Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 20804
Convocatòria de concessió d'ajudes de 80,00 € cada una per als alumnes de Primària empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia però escolaritzats fora del municipi, adherits al programa de reutilització de llibres de text del seu centre, que no hagin rebut de l'Ajuntament de Sant Josep ajuda per aquest concepte en cap de les convocatòries anteriors
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 17 d’octubre 2013, va aprovar la següent:
“Convocatòria de concessió d’ajudes de 80,00 € cada una per als alumnes de Primària empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia però escolaritzats fora del municipi, adherits al programa de reutilització de llibres de text del seu centre, que no hagin rebut de l’Ajuntament de Sant Josep ajuda per aquest concepte en cap de les convocatòries anteriors.
1. JUSTIFICACIÓ
1.1. Per ordre de la consellera d’Educació i Cultura, de 2 de juny de 2008, publicada en el BOIB 05-06-08, es regula la implantació del Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic per a l’educació primària en els centres docents sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.
1.2. L’article 4.1 de l’esmentada Ordre diu que el programa de reutilització de llibres s’implantarà a partir del curs 2008-2009 als cursos de 1r, 2n, 3r i 4t d’educació primària. Els alumnes de 5è i 6è s’incorporaran el curs 2009-2010.
1.3. Segons l’article 3.2 c) altres persones o entitats púbiques o privades podran fer aportacions als fons de llibres dels centres.
1.4. De les aportacions esmentades se’n beneficiarà l’alumnat adherit al Programa de reutilització.
1.5. Per ordre de la consellera d’Educació i Cultura, de 24 d’abril de 2009, publicada en el BOIB 29-04-2009, es regula la implantació del programa de reutilització i la creació d’un fons de llibres de text i material didàctic per a l’alumnat d’educació secundària obligatòria en els centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.
1.6. Segons l’article 4.1 de l’esmentada Ordre, el programa es podrà implantar a partir del curs 2009-2010 en els cursos de primer, segon i tercer d’educació secundària obligatòria. En el curs 2010-2011 es podrà implantar a quart d’educació secundària obligatòria.
1.7. Aquest Ajuntament, des del curs 08-09, concedeix una ajuda de 80,00 € per alumne empadronat i adherit al programa de reutilització de llibres, per a la qual cosa se segueixen dues línies de subvenció:
a) L’ingrés de 80,00 €, per alumne empadronat i adherit al Programa, a cada centre educatiu del municipi, d’acord amb les llistes d’alumnes adherits presentades a l’Ajuntament, actualment vinculades als cursos que renovin llibres de text, presentin noves incorporacions i/o hagin tengut alguna ampliació de grups.
b) Concessió directa d’una ajuda de 80,00 € als alumnes adherits al Programa, empadronats al municipi de Sant Josep, però escolaritzats fora del municipi.
1.8. És per aquest motiu que la Regidoria d’Educació i Cultura de l’Ajuntament de Sant Josep convoca per al curs 2013/2014 ajudes econòmiques de 80,00 € cada una per als alumnes de Primària empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia però escolaritzats fora del municipi, adherits al Programa de reutilització de llibres de text del seu centre, que no hagin rebut de l’Ajuntament de Sant Josep ajuda per aquest concepte en cap de les convocatòries anteriors.
2. CONVOCATÒRIA I OBJECTE
2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada definitivament pel Ple de 25 de febrer de 2010 ( BOIB núm. 87, de 10-06-2010).
2.2. Aquesta convocatòria s’exposarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i serà publicada al BOIB.
2.3. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport econòmic als alumnes de Primària empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia però escolaritzats fora del municipi, adherits al Programa de reutilització de llibres de text del seu centre, que no hagin rebut de l’Ajuntament de Sant Josep ajuda per aquest concepte en cap de les convocatòries anteriors.
3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 3.000,00 € amb càrrec a la partida 324 480 18, condicionada al pressupost de l’any 2014.
4. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria alumnes de Primària empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia però escolaritzats fora del municipi, adherits al Programa de reutilització de llibres de text del seu centre, que no hagin rebut de l’Ajuntament de Sant Josep ajuda per aquest concepte en cap de les convocatòries anteriors. Els alumnes que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria hauran de complir els següents requisits:
a) Estar empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia.
b) Estar adherits al Programa de reutilització de llibres de text del seu centre.
c) Estar matriculats en un centre escolar ubicat fora del municipi de Sant Josep de sa Talaia.
d) Cursar, dins el curs 2013-2014, qualsevol curs de Primària i no haver rebut de l’Ajuntament de Sant Josep ajuda per adhesió al Programa de reutilització en cap de les convocatòries anteriors.
e) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.
f)No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. RÈGIM DE LES AJUDES
5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
5.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i de les oficines municipals de Sant Jordi i Cala de Bou i la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.net).
5.3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per la Comissió d’Avaluació, s’exposarà, segons estableix la base 5.2, la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.
Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà que desisteix de la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.
Finalitzat aquest termini i a proposta de l’instructor, amb informe previ de la Comissió d'Avaluació, es dictarà resolució definitiva amb la llista de sol·licitants als quals s'hagi concedit subvenció.
5.4.Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.
5.5. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.
5.6. En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
6. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o en la forma establerta en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC).
En aquest cas s’haurà de passar avís per fax a la Secretaria de l’Ajuntament (fax: 971 80 16 28) abans d’acabar el termini de presentació de sol·licituds.
6.2. A més de la documentació i requisits, especificats a l’article 12 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):
a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b) En cas de tenir-ne, fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor per al qual se sol·licita l’ajuda.
c) En cas que el beneficiari sigui menor d’edat, original o fotocòpia acarada del Llibre de Família o document que acrediti la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor.
d) Declaració responsable que el menor per al qual se sol·licita l’ajuda està empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia en el període de presentació de sol·licituds.
e) Declaració responsable del pare, mare o tutor legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries.
f) Declaració responsable del pare, mare o tutor legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
g) Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l’alumne, que acrediti el curs de Primària que està realitzant l’alumne i que aquest en el present curs 2013-2014 està adherit al Programa de reutilització de llibres de text del seu centre.
h) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament.
6. 3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals a partir del dia següent a la publicació d’aquest anunci en el BOIB.
7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ
7.1. La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds.
Aquesta comissió és l’òrgan col·legiat que elaborarà la proposta de resolució de concessió, la qual a través de l’òrgan instructor s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
7.2. Estarà formada pels següents membres:
Presidència: la regidora d’Hisenda o persona en qui delegui.
Vocals:
- el regidor d’Interior o persona en qui delegui.
- un/a tècnic/a de la Regidoria d’Educació i Cultura.
- un/a tècnic/a de l’Ajuntament especialitzat/da en Administració general.
- Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.
La comissió d’avaluació té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb els requisits establerts a la base 4.
c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seues sol·licituds.
d) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.
e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.
7.3. L’òrgan instructor del procediment serà la regidora d’Educació que té atribuïdes les funcions establertes a l’article 24 de la Llei general de subvencions.
8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.
A proposta de l’instructor, l’Ajuntament adoptarà acord mitjançant Decret d’Alcaldia o mitjançant acord pres per la Junta de Govern Local.
L’acord que resolgui aquesta convocatòria expressarà la relació de sol·licitants subvencionats i la quantia de l’ajuda.
9. RÈGIM DE RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.”
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 31 d’octubre de 2013
L’Alcalde Acctal.,
Vicente Juan Torres Ribas
ANNEX
DECLARACIONS RESPONSABLES
Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a pare/mare o tutor de ........................................................... a l’efecte de sol·licitar les ajudes que atorga aquest Ajuntament als alumnes de Primària empadronats al municipi de Sant Josep però escolaritzats fora del municipi, adherits al Programa de reutilització de llibres de text del seu centre, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:
1. Declar que el meu fill/filla.......................................................... està empadronat/da a data d’avui al municipi de Sant Josep de sa Talaia.
2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder fer la sol·licitud a l’Agència Tributària de les dades fiscals meves que siguin necessàries.
3. Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 20......
(signatura)