Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 21050
Aprovació definitiva del Reglament regulador del règim intern del servei del centre d’estades diürnes “Francesca Homar Pascual” de l’Ajuntament de Consell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que durant el termini d’informació pública de l’acord del Ple de l’Ajuntament de 24 de setembre de 2013, pel qual s’aprovà inicialment el Reglament regulador del règim intern del servei del centre d’estades diürnes “Francesca Homar Pascual” de l’Ajuntament de Consell, no es presentaren al·legacions o suggeriments l’esmentat acord s’entén definitivament aprovat, conforme allò que disposa l’article 49.c de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim local, l’art. 102, apartat d) de la Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril i article 103.1 Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre es publica el text íntegre del reglament.

REGLAMENT REGULADOR DEL RÈGIM INTERN DEL SERVEI DEL CENTRE D’ESTADES DIÜRNES “FRANCESCA HOMAR PASCUAL” DE L’AJUNTAMENT DE CONSELL

Article 1.- Definició i gestió del Servei

1.- El servei del Centre d’Estades Diürnes “Francesca Homar Pascual” és un servei públic de titularitat de l’Ajuntament de Consell, situat al Carrer del Roser, 1. L’objecte del qual és donar atenció a les persones majors amb manca d’autonomia personal i a les seves famílies, promovent el seu benestar, amb finalitat terapèutica i rehabilitadora durant un determinat nombre d’hores al dia, mitjançant assistència per a les activitats de la vida diària a persones amb dependència.

2.- La gestió del servei es podrà donar en qualsevol de les formes previstes dins la Llei de contractes de les Administracions Públiques.

Article 2.- Funcions de l’Àrea de Serveis Socials

El servei dependrà de l’Àrea de Serveis Socials Comunitaris de l’Ajuntament de Consell, que pel seu bon funcionament desenvoluparà les funcions següents:

a) D’acord amb la legislació vigent, elaborarà les normes mínimes de sanitat i higièniques que el centre haurà d’aplicar.

b) Supervisarà les actuacions de l’entitat que gestioni el centre, fent el seguiment del funcionament del servei.

Article 3.- Condicions d’admissió del servei

a) Tindran dret a accedir al servei les persones grans, de 65 anys o més. Amb un informe professional previ i a l’efecte d’ingressar en el servei d’estades diürnes, es poden considerar grans les persones de 55 anys o més. 

b) Han de ser residents a Mallorca, donant preferència als empadronats al municipi de Consell, i que presentin limitacions de la seva autonomia personal en un grau de dependència de lleugera a moderada.

c) Les persones interessades en accedir al Centre d’Estades Diürnes, hauran de realitzar la sol·licitud en els Serveis Socials municipals.

d) Les sol·licituds, que aniran acompanyades d’informe favorable de l’Àrea de Serveis Socials, passaran a inscriure’s a un padró fiscal per a la recaptació de la corresponent taxa

e) L’accés d’alta al centre es formalitzarà mitjançant la signatura del contracte assistencial de prestació del servei i en el llibre de registre de les persones usuàries.

f) El servei té una capacitat màxima de 15 usuaris/es.

g) La condició d’admissió al servei es que la persona no pateixi cap malaltia infectocontagiosa o que requereixi atenció sanitària intensiva.

 

Article 4.- Ús eventual o urgent del servei.

En casos extraordinaris i urgents, justificats per la situació familiar, per malaltia o altres, es podrà fer ús del servei, d’acord amb la capacitat del centre en aquell moment, de forma eventual.

Article 5.- Condicions de permanència en el servei.

a) La permanència al servei vendrà determinada pels informes emesos per l’equip professional i anirà en relació amb l’evolució de l’usuari/a.

b) S’estableix un període de 20 dies de prova. Finalitzat aquest període s’establirà la conveniència, o no, de la continuació del servei amb l’usuari/a.

Article 6.- Baixes del Servei.

