Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 21219
Disciplina. DI-2005/50. Notificació desestimació recurs, confirmar i proposta de demolició al propietari 2
Com a conseqüència de l'expedient incoat a aquest negociat per presumpta infracció urbanística als hereus de Luis Rafael Contreras Moreno, a Joaquín Contreras Moreno, a Juan Antonio Contreras Moreno, a Juan Miguel Contreras Moreno, a Jesús Contreras Moreno, a Noelia Carrión Martínez, a Maria Pilar Martínez Huescar, a Luis Corrales Camps, a Isabel Vilchez González, a Sebastián Santiago Santiago i a Maria Antònia Machado Marín, exp. n º DI-2005/50, i atès que s'ha intentat la notificació sense resultat positiu , pel present edicte es notifica a Joaquín Contreras Moreno, de conformitat amb l'art . 59-5 de la Llei 30 /92 de 26 de Novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú i 194 del Reial Decret 2568/1986 , de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu :
Us notifico, que mitjançant Decret del President del Consell de Gerència d'Urbanisme núm 15199 , de data 03/09/13 , s'ha disposat el següent; Vist l'informe emès per la TAG del servei el 15 agost 2013 que indica:
"1r . - DESESTIMAR el recurs interposat el 10 juny 2013 pels Hereus del Sr Luis Rafael Contreras Moreno , Joaquín Contreras Moreno , Juan Antonio Contreras Moreno , Juan Miguel Contreras Moreno , Jesús Contreras Moreno i Noelia Carrión Martínez, contra el Decret del president del CGU núm . 5555 de 2.4.2013 de reiniciar un nou procediment i requerir als titulars que en un termini de 2 mesos oportuna llicència municipal , en relació amb les obres executades al ds Son Genovès ( Son Ferriol ) , RR 03200138 , consistents en “Construcció d’un edifici en planta baixa, de paret de totxo de forma rectangular i una superfície aproximada de150,00 m2, i una alçada aproximada de 2.50 mts. trobant-se construïdes les parets de càrrega i tancament de façana, i es troba sense cobrir, així mateix s’observa una altra construcció de paret de bloc d’una superfície aproximada de 40,00 m2, a manera de forjat sanitari y que sobresurt una alçada aprox. de 1.00 sobre el terreny natural” (informe zelador 28.12.2004) “les obres han continuat executant-se i sobre la construcció de paret de bloc d’una superfície aproximada de 40,00 m2 , a manera de forjat sanitari i que sobresurt una alçada aprox. de 1.00 sobre el terreny natural, s’està realitzant la construcció d’una edificació en planta baixa de les mateixes dimensions i una alçada aproximada de 3,00 mts, realitzada amb paret de totxo i estructura de formigó armat, així mateix s’observen els ferros d’espera dels pilars que puguin tendir a la construcció d’una planta superior. L’altra edificació és la mateixa denunciada a l’expedient havent-se procedit a l’arrebossat de les façanes” (informe zelador 8.06.2005) “Construcció d’edifici en planta baixa d’una superfície total de 140,00 m2 d’unes dimensions de 14,00 mts. de longitud per un ample de 10,00 mts. i una alçada de 2,50 mts. realitzat amb material d’obra i coberta plana, situat a una distància de 3,00 mts d’un lateral de la parcel·la. Construcció d’un altre edifici en planta baixa d’una superfície total de 70,00 m2, d’unes dimensions de 10,00 mts de longitud per un ample de 7,00 mts. i una alçada de 2,50 mts ubicat a la seva part posterior sobre forjat sanitari en una superfície de 40,00 m2, realitzat amb material d’obra i coberta plana, situat en el mateix lateral de la parcel.la, entre l’anterior edifici abans descrit i el camí d’accés” (informe zelador 17.02.2009) “Les dues cases denunciades el febrer del 2009, ja estan acabades i habitades. Disposen de servei de llum i aigua. No es localitza cap sol·licitud de llicència per les obres ni per la segregació de la parcel·la” (informe UTIB 5.04.2011)”
AL CONSIDERAR QUE:
