Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 21158
CONSELL EXECUTIU. Aprovació de les bases i la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca en forma de borses de viatge per als fabricants industrials dels sectors del calçat i la bijuteria de Menorca, any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 11 de novembre de 2013, adoptà, entre d'altres, l'acord següent:

PRIMER. Aprovar les bases que han de regir els ajuts del CIM en forma de borses de viatge per als fabricants industrials dels sectors del calçat i la bijuteria de Menorca, any 2013.

SEGON. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2013, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a)Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

Partida

Quantia màxima

6.4390.4890049 Ajuts al teixit industrial de Menorca

90.000€

L’import màxim a que es destina a la convocatòria únicament podrà ampliar-se en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b)El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies naturals comptats a partir del dia següent a la data en què aquesta convocatòria es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c)L’instructor d’aquest expedient és el senyor José Maria Mir Orfila, tècnic del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular de Menorca, i el responsable de fer-ne el seguiment d'aquest expedient és el senyor Salvador Florit Orfila ,tècnic del Departament d'Economia i Medi Ambient

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA EN FORMA DE BORSES DE VIATGE PER ALS FABRICANTS INDUSTRIALS DELS SECTORS DEL CALÇAT I LA BIJUTERIA DE MENORCA, ANY 2013

1. OBJECTE

L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar els desplaçaments dels fabricants industrials dels sectors del calçat i la bijuteria de Menorca per assistir a fires professionals fora de l'illa de Menorca des de dia 1 de gener a dia 15 de novembre de 2013.

2. FINALITAT

Amb aquesta convocatòria es pretén incrementar la presència menorquina dels fabricants industrials dels sectors del calçat i la bijuteria a les fires professionals que tenguin lloc fora de Menorca.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció de l’establert en el punt 8 d'aquestes bases.

 

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES

Són objecte de subvenció les despeses de les empreses ocasionades pels desplaçaments fora de Menorca i per l'estada a l'hotel per tal d'assistir a les fires professionals que tenguin lloc fora de Menorca des de dia 1 de gener a dia 15 de novembre de 2013.

5. RÈGIM DE COMPTABILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.

L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que tenguin el seu domicili social a Menorca, siguin fabricants de calçat o bijuteria i que estiguin donats d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent.

2. Els beneficiaris han de desenvolupar la seva activitat de producció dins l’àmbit territorial de Menorca (annex I).

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a. Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del NIF.

b. Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

c. Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia acarada del CIF del sol·licitant.

d. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, hauran d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.

e. Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre i còpia del NIF del representant.

g. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).

h. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

i. Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

j. Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.

Documentació específica

k. Còpia del document d'alta de l'impost d'activitats econòmiques i darrer rebut de pagament o document que acrediti que està exempt del pagament.

l. Pressupost i memòria on es relacioni les fires a les que ha assistit, especificant data i lloc.

m. documentació acreditativa de la justificació de la subvenció.

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, e, f, k i i quan aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja, o als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt d'acord amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre .

8. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits.

3. Se subvencionarà fins el 100% de les despeses que suposen l'estada a l'hotel i els bitllets d'avió (punt 4), amb els límits següents:

a) fires que tenguin lloc a Espanya: 600 €

b) fires a Europa (menys Espanya): 1.000 €

c) fires fora d'Europa: 1.500€

4.L'import màxim total que pot rebre cada beneficiari és de 6.000 €.

9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora està integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu d’Economia, Medi Ambient i Caça

- Secretari/ària: un/a funcionari/a del Departament

- Vocals:

  • director insular d’Economia, Medi Ambient i Caça del CIM
  • tres tècnics del Departament d’Economia i Medi Ambient del CIM

10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s'ha d'efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La persona a qui correspongui la instrucció s'ha de determinar en la convocatòria i li correspondrà realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'han de sotmetre a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

11. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. La justificació s'ha de fer de forma individual per cada una de les fires subvencionades, i s’ha de presentar la documentació següent:

Compte justificatiu simplificat:

- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV)

Són despeses justificables d’aquesta convocatòria:

- Despeses d'estades a l'hotel i de bitllets d'avió.

En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari que presenti els justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

4. Les subvencions que es paguin a persones físiques resten subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

5. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. La justificació es farà mitjançant la presentació del compte justificatiu simplificat, que s'ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud de subvenció (annex I).

2. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’ha de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.

3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils

4. Si la despesa justificada per cada una de les fires subvencionades és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat per fira, la subvenció concedida es reduirà proporcionalment.

5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Haver realitzat l’activitat objecte de subvenció de dia 1 de gener a dia 15 de novembre de 2013.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions que estableixin aquestes bases i la resolució de concessió dels ajuts.

d) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

e) Les empreses beneficiàries d’aquestes ajudes han de mantenir l’activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora.

f) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

g) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

h) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics

i) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es, en la realització de les activitats subvencionades

j) Fer constar el logotip commemoratiu del 20è aniversari de la declaració de Menorca com a reserva de biosfera per part de la UNESCO en la realització de les activitats subvencionades.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment i si aquest s'ha produït a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

-Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

-Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

-Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

ANNEX I: Sol·licitud d'ajudes en forma de borses de viatge per als fabricants industrials dels sectors del calçat i la bijuteria de Menorca (consta en l'expedient)

ANNEX II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX III: Model de declaració responsable d'altres ajuts rebuts (consta en l'expedient)

ANNEX IV: Relació nominativa de les despeses de la concessió d'ajuts en forma de borses de viatge del Consell Insular de Menorca per als fabricants industrials dels sectors del calçat i la bijuteria de Menorca (consta en l'expedient)

 

Maó, 14 de novembre 2013

El Secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón