Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 22298
Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alaior i la Conselleria de Salut,Família i Benestar Social per a la reserva de places d'estades diürnes i Residencials per a gent gran en situació de dependència
Versió PDF
Exp. GES:945/2013
Procediment:Aprovació d'un conveni
Assumpte: Conveni reserva i ocupació places centre de dia i residència Es Ramal.
Emissor: PSS
D'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, feim públic el “Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alaior i la Conselleria de Salut ,Família i Benestar Social per a la reserva i l'ocupació de places d'estades diürnes i residencials per a gent gran en situació de dependència” que literalment diu:
Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Família i Serveis Socials i l’Ajuntament d’Alaior per a la reserva i l’ocupació de places d’estades diürnes i residencials per a gent gran en situació de dependència
Parts
Sandra Fernández Herranz, consellera de Família i Serveis Socials del Govern de les Illes Balears, en virtut del Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 60 EXT., de 2 de maig), en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb CIF S0711001H, en ús de les atribucions que li confereix la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
Misericòrdia Sugranyes Barenys, batlessa de l’Ajuntament d’Alaior en virtut de la sessió constitutiva del nou Ajuntament celebrada pel Ple de l’Ajuntament en data 11 de juny de l’any 2011, assistida per la secretària d’aquesta corporació municipal, Luz Sanz Villarroya, en representació de la institució esmentada, amb CIF núm. P 0700200 I, fent ús de les atribucions que li confereix la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
Antecedents
1.-L’objecte de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència és, d’acord amb el que estableix l’article 1, regular les condiciones bàsiques que garanteixin la igualtat en l’exercici del dret subjectiu de la ciutadania a la promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, mitjançant el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD), amb la col·laboració i la participació de totes les administracions públiques.
2.-El SAAD respon a una acció coordinada i cooperativa de l’Administració General de l’Estat i les comunitats autònomes que preveu mesures en totes les àrees que afecten les persones en situació de dependència, amb la participació, si s’escau, de les entitats locals, d’acord amb el que estableix l’article 1.2 de la Llei 39/2006, de 14 de desembre.
3.-El Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD) garanteix les condicions bàsiques i el contingut comú a què es refereix la Llei 39/2006, de 14 de desembre; serveix de via per a la col·laboració i la participació de les administracions públiques, en l’exercici de les competències respectives, en matèria de promoció personal i atenció i protecció a les persones en situació de dependència; optimitza els recursos públics i privats disponibles, i contribueix a millorar les condicions de vida dels ciutadans.
4.-La integració en el SAAD dels centres i serveis a què fa referència el punt anterior no suposa cap alteració en el règim jurídic de la seva titularitat, administració, gestió i dependència orgànica.
5.-L’article 30.15 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competències exclusives en matèria de polítiques d’atenció a persones dependents.
6.-D’acord amb el Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 6/2013, que n’estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica, la consellera de Família i Serveis Socials és l’òrgan competent per exercir les competències de l’àrea d’activitat administrativa mitjançant la direcció i la coordinació dels titulars dels òrgans directius de la Conselleria, i exerceix totes les competències que li atribueix la legislació vigent, d’acord amb la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.
7.-De conformitat amb el Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual que disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 60 EXT., de 2 de maig), la consellera de Família i Serveis Socials actua en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d’acord amb les atribucions que li confereixen els articles 11 c i 80.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8.-El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General de Serveis Socials l’exercici de les competències d’atenció i suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i a altres col·lectius en situació de risc, i també les competències de prestacions econòmiques, entre d’altres.
9.-L’article 78 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que l’Administració de la nostra comunitat pot subscriure convenis de col·laboració amb les altres administracions públiques en l’àmbit de les competències respectives.
10.-Els ens locals, en l’àmbit de les seves competències, poden promoure tota classe d’activitats i prestar els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i les aspiracions de la comunitat veïnal, atesa l’atribució genèrica que estableix l’article 25.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local. L’article 25.2 k d’aquesta Llei disposa que els municipis, en els termes de la legislació estatal i autonòmica, tenen competències en matèria de prestació de serveis socials i de promoció i reinserció social.