El servei cessarà, de forma individualitzada per a cada usuari/a, per les causes següents:

a) Per renúncia voluntària, per escrit, amb la signatura de la persona responsable de l’usuari/a.

b) Per agreujament de la salut física i/o psíquica de l’usuari/a que sigui incompatible amb la seva permanència al servei. Ex. Risc per a la integritat física dels demés, ritme diürn alterat, dependència extrema

c) Per alteració greu de la convivència amb la resta d’usuaris/es o personal del centre, així com per no respectar les normes establertes al centre.

d) Per haver assolit els objectius assenyalats en el programa d’atenció individual.

e) Per modificació de la situació familiar i/o econòmica de l’usuari/a.

f) Per defunció de l’usuari/a.

g) Per impagament de dues mensualitats de la taxa

h) Per altres circumstàncies no previstes en els apartats anteriors, però que puguin ser causa de baixa en el servei per acord de la Junta de Govern Local amb informe vinculant de l’equip professional del servei.

i) El servei podrà ésser suspès, de forma temporal i individualitzada per a cada usuari/a, quan així ho sol·liciti l’usuari/a o persona responsable, per alleujament o agreujament  de la salut física i/o psíquica o altre motiu al·legat a la sol·licitud.

Per aplicació de la sanció de cessament definitiu, acordada per la Junta de Govern Local en base a l’expedient sancionador establert en aquest Reglament. En cas de l’aplicació de la sanció de cessament definitiu, la baixa serà efectiva una vegada l’expedient sancionador hagi adquirit la condició de ferm. De forma extraordinària podrà aplicar-se el cessament immediat, quan la causa de l’expulsió suposi uns perjudicis molt greus sobre les persones o les instal·lacions del centre.

L’aplicació de les sancions exigirà la tramitació d’un expedient sancionador conforme al que determina el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el reglament del procediment a seguir per l’administració de la comunitat autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora, o normativa que el substitueixi

El servei podrà ésser suspès temporalment, o cessar definitivament, amb caràcter general per a tots els usuaris/es del Centre, a iniciativa del Departament de Serveis Socials, mitjançant informe justificatiu de les circumstàncies, amb informe no vinculant del Consell de Centre, i  posterior aprovació pel Plenari municipal.

L’acord de suspensió o cessament general del servei haurà d’ésser comunicat als usuaris/es del Centre, o les persones responsables, per escrit, de forma individualitzada, amb un temps mínim d’un mes d’avançament a la data en que es produeixi la suspensió o el cessament.

Les taxes abonades en forma de bestreta avançada corresponents als dies en que el servei s’ha suspès o cessat seran reintegrades als usuaris/es en la mateixa manera en que varen ésser abonades.

La suspensió o cessament del servei, no suposaran cap dret dels usuaris/es a indemnitzacions econòmiques.

Article 7. - Accés al centre i absències.

a) El Centre d’estades diürnes té un règim obert; no obstant, quan els usuaris/es hagin de sortir, ho faran sempre acompanyats de la persona responsable del mateix, o per persona autoritzada per escrit per aquest. Les sortides hauran de ser comunicades prèviament al responsable del Centre.

b) Les absències de petita durada dels usuaris/es, s’hauran de comunicar prèviament a la responsable del centre tant a la seva sortida com a la seva tornada

c) Les absències en l’horari del dinar s’hauran de comunicar expressament abans de les 10:00h del mateix dia per tal de preveure la demanda de menús.

d) En cas d’absències voluntàries d’un dia o més, s’hauran de comunicar a l’establiment amb una antelació mínima de 48 hores.

e) En cas d’absència forçosa per malaltia o altra causa es comunicarà la mateixa al centre el mateix dia d’inici de l’absència, a primera hora.

Article 8.- Normes d’higiene.

a) Al centre es seguiran unes normes mínimes d’higiene i seguretat, per part dels usuaris/es del personal laboral.

b) L’usuari/a seguirà dependent del centre de salut corresponent a la seva atenció.

c) Les persones usuàries atendran les indicacions del personal terapèutic, o mèdic al seu cas, relatives a la medicació que han de prendre, seguint les pautes del tractament que se’ls hagi prescrit.

d) L’usuari/a aportarà els objectes personals d’higiene (sabó, colònia, tovallola, pinta o raspall, etc.), així com de vestuari i medicació.

e) En el cas que sigui necessari, el personal especialitzat realitzarà el canvi del bolquers dels usuaris/es

Article 9.- Normes de convivència.

a) Les persones usuàries, els seus responsables, i el persona laboral estan obligats a seguir les normes de convivència establertes al present Reglament.

