Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 22330
Ordenança fiscal reguladora del preu públic per a la realització d’activitats del centre d’informació jove (cij) de l’ajuntament de capdepera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió plenària de data 16/10/13 es va aprovar inicialment la modificació de l´ordenança fiscal reguladora del PREU PÚBLIC PER A LA  REALITZACIÓ D’ACTIVITATS DEL CENTRE D’INFORMACIÓ JOVE (CIJ) DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA,  que te per objecte la modificació dels següents articles i/o annexes.

ARTICLE 1. NATURALESA

La contraprestació econòmica per a la realització d’activitats organitzades pel CIJ té caràcter de preu públic, atès que és objecte de la competència d’aquesta entitat i no hi concorre cap de les circumstàncies especificades a la lletra B de l’article 20.1 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locales, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (LA LLEI 362/2004).

ARTICLE 2. OBLIGATS AL PAGAMENT

Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança les persones físiques o jurídiques que realitzin activitats prestades, directament o indirectament, pel CIJ, fora o dintre d’un recinte municipal.

ARTICLE 3. QUANTIA

1. La quantia del preu públic serà la fixada en les tarifes contingudes en l’annex per a cada una de les activitats programades pel CIJ.

2. Els no empadronats tindran un recàrrec del 50% sobre les tarifes corresponents, sempre i quan no consti una tarifa específica per a aquest col·lectiu.

ARTICLE 4. OBLIGACIÓ DE PAGAMENT

1. Amb caràcter general l’obligació del pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança neix des que es presta o es realitza qualsevol dels serveis especificats a l’annex.

2. En particular, l'obligació de pagament sorgeix amb la formalització de la matrícula i/o inscripció a alguna activitat, amb la qual s'adquireix la condició d’abonat, en el cas de preus públics per a la realització d’activitats organitzades pel CIJ.

ARTICLE 5. PAGAMENT DEL PREU PÚBLIC

El pagament del preu públic s’efectuarà amb antelació a la prestació del servei.

ARTICLE 6. NORMES DE PAGAMENT

El preu públic s’abonarà per avançat, mitjançant:

a) Ingrés directe al compte corrent del CIJ, Ajuntament o de l’empresa que gestioni el servei, segons s’acordi prèviament.

b) Transferència bancària.

c) Pagament «en línia».

d) Pagament amb targeta bancària.

e) Domiciliació bancària. En el cas que es produeixi una devolució d’un rebut es cobrarà una penalització de 3,01 € per fer front a les diferents comissions bancàries.

f) Pagament en metàl·lic en el CIJ (només en els casos que així es determini).

ARTICLE 7. PERIODICITAT DELS PAGAMENTS

1. Els períodes de pagament dels preus públics podran ser mensuals, trimestrals o anuals, segons determini el CIJ en cada cas.

2. Per a aquelles activitats de duració inferior a un mes el pagament s’efectuarà en el moment de la inscripció (tallers puntuals, sortides, nits temàtiques...).

ARTICLE 8. TRAMITACIÓ DE LES SOL·LICITUDS DE BONIFICACIÓ

Les sol·licituds de bonificació les podran presentar persones físiques o jurídiques, amb capacitat d’obrar, espanyoles o estrangeres, que estiguin degudament identificades, personalment o mitjançat representació, sempre que es refereixin a procediments administratius de naturalesa tributària relacionats amb el preu públic per a la realització d’activitats.

Als impresos de sol·licitud s’hauran d’adjuntar els diversos documents acreditatius de la condició de beneficiari, segons el cas:

-  Original i còpia del llibre de família, CIF, passaport o targeta de residència.

-  Original i còpia del certificat de minusvalidesa.

-  Document acreditatiu que demostri la realització d’una segona activitat.

- Qualsevol altre document que fonamenti l'al·legació del sol·licitant.

Les sol·licituds s'han de presentar al registre general d’entrada de l’Ajuntament de Capdepera, en qualsevol moment de l’any i amb caràcter general abans de la data d’obligat pagament de la tarifa.

ARTICLE 9. PROCEDIMENT DE SOL·LICITUD DE LA BONIFICACIÓ

1. Emplenar i signar el corresponent registre d’entrada, adjuntant els documents justificatius anteriorment esmentats, si és el cas.

2. Presentar la sol·licitud en el registre general d’entrada de dilluns a divendres en horari de 09.00 a 14.00 hores.

3. El registre les remetrà al CIJ, que les tramitarà, en realitzarà els informes tècnics corresponents, els sotmetrà posteriorment a la resolució de l’òrgan competent i notificarà a la persona interessada la resolució adoptada.

4. Així mateix, els usuaris podran presentar en el registre un recurs contra la resolució adoptada en un termini màxim d’un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver rebut  la notificació. Aquest recurs serà remès novament al CIJ.

ARTICLE 10. IMPAGAMENTS

L’impagament de la quota suposarà la pèrdua de la condició d’usuari o, en el seu cas, d’abonat al curs corresponent.

No podran realitzar activitats organitzades pel CIJ les persones que no estiguin al corrent de pagament de les tarifes relacionades en activitats anteriors.

Els deutes per impagament dels preus públics prevists en la present normativa s’exigiran d’acord amb el que disposa l’article 46.3 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (LA LLEI 362/2004).

ARTICLE 11. DEVOLUCIÓ DE PREUS PÚBLICS

Serà procedent la devolució dels preus públics regulats en aquesta ordenança, amb un informe tècnic previ i una autorització de l’òrgan corresponent, en els casos i quanties següents:

1. Es farà devolució del 100% del preu públic corresponent quan la suspensió de l’activitat es produeixi per causes imputables al CIJ.

2. No serà procedent la devolució del preu públic, prèviament abonat, una vegada iniciada l’activitat, ja sigui puntualment o en règim de continuïtat, si les causes no són imputables al CIJ.

3. Amb caràcter general no es té dret a la devolució dels preus públics en cas de renúncia per part dels interessats, amb les següents excepcions:

a) Si se sol·licita la devolució amb una antelació igual o superior a 10 dies naturals al començament de l’activitat.

b) Serà procedent la devolució del 100% del preu públic satisfet, amb una sol·licitud prèvia de l’interessat, si es produeix una malaltia documentalment acreditada que impossibiliti poder participar en l’activitat.

c)En les activitats desenvolupades a l’aire lliure amb continuïtat no serà procedent la devolució del preu públic a causa d’inclemències meteorològiques.

Les sol·licituds de tramitació de devolució hauran de ser presentades per escrit en el registre general de l’Ajuntament de Capdepera.

 

ARTICLE 12. TRAMITACIÓ DE LES SOL·LICITUDS DE DEVOLUCIÓ

Les sol·licituds de devolució les podran presentar persones físiques o jurídiques, amb capacitat d’obrar, espanyoles o estrangeres, que estiguin degudament identificades, personalment o mitjançat representació, sempre que es refereixin a procediments administratius de naturalesa tributària relacionats amb el preu públic per a l’ús d’instal·lacions esportives o realització d’activitats esportives.

Als registres d’entrada s’hauran d’adjuntar els següents documents:

-  Original i còpia dels documents acreditatius del pagament realitzat.

-  Document justificatiu del compte corrent on realitzar l’ingrés.

-  Qualsevol altra documentació que fonamenti les al·legacions del reclamant.

Les sol·licituds de devolució s’hauran de presentar en un termini màxim d’un mes, comptador a partir del moment en què s’hagin produït els fets que motivin la devolució.

ARTICLE 13. PROCEDIMENT PER SOL·LICITAR LA DEVOLUCIÓ

1. Emplenar i signar la corresponent sol·licitud de registre d’entrada, a la qual s'hauran d'adjuntar els documents justificatius anteriorment esmentats, si fos el cas.

2. Presentar la sol·licitud en el registre general d’entrada de dilluns a divendres en horari de 09.00 a 14.00 hores.

3. El registre les remetrà al CIJ, que les tramitarà, en realitzarà els informes tècnics corresponents, que seran sotmetesos posteriorment a la resolució de l’òrgan competent, i es notificarà a la persona interessada la resolució adoptada.

4. Així mateix, els usuaris podran presentar en el registre un recurs contra la resolució adoptada en un termini màxim d’un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver rebut  la notificació.  

ARTICLE 14. NOVES INSTAL·LACIONS I SERVEIS ESPORTIUS

Per a aquells serveis o activitats, de gestió directa o indirecta, no relacionats en el present document que s'hi poguessin incorporar mentre aquest sigui vigent, el preu públic s’haurà d’establir prèvia tramitació de l’expedient administratiu, conforme a la normativa legal vigent.

El preu públic per a la realització d’activitats que es gestionin en règim de concessió administrativa serà fixat pel plenari. A l’efecte les sol·licituds de revisió de tarifes o preus i/o modificació de tarifes o preus es tramitaran pel CIJ, amb una proposta prèvia del concessionari.

ARTICLE 15. NORMES DE GESTIÓ GENERALS SOBRE LA PARTICIPACIÓ EN ACTIVITATS

1. A les instal·lacions del CIJ s’hi accedeix bé com a usuari individual o com a grup organitzat, sempre segons les indicacions dels horaris elaborats pels responsables del propi CIJ.

2. El deteriorament que es produeixi a les instal·lacions i/o en el material utilitzat, per fer-ne un ús incorrecte, i amb un informe previ del CIJ, comportarà el reemborsament de l’import dels desperfectes, amb càrrec a la persona o entitat responsable, segons els preus de mercat.

3. Els usuaris de les activitats estaran obligats a conèixer la present normativa, així com a seguir les indicacions que dicti el CIJ en cada una de les activitats, i la contractació de les activitats implica que aquestes són acceptades.

4. Per a allò no previst en les presents normes s’aplicaran les condicions aprovades juntament amb els programes.

ARTICLE 16. NORMES DE GESTIÓ PARTICULARS PER PARTICIPAR EN ACTIVITATS

1. La condició d’abonat per a qualsevol activitat organitzada pel CIJ es perdrà quan s’incompleixi l’obligació de pagament d'aquesta, d’acord amb la normativa que s’estableixi per a cada activitat.

2. Les persones que realitzin dues activitats del CIJ durant el mateix període de temps tindran un descompte del 25% sobre l’activitat amb la quota més baixa. En cas de fraccionar la quota, el descompte s’aplicarà en la mateixa modalitat i proporció.

3. El CIJ podrà cancel·lar aquells grups o activitats en els quals no s’hagin matriculat un nombre mínim, generalment 10. En aquest cas es retornarà als afectats l’import abonat.

4. Per motius d’organització les dates i els horaris de les diferents activitats podran ser modificats.

PREUS PÚBLICS PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS ORGANITZADES PEL CIJ DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA.

a) Activitats d’hivern (període escolar)

 

 

 

 

 

Euros

Euros / trimeste

 

 

Curs de 30 h.

75,23

30,09

 

 

Curs de 45 h.

112,84

45,14

 

 

Curs de 60 h.

150,45

60,18

 

 

Curs de 90 h.

225,68

90,27

 

 

Curs de 120 h.

300,90

120,36

 

 

 

 

 

 

 

b) Activitats d’estiu (període no escolar)

 

 

 

Curs de 100 h. (un mes).

200,60

 

 

 

Curs de 200 h. (dos mesos).

351,05

 

 

 

Curs de 60 h. (un mes).

120,36

 

 

 

Curs de 120 h. (dos mesos).

210,63

 

 

 

 

 

 

 

 

c) Descomptes:

 

 

 

 

Minusvàlids. (1)

20%

 

 

 

Per al segon germà. (1)

20%

 

 

 

Per al tercer germà i successius. (1)

50%

 

 

 

Per a la segona activitat. (2)

25%

 

 

 

 

 

 

 

 

(1) El procediment per a l’aplicació de qualsevol descompte o bonificació queda determinat en l’article 9 de la present normativa.

(2) A les persones que realitzin dues activitats se’ls aplicarà la normativa contemplada en l’article 16.2 de la present normativa.

De conformitat al que disposa l´art. 17 del RDL 2/2004 pel qual s´aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, fou sotmès a la preceptiva informació publica, a partir de la data de publicació de  l’edicte publicat en el BOIB 146 de data 24/10/13, no es presentaren al・legacions per la qual cosa l’acord esdevingué definitiu.

 

Capdepera 21 d’octubre de 2013

El Batle

Rafel Fernández Mallol