a) Els recurrents admeten en el seu escrit ser els propietaris des del 16.11.2004 de l'immoble on s'han dut a terme les obres realitzades sense llicència, si bé , neguen la seva participació en les mateixes. És més, al · leguen la inexistència de proves documentals en el procediment DI 2005/50 , sobre l'execució de les mateixes. No obstant això, un cop revisat l'expedient en qüestió, les obres per les quals s'ha incoat el mateix, són les que consten als informes dels zeladors municipals de l' 28.12.2004, del 8.6.2005, del 2009.02.17 i del 5.4 2011, informes que d'acord l'art . 22.2 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de Disciplina Urbanística aplicable a la CAIB (BOIB núm 141 de 17.11.1990 ) són veraces ja que les actes aixecades pels funcionaris en exercici de funcions inspectores sobre competències pròpies en matèria de disciplina urbanística, donaran fe en via administrativa dels fets que es reflecteixin en les mateixes, excepte prova en contrari ", prova que no ha estat aportada, ja que els recurrents es limiten únicament i exclusivament a negar la seva participació.
b) Quant a l'antiguitat de les obres, els al · legants no aporta cap prova que desvirtuï els fets provats en l'expedient , ( la realització d'obres sense llicència ) , i per tant no pot estimar la seva sol · licitud de declarar la prescripció de la infracció urbanística ja que aquesta no ha estat provada en els termes que preveu l' article 73 de la Llei 10/1990 , de 23 d'octubre , de disciplina urbanística , ja que la càrrega de la prova correspon a qui vol al · legar. Afegir que segons la legislació vigent el termini de prescripció de les infraccions urbanístiques està establert en 8 anys des de la finalització total de les mateixes . (cal tenir en compte doncs, que de la documentació obrant en aquest expedient es comprova que les obres es van iniciar al desembre de 2004 i no van finalitzar fins al 05.04.2011 )
c) Així , vist que els fets al · legats no desvirtuen els fets provats durant la tramitació de l'expedient, és a dir, la realització d'obres sense la preceptiva i prèvia llicència municipal, tal i com es preveu a la Llei 10/90, LDU, artc 2 i 65, han de desestimar les al · legacions presentades i continuar amb la tramitació de l'expedient. Per tant, cal
2n CONFIRMAR L'ACORD recorregut en tots els seus extrems
3r DICTAR la proposta de retirada / demolició de les obres, i concedir als titulars / propietaris un termini de 10 dies perquè sol · licitin l'oportuna llicència municipal o restableixin la infracció urbanística alterada al seu estat inicial "
Atesos els articles 42 , 87 , 89 , 107 i stes . de la Llei 30 /92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques , els articles 121 i següents de la Llei 7/1985 , de 2 d'abril , reguladora de les bases de règim local i els arts . 4.1.hi 4.2.li 18 novè del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l' Ajuntament de Palma, i vists el Decret d'Ajuntament n º 8436 , de nomenament dels titulars de les àrees de govern , de data 13 de maig de 2013, i el Decret d'Alcaldia núm. 8435 , d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma , de data 13 de maig de 2013, ambdós publicats en el BOIB núm 79 de 2013.05.18 , i altra normativa aplicable , la TAG de servei que subscriu considera que el Tinent d'Alcalde l'àrea d'Urbanisme i Habitatge , pot dictar el següent:
DECRET
1r DESESTIMAR el recurs interposat el 10 juny 2013 pels Hereus del Sr Luis Rafael Contreras Moreno , Joaquín Contreras Moreno, Juan Antonio Contreras Moreno, Juan Miguel Contreras Moreno , Jesús Contreras Moreno i Noelia Carrión Martínez, contra el Decret del president del CGU núm . 5555 de 2013.04.02 , expte . DI 2005-50 , atesos els motius exposats en l'informe del 2013.08.15 emès per la TAG del servei i transcrit en la part expositiva d'aquest acord .