b) Els usuaris/es, i els seus responsables legals, tractaran en tot moment amb el màxim respecte tant a la resta de persones usuàries com al personal laboral, evitant crits i baralles.

c) El personal laboral del centre estarà sempre a disposició dels usuaris/es, complint les seves funcions amb la màxima diligència possible, per la qual cosa les persones usuàries, i els seus responsables legals, hauran de seguir les seves indicacions que, en tot moment, vetllaran pel benestar dels usuaris/es.

d) Les diverses dependències del centre es destinaran al fins i usos concrets que tenen assignats, per la qual cosa s’evitarà realitzar activitats que no corresponguin fora dels llocs adequats.

e) Queda totalment prohibit el lliurement de regals, o almoines dels usuaris/es, o dels seus responsables, al personal laboral del Centre, així com la donació de qualsevol tipus de bé.

f) El centre no es responsabilitza de les pertinences personals dels usuaris/es. 

Article 10.- Horari del servei.

a) El servei es prestarà de dilluns a divendres, excloent els festius, de les 8:00h fins a les 18:00h.

b) L’horari d’entrada estableix un marge de les 8:00h a les 10:00h del de matí i l’horari de sortida és el pactat amb l’usuari/a - família

c) L’horari de visites respectarà el servei de menjador

d) Les visites es comunicaran a la recepció de l’establiment el nom de la persona a visitar i s’identificaran amb el document nacional d’identitat o similar.

e) Berenar matinal: de les 9:00h a les 9:30h

f) Dinar: de les 13:00h a les 14:00h

g) Berenar vespertí: de les 17:00h a les 17:30h.

Article 11.- Drets i deures dels usuaris/es i les persones responsables.

1.- Seran drets de l’usuari/a i persones responsables:

a) Dret a accedir al sistema de serveis socials en condicions d’igualtat,sense discriminació per raó de lloc de naixement, idioma, ètnia, sexe, orientació sexual, estat civil, situació familiar, edat, discapacitat, religió, ideologia, opinió o qualsevol altra condició personal o social

b) Dret a rebre informació suficient i verídica, en termes comprensibles, sobre les prestacions i els recursos disponibles i sobre els requisits necessaris per accedir als serveis, i també sobre altres recursos de protecció social i sobre les competències de les administracions públiques en aquest àmbit. Per fer-ho efectiu s’ha de disposar dels ajuts i els suports necessaris per comprendre la informació que els sigui donada si tenen dificultats derivades del desconeixement de la llengua, si tenen alguna discapacitat o per altres raons que ho justifiquin. .

c) Dret a rebre la valoració de la seva situació i, si és procedent, la valoració de les necessitats socials dels familiars i de les persones que en tenen cura, en un llenguatge clar i entenedor

d) Dret a disposar d’un pla individual d’atenció personal o familiar, d’acord amb la valoració de la seva situació, que han d’aplicar tècnicament professionals mitjançant procediments reconeguts i acreditats.

e) Dret a estar informades del procés d’intervenció social i a participar en l’elecció dels serveis i les prestacions entre les opcions que els presentin les administracions, sempre que aquests fets no vagin en contra del normal desenvolupament de l’atenció o perjudiquin a qualcuna de les parts que hi intervenen.

f) Dret a rebre informació prèvia en relació a qualsevol intervenció que els afectiu, per tal que hi puguin donar el consentiment específic i lliure. El consentiment ha de ser en tot cas per escrit quan la intervenció impliqui un ingrés en un centre residencial. El consentiment de les persones incapacitades i de les persones menors d’edat s’atorga de conformitat amb el procediment legalment establert per a aquests casos.

g) Dret a renunciar a les prestacions i als serveis concedits en els termes establerts aper legislació vigent, llevat que  afecti els interessos de les persones menors d’edat o presumptament incapaces.

h) Dret a la confidencialitat respecte de la informació que coneguin en el servei, d’acord amb la legislació de protecció de dades de caràcter personal.

i) Dret a l’accés, en qualsevol moment, al seu expedient individual, d’acord amb el que estableix la legislació vigent, i en tot el que no vulneri el dret  a la intimitat de terceres persones.

