Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 21448
Aprovació definitiva del Reglament del Consell Municipal de la Infància i de l'Adolescència de l'Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat definitivament per l’Excm. Ajuntament Ple en sessió ordinària celebrada el dia trenta-u d’octubre de dos mil tretze, el Reglament del Consell Municipal de la Infància i de l’Adolescència de l’Ajuntament d’Eivissa, es publica el text íntegre de l’esmentat reglament, als efectes previstos als articles 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears:

REGLAMENT DEL CONSELL MUNICIPAL DE LA INFÀNCIA I DE L’ADOLESCÈNCIA DE L’AJUNTAMENT D’EIVISSA

DEFINICIÓ

Article 1.

El Consell municipal de la Infància i de l’Adolescència  de l’Ajuntament d’Eivissa és l’òrgan de consulta i participació on s’aborden els assumptes relatius a la situació de la infància i l’adolescència del nostre municipi

OBJECTIUS

Article 2.

1. Mantenir un corrent d’informació i deliberació entre l’Ajuntament d’Eivissa i els infants i adolescents del municipi sobre totes les actuacions, planificacions i problemàtica general que els afecti.

2. Possibilitar que les línies d’actuació de l’ajuntament d’Eivissa comptin amb la consulta i l’opinió del món infantil i juvenil.

3. Sensibilitzar tota la ciutadania i entitats sobre la importància de donar veu pròpia a la participació dels infants i adolescents, i tenir-la en compte.

4. Establir un marc de participació i aportació infantil i adolescent en diferents actuacions en tot allò relacionat amb el desenvolupament de les seues competències i la millora de qualitat de vida de la nostra ciutat:

FUNCIONS DEL CONSELL

Article 3.

Seran funcions del Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència dins de l'àmbit local del municipi d’Eivissa, les següents:

a) Informar a l'Ajuntament sobre els problemes específics de la infància i l’adolescència.

b) Proposar solucions alternatives als problemes més característics de la infància i l’adolescència.

c) Conèixer el programa anual d'actuació i els recursos destinats a infància i adolescència.

d) Propiciar la coordinació interinstitucional referent a la implantació de polítiques orientades a la infància i l’adolescència.

i) Participar en l’elaboració del Pla Municipal d'Infància després del diagnòstic de la situació, així com el seguiment d'aquest pla, vetllant pel seu efectiu compliment.

f) Oferir als menors un canal de participació institucional.

g) Impulsar el compliment dels drets de la infància.

i) Ser informats de les propostes o resolucions municipals respecte a aquells temes d'interès per a la infància i l’adolescència.

j) Fomentar la igualtat entre nens i nenes, homes i dones, i promoure l'educació per a la no discriminació per raó de sexe.

COMPOSICIÓ

Article 5.

El Consell municipal de la Infància i l’Adolescència serà integrat per:

Presidència: que serà exercida per l’alcalde/essa de l’Ajuntament d’Eivissa o persona en qui delegui.

  • Secretaria: estarà ocupada per personal municipal i serà designada per la presidència del Consell. Tendrà veu, però sense vot.
  • Vocals: nomenats per la presidència, a proposta de cada col·lectiu. Es poden designar titulars i suplents, amb veu i vot, i són els següents:

a) 8 representants del Grup de participació infantil i adolescent d’Eivissa

b) 2 professors/es en representació dels centres de Primària i de Secundària respectivament.

c) 1 representant de les APIMA del municipi d’Eivissa.

d) 1 representant de la Comissió tècnica de coordinació interna segell CAI.

e) 2 regidors/es de l’Ajuntament d’Eivissa: 1 regidor/a d’àrea que tengui incidència en les actuacions recollides al Pla d'Infància i 1 en representació del/s grup/s de l’oposició que, en el cas d'haver-hi més d'un grup, aquesta representació s'ostentarà de forma rotatòria entre els diferents grups.

Article 6.

Poden assistir a les reunions del CMIA per qüestions puntuals i específiques, amb veu i sense vot, persones de vàlua reconeguda, amb coneixement de la matèria de la qual es tracti, i/o associacions, quan siguin convidades per la presidència o a requeriment del Consell.

Article 7. El Grup de participació infantil i adolescent d’Eivissa

7.1. Es crea el Grup de participació infantil i adolescent d’Eivissa amb la finalitat de fer efectiu el seu dret a ser escoltats en relació amb tots els assumptes municipals que els concerneixen.

7.2. El Grup de participació infantil i adolescent d’Eivissa està integrat per infants i adolescents, triats democràticament, amb un nombre màxim de 50, entre l'alumnat dels centres escolars del municipi d’Eivissa. Per tal d'assegurar la representació de tots els col·lectius -risc d'exclusió social, discapacitats, etc.-, l'Ajuntament pot demanar a les associacions i/o entitats implicades  el nomenament de representants.

7.3. Són requisits per formar-ne part, els següents:

-  Residir al municipi d’Eivissa.

- Tenir entre 8 i 17 anys durant l'any escolar.

- Voluntarietat i comptar amb el consentiment de qui ostenti la pàtria potestat o la guàrdia i custòdia.

7.4. Els membres del Grup de participació infantil i adolescent perdran la seva condició per les causes següents:

- En complir els 18 anys.

- Per revocació del consentiment prestat per qui ostenti la pàtria potestat o la guàrdia i custòdia.

- Per incompliment de les seves obligacions, a proposta de la majoria del Grup.

- Els que voluntàriament ho manifestin per escrit dirigit al Grup de Participació.

7.5. El Grup de participació infantil i adolescent d’Eivissa ha de triar els seus representants al Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència en un nombre màxim de 8: 4 representants de Primària i 4 de Secundària, tot tenint en compte que aquesta representació de nens i nenes i adolescents sigui equilibrada.

7.6. Els infants i adolescents triats per representar el Grup de participació infantil d'Eivissa en el Consell ostentaran la condició de vocals d’aquest òrgan i la seva representació per un període d'un any. Anualment se celebrarà una nova votació per triar els representats del Grup en el Consell. Tot i això,  els representants podran ser reelegits.

7.7. El Grup de participació infantil es reunirà almenys quatre vegades a l’any durant els mesos lectius escolars. En cas necessari, el Grup podrà ser dividit en seccions per reunir els infants i adolescents en funció de la seva edat, temes d’interès, etc.

7.8. A més d'actuar com a part del Consell Municipal d'Infància, el Grup de participació infantil exercirà de forma independent el seu dret a ser escoltat en relació amb tots els assumptes municipals que els concerneixen a través de les audiències infantils que podrà mantenir amb l’alcalde/essa i el govern municipal.

Article 8. La Presidència

La presidència del CMIA correspon a l’alcalde/essa del municipi, que podrà delegar-la en un regidor/a de l’Ajuntament.

8.1. Funcions de la Presidència:

a) Representar el CMIA.

b) Fixar l’ordre del dia, convocar, presidir i moderar les sessions.

c) Garantir la participació dels infants i adolescents.

d) Coordinar la relació entre el Consell i els òrgans de govern i de gestió de l’Ajuntament.

e) Exercir totes les altres funcions que siguin inherents a la seua condició de president/a del Consell o que li siguin encomanades per aquest.

Article 9. La Secretaria

Estarà ocupada per personal municipal i serà designada per la presidència del Consell.

9.1. Funcions de la secretaria.

a) Preparar i cursar la proposta de l'ordre del dia de les sessions.

b) Assistir a les sessions, amb veu i sense vot, estenent acta de les sessions i, una vegada aprovades, autoritzar-les rubricant-les.

c) Autoritzar amb la seva signatura els acords aprovats pel Consell i les modificacions que s'introdueixin.

d) Facilitar als vocals la informació i assistència tècnica necessàries per al millor desenvolupament de les funcions a ells assignades.

i) Vetllar per la ràpida posada en coneixement de la presidència de tots els assumptes, informes, propostes i documents que tenguin entrada en la secretaria.

f) Expedir, amb el vistiplau de la presidència, certificacions sobre actes i acords del Consell.

g) Totes les que li siguin atribuïdes per la presidència per a la bona marxa dels assumptes del Consell o de les seves comissions.

Article 10. Els vocals

10.1. Funcions:

a) Rebre, amb una antelació mínima de set dies, la convocatòria amb l'ordre del dia de les reunions, excepte les convocatòries de caràcter extraordinari, que es podran realitzar amb quaranta-vuit hores d'antelació.

b) Assistir a les reunions i participar en els debats exposant la seva opinió i formulant les propostes que estimin pertinents.

c) Exercir el seu dret al vot, així com expressar-ne el sentit i els motius que ho justifiquen.

d) Proposar a la presidència, a través de la secretaria del Consell, la inclusió de punts en l'ordre del dia de les sessions ordinàries i formular precs i preguntes.

i) Aportar la informació relativa al seu àmbit de representació que el Consell li requereixi.

f) Rebre informació de tot allò que esdevingui en el Consell i que interessi per al seu bon funcionament.

g) Participar en aquelles comissions per a les quals el Consell el designi.

