Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 22346
Reglament consell escolar municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

APROVACIÓ DEFINITIVA REGLAMENT MUNICIPAL

A la sessió plenària de dia 23/9/2013 se va acordar inicialment l’aprovació del Reglament d’organització del Consell Escolar Municipal de Porreres, l’edicte del qual se va publicar en el BOIB núm. 134 de 28/9/2013.

Considerant l’informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona de dia 25/9/2013.

Vist que s’ha exhaurit el termini per a la presentació d’al·legacions sense que se n’hagin presentat, s’eleva a definitiva l’aprovació del reglament, el qual se publica integrament en el BOIB:

 

“REGLAMENT D’ORGANITZACIÓ DEL CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL DE PORRERES

ARTICLE 1. CONCEPTE I COMPETÈNCIES

El Consell Escolar Municipal (CEM) és un òrgan de consulta i de participació en la programació general de l’ensenyament no universitari del municipi de Porreres.

El CEM depèn administrativament i pressupostàriament de l’Ajuntament de Porreres.

El CEM ha d’ésser consultat i informat sobre els següents assumptes, sempre i quan afectin a l’àmbit territorial del municipi:

•       Elaboració i actualització del mapa escolar de Porreres.

•       Creació de centres escolars i rehabilitació dels altres serveis escolars.

•       Directrius de les actuacions específiques que es programin per al municipi de Porreres per promoure la integració dels centres escolars a l’entorn geogràfic, socioeconòmic i cultural.

•       Criteris d’escolarització als centres públics i als privats concertats.

•       Organització i funcionament dels serveis pedagògics, de formació del professorat i d’innovació educativa existents.

•       Qualsevol altre tema relacionat amb les necessitats i les actuacions educatives específiques del municipi de Porreres.

•       La funció de foment de la igualtat entre nins i nines, dones i homes, i promoure l’educació per a la no discriminació per raó de gènere.

ARTICLE 2. FUNCIONAMENT

El funcionament vendrà regulat per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Procediment Administratiu i el funcionament dels òrgans col·legiats pel Reglament del propi CEM.

El propi Reglament de règim intern regula el següent:

- Es duran a terme reunions ordinàries (1 trimestre) i també extraordinàries.

- El CEM tindrà els següents òrgans col·legiats: sessió plenària, comissió permanent, comissions de treball i les que determini el règim intern. El règim intern també regularà la seva composició i les funcions.

- Acordar dates d’actuacions comunes (final de curs, festa de Nadal, dia de la Pau, etc...)

- Pla d’actuació per convocatòries, publicació d’estudis, acords i informes.

- Confecció de la Memòria anual d’activitats.

- Elaborar l’oferta educativa del municipi: acordar conjuntament les activitats que es poden dur a terme.

ARTICLE 3. MEMBRES 

Estan representats en el CEM les següents entitats i organitzacions:

-       Corporació municipal

-       Mestres i  professorat

-       Pares i mares d’alumnes

-       Alumnat

-       Personal d’administració i serveis

-       La direcció dels centres públics

-       La titularitat dels centres privats.

La representació per sectors serà en la següent proporció adoptant en la mesura que sigui possible una composició paritària:

-       Ajuntament:    1

-       Pares i mares: 4 (1 per cada centre)

-       Alumnat: 1 (1 representant de l’IES Porreres)

-       Mestres i professorat: 4 (1 per cada centre)

-       PAS: 1

-       Direccions: 4 (1 per cada centre)

-       Titulars CP: 1 (escola concertada)

La forma d’elecció és la següent:

-       Ajuntament: nomenats pel Ple Municipal

-       Pares i mares: ½ membres del sector dels Consells Escolars

-       Alumnat: ½ membres del sector dels Consells Escolars

-       Mestres i professorat: ½ membres del sector dels Consells Escolars

-       PAS: ½ membres del sector dels Consells Escolars

-       Direccions: Entre els membres del sector

-       Titulars CP: Entre els membres del sector

ARTICLE 4. ESTRUCTURA ORGÀNICA DEL CEM

Són òrgans del CEM:

1. Unipersonals

a) La Presidència

b) La Vicepresidència

c) La Secretaria

2. Col·legiats

a) El Ple

b) La Comissió Permanent

c) Les comissions específiques

Presidència: la batlia i es podrà delegar en un/a regidor/a de l'Ajuntament

Secretaria: personal funcionari municipal o un membre del CEM

El Ple del CEM el formaran: el/la president/a del CEM, la direcció de cada centre, un representant dels pares/mares per centre, un representant de l’alumnat (IES Porreres), un o una representant del professorat per cada centre.