j) Dret a l’assignació de persona del referència, en els termes establerts reglamentàriament

k) Dret a la participació en la presa de decisions del centre que els afectin individualment o col·lectivament per mitjà del que estableixen la normativa (Títol IV de la Llei 4/2009, d’11 de juny de Serveis Socials).

l) Dret a rebre serveis de qualitat i a conèixer els estàndards establerts a aquest efecte.

m) Dret a suggerir i a fer reclamacions

n) Dret a domiciliar-se sempre que es compleixin els requisits establerts a la normativa vigent.

o) Dret a la continuïtat de la prestació dels serveis  en les condicions establertes o sobrevingudes

p) Dret a ser orientades cap a altres recursos alternatius que siguin necessaris

q) La resta de drets que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.

r) Dret a l’exercici de la llibertat individual per romandre en el servei i sortir-ne, tenint en compte el interessos de les persones incapacitades o presumptament incapaces.

s) Dret a conèixer el Reglament de Règim Intern del Servei

t) Dret a rebre una atenció personalitzada, d’acord a les seves necessitats específiques, des d’una perspectiva interdisciplinar, per aconseguir un desenvolupament adequat.

u) Dret a mantenir objectes personals significatius per personalitzar l’entorn on viuen, respectant els drets de la resta de persones

v) Dret a no ser sotmeses a cap tipus d’immobilització o de restricció física o tractament farmacològic sense la seva autorització, amb l’excepció que hi hagi perill imminent per a la seguretat física de la persona usuària o de terceres persones, o que hi hagi prescripció facultativa, en ambdós casos sota supervisió.

w) Dret a conèixer el preu dels serveis que es reben

2.- Seran deures de l’usuari/a i les persones responsables:

a) Acudir a les entrevistes a les qual les citi el personal professional dels serveis socials

b) Contribuir al finançament del cost del servei quan es tingui capacitat econòmica i així s’estableixi normativament

c) Informar sobre qualsevol canvi que es produeixi  quant a la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pugui donar lloc a modificar, suspendre o extingir la prestació del servei.

d) Complir el reglament de règim intern

e) Signar el contracte assistencial amb l’entitat municipal.

Article 12.- El Consell de Centre.

1.- El Consell de Centre és l’òrgan de participació democràtica i informació del Centre d’Estades Diürnes “Francesca Homar Pascual”.

2.- El Consell de Centre estarà compost per:

a) El Batlle o la persona qui delegui, que actuarà com a President.

b) La persona encarregada de la Coordinació del Centre, que serà membre del Departament municipal de Serveis Socials, que actuarà com a secretària, amb veu i vot.

c) Dos membres del personal del Centre.

d) Tres representants dels usuaris/es, o responsables legals dels usuaris/es quan aquests estiguin incapacitats, elegit pels propis usuaris/es o responsables, segons les normes que s’estableixen en aquest article.

3.-Són competències del Consell de Centre:

a) Estudiar i debatre els esdeveniments de la gestió quotidiana del Centre.

b) Informar, amb caràcter no vinculant, sobre les queixes i suggeriments rebuts en el Centre.

c) Informar, amb caràcter no vinculant, sobre les propostes de cessament o suspensió del servei proposades pel Departament municipal de Serveis Socials.

d) Vetllar pel compliment del Reglament de Règim Intern.

e) Planificar i programar les activitats que es realitzin fora del Centre, en cas d’haver-n’hi.

f) Vetllar per a la conservació del material, instal·lacions i equipament del Centre.

g) Vetllar pel bon funcionament del Centre.

h) Fer respectar les normes sanitàries i higièniques.

i) Elaborar les seves normes internes de funcionament.

j) Proposar al Ple de l’Ajuntament la modificació del Reglament de Règim Intern.

4.- El Consell de Centre fixarà per iniciativa pròpia el seu règim de reunions i les normes pel seu funcionament. En qualsevol cas, es reunirà com a mínim cada trimestre.

5.- Seran electors i elegibles al Consell de Centre, cadascun dels usuaris/es del servei, si no estan legalment incapacitats, i els representants legals dels usuaris/es en cas d’incapacitat. Els treballadors formaran el seu propi cens per a triar els seus representants. Els censos electorals estaran exposats al Centre durant un període de set dies, a fi i efecte de possibles reclamacions.