11.-Els municipis, com a entitats locals bàsiques de l’organització territorial, són instruments fonamentals en les polítiques de serveis socials per la seva proximitat a la ciutadania. L’article 29 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, disposa que, dins el marc de les seves competències, són pròpies dels municipis la regulació i la prestació dels serveis d’atenció a les persones i dels serveis socials públics d’assistència primària, i el foment de les polítiques d’acolliment de les persones immigrants.
12.-L’article 68 de la Llei 20/2006 estableix que els ens locals poden subscriure convenis interadministratius amb altres administracions.
13.-Les competències de les administracions públiques en matèria de serveis socials es regulen en la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials. De conformitat amb l’article 34 d’aquesta Llei, correspon a l’Administració autonòmica, als consells insulars i als municipis exercir les competències en aquesta matèria d’acord amb el que estableixen l’Estatut d’autonomia, la Llei de serveis socials i la legislació de règim local, de manera que s’asseguri el funcionament correcte del sistema públic de serveis socials. En aplicació de l’article 48, els tres ens esmentats col·laboren en l’aplicació de les polítiques de serveis socials mitjançant els instruments que estableix la legislació general sobre règim jurídic i procediment administratiu, la legislació sobre consells insulars i la de règim local.
14.-L’article 36 del Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual es crea la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears, estableix que la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears està integrada, entre d’altres, pels centres i els serveis públics de titularitat de les entitats locals de les Illes Balears adherits a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència o concertats amb la Comunitat Autònoma o amb els consells insulars
15.-La Resolució de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració, d’11 de novembre de 2010 estableix els procediments d’ingrés i de trasllats a residències i centres de dia de la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència (BOIB 169/2010).
16.-L’article 22.17 del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, modifica els apartats 1 i 3 de la disposició final primera de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
17.-L’Ajuntament d’Alaior és titular del Centre de Dia i Residència Geriàtrica Es Ramal, situats al carrer Baixamar, núm. 43, d’Alaior.
Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents
Clàusules
1. Objecte
L’objecte d’aquest Conveni és establir les línies de col·laboració entre la Conselleria de Família i Serveis Socials i l’Ajuntament d’Alaior en matèria de promoció de l’autonomia personal i atenció i protecció a les persones en situació de dependència.
2. Finalitat
2.1. La finalitat d’aquest Conveni és optimitzar els recursos disponibles, per la qual cosa l’Ajuntament d’Alaior posa a disposició de la Conselleria de Família i Serveis Socials les places en el centre de dia i en la residència que figuren en aquest Conveni. Han d’ocupar aquestes places les persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència designades mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials, d’acord amb el que estableix el Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual es regula el procediment per al reconeixement de la situació de dependència (BOIB núm. 99, de 3 de juliol).
2.2. Les 8 places de centre de dia i les 16 places de residència per a gent gran que tengui el reconeixement de la situació de dependència que són objecte d’aquest Conveni queden incloses en el catàleg de serveis que estableix l’article 15 de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
3. Definicions dels tipus de places
3.1. Als efectes d’aquest Conveni s’entén per places a disposició de la Conselleria de Família i Serveis Socials el conjunt de places que en data 1 de gener de 2013 poden estar ocupades o no per usuaris, i que l’Ajuntament d’Alaior posa a disposició de la Conselleria.
3.2. La Conselleria pot adjudicar les places esmentades a persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència, a mesura que estiguin lliures, mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials.
3.3. Les places que l’entitat posa a disposició de la Conselleria de Família i Serveis Socials que estiguin ocupades prèviament a la data de la signatura del Conveni s’han de finançar amb càrrec a aquest Conveni, sempre que els usuaris disposin de la resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials d’ingrés en el centre que és objecte del Conveni.
