Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 21342
Reglament General de les instal.lacions esportives municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se publicat en el BOIB núm. 138 de dia 8 d’octubre de, anunci relatiu a l’aprovació de següent Reglament:

 

REGLAMENT GENERAL DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS

Capítol I - DISPOSICIONS GENERALS

o Consideracions generals  

o Instal·lacions esportives municipals  

 

Capítol II – USUARIS/ES/ES

o Condició d’usuaris/es/es

o Drets dels/les usuaris/es/es  

o Obligacions dels/les usuaris/es/es  

 

Capítol III - ACCÉS A LES INSTAL·LACIONS

o Prohibicions expresses  

 

Capítol IV - RESERVES PROGRAMADES

o Per part de centres educatius

o Per part de clubs, federacions, agrupacions, associacions i entitats

o Normes generals de reserva i ús de les instal·lacions  

o Utilització de les instal·lacions per part d’usuaris/es/es individuals  

 

Capítol V - NORMES ESPECÍFIQUES DE FUNCIONAMENT

o Poliesportius  

o Pistes poliesportives exteriors  

o Pista de tennis de Son Quint  

o Camp de futbol de Son Quint

o Piscina i sales annexes

 

Capítol VI - LLOGUERS PER A ACTES O ESDEVENIMENTS

 

Capítol VII – RÈGIM DISCIPLINARI

o Incompliments lleus  

o Incompliments greus  

o Conseqüències  

o Procediment  

 

Capítol COMPLEMENTARI

 

RESOLUCIONS

 

MODIFICACIONS

 

 

Capítol I - DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Consideracions generals

És objecte de l’Ajuntament d’Esporles la protecció, foment i desenvolupament de les activitats físico-recreatives i en general, l’activitat esportiva que pretén exercitar qualsevol persona.

Les característiques de les instal·lacions esportives municipals estan d’acord amb els citats objectius, d’aquí que la seva reglamentació es fomenti en els següents principis generals:

o Caràcter eminentment popular

o Autèntica promoció social

o Sense fi lucrativa

o Proveir tota la gamma possible d’especialitats esportives practicables en les instal·lacions

Per al millor compliment d’aquestes fins, l’Ajuntament d’Esporles ha desenvolupat una sèrie de normes que serviran, per una banda, per garantir els drets dels/les usuaris/es de les instal·lacions esportives municipals i d’una altra, per fixar les necessàries obligacions o deures d’aquests/es amb el personal, amb els/les altres usuaris/es o amb el propi equipament esportiu.

Article 2.- Instal·lacions esportives municipals

Són instal·lacions esportives municipals tots aquells edificis, dependències o recintes a l’aire lliure, equipats per a desenvolupar la pràctica esportiva, gestionades directament o indirecta o través de qualsevol de les fórmules previstes per l’Ajuntament d’Esporles.

Les instal·lacions esportives municipals romandran obertes al públic i qualsevol ciutadà/na podrà accedir a les mateixes i utilitzar-les, d’acord al Reglament vigent, sempre que els horaris ho permetin.

En cada instal·lació podran practicar-se els esports als quals especialment estigui destinada. Serà també possible la pràctica d’altres esports, sempre que es pugui tècnicament i prèvia autorització municipal

Les instal·lacions esportives municipals podran ser destinades a l’esport educatiu escolar, al d’oci, al de competició i de forma puntual a activitats de caràcter social que compleixin els requisits que per a cada cas contemplin.

 

Capítol II – USUARIS/ES

Article 3.- Condició d’usuaris/es

3.1) A l’efecte de la present Normativa s’entén per usuaris/es de les instal·lacions esportives municipals a aquelles persones o entitats que utilitzen aquestes, bé participant en programes promoguts i gestionats per la pròpia Regidoria d’Esports, o bé participant del lloguer o cessió d’aquests espais esportius.

1. Quan l’usuari/a de la instal·lació sigui un menor, seran responsables de les conseqüències dels seus actes els seus pares/mares o tutors/es legals.

2. Encara que l’usuari/a estigui exempt/a d’abonar la taxa per l’ús de l’activitat o servei, sempre estarà obligat/da a complir el present Reglament.

3. Totes les instal·lacions esportives municipals són de lliure accés, no existint cap tipus de discriminació per raó de raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. No obstant, les usuàries i els usuaris hauran de respectar les normes de règim intern establertes per a l’accés a les instal·lacions.

Article 4.- Drets dels/les usuaris/es

4.1) Ser tractats amb educació i amabilitat per tot el personal que realitza treballs a les instal·lacions esportives municipals.

4.2) Gaudir, d’acord a les normes d’ús establertes, de tots els serveis que presti l’Ajuntament d’Esporles i les seves instal·lacions.

4.3) Fer ús de les instal·lacions en els dies i horaris assenyalats en el programa o cessió pactada, si bé, l’Ajuntament d’Esporles per necessitats de programació o força major anul·larà o variarà les condicions establertes, comunicant sempre aquesta circumstància als/les afectats/des amb el temps suficient.

4.4) Fer ús dels serveis i espais complementaris com vestuaris, lavabos, etc. en els termes prevists en el present Reglament o en l’ús intern de cadascuna de les instal·lacions.

4.5) Trobar les instal·lacions, el mobiliari i el material esportiu en perfectes condicions.

4.6) Presentar les queixes, suggeriments o reclamacions que estimi convenients per escrit en les fulles disponibles a les oficines centrals de l’Ajuntament d’Esporles.

4.7) Poder consultar en les diferents instal·lacions el Reglament General de les Instal·lacions Esportives Municipals.

Article 5.- Obligacions dels/les usuaris/es

1. Utilitzar les instal·lacions, material i mobiliari adequadament, mantenint-ho en ordre, evitant possibles desperfectes i mals en les instal·lacions o a la salut i drets dels/les altres usuaris/es. A tal efecte, si Usuari/a es tracta d’una entitat o d’un club esportiu, aquest designarà una persona encarregada de que es compleixi aquesta obligació.

2. Guardar el degut respecte als/les altres usuaris/es i al personal de les instal·lacions, així com atendre en tot moment les indicacions del personal de les instal·lacions esportives.

3. Accedir a la instal·lació per a realitzar l’activitat amb indumentària esportiva completa, observant-se especialment la necessitat de calçat adequat per a cada paviment. Aquesta norma regeix també per a les activitats a realitzar en pistes i instal·lacions a l’aire lliure.

4. Complir els horaris establerts en la cessió de les instal·lacions esportives. La infrautilització o no utilització de la instal.lació cedida és motiu de sanció contemplada en el Règim Disciplinari del present reglament.

5. Abandonar les instal·lacions una vegada finalitzada l’activitat en la qual es participi o es trobi inscrit. L’accés als vestuaris es permetrà 15 minuts abans de l’horari de començament de l’activitat. La sortida serà com a màxim 30 minuts després de finalitzar el seu horari. Les persones localitzades dintre de qualsevol instal·lació esportiva municipal, l’entrada del qual s’hagi realitzat de forma irregular, hauran d’abandonar la instal·lació.

6. Qualsevol usuari/a que ocasioni desperfectes materials a les instal·lacions esportives municipals serà directament responsable, per tant s’ha de fer càrrec de les despeses que origini el desperfecte ocasionat i podrà ser sancionat/da.

7. No fumar, ni menjar ni beure en les instal·lacions esportives, excepte en els llocs autoritzats.

8. No deixar objectes fora de les taquilles dels vestuaris. Només es podrà ocupar la taquilla durant la realització de l’activitat.

9. L’Ajuntament d’Esporles no es farà responsable davant l’usuari/a en cas d’accidents o desperfectes derivats de l’incompliment per part d’aquest/a, de les presents Normes, d’un comportament negligent d’altre/a usuari/a o un mal ús de les instal·lacions, equipaments i serveis.

10. L’Ajuntament d’Esporles recomana als/les usuaris/es sotmetre’s a un reconeixement mèdic previ abans d’iniciar qualsevol activitat programada, reservant-se el dret d’exigir-lo si ho estimés convenient.

11. L’Ajuntament d’Esporles no es farà responsable de la pèrdua robatori o furt de peces o objectes que es produeixin en les instal·lacions esportives que d’ell depenen.

 

Capítol III - ACCÉS A L’ÚS DE LES INSTAL·LACIONS

Article 6.- La utilització dels diferents espais esportius està destinat a centres educatius, clubs, federacions, agrupacions, associacions, entitats i usuaris/es individuals.

Les formes d’accés a les instal·lacions esportives municipals es realitzaran d’acord amb l’activitat i les particularitats de cada instal·lació.

Article 7.- El personal de l’Ajuntament d’Esporles, responsable de les instal·lacions, podrà tancar-les en qualsevol moment per raons de seguretat, climatològiques i quan es produeixin circumstàncies que puguin ocasionar danys físics a persones i/o desperfectes a les instal·lacions. En aquests casos no es tindrà dret a la devolució dels diners pagats per accedir a la instal·lació, si n’és el cas, o realitzar qualsevol activitat.

Per interès esportiu o d’ordre tècnic, l’Ajuntament d’Esporles, es reserva la possibilitat de tancar l’ús de les mateixes, encara havent-se reservat, avisant d’això amb la suficient antelació.

Article 8.- L’Ajuntament d’Esporles no es fa responsable dels accidents que es puguin produir per la pràctica esportiva en totes les seves instal·lacions, sempre que no siguin organitzades pel mateix ajuntament.

Article 9.- Els desperfectes que s’originin per negligència o mal ús de les instal·lacions, seran per compte del centre d’ensenyament, associació esportiva, persona o entitat que realitza la utilització. Les Federacions o Entitats Esportives responsables de les programacions de partits i competicions seran responsables subsidiàriament dels desperfectes que originin els equips participants en les mateixes.

La llei 10/90 de l’Esport en l’art. 63 diu: ‘Les persones físiques o jurídiques que organitzin qualsevol prova, competició o espectacle esportiu, així com els Clubs que participin en elles, estan sotmesos a la disciplina esportiva i seran responsables, quan escaigui, pels mals o desordres que poguessin produir-se en els llocs de desenvolupament de la competició, en les condicions i amb l’abast que assenyalen els Convenis Internacionals sobre la violència en l’esport subscrits per Espanya amb independència de les altres responsabilitats de qualsevol tipus en les quals poguessin incórrer’.

Article 10.- Es posarà a la disposició dels centres escolars i associacions esportives per a les seves classes i entrenaments el material que hi hagi disponible, essent responsabilitat dels mateixos el trasllat, la retirada i l’ordre al corresponent magatzem.

Article 11.- La pràctica esportiva, sigui de l’especialitat que sigui, es realitzarà amb el material i la vestimenta adequada per tal de protegir les condicions de la pista. D’aquesta forma haurà de cuidar sobretot el calçat, utilitzant soles que no marquin els trispols especials de les pistes. Pel mateix motiu s’insta a no utilitzar en la instal·lació el mateix calçat emprat en el carrer i, de manera especial, en la temporada de pluges. Es disposarà, si és possible, d’un calçat esportiu per a ús exclusiu en entrenaments i competicions. Si no, es respectaran les normes abans exposades.

Article 12.- L’entrenadora, l’entrenador o la persona delegada haurà de dur el control del material utilitzat per a la realització de les activitats. També es responsabilitzarà que una vegada finalitzada l’activitat, la instal·lació i els espais esportius utilitzats estiguin en condicions de tornar-se a utilitzar.

En el cas que del material o de les instal·lacions no es dugui un bon control, s’aplicarà la normativa establerta al Règim Disciplinari.

Article 13.- Prohibicions expresses

1. A les instal·lacions esportives municipals no està permès ni fumar, ni menjar ni beure.

13.2) No està permès en els recintes esportius introduir utensilis de vidre.

13.3) La venda i consum de begudes alcohòliques està terminantment prohibida en les instal·lacions esportives municipals.

13.4) Està permesa la col·locació de publicitat estàtica dins recintes i esdeveniments esportius seguint l’ordenança municipal reguladora de la publicitat al municipi d’Esporles i respectant la normativa vigent en la matèria.

13.5) No està permesa la publicitat de begudes alcohòliques i tabac.

13.6) No està permès l’accés d’animals en totes les instal·lacions esportives municipals.

13.7) No està permès jugar i/o escalfar amb pilotes o altres objectes, en vestuaris, passadissos d’accés a pistes, graderies i totes aquelles zones que no es considerin espais esportius.

 

Capítol IV - RESERVES PROGRAMADES

Article 14.- Podran realitzar reserves programades els centres educatius, clubs, federacions, associacions, entitats i usuaris/es individuals que ho desitgin, atenint-se a la següent normativa:

Article 15.- Per part de centres educatius

Durant el curs escolar, tendrà accés preferent a les instal·lacions els centres educatius del poble, perquè imparteixin l’ensenyament d’Educació Física, sempre que acudeixin acompanyats i romangui en l’edifici tota la classe amb el seu professor corresponent.

La cessió en cada cas serà per a tot l’horari escolar, deixant de ser efectiva fora d’aquest horari i en dies no lectius per part del centre escolar.

Article 16.- Per part de clubs, federacions, agrupacions, associacions i entitats

Es considerarà horari per a activitats no escolars, a partir de la finalització de l’horari lectiu més 15 minuts dels dies laborables lectius.

La utilització en horaris no escolars, depenent del tipus d’activitats i les seves característiques, podrà no estar exempta del pagament de la taxa corresponent.

La cessió, en cada cas, vindrà determinada per les condicions que estableixi l’Ajuntament d’Esporles.

L’Ajuntament d’Esporles es reserva el dret de modificar dies, horaris, etc., així com de retirar la concessió si calgués d’acord amb:

 

- Noves activitats.

- Celebracions de caràcter puntual.

- Per mal ús de la instal·lació.

- Perquè les activitats realitzades vagin en detriment de les causes originals de la cessió.

La presentació de sol·licituds per a entrenaments durant la temporada esportiva deurà realitzar-se en les oficines de l’Ajuntament d’Esporles per escrit des del dia 1 al 30 de juny de cada any.

La temporada esportiva s’entén des del dia 15 d’agost al dia 31 de maig de l’any següent. La pròrroga d’utilització durant els mesos de juny, juliol i agost, s’haurà de sol·licitar també per escrit i contar amb l’aprovació de l’Ajuntament d’Esporles.

En la sol·licitud haurà de constar informació sobre el grup sol·licitant tal com adreça, telèfon, responsable, activitat esportiva a desenvolupar, categoria, nombre d’equips, dates, horaris, etc.

Les concessions es faran d’acord amb els Criteris pel Repartiment Horari d’Instal·lacions Esportives de l’Ajuntament d’Esporles a la vista de les sol·licituds presentades.

Una vegada aprovat el pla d’ús de cada instal·lació, es confirmarà a cada entitat l’espai i el temps concedit. A partir d’aquest moment tots els canvis produïts hauran de ser comunicats per escrit a la Coordinació Esportiva Municipal amb almenys 1 setmana d’antelació.

Aquella entitat que per causes no previsibles decideixi renunciar a l’ús autoritzat, deurà comunicar-lo per escrit a la Coordinació Esportiva Municipal amb una antelació mínima d’una setmana, podent cedir a altra entitat la seva autorització d’ús.

La no utilització i/o infrautilizació, podran sancionar-se amb la pèrdua de tots els drets sobre la concessió per un període de fins a dos anys.

La concessió d’ús dels entrenaments o altres lloguers, quedarà supeditada als actes organitzats o autoritzats per l’Ajuntament d’Esporles, sense poder reclamar quan per aquesta circumstància hagi de suspendre’s o variar-se l’horari o algun entrenament anteriorment autoritzat.

Els equips podran accedir al vestuari quinze minuts abans de l’horari programat i en el cas que fossin partits de competició, una hora abans de l’inici del mateix, devent abandonar-los 30 minuts després de finalitzar l’activitat.

Article 17.- Normes generals de reserva i ús de les instal·lacions

La sol·licitud i el pagament del lloguer, si escau, de qualsevol unitat esportiva la realitzaran els/les interessats/des, en la mesura que s’indiqui per l’Ajuntament d’Esporles en els terminis prevists.

L’obertura del termini en cada temporada serà la següent:

- Sol·licituds de clubs, federacions, agrupacions, associacions i entitats: de l’1 al 30 de juny.

Per a la concessió d’aquest tipus d’ús, s’entendran com prioritats les següents:

- Que l’entitat, club o equip tingui la seva residència a Esporles.

- Que els equips sol·licitants disputin els seus partits en la instal·lació.

- Que participin en competicions oficials federades

Els canvis d’horaris o unitats esportives se sol·licitaran almenys 1 setmana abans de la data sol·licitada i s’acceptaran sempre que el nou horari i instal·lació estiguin disponibles.

Correspondrà a l’entitat usuària sol·licitar i obtenir de les autoritats competents, les autoritzacions preceptives exigibles, així com estar en possessió de les preceptives assegurances d’accidents per a aquestes activitats. D’igual forma, l’entitat usuària s’encarregarà de realitzar totes aquelles tasques de muntatge i desmuntatge de diversos mitjans materials necessaris per al desenvolupament de l’activitat.

L’accés d’espectadors/es estarà determinat per les característiques de l’activitat i de la instal·lació, essent l’entitat organitzadora responsable del comportament dels mateixos d’acord amb l’art. 63 de la Llei de l’Esport 10/90.

La durada dels partits oficials s’estima en dues hores, a fi de no entorpir ni endarrerir a altres equips que utilitzin les mateixes instal·lacions. Si fos necessari més temps, serà per increments de mitja hora.

Article 18.- Utilització de les instal·lacions per part d’usuaris/es individuals

Totes aquelles unitats esportives que per les seves característiques l’Ajuntament d’Esporles llogui a particulars en les hores que quedin lliures d’entrenaments, cursos o competicions, es podran utilitzar previ abonament del preu públic corresponent, amb els mateixos drets i obligacions que per a la resta de reserves.

L’Ajuntament d’Esporles es reserva el dret d’arribar a acords, convenis, etc. amb clubs o altres entitats pel manteniment i ús d’algunes instal·lacions esportives.

 

Capítol V - NORMES ESPECÍFIQUES DE FUNCIONAMENT

Article 19.- Poliesportius

Cal dir que tots els convenis signats l’any 1994 i 1995 entre l’Ajuntament i el MEC seran respectats, així com tots els compromisos que en ells s’inclouen.