10.2. En cas d'absència o malaltia i en general quan concorri alguna causa justificada, els membres titulars podran delegar el seu vot en un altre membre mitjançant la corresponent acreditació o ser substituïts per uns altres, prèvia acreditació davant la Secretaria del Consell.

10.3. Els vocals del Consell perdran la seva condició de membres per les causes següents:

a) Quan deixin d'ostentar la condició per la qual van ser designats.

b) Per incompliment de les seves obligacions, a proposta del Ple, davant l'òrgan que el va designar.

c) Els membres que voluntàriament ho manifestin en escrit dirigit al president/a.

d) Els infants i adolescents causaran baixa quan es donin les circumstàncies establertes en l'article 7.4 d'aquest reglament.

10.4. Tots els vocals seran designats i cessats a proposta dels organismes o grups a qui representen i correspon a la presidència el seu nomenament i revocació.

10.5. El nomenament dels vocals es farà per un període de quatre anys, sense perjudici dels canvis que hi puguin produir-se.

FUNCIONAMENT

Article 11. Del Ple

11.1. El Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència es constituirà en la primera sessió del Ple, a convocatòria de la Presidència.

11.2. El Ple del Consell es reunirà amb caràcter ordinari dues vegades a l'any. Es pot celebrar sessió extraordinària sempre que sigui necessari a proposta de la Presidència o a petició dels representants del Grup de Participació Infantil i Adolescent.

11.3. Les sessions ordinàries del Consell seran convocades amb una antelació mínima de set dies, i amb quaranta-vuit hores si és extraordinària, acompanyades de l'Ordre del Dia, data, hora i lloc de celebració i, si escau, de la documentació suficient.

11.4. Se celebraran en horari compatible amb les activitats escolars i de manera que es faciliti l'assistència de tots els infants i adolescents del Grup de Participació.

11.5. El Consell es considerarà vàlidament constituït en primera convocatòria quan assisteixi almenys la meitat més un dels membres amb dret a vot i en segona convocatòria, mitja hora després, qualsevol que sigui el nombre de membres assistents amb dret a vot, sempre que no sigui inferior a set. En qualsevol cas, és imprescindible la presència de la presidència i de qui ostenti la secretaria.

Article 12. Comissions de treball

12.1 Podran constituir-se tantes comissions de treball com siguin necessàries amb caràcter fix o variable, en funció de temes d'especial rellevància per a la infància i/o l’adolescència, així com de la incidència en la seva realitat. En aquest cas s’ha de contemplar la presència de personal tècnic com a informadors qualificats en funció de la temàtica que s'abordi, i de personal tècnic designat per la Comissió Tècnica de Coordinació del Segell CAI.

11.2. Les funcions de les comissions de treball seran:

a) Dissenyar i desenvolupar les actuacions incloses en el Pla Municipal d'Infància.

b) Assessorar al Ple del Consell en els assumptes que els siguin sotmesos.

c) Estudiar i investigar temes d'importància i rellevància per a la infància.

d) Elevar informes dels diferents estudis i investigacions així com de les seves conclusions al Ple del Consell.

i) Realitzar propostes alternatives d'acord amb la realitat dels infants i adolescents.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Per a totes aquelles qüestions que no prevegin el present Reglament, regirà la normativa interna de l’Ajuntament d'Eivissa, així com la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, que igualment formaran el criteri a seguir en cas de conflicte d’interpretacions.

Segona. Qualsevol modificació d’aquest Reglament l’haurà d’aprovar el Ple de la Corporació, una vegada obtingut el vot favorable de les dues terceres parts de membres del Consell. El mateix règim se seguirà en cas de proposta de dissolució del Consell.

Tercera. Els presents estatuts que consten de dotze articles i tres disposicions finals, entraran en vigor una vegada aprovats definitivament pel Ple de l’Ajuntament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Eivissa, 7 de novembre de 2013

L’ALCALDESSA,
Pilar Marí Torres