Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 21253
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la Proposta de modificació de l’acord del Ple de la CMAIB de 12 de desembre de 2008 relatiu a la Memòria Ambiental de l’Adaptació del PGOU d’Inca al Pla Territorial de Mallorca, Inca.
En relació amb l’assumpte de referència, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 26 de juliol de 2013
ATÈS
1.Que l’Ajuntament d’Inca sol·licita una modificació de les condicions 1 i 2 de l’Acord del Ple de la CMAIB de 12/12/2008 en el següent sentit:
“ 1.Fins que no s'hagi assolit el sostre poblacional de 35.000 habitants (determinada pel RD de l'estat anual en matèria de revisió del padró municipal), es podran tramitar i executar qualsevol instrument de planejament i gestió urbanística que possibiliti actuacions de transformació urbanística als àmbits de sòl urbà no consolidat per la urbanització i als sectors de sòl urbanitzable.
2.En el cas que el municipi assoleixi el sostre de població de 35.000 habitants, la posada en funcionament de qualsevol d'aquests àmbits implicarà no poder ser concedides llicències de primera ocupació i/o certificat d'obra municipal, així com de llicències d'activitat, fins que s'acrediti la regularització dels volums de captació i executades les obres d'ampliació de la depuradora.”
2.Que l'Ajuntament d'Inca, en relació a la tercera condició de l’Acord del Ple de la CMAIB de 12/12/2008, considera que, d'acord amb l'article 16.1 c) del text refós de la Llei del Sòl, seria suficient que s'indicàs que el cost de les noves infraestructures de sanejament, entre aquestes l'ampliació de la depuradora, s'ha de repercutir en els promotors de les noves actuacions urbanístiques, sense necessitat de determinar la repercussió econòmica per habitant, tenint en compte que queda garantit legalment qui ha d'assumir el cost de les noves obres d'ampliació que es duguin a terme, sense perjudici d'altres fórmules o models de financiació que es poden concretar en el moment oportú, per la qual cosa entenen que s'hauria de modificar en el sentit de limitar-la a l'obligació dels promotors dels nous àmbits urbanitzables de sufragar les despeses corresponents a les infraestructures de sanejament i per tant, l'ampliació de la depuradora.
3.Que en data 16 d'abril de 2013 la CMAIB va sol·licitar informe a la Direcció General de Recursos Hídrics en relació a si hi havia hagut un canvi pel que fa a suficiència de recursos hídrics així com a ABAQUA pel que fa a la xarxa de sanejament i depuració.
4.Que es va rebre informe del Servei d'Estudis i Planificació de 27/5/2013, el qual indica que “quant a suficiència de recursos hídrics ja es va informar favorablement amb condicionants”.
5.Que de conformitat amb informe d’ABAQUA de 16/7/2013, “des del punt de vista de l'Agència no hi ha inconvenient per atendre la sol·licitud de l'Ajuntament d'Inca, si bé proposa afegir el següent: tot això sense perjudici que la tramitació i execució de qualsevol instrument de planejament i gestió urbanística no podrà suposar la connexió efectiva de nous sectors de població que impliquin cabdals i/o càrregues contaminants addicionals a l'actual sistema de sanejament i depuració en alta d'Inca”.
6.Que d’acord amb la redacció actual de la primera condició de l'Acord del Ple de la CMAIB de 12/12/2008, es podria interpretar que, inclòs no havent superat el sostre de 35.000 habitants, no es podria dur a terme el desenvolupament de nous àmbits de transformació urbanística, condicionada a l'execució de les noves infraestructures que garanteixin el subministrament i depuració de les aigües.
7.Que en relació al sanejament i la depuració, es considera adient afegir la següent condició, d'acord amb el PHIB vigent:
“Els projectes d'urbanització de les noves construccions s'adaptarà al que disposa l'article 50 del PHIB en relació amb els objectius i criteris bàsics en matèria de sanejament i depuració d'aigües residuals”.
8.Que pel que fa a la suficiència d'aigua, es considera més adient la nova redacció proposada, de conformitat amb la qual, fins que no s'arribi als 35.000 habitants, no es podran autoritzar ni aprovar noves actuacions que suposin incrementar el consum d'aigua potable, la qual cosa és conforme amb l'informe del Servei d'Estudis i Planificació.
9.Que es considera suficient, d'acord amb l'article 16.1.c del text refós de la Llei del Sòl de 2008 que s'indiqui que el cost de les noves infraestructures de sanejament, s'ha de repercutir en els promotors de les noves actuacions, sense que sigui necessari determinar la repercussió econòmica per habitant.
ACORDA
la modificació de les condicions 1, 2 i 3 de l'Acord del Ple de la CMAIB de 12/12/2008, quedant redactades de la següent manera:
“ 1.Fins que no s'hagi assolit el sostre poblacional de 35.000 habitants (determinada pel RD de l'estat anual en matèria de revisió del padró municipal), es podran tramitar i executar qualsevol instrument de planejament i gestió urbanística que possibiliti actuacions de transformació urbanística als àmbits de sòl urbà no consolidat per la urbanització i als sectors de sòl urbanitzable.
En el cas que el municipi assoleixi el sostre de població de 35.000 habitants, la posada en funcionament de qualsevol d'aquests àmbits implicarà que no poder ser concedides llicències de primera ocupació i/o certificat d'obra municipal, així com de llicències d'activitat, fins que s'acrediti la regularització dels volums de captació i executades les obres d'ampliació de la depuradora.
Tot això s’entén sense perjudici de que no es podrà realitzar la connexió efectiva de nous sectors de població que impliquin cabdals i/o càrregues contaminants addicionals a l’actual sistema de sanejament i depuració en alta d’Inca fins la suficiència de la capacitat de sanejament.
2. Els projectes d'urbanització de les noves construccions s'adaptarà al que disposa l'article 50 del PHIB en relació amb els objectius i criteris bàsics en matèria de sanejament i depuració d'aigües residuals.
3. El cost de les noves infraestructures de sanejament, s'haurà de repercutir en els promotors de les noves actuacions, de conformitat amb l' article 16.1.c del text refós de la Llei del Sòl de 2008.”
Palma, 27 de setembre de 2013
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato