Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 21056
Notificació de resolució de liquidació definitiva de despeses per execució forçosa subsidiària de neteja de solar i reforçament d'obertura del pou. L.S. 41/2012
Versió PDF
Intentades sense efecte les notificacions dels acords adoptats per aquesta Batlia als interessats que es relacionen, i atès que no s'han pogut fer dites notificacions, en compliment del que estableix l'article 59.5 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en concordança amb l'article 61, publicam en el butlletí d'aquesta Comunitat Autònoma l'anunci pel qual es posa en coneixement dels interessats referits més avall la resolució de la Batlia de dia 23 d'octubre de 2013, així com els següents extrems relatius a dita resolució:
Expedient: LS 41/2012.
Assumpte: resolució de liquidació definitiva de despeses per execució forçosa subsidiària de neteja de solar i reforçament d'obertura del pou.
Emplaçament: carrer Galatzó, núm. 19 al 25, polígon 3, parcel·la 144, finca Son Durí, es Capdellà.
Ref. cadastral 07011A003001440000HG - 441600DD5841N0001ER
Titular que figura: Harrogate Holdings, SLU. CIF: B57530966
Domicili: C/ Mont Aneto, núm. 7, 07181, Calvià, Illes Balears
La tinent de batle, per delegació de Batlia de 14 de juny de 2011, ha dictat, en data 23 d'octubre de 2013, la resolució que a continuació es transcriu:
«Vist l'expedient relatiu a l'execució forçosa subsidiària per part d'aquest Ajuntament de neteja de solar i reforçament de l'obertura del pou, acordada per Resolució de data 19 de juliol de 2013, s'han tingut en consideració els següents
Antecedents de fet
Primer. Després de les actuacions de requeriment que obren en l'expedient de referència, en data 19 de juliol de 2013 es va dictar resolució per la qual s'acordava:
"1. Ordenar l'execució forçosa subsidiària de la neteja i reforçament de l'obertura del pou del solar situat al carrer Galatzó, núm. 19 al 25. polígon 3, parcel·la 144, finca Son Durí, es Capdellà, ref. cadastral 07011A003001440000HG-441600DD5841N0001ER, consistent a esbrossar, eliminar petits arbustos i vegetació adventícia, en un perímetre de 10 m en un perímetre al llarg del límit amb el carrer públic. Retirar les restes a un abocador o triturar-les in situ. Retirar els RSU localitzats a la zona d'actuació. Perfilar a banda i banda de la tanca perimetral amb reculada. Treballs d'instal·lació i reforçament de la porta d'accés al pou. Mà d'obra, petit material, a costa de HARROGATE HOLDINGS, SLU. CIF: B57530966, com a titular del solar.
2. Aprovar la liquidació provisional de les despeses derivades de l'execució forçosa subsidiària, per l'import de 2.264,00 euros, IVA no inclòs, que, a reserva de la seva liquidació definitiva, que inclourà l'IVA, una vegada s'hagin realitzat efectivament les actuacions, haurà d'abonar HARROGATE HOLDINGS, SLU. CIF: B57530966 en el lloc i en els terminis que se li indicaran en la notificació d'aquesta resolució, advertint-li que, en cas d'incompliment del pagament, es farà el cobrament per via executiva.
3. Executar els treballs de neteja i reforçament de la porta d'accés al pou senyalats en el punt 1 per part del Servei de Manteniment de l'Ajuntament, atès l'imminent perill d'incendi que concorre per l'estat de la vegetació, així com pel risc que suposa per a la seguretat de les persones l'obertura del pou.
4. Notificar aquesta resolució a HARROGATE HOLDINGS, SLU. CIF: B57530966, com a titular del solar.
5. Notificar aquesta resolució al Servei de Manteniment de l'Ajuntament perquè faci la neteja del solar senyalada en el punt 1."
Segon. Després de dos intents infructuosos de notificació al domicili que consta a aquest Ajuntament, la Resolució va ser notificada a l'interessat a través de la seva publicació en el BOIB nº 111, de 8 d'agost de 2013, així com mitjançant els corresponents anuncis en el Tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.
Tercer. No consta a l'Ajuntament que l'interessat hagi procedit a l'ingrés de l'import aprovat en concepte de liquidació provisional.
Fonaments de dret
I. Tenint en compte que conforme a l'article 98, apartats 2 i 3, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú, que regula l'execució subsidiària, aquest Ajuntament ha duit a terme per si, a través de l'Àrea de Manteniment, els treballs encomanats per la Resolució de 19 de juliol de 2013, abans ressenyats, i va haver de “fer front a alguns imprevists ocasionats per l'estat de la parcel·la i per les dates d'execució. En ocasions normals no hagués estat necessària la retirada de les restes vegetals, però ateses les dates estivals i l'alt risc d'incendi de la zona, va haver de procedir a la seva retirada, amb la qual es varen haver d'augmentar els mitjans destinats respecte dels previstos inicialment”, tal com consta en l'informe emès per aquesta àrea en data 14 d'octubre de 2013, després de la realització dels treballs, realització a què estava obligada la titular de la parcel·la Harrogate Holdings, SLU” i a la seva costa, procedeix, per tant, exigir l'import de les despeses, danys i perjudicis seguint el procediment previst en les normes reguladores del procediment de recaptació en via executiva.
II. La liquidació provisional, aprovada per Resolució de data 19 de juliol de 2013, ascendia a dos mil dos-cents seixanta-quatre euros (2.264,00 €), quantitat que no incloïa l'IVA, com es va fer constar, si bé els treballs executats en la parcel·la, conseqüència de l'exposat en el fonament I, i que consten en l'informe emès per l'Àrea de Manteniment en data 14 d'octubre de 2013, fan un import definitiu de cinc mil set-cents seixanta-quatre euros amb quinze cèntims (5.764,15 €), quantitat que no inclou IVA, en haver executat els treballs l'Àrea de Manteniment de l'Ajuntament.
III. L'Ajuntament ha executat a costa de l'interessat l'obligació prèviament ordenada per Resolució de 21 de maig de 2013, resolució que conforme a l'article 93 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, va servir de fonament jurídic per a l'actuació material d'execució de l'acte administratiu municipal, resolució que va ser notificada a través del BOIB núm. 81, de data 6 de juny de 2013, i en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, després de dos intents fallits, al domicili que consta en aquest Ajuntament.
IV. En la Resolució de 21 de maig de 2013, es va advertir a l'interessat que, en cas de no executar l'obligació, aquesta es duria a terme per part de l'Ajuntament a la seva costa.
Havent procedit l'Àrea de Manteniment de l'Ajuntament a dur a terme l'actuació material anterior, i havent expedit informe en el qual consta el cost dels treballs realitzats, tot acatant la Resolució dictada en data 19 de juliol de 2013, així com els executats per raó de necessitat per l'estat de la parcel·la i les dates d'execució, i que ascendeixen a cinc mil set-cents seixanta-quatre euros amb quinze cèntims (5.764,15 €), quantitat que no inclou IVA per l'anteriorment exposat.
Per tot el que s'ha exposat anteriorment, en virtut de la facultat que em confereix l'art. 21.1.n) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i en virtut de delegació conferida per Decret de Batlia de 14 de juny de 2011,
Resolc
1. Aprovar la liquidació definitiva corresponent a neteja i reforçament de l'obertura del pou del solar situat al carrer Galatzó, núm. 19 al 25, polígon 3, parcel·la 144, finca Son Durí, es Capdellà, ref. cadastral 07011A003001440000HG - 441600DD5841N0001ER, i que ascendeix a cinc mil set-cents seixanta-quatre euros amb quinze cèntims (5.764,15 €), quantitat que no inclou IVA, d'acord amb l'informe emès per l'Àrea de Manteniment en data 14 d'octubre de 2013, segons el detall de treballs a executar que incorpora la Resolució de data 19 de juliol de 2013, així com els executats per raó de necessitat per l'estat de la parcel·la i les dates d'execució.
2. Notificar aquesta resolució i còpia de l'informe emès per l'Àrea de Manteniment en data 14 d'octubre de 2013, en el qual es fixa el cost dels treballs executats, a Harrogate Holdings, SLU, CIF. B57530966, com a titular del solar, perquè en prengui coneixement i als efectes que pertoquin.
3. Notificar aquesta resolució a la Intervenció municipal.»
Contra aquesta resolució de liquidació definitiva de les despeses d'execució subsidiària forçosa, que és definitiva en via administrativa, pot interposar-se, segons el que disposa l'article 108 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció que en fa la Llei 57/2003, de 16 de desembre, i en concordança amb l'article 14.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, recurs de reposició previ al contenciós administratiu, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà al de la notificació d'aquesta resolució, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte administratiu impugnat, a través del Registre General d'aquest Ajuntament o presentant-lo a qualsevol dels registres o oficines a què fa referència l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i s'ha d'entendre desestimat quan no s'hagi resolt en el termini d'un mes, a comptar del dia següent al de la presentació, cas en què queda oberta la via contenciosa administrativa, sense perjudici que s'exerciti qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
La interposició del recurs, conforme al que disposa l'article 14.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, no suspèn l'acció administrativa per al cobrament, tret que se sol·liciti, dins el termini per interposar el recurs, la suspensió de l'execució de l'acte impugnat acompanyant garantia que cobreixi el total del deute tributari.
L'import de la sanció ha de fer-se efectiu durant el termini de trenta dies a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, i s'adverteix que, transcorregut dit termini sense abonar l'import de la sanció durant el període voluntari, i una vegada assoleixi fermesa la resolució, fermesa que es produirà en interposar-se el recurs de reposició en el termini concedit, o bé per la desestimació d'aquest, es procedirà a executar-se per via executiva de constrenyiment amb els recàrrecs i interessos legals corresponents.
Formes de fer l'ingrés, indicant com a referència el nombre de l'expedient de referència (LS 08/2012 o.ej):
A) A la Tresoreria municipal (C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1, Calvià) en metàl·lic o a través de xec o taló de compte corrent conformat.
B) Mitjançant transferència bancària a la Caixa d’Estalvis de Balears “Sa Nostra” al compte corrent núm. 2051-0025-99-1004484940; a “La Caixa”, al compte corrent núm. 2100-0713-24-0200002586; o al Banc de Crèdit Balear “Es Crèdit”, al compte corrent núm. 0024-6852-04-0660022300.
Totes les transferències bancàries s'han de fer a nom de l’Ajuntament de Calvià i han de ressenyar clarament el nom del contribuent, així com el concepte tributari i número de la liquidació corresponent, per a la correcta aplicació del pagament.
Terminis per fer l'ingrés en període voluntari (art. 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària):
A) Per a les notificacions fetes entre els dies 1 i 15, fins al dia 20 del mes següent; si aquest fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.
B) Per a les notificacions fetes entre els dies 16 i l'últim dia del mes, fins al dia 5 del segon mes posterior; si aquest fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.
Transcorregut el termini sense haver-se fet l'ingrés, es procedirà al cobrament per via executiva de constrenyiment, amb aplicació dels recàrrecs que escaiguin i sense perjudici de liquidar els interessos de demora que es reportin.
Calvià, 23 d'octubre de 2013
El secretari accidental P.D.
(delegació de 29.02.2012)
Javier Montejo Fuentes