3.4. Poden ocupar les places de centre de dia que són objecte d’aquest Conveni les persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència de grau II i de grau III en els nivells 1 i 2. També les persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència de grau I nivell 2 i amb la prestació de centre de dia reconeguda com a màxim en data de 31 de desembre de 2011 o, si s’escau, des del transcurs del termini de 6 mesos des de la presentació de la sol·licitud sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa de reconeixement de la prestació.
Les places que estiguin ocupades abans de la vigència d’aquest Conveni per usuaris amb grau I nivell 2 s’han de finançar amb càrrec a aquest Conveni sempre que els usuaris disposin de la resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials d’ingrés en el centre que és objecte del Conveni.
Poden ocupar les places de residència que són objecte d’aquest Conveni les persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència de grau II i de grau III en els nivells 1 i 2.
3.5. A l’efecte de determinar l’import que la Conselleria ha d’abonar a l’Ajuntament d’Alaior, aquestes places es classifiquen de la manera següent:
a) Plaça ocupada: la plaça adjudicada a una persona beneficiària mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials, des del moment en què se’n produeix l’ingrés en el centre, tret que es trobi en alguna de les situacions a què fa referència el paràgraf següent.
b) Plaça reservada: la que respon a un dels dos supòsits següents:
1. La plaça adjudicada a una persona usuària que no està ocupada temporalment per aquesta com a conseqüència d’absències voluntàries (períodes de permisos, vacances, viatges o qualsevol altre motiu que pugui ser considerat com una absència voluntària), absències obligades (internament en un centre d’atenció especialitzada o qualsevol altre motiu que pugui ser considerat com una absència obligada) o bé en el període a què es refereix la clàusula 5.4 d’aquest Conveni.
2. La plaça disponible de les que són objecte d’aquest Conveni a favor de la Conselleria que no està ocupada transitòriament per cap persona usuària i que està pendent d’adjudicació mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials. Aquesta plaça es denomina plaça vacant.
c) Plaça no liquidable: aquestes places han de figurar sense import en la liquidació mensual. Respon a un dels dos supòsits següents:
1. La plaça en la qual roman una persona usuària que ha ingressat en el centre per la seva situació de necessitat abans de disposar de la resolució d’ingrés o de qualsevol altre dels requisits exigits.
2. La plaça vacant que la Conselleria cedeix temporalment a l’Ajuntament mitjançant un acord previ entre ambdues entitats. Aquesta cessió temporal d’ús de la plaça i també l’extinció d’aquesta cessió temporal d’ús s’han de formalitzar per escrit i s’han de complir els requisits següents:
4. Finançament de les places i relació de serveis prestats
4.1. La Conselleria de Família i Serveis Socials, mitjançant la Direcció General de Serveis Socials, ha de proposar el pagament de la quantia que correspongui en el compte corrent que indiqui l’Ajuntament d’Alaior, d’acord amb els termes següents:
1. Els imports per a l’any 2013 de la plaça ocupada, d’acord amb el tipus de prestació i els graus i nivells de dependència que estableix la Llei 39/2006, de 14 de desembre, són els següents:
— Places de centre de dia per a gent gran en situació de dependència:
Grau III: 41,72 €/dia
Grau II: 36,29 €/dia
Grau I: 33,37 €/dia
— Places de residència per a gent gran en situació de dependència:
Grau III: 68,61 €/dia
Grau II: 64,49 €/dia
2. No s’ha d’abonar cap import en concepte de plaça reservada tant de centre de dia com de residència excepte en el període a què fa referència la clàusula 5.4 d’aquest Conveni, que suposa un import equivalent a la meitat del preu per dia del grau I de centre de dia. Tampoc no s’ha d’abonar cap import respecte d’aquelles places classificades com a no liquidables a la clàusula 3.5 c d’aquest Conveni.
4.2. Les quanties esmentades abans es refereixen a places de centre de dia ocupades a jornada completa de dilluns a divendres i a places de residència ocupades a jornada completa.