19.1) Descripció:

S’entén per poliesportius les instal·lacions que alberguen almenys una pista poliesportiva coberta amb els seus respectius serveis de dutxes i vestuari.

19.2) Reglament Particular:

A més del Reglament General per a Usuaris/es, Clubs, etc, per a la utilització de Poliesportius, es tindrà en compte el següent:

 

- S’accedirà a la pista únicament amb roba i calçat esportiu adequat.

- L’hora d’accés i desocupació de la pista serà les que es tinguin reservades, no podent-se ocupar aquesta per a escalfaments, etc.

- Quan es tracti de competicions oficials, es permetrà l’accés a la pista als equips mitja hora abans per realitzar l’escalfament, desocupant aquests la pista en el moment de finalitzar la competició.

- Les porteries, cistelles, pals i altres accessoris necessaris per a la pràctica esportiva, que siguin mòbils, seran degudament col·locats i retirats pels usuaris/es, per a això seran assessorats pel personal del poliesportiu.

- El material que cada equip deixi a cada poliesportiu, deurà estar recollit en carros, xarxes o bosses propietat del Club, no fent-se la instal·lació responsable del mateix.

- Tot el material que es col·loqui en la pista deurà anar proveït en la part inferior d’un protector per no deixar marques.

- Els entrenadors o responsables seran qui vetllin pel compliment de les normes.

- S’iniciarà l’activitat sempre que hi hagi un monitor o responsable que controli la mateixa, el qual haurà de ser major d’edat.

Article 20.- Pistes poliesportives exteriors

20.1) Descripció:

Són totes aquelles zones esportives a l’aire lliure, situades en diversos punts del poble (s’exceptua la Pista de tennis de Son Quint i el Camp de Futbol, les quals es regiran pel seu reglament específic).

20.2) Accés:

Qualsevol persona pot acudir a aquestes instal·lacions i fer ús d’elles, sense que existeixi cap tipus de restricció referent a això, excepte que hi hagi una reserva de pista, la qual serà efectuada a les oficines de la Coordinació Esportiva i tendrà preferència davant l’ús públic de les pistes.

20.3) Reglament d’utilització de les pistes poliesportives exteriors:

- Poden ser practicats tots els esports que la infraestructura de les instal·lacions permeti, podent també practicar-se qualsevol altra activitat esportiva sempre que no suposi risc de mals o perjudicis per al material o sòl de la instal·lació, així com per a terceres persones que estiguin en les mateixes.

- Les hores d’accés i desocupació de les pistes seran les que es tinguin reservades, si n’és el cas.

- L’Ajuntament d’Esporles es reserva el dret d’ocupació d’aquestes pistes per a activitats pròpies (activitats puntuals, animació, etc.)

Article 21.- Pista de tennis de Son Quint

21.1) Descripció:

S’entén per pista de tennis la instal·lació esportiva coberta o descoberta en la qual es practica exclusivament el tennis.

21.2) Accés:

L’accés a la pista de tennis es realitzarà després de la corresponent sol.licitud de reserva. També es podrà accedir sempre que es realitzi un curs o es prengui part a una competició de tennis havent d’abandonar la Instal·lació una vegada finalitzada l’activitat.

21.3) Reglament Particular:

A més del Reglament General per a Usuaris/es, Clubs, etc, per a la utilització de les instal·lacions esportives, per a la utilització de les pistes de tennis es tindrà en compte el següent:

- S’accedirà a la pista únicament amb roba i calçat esportiu adequat.

- Les hores d’accés i desocupació de la pista seran les que es tinguin reservades.

- Quan es tracti de competicions oficials, es permetrà l’accés a la pista als/les participants mitja hora abans per realitzar l’escalfament, desocupant la pista en el moment de finalitzar la competició.

- Dintre del recinte de la pista no està permès ni menjar, ni fumar ni introduir recipients de vidre.

Article 22.- Camp de futbol de Son Quint

22.1) Descripció:

Són les instal·lacions esportives que es dediquen a la pràctica del futbol en qualsevol de les seves modalitats.

22.2) Accés:

L’accés al camp de futbol es realitzarà segons la corresponent sol.licitud de reserva, a les oficines de la Coordinació Esportiva. També es podrà accedir sempre que es realitzi un curs o es prengui part a una competició, amb la corresponent sol.licitut, abandonant la Instal·lació una vegada finalitzada l’activitat.

22.3) Reglament Particular:

A més del Reglament General per a Usuaris/es, Clubs etc, per a la utilització del Camp de Futbol es tindrà en compte el següent:

- S’accedirà al Camp de futbol únicament amb roba i calçat esportiu adequat.

