Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 22228
Acord del Consell de Govern de 29 de novembre de 2013 pel qual s’autoritza la implantació i la impartició a la Universitat de les Illes Balears del programa de doctorat en enginyeria electrònica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix en l’article 36.4 que, en matèria d’ensenyament universitari, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva, sens perjudici de l’autonomia universitària, en la programació i la coordinació del sistema universitari, en el finançament propi de les universitats i en la regulació i la gestió del sistema propi de beques i ajudes.

L’article 87 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, estableix que, en l’àmbit de les competències respectives, el Govern de l’Estat, les comunitats autònomes i les universitats han d’adoptar les mesures necessàries per completar la integració plena del sistema universitari espanyol en l’espai europeu d’educació superior. L’article 37 de la mateixa Llei defineix l’estructura dels ensenyaments universitaris oficials en tres cicles: grau, màster i doctorat.

D’acord amb l’article 8.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, la implantació i supressió dels ensenyaments que condueixen a l’obtenció de títols universitaris de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional les acorda la comunitat autònoma, per iniciativa pròpia, amb l’acord del consell de govern de la universitat, o bé per iniciativa de la universitat mitjançant una proposta del seu consell de govern, en ambdós casos amb l’informe previ favorable del consell social de la universitat. D’altra banda, l’article 35.2 de la mateixa Llei estableix que per impartir ensenyaments oficials amb validesa en tot el territori nacional les universitats han d’obtenir la verificació del Consell d’Universitats que el pla d’estudis s’ajusta a les directrius i condicions establertes pel Govern de l’Estat.

El Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, indica en l’article 3 que els ensenyaments universitaris oficials s’han de concretar en plans d’estudis elaborats per les universitats, els quals ha de verificar el Consell d’Universitats i ha d’autoritzar la comunitat autònoma corresponent perquè es puguin implantar.

Per això, la Universitat de les Illes Balears (UIB) va sotmetre el pla d’estudis del programa de doctorat en enginyeria electrònica a la consideració del Consell d’Universitats, el qual, a través de la Comissió de Verificació de Plans d’Estudis, reunida el 25 de setembre de 2013, el va verificar positivament.

El Reial decret 99/2011 no inclou un període formatiu organitzat a partir de titulacions de màsters universitaris. L’activitat principal dels estudiants dels nous doctorats és la recerca, que es concretarà en l’elaboració d’una tesi doctoral.

Amb l’entrada en vigor del Reial decret 99/2011 s’estableix una distinció clara entre el segon cicle d’estudis universitaris (el màster) i el tercer cicle (el doctorat).

El programa de doctorat en enginyeria electrònica és un doctorat conjunt, coordinat per la Universitat Politècnica de Catalunya i amb la UIB com a universitat participant.

La impartició del programa de doctorat en enginyeria electrònica no suposa cap cost afegit, ni genera necessitats de plantilla de personal docent i investigador a la UIB.

Així, el Consell de Govern de la Universitat de les Illes Balears, en la sessió ordinària de dia 18 de desembre de 2012, va aprovar el programa de doctorat en enginyeria electrònica.

El Consell Social de la Universitat de les Illes Balears, en data 6 de març de 2013, va emetre l’informe previ favorable a la implantació del programa de doctorat en enginyeria electrònica.

El 8 d’octubre de 2013 es va signar l’informe econòmic relatiu a les despeses que genera la implantació i la impartició d’aquests estudis.

A l’empara de les competències que té atribuïdes la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en virtut de la Llei 2/2003, de 20 de març, d’organització institucional del sistema universitari de les Illes Balears, i d’acord amb el Reial decret 1393/2007 i l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 16 de novembre de 2005 per la qual s’estableix el procediment per a l’autorització d’estudis oficials de postgrau a les Illes Balears, la Universitat de les Illes Balears va presentar el 15 d’octubre de 2013 una sol·licitud d’autorització, amb núm. de registre 63661/2013, per implantar i impartir el programa de doctorat en enginyeria electrònica.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, en la sessió de 29 de novembre de 2013 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

 

Primer. Autoritzar la implantació i la impartició a la Universitat de les Illes Balears del programa de doctorat en enginyeria electrònica.

Segon. Comunicar aquest Acord a la Conferència General de Política Universitària.

Tercer. Notificar aquest Acord a la Universitat de les Illes Balears.

Quart. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Palma, 29 de novembre de 2013

 

El secretari del Consell de Govern

Antonio Gómez Pérez