4.3 En el cas de pròrroga, aquests imports s’han d’actualitzar anualment, amb efectes des del mes de gener, basant-se en l’actualització aplicada a l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM) que fixi la llei de pressuposts generals de l’Estat per a l’any que correspongui.
4.4. La relació de serveis que obligatòriament ha de prestar el centre als usuaris i que es financen amb l’import de la plaça ocupada esmentat en el punt 4.1 a són els següents:
En el cas de centre de dia:
En el cas de residència:
5. Cobertura de les places
5.1. Des de l’entrada en vigor d’aquest Conveni, la Conselleria de Família i Serveis Socials disposa de les places que són objecte del Conveni per assignar-les de manera efectiva. La persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials n’ha de designar els usuaris mitjançant una resolució.
5.2. El centre ha d’informar la Direcció General de Serveis Socials de qualsevol incidència en les places en el moment que es produeixin mitjançant el registre d’aquestes en el programa informàtic Central de Reserves (PRECODE).
En el PRECODE s’han d’enregistrar les incidències següents:
o ingressos hospitalaris
o malaltia, visites mèdiques justificades o sense justificar, visites a familiars i viatges
o vacances
o força major
o estada temporal a residència o pis supervisat
o èxitus
o empitjorament de la salut
o canvi de prestació de dependència
o renúncia
o trasllat
o canvi de domicili definitiu
En el cas de no disposar del programa informàtic Central de Reserves (PRECODE) perquè està en tràmit l’aplicació, totes les incidències esmentades abans s’han de notificar, en el moment que es produeixin, mitjançant fax o correu electrònic, a la Direcció General de Serveis Socials.
5.3. La Conselleria de Família i Serveis Socials, mitjançant la Direcció General de Serveis Socials, a través del programa informàtic Central de Reserves (PRECODE), ha de mantenir actualitzada la llista de reserva dels centres. Per tant, els centres disposaran de la llista numerada i ordenada de les persones dependents que estan en espera de l’adjudicació de plaça en els centres. L’ordre d’entrada en els centres ha de ser obligatòriament el mateix que el de la llista de reserva.
5.4. El termini màxim perquè els usuaris ingressin en els centres, tret d’una causa raonada, és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de la data de notificació per part dels centres i/o de la Direcció General. Durant aquests quinze dies hàbils com a màxim, els centres disposaran d’una contraprestació econòmica en concepte de reserva de places per un import equivalent a la meitat del preu per dia del grau I de centre de dia.
5.5. L’Ajuntament d’Alaior es compromet expressament a acceptar els usuaris que designi la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials mitjançant una resolució perquè ocupin les places que són l’objecte d’aquest Conveni. Això no obstant, s’estableix un període d’adaptació als centres d’un mes a partir de la data d’ingrés.
5.6. En el cas que l’Ajuntament consideri que els usuaris que ha designat la Conselleria de Família i Serveis Socials no són aptes per ocupar la plaça adjudicada, ho ha de comunicar a la Direcció General de Serveis Socials una vegada exhaurit el període d’adaptació i observació, mitjançant un informe raonat. La resolució motivada que adopti la Conselleria és vinculant per a les parts.
6. Nombre de places, import i forma de pagament del Conveni
6.1. El nombre de places que l’Ajuntament d’Alaior posa a disposició de la Conselleria de Família i Serveis Socials és de 8 de les 10 places de què disposa el centre de dia i de 16 de les 30 places de què disposa la residència.
6.2. L’import màxim d’aquest Conveni és de 442.658,24 € (quatre-cents quaranta-dos mil sis-cents cinquanta-vuit euros amb vint-i-quatre cèntims), amb càrrec a la partida pressupostària 18301.313D01.46000 20 FF23239 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013, i a la partida pressupostària 18301.313D01.46000 20 FF23239 (o la corresponent alternativa) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014, d’acord amb la imputació temporal següent:
6.3. La persona usuària ha d’abonar a l’Ajuntament d’Alaior el copagament corresponent, fixat mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials, d’acord amb la normativa vigent, el qual no pot superar en cap cas el cost per dia segons el grau de dependència que s’estableix en aquest Conveni per a la plaça ocupada tant per a centre de dia com per a residència.
