Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 21451
Exp 110-13 expedient sancionador medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació d’iniciació d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el Sr. David Cardona Lopez de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 1 d’octubre de 2013 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle, en data  01 d’octubre de 2013, ha dictat la següent Resolució:

DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT.

Vista la denúncia de la Policia Local de data 20 de juliol /13, a la qual es denuncia al senyor DAVID CARDONA LOPEZ amb dni:43.218.864-R,  per embrutar la via pública, concretament orinant al carrer Roca Llisa del terme municipal de Marratxí.

Atès que, aquest fet suposa una vulneració de l’article 22.e) que fa referència a: “està especialment prohibit en els parcs, jardins, vies públiques i altres llocs de domini públic: e) tirar fems, escombraries o deixar i embrutar el recinte o via pública de la manera que sigui”, quedant tipificat com a greu a l’article 111.2.d amb una sanció, segons l’article 112.b que va de 301 a 3000euros.

Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent té a bé en dictar la següent:

 

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra el senyor DAVID CARDONA LOPEZ (DNI: 43.), de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, en aquest cas, i segons l’ article 22 e) de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient  i article 111.2.d), , es considera infracció greu. Segons el disposat a l’article 112.b) la sanció a imposar seria  de  300.- €.

SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 35.1 b) així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el Sr. CARDONA LOPEZ, pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establerts als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i el Sr. Rafel Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUART.- Indicar al senyor CARDONA LOPEZ el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el senyor CARDONA LOPEZ, disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe.”

 Així mateix de conformitat amb el que es disposa a l’article 8.4 del D. 14/1994 de 10 de febrer, s’adverteix al Sr. CARDONA LOPEZ  que si no efectua al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació, abans transcrit, en el termini establert, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

El que li comunico pel seu coneixement i compliment del mateix.”

 

Marratxí, 7 de novembre de 2013

 

El Batle,

Tomeu Oliver Palou