Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 21365
Aprovació definitiva de les bases de la convocatòria de subvencions per a les activitats de temps lliure 2013
Versió PDF
En data 10 d'octubre de 2013 es publica al BOIB núm. 139 sec. V Pàg. 49917, l’acord de la Junta de Govern de l’Ajuntament d’Inca realitzat en data 9 d'octubre de 2013, pel qual s’aproven inicialment les bases reguladores de la convocatòria de subvencions per a les activitats de Temps Lliure organitzades per les entitats i les associacions locals per a l’any 2013. De conformitat amb lo disposat a l’Art. 102 de la Llei de 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s’ha exposat al públic el referit acord , per un termini de 30 dies, des de el següent a la publicació de dit acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, als efectes de que tots els interessats presentin al·legacions en contra el mateix davant la Junta de Govern Municipal.
Donat que transcorregut el plac no han hagut al·legacions al respecte, les bases reguladores de les subvencions per a les activitats de Temps Lliure organitzades per les entitats i les associacions locals per a l’any 2013 es consideren definitivament aprovades en el següent contingut literal:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LES ACTIVITATS DE TEMPS LLIURE 2013 ORGANITZADES PER LES ENTITATS I LES ASSOCIACIONS LOCALS
1. OBJECTE
Les presents bases tenen per ordre establir els criteris i el procediment per a la concessió de subvencions municipals d’acord amb els principis d’objectivitat, concurrència i publicitat per a activitats realitzades entre l'1 d'octubre del 2012 a l'1 d'octubre del 2013, que contribueixin a la promoció d’activitats d’oci i de temps lliure per a nins i joves.
2. FINALITAT
Es convoca la concessió de subvencions per a la promoció d’activitats d’oci i ocupació del temps lliure per a nins i joves durant el període d'octubre del 2012 a setembre del 2013.
Les subvencions seran destinades a la realització d’activitats d’oci i temps lliure per a nins i joves, dedicades al foment de música, dansa, teatre, arts gràfiques, esports i altres activitats relacionades amb la promoció o difusió de l’oci, l’esport i el temps lliure.
3. DESTINATARIS
Podran sol·licitar aquestes subvencions les entitats o associacions locals constituïdes i així inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament d’Inca, que contemplin en els seus Estatuts la pràctica d’activitats de temps lliure per a nins i joves i que reuneixin els requisits següents:
- Estar en possessió, si escau, del permís del Govern balear per realitzar l’activitat.
- Presentar, com a mínim, un monitor d’activitat per a cada 10 nins o joves participants.
- Comptar, com a mínim, amb un 50% dels monitors i responsables de l’entitat titulats i/o realitzar almenys una activitat de temps lliure mensual
- Garantir la legalitat i seguretat en la realització de totes les activitats objecte de subvenció (permisos, assegurances, etc.).
- No tenir pendent de justificar cap subvenció municipal, concedida en l’exercici anterior.
- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social.
4. QUANTIA DESTINADA I REPARTIMENT
1. En el pressupost de l’Ajuntament d’Inca per a l’any 2013, el crèdit destinat a donar cobertura a la present convocatòria en la partida 339.489 ascendeix a la quantitat de sis mil euros (6.000,-€).
2. Les subvencions seran estudiades i valorades perquè posteriorment s'elevi la proposta de subvenció a la Junta de Govern per a la seva aprovació, i seguiran els criteris que s’assenyalen a continuació:
- Base: 4 € per participant
- Monitors titulats: 5 € per dia
- Monitors no titulats: 3 € per dia
La quantitat de la subvenció que s’atorgarà a cada entitat sol·licitant serà el resultat d’aplicar els criteris dalt esmentats. Si, atenent al nombre de sol·licituds i a les quantitats resultants, la partida destinada per l’Ajuntament d’Inca no resultàs suficient, aleshores la quantitat que rebrà cada entitat sol·licitat s’adequarà de manera proporcional al nombre de sol·licituds i a la dita partida municipal.
L’obtenció concurrent de subvencions d’altres administracions públiques o privades en cap cas no podrà ser d’una quantia que superi el cost de l’activitat. Aquest supòsit donarà lloc a una modificació de la resolució de concessió.