6.- El sistema d’elecció serà el d’Assemblea Electoral, formada pel Batlle o persona en la qual delegui com a representant de l’Ajuntament, la Coordinadora del Centre i totes les persones inscrites als Censos. L’Assemblea elegirà una taula, constituïda per un president i un vocal que actuarà com a secretari. El vot serà secret i es realitzarà mitjançant la introducció de paperetes dins una urna. Acabada la votació es farà l’escrutini, fent-se públic, quedant elegits els candidats amb major nombre de vots, a més d’un suplent. En cas d’empat es resoldrà mitjançant una nova votació.

7.- S’aixecarà acta del resultats electorals, un exemplar de la qual es col·locarà al Centre i  l’altre al tauló d’anuncis de l’ajuntament. S’establirà un termini de set dies a efectes de reclamacions, a comptar des del primer dia en que es publiqui  l’acta del resultats electorals.

8.- El mandat dels representants dels usuaris/es i del personal laboral serà de dos anys des de la data de la proclamació del nomenament, sempre que mantinguin la seva vinculació amb el Centre. Acabat el mandat es realitzaran noves votacions. Els representants podran presentar-se a la reelecció mentre duri la seva vinculació al Centre.

Article 13.- Suggeriments, queixes i reclamacions.

a) Les persones usuàries, o els seus responsables, podran presentar queixes o reclamacions sobre qualsevol aspecte del personal laboral, del funcionament o dels serveis del Centre, que es faran arribar a la direcció del mateix mitjançant fulls de reclamació que tindran a la seva disposició en la recepció.

b) Es podrà realitzar qualsevol tipus de suggeriment que comporti una millora de la qualitat de prestació del servei mitjançant la bústia col·locada a la zona de recepció.

c) Tots els suggeriments, queixes i reclamacions seran remesos de forma immediata al Consell de Centre, pel seu  tractament i informe.

d) La Junta de Govern Local, a la vista de l’informe emès pel Consell de Centre, resoldrà el que estimi convenient, notificant-ho al interessat.

Article 14.- Sistema de cobrament.

a) El servei estarà sotmès al pagament d’una taxa per la prestació del mateix.

b) L’import de la taxa serà aprovat per ordenança fiscal municipal,

c) El retard de dues mensualitats en el pagament comportarà la baixa de l’usuari/a al centre, previ avís al mateix, que es realitzarà mitjançant notificació de l’atorgament d’un termini de 15 dies per presentar al·legacions que estimin pertinents.

d) La taxa s’abonarà mitjançant domiciliació bancària

e) L’import de la taxa s’actualitzarà per modificació de l’ordenança fiscal, comunicant-ho al Consell de Centre, prèviament a la seva aprovació definitiva. També s’inserirà el text del projecte de modificació al taulell d’anuncis del centre.

f) Al taulell d’anuncis del Centre hi constarà en tot moment una relació actualitzada d’imports de les taxes vigents per la prestació de serveis.

Disposició derogatòria única.

Amb l’aprovació definitiva del present Reglament es deroga expressament el Reglament 1/2005, regulador del règim intern del servei del centre d’estades diürnes “Francesca Homar Pascual” aprovat pel Ple de data 27 de setembre de 2005 i modificat per acord del Ple de data 06 de març de 2007.

Disposició Final

El present reglament entrarà en vigor a partir del dia següent al de la seva publicació en el BOIB i estarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

 

ANNEX I – MODEL DE CONTRACTE ASSISTENCIAL DE PRESTACIÓ DEL SERVEI DE CENTRE D’ESTADES DIÜRNES.

En / Na _______________________, resident al municipi de __________, al carrer __________________________________________________, amb NIF núm._______________,i telèfon , com a familiar ()/tutor legal () responsable d’En / de Na _________________________, amb NIF núm. _____________, resident al municipi de _______________,

En / Na, amb NIF núm. , Director/a Tècnic/a del Centre de Dia  de Francesca Homar Pascual de Consell,

ACORDEN inscriure En / Na ___________________________ al servei municipal de

Centre d’Estades Diürnes “Francesca Homar Pascual”, d’acord amb les següents clàusules:

Primera.- L’ingrés al servei municipal del Centre d’Estades Diürnes “Francesca Homar Pascual” s’efectua LLIUREMENT.