- Les hores d’accés i desocupació del Camp de Futbol seran les establertes una vegada es tinguin reservades les instal·lacions, no podent-se ocupar aquest fora d’aquest horari.

- Quan es tracti de competicions oficials, es permetrà als equips l’accés al Camp de futbol per realitzar l’escalfament el temps previ mínim que determini l’equip local, desocupant aquests el Camp de futbol en el moment de finalitzar la competició.

- Els/les delegats/des dels equips s’encarregaran del marcatge del camp quan així ho necessitin.

- El material que cada equip deixi en cada camp de futbol, deurà estar recollit en cistelles, xarxes o boses propietat del Club, no fent-se la instal·lació responsable del mateix.

- Durant els entrenaments i competicions oficials únicament podran estar en el camp de futbol els/les esportistes, entrenadors/es i delegats/des d’equip que estiguin autoritzats/des, la resta d’acompanyants i seguidors/es ocuparan un lloc de la graderia.

Article 23.- Piscina i sales annexes

23.1) Descripció:

Són les instal·lacions esportives descobertes que es dediquen a la pràctica de la natació recreativa i les sales multiusos cobertes que es destinen a gimnàs i sales d’activitats dirigides.

22.2) Accés:

Per accedir a les instal·lacions és necessari abonar la taxa establerta.

No està permès fumar en tot el recinte.

L’aforament de la piscina i de les sales permet un nombre màxim de persones. Quan l’assistència sigui superior a aquest nombre, l’accés no estarà permès fins que no s’hagi reduït el nombre d’usuaris/es.

Tots els/les usuaris/es tenen el dret d’exigir l’aplicació de les normes. Per fer-ho, s’han d’adreçar al personal de la piscina.

23.3) Reglament general de la piscina i de les sales annexes:

Segons el Decret 53/1995 de la CAIB en el seu article 29, no està permès:

 

- L’ús de les instal·lacions a tota persona amb enfermetats transmissibles.

- L’ús de la piscina d’adults/es a menors de 6 anys que no vagin acompanyats d’un/a adult/a.

- Banyar-se amb calçat o amb roba no adequada.

- Menjar en la zona de bany i de platges.

- L’entrada d’animals.

- L’entrada de botelles de vidre o d’altres envasos tallants o punxants, així com entrar menjar i beguda de l’exterior.

- Deixar fems en el recinte de piscines.

23.4) Normes per als vestidors:

- Respecteu l’espai dels altres abonats/des.

- La instal·lació no es pot fer responsable dels objectes perduts o oblidats.

- Aquesta dependència és patrimoni de tots els usuaris/es, per tant, mereix la màxima cura i respecte. La neteja i el manteniment serà efectiu si tots/es hi col·laboram.

És obligatori:

o Utilitzar sabatilles de bany.

o Dipositar les deixalles dins el seu corresponent contenidor.

o Deixar el vestidor utilitzat el més net possible per a la seva posterior utilització.

o Avisar a consergeria de qualsevol desperfecte que hi hagi al vestidor.

És recomanable:

o Eixugar-se a la zona de dutxes.

o Emprar només l’aigua necessària per dutxar-se.

No està permès:

o Fumar ni menjar a l’interior del vestidor.

o Deixar la bossa ni la roba dins del vestidor.

23.5) Normes per a les piscines:

- La piscina petita és únicament d’ús infantil (fins a 5 anys inclosos) i dels adults/es acompanyants.

- La piscina gran és per a majors de 6 anys (inclosos). Els/les menors de 12 anys han d’anar acompanyats/des d’un adult/a que se’n faci responsable.

És obligatori:

o Dutxar-se abans d’entrar a la piscina.

o Complir les normes i els consells tècnics.

o En cas de trobar-se malament, avisar immediatament al/la socorrista o monitor/a.

o En cas de tenir alguna malaltia cardíaca, respiratòria o de tipus epilèptic, avisar els/les monitors/es o socorristes.

És recomanable:

o Tenir un nivell sufucient de natació per usar la piscina.

o Respectar un mínim de 2 hores per banyar-se després d’una menjada.

o Evitar el contacte directe dels peus amb el terra.

o Dutxar-se amb sabó després de l’activitat.

o Utilitzar ulleres de natació i gorra de bany per prevenir problemes oculars i capil.lars.

o Acompanyar als/les menors de 6 anys als vestidors per tal d’ajudar-los a canviar-se de roba.