En el termini de quinze dies, un cop expirat el termini de presentació de sol·licituds, seran resoltes per la Junta de Govern i la falta de notificació de la resolució produirà efectes desestimatoris, i contra la desestimació expressa o presumpta podran formular-se els recursos pertinents.
5. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
- Projecte detallat de les activitats que han fet durant el període 2012/2013.
- Fitxa sobre les dades de l’entitat segons model que consta com a annex II de les presents bases, degudament emplenada.
- Còpia de les titulacions de tots els monitors i dels corresponents responsables.
- Certificat del secretari de l’entitat del nombre de monitors (titulats, en pràctiques no titulats).
- Declaració de les subvencions i ajudes destinades a la mateixa finalitat per a la qual se sol·licita, amb indicació de les efectivament concedides i la seva quantia, en cas contrari declaració negativa.
- Acreditació de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, mitjançant la presentació dels corresponents certificats emesos per l'Agència Tributaria de l’Estat, Comunitat Autònoma i la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el moment de la sol·licitud es preveu la possibilitat de substituir aquests certificats per una declaració responsable firmada pel representant de l’entitat.
6. CALENDARI I PROCEDIMENT PER PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
Per tal de presentar les sol·licituds conforme a les presents bases s'avendrà amb el calendari i canal de tramitació següent, i s'estipula el perióde de presentació de sol·licituds
- PERIODE DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
10 dies a partir de la publicació de l'aprovació definitiva de les bases.
- PERÍODE D'ESMENA D'ERRORS -Per manca de documentació-
Hi haurà un període de 3 dies per esmenar errades
- PUBLICACIÓ DE LLISTES DEFINITIVES(es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament http://incaciutat.com/administracio-municipal )
Les entitats i les associacions locals interessades que vulguin sol·licitar l'ajuda econòmica que s'estipula a les presents bases, hauran de presentar la sol·licitud conjuntament amb la documentació requerida mitjançant el següent canal, atenent que, en tots els casos s'haurà de lliurar dins els teminis establerts:
TRAMITACIÓ PRESENCIAL
AJUNTAMENT D'INCA
Registre d'entrada
Plaça Espanya, 1
Horari; De dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 hores.
Dissabte de les 8 h a les 13 hores.
TRAMITACIÓ ADMINISTRATIVA MITJANÇANT CORREU POSTAL
Oficines de correus
En el cas que la sol·licitud s'enviï mitjançant tramitació administrativa per correu postal, és convenient posar-se en contacte previ en el 971.50.71.23 i passar còpia escanejada per e-mail.
Tota la documentació s'haurà de presentar a l'oficina de correus dins sobre obert, per tal que aquesta oficina dati i segelli l'exemplar destinat a l'Ajuntament d'Inca.
PERÍODE D'ESMENA D'ERRORS PER MANCA DE DOCUMENTACIÓ
En un termini de tres (3) dies, una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, la regidoria de Joventut publicarà la llista provisional d'admesos i exclosos per manca de documentació.
Els sol·licitants exclosos disposaran d'un termini de tres (3) dies a comptar des del primer dia de publicació per fer entrega de la documentació requerida, la qual es podrà presentar sempre abans de les 14.00 h del darrer dia estipulat pel següent canal:
- Al Registre General de l'Ajuntament d'Inca.
En cas de no presentar la documentació requerida, l'aspirant quedarà exclòs.
RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
La resolució de la convocatòria amb les entitats o associacions beneficiaris i l'import de la subvenció concedida, s'exposaran al tauler dels Casal de Joves d'Inca i la pàgina WEB de l'Ajuntament d'Inca.
ACCÈS ALS MODELS I SOL·LICITUDS
El model de sol·licitud, les presents bases i tota la informació complementària es podrà trobar al següents llocs:
1- Casal de Joves d'Inca
Av. de Lluc, 299
Telf. 971.50.71.23
dins l'horari d'atenció al públic.
2- Al web municipal a l'apartat de l'Àrea de Joventut http://incaciutat.com/administracio-municipal
Tota la informació referent a les següents bases es farà pública de forma simultània al tauler del Casal de Joves d'Inca i a la pàgina web municipal.
Per a qualsevol consulta o revisió prèvia de les sol·licituds us podeu posar en contacte amb la funcionaria responsable de l'Àrea de Joventut d'Inca.
7. OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI
Les entitats subvencionades hauran de presentar al Registre d'Entrada de l'Ajuntament la següent documentació:
1. Document acreditatiu del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció, amb la presentació d’una memòria.
2. Relació de les despeses i ingressos per al seu finançament. Cal presentar la documentació justificada de les despeses realitzades, a través de factures o documents de valor probatori equivalent, que hauran de ser originals o còpia cotejada.
3. Relació de les activitats efectivament realitzades.
A més, estaran obligades a:
- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’Ajuntament, com també a les de control financer que corresponen a la Intervenció Municipal.
- Comunicar a l’Ajuntament la concessió d’altres subvencions per part d’altres administracions públiques o entitats privades per a la mateixa finalitat.
- Assenyalar en tot tipus de publicitat que l’activitat compta amb la col·laboració del Servei de Joventut de l’Ajuntament d’Inca.
- Assumir totes les responsabilitats legals i despeses de les activitats que es realitzen.
8. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT
La justificació es farà amb la presentació en el Registre General d’Entrada de l’Ajuntament de la documentació justificativa de les despeses realitzades, i es farà mitjançant la presentació de la següent documentació:
- Factures, rebuts o documents justificatius de les despeses (originals o fotocòpies autenticades), els quals hauran de reunir els requisits legals exigits pels reglaments de l’IVA i factures, com també els exigits de la finalitat de la subvenció mitjançant la realització de les activitats per a les quals va ser concedida.
- Relació detallada de les subvencions o ajuts obtinguts d’altres administracions públiques o privades per a la mateixa finalitat.
- Declaració responsable del beneficiari que acrediti que les factures que es presenten com a justificants han estat aplicades a l’activitat subvencionada.
- Memòria detallada de l’activitat realitzada de conformitat amb el projecte presentat i balanç d’ingressos i de despeses realitzades amb motiu de l’activitat.
- Un exemplar de tota la documentació impresa generada per l’activitat.
Vista la documentació justificativa presentada, la Intervenció fiscalitzarà el compliment de la subvenció i en proposarà el pagament.
En tot allò no previst en les presents bases, s’aplicaran les d’execució del pressupost general de l’Ajuntament d’Inca corresponent a l’exercici 2013.
ANNEX I
SUBVENCIONS DESTINADES A PROMOURE ACTIVITATS D’OCI INFANTIL I JUVENIL 2012/2013
1. DADES D’IDENTIFICACIÓ DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT
1.1. Dades de l’entitat
| Nom de l’entitat |
|||||||||||||
| CIF |
Telèfon |
|
|||||||||||
| Domicili |
|||||||||||||
| Municipi |
|
CP |
|||||||||||
| DADES BANCÀRIES DE L’ASSOCIACIÓ/ENTITAT |
|||||||||||||
| Banc |
Oficina |
||||||||||||
| Núm. de compte |
|||||||||||||
1.2. Dades del representant
| Nom i llinatges |
||||
| NIF |
Càrrec |
|
||
| Domicili |
||||
| Municipi |
|
CP |
||
2. SUBVENCIÓ SOL·LICITADA
2.1. Import total de la subvenció sol·licitada: _________________________ EUROS
2.2. Programes per als quals se sol·licita:
2.2.1. _____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2.3. Aportació de l’entitat sol·licitant: ____________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
2.4. Altres aportacions:
3. ADJUNT LA DOCUMENTACIÓ SEGÜENT REQUERIDA EN LA CONVOCATÒRIA:
ANNEX II
SUBVENCIONS DESTINADES A PROMOURE ACTIVITATS
D’OCI INFANTIL I JUVENIL 2012/2013
Nom de l’entitat:
CIF:
Adreça:
Telèfon:
Nom del responsable:
Telèfon:
Objectius:
Serveis i activitats que ofereix:
Funcionament, dies i horari:
Edats:
Nombre de places (per edats):
Nombre total d’inscrits durant el curs 2012/2013:
Quota:
Personal:
Total de monitors:
Nombre de titulats:
Total de directors:
Nombre de titulats:
Altre personal:
Equipaments, local i infraestructura:
Inca, 16 de novembre de 2013
El Batle-President,
Rafel Torres