Segona.- El servei municipal de Centre d’Estades Diürnes ofereix les tasques d’acolliment i suport, amb una finalitat terapèutica i rehabilitadora, així com d’assistència per a les activitats de la vida diària.

Tercera.- L’usuari o usuària, i el seu responsable legal, coneixen i accepten les normes del Reglament de règim interior del Centre, aprovat definitivament pel Ple municipal de xx de xx de, en la seva versió vigent, i publicat al BOIB núm. xx /xx, de  xx de xx.

Quarta.- S’estableix un període d’adaptació de 20 dies, comptats des de la signatura del present contracte, amb l’objectiu de conèixer tant el medi com el grau d’adaptació. En casos extraordinaris i urgents, encara que no compleixin tots els requisits per entrar al centre,  justificats per la situació familiar, per malaltia o altres, es podrà fer ús del servei, d’acord amb la capacitat del centre en aquell moment, de forma eventual per un periode de temps prèviament acordat.

Cinquena.- Els sotasignants es comprometen a seguir i complir el programa individual d’atenció que elabori l’equip professional del servei, atenent a les necessitats personals dels usuaris/es.

Sisena.- Els sotasignants estan obligats a informar sobre qualsevol canvi que es produeixi quant a la situació familiar, personal, mèdica, social i econòmica de l’usuari/a o dels seus responsables legals, quan pogués ésser motiu de modificació, suspensió o cessament de la prestació del servei.

Setena.- Els familiars i responsables legals dels usuaris/es coneixen i accepten que el fet de la prestació del servei no els eximeix de les seves responsabilitats envers de l’usuari/a.

Vuitena.- Els serveis mèdics del Centre es presten per l’IBSALUT.

Novena.- L’usuari/a i les persones responsables es comprometen a satisfer la taxa per prestació del servei.

La taxa s’abonarà mensualment, per domiciliació bancària. L’import s’actualitzarà per

modificació de l’Ordenança Fiscal corresponent, que es comunicarà al Consell de Centre i s’exposarà al Taulell d’anuncis del Centre. Igualment, al Taulell d’anuncis del Centre hi constarà en tot moment una relació actualitzada d’imports de les taxes per la prestació dels serveis.

Desena.- Les prestacions del servei compromeses són:

1.- Servei de manutenció, amb un berenar matinal i un berenar vespertí i servei de fisioteràpia,  que s’abonaran de forma mensual, en aplicació de la taxa corresponent.

2.- Servei de dinar: s’abonarà apart segons la taxa del servei de menjar a domicili.

Onzena.- L’horari del servei és de les _________________, excloent dies festius

Dotzena.- El present contracte es podrà rescindir per voluntat expressa de les parts contractants, sempre que es comuniqui amb un mínim de 15 dies hàbils o si es produís qualssevol d’aquestes circumstàncies:

1.- Per baixa voluntària presentada per l’usuari/a o pel seu representant legal.

2.- Per incompliment dels pactes acordats.

3.- Per cessament definitiu de prestació del servei de forma general  com s’estableix al Reglament de Règim Intern.

4.- Per totes les causes establertes amb caràcter individual al Reglament de règim intern.

Tretzena.- El present contracte té una vigència de dos anys des de la seva signatura. El contracte es podrà prorrogar per períodes de dos anys, de forma indefinida mentre es mantingui la condició d’usuari/a establerta al Reglament de règim intern.

Catorzena.- L’usuari/a i/o la família hauran d’informar el Centre de qualsevol canvi que pugui afectar el benestar físic i emocional de l’usuari o usuària (situació familiar, canvis de residència, problemes de comportament, malalties, etc.)

Quinzena.- L’usuari/a i la família hauran de respectar els horaris d’entrada i de sortida.

Setzena.- L’usuari/a, o el seu responsable legal, es comprometen a aportar tota la documentació sol·licitada per a realitzar l’ingrés. 

I en prova de conformitat signen el present contracte a Consell, a      de        de 20   ,

L’USUARI O USUÀRIA //                                                                              EL BATLE PRESIDENT

LA PERSONA RESPONSABLE

 

Consell, 13 de novembre de 2013.

 

El Batle,

Andreu Isern Pol