2n CONFIRMAR L'ACORD recorregut en tots els seus extrems
3r D'acord amb l'art . 66 de la Llei 10/90 , de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB , la instructora cap de Servei formula la següents PROPOSTA DE RESOLUCIÓ , atès que ha transcorregut el termini concedit per sol · licitar la llicència municipal d'obres :
Als Srs Hereus del Sr Luis Rafael Contreras Moreno , Sr . Joaquín Contreras Moreno , Sr . Juan Antonio Contreras Moreno , Sr Juan Miguel Contreras Moreno , Sr Jesús Contreras Moreno i Sra Noelia Carrión Martínez . ( propietaris ).
A la Sra . Maria Pilar Martínez Huescar , al Sr Luis Corrales Camps , Isabel Vilchez González , Sr Sebastià Santiago Santiago i Sra Maria Antonia Machado Marín (propietaris), perquè procedeixin a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres realitzades en l'immoble ubicat al ds Son Genovès ( Son Ferriol ) , RR 03200138 , obres descrites en el primer paràgraf de l'informe emès per la TAG del servei el 15.08.2013 i reproduït a la part expositiva d'aquest acord .
4t . - CONCEDIR als Srs propietaris relacionats en l'apartat anterior ( apartat 3r ) , un terme improrrogable de 10 dies perquè formuli totes les al·legacions que considerin convenients.
5è ADVERTIR ALS INTERESSATS que, a tenor del que disposa l'art . 67-1 de la Llei 10/90 de la CAIB, transcorregut el termini esmentat sense que s'haguessin presentat al · legacions , o desestimades aquestes, el CGU acordarà la retirada , demolició o reconstrucció de les obres pels interessats i procedirà a impedir definitivament els usos a què podria donar dret i li concedirà als interessats un termini adequat a les circumstàncies del cas , amb l'advertència que l'Ajuntament el podrà executar subsidiàriament en cas d'incompliment .
6è NOTIFICAR la present resolució als interessats relacionats en l' apartat 3r d'aquesta resolució.
Contra els punts 1 i 2 d'aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar , directament , recurs contenciós - administratiu , conforme al que estableixen els arts. 109 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre , de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú ; 52 de la Llei 7/85 , de 2 d'abril, de bases de règim local , i als articles 45 i següents de la Llei 29/98 , de 13 de juliol , reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa , davant el Jutjat del Contenciós - Administratiu, en el termini de dos mesos , a comptar de l' endemà de la publicación del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent . Li recordo que, d'acord amb l'art. 14 de l'Estatut d'Autonomia, pot exercir el seu dret d'opció lingüística respecte a les futures notificacions que es realitzin.
Per servei de registre de documents , caixa, i també informació general i fiscal , es pot adreçar a les següents oficines : OAC AVINGUDES - Av Gabriel Alomar , 18 (Edif. Avingudes ) ; OAC CORT - Pl Santa Eulàlia , 9, bxs . ( Ajuntament) ; OAC PERE GARAU -c . Pere Llobera , 9; OAC SANT AGUSTÍ -c . Margaluz , 30 ; OAC SANT FERRAN - Av Sant Ferran , 42 ( Edif. Policia Local ) ; OAC S'ARENAL - Av Amèrica , 11; OAC S'ESCORXADOR -c . Emperadriu Eugènia , 6; OAC SON FERRIOL - Av Cid 8 . Horari d'atenció al públic : Tot l'any: de 8.30 a 14.00 h . de dilluns a divendres ( totes les oficines ) . Horari ampliat d'octubre a maig: de 8.30 a 17 h . de dilluns a dijous ( OAC Avingudes ) . Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h . a l'OAC Cort ( només registre ) .
Palma, 15 de novembre de 2013
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret d'Ajuntament n º 10434 de 8/6/2012 ( BOIB núm 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod