en data 27/03/13, ha dictat la següent Resolució:

NÚM. 2013/01.- (CÀRREC 2013 FEM 15 INTERVENCIÓ)

ASSUMPTE: ALTA ALS  PADRONS FISCALS DE LES TAXES DE RECOLLIDA… I SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS...,  AMB EFECTES DEL 2013 I SEGÜENTS. I  LIQUIDACIONS CORRESPONENTS.

D E C R E T   D E   L ' A L C A L D I A

Marratxí, 27 de març de 2013.

Atès l'assumpte de referència, vista la documentació que s'acompanya i els informes dels inspectors de tributs municipals i vist l'Informe del Departament de Tributació aquesta Alcaldia fent ús de les atribucions conferides per la normativa vigent, té a bé en dictar el present DECRET:

1.- Procedir a la inclusió els següents habitatges al Padró de Taxes de recollida de residus...serveis relatius al tractament de residus urbans...,  als senyors que a continuació es relacionen, amb efectes de l'any 2013 i següents.

FET IMPOSABLE: Constitueix el fet imposable de la Taxa la prestació del servei de recollida, transport i transferència de residus urbans o municipals de vivendes, allotjaments, locals i/o establiments on es realitzin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i/o de serveis, i la seva eliminació d’acord amb el Pla Director Sectorial per a la gestió de Residus Urbans a Mallorca.

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA DE RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS O MUNICIPALS EXERCICI 2013: QUOTA "A"= 69,13 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA DE SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS EXERCICI 2013: QUOTA "A"= 164,00 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA D’ENTRADA VEHICLES EXERCICI 2013: QUOTA "A.1"= 7,25 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

*.- Liquidar les Taxes de recollida de residus...i serveis relatius al tractament de residus urbans...,   als Senyors que a continuació es relacionen corresponent a  l’exercici  3TR/2011(període d’abril a desembre) i exercici 2012,  de conformitat amb el contracte de lloguer de data 01/04/2011 i l’informe emès per la inspectora de tributs municipals:

SUBJECTE PASSIU

NIF

ADREÇA TRIBUTÀRIA

ENTRADA VEHICLES

JUAN A. RIVERA HIDALGO

75873762M

POLIGON 1.B, 285

NO

L’import total dels rebuts a liquidar per habitatge és de 406,42 € desglossats de la següent manera:

EXERCICI

RECOLLIDA RESIDUS

TRACTAMENT

ENT. VEH.

TOTAL

3TR/2011

50,29

123,00

---

173,29

2012

69,13

164,00

---

233,13

2.- Els rebuts que es lliuren al present Decret, es podran fer efectius a qualsevol de les entitats bancàries  que es relacionen a la liquidació adjunta. El rebut de l’exercici 2013 i següents es podran fer efectius en període voluntari, del 15 de setembre al 30 de novembre  (als efectes d'evitar recàrrecs).

Els deutes no satisfets en el període voluntari s'exigiran en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

En cas que vulgueu domiciliar pel banc el referit rebut, haureu de posar-vos en contacte amb l’oficina de l’Agència Tributària Illes Balears-Recaptació (Telèfon: 971608143).

3.- Notificar-ho al departament de Tributació, a Intervenció i als interessats als efectes adients.

(...)

Termini per al pagament del rebut (406,42 €): si rebeu aquesta notificació dins la primera quinzena del mes, teniu per pagar fins el dia 20 del mes següent o, si aquest no fos hàbil, fins l’immediat hàbil següent; si rebeu aquesta notificació dins la segona quinzena del mes, teniu per  pagar fins el dia 5 del segon mes posterior o, si aquest no fos hàbil, fins l’immediat hàbil següent.

El deute no satisfet dins aquest període, incorrerà en període executiu amb el 20% de recàrrec de constreyiment més interessos de demora.

Lloc de pagament: qualsevol de les entitats bancàries relacionades a la liquidació adjunta.

El que tinc l’honor de comunicar pel vostre coneixement i efectes.

Marratxí,  27 de març de 2013. LA SECRETÀRIA., PD  L´ADMINISTRATIU. REBUT

SECCIÓ: A.E.F.                                                         

NEGOCIAT: Tributació                                               

REF.: CCA/FEMS                                                      

De conformitat amb allò que es disposa a l'article 192.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, us comunico que el Batlle, en data 18 de juliol 2013, ha dictat la següent Resolució:

" NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ

NÚM. 2013/10.- (CÀRREC 2013 FEM 32 INTERVENCIÓ)

ASSUMPTE: ALTA ALS PADRONS FISCALS DE LES TAXES DE RECOLLIDA… I SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS...,  AMB EFECTES DE 2014 I SEGÜENTS. I  LIQUIDACIONS CORRESPONENTS.

D E C R E T   D E   L ' A L C A L D I A

Marratxí, a 18 de juliol 2013

Vist l’assumpte de referència, i l'Informe del Departament de Tributació, aquesta Alcaldia fent ús de les atribucions conferides per la normativa vigent, té a bé en dictar el present DECRET:

“1.- Procedir a la inclusió els següents habitatges al Padró de Taxes de recollida de residus...serveis relatius al tractament de residus urbans...,  als senyors que a continuació es relacionen, amb efectes de l'any 2014 i següents.

FET IMPOSABLE: Constitueix el fet imposable de la Taxa la prestació del servei de recollida, transport i transferència de residus urbans o municipals de vivendes, allotjaments, locals i/o establiments on es realitzin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i/o de serveis, i la seva eliminació d’acord amb el Pla Director Sectorial per a la gestió de Residus Urbans a Mallorca.

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA DE RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS O MUNICIPALS EXERCICI 2013 (EXERCICI 2014 POT SER OBJECTE DE REVISIÓ): QUOTA "A"= 69,13 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA DE SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS EXERCICI 2013 (EXERCICI 2014 POT SER OBJECTE DE REVISIÓ): QUOTA "A"= 164,00 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA D’ENTRADA VEHICLES EXERCICI 2013 (EXERCICI 2014 POT SER OBJECTE DE REVISIÓ): QUOTA "A.1"= 7,25 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

*.- Liquidar les Taxes de recollida de residus...i serveis relatius al tractament de residus urbans...  ,   als Senyors que a continuació es relacionen corresponent a   l’exercici  2010, 2011, 2012 i 2013  de conformitat amb l’informe emès per la inspectora de tributs municipals:

SUBJECTE PASSIU

NIF

ADREÇA TRIBUTÀRIA

ENTRADA VEHICLES

PEDRO DIAZ TRIGUERO

41400698P

DEL NESPLER, 31

NO

L’import total dels rebuts a liquidar per habitatge és de 928,36 € desglossats de la següent manera:

EXERCICI

RECOLLIDA RESIDUS

TRACTAMENT

ENT. VEH.

TOTAL

2010

67,05

164,00

---

231,05

2011

67,05

164,00

---

231,05

2012

69,13

164,00

--

233,13

2013

69,13

164,00

---

233,13

2.- Els rebuts que es lliuren al present Decret, es podran fer efectius a qualsevol de les entitats bancàries  que es relacionen a la liquidació adjunta. El rebut de l’exercici 2014 i següents es podran fer efectius en període voluntari, del 15 de setembre al 30 de novembre  (als efectes d'evitar recàrrecs).

Els deutes no satisfets en el període voluntari s'exigiran en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

En cas que vulgueu domiciliar pel banc el referit rebut, haureu de posar-vos en contacte amb l’oficina de l’Agència Tributària Illes Balears-Recaptació (Telèfon: 971608143).

3.- Notificar-ho al departament de Tributació, a Intervenció i als interessats als efectes adients."

(...)

IMPORT DEL PAGAMENT:( 928,36-€)    El deute no satisfet  en el període voluntari s’exigirà en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

Lloc de pagament: El rebut que es lliura al present Decret es podrà fer efectiu a qualsevol de les entitats bancàries que es relacionen a la liquidació adjunta.