En cas de períodes d’absència voluntària, la quantia econòmica que ha d’abonar la persona usuària en concepte de reserva de plaça durant aquest temps és del 75 % de la base de càlcul de les estades ordinàries en el mes en què s’hagin produït.
En els supòsits d’absències obligades per necessitat d’atenció especialitzada, la quantia econòmica que ha d’abonar la persona usuària en concepte de reserva de plaça durant el temps que dura l’absència és del 50 % de la base de càlcul per a estades ordinàries en el mes en què s’hagin produït.
Una persona usuària d’una de les places objecte d’aquest Conveni no ha d’abonar en cap cas ni per cap concepte una fiança a l’Ajuntament, al Govern de les Illes Balears o, si s’escau, a l’empresa o les empreses que gestionen els centres objecte del Conveni.
6.4. La proposta de pagament s’ha de fer amb la presentació prèvia d’un certificat de l’interventor o la interventora de l’Ajuntament d’Alaior, en el qual ha de constar la liquidació per les places ocupades, reservades i no liquidables del mes anterior per a cada centre. A aquesta liquidació presentada s’ha d’adjuntar una relació detallada amb els conceptes següents:
La quantia consistent en la diferència que resulta per a cada plaça entre la quantia establerta en concepte de plaça ocupada o reservada, en els casos que contempla el punt 5.4, i la quantia del copagament fixada per a les persones usuàries, és l’aportació que ha de fer la Conselleria de Família i Serveis Socials.
6.5. Les dades de la relació detallada presentada han de coincidir amb les dades que el centre hagi introduït en el programa de Central de Reserves (PRECODE).
6.6. És responsabilitat de l’Ajuntament obtenir l’autorització per a la cessió de les dades de les persones usuàries dels serveis d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, o obtenir la justificació que no s’han volgut cedir.
6.7. La Conselleria de Família i Serveis Socials ha de proposar que s’aboni l’import de la liquidació mensual en concepte de cost del servei, que consisteix en la diferència que resulta per a cada plaça entre la quantia establerta en concepte de plaça ocupada o reservada, en els casos que contempla el punt 5.4, i la quantia del copagament fixada per a les persones usuàries.
Tot això, fins a un import màxim de 442.658,24 € (quatre-cents quaranta-dos mil sis-cents cinquanta-vuit euros amb vint-i-quatre cèntims).
L’execució de les propostes de pagament s’ha de fer d’acord amb el Pla de Disposició de Fons de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2012.
6.8. Pel que fa a les actuacions desenvolupades des de l’1 de gener de 2013 fins al darrer dia del mes immediatament anterior al mes en què se signa el conveni, l’Ajuntament ha de presentar la liquidació dels mesos corresponents davant la Direcció General de Serveis Socials en el termini de vint dies hàbils següents a la signatura del conveni.
Pel que fa a les actuacions a desenvolupar des del primer dia del mes en què se signa el conveni fins al 31 de desembre de 2013, l’Ajuntament ha de presentar la liquidació mensual a la Direcció General de Serveis Socials en el termini de vint dies hàbils del mes següent al període al qual correspon la liquidació. La no-presentació de la liquidació dins d’aquest termini pot suposar la pèrdua del dret de cobrament dels serveis prestats.
7. Obligacions de les parts
7.1. L’Ajuntament d’Alaior es compromet a:
1. Complir, respecte del centre de dia i de la residència, els requisits que disposen el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població (BOIB núm. 99, de 3 de juliol), i la resta de normativa general que hi sigui aplicable.
2. Tenir i mantenir actualitzada la inscripció del centre de dia i de la residència en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, i disposar de l’autorització administrativa pertinent o de l’acreditació, segons pertoqui.