No està permès:

o Realitzar cap tipus d’activitat perillosa com pot ser còrrer, saltar, empènyer, enfonsar ningú, o practicar jocs que puguin comportar un risc físic, tant a dins com a fora de l’aigua.

o Utilitzar sense autorització prèvia qualsevol tipus de material (aletes, pilotes, matalassos, tubs de respiració...) que pugui suposar un risc potencial pels usuaris/es.

o Fer servir cap tipus de sabó o gel a les dutxes de les piscines.

o Canviar-se de roba al recinte de la piscina.

o L’ús d’aparells musicals que propaguin el so a l’ambient, excepte els necessaris per als cursets.

o Usar les piscines amb una ferida oberta, amb pèrdua de sang, amb afeccions a la pell o als ulls o amb enfermetats transmissibles. Els/les responsables de la piscina podran excloure les persones que presentin qualque símptoma dels descrits anteriorment.

o Banyar-se a la piscina si es porta algun cosmètic o producte oliós.

23.6) Normes per a les sales annexes:

- Respecteu l’espai dels altres abonats/des.

- La instal·lació no es pot fer responsable dels objectes perduts o oblidats.

- Aquesta dependència és patrimoni de tots els usuaris/es, per tant, mereix la màxima cura i respecte. La neteja i el manteniment serà efectiu si tots/es hi col·laboram.

És obligatori:

o Anar vestit amb roba d’esport i calçat esportiu amb la sola neta.

o Per qüestions d’higiene, l’ús personal de tovalloles en tots els aparells que hi pugui haver, havent-se d’eixugar la suor que hagi pogut quedar als aparells.

o Utilitzar bé els aparells i material que hi pugui haver.

o Deixar sempre el material al seu lloc.

o Cedir l’aparell durant la pausa de recuperació entre sèries si un altre usuari/a s’està esperant.

És recomanable:

o Ser puntual. No es podrà participar en una sessió un cop hagi finalitzat l’escalfament (més o menys 10 minuts de l’inici).

o Ser considerats amb l’espai que ocupen els altres assistents/es a la classe.

No està permès:

o L’entrada ni la utilització del material als menors de 16 anys excepte quan sigui per activitats per aquest grup d’edat.

o Entrar bosses d’esport, ni aliments, ni envasos de vidre, ni cap altre material que el personal de la instal.lació estimi convenient.

o Entrar amb el tors despullat, vestit de carrer, amb banyadors o amb calçat inadequat.

o Moure el material d’una zona a una altra de la sala.

 

Capítol VI - LLOGUERS PER A ACTES O ESDEVENIMENTS

Article 24.- És objecte d’aquest capítol la normalització dels drets, les obligacions i les condicions en què els usuaris/es podran utilitzar les instal·lacions per a activitats culturals, espectacles esportius extraordinaris o activitats extraesportives.

Per a reserva de data determinada i per a inscripció concreta el procediment a seguir és el següent:

24.1) Sol·licitud escrita, amb una antelació mínima de un mes, per a disponibilitat de la instal·lació i data, dirigida a l’Ajuntament d’Esporles. Aquesta sol·licitud deurà especificar les dades de l’entitat sol·licitant (nom, adreça, CIF, representant legal, telèfon, etc.) o els de la persona física o associació que realitzi la sol·licitud. Deurà figurar inexcusablement la finalitat principal de l’acte.

24.2) L’Ajuntament d’Esporles contestarà per escrit en el termini més curt possible a la sol·licitud presentada. En el cas que la data hagi estat considerada lliure, el sol·licitant tindrà un termini de cinc dies per a dipositar la fiança establerta. En el cas que la fiança no hagués estat dipositada quedarà anul·lada la reserva.

24.3) L’Ajuntament d’Esporles es reserva la facultat de no cedir les seves instal·lacions si amb això es perjudiqués a una concessió efectuada amb anterioritat.

24.4) Amb una antelació d’almenys 10 dies a la celebració de l’acte concedit, el/la sol·licitant haurà de:

23.4.a) Mantenir una reunió tècnica amb el responsable de la instal·lació sol·licitada, emplenant l’imprès de necessitats.

23.4.b) Lliurar en metàl·lic o en taló bancari conformat, la taxa de cessió de la instal·lació si l’hagués.

24.5) El/la sol·licitant haurà de deixar la instal·lació en perfectes condicions pel que fa a neteja i conservació, respectant al màxim l’horari marcat per deixar lliure la mateixa.

24.6) El/la sol.licitant haurà de complir la legislació vigent en quant a seguretat, serveis d’accessos i acomodació dels espectadors.

24.7) Serà responsabilitat de l’organitzador/a i pel seu compte, l’obtenció de quantes llicències i permisos es precisin per a la realització de l’acte, així com la realització de totes les tasques de muntatge i desmuntatge que requereixi l’activitat.

 

Capítol VII – RÈGIM DISCIPLINARI

Article 25.- Pèrdua de la Condició d’Usuari/a. L’incompliment de les obligacions que es deriven de la condició d’usuari/a o abonat/da, podrà dur implícita la pèrdua de tal condició, d’acord amb el que recull el present Reglament.