La qual cosa us comunico per al vostre coneixement i als efectes adients.

Marratxí, a 18 de juliol de 2013 EL SECRETARI, P.D.  L´ADMINISTRATIU. REBUT,

SECCIÓ:AEF                                                        

NEGOCIAT: TRIBUTACIÓ                                  

REF: DR/FEMS                                                     

De conformitat amb allò que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, us comunico que el Batlle, en data 16/05/13, ha dictat la següent Resolució:

NEGOCIAT:  AEF (TRIBUTACIÓ)                                    

NÚMS.   709/13, 710/13, 711/13, 712/13, 713/13, 714/13, 715/13 (CANVI 16/2013)

ASSUMPTE: CANVI DE NOM DELS REBUTS DE TAXA DE RECOLLIDA..., TRACTAMENT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS ... I ENTRADA DE VEHICLES AMB EFECTES DE 2013 I SEGÜENTS.

D E C R E T   D E   L ' A L C A L D I A

Marratxí, 16 de maig de 2013

Vistes les instàncies presentades i revisions d’ofici relatives al canvi de nom dels rebuts de Taxa de recollida de Residus Urbans...Serveis relatius al tractament de Residus Urbans i entrada de vehicles, dels domicilis més avall relacionats.

1.- Aprovar la modificació dels titulars dels rebuts de Taxa de recollida de residus urbans...Serveis relatius al tractament de Residus Urbans (Quota "A", vivendes particulars...) i entrada de vehicles (“Quota A.1”), dels habitatges que a continuació es descriuen, amb efectes de 2013 i següents.

QUOTA TRIBUTÀRIA PER TAXA DE RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS O MUNICIPALS, EXERCICI 2013: QUOTA "A"= 69,13 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER TAXA DE SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DE RESIDUS URBANS, EXERCICI 2013: QUOTA "A"= 164,00 euros  aprox., anuals (prorretejable per trimestres).

QUOTA TRIBUTÀRIA  PER ALS QUE TENGUIN ENTRADA DE VEHICLES, EXERCICI 2013: QUOTA "A.1"= 7,25 euros aprox. , anuals (prorretejable per trimestres).

TITULAR ANTERIOR

TITULAR ACTUAL

DNI

ADREÇA TRIBUTÀRIA

ENT. VEH.

JUANA A. SERRA BARCELO

MILAGROS CARRASCO CUELLO

02233940L

MANEL SANCHIS GUARNER, 17

UNA

Els rebuts de l’exercici 2013 i següents es podran fer efectius a nom del titular actual. El període voluntari que és de dia 15  de setembre al 30 de novembre (als efectes d'evitar recàrrecs).

Els deutes no satisfets en el període voluntari s'exigiran en via de constrenyiment, meritant el corresponent recàrrec, interessos de demora i costes.

En cas que vulgueu domiciliar pel banc el referit rebut, haureu de posar-vos en contacte amb l’oficina de l’Agència Tributària Illes Balears-Recaptació (telèfon: 971 60 81 43)

2.- Notificar-ho al Departament de Tributació i als interessats als efectes adients.

De conformitat amb allò que es disposa l'article 89.3, de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s'expressa que:

(...)

El que tinc l’honor de comunicar pel vostre coneixement i efectes.

Marratxí,  17 de maig de 2013. LA SECRETÀRIA., PD  L´ADMINISTRATIVA, REBUT,

<<De conformitat amb el que disposa l’article 58.2,Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i el Procediment Administratiu Comú s’expressa que:

Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local de 16 de desembre),en relació a l’article 14.2 del Text Refús  de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES  comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.

L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria , si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant això, podreu utilitzar qualsevol altres recursos si ho creieu adient.>>

 

Marratxí 13 de novembre de 2013.

PD LA  REGIDORA D’ECONOMIA
COLOMA COLL RIBAS