La Comissió Permanent la formaran: el/la president/a del CEM, o si ho delega en el/la regidor/a d’educació i les direccions dels diferents centres educatius del municipi (escoleta Sa Sitra, CP Escola Nova, Col·legi Verge de Monti-sion i IES Porreres)

ARTICLE 5. RÈGIM DE LES SESSIONS I ADOPCIÓ D’ACORDS

A) Funcionament del Ple

1. Les sessions del Ple el CEM poden ser ordinàries o extraordinàries.

2. El Ple s’ha de reunir en sessió ordinària, com a mínim, una vegada a l’any; si és possible, en el darrer trimestre del curs escolar.

3. Amb caràcter extraordinari es pot reunir:

a) A iniciativa de la Presidència.

b) Per acord de la Comissió Permanent.

c) Quan ho sol·liciti un terç dels/les consellers/es, cas en què s’ha de convocar i fer la sessió en el termini d’un mes comptador des d’haver rebut la sol·licitud.

4. Les convocatòries del Ple s’han de trametre als/les consellers/es amb una antelació mínima de cinc dies hàbils, que es poden reduir a dos en cas d’urgència.

5. L’ordre del dia l’ha de fixar la Presidència, oïda la Comissió Permanent i tenint en compte les peticions dels/les consellers/es.

6. Les sessions del Ple tindran lloc a l’Ajuntament de Porreres.

7. Per decisió de la Presidència, poden assistir a les sessions del Ple les persones que puguin assessorar o informar respecte dels temes que s’han de tractar. Així mateix, la Presidència pot convidar personalitats dels àmbits públic i privat a assistir-hi com a observadores.

B) Funcionament de la Comissió Permanent

1. La Comissió Permanent s’ha de reunir totes les vegades que siguin necessàries per atendre els assumptes de la seva competència, a criteri de la Presidència, i, en tot cas, abans que es facin les sessions del Ple del CEM, a fi de preparar-les, de manera que, com a mínim, s’ha de fer una reunió trimestral.

2. La Comissió Permanent també s’ha de reunir quan ho sol·liciti un terç dels membres.

3. Els acords de la Comissió Permanent s’han d’adoptar per majoria dels membres.

ARTICLE 6. DESIGNACIÓ, PRESA DE POSSESSIÓ, DURADA DEL MANDAT I CESSAMENT DELS/LES CONSELLERS/ES

1. Els/les consellers/es i les persones que en són suplents, si escau, els designa el Ple de l’Ajuntament, incloent-hi els membres que posteriorment hauran d’exercir els càrrecs de titular de la Presidència o de la Vicepresidència. La designació es fa en funció de la representació dels sectors que s’esmenten anteriorment i, si escau, a proposta de les organitzacions o entitats pertinents.

2. Tots els/les consellers/es tenen suplent, a excepció dels membres que designa l’Ajuntament d’entre les personalitats de reconegut prestigi en el món educatiu.

3. Quan, per designar representants dels diferents sectors, s’ha de computar la representativitat respectiva, s’ha de referir exclusivament a la que correspon al municipi. La representativitat s’ha d’acreditar recorrent als registres públics, si n’hi ha, o per qualsevol altre mitjà de prova lícit.

4. La representativitat proporcional dels/les consellers/es proposats per les organitzacions sindicals s’ha de calcular segons el que assenyala la Llei orgànica 11/1985, de 2 d’agost, de llibertat sindical, per a la representació institucional davant les administracions públiques i altres entitats i organismes que la preveuen.

5. Els/les consellers/es titulars del CEM, un cop designats pel Ple de l’Ajuntament i després que se n’hagi publicat la designació en el BOIB, han de prendre possessió del càrrec en la sessió immediata del Ple del CEM. A aquest efecte, la Presidència del CEM n’ha d’expedir les credencials corresponents.

6. La presa de possessió només té caràcter protocol·lari, i tots els/les consellers/es, titulars i suplents, poden exercir tots els seus drets des del mateix dia que se’n publica la designació en el BOIB.