3. Utilitzar el programa informàtic Central de Reserves (PRECODE) i complir els requeriments informàtics i de telecomunicacions necessaris per poder accedir a l’aplicació. Aquesta aplicació gestiona el procediment d’altes, de baixes i d’incidències dels usuaris de les places incloses en la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència (XPAD). La Conselleria de Família i Serveis Socials ha de facilitar l’accés a aquest programa informàtic. En el cas que no es disposi del programa informàtic Central de Reserves (PRECODE) perquè està en tràmit l’aplicació, totes les incidències esmentades abans s’han de notificar, en el moment que es produeixin, mitjançant fax o correu electrònic, a la Direcció General de Serveis Socials.
4. Informar la Direcció General de les situacions d’atenció especial de les persones usuàries (com ara l’incompliment reiterat del règim intern del centre, el canvi de perfil, l’incompliment en l’abonament del copagament i altres situacions).
5. Liquidar a la persona gran que tengui el reconeixement de la situació de dependència el copagament indicat en la resolució d’ingrés signada per la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials i, en els casos d’absència voluntària i absència obligada, el percentatge corresponent d’acord amb el que disposen els articles 15 i 16 de la Resolució de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració d’11 de novembre de 2010 per la qual s’estableixen els procediments d’ingrés i de trasllats a residències i centres de dia de la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència (BOIB 169/2010).
6. Destinar la quantitat aportada per la Conselleria de Família i Serveis Socials a l’objecte d’aquest Conveni, de conformitat amb la clàusula primera.
7. Justificar que l’aplicació dels fons percebuts s’han aplicat a la realització de l’objecte d’aquest Conveni amb la presentació del certificat de l’interventor, amb el vistiplau de la batlessa de l’Ajuntament, d’acord amb el que s’especifica en la clàusula sisena.
7.2. La Conselleria de Família i Serveis Socials es compromet a:
a)Proposar el pagament de les places ocupades i, si s’escau, reservades, en els termes que estableix aquest Conveni, per a la qual cosa ha d’expedir un certificat de conformitat amb la prestació del servei mensual.
b)Enviar per correu electrònic al centre de dia i a la residència una còpia de la resolució de la persona titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials referent a l’aprovació del programa individual d’atenció (PIA) de la persona beneficiària de la plaça.
c)Complir, en matèria d’ingressos i trasllats en el centre que és objecte d’aquest Conveni, el que disposa la Resolució de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració d’11 de novembre de 2010 per la qual s’estableixen els procediments d’ingrés i de trasllats a residències i centres de dia de la Xarxa pública d’Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència (BOIB 169/2010).
d)Facilitar a l’Ajuntament l’accés al programa informàtic Central de Reserves, que gestiona el procediment d’altes, de baixes i d’incidències dels usuaris a les places incloses en la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència (XPAD).
8. Composició, funcions i règim de reunions de la Comissió de Seguiment
8.1. D’acord amb el que estableix l’article 78.5 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per executar i desenvolupar aquest Conveni es crea una comissió de seguiment integrada pels membres següents:
8.2. Les funcions de la Comissió de Seguiment són les següents:
- l’incompliment reiterat del règim intern del centre
el canvi de perfil (problemes de salut mental, addiccions, empitjorament de salut...)
- l’impagament del copagament
- el període d’adaptació no superat o l’acord d’una pròrroga d’aquesta adaptació
- altres situacions
8.3. El règim de reunions de la Comissió de Seguiment és el següent:
1. La Comissió de Seguiment s’ha de reunir de manera ordinària dues vegades l’any, els mesos de maig i octubre, i de manera extraordinària totes les vegades que ho acordin ambdues parts. Si en el moment de dur a terme una reunió ordinària no hi ha cap tema per tractar es pot decidir per acord mutu d’ambdues parts suspendre la reunió.
2. La data i el lloc de realització de les reunions de la Comissió de Seguiment s’ha de decidir d’acord mutu acord entre les parts que conformen la Comissió.