Tals incompliments es classificaran en lleus i greus, segons es detallen en els articles següents.

Article 26.- Incompliments lleus

26.1) Es considerarà lleu, l’incompliment d’algunes de les obligacions dels usuaris/es, quan la seva conseqüència no doni lloc a la qualificació de greu.

26.2) El tracte incorrecte a qualsevol usuari/a, personal, tècnic, etc.

1. Causar mals lleus de forma involuntària a la instal·lació, material o equipament de les mateixes.

Article 27.- Incompliments greus

27.1) L’incompliment reiterat d’algunes de les obligacions dels usuaris/es.

27.2) El mal tracte de paraula o obra a altres usuaris/es, espectadors/es, professorat, tècnics, jutges o empleats/des de la instal·lació.

27.3) Causar mals greus de forma voluntària a la instal·lació, material o equipament de les mateixes.

27.4) Originar per imprudència o negligència accidents greus a un mateix o a altres persones.

27.5) Falsejar intencionadament les dades relatives a la identitat, edat, estat de salut, etc. i la suplantació d’identitat.

27.6) La reincidència en incompliments resolts com lleus.

Article 28.- Conseqüències

28.1) Els incompliments lleus es corregiran amb prevenció per escrit o la pèrdua de la condició d’usuari/a o abonat/da per un període de 5 a 30 dies.

28.2) Els incompliments greus es corregiran amb la pèrdua de la condició d’usuari/a o abonat/a per un període comprès entre 30 dies i 5 anys, si la gravetat del mateix ho fes necessari.

Article 29.- Procediment

29.1) La instrucció del procediment anirà a càrreg del Regidor/a d’Esports o del tècnic en qui delegui i actuarà com a secretari/a, el secretari/a de la corporació o el funcionari/a en que delegui.

29.2) Les propostes es comunicaran per escrit als interessats/des donant-los cinc dies hàbils d’audiència perquè aquests/es puguin efectuar al·legacions i presentar els documents i informacions que estimin pertinents.

29.3) Una vegada conclòs el termini d’audiència i a la vista de les al·legacions presentades per l’usuari/a, l’instructor/a farà la proposta i informarà al/la Batlle/ssa, com òrgan competent, per a resoldre el que procedeixi. Una vegada que resolgui el/la Batlle/ssa, es notificarà a l’afectat/da, dintre del termini que li confereix la legislació administrativa.

29.4) Contra els acords adoptats, podran interposar-se els recursos que s’estimin oportuns, de conformitat amb la Llei del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

29.5) No obstant, en el cas que l’usuari/a actuï de forma notòriament contrària al present Reglament, el personal de la instal·lació està autoritzat a exigir-li l’abandó de la mateixa, o requerir la presència de les forces de seguretat, si la gravetat així ho exigís, sense perjudici de les posteriors accions aplicables al cas.

 

Capítol COMPLEMENTARI

L’Ajuntament d’Esporles es reserva el dret a dictar disposicions o resolucions per a aclarir, modificar o desenvolupar l’establert en el present Reglament per a la correcta utilització de les instal·lacions, sense perjudici de les observacions i indicacions del personal al servei de les mateixes.

Aquest Reglament, així com les normatives anuals (taxes, horaris, etc.) estaran a la disposició del públic, en l’oficina de la Coordinació Esportiva i en els punts d’informació de les instal·lacions.

 Aquest reglament serà d’aplicació a partir del dia següent a la seva publicació en el BOCAIB.

 Pel que fa a les cessions d’instal·lacions i a les condicions de cessió efectuades amb anterioritat a l’entrada en vigor d’aquest reglament, es consideren adaptades a la normativa establerta pel reglament.

RESOLUCIONS

Aquells possibles casos que no estiguin contemplats en aquest Reglament seran solucionats en principi pel/la responsable de la instal·lació, podent-se passar posteriorment a aquest Reglament.

MODIFICACIONS

Les modificacions a aquest Reglament, així com les taxes corresponents a cada any, es publicaran de forma adequada per a aconseguir la màxima difusió.

I havent transcorregut el termini d’exposició al públic de trenta (30) dies de duració a comptar des de l’esmentat anunci, sense que s’hagi presentat cap reclamació o suggerencia, s’entenen de conformitat amb el que disposat l’art. 17.3 de la Llei 39/88 reguladora de les hisendes locals, definitivament aprovades.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement i als efectes pertinents de conformitat amb allò establert a l’art. 17.4 de l’esmentat texte legal.

 

Esporles, 11 de novembre de 2013.

El batle,

Miquel Ensenyat Riutort