7. Tots els/les consellers/es del CEM exerceixen el càrrec per un període de quatre anys, sens perjudici dels canvis que es produeixin pel cessament anticipat d’algun dels membres. En acabar el termini per al qual han estat nomenats, els/les consellers/es cessen de forma automàtica i aquest cessament s’ha de fer efectiu quan s’han nomenat els nous membres.

8. Els/les consellers/es que han exercit les funcions en el CEM poden tornar a ser proposats per l’estament o la institució pública que representen en els processos següents de renovació dels membres.

9. Els sectors, les entitats i les organitzacions que han proposat els membres del CEM poden revocar-los i substituir-los en qualsevol moment.

10. Els/les consellers/es que ho són en virtut de la representació que exerceixen perden aquesta condició en el moment de perdre la condició de representants dels seus col·lectius.

11. Són també causes de cessament del càrrec de consellera o conseller del CEM, a més de les ja esmentades, la renúncia per escrit dirigida a la Presidència del CEM; la incompatibilitat sobrevinguda; la condemna per delicte en virtut de sentència ferma que inhabiliti per a l’exercici d’un càrrec públic; la incapacitat declarada legalment; la mort i la declaració de defunció; la pèrdua de la condició política de ciutadana o ciutadà de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i d’incompliment greu o reiterat de les funcions, amb la declaració prèvia del Ple del CEM. En aquests casos, la persona suplent ha de reemplaçar la titular, fins que l’entitat o l’organisme que la proposà presenti una nova proposta de consellers titular i suplent. El nou membre ho ha de ser pel temps que resti per completar el mandat o fins que cessi.

12. En cas d’absència justificada o de malaltia, els/les consellers/es titulars són substituïts en el Ple i en les comissions per les persones que en són suplents.

13. Els terminis de renovació del CEM es computen a partir de la data de la cessió constitutiva.

14. Cada organització o entitat ha de proposar a l’Ajuntament les persones que l’han de representar, titulars i suplents, després que la Presidència del CEM hagi sol·licitat les propostes i hagi atorgat un termini de quinze dies hàbils per trametre-les.

ARTICLE 7. DRETS DELS/LES CONSELLERS/ES

Els/les consellers/es, que actuen en l’exercici de les seves funcions amb plena autonomia i independència, tenen els drets següents:

a) Assistir i participar amb veu i vot en les sessions del Ple i de les comissions de les quals formen part.

b) Accedir a la documentació que està en poder del CEM.

c) Disposar de la informació sobre els temes o els estudis que desenvolupen el Ple, la Comissió Permanent i les comissions de treball de què formen part.

d) Presentar propostes, esmenes, mocions i suggeriments perquè el CEM adopti acords o perquè s’estudiïn en les comissions, referits a les matèries competència del CEM, de conformitat amb el procediment que s’estableix en aquest Reglament.

e) Exercir la representació del CEM en tots els actes en els quals la Presidència del CEM els l’ha delegada expressament.

f) Assistir, sense dret a vot, a qualsevol de les comissions de treball de què no formen part, en les quals poden fer ús de la paraula amb l’autorització prèvia de la persona que presideix la Comissió.

g) Qualsevol altre que els sigui reconegut legalment.

ARTICLE 8. DEURES DELS/LES CONSELLERS/ES

Els/les consellers/es del CEM tenen els deures següents:

a) Assistir a les sessions del Ple i de les comissions per a les quals s’han designat, i excusar-se quan no hi puguin assistir, a fi de ser suplerts oportunament. La Presidència del CEM ha d’assabentar les organitzacions proponents i, si escau, el Ple dels noms dels membres que incompleixin reiteradament i de forma injustificada el deure d’assistir a les sessions.

b) Participar en tots els treballs per als quals els designin els òrgans del CEM competents.

c) Guardar el secret sobre les matèries i les actuacions que els òrgans corresponents declarin expressament reservades, i la reserva deguda sobre les deliberacions del Ple i de les comissions.

d) Donar compte a la Presidència del CEM de les gestions derivades de la representació del CEM que se li hagi delegat per a un acte.

e) Qualsevol altre que estableixi el Ple o la Presidència en l’exercici de les seves funcions.”

 

Porreres 2/12/13

La batlessa,
Francisca Mora Veny