3. S’ha d’estendre una acta de cada reunió de la Comissió en la qual figurin les deliberacions i els acords adoptats.
4. Per motius de distància o urgència les parts poden acordar fer la reunió de la Comissió mitjançant l’ús de les noves tecnologies. En aquests casos també s’ha d’estendre una acta de la reunió en la qual apareguin les deliberacions i els acords adoptats.
9. Vigilància i control
La Conselleria de Família i Serveis Socials, mitjançant la Direcció General de Serveis Socials, pot dur a terme totes les comprovacions i tots els requeriments de documentació a l’altra part que siguin necessaris per garantir el compliment efectiu del que regula aquest Conveni, sense perjudici de les competències dels ajuntaments o les mancomunitats en matèria d’inspecció d’entitats, serveis i centres de serveis socials, d’acord amb la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.
10. Informació i divulgació
10.1. A l’entrada dels centres a què fa referència aquest Conveni hi ha d’haver una placa identificativa en què figuri la inscripció següent:
(Escut institucional del Govern de les Illes Balears)
Govern de les Illes Balears
Conselleria de Família i Serveis Socials
Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència
10.2. Tots els impresos, la correspondència, les publicacions i els materials tècnics que es puguin derivar de l’objecte d’aquest Conveni han de tenir la mateixa identificació que estableix el paràgraf anterior.
10.3. L’Ajuntament ha de confeccionar un díptic explicatiu dels centres a què fa referència aquest Conveni, que ha d’estar a la disposició dels serveis socials municipals i de la Conselleria de Família i Serveis Socials.
10.4. Les despeses derivades de les accions d’informació i divulgació són a càrrec de l’Ajuntament.
10.5. El disseny de les accions d’informació i divulgació ha de tenir el vistiplau de la Conselleria de Família i Serveis Socials.
11. Vigència
11.1. Aquest Conveni estarà en vigor des que es formalitzi fins al 31 de gener de 2014, sense perjudici del caràcter retroactiu als efectes d’actuacions des de l’1 de gener de 2013.
L’àmbit temporal dins del qual s’han de dur a terme les actuacions emparades per aquest Conveni s’entén des de l’1 de gener fins al 31 de desembre de 2013.
11.2. Aquest Conveni es pot prorrogar per acord de les parts mitjançant addendes al text, pel temps que determini aquest acord. La pròrroga que s’estableix en aquesta clàusula s’ha de subscriure com a màxim en la data de l’acabament de la vigència del Conveni, i queda, en tot cas, supeditada a l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient per a l’exercici de què es tracti.
11.3. En qualsevol cas, la durada màxima d’aquest Conveni, incloent-hi les pròrrogues, és de cinc anys.
12. Extinció
Aquest Conveni s’extingeix per expiració del temps convingut en els termes que estableix la clàusula anterior, o per concurrència d’alguna de les causes de resolució següents:
1. L’acord mutu acord de les parts, que s’ha de formalitzar per escrit.
2. La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de complir les obligacions que es deriven de l’objecte del Conveni.
3. La denúncia prèvia per escrit d’alguna de les parts, amb una antelació mínima de tres mesos des de l’acabament de la vigència del Conveni.
4. L’incompliment greu i manifest, per qualsevol de les parts, de les clàusules pactades, amb la denúncia prèvia d’una de les parts. En aquest cas, es poden exigir les responsabilitats que es derivin d’incomplir-les.
13. Jurisdicció competent
Aquest Conveni té caràcter administratiu, per la qual cosa les qüestions litigioses que es puguin suscitar en cas de conflicte en la interpretació, l’aplicació, l’execució i, si escau, la resolució, s’han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d’aquesta jurisdicció.
Com a prova de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.
Palma, 5 de setembre de 2013
Per la Conselleria de Família i Serveis Socials
Sandra Fernández Herranz
Per l’Ajuntament d’Alaior
Misericòrdia Sugranyes Bareny
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar alternativament o un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació davant l’òrgan que l’ha dictada, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Si s'opta per interposar un recurs de reposició potestatiu no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell s’hagi resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es pugui estimar més convenient en dret.